Aktív témák
-
aleister
veterán
válasz Peethy #24350 üzenetére
Nemnem...ahogy én olvasom ő a raw bizonyos maszkolt területit manipulálja.
Az én esetemben 2 réteg van PS-ben:
1: helyesen exponált minden, kiéget ruha
2: helyesen exponált ruha, alulexponált mindenAz 1-es réteget rakod alulra, a 2-es rétegen maszkolod a ruhát, és nem hajtasz végre rajta semmilyen képmanipulálást. Ekkor a felső rétegből csak az lesz látható, kitakarva az alatta lévő alulexponált rucit.
Nincs képmanipulálás (pixeltorzulás, zaj), de van helyesen exponált minden.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
Peethy
őstag
válasz aleister #24351 üzenetére
Akkor én értettem így azt, amit ő írt Mindenesetre én is erre gondoltam, azzal a kivétellel, hogy én egy alulexponált képből adnék egy kicsit az arcra, utólag még jobban kiégetve a ruhát, a ruhás expó pedig egy alexpósból visszahúzott részlet lenne, tekintve hogy ami már nagyon kiég, onnan nehezen hozok vissza bármit, sötétebből talán jobban sikerül.
http://ungvaripeter.hu - brand, arculattervezés, marketing
-
balpis
őstag
Szégyen, de mostanában mintha kínaiul beszélne itt mindenki
Ti ezt mind magatoktól tanultátok, tapasztalgatva, vagy valahol van valami jó, nagyon alapoktól szóló ismertető?
Én egy WB állítással is elgyökölök perceket, s a végén nem is tetszik általában...
Van esetleg egy ilyen topik is valahol?notebookba (lenovo T400-ban volt, de sok másba is jó) SATA-I HDD caddy eladó
-
Real_Necro
veterán
Szeretném kérni a segítségeteket (bár lehet obis topicba illene a kérdés, de Nikon-ról van szó).
Tervezek vásárolni egy 50/1,8-as obit. Nézegettem a piacon mi kapható jelenleg. 3 variációt találtam:
A legújabb:
AF-S 50 mm f/1.8 GEgy régebbi:
50 mm f/1.8 DMég régebbi:
50 mm f/1.8 AFKérdésem az lenne, hogy képalkotásban, minőségben van e közöttük különbség, valamint mi lehet az előny-hátrány az egyes típusoknál.
Az igazat megvallva nekem a legrégebbi tetszik, mert még AF-os, valamint manuálként is használható, továbbá ebben még van anyag, nem műanyag az egész.Továbbra is D90-hez használnám.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Kleroo
veterán
válasz Real_Necro #24357 üzenetére
Nekem a "D" variáns van.
Szerintem jobb vétel egy D90-re. Pont a napokban néztem újabb G vs D teszteket,és nem sokkal jobb a G.
Egy példa:
[link]Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Ijk
nagyúr
válasz Real_Necro #24357 üzenetére
A G-t érdemes megvenni.
Kleroo: A D előnye leginkább hogy potom összegért hozzá lehet jutni a használtpiacon.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
m3ss
veterán
miert a G-t erdemes venni? mert kicsit jobb kepe van? dupla annyiba kerul, D90 meg tekergeti jol az obit. en tobbek kozott ezert vettem beepitett motoros vazat, hogy olcsobban hozza tudjak jutni az ilyen obikhoz..
amugy nem volt meg G-s obi a kezemben, szoval csak okoskodok...de hat dupla annyi...[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Real_Necro
veterán
Lényegében elgondolkodtam azon, hogy majd fordító adapterrel kipróbálnám makróra is, ezért sem a G-t néztem, valamint ha más van motor a vázban és olcsóbban juthatok ugyanolyan minőségű obihoz, minek vegyem az újat?
Az általam linkelt oldalak között a G-nél szerepel ez a mondat:
If brick walls are your thing, this Nikon 50mm f/1.8 sadly has far more distortion than any other Nikon 50mm f/1.8 or f/2 lens, ever. Even Nikon's very first 50mm f/2 lens of 1946 has less distortion than this new lens!Ha jól értelmezem akkor a G-s jobban torzít az elődeihez képest. Persze PS-ben vagy LR-ben minden javítható.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
m3ss
veterán
válasz Real_Necro #24362 üzenetére
mi az elonye/hatranya a fordito adapteres makrozasnak 50mm-rel, a kozgyurus megoldashoz kepest?
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Real_Necro
veterán
Lehet rosszul tudom, de makrónál nem AF nélkül szokás fotózni? Oké, hogy nincsen fénymérés sem, de aki fordított obival akar fotózni, az csak eljut addig a szintig, hogy pár lövésből manuálban is elboldogul.
Gyakorlat teszi a mestert.
[ Szerkesztve ]
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
-
balpis
őstag
válasz matyi012345 #24356 üzenetére
azzal is próbéltam 1-2-szer (de ráadásul, most legutóbb azt tapasztaltam, hogy ha állítottam a fehéret feketét, s esetleg utána nyúltam a világosításhoz, rögtön visszacsinálta, s kezdhettem előről...
De próbáltam CNX2-vel is, meg régen PS-sel is. Sőt, valamikor még a rawtherapyt is próbálgattam.
Minddel csak szívok. Soha nem tudok olat eltalálni, ami valóban természetes lenne.
Valójában az olyval tapasztaltam, hogy kinti felvételeknél nem tudtam soha elérni azt a minőséget, amit a gép saját konverziója csinált orf->jpg viszonylatban.
Legszarabbak a vízalatti fotók (azt az oly-val kattogtatom). Na jó, persze, ott valójában szűrőzni kellene még lent... Ott vagy minden természetellenesen kék lesz, (persze, egyébként is kék minden), vagy zöld...
Ráadásul másnap már nagyon nem tetszik soha, amit előző este összehoztam.notebookba (lenovo T400-ban volt, de sok másba is jó) SATA-I HDD caddy eladó
-
#31757056
törölt tag
válasz Real_Necro #24362 üzenetére
Jol ertelmezed. Az AF 50 1.8D semmit sem torzit, akar a 85 1.8D, az sem. Ellenben elegge rekeszelni kell, ha jobb minoseget szeretnel. 1.8-on csak nagyon ritkan ad jo kepet, korulmenyektol fugg, erosen CA-sodhat. Olyan 2.8-tol felfele viszont nagyon beindul es elkezd karcolni mint a barom De kiveteles esetekben jo lehet meg 2.2 2.5 kornyeken is, amikor nincs tul nagy kontrasztkulonbseg a kep teruletein ami a CA-t okozza.
-
#31757056
törölt tag
válasz Kleroo #24371 üzenetére
Igen, en utobbit ki is hasznaltam nehanyszor, nyitottabb blendevel Ahh, 5.6-on nagyon gyilkos. Rettenetesen jo ott mar a kepminoseg, minden egyes pixelt ugy kalapal bele az erzekelobe azon a rekeszen
Azert nekem meg 1.8-on is sikerult vele eles kepet produkalni[ Szerkesztve ]
-
Kleroo
veterán
válasz #31757056 #24372 üzenetére
Poén ez a kép
Igen,amikor konkrétan csak a rekesz@képminőséget teszteltem,akkor otthon nézve az 5.6on készült képek szinte irreálisan élesek/kontrasztosak. Ha nem én csináltam volna,akkor meggyanúsítottam volna valakit,hogy rátolt clarityt,kontrasztot,sharpeninget .
Ennyi pénzért frenetikus obi.Főleg ha azt nézem,hogy a G sem tudott igazán többet adni(motoros vázat nézve)
És akár azt nézve,hogy a Canon olcsó 50ese mit tud...Nekem az az egy "bajom",hogy átlagosabb felhasználásra pont nem jó. Vagy szűk,vagy rövid
Idővel(1-2év) lecserélem egy 35+85 kombóra.
Bár az is lehet,hogy rendezvényeken,illetve portéra kéne komolyabban használnom.Akkor bizti marad Csak egyelőre átlagos használatban/művészkedésben használom.És arra a nálam járt 35ös egyértelműen a legjobb számomraHodor. Hodor? Hodooor!
-
Real_Necro
veterán
Annyit találtam még, hogy a G-s bokeh-ja szebb. Vicces amúgy, hogy az új D-s obi 42-be kerül és 30 alatt szinte senki nem akarja adni.Talán még 28-29-ért látni. 25-öt még reálisnak tartanék érte.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Kleroo
veterán
válasz Real_Necro #24374 üzenetére
Igen,a tesztekből általánosságban én is ezt az egy előnyt találtam a G oldalán.
Én mostanság viszont kifejezetten sok 50est láttam, 25k-ért. Amikor én kerestem akkor nem találtam sehol sem 29-30 alatt.Hodor. Hodor? Hodooor!
-
Real_Necro
veterán
válasz Kleroo #24375 üzenetére
Ilyen infó jöhetne nekem, valahogy elbújnak előlem.
Jut eszembe. Nem olyan régen jártam Békásmegyer után, a hídfelhajtónál egy autós igencsak nem tudta eldönteni, hogy jobbra vagy balra, így egyenesen felmászott a szalagkorlátra, kb 45 fokos szöget bezárva az aszfalttal. Véletlenül nem kapta valaki lencsevégre? Tudom, hogy nem éppen szép dolog a baleset, de rendkívüli látványosság. Személyi sérülés szerintem nem történt.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
Larry303
addikt
válasz Real_Necro #24376 üzenetére
én pont most rendeltem egy D verziót magamnak innen
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Real_Necro
veterán
-
silentfiu
tag
Tudtommal Nikon Topikot írunk
-
Larry303
addikt
válasz Real_Necro #24378 üzenetére
osztrák címre rendelem...szombathelyi vagyok, asszony kint melózik
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
-
aleister
veterán
válasz Real_Necro #24368 üzenetére
Tudom, hogy a fordítógyűrűről beszélt, de az eredeti kérdező meg a közgyűrű és a fordítógyűrű közötti különbségre volt kíváncsi.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
m3ss
veterán
kezdo vagy halado fotosok topicba kuldjetek a kepeket nyugodtan, azert van.
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Real_Necro
veterán
válasz aleister #24387 üzenetére
Így van, és a fórumtárs azt ecsetelte, hogy fordító gyűrűvel semmilyen elektronikus jeltovábbítás nincs. Az oké, hogy közgyűrűben van elektronikus, én is használok itthon.
„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
m3ss
veterán
válasz matyi012345 #24390 üzenetére
en pl elsiklottam felette, de mar megyek is valaszolni, bar nalam hozzaertobb is lesz itt
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
aleister
veterán
válasz Real_Necro #24391 üzenetére
Akkor ugyanarról beszélünk.
Eladó ÚJ Adata DDR4 2 GB so-dimm ram QNAP vagy Synology NAS-ba.
-
charlie_hu
aktív tag
hmm, lenne egy technikai problémám pontosabban nem értem a technológiát.
digitális technológiában, hogyan viselkedik az érzékelő hosszú (értesd másodperctől órákig akár) záridő alatt?
Folyamatosan gyűlnek gyűlik az elektromos töltés az érzékelőn, majd a végén egybe olvassa ki (de ilyenkor ugye szivároghat jelentősen a töltés, nem?), vagy folyamatos olvasás van, majd "egymásra rakja" a kiolvasott képeket (de ez meg alapvetően csak cmos érzékelővel mehet, mert ccd-t nem lehet olyan gyorsan kiolvasni, nem?).
szóval, hogyan működik ez a dolog?
Tárhely, domain, webszolgáltatások - https://www.awh.hu
-
zool1
őstag
válasz charlie_hu #24394 üzenetére
-
matyi012345
őstag
válasz charlie_hu #24396 üzenetére
nem nagyon értem a kérdést de mindig az expo vége után van a jel kiolvasása miután lefutott a második redőny is. átfolyni átfolyhat a töltés (ilyenkor van blooming) de nyilván ha olyan fényes dolgot fényképezel akkor nem használsz hosszú zárat mert minden kiég a végére. ha rövid a záridő akkor csak kis rész ég ki vagy semennyi.
[ Szerkesztve ]
-
charlie_hu
aktív tag
válasz matyi012345 #24397 üzenetére
Igen, rövid záridőnél világos. De mi van pl. egy 12 órás záridőnél? Nem hinném, hogy erősítés nélkül 12 órán át megtartják a töltést a pixelek. Vagy igen?
Tárhely, domain, webszolgáltatások - https://www.awh.hu
-
Degeczi
nagyúr
válasz charlie_hu #24398 üzenetére
a CCD egészen biztosan - hiszen eredetileg memóriának készült...
(csak véletlenül derült ki, h fényérzékenysége miatt másra is használható)a CMOS mondjuk eléggé másként működik, nem is kondenzátorok gyűjtik a fotonokat, hanem fotódióda, de normál használatban (ha nem is fél napos, de mondjuk fél órás expóknál) nyilván ott sincs gond
-
madgie
titán
válasz charlie_hu #24398 üzenetére
A rági Canon 40D-nél nem volt semmi látható nyoma az egyórás expozíciónak sem, a mostani Sony NEX3 CMOS-a viszont elég furcsán viselkedik időnként, olyan, mintha időnként kiolvasná az adatokat, kisebb képhibákat okozva ezzel a képen. Ezen a képen eléggé látszik a hiba (Sony RAW!), a csillagok körül mozaik-szerű képhibák vannak ( a Sony techinai részlege azt írta nekem, hogy ez kromatikus aberráció ), meg amúgy is van egy csomó képhiba a képen.