-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
válasz Szakbarbár #111621 üzenetére
Gazdasági totálkár, ha nincs érzelmi kötődés akkor venni kell valami fiatalabbat. Hasonló igásló a CBF250, YBR250, 10 évvel fiatalabbak.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Geresics
addikt
válasz Daywalker #111650 üzenetére
Kérésednek megfelelően természetesen kivettelek az összefoglalóból.
Most kerültem PC elé, telefonról nem szerkesztek összefoglalót. Remélem legalább azért nem haragszol ránk, hogy nem azonnal csináltuk. Őszintén remélem, hogy idővel visszatérsz, mint tettük azt már többen is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
Mi a fhasz tortent mar megint itt
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Horvi
őstag
válasz Topiccsendőr #111654 üzenetére
Pár napja szar az idő és nem lehet motorozni aztán felgyűlt a feszkó
Hello darkness, my old friend...
-
Tamás9x
őstag
Azért egy jogszabállyal ki lehetne bővíteni az összefoglalót, természetben való motorzás témában, mit szabad meddig és mit nem. a végére pedig odabiggyeszteni, hogy mélységesen elítéljük a természetkárosító cselekményeket, így már lehetne alapja az elkerülhetetlen a jövőben előforduló moderációknak.
Ezzel elejét lehetne venni a képmutatásnak, és kettős mércének a közeljövőben.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
JoinR
senior tag
Sziasztok, szezon végén/télen szokott lenni valami akció a Hondánál? Vagy az az akció, hogy az év eleji áremelés előtt vehetek motort?
-
BlackPriest
őstag
mi volt az a videó, ami ekkora port kavart? nyilván privátban kérném, ha megvan valakinek. köszi!
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz dellfanboy #111623 üzenetére
Az a probléma, hogy még a gyártó sem tudja beazonosítani vázszám alapján és ehhez a típushoz csak 2006 utáni féktárcsát tudnak beszerezni. Leírást, méreteket sajnos nem tudnak küldeni és anélkül nem merem megkockáztatni, hogy megrendelem mert ha nem jó akkor a nyakamon marad. Egyetlen helyen találtam méreteket: [link] de van egy méret amit nem tudom mi.
Nekem is ez az érvem a motor mellett, hogy ennyit vagy még többet az újabb motorra is rá kellene költeni. Kérdés, hogy motorikusan mikor kell komolyabban belenyúlni.(#111624) csongi
Átküldenéd a linkeket kérlek? Jöhet privátban is.
Ezt találtam ami az olcsóbb verzió, de nem szállítanak Ausztrálián kívülre: [link]
Ha Alin találtál tárcsát, onnan nem szívesen rendelnék.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csongi
veterán
válasz Szakbarbár #111659 üzenetére
Jah, Ebay meg Ali. Ugyan azok vannak ott is.
Mivel igen ritka ez a kialakítású tárcsa, nehéz eset lesz.
Én megnézném annak a lehetőségét, hogy egy normál egyenes tárcsa és a felfogatás alatt a kerék között egy távtartó pogácsa legyártásával megoldódna a fék gond.
persuader megerősítheti jó ötlet e? -
Topiccsendőr
addikt
válasz Szakbarbár #111659 üzenetére
A TU belpiacos, a GN 250 viszont mar nem. Szerintem ugyanazzal a tarcsaval jottek ki. GN 250 hez a gyari tarcsa 147€ es kaphato.
Ennek kellene utananezni, hogy ugyanaz-e a ket motorhoz a tarcsa. En egy nagyobb osszeget raknek ra.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
-
HÁZIGAZDA
válasz BlackPriest #111658 üzenetére
nem a videó kavarta a port, hanem annak utóélete.
srácok! nem hinném, hogy bárki ártani akart volna a topiknak, jó lenne, ha mindenki ebből indulna ki. a topikgazda biztos nem, hiszen önként és dalolva tartja karban, pátyolgatja a topikot, elég logikus feltételezni, hogy szereti. a törzslakók sem hiszem, hogy annak örülnének, ha a topik szétesne.
akkor viszont igazából nem értem, hogy hogyan lehet addig eszkalálgatni, amíg végül ősi tagok sorban elkezdenek öriharikizni.
igazán kívülálló vagyok, csak felhívták a figyelmem a topikra, eszemben sincs beleszólni, tényleg csak annyit kérek, hogy a "jó, akkor soha többet nem posztolok", "jó, akkor töröljetek" előtt, de méginkább helyett a másik jószándékából induljatok ki, hogy el se jussatok idáig. még ha nem is értenék egyet egy konkrét moderációval, akkor is aránytalannak érezném, hogy elkezdjem cenzornak, kínának és társainak csúfolni a topikgazdát és az egész oldalt. kb. hasonló, mint amikor egy teszt után valaki megfejti, hogy lefizetik a ph-t, egyszerűen méltatlan. valahol érthető, ha ezt zokon veszi (ezzel párhuzamosan persze elvárt, hogy ne vegyen zokon semmit, de azért nem gépek vagyunk, ha raklapra tennénk az összes beszólást, oltást, amit a fórum fenntartása közben kapunk, waberer össze kamionja kevés volna az elszállításához)
azért is kár az eszkalációért, mert a törlés és az azt követő beszélgetés erről még tök konstruktív volt, nem is értettem, hogy miért hívták fel a figyelmem a topikra, és aztán, később, tök fölöslegesen lett feltekerve a poti.
a moderátori közösség meg persze, hogy "összezár", gondoljátok végig, ha az történne, ami itt a topikban is, hogy ők is egymásnak ugranak és végül szétborul az egész.
leginkább azt javasolnám, hogy mindenki jegelje a topikot holnapig, szívem szerint be is zárnám addig, de nem szeretném, ha bárki azt gondolná ennek nyomán, hogy lám-lám, fullba megy az elhallgattatás. így inkább mindenki józan belátására bízom, hogy hagyja lenyugni a topikot és magát is
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
nyogo83
senior tag
válasz Szakbarbár #111659 üzenetére
Ahogy felettem persu is irta, tuti hogy megegyezik a GN fektarcsajaval. Ahogy a 125-os kisteso TU/GN/GS is 99%-ban ugyanazokbol az alkatreszekbol all. Az csak erdekessegkepp mondom, hogy az en Hyosung RT125-omhoz gyari Suzuki TU/GN125-os alkatreszeket veszek(blokk, fek, lanc, lanckerek,stb).
Talaltam neked egy oldalt, ahol a kis kinai szerencsetlenkedve probalja a mereteket levenni a GN250-esre arult kinai tarcsarol, hasonlitsd ossze a tieddel, lent vannak a kepek [link]
Egyebkent az egyik cimboramnak van egy full gyari allapotu 125-os TU-ja meg 250-es GN-je, megkerhetem hogy merje le neked, de o is GN cuccokat szokott rendelni.
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
van kint magyar sajtó az eicma 2019-en? olvasna az ember az ujdonságokról magyarul is valamit
-
Predator2
addikt
Helló
Egy nagyon elméleti kérdés, csak játszadozok a gondolattal!
Milyen motort/tanulómotort ajánlotok ami túramotor, de majdhogynem sportmotor kinézete van. A magyar "utakra" nekem sok lenne a sport motor, szeretném kényelmesen bemotorozni az országot. De fiatal korom miatt is, nagyon tetszenek a sportgépek. Gazdaságosan üzemeltethető legyen, és lehetőleg megbízható (Franci autóm van, egy gond elég )
Köszönöm a választ előre is.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Bogyó bá'
nagyúr
Csak egy ötlet: a Suzuki GS500 motor F-es (idomos) verziója: olcsó, megbízható. Gyenge, de jóindulatú, kiszámítható. Ha nem töröd össze, egy-két év után szinte veszteség nélkül el fogod tudni adni.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Predator2
addikt
válasz csongi #111668 üzenetére
Magyar utakra inkább túra motor. Maximálisan egyetértünk.
Milyen évjáratban gondolkodsz? Nem gondolkodtam évjáratban, én autókból indulok ki mert nekem az van, még a rokonságban sincs motor senkinek. Ha az autókat veszem alapul, akkor olyan motor kellene ami az adott sorozat végéről való amikor már kiderültek és esetleg már javították is a típushibákat. De motornál nem tudom ez hogyan működik.
Bogyó bá' említette ezt a motort: [link] kinézete alapján megvett kilóra! Ha beltartalom is olyan akkor nekem megfelel.A" korlátlan lesz, de még az elején vagyok a tanfolyamnak most is csak álmodozom.
Ha megkérdezek, hogy mire gondoltam akkor nagyjából tudjak válaszolni.
90%-ban 1 személy lenne. Az utolsó kérdésedre nem tudok válaszolni még, de magamat ismerve elég váltózó lenne.Én nagyon vigyázok a cuccaimra, ha azt kéri a motor, hogy pihentessem akkor megállnék vele valahol, nem gyilkolnám.
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
válasz Bogyó bá' #111667 üzenetére
"Gyenge, de jóindulatú, kiszámítható."
Ez hogy érted pontosan? Ha csak arra, hogy nem egy versenymotor akkor nem gond, úgysem tudok motorozni, jogsi után is tanulom majd.
Ha viszont azt, hogy gyenge emiatt lezabálja majd a fejem, annak nem örülök majd.>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Predator2 #111669 üzenetére
A motor nem tudja kerni, hogy pihentesd, mert nem lesz habos a szaja, mint a lovaknak.
Ha barmilyen valtozast ereznel menetteljesitmenyben, amit jelnek foghatunk fel, kidobhatod az egesz motort a kukaba, a gazdasagi totalkar miatt, ami pihentetessel mar nem fog megjavulni.Korulbelul 60 evvel ezelott volt ilyesmi problema egy motornal, hogy meg kell vele allni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Predator2 #111666 üzenetére
Ha sportmotorra vágysz, vegyél azt! Úgyis b*szni fogja a csőröd, ha nem az van a segged alatt amit szeretnél. (sportmotor kinézetú túramotor.. aha )
Túra motorral (hacsaknem mondjuk egy GS) annyit érsz el a sportmorohoz képest hogy a szar futóművel sokkal előbb esel pofára. Sportmotor nem egyenlő kemény futómű. Pontos, bellítható, sokkal több tartalék van a vázban és a futóműben mint egy alap túramotorban. Az üléspozíció ami kényelmetlen lesz, de meg kell tanulni ülni rajta. Rengeteget motoroztam sportmotorral utcán, napi 800+km is simán megvolt túrákon, nem fájt soha semmim. Fárasztó, ennyi. Nem puhapöcsöknek való.
Persze vehetsz mondjuk BMW-t azok alatt van jó futómű. De a szavaidból azt vettem ki hogy nem GS magasságokban gondolkodsz.
Kezdésnek viszont óvatosan sportmotorral. Gyorsan elhiteti veled hogy tudsz motorozni. Bármit megcsinál, 250nél meg se rezdül alattad. 90nél olyan mintha állnál. Aztán mész a levesbe ha benézel egy neccesebb szitut.
Szóval kezdésnek tényleg valami könnyen kezelhető alap motor lenne jó. Amit aztán lecserélsz egy sportgépre ha arra vágysz. De ha elsőre mégis sportmotor, akkor amit vennék az legalább egy K6 600. 8ezerig forgatod, akkor van egy 70 lóerős motorod. Utcára mondjuk jobb egy ezres de kezdésnek azzal gyorsan kinyírnád magad
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Predator2 #111670 üzenetére
"úgysem tudok motorozni, jogsi után is tanulom majd."
Ami fontos, az első 20-30e km alatt komoly veszélyben lesz az életed. Ellentétben az autózással, itt törekedned kell arra, hogy vezetéstechnikailag lehetőleg minél magasabb szintre műveld magad. Erre közúton korlátozottan van lehetőség. Marad a pályamotorozás és a vezetéstehcnikai tréningek. Az elméleti tudásod már most neki kéne állni megalapozni.
-
csongi
veterán
válasz yodamastah #111672 üzenetére
"Túra motorral (hacsaknem mondjuk egy GS) annyit érsz el a sportmorohoz képest hogy a szar futóművel sokkal előbb esel pofára."
Szerintem ez azert nem valosagos. :).
A robogo futomuvel meg hamarabb esnek el mint a motorral..
Azert vannak itt atmenet ellentetek.
Ok palyan, de a kozut nem palya. Es a hazai utakon tobb a lyuk mint az aszfalt.
Ertem en, hogy sport futomu, de nah.
Az is egy specialis osszeallitas. Nem a marmonkanna katyuk es leszakadt patkakhoz terveztek.
Illetve nem csak a GS tud futomuvet csinalni.
Nem vitatkozni akarok, kozel tavol sem allok a te motorozasi tudasodhoz. :).
Csupan annyi, hogy ne vezessuk tevutra egy futomuvel. Lehet a vegen egy robogoval fogja bejarni a vilagot. :). -
Geresics
addikt
válasz Predator2 #111666 üzenetére
összeghatárt nem írtál, így én a BMW S1000XR-t ajánlom, bár kezdőmotornak lehet picit overkill!
Viccet félretéve ebben a kategóriában a többiek nálam sokkal okosabban tudnak motort ajánlani, így nem is okoskodnék ebbe bele, viszont engedd meg, hogy felhívjam a figyelmed arra, hogy a motoros oktatáson amit tanítanak, az konkrétan arra elég, hogy közúti balesetet szenvedhess önhibádból, vagy egy figyelmetlen autóséból! Mindenképp javasolt motoros tréningre menni! Ha rákeresel itt a tréning szóra, akkor sok találatod, de itt pont egy szintén kezdőnek írtam róla pár sort, itt pedig terepes tréningeket említek, amik egyébként hihetetlenül hasznosak utcai motorosoknak is!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz csongi #111675 üzenetére
Szerintem is teljes tévút ez a sportmotoros gondolatmenet. Talán Svájcban érthető, de Magyarországon?
Ahol utak sincsenek? Cseréltem a rugót a DL-ben, most kemény, nincs himbilimbi, cserébe üt a hibákon. Mondtam is a fórumtársaknak, hogy ha Magyarországon laknék, inkább visszaraknám a puhább rugót, itt UK-ban nem zavar, nem tökéletes a helyzet, de nagyságrendekkel jobb, mint odahaza."önmagam hite vagyok magamban"
-
jacis
nagyúr
válasz Geresics #111676 üzenetére
"a motoros oktatáson amit tanítanak, az konkrétan arra elég, hogy közúti balesetet szenvedhess önhibádból" - már bocs de, hogy lehet ilyen hülyeséget leírni? Miért tanítanának olyat amivel az ember életét kockáztatnák?
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Geresics
addikt
válasz jacis #111679 üzenetére
akkor másképp fogalmazok: a motoros oktatás annyira elegendő, hogy részt vehess a közúti közlekedésben (sikeres vizsga után). Ez valójában 0, azaz nulla tudással vértez fel, csupán jogot kapsz a közlekedésre. Remélem így már érthető...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
jacis
nagyúr
válasz etnies #111681 üzenetére
Kicsit túl van ez lihegve szerintem. A motorozáshoz is józan ész kell mint az autóvezetéshez. Ennyi. Nekem anno volt egy Babettám ami után vettem friss jogsival egy K4-es GSXR 600-at. Mindenki azt jósolta meg, hogy még azon a nyáron végem lesz, mert nem volt meg a kellő tapasztalatom hozzá. Mivel a pénzt nagyon komoly önsanyargatás árán tudtam csak összeszedni rá így motort sem volt szívem gyilkolni másrészt tisztában voltam vele hogy nincs elég tapasztalatom így annak megfelelően közlekedtem. Nem lehet olyan oktatást csinálni ami az életben random kialakult helyzetekre fel tud készíteni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Geresics
addikt
válasz jacis #111682 üzenetére
Nem elég a józan ész. Nagyon nem mindegy pl. hogy hogyan fékezel! Autóban beleállsz a fékbe, motornál Pécs-Orfű távon pl. egy 3 gyermekes apuka úgy halt meg, hogy a jogsija még postán volt. Mivel én is 3 gyermekes apuka vagyok, elég mélyen érintett a dolog, ráadásul pont jöttünk hazafelé Orfűről, és saját szememmel láttam a helyszínt, a nyomokat, mindent. Ott is konkrétan az történt, hogy ember nem tudta hogyan kell fékezni, és miután megijedt a kanyartól, rátaposott a hátsó fékre, csúszott-csúszott, majd amikor látta, hogy nem fog megállni, elengedte a féket, és nagyon hibás reflexből letette a két lábát (ez egyáltalán nem tudatos mozdulat), és a maradék sebességgel becsapódott a szalagkorlátba, átbukfencezett, és... a többit Te is ki tudod már találni...
Az egész fékezési folyamata rossz beidegződésekből, ösztönösen történt (pl. nem használ első féket, nehogy elessen). Erről vagy semmit, vagy csak minimálisan oktatnak! Viszont minden tréning alapja a tudatos fékhasználat begyakorlása, hogy baj esetén már ösztönösen jól fékezz.Te nem haltál meg, mert... és itt lehetne sorolni: okosabb vagy, mint egy négyéves, motoroztál már korábban, sokan mondták, hogy meg fogsz halni (ez tudat alatt valamekkora fék az emberben), tudtad, hogy mit nem tudsz, stb-stb. Bárcsak mindenki ilyen szerencsés volna! De ezek közül egyiket sem az oktatáson verték beléd!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
jacis
nagyúr
válasz Geresics #111683 üzenetére
Nem akarom kiforgatni amit leírtál ,mert szeretem az értelmes vitákat, de ha az ember akit említesz megijedt a kanyartól és a hátsó féket lenyomva csak csúszott a megállás helyett akkor vélhetően nem olyan sebességgel közlekedett ami a megengedett vagy számára kezelhető volt az adott pillanatban. Ez is inkább a józan ész kérdése, hogy hol és hogyan közlekedik valaki (szerintem).
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
JDMKid
tag
válasz jacis #111682 üzenetére
meg azért egy motoros járművezető képzéstől ne várjuk már el, hogy egy vezetéstechnikai képzésnek megfelelő tudást adjon.
ne mossuk már össze a kettőt. jogosítványt szerez valaki, nem motorkezelést tanul.Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #111683 üzenetére
Azért volna rá egy fogadásom, hogy nem egyedül motorozott - tapasztalatlanként "kapaszkodni" a többiek után szerintem a legveszélyesebb dolog.
Ezért is motorozok most már kizárólag egyedül. Ott "nem szégyen", ha egy kanyar előtt időben lassítok, vissza kapcsolgatok, stb.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
yodamastah
őstag
válasz etnies #111678 üzenetére
Értem én a hozzáállást hogy szarok az utak, és lágyabb futómű kéne. De nem az az jó irány hogy akkor vegyünk szarabb/olcsó motort, mert az majd a lágy rugóival kényelmesebb lesz az úthibákon. Sportmotort is át lehet rugózni, a csillapítást pedig igazítani lehet a lágyabb rugózáshoz.
A cél mindíg az, hogy a futómű minél gyorsabban eldolgozza az út egyenetlenségeit, minél kisebb "lengést" okozzon, minél gyorsabban visszaálljon az eredeti pozícióba a motor. Ennek az eléréséhez mindenképp jobb partner egy GSXR mint mondjuk egy GS500.Legjobb egy olyan motor a fos magyar utakra, aminek van kellően hosszú rugóútja eldolgozni az úthibákat, és lehetőleg gyors, pontos csillapításssal rendelkezik. Ilyen mondjuk a GS.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #111688 üzenetére
Vagy nem kell menni hataron, es akkor a robogo zsiros, csillapitas nelkuli villaja is jo.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
gergo5991
őstag
válasz dellfanboy #111674 üzenetére
köszi
-
MCs88
aktív tag
válasz JDMKid #111685 üzenetére
Nyilván vezetéstechnikai képzés nem várható el, de pl az, hogy 1,5óra országút van benne és az is úgy, hogy ha szarabb helyen laksz konkrétan nincs kanyar az úton az nem ok. A 30-as táblák észrevétele helyett sokkal nagyobb hangsúly kellene hogy legyen az országúti részén. Kimegy az ember a friss jogsival az országútra, nem is megy gyorsan, aztán csodálkozik, hogy nem arra megy kanyarban a gép amerre szeretné.
(Persze ott van Amerika, ahol ismerősöm egy 3 napos tanpályás képzés után kapta meg korlátlanul motorra a jogsit ) -
zgospel
őstag
válasz etnies #111678 üzenetére
FZ6-tal ugyanolyan szar érzés volt végigmenni egy rossz úton, vagy átmenni egy keresztbordán, mint a Street RS-sel. Csak előbbi nyeklett-nyaklott, fékezéskor akkorát bólintott az eleje mint a ház, gázelvételre behintázott, stb. Utóbbi ilyeneket nem csinál, átmegy rajta magabiztosan, imbolygás nélkül. Ugyanannyira kényelmetlen mint a puhább motorral volt, semmivel sem rosszabb. Ezen egyébként én is meglepődtem
Nem a keményítés a jó futómű kitétele, ha nálad csak keményítés történt az sajnos kevés a boldogsághoz.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
yodamastah
őstag
válasz Topiccsendőr #111689 üzenetére
Jó van vegyen mindenki GS500at
-
zgospel
őstag
válasz Predator2 #111669 üzenetére
Mennyit szánsz a motorvásárlásra?
Amit linkeltél az irreálisan drága, ráadásul Red Baron... Persze arra költöd a pénzed amire akarod, de ha ezt a linkelt példányt veszed ennyiért akkor lehet hogy nő 2 szép nagy szárny a hátadra vásárlás utánSaját példámból kiindulva egy jobb motorral könnyebb megtanulni motorozni, jobban tolerálja az apró vezetői hibákat, te a vezetésre tudsz koncentrálni, míg a kvázi fapados motorokon azzal leszel elfoglalva, hogy a motor szétparáztat téged kanyar közepén. Aztán sokszor olvasom még, hogy 15 éve fejlesztett gumikat ajánlanak megvásárlásra, mondván nekik az elég, mert úgyse száguldoznak. Ezzel sem értek egyet, egy modern új gumival könnyebb motorozni még egy kezdőnek is.
Legalábbis én így tapasztaltam.Viszont ott van az is, hogy ha megveszed kezdésnek álmaid motorját és azzal eldőlsz vagy bármilyen vezetői hibát vétesz és a motor látja a kárát, akkor egy olcsóbb motornál kevésbé fogsz sírni Márpedig az első 1-2 évben ez sanszosabb.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz yodamastah #111693 üzenetére
Azt azert inkabb ne. :D
Egyeni preferencia. Ha a koltseg, a megbizhatosag, a fogyasztas szempontok, ahogy az emlitesre kerult, akkor nem hiszem, hogy a futomu lesz a szuk keresztmetszet az ilyen motorozasnal. Meg akkor nagyon nem sportmotort kellene venni.Ha pedig olyan felhasznalas a cel, mint a tied, akkor termeszetesen a te tanacsod a megszivlelendo.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz yodamastah #111688 üzenetére
Azért ez nem csak ennyiből áll, hogy rugó meg lágy...stb.
Itt van egy halom szögállás ami meghatározza egy futómű stabilitását és csillapítási tulajdonságát. A keréktávolságtól a villaszög álláson keresztül, a kerékátmérőig...stb
Sok mindent lehet, de nincs nagy mozgástér.Megoldotta valamelyeset a "szutyok" olasz Multistrada.
A Bajor "Pénztemető" : GS, RT
A "soha" el nem romló páneurópa.
Lehet költeni 5ezeret vagy 10 millát is.
Annyira keveset tudunk mi is pontos a elképzelés.
Persze ha sportmotor lesz az irányadó, akkor mindenféleképpen irányadó a tapasztalatod.[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz Predator2 #111669 üzenetére
Ebben az ársávban én a Deauville 650 vagy 700ba gondolkoznék.
Vagy TDM 900. Esetleg RT.Az a 10% utassal hamar le redukálódik 0-ra , ha az utas kényelmetlenül ül.
Állandóan megállás lenne, 50km etap is már jónak számít egy kényelmetlen üléspozícióban.
A sport-túra kategóriát a Multistrada és kb az RT-k tudják.
A többiek idomozott naked variánsok.
A linkelt GS is inkább sport -naked, mint sport túra.Kb ebbe az 50-70Le körüli cuccokban érdemes gondolkozni. Két személlyel is elmennek, persze nem mindegy mennyi az utasok tömege.
Túránál ott van a csomag, azok elhelyezése stb.
A te magasságod, test, fizikai adottságod. Szél érzékenységed stb....Annyi mindent kell átgondolni, mint egy autó vásárlásnál kb
(#111697) persuader: erre én is kíváncsi lennék.
Képek alapján rendben vannak a vasak, nem egy lerugott fosoknak néznek ki külsőre.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #111697 üzenetére
Jobb hasonlat híján kb az AAA Auto motoros megfelelője.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #111692 üzenetére
En mondjuk elegge erzem a kulonbseget egy puha rugos 50 kg-os emberre szabott klasszik japan es egy sportmotor futomu kozott uthibakon. Azt azert nem mondanam, hogy uthibara imbolyog, de terhelesvaltasnal es feknel beomlik az eleje, ez biztos. Es agresszivabb kanyarodasnal is.
Viszont testsulyhoz belott rugoval az erzet stabil lesz, mikozben a futomu ugyanolyan szar maradt. De ezt beszeltuk regebben az fz6 nal itt a topicban.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek