-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
pit stop
addikt
Megbízható, jó autókárpitost tud valaki ajánlani Budapesten vagy környékén?
Kárpittisztításnál frankón leszedték huzatot ajtóról, vissza kellene ragasztani..Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
#89309696
törölt tag
válasz Tsebacsi #193752 üzenetére
Én is várni szoktam vele, de a Caddyn elől az egyik lassú defektet kapott, úgyhogy felraktam előre a nyáriakat. Hátul még marad a téli hátha meg akar csúszni a valaga, majd jövő hónapban ott is cserélem.
Nincs értelme megcsináltatni ezt a télit, mert abban a korban vannak, fele lekopott, az egyikbe van már vagy 4-5 kukac, földúton is járnak hamar kilyukadnak főleg a puha téli nyeli be a tüskét. Főni meg nem akart venni most 30-35 ezerért új téliket, szóval felkerült a nyári, majd ősszel vetetek vele. Ha még akkor élek.
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #193782 üzenetére
Ha újkorától nálad van akkor igen, de én használt kocsi vásárlásnál szerintem egyértelmű, hogy azonnal csere.
(#193783) 7Sony7 50-50 vagy eltörik vagy nem De most tényleg ezt így nem lehet megmondani, nyilván előbb utóbb teljesen szétrohad. De eltörhet egy teljesen jónak kinéző rugó is.
-
nagyúr
Már mint mit nem találtál benne? A kényszer regen indítást vagy hogy mennyire telített a GPF?
Semmi regenelálásra utaló menüpontot. De hozzá kell tennem, hogy mobilos lite változaton próbáltam, nem a számítógépes verziót.
Lehet, hogy a desktop alkalmazásban van ilyen?B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cappa72 #193789 üzenetére
Már mint mit nem találtál benne? A kényszer regen indítást vagy hogy mennyire telített a GPF?
Amúgy a benzines kipufogógáza sokkal forróbb mint a dízelé, így kvázi folyamatosan regenerál nem ciklusokban mint a dízel, aminek a regeneráláshoz fel kell fűtenie a kipufogógázát. Szóval nem jársz úgy mint én, hogy mész 500 km-t autópályán és aztán otthon a kapuban kezd(ene) el nekiállni regenerálni.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz tomcsi23 #193650 üzenetére
Ó, hát én honnan tudtam volna, mi is volt benne. DPF, FAP... ilyenekről csak jóval később lett tudomásom... Aztán ez idő tájt kezdtem el olvasgani az autós topikot. De akkora már megvettem.
De egyébként is megvettem volna.
Nem értek az autókhoz.
Nem zavart a dízel, mégha szarpözsófranciaforddízel volt (az első meg szarfauvépédétédéí). Ment, tette a dolgát, regenerált, és húzta a dögöt. (NDD: nagy dög dízel).
Most NDB van (nagy dög benzines), szóval lesz majd GPF regeneráció, bár ezt nem találtam meg a Forscan-ben.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
dj79
senior tag
Valaki használ ilyet helyzetjelzőként? A 4000K-val mennyire lehet zsanettozásveszélyes?
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz ngaba #193765 üzenetére
olajcserénél is gondban lennék, hogy "mikor is volt?"
Az autó jelzi. Ha az van a km számlálón, hogy xy8.000, akkor kell rendelni lassan olajat, ha xy9.000 akkor hívni kell a havert, mikor használható az aknás garázs, xy0.000 olajcsere.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Paxker315
addikt
válasz csoki46 #193757 üzenetére
Nana, nem engem kerdeztel. 😉 azt imadom az emberben, hogy hiába van tudatában sokszor, hogy egy érzés, érzelem vagy döntés hülyeség, irracionális, és nem indokolt, mégis megtörténik, átéli. Mindenki (autovasarlas..) csinált már nem eszszeru, hanem érzelmi alapú döntéseket. Tokeletesen tisztában vagyok vele, hogy ilyen költségvetési kérdések legtöbbször kivancsisagbol, erdeklodesbol történnek feltevesre, és, hogy nem egészséges reakció rajta megakadni. Mégis atelem a szimpatikus idegrendszeri aktivitás fokozodasat.
Ahogy van bennem szorongás teljesen veszélytelen, világi helyzetekben is, pedig teljes mértékben tudom, hogy abszurd és eletszerutlen. De atelem a szajszaradast, heves szivverest, izzadast. És ki tud készíteni, ha a vendég még inni v ragcsazni sem kér nálam, pedig én is mindent visszautasítok.
Ez a h sapiens : magát a teremtés Koronajanak tartó állat, főemlős, nagymajom, akit inkább irányít a "megerzese", impulzusa, szubjektív közérzete, mint a tényleges esze. Pedig utóbbi érti és tudja, hogy amit és ahogy tesz, az nem jó és butaság, de megteszi.
De én szeretek H Sapiens lenni. Vicces átélni, hogy mennyire fogékonyak vagyunk szimbólumokra, tulajdonitunk jelentoseget latszolag jelentektelen dolgoknak, és még a hitre és vallásra, babonakra is extra hajlamunk van. Pedig tudjuk, hogy irracionális.
Érzelmi alapon működünk. ezt az off szálat most elvagom
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz csoki46 #193774 üzenetére
Egy Google Keep jegyzetbe írok minden kiadást a vételárral, átíratással kezdve, majd amikor eladom az autót, megnézem a szaldót. Ugyanakkor nem kilométerre vetítem, inkább hónapra - havi 50 ezer bukóig OK.
(Az üzemanyagot, biztosítást, adót, autópályát nem számolom bele az egyenlegbe, mert az mindenképp fizetendő.)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #193773 üzenetére
Nekem meg van olaj- és szűrőcserés matricám, shelles és motulos is.
-
7Sony7
addikt
Srácok, futómű rugót mivel lehet festeni, ami meg is marad rajta? Lejött már a gyári festés, és rozsdás a rugó.
Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
csoki46
senior tag
válasz ngaba #193765 üzenetére
Én is egy telefonos appban vezetem hasonló céllal. Így, hogy 2 autó, 1 nagymotor van a háznál hajlamos az ember elbagatellizálni a kiadott összeget.
Minap írtam be a prius költséget, ott dobta ki, hogy valami 2000 Ft/km- nél jár. De ez tényleg csak azért mert nemrég óta van meg.
Fogyasztás a kútnál szoktam számolni, hogy megfelel-e a korábbi tankolásoknak, azt én is sokszor elfelejtem felírni. -
molnarpeter
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz ivana #193768 üzenetére
Pedig de, mindegy. Múltkor írtam, hogy az első saját autó mindig különleges helyet foglal el egy autózásra fogékony ember szívében, bármilyen is az a járgány, és nem sajnál rákölteni bármennyit. Ha ez éppen egy Jazz, akkor az.
Amúgy műszaki problémára még mindig nem sokat költöttem erre a 4 évre leosztva, a testreszabás többe van.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az engem is érdekel, és jó is volt 1x, hogy a megugrott fogyasztást bajnak ítéltem: lyukas is volt a benzincső...
De ha már #fogyi: Astra 7.51
(és jó látni, hogy a legutóbbi 3 ~ ugyanaz.... 7.51, 7.64, 7.42)Nagy döggel meg alig megyünk. (legutóbbi 7.88)
De mindegyik autóról xls táblát vezetek
[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bitpork #193760 üzenetére
Jelen elvi kérdés nálam, hogy ne menjen ki túl sok (zseb)pénz - de ettől még megértem, ha valaki máshogy gondolja... kinek mi a prioritás, mennyi és milyen rendszeres a bevétel, stb
Fiatnál mappába teszek számla másolatot, hogy legyen nyoma mindennek, és jegyzetben írom a forintokat, behozatal repülőjegytől szerszámig, kivéve üzemanyag.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Snoop-y #193739 üzenetére
Azért szerintem nem mindegy milyen kocsi. Egy ilyen közlekedő edénynél mint a Jazz érthető, hogy számít mennyit kell rákölteni. Egy alfánál, BMW-nél kevésbé Én pl. többek között azért vettem Lancia-t, mert az ritka, érdekes, jól megy és arra nem sajnálom a pénzt. Hasonló kategóriás tucat autóra nem szívesen költenék pl. G astra, Fiat Brava, 1-es octavia. Na jó mondjuk ezekben a normális motor, normális beltér kombó is elég ritka vagyis inkább nincs.
-
Qru
MODERÁTOR
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #193758 üzenetére
Én vezetem, de nem azért, hogy ilyen költségeket számoljak. Egy xls tablába beírok minden javítást (hogy tudjam, mikor mi volt rajta csinálva, enélkül még az olajcserénél is gondban lennék, hogy "mikor is volt?"), és a dátum, óraállás mellett akkor már beírom a költséget is.
Az igaz, hogy a tankolási kiadásokat / fogyasztást nem vezetem, és az is sok kiadás. Csak azért szoktam fogyit számolni, hogy lássam, nem kiugró (nincs-e valami gond).
-
nagyúr
válasz csoki46 #193757 üzenetére
Szerintem a felvetés jogos, és aki arra érzékeny, azt szíven is ütheti.
Spec. én úgy számoltam, hogy mennyibe kerül havonta fenntartani.
Bár őszintén megmondom, hogy legutóbbi ilyen számításom ezelőtt kb. 10 éve történt, akkor az Astra-ra csináltam meg. Havi 5k jött ki - üzemanyag nélkül (éves servizek, kopóalkatrészek, biztosítás, adó, miazmás).
Aztán ezt a kérdést elengedtem, inkább nem számolok ilyet.
Faluhelyen sok gyerekkel kell az autó, statisztikai eredményétől függetlenül[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
j.bravo
addikt
válasz csoki46 #193757 üzenetére
Máshonnan megközelítve, végülis miért ne lehetne l'art pour l'art felvetni a kérdést, ha valakit érdekel, nincs ezzel semmi baj - ugyanakkor az emberek élete és döntései gyakran nem kezelhetők le (vállalati) közgazdasági szemlélettel, vagy legalábbis bele kellene venni egy csomó további haszon/költség faktort ami nehezen számszerűsíthető.
Ha kijön valakinek egy viszonylag magas Ft/km költségérték, mit kellene tennie? Kevesebbet költeni rá, és hogy "optimális" legyen valamelyik KPI, elhanyagolni az autót (ezáltal a későbbi, esetleges eladáskori értéket csökkenteni)? Vagy olcsóbb autóra cserélni, amiben kevésbé érzi jól magát? Vagy biciklire/tömegközlekedésre átállni (vannak olyan helyek ahol ez egyszerűen nem életszerű opció)?Szóval értem, csak ugyanakkor ott van mögötte Fluimucil Ábel ("de miéééért?")[ Szerkesztve ]
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
csoki46
senior tag
válasz Paxker315 #193738 üzenetére
Ha ezen a kérdésen valaki megsértődik az meg is érdemli
Nem turkáltam senki zsebében, nem kértem pontos számokat, csak felvetettem valamit. Én is vezetem az autós kiadásokat, vásárlás után mindig vicces értékek jönnek ki. Ugye első szerviz meg amit az ember saját dilije miatt vesz alakul egy nagyobb költség a kevés futáshoz. De ugye ez nem mérvadó.Nem akartam senki lelkivilágát megbolygatni, remélem a vérnyomásod is leesett azóta
-
nagyúr
válasz pècsimunkás #193750 üzenetére
Reggel itt is még mínuszok vannak, én meg szoktam várni az áprilist ezzel a nyári-téli cserével
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
pècsimunkás
addikt
-
brumi1024
veterán
válasz pècsimunkás #193746 üzenetére
En mar gondolkozom rajta egy ideje, persze kenyelmes a teli, de kezdem unni, hogy kenodik mindenfele dinamikusabb hasznalatnal.
-
-
#89309696
törölt tag
Felraktam a nyárikat, legalábbis előre. Idén én lettem az első.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #193741 üzenetére
Többször átszűri az utastér levegőt mielőtt beengedné az utastérbe alapból is az de AirCare magától belsőkeringetésre vált ha rossz levegőminőséget érzékel vagy automatikusan külsőre vált ha túl száraznak ítéli meg a levegőt és aktívszenes szűrőt adnak (a nem AirCare-eshez csak puruttyát). [link]
Na most az nagyon jó, amikor a Vili kilő a lámpánál előtted a Euro -1 -es Ikarus 260-al ez meg pont külső levegőre vált. Ki van kapcsolva nálam, ne akarjon okosabb lenni min én.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Snoop-y
veterán
válasz csoki46 #193737 üzenetére
Miert erdekes ez? Ha van egy auto amit szeretsz akkor teljesen mindegy, hogy jarhatnal limoval helyette akkor is indokoltnak tunik minden koltseg. Minden masra ott a Mastercard...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Szoszo94
őstag
válasz oliwire #193731 üzenetére
Így van, nekem most lépett a 16. évébe és így már csak 21 ezer lett az éves díj (153kW-tal számoltak 155 helyett egyébként ). 21420,- lett volna a teljes, de ezt lekerekítették.
3 évig 345
7 évig 300
11 évig 230
15 évig 185
Efölött 140Ft/kWLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
nagyúr
válasz diegho #193728 üzenetére
Ha olyan, mint Kaposvár, akkor az nem számít városi fogyasztásnak.
Kaposváron keresztül lehet menni 6-8 perc alatt hétköznap délelőtt. De csak akkor 8 perc, ha megfog a lámpa.
Gondoltam is rá, hogy odaköltözöm, mert olyan nyugodt hangulatú város."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
oliwire
őstag
válasz Tsebacsi #193716 üzenetére
Úgy tudom, hogy a kW-ot drágábban mérik, ha újabb az autó. Sávokban csökken az ára, ahogy öregebb a a verda.
Nekem a 2016-os évjáratért és 134 kW-ért 2021-ben pontosan 40200 HUF-ot kérnek el..
Az előző MK2 Focusom a 20.000 Ft-ot sem érte el
Ugyanilyen évjáratú RS Focusnál simán a duplája lenne -
DeathAdder
veterán
válasz rbalint88 #193723 üzenetére
+ tboldi
Nekem is ez az egy app, amivel hajlandó működni.
Na megnézem holnap, mert nem jöttem rá, hogy hogyan lehet vele naplózni. Illetve a hivatalos oldalon találtam most egy leírást, hogy először be kell pipálni, aztán átmenni a dashboardra, aztán ott kitenni amit logolni szeretnék. Nagyon nem volt egyértelmű, torquenál kicsit egyszerűbb, csak arra meg nem akar wifin csatlakozni
Meglátjuk, köszi, a car scannerrel működnie kell
-
tboldi
nagyúr
válasz DeathAdder #193722 üzenetére
Nekem is a Car Scanner van telepítve, de én megvettem a fullos verziót.
szerk.: A csatlakozás pedig simán, a Beállítások → Wi-Fi menüben.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz DeathAdder #193722 üzenetére
Nekem szifonon van (ingyenes verzios) car scanner, abban van egy data record ikon, azon belul lehet meglesznek
-
-
veterán
válasz diegho #193691 üzenetére
Ma délután 4 és fél 6 közötti tisztán budapesti fogyi (9. -> 15. -> 12. ker keresztül a belvároson, Andrássy út, Széchenyi tér és egyéb nyalánkságok): 7,9 liter - normális körülmények között lehetetlen érték (amíg nem indultam neki a hegynek, a TF-nél 7,6-on állt). [kép]
-
Magnum_
nagyúr
válasz AMD Power #193707 üzenetére
úgy a tuti, de eladóként miért érdekel ez téged, ha átutalással kifizeti a vételárat, te meg rögtön utána bejelented az eladást ügyfélkapun?
a címpéldány mellé akkor már cégkivonatot kérj le, biztos, ami tuti.
szerk: cégkivonat témában bandus megelőzött, bár kieg.: ha többes ügyvezetés van, együttes aláírási joggal, alapító okirat (vagy akár meghatalmazás) önálló aláírási jogot biztosíthat ügyek meghatározott csoportjára nézve, sőt ügyvezetőnek sem kell lenni autó adásvételhez adott esetben
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
bandus
veterán
válasz AMD Power #193707 üzenetére
Igen. Ott helyben potyogd be a ceg nevet az e cegjegyzek oldalra es kerd le a tarolt cegkivonatot. Ott lathatod hogy aki alairja annak valoban van-e alairasi jogosultsaga, es hogy onallo, vagy egyuttes (azaz ket alaironak kell e alairnia a szerzodest).
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
AMD Power
titán
Azt ugye jól tudom ,hogy cég névre csak akkor "szabad" eladni autót ha az ott lévő emberkének van aláírási címpéldányánya is van az adott cégnél, ő személyes adataival!?
-
tboldi
nagyúr
válasz DeathAdder #193705 üzenetére
Nekem megy a wifis iCar 3, de iPhone-om van, úgyhogy nem tudok segíteni a Torque-kal.
-
DeathAdder
veterán
Üdvözlet
Vettem a bluetoothos obd kütyü helyett egy wifis iCar2-t, hogy hatásosan tudjam logolni vele a fordulatot (erre a célra ez bevált cucc).
A problémám egyedül az, hogy a Torque nem hajlandó csatlakozni rá, hiába tettem át wifire a kapcsolatot.
Megpróbáltam másik appal, leszedtem az ingyenes Car Scanner-t amivel gyönyörűen csatlakozik, csak éppen valahogy logolni nem tudok veleLényeg hogy az app csatlakozása valahogy triggerelte a Torquet mert akkor sikerült rácsatlakozni vele is, és szépen tudtam is logolni vele egyet. Ma próbáltam volna ismét, de ha fejre álok sem akar rá csatlakozni, leszedtem néhány appot az áruházból, egyikkel sem csatlakozik, csak a Car Scannerrel megy atomstabilan.
Járt már így valaki? Illetve aki wifis kütyüt használ annak gond nélkül megy az minden alkalmazással?
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen notebookot vegyek?
- Gurulunk, WAZE?!
- PlayStation 5
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- BestBuy topik
- Autós topik
- Google Pixel topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kompakt és jól szellőző alumíniumházzal indítja a jövő évet az Antec
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest