-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz Shin Chen #111150 üzenetére
Azért a tiltástól nem lesz baja, ne csináljunk már úgy, hogy azonnal újra kell építeni a blokkot, mert el lett pörgetve tiltásig Simán csak ugyanúgy zsakbamacska, mint BÁRMELYIK használt motor/autó/feleség.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
JDMKid
tag
válasz Daywalker #111142 üzenetére
Nem harapnak ám annyira az osztrákok a nem gyári dobokért, mint amennyire a legenda tartja. Állítottak már meg a teljesen E-mentes yoshi dobommal, volt hogy külön meg is nézte, de sosem szóltak érte. (bár nem durván hangos, inkább kulturált hangja van)
Ha nem nyélgázon ereszkedés közben intenek ki, szerintem nem lehet gond. Ha meg bent a hangtompító úgy meg pláne.Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
-
csoki46
aktív tag
Kecskeméten vagy Budapesten esetleg a két város között keresek megbízható műhelyt, ahol foglalkozik motor felni görgőzéssel. Első Mátrázás alkalmával sikerült egy nagyobb kátyút fogni, a felni jobb oldalát megütöttem.
-
Daywalker
addikt
válasz Geresics #111154 üzenetére
Kategorikusan nem lehet kijelenteni semmit, legalábbis én már én már nem merek. Nem csak a kor számít, és ha sportmotorról beszélünk, ott már bármi lehet a hengerfejben pár év után is, ha baszatva volt.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #111154 üzenetére
Annyira sokfele hibalehetosegek vannak a motoroknal, hogy nem tudnam ezt en sem kijelenteni. Minel fiatalabb, annal jobb, en is ezt vallom, de ezt csakis akkor, ha lekovetheto a motorral kapcsolatban minden. Minden garancialis javitas, visszahivas, szervizszamlak, hogy mi lett belerakva, mi lett cserelve.
Amig ezek nincsenek meg, addig egy nagy zsakbamacska minden motor. Es ezek altalaban direkt nincsenek meg behozott motornal. Hazai fiatalabb motornal, aki otthon szervizeli a motorjat, annal a visszahivasok nem lesznek elvegezve, ami minel fiatalabb a motor, egyes tipusoknal annal durvabb hibakat szolgal megelozni, igy draga karokhoz vezet.Vegyuk a Csonginak meselt sztorit. Mennyire orulnek neki, peldaul, ha a megvasarolt motorom eloeleteben lenne az, hogy az importor valoszinuleg a benzinnel felhigitott olajat leengedne a frissen behozott motorbol, ami egyebkent felnyomta az olajat a legszurohazba, es benyelte a motor. Sot, ha meg a fotengely bele is ert abba az olajba, akkor meg habos is lett, ami mindennek jot tesz, de leginkabb a fotengelycsapagynak, ha meg meg is hajtja ezek utan a benzines olajjal, az is milyen jol hangzik. Mert tultolteni olajat ennyire sosem fog senki. Annak altalaban oka van, es nem az, hogy 6 litert tolt bele egy ember. Szerinted milyen motorok futnak itt kozottunk?
Senki sincs biztonsagban, menekuljunk :D[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #111159 üzenetére
Így van, tessék mindenkinek elmenni, és új motort venni!
Én is azt tervezem! Igaz, minden nap más motor a befutó!
Amúgy tényleg... Egyik reggel úgy vagyok vele, hogy DL650XT túrázni, mellé egy bokorugró 450-es. Másnap rájövök, hogy kell a 790 Adventure, mert azzal elvagyok 10 évig, és 2 személlyel, felpakolva is elmegy még autópályán, meg hegyvidéken is! Harmadnap meg azt látom, hogy a 790 Adv-R alig drágább, és azon már minden van, minden állítható! Aztán rájövök,hogy az 1MFt-al drágább, mint a 650XT! Viszont arra kell egy csomó extra, bukókeret, stb, és máris nem olyan nagy a különbség! De túrára elég a sima Adv is! Viszont a sima Adv, és az R között nem olyan nagy a különbség! Ráadásul, ha R, akkor abból kettőt vennénk, csak tudnánk alkudni akkor már... Wááááá! Ördögi kör, és sosem jutok ki belőle!
Hagyom a francba, és megyek még egy kicsit inkább a KLX+Pegaso kombóval?
De most jön az EICMA! Meglátjuk mi lesz ott! Még jöhet a DR-Big is, vagy akármi más...Visszatérve a témához, a fiatalabb kor nem jelent automatikusan jobb állapotot, viszont én 100%-ig biztos vagyok benne, hogy 20 fiatal, és 20 öreg motor között több fiatal lesz jobb állapotban, mint öreg!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #111160 üzenetére
En meg pont azt mondom, hogy ezt nem lehet kijelenteni. :D
A masik pedig a szervizeles. Sokan mindig ugy gondoljak, a motorok nem kapjak meg a megfelelo szervizelest, azert vannak rossz allapotban.
A behozott motoroknal a km a rengeteg. Ne menjunk bele, hogy azok a km ek hogyan kerultek bele, konstans 80 km/h 3-600 kmek egyhuzamban, vagy pont az ellenkezoje. Hiaba kap meg minden szervizt, ami altalaban olajcsere, kopo-fogyo csere. Ha sok a km egy motorban, EL FOG KOPNI. Probaljuk megerteni, hogy a szervizelessel nem fog ez megvaltozni. nem lesz a szervizeles resze, hogy fotengelycsapagyakat cserelnek benne, vagy hogy a motor araval egyenlo erteku alkatreszeket vegyenek bele, vagy hengerfejfelujitason essen at, ha meg erezheto baja amugy sincs. Jon-megy beindul, megis minek hozzanyulni? Na ilyenkor nem latja at azt a hetkoznapi ember, hogy az, hogy valami beindul, vagy megy, nem jelenti azt, hogy nincs elkopva benne semmi, vagy ne lehetne a motor arat megegyszer rakolteni, ha a szervizkonyvben megadott tol-ig hatarokat tartani akarjuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #111161 üzenetére
De megint próbálod kicsavarni a dolgokat. Nem baj, csak azért remélem átmegy, amit én próbálok mondani.
Én abból indulok ki, hogy átlag 6000km-t megy egy túraenduró egy évben. Az átlag tartalmazza azt, hogy valaki 2 év alatt megy 1000-et, és valaki 15000-et megy egy év alatt.
Tehát 10 év, és 60ekm alatt az átlag X mértékig fog átlagosan elhasználódni, míg a 20 éves motor 120ekm alatt 2X mértékig fog átlagosan elhasználódni. És korábban ahogy írtam: a 10 éves átlagból több lesz, nagyobb eséllyel lehet majd jobb állapotút találni, mint a 20 évesből.
Tudom, hogy létezik 20 éves motor 30ekm-el, és tudom, hogy van 10 éves 150ekm-el (mindkettőből láttam 1 héten belül eladó példát).
Ez a szép az átlagolásban. Ha pl. 1 hétig fosok, 1 hétig szorulásom van, akkor 2 hét alatt kijön az átlag!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #111162 üzenetére
Valamit felreertettel. A hszemben annyit irtam valasznak hogy ezt en nem mernem kijelenteni. A tobbi, szervizelessel kapcsolatos gondolatot csak pluszban megjegyeztem.
Altalaban nem szoktam kicsavarni dolgokat, nincs szuksegem ra. Van annyi tapasztalatom, hogy el tudjam biralni, szamomra epp milyennek tetszik a hasznaltmotorpiac, ezeket meg tudom indokolni normalisan. ha te mashogy erzed, akkor neked mas, nem fogom a velemenyedet valamilyen kitalalt ervelesi hibaval illetni, az pedig, hogy nem nezed ki belolem, hogy fel tudjak fogni dolgokat, azaz atjojjon valami, esetleg egyszerubb szavakkal probald megfogalmazni, hatha egy gyoker is fel tudja fogni. :D
magyarorszagi hasznalt piac legnagyobb reszt behozott motor. Nem tudhatod, mennyi km van miben, es erre az is ramegy, hogy nem mindegy, azok a km ek hogyan kerultek bele a motorba, milyen terhelessel. Ezert minden bizonytalan. legyen regi, vagy ujabb. ezekre rajon a fiatalabb motoroknal az egyre bonyolultabb szerkezet miatti tipusspecifikus dolgok[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz z123456789 #111149 üzenetére
[link]
Akkor a Rotax gyártotta továbbra is a blokkot, csak a BMW adta hozzá az üzemanyag ellátást?
Valahol azt írták átkerült a Bmw saját gyártásába az egész mindenestöl.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz csongi #111164 üzenetére
Ugye te sem gondolod, hogy a BMW felhuzott egy külön gyártósort egy már meglevő blokkra? Korábban ha jól tudom az aprilia szerelte össze nekik a motorokat, aztán nyilván atvettek ezt és lett házon belüli fejlesztés, de ettől még blokk maradt. Egy injektorsort ratenni és egy ecu-t hozzailleszteni azért sokkal kisebb volumenű.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Shin Chen
tag
Úgy érzem kevés vagyok ahhoz hogy bevállaljak egy használtat.. marad az eredeti elképzelés és gyűjtők még egy kicsit újra...
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
csongi
veterán
válasz Daywalker #111167 üzenetére
"Rá kell szánni némi időt, hogy felfedezzük az eltéréseket a régi F650GS és az “új” G650GS között
Első ránézésre nagyon kevés eltérés akad a két motor között. Nyilván más a fejidom a lámpával, a műszerfal és a plexi (a kipróbált régi bringán nem annak gyári szélvédője volt, hanem a Dakar változaté), eltérőek az indexek és a kapcsolók. Szélesebbek a gumiabroncsok (10-10 milliméterrel), illetve változtattak a színvilágon: a henger, a váz és a hátsó villa egyaránt feketére van festve. Első nekifutásra ennyi, vagyis nem sok. Kicsit utánajárva megtudhatjuk, hogy a blokk immáron “saját fejlesztés”, és nem a Rotax munkája, és hogy azt 2009 óta a kínai Loncin üzemeiben gyártják, míg a komplett jármű összeszerelése az Aprilia gyáregységéből visszakerült Berlinbe."
Mindketten jól tudtuk, csak nem mindegy melyik évjáratról van szó.
Az alap ugyan az a rotax blokk.Mai kis szívásom, saját agyhalottságomnak köszönhetően, megtudtam meddig tudok elmenni tartalékon.
Hát pont addig amíg ki nem fogy
Frankón használtam a vasat, de az agyamig nem jutott el, hogy nem nyitott hanem tartalékon megyek folyamatosan. Nah amikor kifogyott, mert ilyet már tapasztaltam. "NAgy rutinnal" nyúltam a benzincsaphoz.
Háhá csak hogy, az tartalékon volt, és nyitott állásba tekertem át, ami halottnak a puszi.
Szárazra szívta a tankot.
Jeee séta kanna, telefon Help! Kb egy óra és megint volt nyál a tankba.
Persze dög meleg a ruhába. Aztán indulás, és lehet picit huzatot kapott a vesém környéke.
Mert okosan a polcon kell lennie a vesevédőnek.
Nah ilyen mikor a szezont most kezdem el , azért egy 150-et sikerült kerülni.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz csongi #111171 üzenetére
Na várjunk. F650gs-ről volt szó, illetve arról, hogy az injektoros változat már nem rotax. De az injektor nem a g650-nél volt először, hanem már az f-ben is. Az f sorozat rotax, a G meg ezekszerint kínai, amivel nyilván nincs alapvetően gond, tudnak a kínaiak jó motorblokkot gyártani, ahogy az indiaiak is.
JDMKid: köszi az infót, jó tudni
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Es befutott a suzuki is a kormanygatlo hatastalanitasodasba. Masik forumon olvastam.
"K7 kormánygátló gondom van. A teljes történet úgy néz ki, hogy utóbbi időben észrevettem, hogy gyengélkedik, sőt szinte semmit nem csillapit.
Volt hogy be is szitált keményen szar aszfalton nyélen. Hibakód nem volt.
Ma kiszereltem, hogy megnézzem mi a hiba. Ahogy elkötöttem a csatit a szolenoidról, természetesen kidobta az SD hibakódot és a piros ledet (...)
A szolenoidon 13 Ohm ellenállást mutat, ami korrekt értéknek tűnik. A gátló nem levegős."
Ez azert kezd eleg gaz lenni. Vagyis meglepo es mulatsagos?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #111174 üzenetére
Lehet hogy már a Suzuki is az olaszoktól veszi az elektronikát....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Bogyó bá' #111175 üzenetére
Az azert lenne jobb, mert az olaszok elektronika nelkuli ohlinst raknak oda, ahova a japanok egy onmagatol elromlo... - ooo, mit mereszelek mondani - , mukodest egy ido utan megtagado elektronikaval felvertezett eletvedelmi felszerelest raknak.
aztan lehet rodeozni a kanyarban. :D
Hat kivancsi vagyok hany ember halt meg ebbol kifolyolag mar... inkabb ilyeneket kene nezni muszakin, ha mar ennyire szigoruan vizsgalgatunk mindent.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #111176 üzenetére
Trololo... Bogyó most azt hiszem tátott szájjal szaladt abba a bizonyos erdőbe...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
JoinR
senior tag
válasz TayRol #111100 üzenetére
XSR900 ha még nem ajánlották
https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/xsr_900/yamaha_xsr_900-13864970[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Daywalker #111177 üzenetére
Volt egy öreg Renault Cliom valamikor - az a típus az elektronikai bajairól volt híres. Nálam 4 év alatt egyetlen elektromos alkatrésze döglött meg (az úton is hagyott) - a Magneti Marelli feliratú potméter a fojtószelep végén. Nem volt benne más olasz alkatrész....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #111179 üzenetére
Értem. Akkor minden szar, ami olasz. Nem szűkült be egy kicsit a gondolkodásmódod? Tudod te hány autóban szarik be a fojtószelep potméter? Sokban, és nem csak amiben magneti marelli van. A nagy híres Toyotarol meg annyit, higy kollégámnak az volt, 0 km-es korától, mire eladta megutálta, mint a szart, pedig abban nem volt olasz alkatrész, ami elromlott volna, sőt még csak komoly elektronika sem (ehhez képest még az olyan egyszerű dolog, mint a műszerfal óracsoport is képes volt elszaródni). De ettől még nem utálja a japán autókat, sem a japán cuccokat. Ne haragudj, de ez a kinyilatkoztatásod legalább akkorát üt hülyeségben, mint a korábbi 3F bölcsességed. Tipikusan olyan okoskodások mennek itt, mintha Taschneren szocializálódna a közösség... Ami valahol a legalja.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
tome0001
senior tag
Sziasztok,
Használ valaki GPS trackert a motorba? Érnek ezek valamit?
[link]
Ezt néztem ki és olvastam utána, de érdekelne gyakorlati tapasztalat is a megbízhatóságával kapcsolatban (pontos-e, tényleg mindig elérhető-e, stb), ha valamelyik fórumtárs használ ilyet.
Köszi előre is a válaszokat. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #111184 üzenetére
Nem hát. De attól még japán fanatikus maradok...…
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Tamás9x
őstag
Egy iagzán parás ember + 2db motor vezérlővel indul el túrázni
+ 2db feszültségszabályzóvalhttps://www.youtube.com/@kisstontour
-
Daywalker
addikt
válasz Tamás9x #111187 üzenetére
Ugyanmár, a magyarnak arra nincs pénze. Egyébként is, a magyarok motorja "jappán" abban nem romlik el soha semmi (csak a vezerműlanc-feszito és a fesszab rendszeres hibák) és amúgyis az övé tökéletes állapotban van, mert cserélt olajat, csinált házi műszerrel karbiszinkront (!!!) és felfingta a gumit, de olyan aprosagok nem érdeklik, hogy a féktárcsa vállas, a gumi kockás, a teleszkópban gepzsírrá kemenyedett az olaj - a másikból már elfolyt, a rugóstagból elszökött a gáz, a himbarendszerben annyi zsír van, mint cukormentes kólában cukor, a fékdolyadék fekete, a lánc szakaszosan nyúlt, az első lanckerék mögött annyi koszos és megkeményedett láncolaj gyűlt össze, hogy elvész 5 lóerő, a szelephézag 50 ezerrel ezelőtt volt állítva stbstb, mert ez japán, ez bírja...aztán ha mégis szervizbe kerül, annyi a gányolás már a motoron, hogy zokogsz, amikor hozzá kell nyúlni...aztan hullanak ki a további csontvázak menet közben (pl. mosogatószivaccsal betaknyolt légszűrő!!! - nem vicc).
Sajnos ez a magyar karbantartási morál, amivel minden nap szembesülhetsz...
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Shin Chen
tag
válasz Topiccsendőr #111170 üzenetére
A családban és az ismerősi körben sincs senki aki motorozik, vagy ért hozzá.
Talán munkahelyen tudnának segíteni, de az lenne az utolsó megoldás."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
csongi
veterán
válasz z123456789 #111186 üzenetére
De az.:)
Mi arrol beszeltunk. Te mire gondotal?geresics:Hat gyari allapot.:)
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz csongi #111194 üzenetére
Ez a magyar rögvalóság, ahol tort ül a sötétség és a csóróság. Bár a helyzet javul, de hidd el, a hazai motorok többségében nincs lecserélve a telóolaj, legalábbis azokban biztosan nem, amikben nem ment el vadászni a szimering, és hát van pár típus, ami eléggé jól bírja. Robogóknál meg aztán pláne, pedig ott az egyetlen, amivel tudod befolyásolni a csillapítás, ha szar, nem tudod tekergetni. Másrészt munkaigényes feladat, érteni kell a komolyabb telókhoz, egy Ohlint vagy egy showa bpf szárat nem tud akárki megcsinalni - sajnos tapasztalat. Ezért inkább a meguszasra játszanak, hiszen egy olajcseréért is el lehet kérni a pénzt és mennyivel egyszerűbb. Az ilyen szerviz amúgy valóban kerülendő.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zgospel
őstag
válasz Daywalker #111195 üzenetére
Az előző motorom user manualjában egy büdös szó nem esett a teleszkópolaj cseréjéről. A mostaninak pedig 40 ezer km-enkénti csere van előírva. Az első esetében naívan azt kérdezhetném hogy akkor abban nem kell cserélni?
Átlag tulajtól szerintem a user manual betartásánál több nem várható el, viszont a szerviztől - pláne márkaszerviz - elvárható lenne hogy tudjon ezekről és tájékoztassa is az ügyfelet.Kíváncsiságból rákerestem amúgy, mert nekem is Showa BPF van, és a célszerszámoktól eltekintve egyáltalán nem tűnik nagy truvájnak még nekem sem: [link]
Pedig én aztán nem vagyok egy szerelőmágus, de a videó alapján ennek még én is neki mernék állnihttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
energy4ever
addikt
B-s jogsival valo 50cc-nel nagyobb, pl 125-os motor vezetesenel igazoltataskor csak a 35ezer ft-os buntit kell fizetni, vagy jar erte jogsi megvonas, vagy buntetopont is?
A1-es hogsi folyamatban van. Csak keson szoltak arrol, hogy 2honapom van belerakni az uj dogbe ezer km-t, vagy ugrott a gari, szoval hajtanom kellene a vasat addig is.
Illetve plusz kerdes:
Rendszamos motort mennyiszer szeddnek ki? Rendszam nelkuli kismotorral engem 4x allitottak meg iden. Atlagban 1250km-enkent.[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
senior tag
válasz energy4ever #111199 üzenetére
sztem el is tiltanak gepjarmuvezetestol
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- NBA és kosárlabda topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Robot fűnyírók
- Milyen switch-et vegyek?
- PlayStation 5
- Renault, Dacia topik
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban