-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #67650 üzenetére
Szerintem ezt rosszul tudod, mert en egyszer felbuzdulva ennek utanna neztem es akkor azt talaltam, hogy meg baleset eseten sem fogadjak el bizonyitekkent, de akkor "merlegelik a felvetelt". Szoval ha van egy baleset, amit rögzit a kamerad, akkor jo esellyel az tisztaz, mert egyertelmü lesz a story, de alapbol bizonyitekkent nem szolgal.
Ilyen esetben, hogy befekeznek mondjuk elötted szivatasbol a palyan (ilyenhez is volt szerencsem), de nem törtenik semmi, akkor ezzel meg nem is kezdenek semmit. A nemetkenl, meg az osztrakoknal megh ha jol tudom 1-2 eve még büntettek is ha ilyen kamerad volt, mert szemelyisegi jogokat sertesz, hogy kamerazod az utcat, meg mas autosokat. Ma mar nem büntetnek, de nem is igazan hasznalja senki tovabbra sem.
Ha van olyan infod, ami ezeknek ellentmond, akkor megoszthatnad, mert en pont ezert alltam le a projekttel....
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #67651 üzenetére
Most nálunk úgy áll a dolog, hogy baleset esetén mindenképpen számít. Most azt olvastam, hogy az osztrákoknál tiltott a kamera, nálunk viszont nincs rá szabályozás. Arról semmit sem találtam, hogy felvett veszélyeztetés esetén mit kezd vele a rendőrség. Ami biztos, hogy csak úgy publikálni egy felvételt amin arcok vagy rendszámok látszódnak nem szabad. Ez az egy ami biztos.
Minden esetre én alig vártam ősszel, hogy kiforduljon a kamerám előtt az útra egy sáros traktor és meglegyen a rendszáma, nyomtam volna föl azonnal a rendőrségen. Kivan a tököm, hogy sokszor vastagon állt az úton a sár. Kanyarokban ez különösen vicces tud lenni a taknyosabb időkben.Egyébként, ha veszel egy kamerát abból bajod nem lesz, ha ott használod ahol nem tiltott. Én ha veszek akkor mindenképp olyat aminek hátsó egysége is van és GPS-szel rögzíti is az útvonalam.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #67652 üzenetére
"Én ha veszek akkor mindenképp olyat aminek hátsó egysége is van és GPS-szel rögzíti is az útvonalam."
Igen Ezek amugy allo helyzetben is bekapcsolnak ha mozgast erzekelnek (valahogy lehet allitani az erzekenyseget) szoval ha allo helyzetben meghuzzak a kocsid, elvileg jo esellyel meglehet a tettes.
En amugy ezt neztem még tavaly Mivue 698. Jo cucc, csak mindennel együtt, beszerelve szepen egy 100 as azert ez a dolog. Masreszt soha nem szerencses, ha minden fele plussz elektromos kütyü van bekötve utolag, harmadreszt en nem Mo-on jarkalok legtöbbet es igy még a rendör is cseszegethet.... szoval tovabbra is patt helyzet otthon, meg a szlovakoknal nagyon hasznos lenne.....felelmetes mindig mennyire erzödik, ha otthon kell autoznom....a moral az fenyevekre van
-
|AP|
veterán
Opel Dunánál (Soroksári út) 3 hét várakozást mondtak a karosszéria javításra... Mivel hétfőn egyébként is megyek hozzájuk BC-t felprogramoztatni, azért megkérem őket, hogy vessenek rá egy pillantást és legalább egy közelítő árat becsüljenek. Annak függvényében eldöntöm, hogy vigyem-e esetleg máshová, ahol olcsóbban/gyorsabban megcsinálják. (Bár most az elsődleges szempont nálam nem az olcsóság.. inkább legyen kicsit több, de legyen korrektül kijavítva/újrafényezve)
-
h3lios
addikt
válasz Declare #67649 üzenetére
Rohadt nagy szerencsém van, mert pont egyik ismerősömet vártam este és őt vittem haza. Az indulástól a megállásig végignézte az egészet, szóval első kézből tud nyilatkozni ha kell. + Néztem ma este, elvileg van kamera, kérdés hogy látta -e a koccanás helyszínét. Mert az pont a parkolóból kifelé van. Azt tuti látta, hogy bevár a végén.
Illetve utólag visszagondolva két eset játszik. Az egyik az, hogy csak megint be akart vágni elém csak balfasz volt és elnézte a távot. Valszeg apuci - anyuci kocsiját meg nem akarta meghúzni ezért elhúzott haza.
A másik az h szándékosan akart koccani, aztán pedig azt hitte, hogy megússza majd, mert nem látom a rendszámot.Igazából nem tudom, hogy melyik a gázabb lehetőség. A lényeg, rendszám alapján valszeg meg fogják találni, akkor pedig szopni fog, mint a torkosborz.
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
trassher
addikt
Itt bent a boltban az electric power-t ajánlották mint olcsóbb kategória. Azt mondták nem igazán volt még velük baj.
Rádobták a tester-t az akkura, beállították az indítóáramot 440A-re amilyen az akku. Azt írta, hogy töltést igényel. Holnap délutánig ott bent töltik aztán meglátjuk milyen lesz.Redmi Note 7
-
-
szabonagyur
félisten
válasz Declare #67633 üzenetére
A csúszós úton semmilyen téli gumi nem fogja megfogni a kocsit ha olyan a sebesség vagy annyira le van fagyva, ésszel kell vezetni és nem úgy, hogy most téli van rajta és hűha akkor lehet menni (elég sok balesetet láttam az elmúlt 1 hónapban ahol valaki így gondolkozott).
Meg mi a normális neked? Mondjuk megveszi azt aminek darabja tíz ezer? Vagy vegyen kerekenként mondjuk 30-40-ért? Ez mindig annyira relatív. Aki nem megy sokat úgysem fog venni semmi extrát, mivel azt mondja neki minek, jó lesz valami alsóbb kategória. Az alsóbb miből gondolod jobb egy minőségi négy évszakostól?
Szerintem ennyi km-re, főleg városban elégnek kell lennie, de a kolléga dönt.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
szentkuti11
addikt
válasz szabonagyur #67659 üzenetére
Újkorukban tényleg nagyon jók tudnak lenni a négy évszakosok, viszont arról sokan megfeledkeznek, hogy egy ilyen félmegoldás nem is lehet fenn 6-7 évig, mint egy télen-nyáron cserélgetett szett, öregedés szempontjából semmiképpen sem azt a mértéket kell alapul venni.
Egyébként teljesen igazad van abban, hogy nincs az az erő, ami megfogja a kocsit, ha jégen nagyon elsokallsz, viszont hogy mennyire sokat számít a téli gumi, azt idén már megtapasztaltam egy vezetéstechnikai tréningen, azóta nagyon hiszek a váltogatásban.
-
szabonagyur
félisten
válasz szentkuti11 #67662 üzenetére
Mindegy, felesleges erőltetnem magamat ezzel a témával kapcsolatban. Vegyen akkor télit meg nyárit 2x90-ért, meg cserélgesse évente kétszer és menjen tönkre a gumi mondjuk 6-7 év alatt úgy, hogy ki sem használta és lehet nem is volt jobb egyik szett sem mint egy CC.
Ez az új korukban duma meg hülyeség, mi baja lenne? Lehet elkopik fele annyi idő alatt de ekkora futásnál...
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Chiftain
aktív tag
Én pont egy fordított sztorit hallottam, szintén fiat punto. Garancia után maszek műhelybe lett hordva a kocsi egészen addig a pontig amikor megállt a kocsi 2x egymás után, ugyanígy. Csak ott nem a gyertya hibádzott. A maszek műhely nekiállt volna az alkatrész csere programnak. A kollégám viszont úgy döntött visszaviszi a márkaszervízbe, ahol elmondása szerint fél perc alatt megszületett a diagnózis. Majd újabb 10 perc alatt a javítás és azóta jó.
Szerintem egyébként két márkaszervíz között is lehet óriási különbség hozzáállásban, árakban talán nem annyira. De minden műhelyet az ott dolgozók alapján lehet megítélni. Lehet egy márkaszervíz is lelkiismeretes, és hatalmas szakértelemmel bíró!
Ha új autóm lenne akkor nem csak a kötelező szervízekre hordanám márkaszervízbe. Ott vannak meg a célszerszámok, a szoftverek a diagnosztikához. Hallottam olyat is hogy oktatják a szerelőket minden típusra amit az adott márka forgalmaz. Ráadásul nagyobb tapasztalatuk is lehet az adott típusról mint egy univerzális szervíznek. Szóval szerintem nem ördögtől való egy szakszervíz. Meg azért azt se felejtsük el hogy nem az adott szervíz határozza meg 1-1 alkatrész árát hanem a gyártó, akkoris ha beszállítótól szerzi és csak átcimkézi. Mégse mondja senki hogy micsoda lehúzós cég az opel mert ennyi meg annyi az alkatrész. Mindenki a márkaszervízt hibáztatja.
Persze amikor 8-10-15 éves használt autókról beszélünk az előző bekezdés máris lényegét veszti. Egyszerűen nem éri meg egy az eredeti árának a töredékét érő autót állandóan 2x 3x-os áron javíttatni, főleg hogy nem is mindenki engedheti meg magának! -
szentkuti11
addikt
válasz szabonagyur #67663 üzenetére
Nem a kopás, inkább az öregedés neccesebb ezeknél, 2-3 év alatt betonkemények tudnak lenni és konkrétan nem hajlandóak fogni rendesen. Volt alkalmam megtapasztalni, szerencse, hogy nagy baj nem lett belőle.
-
nagyúr
válasz szentkuti11 #67662 üzenetére
Pedig tökéletesen írta szabonagyur,ha valaki éves szinten nem megy 10-15 ezer km-nél többet,jobban jár a négyévszakos gumival-de abból legalább a legjobbat kell venni,aztán 4-5 évente cserélni.
Én is gondolkodtam ezen,de már meg volt az acélfelni.A Michelin téligumit úgy dobtam el most,hogy 14 évesen még olyan 70-80%-os volt a bordamélység-csak repedezett mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz szentkuti11 #67666 üzenetére
Még szerencse, hogy ajánlott CC is 2015-s termék, de már mindneki próbálta, tapasztalata van róla.
Sokat fejlődtek ezek 1 év alatt is.
Na mindegy, vegye meg a kolléga a tervezett Barumot mert az annyival jobb Azzal biztosan nem lesz baj, tökéletesen lesz tárolva, és lehet az évi 4 hónapban havat, távolról jeget is fog látni 1-2 alkalommal.
(#67667) Mikulásbá: hagyd rájuk, én már elengedtem. Gondolom mindenkiben él a nagyon régi, tényleg gagyi 4 évszakosokról alkotott vélemény amit nem hajlandó átgondolni.
Amúgy mellérakok még egy érdekes dolgot: faterom tesójának szintén F Astra van, 2 hónap különbséggel, de ő hatja is rendesen. Pár évig téli gumija sem volt, sosem állt fejre, nem csúszott meg stb. Ésszel vezetett és köszöni jól van azóta is. Nem mondom, hogy ez a példa a követendő, mert nem, de azért kicsit túlzásba esünk már egyes dolgokkal, mint a téli gumiba vetett hittel is.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
tutis
őstag
válasz trassher #67656 üzenetére
Az electric power = jászakku. Mint ahogy a silver horse is.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
trassher
addikt
válasz adorjant #67669 üzenetére
Mostanában arra sem igen járok főleg mióta nem kell járjak az mk-ra tanulni de köszönöm.
tutis: 15500 forint lenne itt az 55Ah-s electric power, 19000 a banner. Elgondolkodtató igazából, hogy melyik is legyen főleg ha ennyien dicséritek de a differencia akkor is csak 3500. Mondjuk a garancia mindre 1 év.
Témához kapcsolódóan egy ilyen gyári takaró érhet valamit? 2000 pénz bontottan, kérdés, hogy van e érdemi szerepe.
Redmi Note 7
-
K Norbi
addikt
Sziasztok!
Opel Astra H 2006
1.4 16V Z14XEPA kérdésem az lenne melyik Mahle olajszűrő a belevaló? OX 173D vagy OX 173/1D
A gyári GM az 9192425
Hengst E600H D38
Mann HU 712/8x [link]Szerintetek Hengst vagy Mahle a jobb?
Van valakinek otthon Mann HU 712/8x szűrőnek a doboza? Le leshetné mi van az oldalán. Ott vannak más gyártó ajánlások.
[ Szerkesztve ]
-
tixem
addikt
J Astraba 2010-2012 körül pakolt 120 és 140 lovas 1.4 turbonak vannak e a láncos 1.4 tsi-hez hasonló baromságai, illetve ki mit tud az ezekhez állítólagosan kapcsolt kettős tömegű lendkerékről? Mindben turbós J-ben van?
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Petyyyyy
addikt
Aki még nem futott volna bele - Létezik még gyári Calibra
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
Ferike81
senior tag
válasz szabonagyur #67629 üzenetére
Mivel elég kevés km-t futott ezért döntöttem a négyévszakos mellett, de mivel puha gumi ezért jobban kopik, és jobban is öregszik nyáron mint a nyári. Télen meg sem közelítette a Nokian tapadását. És teljesen mindegy ha télen a gumi miatt 1200, vagy 60000 km alatt töröd rommá a kocsit és magadat. De mindenkinek saját döntése mit vesz a kocsira. Ha nyáron sokat áll napon az autó a négyévszakos sokkal jobban repedezik. Ennyi. Ne értsd félre nem vitatkozni akarok, csak mivel télit akart venni amiatt írtam neki a Nokiant. Részemről lezárt a sztori.
[ Szerkesztve ]
Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.
-
Declare
őstag
válasz szabonagyur #67659 üzenetére
"A csúszós úton semmilyen téli gumi nem fogja megfogni a kocsit"
en mondjuk pont ezert veszek teli gumit es nekem müködik
Alsobb kategoria nem jobb, nem is vennek, de altalaban semmiböl sem. Eleg sok teszt van a neten, eleg egyertelmü mi a jo/jobb/megjobb kategoria.
Sokat vezettem palyan is, föuton is es nagyjabol ugyan azokon az utakon az elmult közel 3 evben a kis astraval. Abszolut megtapasztaltam, mi a különbseg a 6 eves michelin nyari gumi vs zsir uj michelin között es mi a különbseg a 4-5 eves lowbudgate (asszem brigestone lowbudgate markaja volt a teli gumi, amivel a kocsit vettem) es az uj cont ts850 között. Szarazon es havon is teljesen egyertelmü, nekem laikusnak is a különbseg.
Ez az ilyen tipusu velemenyek, hogy valaki autokazik 50 el varosban es beirja, hogy huu erzem, hogy ugy tapad mint az allat, hat ez egy bullshit ez nem relevans. Viszont egy varosban is lefagyhat reggel a dér, meg kieshet eled egy biciklis, meg stb es akkor a gumi es gumi között ugyan az a különbseg ki fog jönni.....
Leirtam mar sokszor, en ezzel ugy vagyok, hogy tök mind1 ki mennyit es hol vezet. Egyszer usszak meg egy balesetet, azert mert mondjuk eppen megallok az 1m el rövidebb fekutnak köszönhetöen es mar megerte az a par ezer forint. Nincs olyan, hogy ovatosan kell vezetni es kessz....mindig ugy kell, de veszhelyzet, meg hibazas, barmikor, barkinel bejöhet es akkor kerülnek elöterbe, hogy milyen gumid van, hogy fog a fek, uton tartja e a kereket a lengescsillapito stb....soha ne legyen ilyen, de barmikor lehet.
(#67666) szentkuti11 ez igy van Amugy az a michelin CC egy jo gumi lehet keves km re, hosszu tavu tapasztalat, meg majd kiderül. Ujjonan, meg par evesen eddig eleg jo
(#67671) trassher nekem ugyan ilyen van, ugy vettem en is utolag, mert a TÜV-nel kell is. Szerintem erhet....de artani nem art
-
B.U.É.K mindenkinek.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Declare
őstag
válasz trassher #67683 üzenetére
Az akku erzekeny a höre ez teny. Ez a cucc vedi valamelyest a hidegtöl es a motorteri melegtöl is. Nem lesz olyan hirtelen felmelegedes/lehüles. Csak jot tehet, artani nem art. Arra kell vigyazni, ne valami utangyartott kinai sz@r legyen, ami magatol is langrakap az eredeti es a normalis ilyen cucc, az olyan anyagbol van, ami zarlatnal sem gyullad meg....allitolag....nekem eddig nem egett le
-
AMD Power
titán
válasz Declare #67682 üzenetére
A gumi téma mindig is nagyon kényes volt. Logikusan a legjobb a télen téli, nyáron nyári megoldás. Az az évi 2x gumishoz való látogatás sem árt. Centírózás stb. Egy pl egy 4 évszakosnál ritkább. Ez ugye az egyik fő előnye is. Az meg valóban Nagyon nem mind1 ,hogy milyen gumi van a gépen. 1-2 m életekbe kerülhet. Meg persze nagyon sok pénzbe ha az az autó nem áll meg időben.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
szabonagyur
félisten
válasz Ferike81 #67681 üzenetére
de mivel puha gumi ezért jobban kopik, és jobban is öregszik nyáron mint a nyári.
Itt elbuktad az egész sztorit. A CC a nyárihoz közelít legjobban, ergo nyáron még jobban teljesít, mint télen.
Mind1 felőlem lehet vagdalkozni, de azt egyikőtök sem figyelte, hogy low budget téli szettet akar venni én meg ajánlottam egy felső kategóriás 4 évszakosat
(#67682) Declare: továbbra is az a kérdés, megéri e, hogy vesz a kolléga (továbbra is róla van szó, nem rólam vagy rólatok) egy Barum alsó kategóriás télit vagy egy minőségi 4 évszakosat. Ez itt a kérdés, erre a helyzetre kell a legjobb megoldást megtalálnia.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #67683 üzenetére
Nem vagy Te olyan igénytelen,hogy egy ilyen szakadt,gagyi cuccot vegyél.Ennek télen van jelentősége.Akkor inkább már egy ilyet,550 Ft-ért.
"...Akkumulátor hővédő burkolat - 190 mm magas akkumulátorokhoz Speciális hővisszaverő burkolat, ami védelmet nyújt a motorból érkező hőtől és a téli hidegtől. Használatával nő az akkumulátor élettartama és megbízhatósága..."
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #67689 üzenetére
Háddeeznemgyári. Láttam már ilyet, mármint neten, hogy kapható. A gyári is ugyanez lenne csak az be van vonva valamilyen hőálló anyaggal, vagy tévedek? Konkrétan ez lenne az eszköz. A legjobb az lenne ha itt a közeli bontóban lenne, akkor nem kéne postázgatni + megtudnám nézni jobban. Úgyis mennem kell kalaptartó tartó elemért, újonnan nem lehet kapni. Meg is lepne ha valami kommersz cuccot nem úgy kéne már összekukázni a bontóból.
Redmi Note 7
-
Declare
őstag
válasz trassher #67687 üzenetére
Ugyan ezt vettem, ugyan ennyiert asszem
(#67688) szabonagyur olyan ez a 4 evszakos gumi, mintha nyári télikabátot keresnel....nyáron hasznalod vagy telen? Tök masok az igenyek, innentöl kezdve egy 4 evszakos gumi, nekem max egy szükseg megoldas....ha mindenkepp olcso megoldas kell, kis futas, nincsenek szelsöseges körülmenyek, akkor en a michelin CC t vennem. Ez valami egesz uj anyag, ami allitolag valoban egeszen jo....viszont fenntartasaim vannak, mit csinal mondjuk 4 evesen majd telen egy havas uton de attol meg en ilyen esetben bevallalnam. A hagyomanyos 4 evszakosokat nem...egyiket sem
-
Egyetértek veled.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
K Norbi
addikt
5W30-5W40 Olajból ami tudja Dexos 2 milyen olajt ajánlotok?
Mobil 1, Castrol stb.. Van ajánlott ami nagyon jó? -
Declare
őstag
válasz szabonagyur #67693 üzenetére
Nem rossz a Barum polaris 3 gumija amugy a teszteken siman a "jo" kategoriaba hozzak mindenhol, a nagyok utan. Havas uton talan jobb a CC nel is.
Viszont mondom, nekem a legnagyobb bajom ezzel, hogy a tesztek, mind uj gumikra vonatkoznak. A Barum telidet bedobod a hüvös pincebe szepen nyarra, ellenben a CC az ott figyel majd nyaron a 40 fokban a 60 fokos aszfalton is, aztan telen a -10 ben a deres/jeges uton is....aztan ujra es ujra es ujra. Azert ez bennem egy kerdes
A masik meg, hogy a Michelin CC nem egy kategoria egyik 4 evszakos gumival sem azokat mind romma veri es asszem ez az egyetlen ami megkapta a rendes teligumi jelölest is.
-
szabonagyur
félisten
válasz Declare #67696 üzenetére
Első percben CC-t írtam, illetve a társait... És a kategóriája 4 évszakos. Van még má is amit megkapta a rendes téli jelölést is.
Amúgy meg Polaris3-ról szó sem volt, legtöbb autósnál a Barum MP csodák vannak
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
Markizmark
addikt
válasz Declare #67696 üzenetére
Az én álláspontom a témában (ha beleszólhatok) az, hogy inkább legyen felnin 4 téli és 4 nyári (nekem pl Laufenn téli és Hankook nyári van). A 4 évszakost pedig hagyjuk meg a volánbuszoknak.
Akkor kell csak gumishoz menni mikor felnire szereli, utána évekig nem kell. 20 perc a csere félévente, ha elkezd rázni egy kicsit is valami akkor úgyis elviszem gumishoz.
Minimális zajokra és rezgésekre hiperérzékeny vagyok. Így nyáron szépen pihen szakszerűen tartó oszlopon egymástól elválasztva, agynál felfogatva a sötétben a lágy téli szett és télen sem lesz gyötörve a rideggé vált nyári. Én így használom őket, évi 25ezer km mellett.[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.