-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Scream007
őstag
válasz Viewsonic #3899 üzenetére
én is megnézném.
Azóta csere volt 2 evo+m6=s55, lambo, ferrari??
az a baj olyna van ahonnan törölnek, a magyarok ilyenek, talán filefront, de oda meg körülményes a feltöltés, meg a letöltés is Most zene téren nagyon megy az oxyshare.com, regeltem, kipróbálóm én is.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Viewsonic
aktív tag
-
Sytex
tag
válasz GeorgeBerger #3885 üzenetére
Ezt kikérem magamnak..... én is járok Tökölre, de nem a MüllerAkármi ''megyünkegyenesen400métertésfaszagyerekekvagyunk'' cimű bohóckodásra. Az autósport ott kezdődik ahol már kanyarodni is kell, és nem csak egyenesen menni..... Amugy osztom a többi véleményed (városban jaszkarizás, autópályán éjszaka nagykirálynak képzelés)
- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?
-
Motion_Blur
félisten
[link] jobb klikk, cél mentése...
Hangot feltekerni!Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Viewsonic
aktív tag
Tegnap ismét összejött a banda éjjel
most volt jópár uj résztvevő
pl: sl55 amg,f430,gallardo video eleg zorall volt lánchídi alagútnál megállt az életAprilia Mille R Factory rox! :D
-
--TIKI--
tag
[link]
nem rosz -
robisz
senior tag
válasz szatocs #3891 üzenetére
Sziasztok!
Az egyik kedves kolléganőm nekitolatott a Peugeot 206-osomnak
és kilapította a jobb első ajtón a vékony műanyag lökhárítót és alig láthatóan,
néhány miliméternyire az ajtó is behorpadt...
Szeretnénk házon belül megoldani a dolgot... tudnátok ajánlani olyan
szerelőműhelyt (Budapesten, Csepel környéke lenne a legjobb)
ahol olcsón és megbízhatóan meg tudnák javítani?
Köszi mindenkinek...
[Szerkesztve] -
szatocs
őstag
Ez nagyon tetszett. Megjegyzések:
- Without it, you are nothing. Image is MUCH more important than what is actually under the hood. -Na én ezt a nézetet nagyon nem osztom.
- Step 10 - Tagging your Acura as a Honda: There is no greater sign of greatness in the import world. If you live in the U.S., tagging your Acura as a Honda gives you the BIGGEST penis on the block! You see, in Japan, Acuras are Hondas.
+ a billion Horse Power - Ez a rész nagyon tetszett
- Step 2 - When coming to a stoplight, intimidate your opponent by revving and rolling down your window to shout mild racing obscenities such as:
# ''Your mom goes to college!''
# ''Where did you get that spoiler?! The toilet store?!''
# '' I slept with your girlfriend last night!''
# ''I put my wiener in your sister's mouth last night!'' - Ez egy felesleges hülyegyerek stílus, ha csak ennyi módosítás van az autóján, csúnyán el fogják kalapálni, emellé még nagy is a pofája.
To finalize your life as a street racer, you must dabble in all aspects of street racing life. For example, you could visit the online Honda Forums daily or stop watching porn and look at live streaming videos of real Japanese Nissan Skylines,those down-and-dirty Toyota Supras or God's own chariot the Integra Type-R. Whatever it is, remember to always live life a quarter mile at a time. - Erre csak anyit, hogy ''Az igen...''
[Szerkesztve]=== Szatocs ===
-
karib
addikt
Kicsit fellendítendő az elcsendesedett sztrítrészer témát, nemrég futottam bele ebbe a leírásba:
(Sajnos angolul van, előre is elnézést azoktól, akiket ez zavar. Ha netán valakinek van érkezése magyarítani, hajrá...)
How to Be a Street Racer
General Life Guide
'Import Car'
So, you've watched `The Fast and the Furious' eight times, and you live by Dominc's famous words, ''I live my life a quarter-mile at a time, in those ten seconds or less I am free,'' you are a bonified street racer. If you're fat please don't confuse this life motto with, ''I live my life a quarter-pounder at a time, no lettuce or tomato and french fries for free,'' you're just a bonified fat ****.
Anyways, before you go blowing your cash on a fixed-up Honda, Nissan, or Acura, take a look in your own garage first. If you own any type of imported vehicle, you can be a street racer! You don't need a fast car; all you need is some stickers, sweet driving skills and a little imagination.
Driving Techniques
First, let's discuss how to properly drive your imported vehicle. Even if your import has a stock engine, you can't let anybody else know this. Although people rarely know the difference, a little mystery will help your image. Driving your vehicle properly is imperative. Think of the street cred points you would lose if you drove just like every other Average Joe? Here are some driving tips that are sure to get you the reputation you deserve:
ALWAYS drive fast, even if the next stoplight is only 500 feet away.
Try to secure the front spot when waiting at a stoplight. Make sure your front end is all up in the pedestrian crosswalk to let everyone know who is boss.
If you cannot secure the front spot, be sure to stop behind a car that has a higher probability of driving fast. For example: If you are faced with the decision of either stopping behind a Dodge Caravan or a Ford Focus, choose the Focus even if you are almost at a stop already. Cutting people off makes them realize how fast and powerful your car is.
When driving in traffic: One word. Weave. Always try to get in front of people who are blocking your way to VTEC happiness. If someone refuses to heed to your Japanese balls of steel, drive about one foot behind them. This is international car talk for ''Please move your vehicle when possible''. If somebody honks at you, it is not because you are driving recklessly; it is simply horns of applause at your aggressive, talented driving.
When you see a Mustang GT or SRT-4 on the freeway, casually pass them and put on your hazards on, signifying your win. Immediately go home and post on your favorite internet car forum that you raped a Mustang on the freeway. Then masturbate to the thought of your 4-cylinder naturally aspirated monster destroying an eight cylinder with low HP per liter, realizing that at sexual release, only the feeling of going into VTEC is better than jizzing in your hand. Don't forget to wipe it up with your sock!
Car Image
The image of your car is important to you as a street racer. Without it, you are nothing. Image is MUCH more important than what is actually under the hood. Here are some simple steps that enhance your bragging Horse Power (numbers you don't need to worry about, just know it makes your car fast in Honda land):
Step 1 - Lower your car: all street racers have lowered cars, without it, you might as well be driving a Yugo.
+ 5 Horse Power
Step 2 - Body kit - Be sure to have a body kit on your import.If you can't afford one, make it out of cardboard. If you can, don't worry about painting it, this is not important to your street racing image.
+ 10 Horse Power
[ Extra Horse Power if your car has a primered body kit with a painted car and you leave it like that for 6 months or more. + 2 extra Horse Power]
Step 3 - Carbon-Fiber anything: Carbon-Fiber makes your car lighter and faster.
+ 5 Horse Power
Step 4 - Spoiler: The bigger, uglier, more obnoxious the better. A well-placed spoiler SCREAMS ''Street Racer''.
+ 7 Horse Power
Step 5 - If you are a girl: be sure to show your Honda power with a pink, flowery sticker that says ''Powered By [Your name here]'' or better yet, ''Powered By mother hen.''
+ 2 Horse Power
[Again, + 2 Horse Power more if the sticker color does not match your car at all]
Step 6 - Muffler tip: Don't waste your time doing your entire exhaust system. No street racer knows the difference anyways. Just go to your local muffler shop and pick up a 3 inch muffler tip. Sound is perhaps the most important aspect of your import.
+ 10 Horse Power
FYI: Don't have time/can't afford a muffler tip? That's OK! Just get a drill and put a golf-sized hole in your muffler. Works just as well! + 4 Horse Power
Step 7 - Stickers: Stickers on your car enhance and add the much-desired Horse Power. They can be from anywhere, your local muffler shop, body shop, or the sticker from your favorite radio station. + 1 Horse Power for every sticker.
Step 8 - Car Color: If you are Mexican, make sure some kind of neon color makes it onto your import. No need for professional paint, spray paint will do.
+ 10 Horse Power
Step 9 - Your Nationality: Being short and Asain with spiky black hair gives you even more street cred...if you are ready to handle the attention, bleach the tips of your hair and bust out your Linkin Park/Jay-Z ''Collision Course'' CD + 10 Horse Power
Step 10 - Tagging your Acura as a Honda: There is no greater sign of greatness in the import world. If you live in the U.S., tagging your Acura as a Honda gives you the BIGGEST penis on the block! You see, in Japan, Acuras are Hondas.
+ a billion Horse Power
Pre-Racing/ Getting someone to race you:
Step 1 - Get in behind them and flash your brights, this is international car talk for ''Would you like to eat my dust?''
Step 2 - When coming to a stoplight, intimidate your opponent by revving and rolling down your window to shout mild racing obscenities such as:
# ''Your mom goes to college!''
# ''Where did you get that spoiler?! The toilet store?!''
# '' I slept with your girlfriend last night!''
# ''I put my wiener in your sister's mouth last night!''
Racing
Honk 3 times, and on the 3rd honk, place the pedal to the metal.
Winning/ Losing
Whether you win or lose, let your opponent know who they're dealing with:
If you win, get in front of them and flash your hazards. This is international car talk for '' Oh snap, I kicked your ***, you stupid mother hen.''
If you lose, drive off with your head held high and don't let them see you cry. Talk **** about them to your friends saying it doesn't matter and thier car was a piece of **** anyways, and if you had a better launch you would have won.
Final Thoughts on the Street Racing Life
To finalize your life as a street racer, you must dabble in all aspects of street racing life. For example, you could visit the online Honda Forums daily or stop watching porn and look at live streaming videos of real Japanese Nissan Skylines,those down-and-dirty Toyota Supras or God's own chariot the Integra Type-R. Whatever it is, remember to always live life a quarter mile at a time.Department of Redundancy Department
-
-
karib
addikt
Tiszta óvoda ez a topik...
Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
válasz GeorgeBerger #3885 üzenetére
Még jóhogy én sosem jártam ott, de már előre fejemet tettem volna erre a reakcióra, amugy itt többen is mondták voltak már ott szóval buktad.
Persze csak azért hülye mert próbára akarja magát tneni picit versenyezni büntetés nélkül és megmutatni mindneki hogy miylen klassz aza utója, ezért hülyék igaz??? szánalomhalmaz.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Scream007
őstag
hehe találkoznotok kéne Tökölön nemde?
és ott eldőlne a téma, pont kerülne az i-re.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Viewsonic
aktív tag
válasz GeorgeBerger #3880 üzenetére
nemcsak az autopalyara ertettem mind1 en nem vitazni jöttem ide pedig mindig az lesz a vége és nemcsak miattam....
wrc-ket meg azert hoztam fel peldanak,mert egy gyari sti vagy evo nembirja sokaig a nyomogatast mert ezek is szethullanak
kibeszelt neked csak üres autopalyarol? folyamatosan kiforgatod a szavaimatAprilia Mille R Factory rox! :D
-
GeorgeBerger
tag
válasz GeorgeBerger #3880 üzenetére
Értem már, arra írtad a WRC-t, hogy ''annak a sokszorosára terveztek''.
Nos, ez csak annyit jelent, hogy ha egy autóversenyző kezébe kerülne, ellátná a baját rendesen. -
GeorgeBerger
tag
válasz Viewsonic #3879 üzenetére
Igen, kurvára vágom a dolgokat!
Ha te is, akkor nem tudom, miről beszélünk.
Ki a halál fasza emlegetett WRC-ket meg EVO-kat?
Azt mondtam, hogy gyere olyan autóval, amilyennel akarsz, én meg jövök a saját, direkt erre a célra készített versenyautómmal, menjünk ki egy igazi gyorsaságira, és ott produkáld magad.
Éjjel az autópályán mennek gyorsan? Erre vered magad két napja?
No mindegy, én békén hagylak, vedd úgy hogy irigykedem (azt hiszel amit akarsz felőlem), de egyszer rá fogsz jönni, hogy igazam volt. Jelesül abban, hogy nem az utcán kell jaszkarizni, és nem attól tud valaki jól vezetni, hogy éjjel gyorsan megy az üres autópályán.
Peace!
[Szerkesztve] -
Viewsonic
aktív tag
válasz GeorgeBerger #3878 üzenetére
látom kurvára vágod a dolgokat egy wrc között és egy evo vagy sti között kurvanagy difi van nemvéletlenül kerül a wrc kb 20szor annyiba mivel azok 10x jobban birjak a csapatást mint a gyáriak.Az meg nehezen jut el az agyadig,hogy nemmindegyikünk vezet ilyen bevállalósan mert nem 2 fillér volt egyik auto se és a szerviz se olcsó mulatság hátha letöröd.ottmegyünk gyorsan ahol akarunk,pl ideális erre éjjel az autopálya mert tartósan lehet éjjel nagysebességgel utazni mindenféle para nélkül..
Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
GeorgeBerger
tag
válasz Viewsonic #3876 üzenetére
Ne fogd vissza magad.
Nem az irígység beszél belőlem, hidd el..:) Komolyan :)
Továbbra is azt mondom, hogy nem a városban kell ''gyorsan menni'', hanem a versenypályákon.
Annyira nevetséges, hogy arra vered a melled, hogy a multimilliomos idióta haverjaid milyen csúsznak egy olyan autóval, amit annak a sokszorosára terveztek. Hurrá.:)
Legyen inkább a Kányi elág-Szemere! -
Viewsonic
aktív tag
válasz GeorgeBerger #3875 üzenetére
nehez magam türtöztetni ugy beszelek 1 bizonyos szintig ahogy akarok nemondmar meg,hogy mitcsinaljak irigység beszel belöled miota irogatsz kb most röhögjelek ki ? gokart-al mehetünk barmikor persze versenygokartal cross palyan nem mentem vagy gyere be a varosba a verdaddal azt megnezzük mint megyünk a bol b be lehet hegyi szakasz is pl: dobogókő felfele vagy lefele navigátor úr
[Szerkesztve]Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
Scream007
őstag
válasz Viewsonic #3872 üzenetére
Nem baj nekem akkor is az enzo kellene
Nem több milláról beszélünk, mert annyit össze lehet persze van is több ilyen ismerösöm. Mi 10ről vagy afölöttről beszéltünk.Vagy legalábbis annyiról amiből nem megerőltetés egy 20-30millás autó megvétele>>>végülis 2 havi fizetésből egy ilyne autó nem megerőltetés.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
-
Viewsonic
aktív tag
válasz Scream007 #3871 üzenetére
''simán'' összelehet keresni több millát havonta, persze nem alkalmazottként nemtom mi ebbe olyan hihetetlen.. attól,hogy valaki jobban él mint az ''átlag'' nemkell hozzá bűnözni vagy lopni,csalni !
semmi durva nincs az enzos video ba slk ba slr moci van ami kompis meg gondolom aztis megprobaltak kikönnyiteni,látszik a videobol,hogy a kompi rögtön tölt siman le is lépi az enzot ami azer nem semmi..Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
Scream007
őstag
Nyugodtan írd lemagadat már csak nem moderálódik ki, meg szerintme ezzel ugyis mindneki tisztában van hogy 10 millát becsületesen nem lehet havonta összekeresni.. Legjobb esetben is ekivel kereskedik vagy komolyabb cuccal, netán fegyver, kávé, cigaretta, pia..egyéb csempészárú
Nekem szimpi a mini ha adnák lehet nem adnám el, de amennyibe kerül annyiért tényleg nem kéne, de 230 ló 1.6ból , erre kéne még biturbófeltötő Amugy gyorsulásba picit odaver mindent így is, lehet páran már csodálkoztak mikor otthagyta őket mondjuk egy 2.5ös mocis autót
Hóba én is drifteltem télen a parkolóba, de csak kipróbálás szinten annyira nem vonz eza csúszka téma.
Az az enzos video durva, hát nem is tom, talán elhiszem
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
szatocs
őstag
válasz Viewsonic #3867 üzenetére
Kva jól vezet egyébként, nagyon lendületesen és biztonságosan, ezt úgy, hogy betartja az 50 - et városban. Csak azért mondom, hogy ehhez nem kell az a hű de nagy tudomány, fordít kettőt a kormányon, meg érzi az autót és ennyi. Ha akarná, majdnem mindenki meg tudná csinálni. Nem sértés, nem rosszindulat, de ez van.
=== Szatocs ===
-
Eagl3
veterán
[link]
Ferrari Enzo Vs. SLK Merci -
karib
addikt
válasz Scream007 #3864 üzenetére
Hát, havi 1 gurigából sokáig kell gyűjtögetni egy M5-re is Tegyünk hozzá még egy nullát sztem, bár az ilyenre vetemedők már általában nem bérből és fizetésből élnek
A Mini egy aranyos autó és a tesztek is dicsérik, de nekem valahogy nem tetszik. Túlságosan divatcikk - és az ős szellemiségéből semmit nem hozott át. Az eredeti mini egy egyszerű, okos, élvezhető kisautó volt. Az újban szinte semmi egyedi ötlet nincs - másolt dizájn meg némi high-tech, amitől jó drága lesz (az új Mini dizájnban nem sokat változik, ellenben olcsóbban gyártható lesz). Azért bosszantó ez, mert a BMW-nek meg lett volna a lehetősége egy ötletes kisautót csinálni - nulláról tervezték a Minit. De ők csak egy divatos gokartot építettek - ami oké, de nekem technikai szempontból nem szimpatikus. A VW Beetle sokkal elfogadhatóbb - ennyit lehetett kihozni belőle, az csak egy átformázott Golf. Na mindegy, egyelőre nem áll fenn a veszélye, hogy Miniben találnám magam
A Golf GT pedig már kapható, tesztek is olvashatók számtalan helyen. Ebbe is a korábban említett kompresszoros-turbós 1,4-es TSI motor kerül. Nem rossz, akár nyerő is lehet - kérdés, hosszabb távon mennyit fogyaszt, mennyire megbízható és szervizelhető ez a bonyolult motor. Lehet, hogy inkább megéri beruházni egy rendes Golf GTI-re. Csak hát egy közepesen felszerelt GT is vagy 6,5 millió...Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
Ahhoz a következő lépcsőhöz, hátt őőő nem is tudom. tán gurigás havi fizetés elég, de lehet nem.
Amugy ha már kompresszor és Mini, minap ezt is a lóerőben>>egybizonyos MK-motorsport cég megpiszkálta a cooper S-t ami alapból kompresszoros, súlycsökkentéseket csináltak, meg gondolom mást ha az 1.6os kompis moci 230 paccantást teljesít
De vannak még érdekesek kifejezetten>>pl:corvette visszahívás a meg a VW kidob egy modellt a GTi alá bizonyos GT elnevezéssel csak ez 170 ló lesz a GTi 200ával szemben.
(ja és nem nem avgyok az újság reklámembere, de ami jó azt el kell ismernem )BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Viewsonic
aktív tag
2. rész : [link]
Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
Viewsonic
aktív tag
na keresgeltem a videok között talaltam a brigadrol tavalyi videot...(városba csapatás esőben)
hogy ne mondjatok,h 4*4 el mennek direkt ezt tettem fel.Annyit mondok,hogy a feher sti-s haveromé volt a fekete vti és ö vezeti. A feher peugeot-ot pedig Peti a hatso kerek istene számomra majd teszek fel olyan videot is ahol megmutatja h mitis müvel rwd-vel..
1.rész : [link]
[Szerkesztve]Aprilia Mille R Factory rox! :D
-
GeorgeBerger
tag
Igen, ez a hátránya, de az előnye az, amit alant felsoroltam..
Nem véletlenül alkalmazzák Amerikában a kompresszorokat a dragsterekben. Gondolom akkora motorok könnyebben hajtják meg őket.
Én is könnyű autó párti vagyok..
Viszont a versenyautómmal kész őrület közúton menni. 900 kiló, keményített futómű, elfújja a szél és elpattog a hátulja az úthibákon!
[Szerkesztve] -
karib
addikt
válasz GeorgeBerger #3858 üzenetére
A kompresszor igazi hátránya, hogy baromira zabálja a teljesítményt - a linkelt cikk szerint akár a motorteljesítmény harmadát is elviheti. Persze többet ad vissza, de a turbó jobb hatásfokú (és egyszerűbb felépítésű, ráadásul ma már szinte tucattermék, megfelelő anyagokkal, gyártástechnológiával, vezérléssel).
Az elektromos turbó nem összekeverendő az említett légkeverőkkel, amikkel igyekeznek bepalizni a hozzá nem értőket. Szerencsére könnyű felfedezni az átrázást:
- olcsó
- irreális dolgokat ígér (bármilyen autóra felszerelhető, alig vesz fel teljesítményt stb.)
- a valódi nagyon ritka és leírják, hogy milyen feltételek kellenek a használatához (leginkább jó izmos generátor és nagy akku vagy akkuk)
Cikk egy valódi elektromos turbó történetéről:
[link]
Thomas Knight honlapja: [link]
Amúgy én egyszerűen nagy köbcenti, vagy könnyű autó párti vagyokDepartment of Redundancy Department
-
GeorgeBerger
tag
Elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában, ez annyira szép volt.
Csak annyit tudok hozzátenni, hogy én kompresszorpárti vagyok pontosan azért, mert ez a motorról megy, fix, nem kell trükkölni a töltőnyomással, és nincs turbólyuk, tehát alul és felül egyaránt szépet tol.
Az elektromos turbó alatt én egy csuda dologra gondolok: idén jelentek meg a légszűrőhöz valahova rakható, elektromos ''turbók'', hatásfokra kb. annyit jelentenek, mint a ledes kipufogóvég.
[Szerkesztve] -
karib
addikt
-
G@ben
addikt
Igen, érdemesebb alulra hangolni, de biztos, hogy felül túltölt? Az én gondolatmenetem (persze lehet, hogy tévedek) az, hogy alacsony fordulaton kb környezeti nyomású levegő van a szívócsőben, azt tudja szívni a kompresszor, majd sűrítve benyomja a motorba. Magas fordulaton viszont a szívócsőben értelemszerűen kisebb nyomás van, azaz a kisebb nyomásból kell felépíteni a motor számára megfelelő töltőnyomást. Gondolom ezért van az, hogy ha az elé beépített turbo beindul, akkor szépen megugrik a nyomaték, hiszen magas nyomásból építkezik a kompresszor is.
Komolyan mondom, most bogarat ültettél a fülembe. Jövő héten bemegyek a tanárhoz és megkérdezem.
[Szerkesztve]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
Én se tudok fogalmazni.
Természetesen úgy értettem, hogy a már rajta levő kompresszor elé raknak egy turbot. A motor alapban tényleg nem a legjobb, bár azt mondják rá, hogy elég jó tuningblokk.
Tényleg bonyolult kicsit, de erre tart a fejlesztés.
A Wikipedia link nem rossz, bár én a Turbomotorok és más feltöltő rendszerek könyvet olvasgattam inkább.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Aham. Tudtommal nem lehet úgy belőni, hogy mindenhol jól töltsön - ezért inkább arra mennek rá, hogy alul már legyen bőven töltés, cserébe felül túltölt. Másként szerintem nem sok értelme lenne - valszeg még lassabban jönne meg a töltés, mint egy turbónál. Szép lassan felkúszna, eleinte szinte semmi, a végén pedig nyomná be a levegőt, mint állat - nem épp kedvező karakterisztika.
Másrészt gyakrabban használod alacsonyabb fordulatszám tartományban a motort, tehát arra érdemes rágyúrni.
Nem vagyok kompresszor guru (egyelőre), de így logikus, ha fix az áttételed. Alul is kell töltés, azt csak a kompresszor tudja adni, felül viszont a túltöltést el tudod vezetni egy szeleppel.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
Az erősebb Miniken a kompresszor már rajta van. Azon a nem túl jól sikerült BMW-Chrysler 1,6-oson
Nem tudom, talán egyszerűbb lenne egy sima kivitelt turbósítani. Fene tudja. Mindenesetre jó bonyolult megoldás Az új mini PSA-BMW motorja jobbnak ígérkezik, bár valszeg messze áll majd az igazi BMW motoroktól (lásd mai Totalcar hír, amit korábban idéztem).
Amúgy Wikipedia ír a kompresszorokról: [link]Department of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Végülis igen.
Csak kérdezted, hogy minek oda a kompresszor, de szerintem közúton azért nem baj, ha alul is húz valamennyire.
Ez a rész volt nekem kicsit fura:
''A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.''
Ezért kérdezem, hogy felül túltölt? A fix áttétel miatt szerintem éppen kevesebb levegőt tud ott betolni, mint amennyit a motor igényelne.
[Szerkesztve]Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Igen, ezt írtam én is, nem? Lehet, hogy nem lett 100% az írás, pedig 2x átfogalmaztam.
A kompresszor egyre nagyobb nyomással tölt, ahogy nő a fordulatszám. Egy fokon túl már nem tudsz mit kezdeni vele, ezért le kell szabályozni. Tehát nem a kompresszor nem tudna többet, hanem nem tudsz több levegőt préselni a motorbaDepartment of Redundancy Department
-
G@ben
addikt
Konkrétan az új Miniket szokták így tuningolni, hogy rátesznek egy turbot is. Csak azt akartam mondani, hogy egy nagy teljesítményre hangolt közúti autónál jól jöhet a turbo, hisz nem környezeti nyomású levegőt szív a kompresszor, hanem nagynyomásút, ami a teljesítmény szempontjából előnyös. Én úgy tanultam, hogy a kompresszor inkább lent tol, a turbo meg felül lódul meg, de nagyon.
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
karib
addikt
Többféle kompresszor konstrukció létezik - lehet, hogy van olyan, ami inkább fölül lódul meg igazán, de ilyet szerintem inkább dragsterben használnak, mint hétköznapi autóban.
Ha már a turbó is tölt, akkor föléje minek kompresszor? Mármint közútra.Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
-
G@ben
addikt
A kompresszor a felsőbb tartományokban túltölt? Szerintem inkább kevesebbet tol. Vannak autók, amiknél a Roots-kompresszor elé bekötöttek egy turbot (a kompresszorba nyomja a levegőt) és a nyomatékgörbén nagyon szépen látni, amikor megindul a turbo.
Egyébként 1-2 hónapja bejelentettek egy kompresszort, ami kétsebességes.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Scream007
őstag
Életembe 5x ha csikorogtattama kocsit, az olyna ovis.
Amugy se vennéka ostaniból semmit meg a e46ból se, e36 m3 rulezz, jólehet rá kell dobnom vagy 2 millát hogy jó állapotban legyen de akkor még mindig csak 5 guriga és lenne egy olyna autóm ami elég ütős azért
Ma nevettem egy swiften jól kikapartatta az autat odarajzolt a betonra, csak szegényke nem volt ura ahelyzetnek majdnem oszlopnak csapta az oldalát, olyna 20-30cmen mulott.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
válasz GeorgeBerger #3842 üzenetére
Függ a kompresszor típusától is - nem vagyok annyira járatos, de van több konstrukció (Roots, Eaton stb.).
A turbó jobb hatásfokkal dolgozik, lévén a kipufogógáz mozgási energiáját használja a sűrítésre. Persze ez némi plusz terhelést ró az egész rendszerre (nagyobb a kipufogási ellenállás vagy mi), de összességében a nagyobb teljesítmény ezt messze kompenzálja. Probléma a turbólyuk, amit már mindenféle okos megoldással minimalizálni lehet, pláne ha nem csúcsteljesítményre hegyezed a motort, hanem barátságos teljesítményleadásra.
A kompresszort a motor hajtja közvetlenül, tehát nincs késlekedés, alul is jól húz (ahol ugye a legkritikusabb, pláne kis motoroknál). Ellenben meglehetősen nagy a teljesítményigénye, a felsőbb fordulatszám tartományokban már el kell engedni a töltőnyomás egy részét, mert túl sok - a kompresszor áttétele pedig fix, tehát ott nem tudsz variálni, tölt végig, mint a barom, legfeljebb nem használod ki. Tehát nem épp gazdaságos.
A kompresszor további hátránya, hogy eléggé fix - lehet tuningolni persze, pl. a hajtás áttételek változtatásával, de egy turbós autó könnyebben piszkálható szerintem.
Tehát nem fenékig tejfel, mindkét konstrukciónak megvannak az előnyei, hátrányai - sőt, pont hogy egymást kiegészítik. Innen is jött az ötlet a VW TSI motorhoz - alul kompresszor, felül turbó. Abban is egy elektromos tengelykapcsoló lekapcsolja a kompresszort úgy 3000 rpm körül, hogy feleslegesen ne zabáljon teljesítményt.
Más érdekességek is vannak, pl. elektromos hajtású/rásegítésű turbók, kompresszorok - de ezek még nagyon gyerekcipőben járnak számos mechanikai nehézség miatt. Pedig az ötlet zseniális - alul segítsen rá elektromos hajtás a turbóra, úgyis megvan hamar a töltőnyomás és akkor már minden szuper. Csak megcsinálni nehéz Talán majd ha áttérnek az autók 42 voltra.
Másik ötlet: kompresszor fix áttétel helyett kapjon egy pici CVT váltót, és akkor felsőbb tartományokban nem töltene annyira túl... bár lehet, hogy túl bonyolult (nem mintha a TSI egyszerű lenne).Department of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3839 üzenetére
Na, a 3.0 biturbó pont nem neked való. Inkább egy nyugis, nyomatékos motor lesz, nem annyira tépnivaló. Amolyan V8-helyettesítő. El tudom képzelni - már az 528 is úgy jár, mint egy villanymotor (a sorhat ugyebár eredendően egy kiegyensúlyozott konstrukció), most ezt megtoldják 1,5x teljesítménnyel és 2x nyomatékkal... mmm. Kellemes, haladós, de nem ugrálós-sportos. Nekem ez a tippem.
Persze lehet majd rajta tekerni könnyen, de ahhoz, hogy igazi vadállat legyen, ahhoz valszeg erősen át kell építeni, mert láthatóan nem csúcsteljesítményre hegyezi a BMW (értsd: kisebb turbók a jobb reakcióért, cserébe kisebb a maximális légszállítási képesség is, ami egy egyszerű ''csavarjuk fel'' tuningnál már hamar limitáló tényező letet...).
Jó dolog a gyorsulás, én is azért vettem turbós autót Mégis, a városban néha élvezetesebb (és tán gyorsabb is) volt a Swifttel cikázni (pláne tavasszal kopott téli gumikkal... 20-al kanyarodva már úgy csikorgott, hogy csak na ). Szerencsére maradt még a családban Suzuki, így néha nosztalgiázhatokDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz GeorgeBerger #3838 üzenetére
Plusz csövezés stb, nem tudni, számít-e - csak egy tipp.
A kompresszor pedig az alsóbb fordulatszám tartományokban képes alaposan megtolni a nyomatékot és a teljesítményt, tehát eléggé más lesz a karakterisztikája a motornak. Sőt, alaposan bele kell nyúlni a motorba egy feltöltő beépítésekor, és igazából nem tudni, hogy milyen kompromisszumokat kell kötni az átalakítás során. Ha meg ész nélkül aggatják rá a kiegészítőket, lehet, hogy fékpadon és papíron állati jó lesz, de valójában barátságtalan, netán hamar szétesik.
Csoda nincs - valahol mindig engedni kell egy kicsit. Lehet, hogy sokkal brutálisabb egy kompresszoros M5/M6, de meglehet, hogy nem akkora élmény vezetni, mint a sikító atmoszférikus V10-est. Vagy csak más, kinek épp mi tetszik. Nem igazán lehet abszolút győztest hirdetni - nem csak gyorsulásból és végsebességből áll a világDepartment of Redundancy Department
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3834 üzenetére
Hányszor mondjuk, lesz 3 literes benzines biturbó is nemsokára 306 paci. Ha úgy vesszük, a 272 LE szívóhoz képest alig több, de teljesen más lesz a karakterisztikája az biztos, alulról nagyon bikául fog húzni minden bizonnyal, míg a szívó pörgősre van kitalálva.
Ugyanígy szerintem egy kompresszoros M5/M6 biztosan egészen más, mint a gyári. És nem feltétlen jobb. Oké, erősebb, de közel sem biztos, hogy ugyanolyan jól kiautózható. Pl. a kompresszor is több súly az autó orrába, nem biztos, hogy jót tesz a súlyelosztásnak. Világos, hogy jobban gyorsul és nagyobb a végsebessége, de ezek közel sem mindent eldöntő tényezők (lásd még: neves és hozzáértő újságírók és pilóták mennyire tudnak szeretni, dicsérni halál egyszerű autókat, pl. Peugeot 205 GTI, Saxo VTS, Mazda MX-5 Miata, Lotus Elise stb stb).
Persze bármit meg lehet oldani - nyilván az M5/M6 tervezésénél is bele kell férjenek egy adott költségkeretbe. Már így is bőven overkill a legtöbb ember számára Meg hagyni kell valami fejlesztési lehetőséget a következő generációs autónak isDepartment of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
Multkor volt szó az M6ról a ásik topicban.
Na legújabb lóerő újságban ottvan egy kis privát cég felpakolta 620 lóra
kompresszoros hűtés+miegymás, durva nagyon és az volt akkor a dilema, ud e 300 fölött menni, hát tud 330cal papír szerint, ez a 620 lovas szóval az 507es ménes is megközelíti ezt szerint, lehet pont 300 a vége.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Scream007
őstag
Nekem így már szimpi az x3, előtte nem tetszett, szinte majdnem x5.
A turbóval játszanak meg az elektronikával Münchenben , Innen 1 lépés hogy a benzinesbe is tegyenek végre biturbót Fogyasztás nagyon meggyöző egy terepjárónál szerintem, 10L alatt mind.Nekem mondjuk a 320si tetszik az újak közül.Az 5ösből tették át a motorokat picit változtatva.BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
[link]
Durvít a BMW. Új motorok az X3-ban:
3.0sd: biturbó sorhat @ 286 LE (535d + 14 LE)
2.5si: 2,5 sorhat @ 218 LE (ez már volt az 5-ösben)
3.0si: 3,0 sorhat @ 272 LE (eddig 265 volt a legerősebb az 1-esben)
Elég komoly számok - gondolom majd szépen átszivárognak a többi modellbe is.
Mellesleg belülről egész tűrhetően néz ki ez az X3. Elölről a frissített már egy fokkal jobb. Hátul viszont borzalom - ahogy a legtöbb mai BMW.Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
válasz GeorgeBerger #3829 üzenetére
mosta középső csavarfedélről vagy magáról a kis szelepsapkáról van szó?
mondjuk mindkettő ellophatóBMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
hobizoli
nagyúr
válasz Scream007 #3816 üzenetére
Az intercooler es pillangoszelep kozott agazik le, es az Ambient Air-nel csatlakozik be egy vakuumvezerelt szeleppel.Aamikor gazelvetelkor a pillangoszelep bezar, a szivosorban mogotte azonnal vakuum lesz, es az innen odavezetett vezerlocsovel megnyitja ezt a szelepet a turbo elott, es az beszippantja visszafele aramlo levegot.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
karib
addikt
válasz Scream007 #3816 üzenetére
A kompresszor oldalon, néha egybe van építve a turbó házával - ahogy a cikk is írja, a pillangószelephez vezető úton kell legyen, hogy annak záródásakor az ott feltorlódó levegőt ki tudja ereszteni.
A másik oldalon is van egy szelep, a wastegate - ez meg a turbina oldalon szabályozza a nyomást: minél jobban nyomod, annál több a kipufogógáz, annál jobban pörgeti a turbinát... aztán egy fokon túl már sok, és akkor a wastegate elengedi a kipufogógáz egy részét a turbina mellett (továbbmegy a kipufogóba, de nem ''tekeri'' már a turbinát).
Nos, ezekkel a szelepekkel meg egyéb trükkökkel lehet sok érdekeset csinálni, mint pl. ALS.Department of Redundancy Department
-
Scream007
őstag
thx thx egyre okosabb leszeka végén
Akkor ezen a képen hol kéne lennie enneka bov szelepnek??? [link]
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
karib
addikt
Gyerekek, most vettem egy ilyet [link], hogyan tudnám tuningolni? Valahogy olyan lassú - egy Impreza is lenyomott a pirosnál
Department of Redundancy Department
-
szatocs
őstag
válasz Scream007 #3812 üzenetére
''karib'' linkjéről:
A lefúvó, szuszogó, blow-off szelep, becenevén BOV: Amikor az intenzíven gyorsító turbós autó vezetője hirtelen leugrik a gázpedálról - például mert sebességet vált - a nagynyomású levegőnek hirtelen nincs hova mennie, mert becsukódik előtte a pillangószelep. A sarokba szorított légoszlop rögvest leállítja, lelassítja a turbó lapátjait is, és elindul visszafelé. Ez egyrészt némi sokk a szerkezetnek, másrészt így a turbónak a következő gázadáskor újra fel kell pörögnie, ami időbe kerül. Ezeket védi ki a BOV, ami egyszerűen kiengedi a beszoruló levegőt egy vidám füttyszó kíséretében.=== Szatocs ===
-
Scream007
őstag
válasz Viewsonic #3798 üzenetére
gyááááááá,
Ennek szinte fütyül az lefujója vagy mi.
amugy ez mire is jó és hol van motorban mert jó lenen technikailag is tudni mi ez nem csak azt hogy kiba jó hangja van váltáskor, vagy amikor a turbo bekapcsol akkor vagy mikor is van?
Megnéztem a maradék videot is, azért azt nem gondoltátok hogy az m6ot le lehet nyomni, holni ksi lancerrel
Amugy a fehér evonak vana legjobb hangja.
[Szerkesztve]BMW Über Alles!!..NSL rulzzz
-
Matthew
őstag
Senki nem tud segíteni: #3674???
-
szatocs
őstag
Jó rohadt nagy off topic lett ez...(már csak ezért sem rakom ezt offba)
=== Szatocs ===
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Trollok komolyan
- Filmvilág
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest