-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
petersonal
tag
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy motowell crogen rs 22 és 50 között mi a különbség? -
nyogo83
senior tag
válasz petersonal #80401 üzenetére
Szerintem a robogos/kismotoros topicban tobbet tudnak segiteni.
De hogy a kerdesre valasz is legyen mi a kulonbseg: egyik rosszabb mint a masik
Ott majd kifejtik miert. -
freelanced
addikt
Üdv!
Köszi a segítséget
Ilyen kabátot vettem:
Mi a véleményetek?
Nem volt egyszerű szülés..
Alapból a 183cm 73kg kombó kissé előnytelen
Hosszú fazon kellett mert a sima rövid lenne.
Emellet olyat akartam amiből kicipzározható a thermo illetve a vízálló réteg mert gondolom nyaron nem túl előnyös az utóbbi,ha izzad az ember mint a fene.
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #80400 üzenetére
Nekem nagy kedvenc a Panigale is kinézetben. De a száraz kuplung meg a csörgés nekem inkább idegesítő, mint bármi más.
A dizájnt meg meg lehet nedves kuplungra is csinálni, ez pl. egy átlátszó fedél SV650-re: [link], szerintem tök jó, és ez nem csörög-zörög.
Persze, értem, amire célzol, hogy van akinek ez az unikum, ami bejön, hogy csörög.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #80400 üzenetére
A technikai resszel semmi baj nincs. Abban is elen jarnak. A megbizhatosagon kellene javitani, de mindegyikre nem lehet rahuzni, hogy szar.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80406 üzenetére
Az olajból a kopadékot kiszedi a szűrő, mielőtt eljuthatna a motorba, az 2000Ft olajcserénként, nekem bőven megéri azt cserélgetni, hogy ne kelljen a csörömpölést hallgatni.
Inkább előny, hogy nem nyírja el a motorolajat, elég egy egyszerűbb fajta is. Bár a váltó úgyis nyírja szorgalmasan, szval nem biztos, hogy sokat nyersz vele. Hogy melegíti az olajat, nem nagy szám. Inkább, mint egy megsült száraz.Van egy sejtésem, hogy nálad a "normális" motor versenymotort jelent, oda tényleg a száraz kuplung való. Nincs dugó, nincs hegymenetben elindulás, egy rajtot meg csak túlél valahogy. Ja, igen, és cserélni is könnyebb, és az erőt is jobban átviszi. De ezeknek utcai motornál elég kicsi a jelentőségük.
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #80407 üzenetére
Én úgy vagyok az olasz autókkal-motorokkal, mint a zsiráffal: szép, szép, de otthonra nem kéne.
A totalbike motoros fórumon néha beleolvasok a Guzzis topikba, és ott mindenki szopik a motorjával - érdekes hogy mégis imádják azokat.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
-
BoB
veterán
válasz Topiccsendőr #80410 üzenetére
Most nézem a Superleggera-t. Szénszálas váz, segédváz, lengőkar és felnik. Hogy mi?
Mennyibe fog ez kerülni?
Azért szép a 167 kilós teletankolt tömeg + euro 4-et teljesítő, 215 ló
Mondjuk ez az a kategória amivel nem lehet normálisan pályázni mert ha összetöri az ember akkor az katasztrófa.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Topiccsendőr
addikt
Mielott eljuthatna a motorba?
A pumpa van legelol, szuretlenul.
A nedves konkretan elfustoli az olajat olyan igenybevetelnel.
Az, hogy a fakezu nem tud elindulni vele, nem jelenti azt, hogy alig bir el nehany rajtot. Palyan pedig allandoan csuaztatnod kell motorfeknel. Egy kicsit tobbet kap, mint dugozasnalPontosan. Nekem utcan is van jelentosege.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80412 üzenetére
Az olajpumpa nem pont az az alkatrész, amit féltenék némi finom kopadéktól. De tény, az kap.
Az olajat amúgy nem olyan könnyű szvsz elfüstölni... De tény, pályán tempónál nyilván a hűtése sem gond a száraz kuplungnak, nem véletlen írtam a rajtot.
Szívesen meghallgatom viszont, neked mi a jelentősége ezeknek utcán. Gondolom, nem szoktál csak úgy félreállni lamellákat cserélni... -
Polemius
aktív tag
válasz 2thletme2day #80397 üzenetére
Az elkölthető összegből vond le a ruházat árát, plusz az átírással kapcsolatos költségeket, számolj legalább olaj+szűrők+fékfolyadék+hűtőfolyadék (ha van) cserével és egy szakemberrel átnézetés költségével.
És még némi tartalékot, ha kiderülne, ezt-azt még csináltatni/cserélni kellene.Így megkaptad a vételárat. Na, ebből vonj le 100-150e-t, és ott kezdj el nézelődni.
A végén úgyis többért veszel, mint amennyiért először keresgéltél. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80415 üzenetére
Nem, szerencsére nem.
Én amúgy pont úgy tudom, a nedves bír többet, pont mert hűti az olaj. Tehát ebből nekem pont az jön le, hogy a nedves a jobb utcán, mert kevésbé hajlamos leégni.
-
Topiccsendőr
addikt
A szarazbol is biztos van szar. De lattam en aluminium lamellasat, ami joval csokkenti a tomeget. Az tenyleg nem bir sokat, de ez mar urtechnika. Egy versenyt boven elbir.
Hogy miert irtam, hogy az olajat elfustoli? Pl volt olyan elemenyem, hogy 3-4 rajt gyakorlas utan fust jott ki a kuplungtol. Nah azon rohogtem.
Ha szedtel szet kuplungot, lathatod, hogy minden tipus vagy marka olajfurata mas. Alig megy oda vmi olaj. Az nem azik az olajban. Nagyon korlatozottan huti. Pillanatok alatt lila lesz a lamella. Legalabbis azok a motorok, amiknek szetszedtem a kuplungjat. Egyebkent a lamella eleg jol birja, a kopolamella uvegesedik hamar. Yamahanal legalabbis. De ducatit es nsrt ennyire nem basztattam, ugyhogy az is lehet, hogy tomeggyartasban parasztvakito szarazkuplungot raknak rajuk, de versenysportban szarazat hasznalnak, ami jol meg van csinalva, es nagyobbat kap, mint barmi az utcan.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #80418 üzenetére
Amugy meg ez is - mint minden - motorfuggo.
Egy mashogy tervezett kuplung, mas atmerovel, mashogy fog melegedni. Pl altalaban az olajfurdos kuplungnal a belso lamellak sokkal nagyobb hot kapnak, mint a kulsok. Vagyis inkabb nem tudjak elvezetni. Ez mindig problema, az osszes kuplungnal, amit szetszedtem. Kerdes, hogy hogyan van megtervezve. Mekkora igenybevettellel szamolt a mernok, es mennyire volt szarrago a penzugy osztaly.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
HolnapMa megyünk a kiccsaláddal a pozsonyi kiállításra. Lesz ott még valaki?
És vajon a magyar nyelvvel hogy állnak? -
StoneBridge
senior tag
Ezt pont tegnap neztuk es komolyan megkivantam.
Hany kilo egy ilyen?Marx halott, Lenin halott, és én sem érzem túl jól magam...
-
Gaboman
nagyúr
Srácok, valakinek volt már itt Dominator NX 500?
Ha igen leírhatná a tapasztalatait.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
Pár napig nem vagyok fórum-közelben (munkaidő utáni munkáim voltak, motoroztam, videót szerkesztettem, családoztam, stb - tessék egy könnycseppet elmorzsolni hányattatott sorsom miatt ), és máris több száz olvasatlan komment van!
Témánként:
- Az a világ baromsága, hogy az olcsó cuccok (kabát, nadrág, BUKÓ!) szarok, és minden szar, ami nem 100eFt feletti! Ekkora hülyeségeket utoljára közgáz órán hallottam, csak ott úgy hívták ezt, hogy "a pénz értékteremtő hatása" - ami azt jelenti, hogy ha valami drága, akkor az "okos" ember azt hiszi, hogy az a jó. Ugyan olyan bizzonságos tud lenni egy olcsó (50eFt alatti!) sisak, mint egy 130eFt-os, csak legfeljebb nem olyan anyagok vannak benne, és nem olyan halk... Jobb a drágább? Általában igen! Megéri 2-5x annyit fizetni érte? Hááát... döntse el mindenki maga...
- 30Ft-os füldugók kontra MotoSafe (és társai): olcsó dugaszok tompítanak, a drágák frekvenciatartományt szűrnek, és ez nem mindegy! Előbbinél minden hangtartományt megfog, utóbbi adott frekvenciákra van "állítva", hogy pl. a beszédet ne szűrje csak a szélzajt, stb... A kényelmet pedig mindenki döntse el maga! Szerintem kényelmesebb akármelyik, mint pár év múlva állandó fülcsöngéssel élni. Megszokható az is, de azért van pár ismerősöm, aki nem boldog, hogy van egy alapzaj a fejében!
- 50ccm-es motorral is túl lehet élni a városi, városközeli közlekedést, hát még 125ccm-el! Van itt olyan, aki 125-össel országhatáron túl is túrázott! Ez miatt kapok agyf@szt, amikor olyanokat olvasok, hogy az 50LE-s gépek édeskevesek, erőtlenek, stb.
- (#80346) -Mike- - Csókoltatlak! Amúgy Viffer videói kifejezetten jók szoktak lenni, és amiket csinálnak azok is tök jók (mikulás, nőnap, sérültekhez amikor mentek, stb.)u.i.: Ja, és igenis tessék beöltözni! Az aszfalt nem kérdezi, hogy robogóról, vagy pályagépről esel 50+ tempónál! Túl lehet élni némi bőrtelenítést is, csak utána külön élmény a tusolás!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
imibogyo
veterán
válasz Geresics #80428 üzenetére
Ez miatt kapok agyf@szt, amikor olyanokat olvasok, hogy az 50LE-s gépek édeskevesek, erőtlenek, stb.
Mondjuk azért ez nagyon-nagyon motor és karakterisztika függő dolog. Én is többször írtam már, hogy például a 64 lóerős 650-es Versys nekem is "kevés" volt, sokkal többet vártam tőle és nem igazán volt "élmény-motor". Ugyanakkor például a 690-es KTM Duke R 70 lóerejétől egy órán át nem tudtam a vigyort letörölni az arcomról. Lehet, hogy bennem van a hiba...És igen én voltam az egyik "hülye" (tudom, hogy nem ezt írtad (max. gondoltad )) aki azt mondta, hogy 70+ LE-s gép alatt én már nem is nagyon gondolkodom utcára. Kivéve persze az enduro és SM kategória mert ott egészen mások az "elvárások", bár az új KTM-ek pl. már ott is bőven a 70+ lovas kategóriában mozognak, szóval ez is pipa...
És ha valaki egy ilyen erősebb gépről "beszél visszafelé" (vagy akár egy sokszorosan erősebbről), akkor nem kell csodálkozni, hogy egy sub. 50 LE-s gép "gyengének" van jellemezve...
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #80428 üzenetére
"Ez miatt kapok agyf@szt, amikor olyanokat olvasok, hogy az 50LE-s gépek édeskevesek, erőtlenek, stb."
Természetesen lehet velük túrázni, bárhova eljutsz velük is. A kérdés csak az hogyan. Meg tudok előzni egy kicsit gyorsabban haladó nyerges vontatót vagy nem, és ott tipegek mögötte fél órán keresztül?!
Elmehetek vele túrázni az alpokba (én is találkoztam még robogósokkal is a hegyekbe ) de a csapatnak akivel megyek kihullik az összes haja hogy mindig várnak rám, vagy nem?!
Persze el lehet menni egyedül is mint Bogyóbá mindenhova, de ezek azért elszigetelt esetek...
Voltunk egyszer túrázni egy nagyon vegyes motorosbrigáddal 250-es 25 éves géptől kezdve az 1000sv-ig volt minden...
Nagyon kulturált tempót mentünk... 100-110kmh.
Az SV-s srác 30 percig bírta utána elviharzott. (Meg tudom érteni) Én akkor a cbf600-al voltam, viszonylag kezdőként, nekem tetszett a tempó, főleg utassal, jól éreztem magam...Persze a falu kigyorsításnál így is kicsit lemaradtam a nagyobb gépektől, de ez érthető. A 250-es srác nem győzte nyelezni neki folyamat... bele is fáradt szegény... mondta ő többet nem jön... meg milyen jó lenne ha neki is legalább egy 600-asa lenne.
Mindent lehet csinálni mindenféle motorral csak a kérdés, HOGYAN?..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #80429 üzenetére
Én most pont ebben vagyok benne, az SV650 után egy Dominator NX500 megyek megnézni, félek hogy nagyon kevésnek fog érződni.
Viszont a kényelem, a testtartás végett hasonló gépekben gondolkodom, remélem nem lesz nagy csalódás a több mint 20 paci veszteséggel.
Haveri körben 600 cm3 sor4-es motorok vannak, azt szeretném elérni hogy 110-120 utazóval bírjam velük a tempót és ne pörögje agyon magát.
Ha 100-ról 5.ben odahúzok neki meginduljon.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Moleman
addikt
válasz imibogyo #80429 üzenetére
Így van, megszokás kérdése.
Mondjuk a CBF125 még kezdőként, robogóról átülve is használhatatlanul gyenge, a VTR250-től viszont már féltem. Ennek ellenére én se vennék 70 ló alatti motort (végül úgy néz ki, hogy 95 ló lesz, Fazer), mert emlékszem, hogy az első 1 évben még féltem a 98 lovas autómtól is, pár évvel később pedig már az ő határain autózva is el tudnék aludni benne. Persze nem tervezek 24/7 hülyének lenni, az alacsony fordulati nyomaték a legjobb barátom. Ezért lett a Fazer a választott, mert fent is megy, lent viszont elvileg nyomatékosabb, mint egy Hornet. -
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80418 üzenetére
A rajt gyakorlás amúgy tipikusan kuplunggyilkos tevékenység. Mindig hagyni kell elég időt a menetek között, hogy lehűlhessen, különben jön a füst.
Egyébként hogy mennyi olajat kap szvsz erősen motorfüggő lehet, az SV650-en nagy gond nem lehet vele, ahogy beindítom a motort, egyből normálisan nyit a kuplung, míg álló motorral "szárazon" eléggé összetapad, ami eléggé azt sejteti, hogy főleg fordulaton kaphat az bőven olajat.
(#80420) persuader: Itt lehet a kutya elásva.
(#80428) geresics: A bukós felsorolásból csak a negatív oldalról hoztál érveket, így elég mókás. A drágább sisaknak is van nem kevés olyan tulajdonsága, ami miatt érdemes lehet azt választani. Halkabb, kényelmesebb, könnyebb, jobban szellőzik, ha úgy állítod be, tartósabb, kényelmesebb (pl. dupla D-gyűrű az olcsó sisakok 99%-án nincs) a legtöbb esetben, és erre jönnek rá az egyéb finomságok, pl. hogy mondjuk alapból jár hozzá pinlock, ami az olcsó sisakhoz vagy nincs is, vagy mondjuk +10K-ért. Szerintem a motorozás élményéhez és komfortjához ez elég durván hozzájárul, én biztosan nem ezen spórolnék.
Fulldugó... Marketing mellébeszélés, amiről beszélsz. Tudod, mi a beszéd frekvencia-tartománya? Kb. 300-tól 4000Hz-ig.Nézd meg nyugodtan, a MotoSafe is csillapít ott is szépen. [link]
És itt van, ami nekem volt fehér WorkSafe, az is ugyanezen értékek: [link]
Ez mind szép és jó, csak a gyakorlat az, hogy így is ki kell vegyem a fülemből, ha mondjuk fizetek a benzinkúton, mert különben alig értek valamit, miközben jóval kevésbé véd és csillapít, mint a filléres 37dB-es 3M dugó. Sokkal kényelmesebb, ez az egy nagy előnye volt csak a szememben. Szóval ilyen csaka mesében van, hogy csak a szélzajt szűri, de a beszédet nem. Sajnos a zaj nem válogat, ott is terheli a füledet, ahol a beszéd. Persze, kicsit lehet csalni, hogy azt kevésbé szűröd, de sok értelme nincs.
(#80430) Ferdzsoo: Pontosan. Még a 250-es gépek is iszonyat vérszegények egy tempós haladáshoz. De ahogy írod, azokat legalább már nem söprik le a sietősebb kamionok az útról....
(#80432) Moleman: A Fazer és a nyomaték? Biztos jól nézted? Sok jó dolgot tudnék róla mondani, de a nyomatékosság egész biztosan nincs köztük. Ha szereted a nyomatékot, akkor inkább egy SV650-et tudnék ajánlani. Lehet, csak 72 ló, de az tol kis fordulaton is, jobban, mint a sor4-ek.
[link]
Azok inkább akkor mennek jól, ha alaposan megforgatod őket, akkor kijönnek a plusz lovak a ménesben.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Ferdzsoo #80430 üzenetére
Teljesen igazad van, annyival még kiegészíteném:
- Én sem mindig egyedül megyek motorozni (lásd kétszer Erdéyl), de a nagyon kis lé6tszámú "csapatom" továbbra is 125-ös és 250-es gépekből áll. Kellemes, kulturált 90-es utazóval tudunk menni, annyi a különbség a "125-ös korszakomhoz" képest, hogy most én zárom a csapatot, én megyek leghátul.
- Laci barátommal (125-ös kis Varadero) ősszel voltunk kettesben egy majdnem 500 km-es Bakony-Balatonfelvidék túrán, nagyon jól elvoltunk, sőt hegyről lefelé, nagyon szűk szerpentinen képes volt "lehagyni", mert egyszerűen többet mer, jobban motorozik mint én. Persze a kanyar után azonnal a sarkában voltam, csak néha a távolság változott közöttünk 10-50 méter viszonylatban. Hidd el, nem volt rossz.
- Nagy álmom a Transzfogarast/Transzalpinát végig nyomni motorral idén nyáron, oda viszont egyedül szeretnék menni, mert a 125-ösökkel ott már tényleg macerás volna egy csapatban gurulni egész nap.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Moleman
addikt
Nyomatékos a Hornethez képest.
Az SV menése tetszik lent, de a sornégyesek jönnek be igazán, hangra is, viselkedésre is (félig burkolt motorból pedig esztétikailag magasan a rókaszemű Fazer a kedvencem ). Karbis Fazert még nem vezettem, elvileg sokkal jobban mennek lent, mint az újabb injektorosok, és már az injektorost is el lehetett váltani 3000-nél, ha nem siettem, nekem ez elég.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
"Szóval ilyen csaka mesében van, hogy csak a szélzajt szűri, de a beszédet nem."
Két teljes szezon óta használom az alpine motosafe dugót, nagy-nagy megelégedéssel. Barátnőmnek szintén nagyon bevált. Érdekes, de én nekem nem kell kivennem a benzinkúton, hallom és értem amit mondanak, még úgyis hogy a sisak a fejemen van, pedig csak az erősebb sárgát használom.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz Moleman #80435 üzenetére
Ezt meg tudtam csinálni a CB400SF-el is, amivel tanultam, 2-3000rpm között vígan elgurult városban. Csak ha húztam neki ilyenkor gázt, nem történt semmi. Visszaváltottam, nem történt semmi. Visszaváltottam mégegyet, valami már történt....
De megértem, ha ezek tetszenek, akkor ezzel kell együttélni.(#80436) zgospel: Ne érts félre, tök jó füldugóknak tartom őket. Csak kicsit sok volt a mese szvsz geresics leírásában. Nekem sajnos ki kellett vennem, ha tényleg érteni akartam, mit mondanak, nem csak sejteni, pedig szívesen megspóroltam volna.
Sajnálom is rendesen, hogy elhagytam a worksafe-em, még a régit, ami pont olyan volt, mint a motosafe erősebb dugója, rövidebb túrákra szuper lett volna, mert tényleg sokkal kényelmesebb, mint az alternatívák...[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80438 üzenetére
"Tenyleg art a kuplungnak? "
Csak annyi következtetést vontam le álló helyzetből, hogy kb. azonnal nomrálisan kezd működni, ahogy beindítom a motort, tehát nem lehet rossz az olaj-ellátása, ha azonnal megkapja az adagját... Én úgy gondolom, ha alig csak "csöpögne" rá kis olajka, akkor azért bőven idő lenne, mire észhez tér.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #80434 üzenetére
Altalaban nem en vagyok a regen minden jobb volt menet faklyas vezere, de az egyik ismerosom aki vett egy 11kW os RS125 ost, rendszammal, es elment az itteni egyik 1200 es banditos topiclakoval esztergom fele, a nemet autopalyan az RS 125 mogott haladva 170 et mutatott a bandit oraja.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80441 üzenetére
Mint pl.? Mi más a beindításkor, mintha csak elkezdem tologatni sebességben kuplungolva azon kívül hogy kap a nyakába egy adag olajat?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #80440 üzenetére
Oké, azt nyilván mindketten tudjuk a 11KW nem 11, hanem legalább a duplája , de könnyen elérhető a triplája is, bár ezt neked nem kell bemutatni
(hisztevoltál).
A másik meg h ez egy pillanatnyi sebességszint, 5 km-en keresztül lehet tartai, de napokat ilyen tempóban esélytelen h kibírjon a blokk, amellett h a tank max 50km-re lenne elég.
70-es robogót is meg lehet építeni 140-150-es végsebességre, mégsem látni az utakon 1000-es gépek között túrázni ilyen user-eket.Egyébként azzal egyetértek, h számít a motor karakterisztika és h ki hol, mire és mennyit használja, nem beszélve a tömeg - LE arányról.
Számomra közútra _élvezetes_ teljesítményeladásra minimum 100 ló kell. De egyre jobban úgy érzem, h az ideális valahol 140-150 környékén lehet, abban a kategóriában, amit én használok."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
freelanced
addikt
Üdv !
Végül 60-70 ezret szánnék a sisakra. Ebben a szegmensben mi a legajánlottabb vétel?
Köszi
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Topiccsendőr
addikt
Azert csattan, egyesben, mert nem valasztja szet a lamellakat az olajfuratbol jovo olaj. Az elmeleted alapjan a 2 utemu, illetve az egyszerubb 4 utemu motorok kuplungja nem mukodne, ugyanis ott semmifele olajfurat nincs.
a nagy kuplungoknal a belso lamellaknal van egy rugos alatet, ami elloki a lamellakat a nyomolaptol, illetve maga az, hogy forog, rasegit erre.
maga az olajozas szoroolajozas. Te ugy kepzeled, hogy telibe vagja egy 5 baros olajspricc a lamellat.
Nem az valasztja szet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #80445 üzenetére
Dehogy, én pont úgy képzeltem, ahogy leírod. Jó alaposan megszórja olajjal, nem 5 barral, hogy az válkassza szét, de jól végiglocsolva, ami pont annyit segít a lamellákon, hogy az olajtól megváltozik a felületeik súrlódási tényezője, és olajosan már nem tapadnak össze attól a pici erőtől, ami marad a rendszerben kikuplungolva.
(#80446) Moleman: Én is szerettem, nagyon jó kis szerkezet volt. Nálam pont fordítva volt, én eredetileg S2-es Fazer 600-at szerettem volna, mert 4 henger, meg mert gyönyörű a váza és tetszett, még kicsit birizgáltak a CBR600RR-ek (2005 és újabb) és a 2005-ös R6-ok (ugye,a jó futómű, idomok, és azok is tetszettek, no meg 120 paci is imponált). Namost, viszont pont a CB400SF ébresztett rá, hogy nem biztos, hogy ezekkel azt kapnám, amit szeretnék, ugyanis nekem nagyon nem jött be ez a "kezdőbarát" hülyebiztos alul gyenge karakter. Tök jó, hogy fordulat nélkül sem tépkedi a láncot, de ugyanakkor sokat kell váltogatni, ha ki akarod használni, és ehhez jön a szupersport 600-akon a nagyon hosszú egyes, tehát hogy kb. 60-80km/h-nál jön meg az erő, egyesben, amit a mindennapokban én nem igazán tudtam volna kihasználni. Ezen felül az sem tetszett, hogy egyenletes sebességgel ha van fordulat, elég idegesítő a hangjuk. Hiába szép, mikor húzod neki és leforgatod, mikor csak döcögsz vele adott sebességgel, elég felejthető élmény. No, nálam itt jött a képbe az SV650. Városban is ideális áttételű váltó, kis fordulaton is komoly erő, és a gyakori fordulatszám tartományban sokkal élhetőbb, izgalmasabb hang. Ja, és váltani is keveset kell rajta városban, mert nincsenek egymás nyakán a sebességfokozatok.
A legjobb az lenne szerintem, ha valahol tudnál egy-egy próbakört menni az említett motorokkal.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz runner 125 #80443 üzenetére
A triplaja sajnos nem erheto el. Ha hatso kereken 25 lovat hoz, az mar egy nagyon szep eredmeny.
Vannak legendak 40 loeros RS ekrol, de az tuti nem aprilia, hanem honda vagy ha aprilia, nem az utcan fogja az ember hasznalni, mert az tenyleg nagyon hamar elfogyo kategoria.Ez nem pillanatnyi sebesseg, ezt tobb percig kitartva ertendo. Orakig is birja. Napokig is birja. Szezont bir igy. Probalta a baratom, akivel megszakitottam minden kapcsolatot ezutan
Termeszetesen hamarabb kell felujitani, mint a banditot.
Egyebkent a harmadik motoros akkor egy 954 es voltNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #80449 üzenetére
Az öreg, kőbalta egyszerűségű GS-em váltója csak a jéghidegen, napi legelső egyesbe váltáskor csattan, nem is kicsit. Után semmi, mindig simán vált (MOL MotoStreet 10W40 félszintetikus olajjal)...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Hobby rádiós topik
- Amit látnod kell 80’ – 90’ évek, egész estét betöltő mozi filmjei.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Háztartási gépek
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Gaming notebook topik
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban