Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #17475 üzenetére

    Amihez mindenképpen szükséges egy olyan piaci bum, amitől bekövetkezik a nagymértékű növekedés. A kettő lényegében együtt jár.

    (#17477) Jack@l: Manapság csak kockázattal lehet sokat nyerni. Szóval aki kevés pénzt akar csinálni az kösse le a pénzét a bankban egy biztonságos értékpapírra.

    (#17482) Ren Hoek: Őszintén szóval vannak kétségeim, de amiket az elmúlt fél évben a VR-ről mondtak az ipar érintettjei minimum bizakodásra adnak okot.

    A kórházi adatbázisok senkit sem érdekelnek. Ami érdekes az a CT/MRI/röntgen/ultrahang. Ezekbe mind egyre erősebb hardver kell, és költenek is rá. A VR a CT/MRI kiterjesztése lehet a jelen állás szerint. Erre vonatkozóan még az Oculus is csinál kutatásokat, mert a kórházaknak a szükséges szoftvereket nagyon komoly pénzért lehet eladni.

    A többiek ezekért a piacokért akkor szállhatnak versenybe, ha elkészülnek azok a szabványos API-k, amelyek például képesek beolvasni a legutolsó kamerapozíciót még a képszámítás előtt. Ez valójában az AMD VR implementációjának igazi előnye, mert a LiquidVR képes erre, de semelyik más csomag nem, és emiatt túl régi kamerapozícióból születik meg a tényleges képkocka. Ezzel az NV és az Intel, illetve a többiek nem tudnak mit kezdeni, mert az összes szabványos grafikus API tiltja, hogy a jelenetszámításhoz használt kamerapozíció megváltozzon. Ez az első dolog, amit az Oculus leadott szabványosításra a Microsoftnak és a Khronosnak, és valószínű, hogy ez lesz az első funkció, amit az új DirectX és Vulkan verziók 2017-2018 környékén kihasználhatóvá tesznek. Az AMD viszont ezt nem várja meg, és már 2015 végén kihasználhatóvá teszik a Mantle-ben.
    Ezért érdekes a VR szempontjából az AMD. Senkit sem fog érdekelni, hogy az Intel és az NV a Microsoft és a Khronos miatt nem képes a legfrissebb kamerapozícióból számolni. Csak az érdekli a megrendelőt, hogy az AMD megoldotta, de nem fogják megkérdezni, hogy miképpen. Ebből a szempontból tényleg van ráció abban, hogy a VR iránt érdeklődő befektetői csoportok megkörnyékezik az AMD-t. De ugyanakkor mindez elmélet. Maga a piac kialakulóban van, tehát benne van az a kockázat a dologban, hogy a VR-t a professzionális területek mégsem kapják annyira fel. Nyilván ez már nem technikai kérdés. El kell dönteni, hogy az ismert kockázati tényezők mellett mekkora az a maximális befektetés, amely a várható hozam tekintetében megéri.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák