-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
Egy kis segítség a motorolaj választáshoz:
GM MINŐSÍTÉSEK
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.GM-LL B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.DEXOS 1
Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. Európai típusok üzemeltetésében nincs szerepe.DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
akos86
aktív tag
Kedves fórumtagok!
Adott egy Opel Tigra (1.4 ecotec benzin) 1995 évjárat elmentünk a gyerekért az iskolába leállítottuk az autót majd induláskor csak tekeri tekeri de nem indul. Mi a frász baja lehet, véleményem szerint valami elektromos bibi lehet. Hol nézzek szét bármilyen tanácsot szívesen fogadok.
3dfx, gone but never forgotten...
-
Ferike81
senior tag
válasz Markizmark #68840 üzenetére
A vizsgálatot nem is mi kezdeményeztük, hanem a szerviz. Az Isuzu motorosban addig nem is hallottak turbo problémát. Az volt a szakvéleményben, hogy a rossz minőségű üzemanyag miatt az égéstermékben kátrányszerű anyag keletkezett, ez megtapadt a lamellákon, ami a kiegyensúlyozottság elvesztése miatt szétrobbant. Leengedték a komplett tankot, még mosóolajnak jó volt. Semmi előjel nem volt, a hibakódot is csak a széthullás előtt dobta. A katalizátort is telefújta f.ssal.
Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.
-
AMD Power
titán
válasz Szada85 #68846 üzenetére
Január általában valóban nem legjobb ilyen szempontból. Mondjuk én eddig mind a két autómat januárban adtam el!
tixem Ez nekem is tetszik! Jó az ára, ha felszerelt és ha a km és a szerviz háttér is rendben van akkor jó vétel lehet. El kell vinni egy ilyen Opeles 5K átvizsgálásra.
A "papucsok" meg szembetűnően nagyok és szerintem fölöslegesek.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz AMD Power #68857 üzenetére
Nem esélytelen eladni persze, érdeklödök ( vagy nevezzük inkább álmodozóknak ) jönnek, illetve ma már február, szóval januárban eladni már semmiképpen Sem fogom.
Év elején gondolom a németek nagy része inkább sítúrára költi a kötegeket ( vagy csak én dolgozom sífetisiszta irodában ), nem pedig autóra. Meglátjuk, természetesen megvan az az összeg, ami alá nem kívánok menni, reális alku beleférhet a dologba, bár azokat, akik látatlanban ledobnak az árból 20-30%-ot, majd a többit a személyes megnézéskor szeretnék belealkudni, nehezen veszem komolyan.
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #68859 üzenetére
Eldölt igen.
Elég sokat olvasgattam fórumokat, teszteket, véleményeket, és eléggé elment a kedvem az elözöleg kinézett típusoktól.
Igazából 10+ éve Opeleket vezetek, az igényeimet tökéletesen kiszolgálják, mindezt elérhetö áron, szóval mondhatom, hogy elégedett vagyok a márkával még úgy is, hogy jellemzöen valami gazdaságtalan kombinációjú változatot használok ( Gsi,OPC, most V6 ).Nyilván én is eljátszottam a gondolattal, hogy esetleg egy újabb, " prémium" Audi A4, esetleg E90-es 3-mas BMW -ba átülni, de annyi negatívumot olvastam róluk, legyen az a TFSI-k kokszosodása, akár a N-es motorok erös olajfogyasztása, hidrotöke-csattogása, hogy ezekre én azt mondom, hogy annál a szintnél/ azon az áron, amit kérnek érte használtan is, nekem nem vonzók így. Plusz ugye a legtöbb ilyennél a láncos kaland szintén nem növeli a lelkesedést.
Így maradva az Opelnél néztem egyel tágasabbat, mint a G, így jutottam el a C Vectrához.
Maradva a saját "elveimnél" az OPC lenne az igazi, viszont a Z28NET-röl szintén olvastam több helyen is, hogy a rendszeresen csérélt lánc ellenére is sokaknak köszönt el a vezérlés ( meg vele együtt nyilván a Motor részegységei is ), és átlagosan egy-egy ilyen mutatvány 3-5 Ezer € közötti generált hozott magával, ami miatt szintén elvetettem. ( ott a Gsi, ha nagyon locsolni szeretném a pénzt, arra nyugodtan tudom )Így keveredtem a FL elötti 3.2-es "fujj"szívó Vectrához, menetteljesítményben kb. azt tudja, amit a G OPC-m, nyilván a fogyasztása magasabb lesz, már csak a saját tömeg miatt is, illetve mivel ahhoz, hogy menjen jobban kell forgatni, de V6-os autóm még nem Volt, ideje kipróbálni egyet.
Plusz ami szintén vonzó, hogy nem sok potenciál van a tuningra sem, így ez sem fog kísérteni, kap egy EDS Phase1-es ECU optimalizálást ( autóskártyázók kedvéért ~211 --> 235 Le ), és csókolom.
Az OPC-nél mindig remegett az egéren az ujjam a "Kaufen" gomb felett egy EDS szívósor, turbó, HF felett, így ez mostantól nem lesz... -
Ferike81
senior tag
válasz Declare #68859 üzenetére
Egyszer lett azon a kúton tankolva, hivatalosan számlás tankolás. Abban az időben nagyon sok gond volt a kúttal, mint utólag kiderült. 3 srác megtankolta a 3 motort, aznap délután 2 besült. Közösnyomócsöves autók álltak meg, tehát benzint és gázolajat is kutyulták. Jahh és polgári peres úton lehetett volna menni a pénz után, így kihagytuk.
Nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy H.Ü.L.Y.E. okoskodik.
-
Declare
őstag
válasz Szada85 #68863 üzenetére
egy jo V6 az klassz Audi, BMW eseten nyilvan ki kell fizetni a marka felarat + ezeknel az autoknal azert jobban szamolni kell az idiota tulajokkal....talan egy vectranal nem annyira. Mondjuk ugye azert egy hatso kerek hajtas, az sokat adhat a feelingnek....csak kerdes ez mibe kerül es megeri e Neked.
Majd azert osszd meg a fejlemenyeket
(#68864) Ferike81 azert az eleg komoly story en regebben is csak mol/shell/omv nel tankoltam otthon....aztan egy ideje atalltam omv re ha egy mod van ra. Rengeteget szamit az üzemanyag minösege a modernebb motoroknal. Nekem tavaly lett kipufogo rendszer cserelve, 2 eve meg raneztek a turbora es minden olyan volt, hogy a szerelök pislogtak, hogy ez tenyleg dizel? es 2008 as a kocsi már tul a 240k km. Kettöstömegü volt mar cserelve, de az is csak biztonsag kedveert, amikor szethullott a gyarihibas valto az elözö tulajnak. Minden mas gyari.
Ilyen storyt amugy meselt a szerelöm is, mint a Tied, de kizarolag azoknal, akik hosszu eveken keresztül tankoljak a csencselt, meg roman gazolajat.
[ Szerkesztve ]
-
szabog74
aktív tag
Alapjáraton bejelez az olajnyomás 1.4 XEP Astra H-nál tegnap este óta, olajszintet néztem hidegen és leállítás után 10 perccel is, jó volt. Biztonság kedvéért öntöttem bele jó 3 dl olajat, nem változott. (Többet nem mertem, nehogy sok legyen benne.) Szervízbe bejelentkeztem, de addig is ha van valakinek ötlete megköszönöm.
-
Nagyon szép az a kék Astra De fúra hogy ilyen futással és felszereltséggel, és évjárattal, csak ennyibe kerül. És azt is megnézném hogy első magyarországi forgalomba helyezésű, avagy sem? Mert az nincs feltüntetve, csak az hogy magyar okmánnyal rendelkezik. És az alvázszám sincs feltüntetve. Én elkérném, és utána néznék.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
szaki1986
tag
Sziasztok!
Tavaly november végén vásároltam egy Astra J 1.4 Turbo Sport-ot Ausztriából, amivel igazából teljesen meg is vagyok elégedve. Voltam olajcserén a helyi Opelben, ahol azért összeírták, hogy mit lenne érdemes javítani az autón, milyen kínjai vannak (mivel nem volt állapotfelmérésen a megvétel előtt).
Kihoztak azért jó pár dolgot (összes féktárcsát + betéteket cserélni kéne, jobb hátsó rugó el van törve, meg van vmi olaj + víz folyás is), de úgy vagyok vele, hogy majd elviszem egyik autószerelő ismerősömhöz (aki sajnos nem a közelben dolgozik), aztán ha ő azt mondja, hogy vmit cserélni kell, akkor cserélem. Simán lehet, hogy csak le akarnak húzni (műszakin simán átment, szóval szerintem hatalmas gondok nem lehetnek vele). Városban mászkálásra van most 95%-ban használva, úgyhogy nem igazán tartok ezektől a hibáktól.Viszont 1 hónapja csinál egy elég idegesítő dolgot, tök random, kb. minden 2. indításnál jelentkezik a hiba. Ha indexelek, akkor a visszajelző hang kb. 1 mp-es késéssel hallatszik (ahogy néztem, az autón az index villogása nem késik, csak a hang), illetve ilyenkor ha a kormányon lévő hangerő gombokkal kezelem a rádiót, akkor az is egy jó mp-es késéssel működik (illetve elég hektikus ilyenkor a hangosítás/halkítás, néha 1-et nyomok és 2 egységet megy fel/le a hangerő).
Ismerős azt mondta, hogy ez vmi elektronikus probléma lesz.
Előfordult esetleg másnál is ilyen hiba? Mennyire lehet ez komoly probléma?https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
-
Ferike81
senior tag
-
gban
Közösségépítő
válasz szaki1986 #68869 üzenetére
Én is az osztrákoktól hoztam de én áprilisban, és nekem is csinált ilyet, kétszer.
Elsőre egyértelmű volt hogy belementem egy nagy tócsába, és szerintem felverhette az elég alacsonyan lévő indexhez a vizet. Másnapra, mikorra kiszáradt, elmúlt.
Másodjára is szerintem esős időben csinálta.Postázást nem vállalok.
-
Declare
őstag
válasz szaki1986 #68869 üzenetére
Szerintem elsö körben ne a kattogas miatt fajjon a fejed
Ha egy rugo el van törve, az nem vicces, nem hiszem, hogy kamubol beirna ilyet a markaszerviz, ha nem lenne igaz. A fekek Ausztriaban ugyan csak könnyen kopnak, ha dombosabb helyen volt hasznalva. Nekem pl hullamosodott a fektarcsa, ezert volt egy kis remeges neha fekezeskor. Ilyen nem jelentkezik? Mennyi idös, mennyi km van a kocsiban?
Olajrol annyit, hogy mivel turbos a jarganyod, erdemes sürübben cserelni. Ha sok a rövid tav 10k km is indokolt lehet, de 15k nal en nem varnek többet egy cserevel. (Ez csak ilyen FYI tanacs )
Amugy szerintem se markaszervizbe szervizeltesd az autodat....kell egy jo szakszerviz es ott
Motorrol irhatnal par dolgot, masnak tudtommal nincs 1,4 turbos astraja, pedig fel-fel merül neha, hogy milyen lehet. (mennyi km van benne, hogy alakul a fogyi, milyen hasznalat mellett stb )
(#68870) Ferike81 en ugy tudom, mindenki ugyan azt az üzemanyagot kapja otthon, csak az adalek mas, meg esetleg valamit még ciganykodik vele nemelyik kutas....kiveve az OMV az Osztrak finomitobol kapja
-
HoaryFox
Topikgazda
Jól indul a mai napom, ez a kép fogadott délelőtt a munkásszálló parkolójában:
Instant szívbaj, de aztán jobban megnézve talán csak a kereket találta el az a barom, aki a kolléga autóját használta a művelethez. Az ezüst Veki már nem volt ennyire szerencsés, tört az első lökhárító és már csak a jószerencse tartja kb. De persze az autóval nem tudtam elindulni, mert annyira "rajtam van".
Ja és az ezüst Vekiben elég sok pénz van, nagy becsben tartja a tulaja, csak jelenleg mozgásképtelen. Szerencsére azonban sok kamera pásztázza a parkolót, szóval lehet meglesz a tettes.
Még 1 kép:
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
válasz Declare #68875 üzenetére
""Motorrol irhatnal par dolgot, masnak tudtommal nincs 1,4 turbos astraja, pedig fel-fel merül neha, hogy milyen lehet. (mennyi km van benne, hogy alakul a fogyi, milyen hasznalat mellett stb ""
Ez engemet is érdekelne nagyon
llwynog
Az idiótája!![ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
akos86
aktív tag
válasz mohabá 007 #68862 üzenetére
köszönöm szépen az infót.
Ez mit jelenthet?
85- Befecskendező szelep 5 – feszültség túl alacsony.
Én üzemanyag szivattyúra tippelek.
3dfx, gone but never forgotten...
-
-
HoaryFox
Topikgazda
Igen, bár azt is csak óvatosan, látványos törés nincs rajta, szóval simán belecsúszott kis sebességgel az elméletem szerint.
Amúgy kb. tükörjég végig a parkoló, szóval nem is csodálom. Most még ráesett egy kis sima eső is, nagyon tuti a helyzet.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
_seth_
veterán
válasz HoaryFox #68877 üzenetére
Pedig az ezüstön az a lökös nem két fillér és potolni sem egyszerű A tiédnek lehet szerencséje volt és megússza pár karccal a felnin.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
válasz HoaryFox #68881 üzenetére
Remélem meg lesz a tettes, mert oké hogy csúszik meg minden, de legalább egy elérhetőségét hagyhatótt volna.
Ez pedíg rátok nézve cserbenhagyás a javából.
Amúgy Önmagában a két veki, nagyon szép.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz Luck Dragon #68883 üzenetére
Hát igen, a kék nagyon szép...
Az ezüstön meg a gumira már nem tellett, csak ennyit mondok: Nankang.
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
-
Declare
őstag
válasz Ferike81 #68876 üzenetére
Volt egyebkent erröl szo már az autos topicban is, hogy kb tenyleg minden motor "mast szeret" Nekem pl a molos extra dizellel semmi valtozas nincs, az OMV s extra dizellel (multkor itt a nemeteknel toltam majdnem üres tankra) 1-2 tized lement a fogyibol....de ez meg nem mervado, majd probalgatom meg.
Altalaban normal dizelt tankolok es neha szoktam bele küldeni Liqui Molly adalakot, na nekem pl az is eszrevehetöen finomitja a jarast, meg fogyit is talan.
(#68877) llwynog hat asszem en is agyverzest kaptam volna....gondolom telefonszam, bocsanatkeres, minden ott volt a szelvedön
-
HoaryFox
Topikgazda
-
gban
Közösségépítő
válasz HoaryFox #68888 üzenetére
Azt az autót keresd amelyiket nem találod a parkolóban pár napig.
Bár az ütés valószínű nem volt túl nagy, de a futóműre nem lenne érdemes még így frissiben ránézetni?
Ha lett vele valami, akkor azt is fizethetné a kötelezője a tettesnek - mert szerintem biztosan meglesz, ha nem jönnek elő a felvétel kiadása helyett valami jogi dumával.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
-
_seth_
veterán
válasz HoaryFox #68888 üzenetére
A földön az ezüst mellett balra ott van egy műanyag elem, az szerintem tuti nem a B veki része, olyan mint egy ködlámpa takaró elem
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
beg
veterán
válasz _seth_ #68891 üzenetére
Igen az nem a károsulté, hanem a károkozóé. Olyat kell keresni amelyiknél ez a betét hiányzik.
Bár ha ilyen surmó valaki, akkor nyárig szerintem nem megy abba a parkolóba.You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
_seth_
veterán
válasz HoaryFox #68892 üzenetére
Olyan mint ez, vagy inkább csak ehhez hasonló, ha nem lesz videófelvétel, de sikerül beazonosítani, hogy milyen autóhoz tartozik akkor lehet így is megoldódik. Egyébként egy nagy forgalmu karosszérialakatos, vagy festő, alkatrész bolti dolgozó lehet megmondja ránézésre, hogy milyen autóé.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Szada85
aktív tag
válasz Declare #68865 üzenetére
Meglátjuk, majd írok mindenképp, hogy miként alakul a történet. Valahol azért fáj is a szívem, sajnos rossz tulajdonságom, hogy könnyen a szívemhez nönek a tárgyak, különösen az autók, mivel a hobbim is. Így azért nehezen engedem el a Kombi kezét is, olyankor meg kell nézzek egy GTS V6 videót a youtoube-on, hogy segítsen.
Nem feltétlen a prémiumsággal van a bajom, ha müszakilag tényleg tartós csomagolásban kapod, ha fasza konstrukció lenne pl az E90, akkor szívesen használnék egy 330i-t vagy akár 335i-t is. Nem mintha akkora sznob lennék, hogy szövetülésben szédülök, vagy ilyesmi, de aláírom, hogy meglehet a feelingje ezeknek az autóknak is.
A gond számomra azzal van, hogy ilyen tervezési/spórolási blödség miatt ( minthogy pl a 25i motorjában a gyürük valami olcsóbb ötvözetböl vannak, amik kopnak, mint az állat, és ezért eszi eszetlenül az olajat.. ), vagy, hogy a HF-ben az olajjáratokat szükebbre vették, ezért nem feltétlen jut elég olaj a hidrotökékhez, vékonyítunk 2 tizedet a lánc falvastagságán, mert akkor több darab jön ki ugyanannyi anyagból...Erre gondolom azt, hogy egy prémiumnak mondott márka ( és lehet az karikás, csillagos, propelleres, mindegy ) Sem engedhetné meg ezt. Különösen zavaró ez akkor, ha használtan is ezek 3 millió Ft felett mozognak.
A tulaj faktort amiatt nem venném külön, mert butákok ugyanúgy vezetnek Opelt, mint BMW-t mondjuk, a Vectrák között is találkoztam már halott példánnyal, amiröl sütött, hogy ilyen suhancautó.
Hátsókerekesben valóban több a boogie, mondjuk ezt pedig próbálom úgy nézni, hogy mivel a Veci elöl kapar, legalább az Sem csábít az állatkodásra, egy RWD-vel ( öszintén bevallva, magamat ismerve ) biztos rá-rákönyökölnék véletlenül az ESP kapcsolóra...
A Vectra pedig - remélhetöleg - tökéletes lesz arra, hogy elbugyborékoljak vele ide-oda, kísértést legfeljebb az aluljárók, alagutak jelentenek majd, hogy nehogy visszacsússzon 1-2 gangot a váltó...
-
szaki1986
tag
válasz Declare #68875 üzenetére
Márciusban lesz 7 éves a járgány, és most van benne 72 ezer km (állapot és papírok alapján nem valószínű, hogy volt tekerve). Eddig tényleg csak ilyen városi otthon-meló-otthon illetve otthon-bolt-otthon távokra használtam (4-5 km-es távok), szóval esélye sincs bemelegednie a motornak. Így most télen 10 littyót zabál városban. Egyszer nyomtam vele egy Szhely-Bécs-Szhely távot (100-as ill. 130-as tempó), azt a komputer szerint 6,5 l-es átlaggal teljesítette, ami sztem korrekt.
A váltója sztem elég gyenge, hosszú úton is jár, illetve az 1-2 és 2-3 nem vmi finoman kapcsolható. Ezen kívül nincs igazából gondom vele, a sportülések kényelmesek, a kanyarkövető xenon fényszórók iszonyat jók, jó érzés benne ülni. A bluetooth, az USB csatlakozó, illetve a kormány- és ülésfűtés hiányzik kb. a felszereltségből, de hát ez van, ilyen autót vettem. Igazából egyik sem volt dealbreaker.Ha már bluetooth meg USB; az Opelesek azt mondták, hogy ők nem vállalják a neten kapható utángyártott modulok beépítését, mert ilyen-olyan kódot kell kérni a német Opel központtól, meg egyéb kifogásokkal jöttek. Próbálkozott már vki ezek utólagos beszerelésével (nem szivargyújtós megoldásra gondolok)?
OK, tegyük fel, hogy tényleg mindent cserélni kell amit felírtak (nem gond, használt autóra költeni kell). De ezzel a "laggal" mi a szart lehet csinálni? A fékekkel kapcsolatban amúgy semmit nem érzek, fognak ahogy kell (igaz nem nagyon kellett még durván fékeznem), remegés sincs.
Amúgy a műszakin átengednek egy törött rugós autót? Ez hogy nem derült ki akkor?https://www.flickr.com/photos/136049009@N07/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest