-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Moleman #79099 üzenetére
A Hyosung nem testvére az SV-nek. Az a Cagiva Raptor, de ott is csak a blokk közös.
A Naked az SV-ből túrakormányos, de a félidomos S-verzióra is ráépíthető, igaz, nem olcsó. Amúgy emelt a gyári csutkakormány az idomoson, nem annyira hasalós a magasságoddal.A VTR250 nagyon pici, de ugye az megint nem SV.
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79100 üzenetére
4 féle technikát is tanítottak, mindet meg tudtam csinálni, volt, ami könnyebben ment, de nekem az is tripla munka volt, mint a mázsa fölötti csoporttársaknak.
(#79101) HSM
Áhá, köszi, akkor félretájékoztattak. Akkor megpróbálok majd üléspróbát venni egy SV-n is. -
Gaboman
nagyúr
válasz Moleman #79099 üzenetére
A legjobb megoldás egy magasított plexis SV Naked, mindenképpen ajánlott a 2003-tól kiadott típus a következők miatt.
Jobb a kormány/ülés/lábtartó háromszög és az ülés párnázása, kialakítása is megfelelőbb hosszabb utak megtételéhez.
A régiben a blokk volt jobb, de a többi az injektoros modell felé dönti a mérleget.
Nem nyúlsz mellé egy jó állapotban lévő SV-vel, és a súlya végett sem kell aggódnod, igaz én csak a régebbi típusról tudok beszámolni, annak a feltankolt tömege 185kg, úgy hogy nem annyira vészes.
Sok soros 4 hengeres 400cm3 gép túllépi ezt a tömeget.
A Kawa egyértelműen nehezebb, de az is lehet jó alternatíva, viszont ezek nem súlyzók hogy emelgetni kelljen őket, menet közben meg nem sokat fogsz érezni a tömegükből.
Ha meg megtanultad a helyes technikát akkor ha véletlen is szükség lenne rá, simán felállítod majd, ne adja az ég hogy kelljen.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Moleman
addikt
válasz CyberPunk666 #79103 üzenetére
Igen, ott. A kormányvéges guggolós volt nagyon nehéz nekem, a háttal evezős volt a legkönnyebb.
(#79104) Gaboman
Szuper, köszi, meghoztad a kedvem hozzá. Csak sajnos a próbálgatáshoz is kell a pénz, ha jól látom, az eladók nagy része csak a vételár lerakása után ad próbakört. Szokás ilyenkor papírt is írni róla?[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Moleman #79105 üzenetére
Próbálgatni nem igazán szokták odaadni a tulajok, ami érthető is.
Az természetes ha komoly a szándék és bemutatod a pénzt akkor kipróbálod, anélkül el sem szabad hozni.
Viszont 400 ezerért nem igazán fogsz kapni 2003 SV650-et, akkor marad a régebbi típus ami megint csak jó gép.
187 cm magasságomhoz kicsike volt, de a te méretedhez tökéletes lehet.
SV650Minden tekintetben jobb motorok mint egy 400 vagy 500 cm3, mivel nem fogod azt mondani 1 év után sem hogy kevés lenne.
A 400, 500 cm3 ez sokkal hamarabb is eljöhet.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #79091 üzenetére
A kiszamolo.blog.hu jut eszembe ilyenkor. Korulbelul ugyanezzel az ertetlenkedessel lehet talalkozni, ha valaki elorebb helyezi egy targy megszerzeset a hetkoznapi elfogadott dolgoknak.
talan ahhoz tudnam hasonlitani, amikor einstein levelezett freuddal. A levelekben a legnagyobb langelme arrol beszelget freuddal, hogy legyen vilagbeke. Freud termeszetesen az emberi termeszetet jol ismerve kijelentette, hogy ez egy jo nagy hulyeseg. (Termeszetesen nem vagott le ket nagy pofont, pedig kellett volna)
Szoval okos dolgokat, es nagyon esszeru dolgokat olvashatunk, de szamolni kell az emberi termeszettel. A kiszamoloblog alapjan mindenkinek droidnak kellene lennie, akkor lenne jo vilag mindenki szamara. Meg ha beledoglenek egyesek, akkor is. Csakhogy az emberek azert viselkednek ugy, ahogy, mert ugy jo nekik. Nem lehet ervekkel meggyozni. Nem vilagosodik meg, ha elmondod neki, mi lenne a helyes. Ugyanilyen a vallas, a hit.Nem freud hulye, hanem einstein nem lat kettoig, hiaba irta meg a relativitaselmeletet. Azon kivul segg hulye volt egy teljesen mas dologhoz, ami szerintem megdobbento naivitasrol arulkodik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #79090 üzenetére
Tudom, hogy nem nézelődtél túraendurok irányába, ahogy sokan mások sem, épp ezért lehet viszonylag nyomott áron már venni pl. régebbi Aprilia Pegaso-kat! Ezekkel akár megtapasztalhatod, hogy milyen jó móka is a nagymama faluja melletti földes úton döngetni, és ha egyszer kipróbálod, félő, hogy megtetszik!
Én tuti egy ie-t, vagy egy Cube-ot vettem volna, ha nem futok bele egy alig futott, ismert előéletű kollégám eladó motorjába!
Korábban írtam ezt-azt erről a típusról itt amúgy, talán érdemes rákeresni, de ha a moci pedig felkeltette az érdeklődésed (az ár/érték arány miatt mondjuk), akkor látogass el az Aprilia fórumra, és ott minden típushibát, valamint annak orvoslását meg is találhatod!u.i.: 4 évig raktam félre havi 20eFt-ot, és ebből vettem motort, felszerelést, ebből fizettem az átírást, a tankolást, mindent. Szar 4 év volt, sírtam, ha elment mellettem egy motoros, de megérte megvárni, és talán picit türelmesebb is lettem! Ha nem engedheted meg a motorvásárlást, akkor érdemes lehet inkább várni picit, és utána venni! Tudom, hogy sz@r várni, átéltem...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tknof1871
őstag
Üdv! Gégemikrofon (már a működési elve miatt) 100%-ban kiszűri a környezeti zajt?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
stereodead
csendes tag
Egyszer elcsúsztam az Er5-tel és rádőlt a lábamra a motor, akkor gondolkodtam el azon hogy kellene venni a egy rendes csizmát. Nagyon lassan mentem, úgyhogy tényleg csak rádőlt, de így is napokig fájt a bokám.
50ezer alatt keresgélek, de nem tudom sport vagy túracsizmát vegyek. Utcai motorozáshoz használnám, és szoktam túrázni is, nem árt, ha lehet járni is a csizmában, viszont nem tudom mennyivel ad kevesebb védelmet egy túracsizma mint egy sportcsizma. Mivel járok jobban? Illetve tud valaki konkrét típust ajánlani? Eléggé el vagyok veszve a rengeteg márka és típus között.
fgsfds!
-
CyberPunk666
senior tag
válasz stereodead #79112 üzenetére
Mindig előjön a csizma kapcsán ez a lehet-e járni benne dolog.
Nekem egy dainese torque d1 out van, és ugyan mecsek gyalogtúrára nem indulnék el benne, de simán lehet vele közlekedni normálisan gyalogosan.
Amúgy sztem a túrát is bírná, csak a lábam fáradna el jobban a súlya és az erősítések miatt.Na, egy krosszcsizmában már tényleg problémás lehet sétálni, de ha nem túrázol benne, akkor abban is lehet menni valamennyit.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
válasz tknof1871 #79111 üzenetére
Nem értek a gégemikrofonhoz, de az nem csak simán egy érzékeny mikrofon a gégén? Az, hogy az nem a levegő rezgéséit veszi alap esetben, attól még az hat rá, főleg nagy sebességnél.
Esetleg azt tudom elképzelni, hogy erre egy merevebb kialakítású membrán van téve és akkor kevésbé rángatja a sima szél. De azért a nagy sebességű szél tud am rezgéseket adni. Meg jó kérdés a motorról motorosra kerülő rezgés is. A gégénél sem túl erős rezgést vesz, de ennek utána kéne olvasnom jobban.Miért nem jó a zajszűrés? Ma már elég magas szinten tart. Főleg, ha nem kell real-time.
-
Geresics
addikt
válasz stereodead #79112 üzenetére
Menj be a kedvenc motoros boltodba, és ott próbálgass csizmákat, másképp nem megy!
Én a neten néztem ki egy frankó krosszcsizmát, de mindenképp fel akartam próbálni. Elmentem Pécsről Kaposvárra motorral, felpróbáltam, kipróbáltam motoron, és kiderült, hogy nem tudok benne fékezni, váltani. Volt még B és C tervem is ugyan abban a boltban, de végül egy 4. megoldás lett a nyerő!
A boltban maximálisan segítettek, adtak tanácsot, és mivel láttak már pár hozzám hasonló hülyét, ezért kb. az első próba után mondta, melyik lesz a nyerő, de én azért a B és C tervemet akartam először. Nekik lett igazuk!Amúgy egy Forma Adventure csizma lett a nyerő!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Moleman
addikt
válasz Gaboman #79106 üzenetére
Ez is szimpatikus, valóban jobban megéri, mint egy régebbi, gyengébb 500-as ugyanennyiért.
(#79109) geresics
Vezettem Pegasot, újabb Stradalét, tetszett, de nem igazán az én világom. Ennek ellenére vissza-vissza térek hozzá, ha jó áron találok, az is jó motor lehet elsőnek, de inkább a több henger vonz (csúcsán a sor3-sor4-gyel).A türelemmel már nem állok olyan jól, a motoros jogsi elkezdése 7 évig húzódott, aztán végül most kerültem olyan élethelyzetbe, hogy megengedhetem magamnak a tizenéves álmaimat, aminek nagy része hangszer. A komoly motor is összejöhetett volna tavaszra, de sajnos/szerencsére kihagyhatatlan áron kínálatak használt hangszereket. Ősszel már nem okozna gondot, de annak nem látom értelmét, hogy egész télen fizessek alá még egy garázshelyet, miközben egy métert se megyek vele, mert hóban-latyakban úgyis csak robogóval merek elindulni.
Még nagy kérdés, hogy mennyire pénztemető egy ilyen 400 ezres motor. Van rá remény, hogy pár évet elvan komoly kiadás (30+ ezer) nélkül?
(#79110) Trub
800 ezer és 1 millió között láttam igazán szépeket nyáron, 2003-2005.(#79112) stereodead
Én egy ilyet kaptam egy munkatársamtól használtan, hálistennek pont jó rám és pont kényelmes, még télen vastag zoknival is, járni se kínszenvedés benne. Robogón is használom, egy métert se megyek nélküle. -
demars
addikt
válasz stereodead #79112 üzenetére
Én december végén vettem egy ilyen használt csizmát. Simán lehet benne gyalogolni (mivel használt, be van törve már).
Van egy daytona road star túra csizmám is. Azt is megérzi a lábam, ha sokat megyek benne, de jóval kényelmesebb és könnyebb.
Ha nem sétálsz benne sokat és számít a védelem vegyél egy jó sport csizmát![ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Geresics
addikt
válasz Moleman #79116 üzenetére
Évente olaj, olajszűrő, levegőszűrő, 2 évente fékolaj és hűtővíz cserét illik megcsinálni. Ezekkel is számolj, és akkor még nem ment tönkre semmi!
Amúgy egy kollégám kb. 1 évvel előttem vett motort (régi sor4 kockalámpás BMW - talán K100?). Az öreg 60 elmúlt már akkor is, de még fitt és friss fizikailag és agyilag is szerencsére. Annyi hangszere van, hogy felsorolni is egy oldal volna! Szóval szeretne egy szép zongorát is. Amikor összejött a pénz, akkor megkérdezte a feleségét, hogy motor legyen, vagy zongora? Erre az asszony azt mondta:
- Öreg! Most még tudsz motorozni! Zongorát vegyél akkor, amikor motorozni már nem fogsz tudni, mert a zongora elé akkor is beülhetsz!
Nekem azóta ez nagy kedvenc sztorim, és zenész-motorosok értik, érzik a mondandóját is talán...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
asvald
senior tag
Sziasztok!
Központi teleszkópot hol tudnék felújíttatni olcsóért??
Egyáltalán kivitelezhető?
Sajnos elengedte az olajat , és életveszélyesen pattog a motor !
Olyan mint egy tranbulinon ülve ugrálnék!Előre is köszi a segítséget!
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
Polemius
aktív tag
válasz Moleman #79090 üzenetére
Minden más paramétertől eltekintve, ha már ismert múltja van, akkor a Banditot vedd. Már ha az a múlt olyan. És ha ismerősöd, talán meg lehet vele egyezni részletekben fizetésről is.
Használják oktatómotornak is a Banditot, akár az SV-t, tehát a terelgetésével nem szabad, hogy gondod legyen, csak ésszel kell közlekedned, és tanulnod.
A súlyuktól nem kell tartanod, pláne ezzel a magassággal és testsúllyal. Mind a középtámaszra állítás, mind a földről felszedés inkább technika kérdése.
A Bandit kényelmes hosszabb úton is, utast is elbír, bár akkor jobban kell pörgetni. A sor4 nem fog megtréfálni motorfékkel vagy hirtelen jött nyomatékkal. (Bár szerintem ezt a motorféket hajlamosak túlparázni. Ha autóval szoktál motorfékkel élni, és van 50e km rutinod, akkor szerintem nem szabad problémát okozzon.)
Az SV esetén ne felejtsd el, hogy van naked verzió is, ami rendes kormányos, nem annyira hasalós (és létezik kormánykiemelő is). Közben írták is, ahogy látom.A fő kérdés, ami ha jól látom, még nem került elő:
Mire szeretnéd használni?
-
Moleman
addikt
válasz Polemius #79121 üzenetére
Köszi a választ!
A motorféktől nem tartok különösebben, autóval is, motorral is gázfröccsel szoktam visszaváltani. Motornál a gázkar visszaengedését még gyakorolni kell, sokszor teljesen elzárom, mikor csak visszább akarom venni, ez kanyarban tud kellemetlenséget okozni. De ugye minden motor más, ha lesz sajátom, remélem hamar megszokom.
Autóval a Pilisbe, Bakonyba szoktam kijárni kanyarogni, a motort is ilyen kisebb túrákra használnám elsősorban, legtöbbször egyedül. A nyári éjszakákat is nagyon szeretem, alapjáraton keringeni a városban, mikor már nincs forgalom. Meg persze kipróbálnám munkába járásra is, 7 km város, de nem tragédia, ha nem válik be, legfeljebb maradok a robogónál. A motorral leginkább a haladás élményét vadászom, azt a dinamizmust, amit a 98 lóerős autó nem tud megadni.
(#79122) HGabor89
2004-es Nissan Almera, 4 liter Q8 5W40 olajjal, utángyártott szűrőkkel.(#79124) V.Stryker
Köszi, tudom, hogy csiszolni kéne a technikámon, ezért szeretnék minél előbb elkezdeni motorozni, hogy ne vesszenek kárba a tanfolyamon tanult dolgok. A robogózás kezdetén is izomlázam volt a karomban, a nagymotorhoz megint más izmok kellenek, fáj rajta a csuklóm (túl görcsösen ülök), most izomlázas a combom a tankszorítástól, ehhez is hozzá kell szoknom. Köszi a költséglistát is![ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Moleman #79119 üzenetére
Hallgass azokra, akik erősítik benned, hogy ne tarts a motor súlyától. Ha a motort izomerővel kezeled, akkor rossz még a technikád és nagyon hamar el fogsz fáradni. Tanulni kell ezt is és szokni. Ezt nézd... miről beszélünk?
Fenntartás. Attól függ mennyit motorozol egy évben, de sok. Az én motorom pl. 2005-ös, alig volt benne km-er mikor megvettem, mondhatni hibátlan gép volt, de így is a vártnál több a fenntartás, ha nem lesz baja, akkor is.
Pl.
- Olajcserét, szűrő cseréket én csinálom, 6000km-ként, évente kétszer, anyagdíj kb. 10.000ft.
- Most fogok légszűrőt, benzinszűrőt, izzót cserélni. Magam csinálom, így is kb. 8000 Ft.
- Egy gumiszett jó esetben 15.000km-t megy el, alkalmanként 60.000 - 70.000 forint. + 4000Ft szerelési díj
- Láncszett használat függő, de annak is 15.000km-t mondanak, lánc - lánkerekek 30.000Ft kb. + 5000 Ft munkadíj kb.
- 18.000km -ként szelephézag állítás, ha már ott van, akkor nálam pl. karbiszinkron - kb. 15.000 Ft kb.(már nem emlékszem)
- 2 évente telóolajat és fékolajat kell(ene) cserélni - olaj + szimering - fékolaj, kb. 7000 ft + 15.000 Ft munkadíjÉs akkor még nem beszéltünk motoros motyókról, amik mindig kellenek...tanktáska, apróságok,stb. De nem beszéltünk fékpofákról, rosszabb esetben tárcsáról, ami (50k -s tétel pl. előre)
És a fent leírtak mind egy hibátlan motor karbantartási feladatai és kopó dolgok. Ha évente méssz majd 12.000km-ert pl. akkor a fenti lista 2 évre fixes dolog. De majd kijavítanak ha nem. Szóval ezekkel számolni kell, amikkel én is csak akkor szembesültem, mikor már benne voltam a dologba. Mert persze csípte a fos a seggem és semmi nem érdekelt csak, hogy motorozhassak. És így van ez jól.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
asvald
senior tag
válasz -Mosquito- #79125 üzenetére
köszönöm!
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz CyberPunk666 #79131 üzenetére
óóóó, értem. Sajnos lejárt a szerkesztési idő. De majd legközelebb. Mindenesetre beírom a jegyzetek közé, a tiltott szavak (pl. moci, mocizni, mocizás) mellé.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Darko_addict
őstag
Sziasztok!
Jófogáson nagyon régóta hirdetek egy 45-ös méretű Falco csizmát kiváló állapotban. Az ár az eredeti ár 55%-a, plusz alkuképes. Mi lehet a baj, a méret, márka, ár?
[ Szerkesztve ]
Don't give up your dreams. Keep sleeping.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Darko_addict #79134 üzenetére
Nem árulni szeretné hanem eladni. Talán egyszerűbb az eladót kérdezni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Darko_addict #79134 üzenetére
Nekem volt egy Falco túracsizmám. Bár ne adtam volna el... Kényelmes volt és frankón nem ázott be.
Csak nagyon kellett egy sportcsizma, mert az olyan menő.... és ami már félig azóta széthullott.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
kcsa
veterán
válasz -Mosquito- #79136 üzenetére
Ő hirdeti. CSak nem kel el.
-
CyberPunk666
senior tag
Azt hiszem megvan, hogy mi lesz a diplomamunkám
Csinálok egy ilyet, csak jobbat.
Hidraulikus vezérléssel és a képernyőn nem csak videó fog menni hanem csinálok hozzá XINPUT interfacet is, hogy motoros játékokat is lehessen irányítani vele, bár ez már csak az élmény miatt.Csak még ki kell találnom, hogy az sw oldal is elég fejlett legyen, hogy mit tudjon.
Legyen oktatóprogram hozzá? Vagy nem tudom mit kéne :SEsetleg kresszoktató lehetne, hogy virtuális utcákon kell menni vele, táblák/stb, de ez meg már túl nagy meló kategória.
De valamit kéne még csinálni, hogy elfogadják diplomamunkának. De ebbe szívesen ölnék rengeteg időt és passzolni is fog a MAMI-s képzéssel.
-
Chrys_
addikt
válasz Darko_addict #79134 üzenetére
Gombás lábbal használták Sose vennék használt öltözéket.
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #79140 üzenetére
(cukor és gluténmentest)
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #79128 üzenetére
Azt nem tudom, én csak a Pegaso topicot olvasom a típusraktárból.
Abból anno 1,5 éve végigolvastam a több-száz kommentet, és azóta is olvasom a friss hozzászólásokat.
Valós tulajok, valós
megoldásokkal szoktak ott tanácsot adni, ha valaki valamit kérdez.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
ath
senior tag
válasz CyberPunk666 #79139 üzenetére
naigen.. a diplomamunka nálam is marha nagy kérdőjel volt. aztán teljesen véletlenül belefutottam ebbe a videóba, és marhára megtetszett. aztán amikor kíváncsiságból rákerestem mennyiért lenne infravörös érzékelő rendszer, a driven után dobtam egy hátast a kb 100e árától akkor már villogott az ebay és aliexpress lámpa
úgyhogy a vége az lesz, hogy a kb tizedéből, arduino nano-val megcsinálom ugyan ezt, szerencsére el is fogadták, és örültek is, hogy nem egy n+1 webshop lesz. az ardunio pedig marhára megtetszett, valószínűleg nem ez lesz az egyetlen felhasználása -
pityaa23
senior tag
válasz Darko_addict #79134 üzenetére
Én is 1 évig árultam a Falco Rival csizmámat. Vatta új, de mégsem volt kényelmes, 41-es talán és 30-ért ment el, amikor boltban 52-3 körül volt. Persze én is akciósan vettem, de azért bukó. Szerintem kevesen ismerik, meg a 45-ös is nagy.
-
Yoshida
aktív tag
Egy sima 6 eurós infra hőmérő, meg egy arduino nano, és kész is?
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer