-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #40199 üzenetére
Nem ez megint az, hogy nem szerelőhöz vitte és nem ért hozzá.
Nem minden esetben a turbó csere a megoldás.
Ha orrán száján folyik az olaj a motornak akkor az új túrbó pont hogy nagyobb eséllyel fogja beégetni a motort.
Illetve jobb esetben csak széthullik az új túrbó.Nem egyszer hallottam már ilyen sztorit, hogy az új turbó hibás.
Már bocsánat de lóf@szt nem a turbó volt hibás, hanem a szerelőnek egyszerűbb cserélni egy turbót felmarkolni a zsét és csókolom, mint felújítani a motort ami már a halálán van.Renault power
-
feco6512
tag
válasz rob210 #40200 üzenetére
Ok köszi jövö héten otthon leszek és végig csinálom test pont elöl van csak a motortérben?Ma reggel is ment a feleségem végig ugrált de a hiba kod nem maradt benne.Az a érdekes hogy utána meg el megy 200 300km és jó.Már arra is gondoltam nincs e valamelyik kábel kidörgölõdzvel mert független a sebességtöl üzemanyag mennyiségtöl.Most annyival produkált többet hogy nem állt vissza alapjáratra csak újra inditás után.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40201 üzenetére
a sz@r motor miatt hogy tudja a turbó kihúzni az olajat? azért mert a blokk tömítésein szivárog az olaj még nem gondolnám, hogy egy új turbó miatt kipukkanna a blokk!
nálam is hiába le lesz szedve a hengerfej és olajteknő, nem fogjuk látni, hogy a gyűrűk milyen állapotban vannak, hacsak a hengerfal nincs összekaristolva, egyéb iránt semmire nem lehet rájönni(max a csapágyazás kopása, állapotára az olajteknő levétele után.....
-
tresh
addikt
válasz rob210 #40200 üzenetére
Ezért írtam én is hogy az a motor szög egyszerű eddig nálam az összesnek gyújtás gondjai voltak. Sajátomba is az szált el és az nem bosch volt hanem a híres sagem/valeo páros. Amit mai napig egy raklap fosnak tartok és hiába szeretem a francia autókat a valeo is fos minőséget gyárt már rég óta.. NGK, Denso, Beru aztán a motorteret csak akkor nyitod ha olajat cserélsz vagy ablaktörlő folyadékot töltesz. Viszont a Bosch-t én nem tartom rossznak csak abból is sok a címkézett alkatrész amit pl más gyártott..de pl örök kedvencem a magneti marelli mindenki szidja közben pl a régi 1.4 8 szelepes 306 ecu vezérlőjét ő gyártotta és soha nem volt vele baj bezzeg az új valeo vezérlő sorban döglött ki az újabb szériába ugyan evvel motorral..
Eléggé összetett dolog ez de mindig külső tényezőktől döglik a turbó..
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #40204 üzenetére
Szar turbó esetén fújhat az olajkörbe is, ilyenkor annyira megnő a karter nyomás, hogy orrán-száján tolni fogja az olajat.
-
Mezga Aladár
veterán
Ha már mindenki ngk gyertyát ajánl, én az eyquem-ot.
Második renault és mindkettőben csak ez volt.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
tresh
addikt
válasz Mezga Aladár #40208 üzenetére
Kinek mi válik be
-
SG3rg0
őstag
Ablaktörlő lapátba melyik legyen?
HELLA vagy VALEO? Árba szinte ugyan az. -
tresh
addikt
válasz Mezga Aladár #40210 üzenetére
Nekem 1.4 clio energy, megane 1.6 8szelep, 306 peugeot 1,4 8 szelep , 306 xsi 2 lityi 8 szelep, clio II 1.4 16v, plusz nagyfater thalia 1.4 8 szelep szintén ngk-val ment és soha nem volt vele gond. Nem mondtam hogy más gyertya nem jó bele de szerintem jó áron jó minőséget hoz az NGK évek óta nem volt velük bajom sőt még hibás darab se volt. Pedig jó pár éve csak ezt használom. Ezért írtam kinek mi
(#40212) diablo1984: ő ezt most nem értem mire gondolsz
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #40210 üzenetére
Nekem meg a denso vállt be.
Az NGK is jó ha nem hamisítványt veszelBár én egyszer rossz hőértékűt kaptam visszavittem denso lett belőle azóta azt veszek mindig.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #40214 üzenetére
erre írt mágus.
Ami akkor is igaz ha a motor már kopott öreg és a turbó új.
Hiába cserélsz egy rossz kopott motoron turbót az nem lesz megoldás.
Nem mindig a turbó a hibás egy problémáért de előszeretettel arra fogják.
Lehet félreérthetően írtam, de így már remélem egyértelmű.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
V8TommY
tag
válasz Mezga Aladár #40210 üzenetére
Szokenos kerdest vet fel bennem a hozzaszolasod.
Dizelnel is okozhat fogyasztasemelkedest nem franko izzitogyertya?
http://www.phmegbizhatosag.atw.hu/ - V8TommY felhasználónak 6 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!
-
Rómeó
tag
Sziasztok!
Bocsi a láma kérdésért,hogyan ellenőrizhetem,hogy az izzító gyertya jó vagy rossz? hidegen nehezen indul 2.-3.-ra (99 kangoo 1.9 szívó diesel)illetve nem hidegen,hanem hidegben!
[ Szerkesztve ]
Megbízhatóságom:http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=R%F3me%F3 *** Eladó cuccaim:http://hardverapro.hu/tag/romeo_3 *** TeL:06ötven1049766
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #40216 üzenetére
ebben a cikkben le van írva minden a turbó hibákról és arról is, hogy tud egy új turbó meghalni(és ezzel akár kinyírni is a motort), tanulságos! ma is tanultam valami újat!
valamint egy turbó hibajelenség és hiba táblázat
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
a legtutibb, ha kiveszed és megnézed azt, hogy izzik-e izzításkor a gyertya! én mondjuk multiméterrel is amit eddig kimértem, arról mindről kiderült hogy jó-e vagy rossz, de állítólag van olyan gond is, hogy izzít a gyertya, csak a tövében. ezt meg csak szemmel tudsz megnézni a legegyszerűbben.....
-
FerNandor
őstag
Hali,
na a következö a helyzet. Kész lett ugye a karosszéria munka, jó lett. Elötte szerelönél volt, klímában kellett tömítést cserélni és feltöltötték. Meg kellett nézni elöl a futómüvet is (másodszorra), mert egyenes, sima úton is ha picit is, de balra áll a kormány és ha van valami útegyenetlenség egyböl kb kirántja a kezemböl a kormányt balra, mintha balra könnyebben elmenne valamiért. Ezt a karosszériás elött se sikerült megcsinálni, "ELVILEG" volt futómüállításon, de minden OK, hát elötte már voltam, és ott is azt mondták, de oda visszavittem másodszor is, de eredmény nélkül.Tegnap elkezdett irdatlanul nyikorogni valami... [link]
Az Akksi is fura volt, reggelre, indítás elött mindig 12.44V körül volt. LIDLis töltöre felraktam egy délutánt, este és reggel vissza az akksi az autóba, rámérek 12.45. Tegnap akksis azt tanácsolta, hogy ha hazaérek, mérjek rá és vegyem le az egyik sarut. Így is tettem, 12.84V, ma reggel ugyanennyi. Saru vissza, mérem: 12.60 és csökken, beállt 12.45-re megint. Most mérem és 12.59. Na mindegy, az akksi elvileg jó ezt most le is sz@rom, de észrevettem, hogy olajos a motor. Hogy ez most motorolaj vagy gázolaj, azt nem tudom, mert koszos és fekete lett a kezem kicsit.. De felül az keresztbe elöre menö intercooler csö alatt keresztbe a motor hosszában és elöl alul is. Nagyon jó. Kezdem kicsit most unni a dolgot, de nagyon.
Ja és akkor kéne egy olyan szerelö is, aki tényleg alaposan átnéz mindent. Mert olyan nincs, hogy egyenes, sima úton is balra áll kicsit a kormány és amúgy meg "MINDEN JÒ".
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
SZATA
senior tag
válasz diablo1984 #40221 üzenetére
Van valami jó beszerzési hely Elf olajra Bp. északi részén? Olyan, ahova el lehet menni érte, nem kell szállítással vacakolni.
Eddig az olajwebshop jónak tűnik. -
Mezga Aladár
veterán
-
ZoliM@ster
aktív tag
válasz FerNandor #40222 üzenetére
A nyikorgás toronycsapágy és szilent! Pont ugyan ezt csináltam nekem is. Egyik szerelő komplett kormányművet akart cserélni, de a másik egyből a toronycsapágyat mondta. Az is volt, konkrétan szét rohadva, totál tönkre menve.
Ezen ne is gondolkozz sokat, cseréltest! Sajnos utána futóműbeállítás kötelező, mert nem teljesen le kell bontani a rugókat, lengéscsillapítót, stb.Samsung Galaxy S22 Ultra
-
Mezga Aladár
veterán
válasz V8TommY #40226 üzenetére
Megane 1 ph2 1.4. Ha szemben állok a motorházzal akkor, a baloldali doblemez előtt van egy testkábel. Tudja valaki h., a másik vége hova csatlakozik? Help!
(#40200) rob210: Én egy jó fajta testpont csiszolást is megejtenék a helyedben.
Teljesen igazad van. Én ma de. csináltam+összerakásnál rézpaszta. Szörnyű állapotban voltak.
Teljesen megmegváltozott a motor járása+fényesebbek a kijelzők a műszerfalon.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Rómeó
tag
válasz diablo1984 #40221 üzenetére
Ok megpróbálom,köszi!
Megbízhatóságom:http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=R%F3me%F3 *** Eladó cuccaim:http://hardverapro.hu/tag/romeo_3 *** TeL:06ötven1049766
-
diablo1984
veterán
válasz Mezga Aladár #40225 üzenetére
ha nem tudod, akkor senki sem fogja, csak a bátrabbnál törik bele!
-
Mezga Aladár
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz FerNandor #40222 üzenetére
a kormány, hogy nem áll egyenesen de egyenesen megy a verda lehet egy rosszul beállított kormány gömbfej is, vagyis mikor cserélték, akkor állították rosszul az egyenest, ezért nem fog húzni a verda, csak a futóművesek nem szoktak vele foglalkozni, mert a menet be szokott lenni rohadva rajta és szélsőséges esetben valami törhet is!
lehet a toronycsapágy miatt húz a kocsi, nem darabos, akadozó a kormányzása? amúgy amitől még húzhat, az az, hogy a kormány gömbfej, vagy talpas porvédője elöregszik, elreped, bemegy a víz, kiszárad és akad. nem árt utána nézni és szükség esetén cserélni, van hogy elég a gumit(mikor még nem rohadt be a golyó, nem maródott be) és akkor grafitos zsírral megtömni rendesen és akkor elcsendesedik, nem akad(ehhez időben kell észre venni, lehet érezhető tünete nincs is még), ha már nyoma van, akkor cserés, mert futóműves gépen lehet jó a futómű, de döccenőbe a golyó(gömbcsukló) ha elmozdul és másként áll be akkor húzhat, nyalhatja a gumit, bármi lehetséges. az enyémen is ráférne egy ellenőrzés, zsírzás, de pepecs munka, meg szar idők is vannak, nem nagyon van kedvem szórakozni vele, pedig ártani nem ártana..... -
válasz FerNandor #40222 üzenetére
A kormányom az nekem is ilyen. Vagy jobbra, vagy balra áll egy picit (meg mintha nemrég olvastam volna indexen másnál is).
Amikor futóműveshez elvittem, akkor annyit sikerült elérni, hogy csak minimális volt ez az effekt, de párezer km. után ugyan ez volt.
Futóművem teljesen rendben.Az olajra: ami az IC-re menő cső alatt van, ott meg kellene tapiznod a csövet alulról, hogy onnan jön-e. Illetve a gumi cső egy bilincsel csatlakozik felül, azt letekerheted belenézhetsz, hogy mennyire olajos, illetve milyen színű mennyire dzsuvás.
A motor hátulján is olaj lesz, mert gázolaj nem tud oda kerülni. Esetleg nem lehet, hogy valamikor betöltéskor mellément???
Vagy még esetleg szelepfedél tömítés....mod.: Látom indexen is válaszoltak neked, bár érdekes válasz. Nekem egy csepp olaj sincs a motortérben, nem könnyezik semmi...
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
SZATA
senior tag
válasz V8TommY #40226 üzenetére
Köszi, ez jó lehet, nincs messze. Egy százassal olcsóbb is literje. Előre lehet fizetni kártyával is.
(#40224) diablo1984:
Sorry, nem neked szántam!To all:
Ez jó nekem 1.2 16V motorhoz? "ELF EVOLUTION SXR 5W30"
A viszkozitást a könyv szerint jó, de a pontos típust nem tudom. -
drk88
senior tag
Hali,
Clio2-nek a hátsó ülését, hogy tudom előre hajtani? Múltkorában sikerült simán nem csináltam semmit aztan takarítás után hallom h bepattant a helyére utána nem tudtam előre nyitni Van valahol egy gomb, mert én nem találtam?
előre is köszi
-
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #40238 üzenetére
Ez érdekes ha az 5w30 ast eszi akkor az 5w40 est is eszi.
Bár tény, hogy a magasabb forráspont miatt kevesebbet eszik belőlle, de szerintem az szemmel nehezen megmondható.A két olaj között ugyanis nincs nagy különbség.
Szvsz nekem 5w30 ment és megy bele most is majd December elején.
Nekem abból se fogy szerencsére.Renault power
-
-
tesasziszed
újonc
Sziasztok!
Visszaolvastam,napokon keresztül mert nagyon sok komment volt,főleg ebben a témában,de nem láttam megoldást végülis a problémára,mondom mire...
A gyárban úgy adták el a 1.5 dci JR5 váltós autót,hogy "pumpálgassa fel a kuplungot mielőtt" ..
Kissé levegős vagy nem toom,mert minden indulás elött 3-4 pumpa ,ha nem akkor lent fog alig birom 1-be tenni..
utána tök jó...
Megoldásra kérnék választ fiúk.
Köszi! -
diablo1984
veterán
-
rob210
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W