-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
2017 MT-09, mindkettő szuper motor lehet.
MT-09-hez volt szerencsém még az első szériához, elmebeteg volt már az is.
Az egyhengeres gépekkel kapcsolatban, az újak szinte elvesztették a rezonanciát, nagyon sima járásúak a régiekhez képest.
Aki a Supermoto stílust kedveli azoknak nem a Duke690R a nagybetűs, inkább a 110-120 kilós gépek ugyanezzel a teljesítménnyel!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79951 üzenetére
Nekem a külseje nem adja valahogy az újnak, mondjuk a régi sem volt ilyen téren a kedvencem. Valahogy nem áll össze. Az MT10, főleg ez az új Tour, nagyon tetszik kékben [link], feketében, ami stílusban nagyon hasonló, de ez valahogy nem. A Tracer nagyjából tetszik az MT09-ből, de leginkább az XSR900.
(#79952) demars: Az elmúlt héten szép idő volt nagyrészt, jól elvoltam, nem kellett már a jegeket kerülgetni.
-
Chrys_
addikt
Meg szoktam nézni a Taschner videóit facebook-n (nekem mint hozzá nem értőnek azért bejön az, ahogy rendesen összerakják a szar gépeket is), majdnem minden motornál megy a szinkronizálás. Ezt mikor kell megnézetni? Injektoros motorom van, 7000km-rel. Időszakos felülvizsgáláskor gondolom a márkaszerviz nem foglalkozik vele.
Ma meg megrendeltem hozzá a Metzeler RoadTec 01 párt. Hát boltban nem volt olcsó.
Eredeti árak ezek lettek volna (láttam a listát a megrendelőoldalon, megmutatta az eladó):
első: 175€
hátsó: 219€Mondtam neki, ez így rohadt drága, ennyiért biztos nem veszem meg Erre kicsit számolgatott, és ezt hozta ki:
első: 125€
hátsó: 165€Ennyiért már talán rendben van, mert ha olcsóbban is megrendelném neten, nem tudnám náluk felszereltetni (és még valahogy el is kellene juttatnom az egészet egy műhelyhez, ahol felrakják).
(#79955) Mosquito34: éppen azokat cseréltetem most 2011-s a motor, de ugye nem sokat ment. A hátsó még használható lenne, az első már nagyon határértéken van. De akkor már cseréltetem egyszerre.
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz -Mosquito- #79955 üzenetére
35.000- km. körül jár már ez a bakancs. Há' nem olyan szép, mint új korában, az kétségtelen. De a dolgát teszi. (még)
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
polimorf
tag
Egy kis gumi téma a DOT számról
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #79955 üzenetére
A témában szereplő márka csizmája nekem másfél év alatt hullott szét kb.
Az összes többi holmim remekül tart.
-
Topiccsendőr
addikt
Az a plusz 19 kilo sajnos nem 19 kilo, hanem inkabb 23-25 es nagyon erezni.
Kyb 41 es atmeroju usd villa... Az RS 125 osomon van 41es...
Teljesen mas a ket motor, egy vekony egyhengeres konnyu motort nagyon-nagyon konnyu iranyitani, sosem lesz egy vastag 3 hengeres nehezebb, nagyobb lendtomegu motor meg csak hozza hasonlo is.
Nem arrol van szo, biztos jo motor a triumph, de ne hasonlitsuk egy supermotohoz, mert sosem lesz egy szinvonalon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #79962 üzenetére
Teljesen állítható Showa SF-BPF teló van rajta, nem tudom, honnan vetted, hogy KYB... [link]
A 41mm stimmel, de szvsz untig elég kell legyen egy ilyen könnyű motorra. Egy GSXR750-en sincs nagyobb, az ezres 43mm-es... Hátul is tartályos, állítható Showa rugóstag van, szvsz hibátlan csomag ezen a téren.A 19KG-ot is a két motor száraz tömegéből számoltam. 166KG-ot specifikálnak a Triumph-ra, 147,5KG-ot a Duke-ra. Ez barátok közt is szűk 19kg. Mindkettő a hivatalos gyári oldal száraz tömeg adata, nem a hasamra ütöttem.
Ez a "könnyű irányítani" dolog... Az SV650-esem is könnyű irányítani. Amúgy nem hiszem, hogy olyan marha kicsi lendtömege lenne annak a majd 700ccm-es egyhengernek. A keskenység pipa, de lendtömegének szvsz igencsak lennie kéne.
Ami meg a színvonalat illeti... Nem hiszem, hogy ez lenne a szerencsés megfogalmazás. Valószínűleg egész más a két motor erőssége és gyengesége.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79962 üzenetére
Amikor teszteltem az MT-09-et ugyan azt éreztem amiről beszélsz.
Állati jó motor de, ha nem egyenesben és nagy tempójú kanyarokban motorozom vele, nagyon elmarad egy jó SM irányíthatóságától.
Azért a tömegük közti különbség nagyon is érződik, és itt ugye te a Duke 690-et hoztad fel példának, pedig ő már nehézsúlyúnak számít az SM-ek között.
Amikor egy jó szerpentines úton motorozol, egymás után kipróbálod a két gépet csak csodálkozol hogy az SM-el hogy a fenébe lehet még ezt is ilyen könnyedén és gyorsan bevenni.
Holott a másikkal már érzed a súlyt, bizonytalanabbá válsz hogy megtudod e csinálni vele.
Miért van az hogy a kanyar előtt 20 méterrel kell csak a fékbe nyúlni a másiknál miért már 40 méternél.
Összességében ezek olyan élményt adnak amit más motorokon nem igazán fog megtapasztalni a pilóta.HSM:
Az SV650-esem is könnyű irányítani.
Ez az érvelésed mind addig helytálló amíg ki nem próbálsz egy jó SM-et, mondjuk egy KTM SMC 660-at.
Azért hozom fel ezt a típust mert én is így tettem, aztán amikor visszaültem a saját SV650N-re majdnem sírva fakadtam.
Miért ilyen rossza futómű és a fékek, miért olyan mintha csak az egyik henger menne.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79964 üzenetére
No jó, de én a Street Triple R-ről beszéltem, nem az MT09-ről. A Triumph-nál kb. mindenki áradozott az irányíthatóságáról, aki tesztelte, az MT-nél ennél lényegesen vegyesebb volt a kép. Akik direkt összehasonlították is erre jutottak, hogy erőben egyértelműen veri az MT, de kezelhetőségben, manőverezhetőségben sokkal jobb az angol gép.
Az az igazság, a supermoto-k engem nem igazán érdekelnek. Ha baráti körből valaki egyszer odaadja egy körre szívesen kipróbálok majd valami ilyesmit, de amúgy nem valószínű. De az tény, hogy jó technikával durva dolgokat lehet produkálni, pl. a GSXR1000 fékereje is valami egész elképesztő volt az SV képességeihez képest, annak szinte földbeállt az eleje, iszonyat durva volt, messze 100 feletti tempónál nevetséges könnyedséggel micsoda lassulást lehetett vele produkálni mindenféle felkészülés és gyakorlás nélkül is. Ugyanakkor az technikailag kb. ugyanez volt, mint a Triumph 765 R, Showa BPF teló, durva dupla tárcsás brembo fékkel.
A Supermoto-knál szvsz ez az egyik trükk. Ráraknak nagyon jó féket (mondjuk egy tárcsával, ami hajlamos el is melegedni, ha határra hajtod lefelé a hegyről), nagyon jó futóművet, tapadós gumit, harapós áttételt, és emiatt tényleg sokkal ütősebbek (főleg szerpentinezésben), mint egy átlag utcai/túra motor a 40 éves technikai színvonalú olcsó futóművével, agyonspórolt, ehhez képest alig fogó (de legalább el nem melegedő ) dupla tárcsájával, és ehhez jön a supermotoknál a kis tömeg és lendtömeg, mint extra. De szvsz egy jó geometriájú, jól megépített, jó futóművű hagyományos naked szintén erősen mosolyt fakasztó élmény.
Sajnos nagyon sok komolyabb nakedről nincs tapasztalatom, de a GSXR1000 tesztelés után egy hétig konstans vigyorogtam.... Hiába volt kissé nehezebben irányítható, mint az SV.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
"A Supermoto-knál szvsz ez az egyik trükk. Ráraknak nagyon jó féket (mondjuk egy tárcsával, ami hajlamos el is melegedni, ha határra hajtod lefelé a hegyről), nagyon jó futóművet, tapadós gumit, harapós áttételt, és emiatt tényleg ütősebbek, mint egy átlag túra motor a 40 éves technikai színvonalú olcsó futóművével, agyonspórolt, ehhez képest alig fogó (de legalább el nem melegedő ) dupla tárcsájával. De szvsz egy jó geometriájú, jól megépített, jó futóművű hagyományos naked szintén erősen mosolyt fakasztó élmény."
Egy jó SM-en nem fognak a fékek elmelegedni, mehetsz akármennyit szerpentinen, akármilyen tempóval.
Alapból úgy jönnek ki hogy versenykörülmények között sem okozhat gondot a fék.
Nem a 40 éves technikával kell összehasonlítani, az újakkal is nyugodtan megteheted, ott is nagy lesz az élménybeli különbség.
Csak gondolj bele, miről is beszéltünk, ha mindkettő gépen ugyan olyan jó a futómű, fékek, de itt jön az hozzá amit nem veszel számításba a könnyű súly, megtankolva 120-125kg.
Na ez az amivel nem tudja felvenni a versenyt egy modern naked sem, a legkönnyebbek is 185-190 kg közelében vannak.
Ezt bizony nehéz kompenzálni, nem is lehet olyan útviszonyok között amiről én beszélek.
Mindegyiknek megvan a maga területe miben jobb és miben rosszabb, akinek egy kiadós csapatás, szerpentinezés adja meg a napi motorozás értelmét SM-nél nem igazán talál jobban.persuader
Erről beszélek én is, azok akik ezt még nem tapasztalták meg nem is érthetik miről beszélünk, írunk.
Minden kételye feledésbe merülne ha egyszer átélné.
Sokan rabjává válnak, de ezen nincs is mit csodálkozni.
Én is mindig ugyan oda lyukadok ki, vehetek bármit mehet az 300-al, lehet 150 pacis, túrás, kényelmes, de egyszerűen hiányzik valami, az amit csak ezek a gépek tudnak![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
En a nem R est neztem
Szaraz tomegbol es tesztekbol neked a triumph jon be.
Azon, hogy melyik a jobb, nem fogok vitatkozni, az mindenkinek mas.
Csak ramutattam, hogy nem erdemes szarazsulyadatokkal egyaltalan levonni barmilyen kovetkeztetest, mert egyszeruen nem fogja a sokhengeres sosem beutni a supermotot, mert nem lehet.(Megint honnan veszed ezeket az elmelegedo fekeket?)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #79967 üzenetére
Hát nem tudom. Lehet, velem van a baj, de én vagyok bő 100kg, én az SV-t sem érzem nehéznek, pedig az is 168kg szárazon.
Egyszer remélem lesz lehetőségem ezeket megfelelő helyen kipróbálni. Bár mint írtam, nekem az SV650-ből is ami hiányzott ilyen körülmények között az 4 dolog volt: jó futómű, harapósabb fék, tapadósabb gumi és még olyan 40-50 lóerő. De azért így is nagyon szoktam évezni, ha elgurulok vele kanyarogni.
(#79968) persuader: Néhány videón panaszkodtak rá. De nyilván sok változós a dolog.
Amúgy egyszer megnéznék egy ilyen összehasonlító tesztet, profi pilótával supermoto vs valami sportosabb naked, mi lenne a végeredmény. Azért azokkal is nagyon lehet menni....
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #79970 üzenetére
Hungaroringen természetes, hiszen nagyon nagy a tempó, egy komoly SM végsebességéig életképes, ami 150-190 között van típustól függően.
Annyi bizonyos hogy azon utakon ahol a sebesség ezen értékeket nem lépi túl nehéz lenne otthagyni.
Pl: Cseszneki 82-főút, ott bármit megfogsz vele, én egy GSXR 1100 sráccal mentem komolyat, meglépnie nem sikerült, sőt..... szegénykém, még jó hogy nagyobb baj nem lett belőle!!!!
Bárhol ahol kanyargós részek vannak, ahol több az egyenes és ki lehet lőni természetes hogy esélytelen, már csak a tempó végett is.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #79971 üzenetére
Mondjuk az 1.1 es gsxr felett azert az ido vasfoga kemenyen elszallt, egy kult motor, de en amikor raultem, egy kalap szarnak ereztem, mert mindenki addig ajnarozta, amig a fejemben egy 500 kobos v4 es 150 kilos ketutemu lett belole, akarcsak az ezres v2 esek legendakban szereplo ozvegycsinalo motorfeke.
Dehat se nagy ereje, se jo futomuve, a vazra inkabb nem mondok semmit. Nem mintha ereznem vaz es vaz kozott a kulonbseget, sot, aki ilyet mond, annak kozelitenie kell tapasztalatban egy gp pilotahoz,
Szoval csunyan nezel, es mar hajlik az a vekonka aluminium[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Gaboman
nagyúr
válasz Lomha 8V #79972 üzenetére
Ez annál kicsikét brutálabb volt!
Lényege hogy haverral jöttünk Győr felől és a várra néző kilátónál utánameredt a srác.
Gyorsan beelőzött hogy megmutassa mennyire megy a 1100, mondom akkor jól van tempózzunk egy kicsikét.
Elkezdtem húzni neki, amikor látta hogy közeledem hozzá, még jobban meg akarta mutatni mennyire megy a gépe.
Kanyarokba határon kezdet motorozni, döntötte ahogy csak bírta, miközben én olyan természetesen, könnyedén mentem az SMC-vel, egyszerűen csak élveztem 1 méterrel mögötte a motorozást.
Ahogy felérünk a legmagasabb ponthoz van egy éles bal kanyar, ott túlvállalta magát, nagy volt a tempó, dönteni már nem tudta tovább, belelépett a hátsó fékbe.
A motor megcsúszott, az útról 110-120 közötti tempóról 2 méteres szintkülönbségről leugratva a paragon folytatta az utat, biztos látott szép nagy gombákat gondolta felszedi, vagy csak arra akart levágni hogy métereket nyerjen.
Egy nagy mákja volt, se szalagkorlát, se fa, és volt annyi lélekjelenléte/tudása ahogy leért a gép nem húzott bele a fékbe, hagyta gurulni amíg meg nem állt.
Hozzávetőlegesen 200 méterre attól ahol leugratott megállta motor, mi is gyorsan megálltunk és kiabáltam be neki hogy minden rendben van e.
Leugrott a motorról, és eléggé vicces jelenet kezdődött, idézem "huhh-huhh-huhh" kiabálta miközben felugrált a levegőbe és rázta a kezeit.
Bekiabáltam neki hogy segítünk kitolni a motort, a válasz meglepett, nem kell megoldja.
Még egyszer megkérdeztem tőle, biztos hogy ne segítsek, válasznak ugyan azt kaptam.
Jól van mondom és tovább mentünk, haverba először belefagyott a sz@r amikor látta ahogy elrepül mint superman.
Utána hogy nem történt semmi baj, már ő is jót nevetett, másnap már a környékbeli buszsofőröktől hallottuk vissza az esetet.
Szerencse hogy csak ennyi történt, senkinek és semminek nem lett baja.CyberPunk666
Azért mert ott nem lépnél meg mással sem![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #79973 üzenetére
Lol özvegycsináló motorfék ez tetszik, egy TL1000-et mondjuk szívesen kipróbálnék
HSM: Milyen csizmád volt ami 1.5 évet bírt? Probiker speedstar?
-
Laca1212
őstag
Ki, milyen telefontartót használ, ajánl? Ezt néztem hirtelen ami talán még használható is, de drágállom 2e-ért(i7-hez kellene).
-
CyberPunk666
senior tag
Kb hány fokig érdemes termo aláöltözőt venni a bőrruha alá?
-
Something_
őstag
válasz CyberPunk666 #79979 üzenetére
Hat egy 15ig en biztos felveszem a szelallo thermot.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz CyberPunk666 #79979 üzenetére
Szerintem ez nem így működik. 15 fok alatt (Nekem) a bőrben hideg van. Mindegy mit veszek alá. És 26 fok fölött pedig meleg, ismét mindegy mit veszek alá. Ez szerintem ilyen...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #79979 üzenetére
15fok alatt nem motorozom, utána bőr.
-
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Bogyó bá' #79984 üzenetére
Igazad van, de mentségemre szól hogy nem is vagyok motorközelben amikor a hőmérséklet 15 fok alatt van.
Májusban mikor végre motorozhatok már bőven 15 fok felett vagyunk mindig."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Topiccsendőr
addikt
Tarill:
Jonak nem mondanam. Van vigyorfaktora, de leginkabb azert, mert ar/ertek aranya mar jo. Szerintem gyenge, (viszonylagosan) a csuszokuplungja miatt nem tudsz vele elindulni nyomatekcsucs kozeleben. Ezt rosszul fogalmaztam. A kuplungja bizonyos nyomateknal osszezar, igy adagolhatatlan lesz. Igy tudtak megoldani, hogy kis kezierovel lehessen mukodtetni. Ez az ekpalya a kuplungban egyben szet is nyitja motorfeknel. Tehat versenypalyan elindulni nem lehet vele. (Tudom, kb nekem tunik problemanak)
Neheznek tunik kanyarban, mindene leer ha tempot mesz, szerintem nagyon himbilimbi. Sok foglalkozassal jo motort lehetne faragni belole. Szerintem epitek belole cafe racert majd az 5 eves terveimen belul.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #79991 üzenetére
lehet hogy van benne műszakilag nem top megoldás, nem ismerem annyira a típust de ránézve egy nagy masszív dög, jól is néz ki és sz*rért hu... ért megkapni már
-
CyberPunk666
senior tag
Na, akkor a tanácsotok alapján thermo aláöltözőt vettem. Úton vagyok haza, aztán indulhat a "mocizás"
Btw egy tyúk-tojás kérdés:
A láncsprayt megállás után, a még meleg láncra kell fújni. De mi van ha tök új a lánc? Fújjam be előtte is és utána is? -
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #79994 üzenetére
Semmi baja nem lesz, ha a hideg láncra fújod, kicsit megtologatod, majd békén hagyod elpárologni az oldószert.
Amúgy újkorában elvileg le van kenve, de gondolom látszik a görgőkön, ha megnézed, száraz-e vagy van rajta valami kenőcs.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #79994 üzenetére
Mindegy mikor fújod rá, csak lehetőleg tisztítsd meg előtte a láncot.
Miután ráfújtad a láncsprayt várj 15-20 percet hogy megszáradjon, mert ha egyből elindulsz akkor csak jól összeveri vele a kereket meg mindent a közelben.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Lomha 8V
addikt
(#79974) CyberPunk666: Álmomban eszembe se jutott ilyet feltételezni róluk. A sportmotorosok tündérek, sosem hajtanának gyorsan.
(#79975) Gaboman: "a paragon folytatta az utat, biztos látott szép nagy gombákat gondolta felszedi" Ezen besírtam. Amúgy persze, hogy nem kellett neki segítség. Égett a pofája, mint a reichstag.
-
ath
senior tag
válasz CyberPunk666 #79994 üzenetére
szerintem tök új láncra az első 100-200km-re nem kell fújni.
-
imibogyo
veterán
válasz Laca1212 #79990 üzenetére
Én egy ilyet használtam a Versys-en és a gumis rögzítés miatt egyszer sem tudott kicsúszni... Kínából jött, de most melózom, nem tudok pontos linket küldeni. Azt hiszem postaköltséggel együtt 1800 Ft-ból jött haza.
Haver jobban félt, hogy kiesik neki a teló, ezért ő "zárt" tokot használ, de itt fontos, hogy melegedős, vagy sem a telefon, mert neki a Samu S6 bizony néha elég forrón jött ki belőle... Ez egy kicsit drágább, olyan 3k körül volt...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Futás, futópályák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Politika
- GoPro Topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Yettel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel