-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Mosquito-
őstag
válasz dave0825 #110208 üzenetére
Abba az időbe kb mindent beleszámolok. Sorban állás lent/fent,felvonó idő 2x,kb 15-20 percenként járnak.,ha nem csak a Kasprowy-csúcsot akarod megnézni,hanem pl Świnica, Kozi Wierch az a Kaspeowy-tól ezek ~3Km-re vannak 30-40 perc mire odaérsz. + Még ugye fotózol is. Mindez idő idő.
Nem tudom mekkora sok lehet akkor,ez nagyban függ az időjárástól is és akkor is milyen időben érsz oda. Jól emlékszem nekünk a 3.-4-ik-re sikerült felmenni,mert mindig nagyon nagy volt a sor. 2x voltam. Szlovák,Tátra oldalán Lomnicon 1x meg,az elég is volt. Drága is meg a csúcson kb 150-200m-t sétálsz jobbra balra azt ennyi. [link]
Mielőtt elindulsz pl Liptóújvárnál [link] nézzél időjárás előrejelzést. Pl: [link] Sz@r az idő tök felesleges felmenni és kidobott pénz is.Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #110234 üzenetére
A kapott rendesen alatt azt értem, hogy volt forgatva, pl amikor az Alpokban két embert + csomagokat vitt fel a Grossglockner-re, továbbá volt hogy elvitt dolgozni -10 fokban is.
Amire te gondolsz, az pályahasználat."önmagam hite vagyok magamban"
-
#31733248
törölt tag
válasz Shin Chen #110211 üzenetére
"Miért lenne 60 kiló plusz nem bocsánatos bűn?"
Mert rohadtul érzed azt a súlytöbbletet, főleg kis tempónál.
(#110216) Bogyó bá'
"Kiforgatod a kapott válaszokat - pont az ellenkezőjét sugallták a topiktársak.... (majdnem ugyanannyiért nem kínai xart kéne venni, hanem Hondát....)"
Pontosan. De az Ő pénze, költse kínai motorra, ha ahhoz van kedve. -
Micsurin
nagyúr
A héten lehet meg lesz a szelep a mocihoz, talán ha kegyes az idő egy októbert még tudok motorozni.... legalábbis egyetemre tuti azzal járok akkor. Csak 6 hónap esett ki...
@Persu: Új szelepek esetén valóban javasolt az előírttól hamarabb ránézni a hézagra? Ha igen ez mennyit jelenthet? 1-2 ezer?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
hroberto
veterán
Ma délután a Bükkben sajnos történt egy baleset az egy hete el nem takarított sárfelhordás miatt, amit egy erdészeti faszállító teherautó hordott fel az útra kb. 50-60 méter hosszan, és nagyon vastagon, ráadásul kanyarban.
Pedig már többször fel lett hívva az erdészet figyelme arra, hogy ez balesetveszélyes, főleg a Bükkben, ahol rengeteg a motoros. Ráadásul a KRESZ is tiltja! De leszarják, és megtörtént a baj.
Az motor, és sajnos a motoros is sérült.Xiaomi 14, KTM 1290 Super Duke R Gen3
-
Topiccsendőr
addikt
válasz etnies #110253 üzenetére
Igen. Errol beszelek. Ket embernek ketfele dolgot jelent a nyelezes.
Ami hogy lehet? :DA te vtredben 4 ev utan ujszeru volt a villaolaj. 57 000km nel nem volt valla a tarcsaknak. Ezt neveznenk eroltetett uzemnek? Minusz tiznek sok koze nincs a terheleshez.
Felre ne ertsd, tokjo motor, en kedvelem ezt a monster koppintast kicsiben, illetve ilyen 4000 km es turakat is bevallaltal vele, tenyleg le a kalappal, (bar ez is klasszik nagy tavok egyhuzamban meleg olajjal tipusu terheles) biztos sok emleketek van.
Akkor innentol kulonboztessunk meg palyahasznalatot, meg kozuti, tura alatti nyelezest, amibe azt hiszem 300 km alatt 2 teherauto megelozese, es a motor kihuzatasa beleferhet :D
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
csongi
veterán
válasz Micsurin #110257 üzenetére
Ez fugg a szelep minosegetol, es csere modjatol.
Jo szeleppel es szakmuhelyben cserelve, szerintem a manualt kell kovetni.
Hazi cserevel, 1-2 ezer utan inkabb nezzetek meg.persuader:
Motoros felvonulason a jaradan gozolgo szetforgatott vasak, piaci hirdetesekben szereplo megkimelt allapotba hova soroljuk? :).
Annak egy okor kategoriat kellenne nyitni szerintem.
Amugy ha csupan a motoblokkot emeljuk ki a kapott rendesen mezonybol, akkor a streetesek elviszik a palmat. :). Igaz eleg extrem poziciokba hasznaljak az eroforrast.
Ha egybe vesszuk a motort, akkor valoban a palya ad extrem tarhelest.
Ugy gondolom az utcai hasznalat eseten a kapott rendesen kijelentest leginkabb a helytelen hasznalattal eshet egy kategoriaba.
Mennyire lehet megterhelobb az also tartomanyban eroltetese a motornak?
Alacsony fordulat magasabb sebbessegi fokozatban valo motorozas amire gondolok.
Ezeket mennyire toleralja a blokk belseje?
Egy ilyen berogzott hasznalattal azert csak szet lehet veretni a kuplung rendszert,
vagy a kiegyenlito rendszert? Itt az 1-2 hengeres vagy boxeres kivitelekre gondolok, ahol nagyobb a nyomatek.Amolyan traktoros hasznalathoz tudom hasonlitani.Nekem most olyan erzesem van, hogy a motorom kap rendesen :)
Persze leginkabb napsutest, es menetszelet :D.
A rendes uzemi homersekeltet nem tudom elerni a gumin es a fekeken sem. :D
Nem tudom, hogy ennek a V2 nek mi a jo igazan.
Sebesseg/fokozat, melyik fokozatban meddig jo a motorfeket hasznalni.
Olyan erzes, hogy kap rendesen, vagy inkabb kinzas :). Ez a sajnaltbol fakad, mert szeretem. :).
A kap rendesen meghatarozas erzelmi alapokon tortenik. Nalad tudatos es szakmai alapokon nyugszik. A legtobb motorosnal meg erzelmi. :). De hat pont az erzelem ami miatt ulunk nyeregbe, es ezt mashogy eljuk meg. Vagy tevednek?
Persze ez csak egy maganvelemeny. -
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #110261 üzenetére
Ez eleg tipusspecifikus dolog tud lenni. Az alsobb fordulatszam erolteteset egy topictag probalta ki az egyhengeres bmw jen, 100e feletti km futasteljesitmenynel nem nagyon akart emiatt szetesni. Lehet erezni a kisulyozatlansagot, es hogy hullamokban jon a nyomatek, de kis fojtoszelep allasnal nagyon kicsi a nyomatek is, mert rossz a hengertoltes, hiaba nyitod meg a fojtoszelepet, a hengertoltes kb ugyanolyan rossz marad. Viszont peldaul sornegynel fordulaton amit nem erzel, hogy akkora lendulete van mar a dugattyunak, hajtorudnak, hogy bizonyos fordulatszamon a benzin egese sem hoz energiat a rendszerbe, hanem akkor meg csak viszi. A gaz nyomas nem jelenik meg a hajtorudon, akkora tehetetlensege van a dugattyunak. Kesobb persze megjelenik, mint bevitel, hiszen nem forogna a motor, de nagyon extrem dolgok tortennek egy blokkban.
Ilyenkor akkora nyomatekcsucsok vannak 180 fokos elekelesnel, ami miatt a kuplung szegecsei, a valto es minden a hajtaslancban joval nagyobb stressznek van kiteve, mint valaha egy traktoros uzemmodban.
Ha dizel lenne a motor, vagy alacsony fordulatra belott turbos benzines, akkor lehetnenek gondok, amugy nem ugy nez ki, mintha ez lenne a rakfenejuk ezeknek.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
vlevi
nagyúr
válasz Topiccsendőr #110262 üzenetére
"Ha dizel lenne a motor, vagy alacsony fordulatra belott turbos benzines"
Gajdán doktortól tudjuk (vezess.hu), hogy erre való a kettőstömegű lendkerék. -
Topiccsendőr
addikt
válasz vlevi #110263 üzenetére
Nem pont erre gondoltam, hanem alacsony fordulaton eroltetve a benzines turbos motoroknal ennel az alacsony fordulaton, de nagy terhelesnel megnovekszik a kopogasi hajlam. Dizelnel pedig nagyobb pofont kap minden alacsony fordulaton, nagy gaznal, mert ott nem a hengertoltottseggel kell jatszanod, mint a benzinesnel, ahol turbo nelkul hiaba adsz nagy gazt, majdhogynem semmi nem tortenik.
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Shin Chen
tag
válasz Bogyó bá' #110220 üzenetére
Ugyan, nekem van kőböl a fejem, nehezen változtatok az elképzelésemen
CB500X mindennel együtt már 2,4M, nem tudom hogy ment fel majdnem 300ezret(2.2m pucéran) az ára a kezdő 1.9ről. Akkor még rendeben is lettem volna vele, de inkább hagyjuk.
A DL650 árával még meg is békélnék ár/érték szerint, viszont hitelbe csúsznék, ami nem tűnik túl jó ötletnek.
(#110222) geresics
Szóval még ha tényleg jobb motor is lenne a TRK, megvan rá az esély, hogy alkatrész nélkül maradok, így jobban ajánlott a mainstream vonal.
Nem veszem mert félek, hogy más se veszi. Nincs kereslet, nincs kínálat.
Amúgy terepezést nem tervezek, max néha egy kis földút, de kb ennyi.
(#110256) Econ
Még nem döntöttem el mi legyen, de az biztos hogy kipróbálom!
Aztán lesz ami lesz."A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
dave0825
őstag
válasz -Mosquito- #110251 üzenetére
Úgy döntöttünk, hogy nem vesszük meg előre a jegyeket, inkább legyen 3.000 Ft-tal drágább ott helyben, mint hirtelen jöjjön egy eső, vagy felhők, ami miatt nem látni semmit, vagy 1-2 órás sorban állás, mert ezek miatt kidobott pénz lenne elővételben. Meg csak a tóhoz mennénk, följebb vagy másik oldalra, más csúcsokhoz nem. Időjárást nézek, persze, mindenképp, de elvileg hétvégére megint napos időt mond, kb. 20-22°C-kal.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
#31733248
törölt tag
válasz Shin Chen #110268 üzenetére
A legjobban tényleg akkor jársz ha Suzukit veszed, műszakilag tartós, jó konstrukció, könnyű lesz eladni a keresettsége miatt és nagyon szépen tartja az árát. A Benelli pedig jó eséllyel annyival lesz olcsóbb pár évesen, mint amennyivel jelenleg a Suzuki drágább. Nem utolsósorban egy jobb motorral töltöd el azt a pár évet.
-
Daywalker
addikt
válasz #31733248 #110272 üzenetére
Semmi bajom egyikkel sem. Sőt, korábban írtam már, hogy a robogónk Suzuki. A hondával sincs bajom, nekem a márkabuzisággal és magukkal a márkabuzikkal van bajom, azzal, hogy egyesek elvakultan hisznek dolgokban és képesek túlmisztifikálni a dolgokat. Máskülönben mellényúltál, mert a 650XT igenis tetszik, venném is, ha arról lenne szó, hogy ilyen típusú motort keresek. De azért a Benelli és a Suzuki között úgy 750 000 forint különbség van, ne hasonlítgassuk már.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #110262 üzenetére
A tartósságot valóban a kilométerek döntik el.
A 650 egyhenger egy rotakapa leginkább
Nekem 650 V2 deauville van. Itt is van ilyen effektus, de nem érzem annyira kínzónak mint az egyhengeresnél. Viszont a motorfék...
Nem tudom mi zajlik bent ennél a folyamatnál, de úgy érzem itt kapja a legnagyobb terhelést a kuplung rendszer. Mondjuk 3.ba 3500rpm, és hirtelen visszaengedett fojtószelep elég markáns motorféket eredményez, Ilyenkor hallom, az áthelyezett terhelés hangját.
Itt sajnálom a legjobban Gondolom ez sem egy nyírós használat?
egyhengeresnél még brutálisabbnak érzem.
Gondolom az olaj itt kaphatja a legnagyobb terhelést. A felfele váltásnál minden lendületben van. Motorféknél meg a visszaható erő lesz igen magas. -
Daywalker
addikt
válasz #31733248 #110275 üzenetére
Az, hogy szezont a fazonnal. Ha van rá plusz 750 ezer forintja akkor a jobbat kell venni, de akár el is motorozhatja a különbözetet,akkor sem jár rosszabbul. Az ő döntése. Amúgy néha megtévesztő az itthoni pocsolyából nézve, hogy mihez van alkatrész meg mihez nincs. Saját példámat mondom: itthon eléggé kevés rsv van, mégis szarásig van minden, főleg olaszoktól és UK-ből. Ők a benelli valszeg még nem ilyen, de a ne vegyen mert másnak sincs azért erős. Legalább nem egy tucatmotorra ül
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Geresics
addikt
válasz Daywalker #110276 üzenetére
"de a ne vegyen mert másnak sincs azért erős"
Szerintem olvass vissza még egyszer alaposabban. Nem mondtam, hogy ne vegyen, csupán felhívtam a figyelmét arra a nem elhanyagolható tényre, hogy ritka motorhoz nem fog minden szir-sz@rt kapni, pláne nem azonnal polcról. És ez nem csak a Pegasomra igaz, hanem haverom Multistradajára is, és még sok minden másra is...
Anno még aktívan olvastam az RSV fórumot is, és bizony sok más Aprilia is keresett folyton dolgokat, mert ők sem találtak...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Gaboman
nagyúr
válasz Geresics #110277 üzenetére
A ritkább márkákra ez mindig igaz volt és lesz is.
Aki ilyet vesz tisztában kell lennie azzal hogy nem olyan mint egy japán.
Mert az tény és való hogy a japán gépek ilyen téren hatalmas előnybe vannak.
Alkatrészellátásuk sokkal nagyobb és gyorsabb.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Daywalker
addikt
válasz Geresics #110277 üzenetére
Olvastam, mindent elolvasok, másokkal ellentétben értelmezem is. Az Rsv forum nem jó, külföldi Fb oldalakon (tudom régen nem volt Fb, habár már 10 éve van) van minden apró szirszar. A zx9r is viszonylag ritka volt, ahhoz is volt minden, ha más nem akkor gyári. Ez ilyen. Ha van pénz majomra, legyen bananra is. A karbantartásnál előre kell gondolkodni, nincs minden polcon... De ez sajnos sokszor mas márkára is igaz, bármi gyárit akarsz várni kell. A BMW - sek is szívnak, normális szerviz ott sincs, ha úgy nézzük. Van a Wallis meg két szaki az országban, aztán minden szerviz húzza a száját, mert itthon japán buzulás van. Aztán mégis veszik a BMW-ket. Sajnos a kiegészítők téren annyira nem vagyok otthon, sportmotorra sosem kellett doboz meg konzol, azt csak a tudjukkik raknak fel.
Gaboman: és ez sem volt mindig így. Pár éve a kawaba a szelepet Japánból kellett hozatni, egy hónapot vártam rá. Ma már jobb.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Gaboman
nagyúr
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #110277 üzenetére
A ritka az nem feltetlen szopo faktor alkatresz ugyileg, de csak akkor, ha europaban forgalmazva volt. Hasznalt alkatreszek beszerzeset neheziti meg a ritkasag faktor. Esetleg utangyartott kopo-fogyok valoban nem lesznek polcon.
10 evnel idosebb europaban forgalmazott modellhez mar a gyari alkatreszek is fogyatkoznak, ugyanis eddig kell biztositaniuk az alkatreszellatast eu szabalyzas alapjan.
Japan motorhoz egy-ket heten belul elmeletileg meg kene kapni, mert hollandiaban van az alkatreszraktaruk. Legalabbis en a legutolso kis biszbasz muanyag patentet is 2 heten belul megkaptam, amit senki nem rendel meg a motorjahoz, ha egyszer elveszett.Olaszokrol nem tudok nyilatkozni, mert ket japan jelado arabol veszek egy rendszamos RS 125 ot :D
Explosión de dos tiempos
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #110281 üzenetére
Hát, tekintettel arra, hogy európai márkák, hamarabb jönnek még, mintha Japánból kellene. Nalam pl szelepfedel tömítés polcon volt - gyári. De mondjuk kolléga BMW-s és neki egy szaros kuplungbowden valami két hét volt.
Amúgy erősen fogyatkoznak a régi motorokhoz a cuccok, a 98-as 9-eshez kuplung kiemelő már nincs, pedig el szoktak törni ezeknél az idős gépeknél. Használtban sincs már csak ritkán. Teljes váltót kell cserélni újabb evjaratra ilyenkor.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Samus
addikt
Használ valaki útvonal rögzítő alkalmazást? Olyamit keresek, mint például az Emdomondo, csak motoros kiadásban. Rögzíti az útvonalat, rárakható Google Mapsre az útvonal, könnyű megosztani, merre jártál, mennyit mentél, milyen átlaggal, stb.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Geresics
addikt
-
dave0825
őstag
válasz Samus #110283 üzenetére
rBiker-t szoktam használni én is, most a Yamaha MyRide alkalmazását is próbáltam (méri a dőlésszöget is). Van egy másik, azt még nem próbáltam, de pár embertől hallottam, hogy jó (az rBiker-nél nem tud többet, de szebb a végén összerakható kis videó),
viszont a neve nem jut eszembe, és nem is találom most.Később megírom.
Megvan, Relive.[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
csongi
veterán
válasz Samus #110283 üzenetére
Google maps is tudja ezeket kb.
A sebesseg kijelzese nem reg kerult bele, az meg fejlesztve lesz.
Kicsit elmerul az ember az alkalmazasba..
Hely megosztasa, tartozkodasi hely megosztasa, ami folyatosan lehet kovetni.
Elozmenyek, havonta van idofolyam, meg ezer minden.
Dolesszoget nem irja ki :), meg a sebessegi adatok meg igen fapadosak, de majd fejlodik. -
zsolti_20
senior tag
Udv emberek! Tanacsot szeretnek kerni hogy motor angliai forgalomba helyezesnel ki hogyan oldana meg a km ora cserejetha abbol nem letezik merfoldes valtozat? A km meteres valtozat nem megy at sajnos muszakin. Lekell cserelnem. Ktm 125 lc 2-rol van szo 1998-as gyartmany.
-
lumpy92
aktív tag
válasz zsolti_20 #110288 üzenetére
Szia. Én szétszedném a mostanit és csinálnék rá egy új számlapot, amit ráragasztanék. Rajta lehet mindkettő is, vannak gyárilag olyanok. Annak a skálazását vissza tudod számolgatni.
Bár kérdés, hogy az össz km számlálót elfogadják e km-ben (nekem ez logikus lenne mert bármikor átváltható).[ Szerkesztve ]
"never send to know for whom the bells tolls; it tolls for thee"
-
zsolti_20
senior tag
válasz Topiccsendőr #110292 üzenetére
Kicsit utána néztem nem tudom mennyire hiteles az infó, de azt írja hogy:
"The original speedometer dial face in km/h is replaced with a new face with mph and km/h scales. Distance will continue to be recorded in kilometers and it is acceptable in the UK to have speed and distance in different units."
Viszont egy másik oldalon ezt találtam:
"Note: We can not accept secondary devices, hand written changes or multiple stickers applied to the speedometer. We can only accept the changes detailed below." -
#81556480
törölt tag
Én vennék egy digitálisat, amit be lehet állítani bármilyen kerékre és mértékegységre. Az egyes LC4-eken ilyen van.
-
tboldi
nagyúr
-
Geresics
addikt
válasz tboldi #110297 üzenetére
Adventure Sport és a fullosan felszerelt változat.
De inkább hozzanak ki egy 850-es változatot, és adják olcsóbban, mint a 790 Adv-t, és okozzanak nekem jövőre sok-sok fejtörést!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- PlayStation 5
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AliExpress tapasztalatok
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest