-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
Alapesetben a benzinesek is elfutnak fél millát, ennél tényleg nem az számít, hogy benzines, vagy dízel. Mondtam pl. a HDi franciát, az egy egész jó motor volt, nem tudom van-e még. De a nagynyomásúak megjelenésével a hibalehetőségek is megszaporodtak, azt az 1600-1800 baros nyomást nem lehet sokáig hibamentesen fenntartani, ára van.
De mégis valamilyen okból a dízelmotorokat akarják kivonni a személyautókból, erre van valami magyarázatod?Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
"És akkor arról még nem is beszéltem mikor a fillérbaszója a Lukoil-nál meg Auchan-nál tankol pancsolt gázolajat mert az OMV meg a Shell drága, és mennyire teszi ezzel tönkre a főbb alkatrészeket. A mechanikus adagoló pont leszarja a gázolaj minőségét, de az elektronikus vezérlésű bizony baromira megszenvedi és csökkenti az élettartamot és teszi tönkre magát az adagolót."
Erről valami infód van tudományosabban? Esetleg egy cikk? Mert sokan mondják, de ez csak ilyen urban legend kicsit számomra még.
Mivel jobb a shell, vagy az omv? Nem ugyanonnan veszik az üzemanyagot?Ezt még csak átfutottam, de nekem az jött le, hogy nincs különbség.
Nem kötekedni akarok, hanem vitázni, és a végeredmény fontos számomra.
20Ft-os különbség is van a kutak között, ami monjduk egy 50l-es tanknál már 1000Ft (az valahol egy ebéd ára, szóval ez számomra nem annyira "fillérbaszás". Szóval a kérdés számomra, hogy megéri-e a különbség.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
F_Gergely
őstag
"1600-1800 baros nyomást nem lehet sokáig hibamentesen fenntartani, ára van."
Röhögve elfutnak 300 ezer km-t probléma nélkül ha odafigyelve használja az ember, és normális üzemanyagot tankol. Ezek a rendszerek nem erre hanem sokkal nagyobb nyomásra vannak tervezve, nem véletlen hogy a dizeleket baromi könnyű chippelni, mert sokkal több van a motorban és magában a rendszerben mint a gyári érték 20-30%-ot simán lehet húzni rajtuk károsodás nélkül úgy hogy a töltőnyomáshoz még hozzá se nyúltál.Miért akarják a dízeleket kivonni? Fogalmam sincsen, a környezet tudatosság szellemében lehetne jogos, de nem üzemanyagfajtához, hanem káros anyag kibocsájtáshoz kötném. De a 20 éves dízelek is már euro 3-as motorokkal vannak szerelve (környezeti besorolásuk 6-11 között szokott mozogni).
(#75752) legelek:
Egyedül az OMV aki nem itthon veszi a többi mind a MOL-tól. Az adalékolásban eltérnek, az nem mindegy hogy a gázolaj kén tartalma mennyi. Nálunk alapvetően "száraz, és vizes" a gázolaj nyugatabbra lévő kutakhoz képest.
A minimális szabvány szerinti értéket mindegyik kút teljesíti de mivel nálunk a fent említett gázolaj gondok vannak érdemesebb nem a minimális minőséget megvenni, mert dízeleknél a gázolaj kenési feladatot is ellát és ha ez nincsen megfelelő szinten akkor károsodik a rendszer.[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
Nagyon jol összefoglaltad
En is leirtam mar, hogy van a szerelömnel olyan Astra, mint nekem van, 900k km en tul. Nyilvan nem csak olajcsere volt mar rajta csinalva, de valoszinüleg igy is megeri.
Nekem 250k van a kocsiban es a dizelesseg szamlajara igazabol egy 5k hufos szelep irhato, még a legelejen, meg most fizettem 25k-t, hogy a dpf et kipucoljak (nem volt semmilyen hiba, csak sokalltam, hogy 300km enkent kb pucolta magat). Kivancsi vagyok ritkabban fog e beindulni a pucolo funkcioja.
Ezen kivül semmi baja es nem is utal semmi, varhato hibara.
Az alapjarat ingadozik neha egy minimalisan, ami zavar, csak ezt elfelejtettem mondani a szerelömnek. Na majd legközelebb.
Ezen kivül, ami fontos, hogy Liqui Molly olajat kap kb 10k km enkent, Nemet gazolajat es abbol is kb fel eve az itteni legjobbnak tartott Aral premiumot. Nyilvan ezek dobnak a költsegeken, de ha valaki hosszutavon gondolkozik, szerintem nem kerdes, hogy ezek hozzajarulnak a turbo, porlasztok es tarsai elettartamahoz.
Plusz ugye a hasznalat modja. (nem rugdossuk a kuplungot, nem nyomjuk tövig hidegen es nem is 1000rpm el hajtjuk es nem löjük le a motort 180 km/h as autopalyazas utan egy gyors pisire sem a parkoloban)
Ezeket a fentieket ha valaki betartja, siman meggyözödesem, hogy sok 100k km ig igazabol semmi komoly dizel hiba nem lep fel.
Ha megnezzük, hogy vannak hajtva az autok (dizel/benzin) többsege...meg karban tartva meg stb...akkor nem kell csodalkozni a logobelü szarokon, amit a laikus megvesz 10 evesen mese szepen kiglancolva 100k km el, bomba aron....aztan zudulnak a forumokra a fujolasok, hogy mi hogy sz@r meg mennyibe kerül.
Jah meg meg egy a gazolajhoz. Ugyancsak szerelöm mondta, hogy volt nemetorszagban egy forumon es ott mutattak statisztikakat, mennyi porlaszto hiba van keleteuropaban, meg mennyi nyugaton....a gazolaj minösege baromi fontos a modern diseleknel...ezt se tudja a többseg....(persze az autok atlageletkora is benne van a statisztikai különbsegbe, ezt is mondtak, de akkor is kimutathato a gazolaj minösegbeli különbsege)
[ Szerkesztve ]
-
WP14
őstag
válasz ArthurShelby #75752 üzenetére
Általában autópályák melletti és forgalmasabb utak mentén drágábbak a kutak, mert oda "úgyis be kell térni".
OMV-t mondják egyedülinek, ahonnan egyenesen kintről hozzák az anyagot Ausztriából, többi a MOL osztja és a különböző kutak adalékolják, legalábbis ez a szóbeszéd.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ArthurShelby
addikt
Egyébként így bemutatkozás képen, nekünk 2 opel zafiránk van.
Egy 2001-es benzines 1.6 comfort (alap) szürke zafira (kb egy G astra). Utóbbi időben szerelőt váltottunk, és jobb lett sokkal, de még nem tökéletes. Majdnem 300ezer valós km van benne, és nagy részben városi szaladgálásra volt használva (gyerekek hurcolázása), illetve én néha napján meghajtottam (sportosan vezettem), de ezt az utóbbi időben nem szerette. Nem rég volt benne kuplung cserélve kinyomó csapággyal együtt, illetve a váltója lett most cserélve (beesett valami gömbfej v mi, és szétroncsolta).
Van egy "új" (több mint 2éve megvan) 2012-es fehér cdti 130 lovas (érzésre nekem sokkal több) zafira tourer-ünk is, nagyon jó magas (cosmo) felszereltséggel (panoráma tető, panoráma szélvédő, navi900, tolatókamera, elektromos kézifék, led-es első lámpa, kanyarkövető xenon (és automatikusan felkapcsolja autópályán este a reflektort is), kanyarlámpa (v mi a neve), sport/tour gomb (flex ride), esőérzékelő...). Rokonnak volt céges autója, így ismert az előélete, szóval ez nagyon jó vétel volt. Az egyes-e nagyon rövid, kettesben már húz rendesen (bár jó nehéz a kasztni). Már megfutottam vele a waze szerinti 220-at is (nyilván Németo-ban), de a 180-200 inkább a vége (220-nál már nagyon nem biztonságos). Szeretem a 6sebességes kézijét, nem cserélném le automatára (igaz azt még nem próbáltam).
Egy jó kis megbízható autó, eddig nem nagyon volt vele gond (mint pl részecskeszűrő, kettőstömegű), szóval ez még ránk vár. Most van a kocsiban 170ezer km, kb 150ezer (autópályás) km-rel vettük.Igazából most hogy 2 kocsi van jobban eloszlik a km (csak a költségek nem oszlanak, azok csak nőnek )
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Gergőke88
addikt
válasz ArthurShelby #75756 üzenetére
Opel is Diesel is akkor csak szar lehet.
-
gyulavezir
aktív tag
Kedves Opeltulajok, igen tisztelt Cartácsok!
Ide várunk Titeket szeretettel, itt aztán tényleg minden szakmai és egyéb témában tudunk beszélgetni. A MOTE FB oldalán minden kérdésetekre megtaláljátok a választ, ha bármi kérdésetek lenne a rendezvényről. Privátban is kérdezhettek nyugodtan. Szeretettel várunk mindenkit, akinek lenne kedve egy nagyobbat lazulni!
Gyertek el!!
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
Elsődlegesen azért mert 18 éves korom óta saját autóm van, hobbi és ezzel járok dolgozni. Mindennapi dolgok intézése, elmenni ide - oda pihenésképpen. Nem vagyok hajlandó buszra, vonatra szállni mert volt elég. Utaztam már helyjeggyel 2 kocsi között -20 fokban és kerékpártárolóban is, ezt meghagyom azoknak akik "kalandvágyóak" és bírják a hideget.
Redmi Note 7
-
szornyu1
tag
Nálam családi autónak van, mindenhová elvisz és nem ázom
Nem ez az utolsó Opelem és nem is a legelső. Zsiguliból ültem át egy Asconába (16SH) szerettem amíg szét nem vágták. Majd jött egy A Vectra GT (C20NE), mikor gyarapodott a család átültünk egy Omega B ( "bíborka" ahogy a lányaim hívták), sajna előttem nem volt gazdája és atomjaira eset. Most ismét egy bölényt hajtok, Omega B CD (X25XEV). Nem a kis fogyasztásáról híres, de szerintem még mindig tekintélyt parancsoló, pedig már nagykorú. Nem mondom hogy hogy nincs a szokásos helyeken egy kis pörsenés, de nem totálkáros és ki is van fizetve. Én a második magyar tulaja vagyok, egy nagyon régi barátom hozta be saját részre. Mivel Ő autóbuzis (mindig irigyeltük az autóit), a legkisebb rendellenességnél is javítva lett. Most cseréltem egy 20 éves indítót, plusz a generátort. Ezeken kívül az olajcsere volt. Imádom a V6 hangját, bár ettől az asszony néha rosszul lesz[ Szerkesztve ]
Attól hogy nyomkodom, még nem tom mitől működik...
-
Szada85
aktív tag
SzívóV6 powa ma megint bizonyított, ~1255km-es utat abszolváltunk, a fogyasztás tempomat 135-el 8,3-8,7 között ugrált, szóval, ha a forgalom hagyná, és az ember kibírná, szemtelen értékekkel lehetne mozogni, de persze a forgalom se hagyja, meg én se bírom ki...
Az utolsó 2x40km-es szakasz(oda-vissza) szerpentines részén pedig áldoztam picit a hangorgia oltárán, ott felszaladtunk valami 10++ literre is, cserébe a Hankook-okat is sikerült lemeózni, maradhatnak. -
F_Gergely
őstag
Hat a fax ki van, amit neztem, illetve linkeltem C veki, megse lesz befuto, a gyegebbik valto van benne, ez csak 320 nm.nyomatekot bir el a nagyobbik F40es valto viszont 400at.
Ez az auto is kiesett a rostan -
mohabá 007
aktív tag
"…. Kivillogtattam a hibakódot, ami szerint 1415-ös hiba van.Ha jól értelmezem, akkor hűtőközeg szenzor alacsony feszültséget, hűtőközeg szenzor magas feszültséget jelent…."
Én másként értelmezem,nekem itt valami nagyon nem kerek.
Tudomásom szerint itt még senkinek nem sikerült F Astrából 1-el kezdődő 4 számjegyű hibakódot előcsalni.A hibakódot igy kell kivillogtatni: (csak a lényeg)
„…csak a gyújtást kell ráadni, és a motorvezérlés ikont figyelni. Ez
villogással fogja a hibakódokat kiírni. Mindig a 12-es kóddal (diagnózis kezdete) kezd.
A 12-es kódot például a következõ képpen jeleníti meg: 1 villanás, szünet, 2 villanás.
Minden kódot háromszor ismétel, tehát háromszor jön a 12-es, utána a többi kód,
szintén ismételve….”A hibakódok2 számjegyűek,azaz nem 1415 a hibakód,hanem
14 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl alacsony
15 Hűtőközeg hőszenzor – feszültség túl magasHa ragaszkodsz az általad kiolvasott hibakódhoz:
P1415 AIR rendszer, 1. hengersor (AIR=levegő)Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Számomra mindenes autók.
500-literes csomagtartó alatt nincs autó.
Amire használom őket legfőbb célra munka,suli,sport,bevásárlás, ezen felül rokon látogatás,nyaralás egyebek. Általában hosszú távon használom őket napi 80-km minimum meg van.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Szada85 #75768 üzenetére
Nem értem mi volt ebben a kihívás? Pedig hányszor mondtam neked Szada javulj meg, különben elvisz az ördög. És bár tudom javulnál te, de nem megy az olyan könnyen a V6 hegyen.
Most hogy megnyugtattad a kis lelked meg a miénket is, autózhatsz tovább normálisan.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
AMD Power
titán
Egyik jobb mint a másik! 18 milláért lehet ,hogy nem ilyet vennék mint amit linkeltetek.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
AMD Power
titán
válasz Markizmark #75779 üzenetére
Én abból lehet ,hogy már új autót vennék. Nem tudom.
Baba a hangja.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
beg
veterán
válasz Markizmark #75779 üzenetére
Egyik titkos álom. Igazi sleeper, városban tudna meglepetést okozni mert nem ilyen hangot várnak ettől az unalmas svédtől Custom kipuf, AWD. Nyál.
Ugye van kézi váltóval is?
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #75779 üzenetére
4-5 millad elverni egyben, aztan sok sok 100 ezer evente amit még erre ralocsolhatsz Kellene a fenenek....minden alkatresz, biztositas egy horror lehet hozza....es akkor ülsz egy 10 eves autoban, amiben ugyan ugy kifenyesedik a kormany, elkopik a börüles, rohad az alja...stb
Tegnap ment elöttem a varosban a dugoban egy S8. Zöld volt a lampa elöttem allt, de nem ment ugye be a keresztezödesbe, varta, hogy legyen eleg hely a masik oldalon. Aztan epp kialakult a hely, amikor sargara valtott a lampa es nyomott egy padlot, hogy ö akkor is atmegy....hat azert az nagyon komoly hangorgia volt de hat ezert ennyi penzt ellocsolni.....oks, nem vagyunk egyformak
-
beg
veterán
válasz Declare #75782 üzenetére
Ha úgy lenne 10 nokiás dobozom ahogy nincs, akkor vennék egy ilyet 6 körül, a többi szerviz, gumi, benzin.
Biztos nagyobb lenne a mosolyom mint ha most bemennék egy béjemvémercióúdi szalonba és vennék 10-ért egy fapad valamit.[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
válasz Markizmark #75783 üzenetére
4-5M ert mar ezt is megkapod, 280 lo es ezt pl mar nem alazza meg ..hangja nem olyan, de legalabb nem egy tehetetlen böszme nagy ize Szoktak mondani, hogy egyenesen a feny is nagyon gyors
(#75784) beg es miutan par ev mulva kifogyott a maradek 4 milla is a noias dobozbol?
Kivancsi lennek amugy mi van az opc s opelos forumtarssal. Bar azert annak az autonak még nem nagyon szabadna nagy bajainak lennie
[ Szerkesztve ]
-
beg
veterán
válasz Declare #75785 üzenetére
Egy jót mulattam és eladom. Az összkerék v8-al azért egy másik dimenzió hidd el, mint amikor visítva kapar az első kerék üveghangon a 4 hengernél Nem gyorsulásra és alázásra mennék hanem méltósággal vonulásra like a sir.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Declare
őstag
Persze nyilvan mas, csak nekem ez akkor sem adja. En az ilyen S8, meg XM6 meg ilyenektöl is kivagyok. Plane egy S80 volvo, ami meg aztan pont nem a sportrol, meg a csapatasrol szol.
Hasonlo, mint az OPC kombi....arrol is beszelgettünk mar, hogy sokatoknak bejön, de nekem pl abszolut nem....egy auto vagy sportauto, vagy kenyelmes limuzin, vagy csaladi utazo....de ez a kombiOPCkabrioSUVpluginHybridDizelV8 ez valahogy nekem nem adja
-
-
Declare
őstag
válasz B-L-A-C-K #75792 üzenetére
Ujnak az ara mindig esik, de amikor fel eve nezegettem a 2014 töl, disel, xenon, tempomat insigniak 18k körül mentek. Most amit linkeltem az elöbb, az 70k km el, 2015 ös, börös, xenonos, led müszerfalas 14k euro es a környeken is ezek mennek, Meg irtam is anno, hogy majdnem 20k ert inkabb egy 320d GT -t vennek. (Nemet piacrol beszelek, az otthonit nem ismerem, nem is nezem soha)
S5 az kafa, de ugyan az, amit beszeltünk, hogy 5 millioet, amilyen S5 öt veszel, azt kesz horror lesz valszeg fenntartani.....azert egy S audinak minden csavarjan egy 3x- szorzo szerepel
E-merci az meg gádzsós, vagy itt a nemeteknel a tipikus 60+ korosztaly autoja
(#75793) geleati nem kerdes ....en pl emiatt is akadtam el (is). Most egy par eves dizel azert nem olcso mulatsag. Par eves dizelt nem 1-2 evre vennek....viszont ha par ev mulva elkezd zuhanni a dizel renomeja, eladasai es jönnek ezerrel az elektromos, meg az egyre olcsobb benzin-hybridek, plussz akar elkezdik elökesziteni a diselek kivezeteset (ugye 2025 pl a norveg/svedeknel a deadline, amit a Nemetek is fontolgatnak) es elkezdik mondjuk felnyomni a disel adoit, üzemanyag arat stb....akkor kb eladhatatlan szinesfemme ertektelenedik kis tulzassal a ma csili vili es draga disel....
(#75794) AMD Power helyedben en is
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- Eleglide C1 - a középérték
- Lightyear - befektetési app
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- Stellar Blade
- További aktív témák...