-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyyyyy
addikt
válasz #45553408 #67552 üzenetére
Kérhetsz hűtőrendszer öblítést, sőt ha zavarj, kérj is.
Gumihoz: Ha jót akarsz a Linglongot kerüld el, annál minden jobb. Barum, Hankuki, Dunlop...amit szeretnél - ha nem versenyzel.
tutis - Aha, szerintem is. Talán még az anyagár is több, mint egy százas.
diablo1984 - A kléber teljesen jó.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz adorjant #67557 üzenetére
Akkor viszont ha valami nem passzol vagy érvényesíteni kellene a garit az alkatrészre, akkor ő szaladgálhat utána. Ja, nem, mert az autója épp nem vagy nem megfelelően működik.
Az a 185 szerintem nem egy horror összeg, főleg úgy, hogy márkaszervíz végzi, szervízkönyved vezetve, garit ők vállalják és feltehetőleg minden elsőre passzolni fog.Egy jobb szett téli gumi - nemtom michelin vagy akármi - is megáll egy százasban R16.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
tutis
őstag
válasz Petyyyyy #67555 üzenetére
Már akinek.. Főleg annak aki a szerviztől veszi az anyagot.
1 hónapja ugyanezt a műveletet végeztem el, vezérlés nélkül. de összegyűjtöttem neked az anyagárat, mennyiért tudom beszerezni az említett dolgokat.HENGST FILTER Olajszűrő 1 600 Ft
STARLINE Utastérszűrő 1 150 Ft
FILTRON Levegőszűrő 1 178 Ft
OPEL OE Gyújtógyertya 7 137 Ft
TEXTAR Fékfolyadék 1 507 Ft
CONTITECH Vezérműszíj készlet 27 580 Ft
GRAF Vízpumpa 9 961 Ft
STARLINE Fagyálló folyadék 2 080 Ft
OPEL GM 5W-30 5L motorolaj 7 500 FtÖSSZESEN: 59 693 Ft
Nekem mivel nem kellett vezérlést csinálni, anélküli ár volt. Ja és a munkadíj kemény 6ezer Ft volt.. Ennyit a márkaszervízről. Ja és megkérdeném, hogy érvényesíted mondjuk másfél év múlva a garit? lejárt használt olajra? vagy koszos szűrőkre? Hogy deríted ki hogy a vezérlés mondjuk anyaghibás? 2 év múlva a nevére nem emlékeznek majd a műhelyben, nemhogy még garit tudjon érvényesíteni..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
adorjant
senior tag
válasz Petyyyyy #67558 üzenetére
Ha márkaszervízes javítás után megáll az autóval,akkor sem történne másképp szerintem.
Ha egy független műhelybe viszi,ott is kap számlát,garanciát,be is írják a szervízkönyvbe.
Plusz 1.6-os H Astráról beszélünk,nem egy űrtechnika,amit még csak képen láttak a szerelők.
Ez a munka százezerbe bele kell férjen,gyári alkatrészekkel.
Persze ez csak szigorúan magánvélemény,mert indokolatlanul soknak találom ezt az összeget. Főleg annak tükrében hogy téligumiból meg Barumot nézeget a fórumtárs. -
Petyyyyy
addikt
Remek a lista és azt is tudom, hogy az OPEL nem gyárt alkatrészt, viszont azzal hogy az ő matricájuk van egy akármin, máris ott a gari.
Fogalmam nincs hogy zajlik a garanciális ügyintézés, de nyilván, ha 40 ezer km után elszakad a szíjad, pedig nem versenyeztél, akkor bemégy, előadod a hasfájásod és azt gondolnám, hogy akkor ők mondják sorry és minimum erős kedvezménnyel cserélnek, ha nem ingyen. Tényleg nem tudom. De nem is nekem kell emlékeznem 2 év múlva a szaki nevére, ott van a gépben, majd kikeresik neked.
Nyilván nem az ablakmosó folyadékra érvényesítem a garit, mert elfogyot...A 6k munkadíj meglepően alacsony. Ügyes húzás.
adorjant - Most hogy mondod igaz, ott is adnak számlát, még akár garit is.
Na mindegy, hát vizsgáljuk akkor meg ezt a kérdés, azért vagyunk itt. Lehet csak én nem hatódok meg az összegtől?Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
adorjant
senior tag
válasz #45553408 #67563 üzenetére
Mi csak arra akartunk rávilágítani, hogy az tiszta sor,számoltál az összeggel,de gyári alkatrészekkel a feléből megvan a művelet,és ugyanaz kerül az autódba,csak a pénztárcádban marad több. Főleg ilyen különbségnél.
(A garanciára meg senki se tegye rá a nyakát egyébként,mert a hibát be kell bizonyítani, a márkaszervíz sem fogja körülugrálni az ügyfeleket,hogy ingyen javítja hiba esetén,ha egy zsák pénzt hagytál ott,ha kettőt,pont nem érdekel sajnos senkit.) -
Chiftain
aktív tag
válasz Petyyyyy #67562 üzenetére
Az én szerelőm a z14xe-n 85 ezerért cserélt vezérlést, minden görgő, vízpumpa, szíj, benne volt munkadíjjal. Contitech a vezerlés készlet, a vízpumpa nemtudom milyen márkájú. Nekem G astrám van, neki meg H. Több melót végeztek el ráadásul márkaszervízben, ennek fényében nem tűnik nekem annyira irreális árnak. Vagy pedig lehúztak csúnyán...
-
tutis
őstag
válasz Petyyyyy #67562 üzenetére
Lángautós, számlás árak, így ezekre is van gari ha azt nézzük a 6k ár mint figyelted, vezérlés csere nélkül volt, olajcserék stb nem nagy költség. Persze megdobja az árat a vezérléscsere, de mint írtam, 100-ból ki lehet hozni ha úgy akarja az ember munkadíjjal..
Felőlem mindenki arra ad pénzt amit akar. Végülis a márkaszervíznek is meg kell élni valamiből.
Egyébként persze hogy nem szeretik a szerelők ha viszed az anyagot, mert nekik is van pénzük az anyagáron is. Ezért kell keresni normális szerelőt.
(egyik szerelőm ezért két árral dolgozik. Viszed az anyagot 7ezer/óra, nem viszed 5ezer/óra.Hivatalos vizsgaállomás is , nem kókler hely)[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Juditta_56
aktív tag
válasz Chiftain #67565 üzenetére
Nekem is ennyi volt (85k) júniusban, nem márka-, de számlás szerelőnél. (Z16XEP)
Náluk úgy megy, hogy mondom, hogy én mennyiért tudom hozni az alkatrészt, és akkor ők mondják, hogy ne hozzak, annyit fognak ők is számolni érte...[ Szerkesztve ]
"You may say that I'm a dreamer But I'm not the only one"
-
tutis
őstag
válasz #45553408 #67570 üzenetére
hát apám, téged aztán jól lehúznak
Egy vízpumpa teli áron max 20ezer, de akkor is sokat mondtam. A fagyálló legyen 3ezer. ezt több mint 20ezerért cserélik ki? Teliáron a vezérműszíj és görgő 50ezer max, erre megint rádobnak 25ezret..
Az olaj 7-8 ezer max, legyen még vagy 3 ezer amit átlocsolnak rajta (de megsúgom neked, nem fogják 10 liter új olajjal átmosni, vesznek valami szar olajat és átlocsolják vele, ha egyáltalán megcsinálják)
szűrők legyen max 5ezer, erre rátesznek még vagy 30ezret..Állapotfelmérés: 3 autót is elvittem komplett állapotfelmérésre, 5ezer ft/db volt, hibakód nézéssel együtt
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz B-L-A-C-K #67572 üzenetére
Az a baj sokan túlmisztifikálják a szakszervizt..
Nekem pl volt egy elég kellemetlen sztorim a szakszervizzel, ráadásul pont opel-el. Akkor még fiatom volt, vittem volna vizsgáztatni. Elvittem az opelbe, átnézésre, majd vizsgára. (az volt időpontügyileg megfelelő) Átnézéskor mondták hogy a jobb első fék nem jó hatásfokkal fog. Mondok okés, elgurultam az 500 méterrel odébb lévő márkafüggetlen szervizbe. Megnézték a jobb első féket, természetesen semmi baja. Másnap reggel megint megyek vissza újabb időpontra. Ítélet: a bal első fék nem jó hatásfokkal fog. Mondom ember, tegnap még a jobb nem volt jó, ráadásul a bal oldalához hozzá se nyúltak. Persze ki akarták volna megint fizettetni velem az átvizsgálás díjat. Na mondom azt tui nem fizetem már ki, mivel 2 nap kétféle eredmény született, egymásnak ellentmondó ráadásul.
Elvittem másik vizsgahelyre, átnézték, levizsgázott simán..
Pár hónap múlva amúgy be is zárt az az opel márkaszervíz. Úgy néz ki nagyon kellett nekik a pénzt gyűjteni, de nem tudtak annyi lehúzni az emberekről ami elég lett volna. ..[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz #45553408 #67573 üzenetére
Persze, én is nyugodtan alszom miattad Nincs itt gond
De amúgy szerinted minek van több esélye? Egy anyaghibás vezérműszíj miatt beállt motornak, vagy hogy szarabb téli gumival összebaszod az autót?
Szép álmokat
De nyugi, csak cinkellek, ha neked ez a megnyugvás, legyen ez. De amúgy én meg pont azért veszem az alkatrészt, mert akkor 100%-ig tudom hogy mit tesznek bele. Ráadásul ott vagyok az autó mellett, látom mit hogyan csinálnak meg.. Ezt egy márkaszerviz nem engedi meg..Szóval Te az ígéretben bízol, én meg a szememnekhttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
szabonagyur
félisten
-
Chiftain
aktív tag
válasz Juditta_56 #67567 üzenetére
Nekem a szerelőm nem hajlandó olyat beszerelni amit én viszek. Csak amit ő szerez be. Mondjuk hogy ez azér van mert csak abban bízik vagy mert abból is jön le neki valamennyi az kérdés. De amíg működik és jó munkát végez, addig nem is nagyon érdekel.
-
tutis
őstag
válasz Chiftain #67578 üzenetére
"csak abban bízik" szép etető szöveg..
Ők is ugyanúgy a Bárditól, Unixtól, Lángautótól rendeli meg, csakhát neki nem mindegy hogy míg a munkadíjért meg is kell dolgozni, az alkatrész árrés meg neki ingyen van.
Max annyiban működik az abban bízik, hogy ő tuti a megfelelő alkatrészt rendeli le, míg te benézheted és akkor ott áll a megbontott autó, míg megérkezik a rendes alkatrész.. De nagyon nehéz manapság már mellérendelni szerintem..Max ha technikai analfabéta vagy és még arra sincs eszed hogy a bolt segítségét kérd..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
szabonagyur
félisten
válasz Ferike81 #67581 üzenetére
Mennyi tapasztalatod van mondjuk egy felső kategóriás 4 évszakossal? Gondolom semmi Olyan felhasználásra meg mint a kolléga km sem megy a gumia kb.
(#67580) Bodrik: ahogy gondolod, nem akarlak meggyőzni, de ilyen felhasználásra kb pénzkidobás a téli külön. Felrakod mondjuk 4 esetleg 5 hónapra a télit.. valószínűleg a kopásjelzőt sem fogod elérni soha, inkább kuka lesz a szett.
A Nokian amúgy jó téliben is meg nyáriban is.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
diablo1984
veterán
válasz #45553408 #67570 üzenetére
Pedig nyugodt lehetsz, hogy mindenki mutogatna mindenkire, így megy ez. A szervíz garantálja, hogy jól szerelte be, de semmi másèrt nem vállal felelőssèget, ha a kocsidban vezèrlèszt cserèl, attól mèg nem lesz garis a motorod, mert már nincs rá garancia. Nyugidtan kèrdezd meg náluk, hogy ilyenkor mi van....
Ha asz mondják, hogy cserèlik a motort, akkor egyszerűen hazudnak, vagy nagyon bíznak benne, hogy nem lesz gond.... -
B-L-A-C-K
titán
Jó mondjuk mindenhol átb@szhatnak, egy sima szervizben is, csak bármilyen márkaszervizben az a szopás hogy durván lehúzás az árak még átverés nélkül is... Amúgy én itt ahol lakom nem messze van egy Opel szakszerviz, szerintem az egyik legjobban megy az országban (Opel Gombos), ott tudom nem húznak le, illetve sokan ajánlották is. Oda is vittem állapotfémeresre a kocsit, csak egy aksit írtak rá, az cserés, mondjuk előtte volt nagyszervízen ~3e km-rel ahogy megvettem, és végig márkaszervizben járt, szóval le tudtam csekkolni már előtte, de akkor is kicsit meglepett hogy egy olyan szervizben ahol még nem járt nem írtak rá semmi mást. Ráadásul gondoltam az aksi is kibír még egy kicsit, de igazuk volt, rá pár hétre meg is adta magát... Szóval be is bizonyosodott tényleg korrektek, viszont én se vinném nagyszervízre ide a kocsim, mert mint tudjuk lehúzás, viszont kelező olajcserére lehet oda fogom, mert ha már végig szervízkönyves, ne rontsam már el egy olaj csere miatt, jövőre már úgy is adom el.
-
Szada85
aktív tag
Csak érdekességképp, a szervíz témához hozzászólva.
Megvétel után a vezérléscsere az OPC-n ( csak vezérmüszíj, feszítö-vízpumpa ) volt egy laza 200k Huf-nak megfelelö helyi Valuta, szintén márkaszervízben. Mondjuk azóta Karikor, vizsga lejártakor küldtek fancy levelet is, el is raktam öket, lehet az ilyen extrák miatt Volt annyi, sose lehet tudni.
Legutóbb kuplung+kinyomócsapágy cserére kértem árajánlatot.
( Onlány 400€ az anyagár ), az itteni maszek szervíz anyagra mondott 6-700€ között, plusz 6-800€ a munkadíj, tehát máris egy közel félmilliós büvésztrükk lenne. .Ehhez képest nem is drága, amit Ö fizetett.
( Tudom, persze, jöhetnek majd az építö kommentek:
a.)"deottkintúgyisjólélmindenki"
b.)"havinyócezernettóbólkönnyü",
c.)"nerinyáljonakiópécétvesz ) -
veterán
A vezérlést én is márkaszervizben cseréltettem, de van egy kis bökkenő a két év garanciával: az az alkatrészre van, és nem a munkára. Arra ugyanis félévet adnak csak. Az én javaslatom: gyári, nem utángyártott, nem OEM beszállítói alkatrész, és egy normális szerviz, ahol megoldják ugyanúgy számlával és garanciával. Plusz, ha számlás helyen, azaz normális autószerelőnél cserélteted, ezekre a gyári alkatrészekre pontosan annyi a garancia, mintha a szervizből veszed, feláron. Az alkatrészeket én (reklám!) mindig Bond-tól veszem, nagyon rugalmasan kezeli a rendelést, és eddig még nem kellett csalódnom benne, pedig 3+ éves tapasztalatról beszélünk, és egy nagy csomó alkatrészről.
-
Chiftain
aktív tag
Be tudnám én is szerezni természetesen a hozzávalót, de azért így kényelmesebb hogyha ő szerzi be. Arról nem is beszélve hogy ha akar odarendel 3 félét amiből az egyik biztos jó. Nekem nincs lehetőségem több félét odavinni, és azért mivel nem ezzel foglalkozom, mindig ott van a tévedés lehetősége!
-
|AP|
veterán
na, ha már szerviz/szerelő a téma...
Köszönhetően egy mélygarázsban szorosan rámállt BMW-nek, de méginkább a saját lúzerségemnek/fáradtságomnak/idegességemnek köszönhetően sikerült úgy istenigazából meghúznom az Astrát az oldalán egy oszlopon.
Két kép az esetről (lehetőleg hagyjuk ki a "hogy lehettél ennyire béna" kommenteket )
kép1, kép2Szóval az áldozat a jobb hátsó feletti elem, a két jobb oldali ajtó a találkozásnál és a jobb első kilincs. Az ajtók találkozásánál horpadt is kicsit.
Mennyire számítsak, mit gondoltok? A másik ami aggaszt, hogy nem igazán látok Astrákat itthon ilyen fényezéssel, ez nem tudom mennyire okozhat gondot.
Amúgy meg k.rvaidegesvagyok.... de legfőképp magamra
-
-
diablo1984
veterán
ahány elem karcolt, annyi elem festés, tehát ahogy elnézem első sárvédő és az oldali 2 ajtó(kilinccsel). Polírozás szóba sem jöhet, mert itt már a festék is lement, bár festő nem vagyok, de az ajtókat is ablakig telibe kell fújni, meg kerül rá gitt(kitt), a kilincs is ahogy látom benyomta a lemezt, az azért problémás, mert gittezéskor meg van a veszélye, hogy utána a kilincs rángató hatása miatt repedhet. szerintem kb 60ezres manőver és jó esetben a színt is eltalálják és ajtót sem kell cserélni(igénynek megfelelően, van aki gittes autót nem szeret a birtokában tudni).
De egy ajánlott festőhöz ha elviszed, az biztos meg tudja mondani, hogy mennyi is az annyi!