-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112348 üzenetére
Siman 100 000 fole? Egy sportmotor?
Ha nem forgatod 7000 fole csak akkor. Rendeltetes szeru hasznalatnal soha nem er el ennyit.
Barmilyen karbantartasrol beszelsz. Hiaba cserelsz olajat, fotengelycsapagyat nem fogsz cserelni.
Hidegen max a kondenzvizet fogod feher fust formajaban latni. Ahhoz hogy lasd a keket, utni kell.Nezzunk egy klasszikus, gyari allapotaban olajzabalo, nagyon megbizhato japan tipust. Ez a fajta ilyen fordulatszamon kb 0.8-1.2 litert eszik per szaz.
[link]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
jacis
nagyúr
válasz dellfanboy #112349 üzenetére
Persze. De ha lenne erre egy statisztika biztos vagyok benne, hogy az derülne ki hogy eladott sportmotorok az életük 80%-ban utcán mennek.
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112351 üzenetére
Ez pont egy rossz példa mert ez a széria az olajat akkor is ette amikor "jó" volt a blokkja. Ez egy nagyon elcseszett blokk volt ami miatt nagyon sok visszahívás is volt ezekre.
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112354 üzenetére
[link]
Bontatlan a blokk azóta is. Szokott pályázni is..[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
#31733248
törölt tag
válasz etnies #112325 üzenetére
"Econ, nekem GS1200-1250, RT1200-1250 és ez."
Meg tudom érteni, ezek nálam is nyerők. Saját kategóriájukon belül a világ legjobbjai. Van viszont még egy, amit nagyon kipróbálnék: az S1000XR-t.
"SH300, Nmax125, Xmax250, PCX125 és ez a C400X vannak a kalapban"
Robogóknál érdemes figyelni a kerékméretekre, gyenge útminőségnél nagyon sokat számít. A NMAX 125-é 13-as, a PCX 125-é 14-es, az SH300-é 16-os. Minden egyes collt érezni fogsz. Az NMAX 125 helyett érdemes a Xenter 125-öt is megnézni, az már 16 collos, mint az SH-é. Az XMAX-ból biztos, hogy a 250-eset akarod, nem az új 300-ast? Mert az egy nagyon eltalált motor, 14-15-ös kerekekkel, kényelmes üléspozícióval, hatalmas raktérrel. Érdekes lehet még, hogy az XMAX és a Burgman 400-asa ugyanolyan kg/lóerő arányú, mint az SH300, ezekért nem igazán érdemes felárat fizetni. Amit hoz a nagyobb lökettérfogat, azt elviszi a nagyobb tömeg, kezelhetőségben pedig érezhetően rosszabb lesz.
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112357 üzenetére
Gondolhatsz bármit a srác ezt a 600-as gépet nem 7000-ig pörgeti ezt tudom.
Egy másik: [link][ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112359 üzenetére
Eleg szar korideje lehet ilyen futasteljesitmennyel azt garantalom. :D
Mondjuk teged az ezres gixxerrel nem fog az a veszely fenyegetni, hogy szethullana, mivel felhaborodsz a megosztott sebessegtullepo videokon, szoval neked, valoszinuleg el fog menni szazezret, ha otvennel es kilencvennel mesz vele. Szoval a te esetedben ez igaz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112360 üzenetére
Adja az ég, hogy igazad legyen. 😝
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112360 üzenetére
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112364 üzenetére
Mennyiről lett visszatekerve ?
-
etnies
senior tag
válasz rayoliviero #112341 üzenetére
Figyelj, akarsz venni egy sportmotort 500-ért.
Szerinted mennyire lehet ki a bele, ha az eredeti értékének tizedéért adnák el neked?
Továbbá, szerinted minek vették a motort a tulajdonosai előtted? Egykerekezni a körúton, 250-et menni autópályán és kitekerni a fordulatot a pályán.Ha olyan sportmotort akarsz venni, ami rendben van, akkor triplázd meg az összeget, amit rászánsz.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz #31733248 #112358 üzenetére
"Robogóknál érdemes figyelni a kerékméretekre, gyenge útminőségnél nagyon sokat számít."
Angliában vannak utak (ezért is marad a cserélt rugó a DL-ben, otthon visszaraknám a gyári puhát
Az S1000-et elismerem, de soha nem kéne, nem az én világom.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112365 üzenetére
Igen. :D Tele van a piac ilyen futasteljesitmenyu, vagy ennek a futasteljesitmenynek a toredekevel rendelkezo motorokkal. Valoban. Es az ember siman megvesz egy sportmotort 70 000 km-el, mert ez tobb mint szazat elmegy :D. Nem kell keresgelni a nagy futasteljesitmenyeket percekig a neten, es akkor is nehany darab bukkan fel. :D Ne csinaljatok mar. Olyan ember akinek fingja nincs a belso egesu motorokrol, az tenyleg ezt hiszi, es stabil alapot ad a tajekozatlansaga.
Az altalanos ertetlenkedest betudom ennek a tajekozatlansagnak, es annak, hogy nem kepes nehany ember feldolgozni, hogy mennyibe is kerul a motorozas nemely mufaja. Leginkabb annak, hogy nem kepes elviselni a gondolatat annak hogy minden elmulik. Minden elkopik.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112368 üzenetére
A 720 azért szerintem már bőven fotosopp, ezt lássuk be.
És, ahogy már ezerszer lerágtad te is a csontot, a felhasználás módja rengeteget számít.
Talán annyi előnye van a nagyköbcentis, túlmotorizált túramotoroknak, hogy soha az életbe nem használod ki a teljesítményét, és ezért nem hajtod annyira.
Lehet, hogy egy G500-al sem mész sokkal gyorsabban, mint egy 125-s csopperrel (igaz, bogyóbá), de nem kell nyélen használni a normális országúti tempó eléréséhez.
Ugyanígy, egy hosszabb túrákra használt Tracer700, 900, V-Strom biztosan sokkal jobb állapotban lesz ugyanolyan futásteljesítmény mellett, mint egy mátrázós MT07, 09, vagy egy SV. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vlevi #112369 üzenetére
Állítólag nem fotosop, de bizonyítani nem tudom. Facebookos Motoros túrázók csoportban osztották meg már többször: valami világjáró fazon 10 éves BMW-je. Arról nem szól a fáma, hogy közben hányszor cseréltek blokkot vagy éppen kardánhajtást a gépben...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #112369 üzenetére
Igen, ezzel teljesen egyetertek. Tobb eve beszeltuk itt a dl 650 est is, amiben emlekeim szerint 200e km volt, vagy a futar wr 250 ami hasonlo futasteljesitmennyel rendelkezett.
Az atlag ember ezeket a futasteljesitmenyeket azonnal osszekoti minden fajta jarmuvel es felhasznalasi moddal, tevesen.A kozos mindket motornal a hasznalat modja volt. A dl-el kb 80 km/h volt a legnagyobb sebesseg. A wr250 esnel is elhangzott a hasznalat modjanal a krosszpalya, es az, hogy nagyon sokat kapott a motor. Most kepzeljuk el, hogy milyen krosszpalyazas volt az, ha beleraksz egy kiskobos egyhengeresbe 200e kmt. Egy normalis ember azonnal komaba esik mar csak attol, ha nezi ezt a produkciot.
Amit okolszabalykent kijelenthetunk barmikor, az az, hogy ha valamit nyuznak, az hamar tonkremegy. Tehat ha nagyon sok km van egy motorban, es emelle azt mondja a tulaj, hogy pedig kihasznalja a motort 100%ig, akkor ott valaki nem mond igazat.
Ugyanez a futar egy 4T 50 es robogoba rakott tartosteszten sok kmt. Egy atlag sportmotor hasznalo hanyszor szurta volna magat tokon ezzel a tempoval?
Es sajnos az 50 ezres tartosteszteknel is ugyanez a futar egyszerre rakott sok kmt par motorba a szukos hatarido miatt. Azert sajnos, mert az atlag felhasznalo, nem budapest-munchen kozott hasznalja a motorjat, igy egy eltorzitott kopaskep lesz a vegere, amit hetkoznapi hasznalattal senki nem tud produkalni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112372 üzenetére
Az a baj, hogy - legalábbis a többség - itthon qrva keveset keres, az új motorok árához képest meg pláne. Normálisabb körülmények között fel sem merülne, hogy valaki a hobbyjához / kedvteléséhez 15-20 éves motorokat nézegessen / legyen kénytelen megvenni. Egy új (vagy 3-4 éves használt) motor pedig azért a legtöbb esetben problémamentes, hacsak nem volt balesetes...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112372 üzenetére
Két állítás ami nem zárja ki egymást:
Enyém: az a sportmotor ami karban van tartva és nincs ütve verve elmegy simán 100.000km-et.
Tiéd: ha valami szét van pörgetve (szerinted ez az üzemszerű használat) az nem megy el csak max 50.000km-t és utána jön az armageddon.[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
-
BlackPriest
őstag
válasz Topiccsendőr #112372 üzenetére
amúgy a fenti sport gépnél ha a blokk rendben is van, a három féktárcsa, betétek, láncszett, gumi is 300 felett van és ezeket sanszos, hogy cserélni kell elég hamar, ha nem azonnal (ki adná el úgy a motorját, hogy előtte az eladási ár több, mint felét ráköltötte?).
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
jacis
nagyúr
válasz etnies #112375 üzenetére
[link]
Ez a motor az egyik barátomé. Azért nem nagyon mentünk soha együtt mert Ő szereti forgatni a gépet és haladni én meg nyugdíjas tempóban motorozok amit nem is tagadok. Ez a motor szinte mindig a felső tartományban ment amikor használta. 75e km-t a srác rakott bele. A szériát sújtó generátor hibán kívűl soha semmi baja nem volt a motornak és szerintem nem is lesz még egy darabig ha nem töri össze az új gazdája. Mit nevezünk akkor rendeltetés szerű használatnak? Ez annak számít?iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
dellfanboy
senior tag
válasz jacis #112378 üzenetére
kozuton valo haladas meg a versenypalya tempo kozott azert van 1kis kulonbseg...
nyilvan azert van rajta a doboztarto konzol, hogy a nagyobb tapadas miatt jobban karcoljon a labtarto
nem sok olyat ismerek aki az rpm felso75%-ban turazik,(foleg akra mellett, hallasa meg van afickonak?)
a road 3 is a legujabb racing keverk nem? a szivargyujtos tolto is a koridomerogps-hez kell?eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112378 üzenetére
"Ez a motor szinte mindig a felső tartományban ment amikor használta"
Nah ez igy biztosan nem igaz. Ennyi kmt nem bir ki egy motor sem igy, ahogy irod.
Nem kell mindent elhinni, amit irnak az emberek a forumokon, epp ezert.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz dellfanboy #112379 üzenetére
Ha viccelni akarnék azt írnám hogy pont ez benne az átverés, mert eladáshoz felrak egy 10 éves road 3-at meg egy doboztartót, hogy hihető legyen a túrás sztori, de valójában vágott slicken élte le eddigi életét a Mátra és a Hungaroring kanyarjain.
Filléres neppertrükkhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
jacis
nagyúr
válasz dellfanboy #112379 üzenetére
Azt látom, hogy bármilyen példát hozhatok egy megalapozatlan állításra azt Ti két féle módon akarjátok cáfolni:
- én hazudok
- a példának felhozott ember hülye mert...(nem pörgeti a motort, mert doboztartó van rajta meg navi töltőt rakott rá)
Egyébként Ti mint nagy szakértők leírnátok milyen motorokat használtatok eddig és mennyi ideje motoroztok? Kiváncsi vagyok ki miből indul ki.[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112382 üzenetére
Megalapozatlan allitas?
Miert nincs tele a hasznaltpiac 99es sportmotorokkal? Mert elesett az osszessel mindenki? Miert felnek a nagy km szamoktol? Miert van szukseg visszatekerni az orat, ha minden elmegy szazezer felett?Meg mindig nem fektettel ebbe sem energiat, es nem olvastal el egy 50 ezres tartosteszt utani szetszerelest. Ott szamok vannak, nem pedig haver haverjanak a fenykepe a km orarol, es melle egy allitas, hogy pedig o nyelezi.
Belathatod, hogy a hirdetes szovege eleg kontrasztos azzal, amit te irtal le hasznalat cimen annal a motornal. Valaki itt nem mond igazat.
Egyebkent nagyon orulok annak a fajta kritikus szemleletnek, ami neked most nem jon jol, hogy nem vakon beharapjak, amit ir barki, hanem azert gondolkodnak, kerdeseket tesznek fel, es ha nem olyan a valasz a kerdesre, akkor megy a megalapozatlan sztereotipiak koze.
En sok energiat fektettem a belso egesu motorok tanulmanyozasaba, de megforditanam a kerdest. Te mennyit, hogy ilyen allitasaid vannak? Hany blokkot szedtel szet? Hany szakmai cikket olvastal el, hany mitosznak mentel utana, hogy mekkora a valosagtartalma?
Hany ven gyoker szakinak tettel fel olyan kerdest, amit senki nem mert, es rugtad ossze vele a port, mert nem hitted el feltetlenul azt, amit mond?
Na tessek, mar megint gyokereztem, remelem nem lesz tobb 6 oras bannal. :D
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Hogy ne megalapozatlanul allitsak dolgokat, megneztem a 2000 es evjaratu gsxr750 50 000 es tartostesztjet.
Ez az 50 000 km javareszt tura hasznalatban merul ki, nagyon keves palyazassal.Egy hetkoznapi, leginkabb tura felhasznalasnal 50e km utan a 141 loerobol maradt 127. Az osszes szelep tomitetlen volt, az osszes hengerben eros kompressziocsokkenes tortent. Pittingesedes a kipufogo veztengelyen.
Kavitacio nyomai a hajtorudcsapagyazason.A 6. sebesseg fogaskereke cseres.
A motor jon-megy, megall, ha nincs hozzanyulva, ki erezne meg azt a loerocsokkenest? Ha a 6. sebessegnek kicsit nagyobb hangja van, es nagyobb vibracio lep fel, melyik tulaj vetetne ki a blokkot a motorbol? Ez az eredmeny, most magyarorszagon, hetkoznapi embernek az ugynevezett hibatlan, gyari allapotu motor, ami mindig karban volt tartva, igy semmilyen meglepetes nem erheti az embert, ha egy ilyet vesz. Igaz?
A k5 os ezres gsxr viszont nagyon jol birta, ugyanilyen tura hasznalatnal (telen is hasznaltak, hoesesben)
Konnyu pittingesedes a vezermutengelyeken, huzasnyomok az olajpumpan, a hengerben, de semmi extra. Kopas alig van.
Megsem mondanam azt, hogy hozza sem kellett nyulni, mint ahogy azt sokan szoktak mondani egy motornal.
13 568 kmnel mindket kerekcsapagy csereje.
a kuplung kopo es femlamellak csereje.
18187 nel kormany nyakcsapagy csere.
30 es 36 000 kozott ujra nyakcsapagy csere, tomitetlenseg miatt szelepfedel csere, (ertsd, folyik az olaj belole) tomitessel, es kormanykapcsolo csere.A blokkja viszont tenyleg jo allapotban maradt, ebbe bele lehet rakni megegyszer ennyit, ugyanilyen hasznalattal.
A tovabbi tartostesztek nagyon vegyesek, van par sportmotor, ami ennyi km utan gtk kornyeki allapotba kerul. Van, amelyik egesz jol birja.
Valoszinuleg itt hatalmas kulonnseg van a haszalatban is, van amelyiket tobbszor viszik palyara, es nem csak turaznak vele.A 180 loeros 10 ev kornyeki sportmotorok siralmasak. Anyagi csod ennyi km utan nem ritka.
A 200 loeros ligaban nehanynal a fotengelycsapagyazas es hajtorudcsapagyazas mar cseres ilyenkor. Es tobb kuplungot is elfogyasztanak eddigre. De meglepoen jol birjak az effajta turazgatast.
A tiszta palyahasznalatnal pedig barmi elojohet. Nemet forumokat olvasva nagyon sok blokk konyokol. ha nem konyokolne, 5000 km alatt nem ritka a valto kukazasa.
Tehat semmi koze az effajta turazgatashoz.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
Tegnap végre elmentünk egyet gurulni. Durván jó móka volt!
Pedig nem indult zökkenőmentesen a dolog. Otthon a legkisebb kölökkel a vállamon, miközben altattam pakoltam össze a cuccom. Meg is lett az eredménye: már fél úton voltam a motor felé, amikor nem hagyott nyugodni a dolog, hogy valamit elfelejtettem, aztán bevillant: bukósisak! Gyors visszafordultam, összeszedtem, és már száguldottam is újra. Aztán amikor kezdtünk beöltözni, akkor jöttem rá, hogy nadrágot sem hoztam... Szerencsére a cimborám kisegített egy régi gatyámmal, így ez már nem volt gond, de amúgy is meglátszott a sok kihagyás: tök lassan készültünk el, nem tudtam hirtelen mit hova rakjak, kiderült, hogy a telefontokom is megadta magát, stb-stb.
Nem tudtunk sokat menni, kb. 1,5 órát, de a fülünk így is folyton útban volt a szánknak!
Ismét meg kellett állapítanunk, hogy zseniálisan jó gumi a Michelin Tracker! Bármerre mentünk, mindenhol sár volt, és bizony mi mentünk mindenhol is! Most már azt is tudjuk, milyen rizsföldön motorozni! Nincs is jobb, mint amikor beszántják az utat is, mert az egy csomó plusz terület!
Sajnos ismét előjött a KLX legnagyobb (talán egyetlen?) valódi baja: az erőhiány. Volt olyan, olyan, hogy annyi sár ragadt a gumiba, a láncba, és minden létező helyre, hogy ha megpróbáltam 2-be rakni, akkor elkezdett lefulladni, ezért nemsokára rendelek hátra nagyobb lánckereket, az talán majd segít. Ezt az egyet leszámítva még mindig elmondható, hogy ezek a szutyok 250-esek simán többet tudnak a pilótáiknál!
Mindenki szerezzen magának egy endurót, egy ilyen gumit, pattanjon nyeregbe, és élvezze az életet 44-el, mert hihetetlenül jó móka, még sík terepen is!A ruha alatt amúgy a Shox régi aláöltözője van, ami elöl szélálló, hátul thermo(?), és egyszerűen mesésen jól tette a dolgát! Védett a széltől, és közben nem rohadtunk (cimborámnak is ez van) bele! Nem is értem, miért nem lehet már kapni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
Szeeintem elso korben azt kellene letisztazni, mi a rendeltets szeru hasznalat.
Utcai Sport motor. Kozuton valo csapatas annak szamit?
Ezeknek a motoroknak akar hobby szinten is a palyan versenyzes annak szamit?
Nyilvan valo, a ket helyen nem ugyan az a terheles. Vagy a rendeltetes szeru hasznalat alatt a motorblokk tervezesi iranyat ertjuk?Nem kotekszem:
Persu egy palya szintu motorhasznaltrol beszel. Masok meg utcai hasznalatrol.Es egyertelmu, hogy el lehet hasznalni 50ezer alatt egy blokkot, de ki lehet hajtani belole a3* at is. De ha kell szamolhatjuk uzemoraba is, es a megtett km nem lesz tobb par szaz-par ezer.
Streetesek.Ettol fuggetlenul: Egy 20 eves Gixer, ami mar alapjaraton is dadog, jo eselyel megjart egy par motoros felvonulast, ahol ossze kevertek a tojasfozovel, es jopar alkalommal rotyogtattak benne a vizet. Ha mar motorozni nem is sikerult vele.
Elkezdem a motorka teli javitast. A tavalyrol megmaradtak hatra vannak. Hatso tarcsa csere, egy kis elektromos atnezes.
Es meg egy adag pucolas,. Kiput le kell bomtanom, a helyen keptelenseg rendesen letakaritani. Jah es a kuplungba is bekukucskalok, megnezem mi a palya. Nyugtalanit a hangja, ami a hasznalok szerint teljesen normalis, mindegyik ilyen. Igaz, eddig senki nem tudta megmondani melyik alkatresz, vagy egyuttes prezenlatlja ez a zajt. Lesz meg egy karbi szinkron is.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz Topiccsendőr #112384 üzenetére
"Egy hetkoznapi, leginkabb tura felhasznalasnal 50e km utan a 141 loerobol maradt 127."
A gyár által ígért 141 lóból eleve csak 131 volt meg padon, ez csökkent 50 ezer kilométer alatt 127-re. Ennyit szerintem sokan aláírnának előre... Ettől függetlenül igazad van, jó állapotú, jól is megy, a legtöbb ember hibátlannak látná, holott már indokolt lenne hozzányúlni, kezdve az összes szeleppel... Érdemes megnézni a Kawa Z1000 tartóstesztjét is: a Kawa gyári előírásai kötelezővé tesznek egy fékfelújítást, a szervizköltsége potom 2500 euró - függetenül attól, hogy az eredeti alkatrészek még tökéletesen működtek. Érdemes megnézni a teszt végén a kilométerenkénti működési költségeket is: elég kemény, ahhoz képest, hogy a legtöbben mennyire gondolnak.
Amúgy említenek az oldalon olyasmit is, mint Uli Baumann kollégájuk VFR 750-ese, 250 ezer kilométerrel...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #112372 üzenetére
Nem tudom melyik Dl 650-ről van szó, de Ispáné már 260ekm-nél jár.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112383 üzenetére
"Miert nincs tele a hasznaltpiac 99es sportmotorokkal? Mert elesett az osszessel mindenki? Miert felnek a nagy km szamoktol? Miert van szukseg visszatekerni az orat, ha minden elmegy szazezer felett?" - Azért mert a nagy részük már össze van törve és mint hulladék le lettek darálva. Azért félnek mert ez egy rossz berögződés. Inkább a km óra állását nézi meg mint hogy a motort rendesen körbejárná és megnézné milyen állapotban van. Pont emiatt tekerei vissza az összes gyökér (hogy stílszerű legyek) mert másképp nem tudja eladni. Az más dolog, hogy a blokkban van 80.000km. A srác által linkelt motorban sem 24.000km van hanem inkább a 80.000 felé közeledik.
Egyébként ott megyünk el egymás mellett, hogy a srác megkérdezte megveheti-e a motort. Te leírtad , hogy a gyári értékekhez képest mi az ami kopott lesz nála. Tehát egy gyári állapothoz viszonyítasz. Majd ezt követően leírod, hogy majd gurulni és megállni is fog a motor. Egy ilyen idős motornál nem is vár mást az ember csak hogy tudjon vele motorozni (nem pályán szétforgatva vagy a motoros találkozó megfőzve) és nyilván bele kell kalkulálni hogy lehetnek vele gondok is.
Én azt gondolom hogy lehet régi motort is jó állapotban kifogni és normál használat mellet még évekig probléma nélkül használni. Ha valaki pályázni vagy nyírni veszi a motort akkor vegyen újat vagy egy pár éves darabot az tényleg jobban fogja bírni.
(nem írta le senki milyen motorokat használt és hány évig)iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112383 üzenetére
Még annyit hozzátennék, hogy elég elmenni egy kunmadarasi motoros találkozóra és megnézni a motoros parkolót, hogy emberek milyen állapotban használják a motorjaikat. A legtöbb ütött-vert moslék. Nem is csoda, hogy szétesnek. Amikor jönnek az esti órák akkor meg amit kapnak az meg külön csoda, hogy kibírják a motorok. (egyébként ugyanez a helyzet az autóknál is a legtöbb ember csak használja őket és nulla gondoskodás)
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
LustaDick123
tag
válasz -Mosquito- #112388 üzenetére
Valószínűleg róla van szó.
A 80 kicsit túlzás, normál túrás tempóban használja a motorját. Az viszont igaz, hogy nála kevés szórakozottabb pali van, simán kinézem belőle, hogy rugalmasan kezeli a szervizintervallumokat. -
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112389 üzenetére
Megint teljesen eletszerutlen helyzeteket olvasok. korbenezed a motort, ahelyett, hogy a km orat nezned. Rendben.
ezeket hogyan allapitod meg, amik csak szetszedes utan merhetoek? Ugy, hogy te, itt a topicban osszekevered a kondenzvizgozt az olaj fustjevel? Es egy keprol honnan allapitod meg, hogy hany km van abban a motorban? Egy keprol.Miutan konszenzusra jutotottal, eszedbe jut, hogy a haverodnak a tuonoja az egyfolytaban a felso tartomanyban van hasznalva, es ~70e km benne van, pedig az egyfolytaban utve van.
Megis milyen allapothoz viszonyitsak? :D
Tokeletesen kepviseled azt, hogy nem birod elviselni, hogy valami nem tart orokke.
Azert irtam le azt, ami egy 20 eves motornal elojohet, hogy legyunk tisztaban azokkal a kockazatokkal, amit a nyakaba vesz. Irtam, hogy nem mindegyik ilyen, irtam, hogy keves kmest ha kifog, az nem ilyen olcso lesz.Az 50e km utan jon-megy-megall egy motor, az nem azt jelenti hogy gyari, hibatlan. Ha cserelni kellene - csak tura temponal elhasznalodott - olyan alkatreszt, ami miatt a blokkott ki kell szedni, az a mai magyar piacon a te es sok elvtarsad velemenye szerint a "birja", vagy "hibatlan". Hiszen a motor megy. Minek kell hozzanyulni? Konkretan ezt irod le nekem, mikozben masoknal a karbantartas hianyat hozod fel, mint a fo problema.
Hengerfej levetel es szelepcsiszolas eszedbe nem jutna, hiszen beindul mindig.
Es nem mentunk bele a sportmotoroknal nem szokatlan palyahasznalatba.Egy ilyen idos motornal ezt varja az ember? Epp az ilyen velemenyek miatt mint a tied, nem ezt varja senki. Azt gondolnam, hogy hibatlan, gyari.
Vegyen ujat, vagy fiatalabbat? Irtam, hogy ha olcson akarod megoldani, meg lehet igy is, es a vegen a kukaba dobni.en sportmotort nem azert vennek, barmilyen idoset, hogy max 7000 ig forgassam, es elmenjek a matraba, otvennel, de kulonbozek vagyunk.
(Nem irtad le, hany blokkot szedtel szet)
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #82283 üzenetére
Csak, hogy meg legyen a válasz a ki és mivel mennyivel ment kérdésre.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112393 üzenetére
Több ponton is félre érted ami leírtam (vagy nem akarod érteni).
"ezeket hogyan allapitod meg, amik csak szetszedes utan merhetoek?"- ki az aki úgy megy motort venni hogy mielőtt megveszi megkéri a tulajt hogy hagy húzza már szét a blokkot mielőtt leteszi érte a pénzt? Ez életszerű? Ha nem erre gondoltál akkor a körbevizsgálás és a próba körön kívül mit tehet a vásárló?"Tokeletesen kepviseled azt, hogy nem birod elviselni, hogy valami nem tart orokke." - Pont hogy nem. A 6. motoromat használom. Volt amiben 48e km volt és volt amiben csak 23e km mikor megvettem. Mind olyan volt amihez úgy álltam, hogy bármikor lehet baja hisz használt. Mindig minden megcsináltam vagy megcsináltattam rajtuk amit problémásnak gondoltam.
"Hiszen a motor megy. Minek kell hozzanyulni? Konkretan ezt irod le nekem, mikozben masoknal a karbantartas hianyat hozod fel, mint a fo problema." - Az hogy én nem húznám szét a blokkot egy 20 éves gépben amit pár százezerért vettem nem egyenlő azzal hogy nem is tartanám karban.
"Hengerfej levetel es szelepcsiszolas eszedbe nem jutna, hiszen beindul mindig." - Ilyet nem írtam sehol és ha ismernél tudnád hogy pont én vagyok aki ilyennel is foglalkozik és egy fillért nem sajnáltam soha arra hogy minden járművem rendben legyen.
A jelenlegi motorom elég jó állapotban van. Az előéletét is ismerem de januárban erre is rá kell költenem 200eFt-ot mert akkor lesz olyan állapotban ahogy én szeretném.
Milyen motorjaid voltak eddig, melyiket meddig használtad és mennyi km-et mentél velük? Vagy csak mind megvetted és széthúztad és ennyi?[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
-Mosquito-
őstag
válasz LustaDick123 #112391 üzenetére
Annál a motornál elképzelhető, bár 16-ban inkább a ~210ekm futott Dl-el ment Izlandra,mint a Gs-el,amiben ~80ekm volt akkor. Szóval lehet rugalmas, de azért szervizeli. Többivel egyetértek.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz jacis #112395 üzenetére
Najo, kezd lakogyules alakot olteni ez.
Ez az a kockazat, amit az emberek altalaban elhesegetnek igy: gyari bontatlan blokk, hibatlan, birja. Ez egy kockazat. Termeszetesen nem huzod szet a blokkot a megvasarlas elott, szerintem ertetted, hogy a lenyeg itt most a kockazaton van, amit ranezesre nem tudsz megallapitani.
Mindegyik hasznalt motorodhoz ugy alltal, hogy barmikor tonkremehet, de vitatkozunk, hogy 100 ezret elmegy. Fantasztikus.
Amit problemasnak gondoltal... erre probaltam utalni, hogy az, hogy nem tudsz rola, es nem gondolod, hogy valami el van kopva a motorodban, az nem azt jelenti, hogy ez a problema nincs ott. Csak nem erzekeled egyelore.
Hagyal mar ezekkel a hany motorom volt kerdesekkel, ez milyen erv egy 50 ezres tartosteszt vegeredmenyeben?
Ettol fuggetlenul azok a szelepek a 750 esben nem fognak tomiteni, ha neked epp tobb motorod volt az eletedben.Jelenleg van 4 darab, ha a robogot is szamolhatjuk. Szorozd meg 2 vel a 6 ot, akkor kijon, hany motorom volt eddig.
Es a ketutemueket azonnal szet szoktam huzni, amint megveszem, ha 20- 30 eves, akkor is. Szoval ez nalam ebben az esetben eletszeru.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
etnies
senior tag
válasz jacis #112395 üzenetére
Én most már nehezen tudom követni a vitát, végül is kinek az anyját?
Figy, öreg sportmotor szerintem akkor sem jó vétel (ha tovább akarod még adni), ha kevés a km, mert az állást sem szeretik a gépek túlságosan.
Ha pedig rendeltetésszerűen használták...Ha nem akarod tovább adni vagy megcsinálni, akkor vedd, használd, kukázd.
Lásd, nekem van egy olcsó autóm otthon, 2000-es Civic. Indul, megy, megáll, nem eszi az olajat, általános karbantartást kap. Megy amíg megy, ha megáll akkor bontó. Biztosan nem tud már semmilyen gyári értéket, csináltatni kellene ezt-azt (rozsda, hátsó ablaktörlő, lámpák, ablakemelő, rádióantenna), de nem ez a cél. 400 volt a kocsi, anyagilag nem éri meg bármit javítani rajta. Múltkor kicseréltettem a kipufogót, az egész elrohadt, 25%-a volt a kocsi értékének.
Nah, ilyen a lentebb linkelt sportmotor is, ezt írta Persuader: megvehető, csak el kell fogadni a helyzetet.
(Nekem jó hír, elvileg kapunk egy Swiftet, azt hiszem 10 éves és van benne 12.000 km, félek tőle, sokat állt. Nagypapa autója volt, sajnos elment. Esőt a kocsi nem látott, garázsban állt, nepperek imádnák.)
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
jacis
nagyúr
válasz Topiccsendőr #112397 üzenetére
"Hagyal mar ezekkel a hany motorom volt kerdesekkel, ez milyen erv egy 50 ezres tartosteszt vegeredmenyeben?" - Ezt csak azért kérdeztem, mert azt érzem Veled kapcsolatban, hogy sokat olvastál a motorokról, de tartósan egyet sem használtál és így nehéz elfogadni amit leírsz mert azt úgy írod le mintha meg is élted azokat a dolgokat amiket állítasz.
Részemről a "vita" le van zárva. Nem akarlak tovább éltetni mert Neked ez (vita) a kenyered itt a fórumon.
rayoliviero: Összefoglalva a véleményem: szerintem ne vedd meg mert az órája tuti vissza van pörgetve és gyanúsan olcsó is a motor. Szánj rá többet és vegyél egy jobb állapotban lévő darabot.
etnies: Ezt írtam le fentebb.[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Villanyszerelés
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Óra topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Motoros topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...