-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chrys_
addikt
válasz -Mosquito- #79195 üzenetére
Ez az infó a gyári akkuról jól jött most nekem is. Rendeltem is YUASA-t. Érdekes, hogy ez egész olcsó (35€) ahhoz képest, mennyiért kaptam volna Louis-nál a saját töltésű akkujukat (kb. 60-70€).
-
-Mosquito-
őstag
válasz Chrys_ #79201 üzenetére
A gyári és az utángyártott Yuasa között azért van különbség. Míg a gyári kb 30-50eft és 6-8év nagyobb indítóáramú,addig az utángyártott cirka 3-4évig lehet jó és kb az 40-50%-al olcsóbb is. Nem elfelejteni, hogy a motor elektromos rendszere is közben öregszik.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #79202 üzenetére
Utangyartott yuasa? Nem mas cikkszamu yuasara gondolsz? (Utangyartott=nem azonos marka. Azonos marka, mas jellemzokkel=kulonbozo cikkszam)
Mit ertesz elektromos rendszer oregedes alatt?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #79203 üzenetére
Mondjuk van egy Hondád. Abban Yuasa Honda aksi van ami kb 40eft a márkakereskedésben azt csak onnan tudod beszerezni 1 év garival kapsz. Azt máshol ugyan azon szám alapján találsz másik Yuasát ami kevesebb indítóáramú és kb a felébe kerül ezt 6hó garival a kapod, 2016 januártól már 1 évvel. Azonos a márka de más jellemzőkkel ahogy írod.
Elektromos rendszer öregszik,használódik úgymint generátor,kábelek,kapcsolók,biztik,relék,indítómotor,oxidálódik ez az, fesszabalyzó stb stb. Nem fogja ugyan azt leadni egy 6-8éves rendszer mint egy új motor elektromos/rendszere.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #79204 üzenetére
Ha a hondan kivul yamahad, vagy kawasakid van, azokban ugyanugy yuasa gs van. Ugyanaz a tipus pl sc59 ben ytz7s elerheto, rendelheto mashonnan, amit a gyarban raknak bele, ugyanazokkal a jellemzokkel, nincs kulonbseg.
Ezert nem ertem. A banner van felaron, az az utangyartas. (Azt vettem ket motoromba, nekem sem volt bajom vele)
Ha nem akkora az inditoarama, nem ugyanazt a yuasat rendeled meg, mint a gyari. De linkeld be mire erted ezt az egeszet, mert az, hogy ilyet nem tapasztaltam, nem jelenti azt, hogy nincs ilyen, csak eleg fura szamomra.Az allandomagneses generator nem fog oregedni. 3 tekercsed van harom fazishoz. Magneses terrel indukalsz feszultseget benne. Nem szenkefed van. Ha a harom fazisnal valamilyen atmeneti ellenallas lesz, vezetek korrodalas miatt, akkor eg le altalaban a generator. Nincs relezve a toltokor.
Annak ugyanazt tudnia kell. Ha az akkut nem tolti rendesen, ott baj van.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #79205 üzenetére
Hát nem is tudom... A kocsimban a gyári akku 7 évig húzta. Más autókba, amiket hajtottam, az utángyártott akkuk közül egy sem bírta eddig - de azokban is a gyári 1,5x annyit bírt minimum, mint a többi.
Amúgy meg minden elektromos rendszer öregszik! Hivatalosan egy házba is amikor megtervezik a villamos hálózatot, akkor azt 30 évre tervezik! Nyilván nem fog széthullani utána azonnal sem, de akkor is...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
demars
addikt
válasz Topiccsendőr #79205 üzenetére
A rendszer "öregedése" alatt szerintem a csatlakozások, bekötések "lazulását" oxidációját érti. A nagy rezonancia miatt bizony előfordulhat. A stekkereket érdemes néhány évente kontakt spray-vel lekezelni. Rohadt egy meló, nyár végén én beszoptam valami rágcsáló miatt (még az előző tulajnál rágott meg néhány vezetéket, az a marha meg csak "összepödörte" a vezetékeket. Nálam meg persze jól el is füstölt, mert zárlatos lett). Egy hétig forrasztgattam
Mivel lebontottunk szinte mindent így a csatikat is lefújtuk, látható volt az oxidáció ( 2004-es CBF600 S).Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #79206 üzenetére
Az autos analogiat nem tudom kovetni. Most egy marka ket kulonbozo akkujarol beszelunk, amit ugyanazon a szamon kapsz, de az egyik olcsobb, es kisebb inditoaramu. Elmeletileg.
Egyebkent meg akkora a szoras, hogy nem lehet kijelenteni semmit. Fel aron vettem auchanos sajatmarkas akkut, 5 ev felett birta, elotte a bosch valamivel kevesebb ideig. De ez auto, megint mas tortenet, nem felitatottsavas. Telkesen mas technologia, szerintem ne keverjuk ide.
A haz elektromos rendszeret megintcsak ne hasonlitsuk, vagy csak ugy, ha a motor elettartama alatt meg felraksz husz kodlampat a motorra.
Nem ugyanaz a rendszer.
A toltokor nem fog megvaltozni annyira, hogy az akkud rovasara menjen. Vagy ha igen, akkor ott elromlott valami. Nem lehet ezzel szamolni, hogy eloregedett, azert nem tolt annyira. Mi oregszik el? A vezetokepessege a rez vezeteknek? Az allandomagnes fluxusa? Az atmeneti ellenallasrol irtam. 1 eves motornal is lehet produkalni. 10 eves motoroknal nem fog kisebb fluxussal rendelkezni az allandomagnes. Vagy ha igen, az valami kinai robogo. Azaz elromlott egy alkatresz = cserelni kell. Nevezhetjuk felolem oregedesnek, csak az nem szol bele semmibe, mert karbantartod a motort.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #79208 üzenetére
Bocsi, lemaradt a fele annak, amit írni akartam.
1. Még nem ittam meg a KVm
2. az egyik gyerek betaknyosodott, és Darth Vader-ként hörög mellettem
3. miközben Mickey egér játszóterét kell nézni, a másik ugrál a fejemen,
4. az asszony az idegeimenSzóval: amikor behalt a kocsiban az akku, akkor megkértem a cégnél a szerelőket, hogy ugyan ilyet szerezzenek bele. Azt mondták, hogy azt nem lehet, mert a gyárilag beszerelt akkuk minősége jobb, és azt kizárólag a gyáraknak adják el! Hogy ez urban legend? Az lehet... De eddig összesen 6db akkut kellett vennem magamnak, vagy az aktuális céges autómnak, és egyik sem volt olyan "jó" (egyik sem "élt" annyi ideig), mint a gyári.
Alá tudom-e ezt támasztani valamivel? Nem, sorry...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
Szoktatok kötni Assistance szolgáltatást a motorra? Hol érdemes nézelődni?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
BoB
veterán
Miért ne vidd az asszony terepezni: [link]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #79205 üzenetére
Ez a gyári Yuasa 290A az indító áramú. Másik Yuasa már "csak" 270A [link] Szerelő és az Akku kereskedő is említette már (aki már volt pár gyárban) amit te kapsz polcról máshol hasonló de az mégsem egyezik meg 100%-ban a gyárival.
El kezded kutatni más aksikat ebben a méretben/szám alapján előjönnek, hogy az egyik 190A,másik 210A indító áramú és ~50% is lehet.Elektromos rendszer.
Ezt szépen leírtad aztán mégis vannak elektromos hibák. Csak egy fesszabályzó megy tönkre/nem úgy teszi a dolgát a közben már túltöltesed lehet ahol kábelek, csatlakozók, biztosítékok égnek meg aksi felforr, injektor kuka stb. Vagy nem töltöt annyira így évenként dobálhatod ki az aksit. Ezt egy halandó motorokhoz nem értő ember nem tud utánna menni, javítani a hibát,szerelő kell/ene. És ez csak egy hiba.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Lomha 8V
addikt
Nem tudja valaki véletlen a Suzuki SV1000 első lengéscsillapítóinak teljes hosszát?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #79215 üzenetére
Nah igy mar ertem, de a szama a linkelt akkunak ebben az esetben is mas, tehat mas akkut lehet helyette csak venni.
Illetve ez nem igaz minden motorra, mert ugyanazt amit a gyar belerak, meg tudod rendelni jopar tipusnal.
Azert irtam, mert ha nem tudja tolteni a pl manualban megadott feszen az akkut a toltorendszer, az rossz. Akkor be kell avatkozni, mert tonkrement valami. Azt nevezhetjuk eloregedesnek, de a klasszikus eloregedes, mint peldaul a magnes fluxusvesztese, a generatornal, eleg ritka, es sokaig tart, de ezen nem veszunk ossze
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Polemius
aktív tag
válasz -Mosquito- #79215 üzenetére
Lehet, hogy én nem követtem figyelmesen a bejegyzéseket, vagy csak nem értek az akkuk jelzéséhez, de egyiken YTX20A-BS, a másikon meg YTX20CH-BS szerepel, akkor az nem azonos típus, cikkszám, nem?
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #79218 üzenetére
Én sajnos nem tudom, csak hogy picit rövidebb, mint a 650-é. De ha sikerül valahol pontosan megtudnod, írd be kérlek ide, vagy nekem priviben. Még nem döntöttem el, SV1000-esítsem majd az SV650-em elejét, vagy a meglévő teleszkópba kerüljön emulátor és SV1000 féknyereg.
Mondjuk sajnos ez legkorábban fél év múlva lesz nekem aktuális, de inkább csak a következő szezonra...[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #79219 üzenetére
+Polemius
A gyári Yuasánál így jelölik az ABS modellekhez való aksit. Varán létezik nix ABS oda másféle kisebb aksi kell.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #79222 üzenetére
De nem ugyanaz az akku tovabbra sem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #79223 üzenetére
Ez a megfelelője a gyári helyett.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #79224 üzenetére
Igen, nagyjából annyi egyébként, picivel hosszabb, mint az akkori GSXR telók, amik ha jól emlékszem 72-72,5cm-esek voltak.
Köszi!(#79225) Bogyó bá': Mint írtam, ez legkorábban fél, de inkább egy év múlva lesz esedékes. Az első költésem a gumi lesz, mert annak 1-2 hónapon belül az én használatommal is vége lesz, aztán majd egy 18 000-es szervíz, aztán majd meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok.
-
zgospel
őstag
válasz V.Stryker #79217 üzenetére
Sose fogom megérteni a
legalizált maffiabiztosítók gondolkodásmenetét.
Én tavaly az allianznál voltam, küldték is nem rég a papírt hogy mennyi lesz a jövő évi összeg ha maradok. Annak ellenére hogy bónusz szintet lépek ezer Ft-tal nő az éves díjam.
Na, gondoltam gyorsan megnézem a többi biztosító ajánlatát, és ha újra kötnék, akkor is az allianznál lenne a legolcsóbb, de 4 ezerrel drágábban mint amit ők ajánlatban küldtek. A második legolcsóbb meg 6 ezerrel lenne több.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Yoshida
aktív tag
Nem emlékszem, hogy írtam-e múltkor, vagy csak akartam, a régi gumival csinálj egy 50-ről, vagy akár 100-ról satuféket, mérd le hány méter, akár gyakorold is többször, hogy van-e javulás. Aztán az új gumival ha felkerült csináld meg újra
Én azt várnám hogy méterekkel lesz jobb az új gumi még 50-ről lassításnál is, ha tudsz elég nagyot fékezni.akksi téma: én nem értem, miért érdeke a gyártónak 50 ezer forintos akksival kihozni a motort a gyárból, miért nem elég egy 15 ezer forintos? Nem hinném hogy a világon olyan sok 6-8 éves motorra vennének újra gyárit 50 ezerért, de lehet hogy tévedek.
Ha meg 2 év után bedöglik a 15 ezer forintos, az nem a motorgyár, hanem az akksigyár "hibája" lenne, mosnák kezeiket.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Yoshida #79230 üzenetére
Nem írtad, de tetszik az ötlet, ha nem felejtem el, kipróbálom, és megírom.
Csak okosan kell, azonos helyen, gumi és aszfalt hőfokkal, ha már nagyjából precíz szeretnék lenni, és az új gumival a bejáratás után. Ja, és minimum 3-4 fékezés átlagát venni. Mondjuk az eszközök ehhez adottak, szval sanszosan ezzel nem lenne gond.Azt amúgy is meg akartam mérni ettől függetlenül, hogy ezzel a kopott öreg vacakkal, tudom-e hozni a rutinpályás 12 méteres elvárást 50-ről.
Akku... Öcsém vett most Yuasa AGM-es akksit, nem volt olcsó, de az azért ha el is öregszik, legalább nem zárlatosodik be. Az előző akksija azt csinálta, ment vele, megállt lőni egy fotót, és többet nem indult a motor, sőt, betolás után is alig működött, míg hazaért vele, szerencsére nem volt messze... Na, egy ilyen ha jó messze történik az elég kellemetlen tud lenni....
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
Hatoo... De. Nekem a yuasam lett zarlatos, barmelyikkel elofordulhat. Ha koran, akkor garis ugy, ha kesobb, akkor eloregedes.
Akkor karbis 600 sornegyem volt, tologattam egy honapig a halott akkuval, igy nem szorultam annyira ra a cserejere, de injektorosnal valoban problemas lett volna[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Chrys_
addikt
válasz -Mosquito- #79202 üzenetére
Ki motorozik el Münchenbe az idei IMOT-ra?
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79232 üzenetére
Pedig elvileg az AGM-nél nem tud lerakódni a cucc, ha jól emlékszem iszapnak hívják, ami a hagyományos akkuban a zárlatot okozza.
Yuasa-ból is van sima, yumicon, meg ez az AGM, nem mindegy, melyikről beszélünk. -
Topiccsendőr
addikt
"Totally sealed and spill-proof - all acid is absorbed in special plates and absorbed glass mat separators"
Es megis zarlatos lett.
(Sima nem felitatottsavasoknal kulon reszt alakitanak ki az iszapnak, ahol nem zavar sok vizet... Vagy elektrolitot)[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79235 üzenetére
A nemjóját... Ez azért durva. Jó tudni.
Mindenesetre kíváncsi leszek, hogy bírja majd neki.
-
KisTé
tag
Ponyva le azt GO !!!
-
runner 125
nagyúr
válasz -Mike- #79194 üzenetére
Ok, kösz nektek.
A robogómba kellene, abba ez való, viszont mindenhol azt írják, h szárazon szállítják és még akkusav sem jár hozzá.
Nekem kell ezt otthon feltölteni? Van a feltöltésnek valami szabálya? Cellákat egyszerre vagy egyenként is fel lehet tölteni? Felöntés után tegyem fel a C-TEK-re feltölteni?
Ahogy néztem pár száz ft-os tétel 1 liter akkusav, de h őszinte legyek, nem akartam bszakodni ezzel is."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Moleman
addikt
válasz runner 125 #79240 üzenetére
Én tavalyelőtt vettem a robogómba akksit, ezt is szárazon szállítják, de a boltos beüzemelte nekem. Beleöntötte a mellékelt savat, lezárta, aztán kb negyed órát pezsgett ott magában, és azonnal használható volt. Azóta hozzá se kellett nyúlni, töltőm nincs (kicsit izgulok is, 5 hónapja nem mozdult, és el akarom adni ).
-
-Mike-
addikt
válasz runner 125 #79240 üzenetére
Amikor megrendeltem a bosch-t nekem is szárazon jött de akkusavat adtak hozzá, egybe volt mind ilyen műanyag cellákban, csak bele kellett szúrni, pár perc alatt belecsorgott, majd várni kellett 1,5 órát és már működésre kész. Ez volt az instrukcióban. Én olyan 3órát vártam, de utána pöccröff nem kellett tölteni, semmit.
-
bigdady
nagyúr
válasz Moleman #79241 üzenetére
Asszem nem kell egyből lezárni. Tudom mert én egyből zártam
De állítólag vhol távozik a termelődő gáz talán (enyém varta és pöccre megy. Kb 2 havonta ráraktam töltőre és azonnal azt írja tele van szóval nem merül semmit)
Feltölteni kb semmiből nem tart csak fejjel lefelé bekattintod az egybeöntött tartályokat a helyére és lefolyik[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #79240 üzenetére
Az erdekes, hogy nem adnak hozza akkusavat.
A szintig fel kell toltened cellankent. Utana hagyni kell, nem szabad tolteni azonnal, de a legtobb tipusnal tolteni sem kell.Ennek ellenere inkabb felitatottsavast ajanlanek. Az ilyen akkunal az oregedessel ki tud valni so a polusokon, en ilenkor poluszsirt hasznalok, de tud belole parologni, es korrodalja a kornyezeteben a fem alkatreszeket. Es mindig ellenorizni kell az elektrolit szintet/utantolteni.
Inkabb egy utangyartott felitatottsavast vegyel bele. Nincs sok gond veluk, en ezt tapasztaltam.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz runner 125 #79240 üzenetére
Nem olyan nagy dolog. Bele kell önteni, majd várni kell legalább egy órát (gázképződés miatt), majd csak ezután szabad lezárni és már használható is.
Érdemes akkor csinálni, amikor már használod is, mert ilyenkor nem teljes töltöttségen van, hanem kb 70% körül általában.Pont most volt egy cikk a hegylakokon, ami neked érdekes lehet.
Mármint nem a 10k-s aksi, de leírja a többit is és képek is vannak.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #79245 üzenetére
Ez nem felitatottsavas, a gaz azonnal elmegy, ez sima cellas. Nem tudod lezarni ugy, mint a felitatottsavasnal.
Szarazon toltott akkunal fullos lesz, miutan beletoltotted a savat.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #79246 üzenetére
Jó, igen. Meg kéne tanulnom olvasni.
-
bigdady
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79246 üzenetére
Ez milyen? Lehet nem is baj hogy egyből lezártam?
[link][ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79244 üzenetére
A Bannerhez adtak anno, a Yuasához nekem is külön kellett venni savat.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ksav
csendes tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Vettem egy vx800-as motort,levettem a karbikat és a szívótorkokban nagy fém alátétek vannak, tehát leszűkítik a keresztmetszetet rendesen...
Fojtás lenne jól gondolom?
[kép]Köszönöm.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Politika
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Steam Deck
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Escape from Tarkov
- Yettel topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...