-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
senior tag
válasz runner 125 #8100 üzenetére
Elképesztő reflex kell ehhez, tizedmásodpercnyi kihagyás, bizonytalanság és falnak mennek.
Plusz hogy ilyen sebességgel tudjanak menni - zsigerből kell ismerni a pálya minden egyes kanyarját. (Mondjuk a TT3D filmben mutatták is Guy M-ról, hogy órákat elemzi a kamerával felvett saját köreit a pályán) -
vendingo
veterán
Motorfékkel kapcsolatban.
Lehet nagyon balga a kérdésem, de én nem nagyon értek ezekhez a dolgokhoz.
V2-es a mocim, amibe ugye elég durva a motorfék.
Mennyire befolyásolja a moci élettartamát, hogy én szinte mindig csak motorféket használok eléggé durván? Majdnem hogy satura fékezek vele.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#25954560
törölt tag
válasz vendingo #8103 üzenetére
azert annyira nem halalos a v2-esek motorfekje
nagyban mulik azon h tiltasig forog mikor visszavaltasz v ertelmes fordulatig ugrik fel. adsz-e elotte gazfroccsot v sem.
gyakorlatilag motorfek uzemi korulmeny, szoval max olyanok johetnek szoba h pl nincs meg az uzemanyag altal biztositott hutesed masodpercekig v ilyesmi.
nem gondolom h ezen kene parazni.
de en is kivancsi vagyok a hozzaertok velemenyere. -
senior tag
válasz vendingo #8103 üzenetére
Csak okoskodom:
A láncnak nem tesz jót az fix, durva visszaváltásnál nem véletlen csúszhat meg a hátsó kerék - de elvileg más alkatrésznek - nem árt - feltéve ha fokozatonként léptetnek vissza és így lassítják le a motort.
(Pl az olajpumpa kényszerhajtásos, ha forog a főtengely van olajzás, így motorféknél is van, sőt, így nem mossa le ezalatt annyira a benzin az olajfilmet a hengerekről. A vezérműlánc a vezérműtengelyeket hajtja, amik 'forgási ellenállása' szintén változatlan motorfék alatt is. A váltó, a vízpumpa, stb. mind ugyanúgy működik ahogy máskor.Mondjuk azt megnézném, amikor 6.-ból mondjuk leváltanak rögtön 2.ba nagyobb sebességnél, hogy mi történik.. Ilyenkor lehet hogy elszáll pár alkatrész a blokkban..
A szélsőségesen nagy fordulatszám változásokat kell kerülni.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz vendingo #8108 üzenetére
Itt elég szépen pakolgat vissza gyors egymásután 3 sebességeket is a motoros, igaz ez egy sor 4, 750ccm.. (Talán ilyen gyors visszapakolgatásnál - mivel kisebb a fokozatok váltása közti fordulatszám különbség - nincs annyira szükség a visszaváltások előtti gázfröccsre..?)
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
Nekem ugyanez a motorom van, de ennel sokkal durvabban lehet visszavaltaskor radobalni a kuplungot anelkul hogy baj lenne. Hadd csusszon az a hatso gumi, legalabb nem kell a hatso fekkel bajlodni. Ugyhogy en nem gazfroccsolok A szopo az amikor elpattog a hatso kerek, de ezzel ritkan szivtam. Persze kiralysag a csuszokuplung, azzal tenyleg nagyokat lehet vadulni
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #8111 üzenetére
És mit is mondtál, hogy mi a jobb élettartam szempontjából? Ha nagyobb sebességbe kuplunggal váltunk vagy (ha jó a technika) anélkül?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
hát igen, így én sem mennék semmi pénzért, nem bírnám cérnával, előbb utóbb felkenődnék valamire, eleve nem kockáztatnék ennyit. ezekkel sztem valami nagyon nincs rendben mentálisan, gondolom nincs se család se gyerek, mert ezeket normális ember nem kockáztatná sztem.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
senior tag
válasz yodamastah #8110 üzenetére
Na itt jön be az, hogy mondjuk egy 1000ccm V2-nél már kicsit vehemensebb a reakció a 'nem profi', gázfröccs nélküli visszaváltásoknál.. Plusz ha úgy sikerül, hogy mondjuk a kelleténél nagyobb sebességgel érkezve már megkezded a kanyarodást miközben még kapkodva váltogatsz vissza akkor jön a hipp-hopp katapult.. (pl: nekem tulajok mondták, hogy speciel a Suzuki régi TL 1000-ese hajlamos kevésbé tolerálni az ilyesmit..)
(De vannak 1000ccm-es sor4-esek is, amiknél egész könnyen megcsúszik a hátsó ilyenkor, pl személyes élményem ezzel kapcsolatban GSXR 1100-esnél volt.)
-
yodamastah
őstag
Kelletenel gyorsabban a kanyarhoz erkezve le kell donteni a motort es bekanyarodni. Nem valtogatni lefele a bekormanyzas utan hatha elesunk a hirtelen terheles valtastol.
Elhiszem hogy a TL1000 vehemens visszavaltaskor, en csak a gsxr750 videora reagaltam. Ahol az instruktor uriember halal lazan lightos gurulaszos tempoba kozepes fordulaton korozget, oda aztan marhara nem kell gazfroccsel visszavaltani.
Ez a gazfroccs olyan mint a hatsofek. Van aki hasznalja van aki nem. Ismerek olyat aki a csuszokuplungos motorral is gazfroccsol fektavon, mert ezt szokta meg. Mas meg szepen kezzel csusztatja a kuplungot es kesz. EN mindig visszadobaltam, persze valamennyire csusztatva, de erre nem figyelek tudatosan.
Utcan en mar kanyarba befele stabil gazon megyek a megfelelo fokozatban. Ha beneztem a fokozatot akkor megyek abban.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz yodamastah #8118 üzenetére
én is elég agressívan visszadobálom és rácsúsztatom a kuplungot nem fröccsözök, érzem, hogy kell, aztán kész.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
TL el mentem hungaroringen is, és ez a legendás motorfék nekem nem jött át. Egy ezres sornégyet kiforgatsz, és segghülyén visszaváltasz, ugyanúgy megáll a hátsó kerék. TL ben amúgy is van egy olyan elbaltázott csúszókuplung, ami miatt el se lehet indulni emberesen egy rajtnál. Semelyik motor nem tolerálja, ha hülyén vezetik, v2 sem, meg sornégy sem. Nincs alapja ennek a baszottnagy motorféknek.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
emre
veterán
Mondjuk az ilyen szerkesztésű hirdetéseket elvből nem szoktam felhívni, de ki tudja...
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #8121 üzenetére
En csak sv1000 probalgattam de azon ugye van csuszo kuplung feleseg visszavaltashoz. A motorfek az persze ott van, de pont hogy hasznos ha van hatarozott motorfek, befele fordit a kanyarba apexig... Ha nem lenne motorfek, akkor a hatso fekkel kellene jatszadozni allandoan.
Havert kerdezgettem egyszer hogy valtogat a v2-vel fektavon... vagy 5 eve megy a v2 kupaban. SV1000, RSV mille, Most KTM RC8. Nem gazfroccsolt egyikkel sem...
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #8122 üzenetére
GYorsvalto kell oszt helo. Legjobb ugy valtani felfele hogy nyel gazon lehet allni vegig No meg terheles valtas nelkul tudsz lapon felfele valtani, az is hasznos lehet itt-ott
-
shiNIN
tag
Alvaro szokta panaszolni a motorféket néha, mert az az egyetlen 650-es hengernél olyan erős, hogy egy rendesebb, de kissé kanyargós lejtőn megfogja, szabadon gurulás/motorfék váltogatással tud csak lemenni.
Kanyarban sose váltogatnék, de a ti kanyarjaitokhoz nem is értek, mi nagyon más stílusban kanyarodunk. -
KubanitoS
veterán
Úgy néz ki leszűkült a lehetséges kiválasztottak listája három motorra:
Suzuki GSXF 650 -- Kawasaki ER6n/f -- Honda CBF 600
Én kezdőként "nem látok bele" a dolgokba annyira, mint itt jó páran, ezért nyugodtan írjátok le a véleményeteket.
A három motor nagyjából egy kategória (legalábbis szerintem) és árban sincsenek nagy különbségek köztük.
Köszi.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
-
alvaro
senior tag
válasz runner 125 #8130 üzenetére
Nekem szemre a kawa tetszik legjobban a bandából (hogy N vagy F, az különösen ízlés kérdése
(Egyébként csakazértis NC700S-t vennék, ha most kéne újat )
[ Szerkesztve ]
-
Varoz
őstag
válasz Topiccsendőr #8122 üzenetére
Én úgy váltok kuplung nélkül ahogy akarok. Ja, hogy nekem félautomata. Jawa forever.
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
ALI_G
veterán
válasz yodamastah #8110 üzenetére
Az szopás mikor elpattog, olyankor mindig becsúszik egy kis barna Tavaly kecsón fordított irányban mentünk, késő délután és visszaváltásnál elpattogott a célegyenes végén, túlengedtem. Éreztem, hogy ez már a fáradtság jele és szerencsére vettem az adást mert 5 kanyarral később integra el is dobta a vasat a visszafordítóban. Szintén elfáradt. Azóta igyekszünk jobban figyelni.
-
boogie84
veterán
Aki nézné a gp edzést online: [link]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
KubanitoS
veterán
Ha betévedek egy Honda szalonba, nekem is mindig az NC700-ast erőltetik, ha esik, ha fúj. Valamiért nem szimpi az a motor számomra.
A V2 és a 4 henger között a gyakorlatban milyen különbségeket tapasztalhatunk?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vendingo
veterán
válasz KubanitoS #8135 üzenetére
Nekem bejönne az NC700 csak nem azzal a vérszegény blokkal.
Egy frankó V2 kéne bele, és máris elviselném.A 4 henger alatt gondolom a sor4-et érted.
A v2 és a sor4 között leginkább a blokk mérete/súlya a szembetűnő.
A v2 nyomatékból a sor4 pedig fordulatból megy.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
KubanitoS
veterán
válasz vendingo #8136 üzenetére
Bementem a múltkor egy Honda szalonba, hogy megnézzem a választékot. Már meg sem lepett, hogy a szalonban lévő motorok 80%-a használt volt és volt kb négy új motor. CBF 600 és NC700 persze nem.
Kérdi az eladó mit is szeretnék, elmondom a lényeget: kezdő vagyok, első motornak kellene valami, ami nem kétszáz köbcenti, de nem is százötven lóerős és hosszabb távra lehessen vele tervezni.
Megkérdezte mennyit szánok rá. Mondom neki, hogy először inkább találni akarok egy motort, ami tetszik is. Erre, ááááá az nem úgy van és mondjam meg neki mennyi rá a keret. Addig erőlködött, hogy mondtam neki egy összeget. Utána megindult az észosztás, hogy akkor az általam megadott összegből vonjunk le félmilliót alapból az öltözködésre. (Ami kb igaz is lehet.) Meg aztán használt motorra ne is gondoljak, mert a "gazdagok vesznek használt motort, a szegények meg újat". Elmesélte, hogy lehet egymillió körül venni jó állapotú használt motort is venni, de annak ugye nem tudni az előéletét stb (mondjuk ez igaz is) és volt már olyan ügyfele is, aki behozta átnézetni a vásárolt használt motort, ami teljesen rendben volt motorikusan, azonban a fékbetéttől kezdve, az olajon át lehetett cserélni mindent rajta és a vége valami hatszázezer forint lett.
Ezután elkezdte az NC700-ast ajánlgatni, mert új fejlesztés, V2 és a "CBF 600-ban 4 gyújtógyertyát kell cserélni, ha baj van" meg minek is az és csak erőltette és erőltette a dolgot. Aztán hozzátette, hogy én ne sértődjek meg, de igazából mindenki kb egy f*sz és azt hiszik, hogy a nagyobb lóerőtől hosszabb lesz nekik, de rohadtul felesleges.
A csávó közvetlen akart lenni, de nálam ez a stílus inkább ellentétes hatást ért el. Hozzátette, hogy ez most ezért van ilyen jó áron (majd 2 misi), mivel ez egy válságmotor és ennél jobb nincs is. Magamban ekkor már gondoltam, hogy kezdőmotor ide vagy oda, 50LE bizony szerintem kevés.
Gondoltam megosztom veletek ezt a feledhetetlen élményt, amit a társalgás nyújtott.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vendingo
veterán
válasz KubanitoS #8137 üzenetére
Oltári parasztság összeget kérni.
Az igényeidet kérdezze, és majd eldöntöd, hogy az igényeidnek megfelelően ajánlott motor megér-e neked annyit. Az a dolga.A használtmotor se zsákbamacska. Át kell nézni vásárlás előtt, aki meg nem ért hozzá az vigyen magával hozzáértőt.
Szerintem is kevéske az 50ló, bár pontosan nem tudom az igényeidet.
Én kezdőmotornak 70 lovas gépet vettem, úgy fostam tőle, hogy vásárlás előtt ki se mertem próbálni. 1 hónap múlva meg már dünnyögtem, hogy miért nem a 120 lovas 1000-est vettem, mert 140-től nem húz ahogy szeretném, sokat kell forgatni, meg váltogatni.
A következő gépem tuti legalább 1000-1400ccm közözött lesz, kivéve ha becsúszik egy MT01
Én tuti nem vennék kereskedésből motort, pláne nem új motort. Inkább vadásznék valami 1-2 éves szalonállapotú motort jó helyről.Az NC700-al nem lenne semmi gond, csak baromi gyenge. Netán mennél vele megpakolva 2 személlyel túrázni, szívnál rendesen.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
emre
veterán
válasz vendingo #8139 üzenetére
Szerintem nem parasztság, csak van aki nem "úgy" gondolkodik.
Én szemrebbenés nélkül rávágtam volna egy 5-8 millás összeget, meg hogy először a bmw-hez akartam menni, de ez volt közelebb...... had gondolkodjon a tag.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
alvaro
senior tag
válasz vendingo #8139 üzenetére
Ez ugye vérmérséklet kérdése. Én nagyon jól elvagyok 50 lóval lassan 4 éve, és meglehetősen biztos vagyok benne, hogy a következő 50 évben is elég lesz
Használt vs új: az új motorok szerintem még mindig túl vannak árazva, az NC700 egy lépés a jó irányba, de van még hova faragni. Egyébként én is az "1 milláért használtat" kezdést választottam, akkora listát kaptam a szerelőtől, mint fáraó tetteit méltató papirusztekercs, és közel 200 ezer lett a vége - de szerintem sokkal jobban jöttem ki végül, mintha újat vettem volna dupla áron.
Ja, nem erőltetem az NC700-at, félre ne értsd, csak személy szerint nekem tetszik és praktikusnak találom.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
Amikor az első képet megláttam az NC-ről, akkor nagyon megtetszett, mert oda vagyok a "túraendurókért", csak nekem kevés lenne az a teljesítmény. Bár ha belegondolok, hogy új xt660z-t szerettem volna venni első körbe Bár az nem is száguldozni való.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
válasz KubanitoS #8137 üzenetére
Uhhhhh. Utálom, ha valamit rám akarnak erőltetni. Új motorból csak picit vennék, teljesen jó használtak vannak, nekünk bejött. A BMW-t ugyan elhanyagolták és visszatekerték, de azzal együtt megérte A ruha se volt fél milka, de nekem se volt összeg. Volt egy összvagyonom, amit nem akartam rákölteni, de egy használt motorra bőven elég volt.
Adott márkát pedig lehet ajánlgatni, de van, akinek bejön, van, akinek nem. Eh.Ami engem illet, lövésem sincs, kell-e valaha nagymotor, majd meglátjuk. Egyelőre nekem elég a 28 lovas kis cruiser túrázni (menni és kanyarogni nem kell nagy erő), de a max nyomatékát minduntalan elő kell szedni, főleg egyedül, Alvaro után lagymatagabb módon is lehet, sőt célszerű menni. Ő az, aki nemhogy az 50 lovat, de a motor max nyomatékát se használja ki soha, ahhoz sokkal gyorsabban kellene mennie, mint ahogy hajlandó. Én jobban értékelném a plusz erőt, azt hiszem, de az enyémnek is van pár előnye az övével szemben, úgyhogy megvagyok. Néha előkerül egy-egy típus, ami esetleg bejöhetne később, de annyira megvagyunk a saját motorunkkal, hogy nagy motiváció egyelőre nincs. Még jó, mert minden pénz a házra kell
-
shiNIN
tag
válasz vendingo #8143 üzenetére
Alvaro nem is tudom, kis cbf-et nézett először? Kevés lett volna az m7-esre, bár hajnalban speciel nem. Mindenesetre jó, hogy lebeszélték róla. Szerintem egy 125-ös nem nagyon alkalmas országútra, biztos lehet vele menni, de túl nagy kompromisszumok árán. Egyeseket zavar, amikor előadom, hogy nem való egy forgalmas főútra szembeszélben, de hát ez elég életszerű dolog. Előzni is macerásabb lenne vele. A sajátommal elvagyok, de egy sokkal gyengébb motor zavaró lenne.
-
KubanitoS
veterán
Használt er6f 1 misi környékén kb 15 kilométerre a lakhelyemtől. Enyhén sérült, külföldi papíros, 2000 km-rel. A második képen véres az oldala?
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #8126 üzenetére
"sv1000 probalgattam de azon ugye van csuszo kuplung feleseg visszavaltashoz"
Feleség visszaváltás? Hűha. Na akkor majd x év múlva én is beszerzek egy SV1000-t
Ma reggel is jól kifogtam az esőt... motor leadva, várom a diagnózist.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
alvaro
senior tag
Érdekes, én sose érzem úgy, hogy "lagymatagon" mennék.
Inkább vagy kiszámítottan, előttem az út drótváza, gyorsítási pontok és sebességívek, gördülési- és légellenállás pontonként listázva, járművek előttem és mögöttem relatív sebességgel és delta V-vel, valamint pszichológiai predikciókkal - vagy halál lazán, tájnéző módban.
Esetleg élvezem a kanyart magát.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest