-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz Bogyó bá' #24111 üzenetére
az elso par napban nekem is nyomta a fejemet a tavaly vasarolt sisak, a fulem kornyeken mar kimondottan fajt kb. 1 ora utan
mostanra, igy kb. 15000 km utan mar egyaltalan nem szorit, csak ha fulhallgatot rakok valamelyik fulembe (navigaciohoz), de olyankor eleg fajdalmas levenni (viszont marha jo erzes mikor vegre sikerul ) -
vendingo
veterán
válasz Bogyó bá' #24152 üzenetére
Miért vettél olyan bukót, ami szorít?
3 bukóm van, egyik se szorított semennyire, illetve használatból adódóan se tágultak annyit, hogy lötyögjenek a fejemen.
A legújabb bukóm kicsit laza a fejemen de még pont jól tart, ráadásul még az arcpárnája is felfújható és így annyira tart amennyire akarom.
Városba nem fújom fel, jobban szellőzik, de ha hosszútávra megyek, akkor mindig pumpálok rá egy kicsit. Ráadásul a szélzajt is tompítja.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
fattyu
veterán
válasz vendingo #24153 üzenetére
+1 én se értem ezt.
Komolyan. bukóvétel előtt egy hétig felbrópáltam kb mindent ami belefért az árba amit megszabtam.
Meg kell találni ama biztonságos szoros és tart mindenhol de nem kényelmetlen érzést. Nekem ezt két bukó adta. Shark rsr2+ meg a shoei qwest.
Amugy én értem az árérzékenységet de ha most még két hónapig kurva kényelmetlen egy bukó és megkeseríti a motorozást akkor azt forintosítva lehet olcsóbb lett volna a nem akciós de jó méret meg az ő fejére illő valamit keresni.
Szerintem. Igazán az a drága hogy először veszel valami szart majd utána a jót amit először kellett volna.
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #24148 üzenetére
semmi olyat nem írtam, ami ne lenne igaz.
de persze, lehet vallani ezeket a magasztos nézeteket, mint amit mf is, aztán majd kiderül, hogy a világ azért alapvetően nem ezen nézetek szerint ketyeg. de valóban igazad van, semmi közöm hozzá.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #24149 üzenetére
azért van 5 fokozat benne, mert a motor karakterisztika feleslegessé teszi a 6. fokozatot, ez egy nyomaték gép, egyáltalán nem hibája, hogy nincsen 6. fokozat. mekkora vagy, hogy nem férsz el rajta?
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
doc
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #24153 üzenetére
- Valamilyen biztonságos, zárt sisakot szerettem volna, számomra megfizethető áron.
- Robogós topicban fórumtárs vett ilyen Kappát piszok jó áron, és nagylelkűen felajánlotta a topiclakóknak, hogyha kell, bárki másnak is vesz, és elküldi postán. Nagyon rendes dolog volt tőle.
- Sajnos csak S és M méretben akciózták (és kizárólag a fehéret, de ez mondjuk nem baj, mert ugyan nem csicsa, de nem túlmeleg és azért látszik is)
- Eddigi sisakom egy übergagyi nyitott bukó volt, szintén M méretben, ami eleinte kicsit (előírásszerűen) szorított, de 4 hónap alatt tényleg tökéletes méretűre idomult. Nem szorít semennyire sem, de nem is lötyög. Pont passzos.
- Kalocsának a 40-50 km-es közelében semmilyen motorosbolt nincs, így nem tudok egyet sem felpróbálni, nemhogy 20 félét, mindegyiket több méretben.
- Soha a büdös életben nem volt még rajtam zárt bukó, így akkor sem lettem volna sokkal előrébb, ha próbálgathatok (mire figyeljek, stb)- Igazából nem lett rossz méretű a sisak, felvenni ugyan nem egyszerű, alig meg rá a búrámra, de amikor bele cuppan a fejem, akkor szépen áll, alig (!) szorít, és azt mindenütt egyenletesen teszi. Tehát a mindenféle netes irodalmak szerint jó méretűt választottam, mert ugye egy kicsit még alakulni fog.
- Gondom csak az arcpárnákkal van, na ott rettenetesen szorít, plusz súlyosbításként szemüveges is vagyok, ez sem könnyíti meg a dolgomat.
- (Hozzá vagyok szokva a jelenleg már piszok kényelmes (de nem lötyögős) nyitott bukóhoz, és hát ugye ehhez képest meg minden kényelmetlen.)
- A qrva meleg, és a jelenlegi sok melóm miatt nem volt még módom élesben, motoron próbálni sajnos. Remélem, hogy a szélzaj csökkenése (ez 80 fölött iszonyatos a nyitottban, túraplexi mögött is) és az überfaßa napszemüveg némiképp ellensúlyozni fogja a kényelmetlenségeket.Tudom, könnyelmű voltam, de nem akartam lemaradni erről a lehetőségről, és szerintem még mindig jobb, mintha a rendelkezésemre álló 20-25 ezer forintból megint valami Motowell csodát veszek, aminek a védelme mínusz 2* (de van benne BT kihangosító)
Bízom benne, hogy egy kicsit idomul a sisak (mindenütt a motoros tanácsadók ezt írják), mert így az arcpárna lesz az egyetlen megmaradó problémám.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Integra #24156 üzenetére
Igen,tudom ezért is tettem "-" mert ez/ek javítható,megszokható dolgok. 187/110 nagy,széles szélfogó vállakkal. A Varám kényelmesebb,lábtartó,kormány,háromszög kombó,és egyenesen is ülök rajta. Nem fikázás képpen írtam a Cb-ről mert a mai napig tetszik az a dög! Haveromnak meg az én vasam nagy,vagy ő a giliszta hozzá..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #24159 üzenetére
ahhaaa, ezt nem tudtam, na pont ezért kérdeztem
én 180/80, apum meg picit kisebb és könnyebb nálam és nekünk szuperül passzol a tehén, igaz egy mra touring plexit azonnal kapott még 0 km-nél más gumikkal együtt.
egy akra kipuffot azért fogok venni rá, mert olyan halk a motor, hogy senki sem hallja meg..[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #24161 üzenetére
sajnos az öregem már elütötték a gyári kipuffal, ha zajosabb lett volna akkor a futár gyerek könnyen lehet, hogy nem akar előtte megfordulni
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Djuree #24163 üzenetére
A nyitott sisakomban értelemszerűen nem volt arcpárna, mégis érezhetően (és elég sokat) alakult (mondjuk annak a szivacsozása is jóval puhább, mint az újé). A most vett zártnak meg igazán csak az arcpárnával vannak komolyabb gondjaim, ráadásul nem kevés. Az én fejméretemre, de nem az én arcformámhoz illeszkedik szerintem (kiálló pofacsontok, előre ugró áll). Ja meg a szemüvegességem okoz még gondot, nem is kicsit...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #24155 üzenetére
Egyreszt motoros topicban nekem mar sok ha eletvezetesi tanacsok elojonnek, legalabbis olyan szinten, mintha egy guruval lenne dolga az embernek. Meg hogy hogyan kell edzeni melegben, vagy kinek milyen fegyvere van hagyjan, bar akkor inkabb a csocs tema jojjon elo
Masik, h a vegere irtad, h semmi kozod hozza, ez igaz, illetve inkabb a milyen jogon formalsz ilyen szinten velemenyt barkinek az eleterol, es dontod el, h rosszul teszi, amit tesz. Mit varsz ettol? azert csinalod hogy egy hsz utan a fejere csapjon es total mas ertekrendje legyen? Abban a kornyezetben, azzal az ertekrenddel es abban az osztalyban vagy, mint o? Ertelmetlen raeroltetni azt, barkire amit te latsz jonak. Ha a vilag ennyire penz alapon mukodne csak, es olyan modon ahogy te allandoan tolod az arcaba mindenkinek, kinaban, indiaban, azsiaban fel kellene kotniuk magukat kb 4 milliard embernek, mert a nyugati vilag ertekrendje alapjan nem sikeresek, nincs baszottnagy anyagi joletuk, es igenytelen emberek. Ennek ellenere ezek kozul tudnak boldogok lenni, es az a meglatasuk, h a nagyobb vagyonra torekedes olyan energiabefektetessel jar, ami nekik nem eri meg, es nem is gondolkodnak ilyen fejlodesen, mert elegedettek. Ha mar ennyire filozofalsz, nem is ertem h nem jutott el hozzad az, h vannak mas nezopontok is a vilagban, amik mashogyan, de mukodhetnek. Persze mi totalisan nyugati ertekrenddel rendelkezunk, ezert azt itt eroltetni valszeg nonkomformista dolog lenne, ami olyan reakciot valtana ki a vaskalapos tobbsegbol, mint ami nalad is van. Ami meg zavar, h ez az egesz total onos, nem segito szandekkal tortenik, teljesen arroganciaba hajloan mindig rad lyukadunk ki, barkinek is adj barmilyen tanacsot,h te eppen hogy csinalod ezt, es termeszetesen valahogy a kepbe mindig bekerulnaz eppen aktualis egzisztenciad. De ezzel mi nem leszunk tobbek, csak egy alatendeltsegi viszony kialakitasanak tunik igy a dolog.
De ez krva feluletes dolog mar megint.
Szoval en orulnek ha az ilyen dolgokat hagynank itt, inkabb motorokrol beszelgessunk (vagy csocsrol) de ez tenyleg nem hianyzik ide. Peace.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #24165 üzenetére
"De ezzel mi nem leszunk tobbek, csak egy alatendeltsegi viszony kialakitasanak tunik igy a dolog."
Módosítást kérek alárendeltség kialakulása a részemről nem áll fent.
Egyébként meg annyit hozzá tennék, hogy szerintem itt mindenki segíteni akar a másikon, és ezt párszor túl is toljuk. Így voltak és lesznek is nézet eltérések, nem egyet értések, és ez rendben is van így. Ilyen az élet. Ettől csiszolódik össze egy társaság. A lényeg, hogy a megbeszélések után, az apró kis változások egymás irányába megtörténjenek. És lehet szó itt ciciről meg puskáról, az egymással való beszélgetés legyen a fontos úgy, hogy a központi téma a motor. Ezeknek a kitérő dolgoknak bele kell férni, ezek azok a kis fűszerek amikkel együtt kaphatunk egymásról képet, még akkor is ha nem találkozunk személyesen. Hiszen nem csak egy nick gépeli be a hszt, akinek motorja van, hanem egy saját életet élő ember, és ezek a kis szösszenetek hozzá tartoznak.
De nem bölcselkedek tovább! -
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #24165 üzenetére
engem pedig konkrétan nem érdekel az állandó olajhiszti, konkrétan átscrollozom ilyenkor a topicot, ahogy van. te azt élvezed, én meg azt nem, mert kibaszottul óvodának tartom, hogy nem képes senki belenézni a szervízkönyvbe. de te penge vagy a mechanikából, kened-vágod, jobban mint itt szinte bárki más, valós tudásod van ebben, neked ez az erősséged és ezt szívvel-lélekkel csinálod, érezni is. láttál valaha tőlem bármilyen megjegyzést is erre vonatkozólag? nem, soha.
ellenben szeretem az embereket megismerni, figyelni, a személyiségeket. mert én csak felülök a motorra, elindítom, megy, hazaérek, leállítom és kész. hol itt a gond? sehol.
és van véleményem, és ezt leírom. baj? nem. az lenne a baj, ha nem tennék így. semmit sem kell megfogadni, elfogadni, vagy homlokra csapni. azért merem úgy leírni ahogy leírom, mert voltam ott és én is csináltam és mondtam hasonlókat, aztán rájöttem, hogy marhára nem úgy van. csak önámítottam magam, kifogásokat kerestem és önigazoltam magam, hogy ne változtassak a dolgaimon. óriási a különbség. az igazi kemény pofánbaszós igazságot meg nem is írtam le, pontosan azért, mert nem is fogadná be elsőre, annyira sokkolná. mert erre csak akkor képes az ember, ha végre képes kíméletlenül tükörbe nézni és bevallani a szar dolgokat, amik kurvára nincsenek rendben.
viszont leírom neki, mert mf egy nagyon jófej srác és csípem. viszont naív még -szerintem- ebben a tekintetben, jó lenne ha nem követné el azokat a hibákat, amiket én elkövettem, megspórolna magának pár évet.igen, én a csernusi vénát követem, nekem is ez működött a beismerés után, a legtöbben ezt viszont rühelli, mert az ego és az önismeret nem képes befogadni, elfogadni, és vannak néhányan akik meg képesek és mernek változtatni. sajnos a világban erre a legkevesebben képesek, ez tény. nekem is évekbe tellett.
az meg nem érdekel, hogy ezért öntelt, bunkó, arrogáns sznobnak bélyegeznek meg, mindig is vállaltam, hogy kiállok a véleményemért. elfogadom, törvényszerű. csak az nem gondol a magamfajtára így, aki már szintén megjárta ezt az utat, mert ők már értik. pontosan ez az, amiért én sosem sértődök meg ilyen dolgokon, mert teljesen törvényszerűek ezek nézeteltérések és vélemény különbségek. és pont ettől is szép az egész, mert különbözünk, színesek vagyunk mind és mégis megtaláljuk a közös nevezőt.
a mások által nagy pofájúnak aposztrofált titulusom ellenére privátban meg állandóan kérdéseket és mit és hogyant kapok rengeteg embertől, hogy hogyan és mi módon lehetne és tudok e segíteni. vajon miért? nem vagyok orákulum, de egyet s mást már megéltem és csak ez érződik rajtam, ugyanúgy, ahogy rajtad a technikai, szakmai felkészültséged. én sem kisujjamból szopok ki mindent, hanem vérzett már eleget a fejem ahhoz, hogy tudjam mi merre és meddig, illetve nálam sokkal okosabb és bölcsebb emberektől tanulok és lesek el dolgokat. baj ez? nem. nyílván te is hasonló utat jársz be a motorok terén."De ezzel mi nem leszunk tobbek, csak egy alatendeltsegi viszony kialakitasanak tunik igy a dolog." - na viszont ez véleményem szerint egy teljesen fals nézet, mert senki sem teszi ezt, egyszerűen az ego miatt így állítja be ösztönösen az ember kapásból. és amíg ez az alapfelállás, addíg nincsen és nem is lesz érdemi fejlődés, mert tudatosan elzárkózik az ember tőle. ezt nagyon komolyan vallom.
az aktuális egisztenciám meg ne firtassuk, mert nemrég éppen majdnem mindent vittek a fejem felől viszont nagy célokat meg csak így lehet elérni, nagyot kockáztatsz. irdatlan stressz, kurvanyázás, álmatlan éjszakák, őszülő haj és még sorolhatnám. megértem, hogy nem mindenkinek kenyere ez, nem is lehet, szimplán vannak céljaim és a kishitűséget messziről elkerülöm és nem nagyon alkuszom meg, mert nem szabad. az anyagiasságot pedig nem én hoztam fel, egyszerűen reflektáltam, mert azt igenis mondom, és tartom magam hozzá, hogy az egy baromság, hogy a pénz csak az anyagias kurvákat vonza. ez bullshit. ha most valamiért ezt leírta, én miért ne írhatnék rá?
te nem törekedsz arra, hogy építsd a jövőd? tehetséges vagy a szakmádban, keresel, neked is drága hobbid van, persze, hogy idővel jobb és több lesz. miért jelenti ez akkor azt, hogy ahogy egyre jobban megy csak az anyagias kurvákat fogod vonzani? tehát kikell lógjon a segged a nadrágból, mert az igazi társat csak ott találhatod meg? na ezt mondtam én csak, hogy ez egyáltalán nem így van, vagy, hogy így kell legyen. nem is figyelsz arra amit írok, mert a személyem ekézed helyette kapásból. most is csak ismételni tudom, semmi olyat nem írtam, ami ne lenne igaz, vagy kizárná azt, amit te írtál, mert ott van bőven helye a te véleményednek is az enyém mellett. de nem ezt írtad, hogy szerinted van másik út is, hanem a személyem firtatod. igen.
nem kell békézni sem, mert ez egy ronda és felesleges formalitás, mert ennél jobban ismerjük egymást, semmi olyant nem vitatunk meg, amit amúgy se tennénk meg egy sör mellett, ez érv-ellenérv, ez így helyes és büszke vagyok arra, hogy motoros jóbarátnak tudhatlakértsd meg Tomi, hogy nem tehetek/teszek mindig és mindenki kedvére és nem is akarok és nem is fogok. értsek egyet, veregessük egymást hátba és akkor minden szép és jó? béke öröm és bódottá van? nekem ettől a gyomrom felfordul, álszent és hazugság, egyszerűen nem normális, hogy mindig mindenben minden írásban, válaszban igazodjak az adott személyhez és a véleményéhez. ez természet ellenes és undorító és beteg. az élet sem így működik, és a fórum sem szabad, hogy így működjön. a fórumoknak sajnos ez egy kurva nagy hátránya és hátul ütője, és veszélyesnek is tartom, és rengetegen vannak akik elkövetik ezt a hibát. én nem fogom. igenis ellensúly vagyok és a legkevésbé sem bánom ezt. mert én, ÉN így vagyok teljes. én azt szeretném, ha más ugyanígy vállalná magát kényelmetlen, vitás helyzetekben is és nem a másik irányba nézne, meg idomulna, símulna a többséghez, mert az sehova sem vezet és csak a saját egyéniségüket adják fel. szerintem ez rossz és helytelen. a konfliktus kerülés rettenetes dolog, mert az emberek nem beszélnek egymással. igen, provokatív tudok lenni, pontosan azért mert szeretem ha az emberek beszélnek egymással, érvelnek és ellenérvelnek, vitaktoznak. ez annyira baj? jobb a savanyúság? vagy netán lehet, hogy megmozgatok dolgokat másokban, elültetek egy-egy gondolatot és ezt idővel hasznukra tudják fordítani? én ilyen vagyok, mindent a pozitív oldaláról nézek.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Djuree
félisten
válasz Integra #24167 üzenetére
"nem tehetek/teszek mindig és mindenki kedvére és nem is akarok és nem is fogok. értsek egyet, veregessük egymást hátba és akkor minden szép és jó? béke öröm és bódottá van? nekem ettől a gyomrom felfordul, álszent és hazugság, egyszerűen nem normális, hogy mindig mindenben minden írásban, válaszban igazodjak az adott személyhez és a véleményéhez. ez természet ellenes és undorító és beteg"
ezzel bizony egyetértek a legteljesebb mértékben![ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
doc
nagyúr
megjott az uj Yuasa akksim
ezzel kapcsolatban ket kerdesem is lenne:
az utmutato azt irja, hogy a sav beleontese utan _kotelezo_ tolteni 100%-ig, akkor ezt ugye vehetem komolyan, es ne tegyem be a motorba enelkul?
a masik: ha mar igy alakult, erdemesebb lenne itt Budapesten toltenem, berakni a motorba es azzal hazagurulni, mint hatizsakban vinni, viszont ehhez kellene egy akksitolto, a moto.hu-nal van most olcso, akciosan, ez vallalhato, megveheto? -
-
stifi
senior tag
az orosz töltőt felejtsd el!
az akku úgy marad egészséges ha a kapacitásának kb 10%-ával töltöd, tehát egy 10A teljesítményű motorakkut 1A-rel töltesz. ha ez nem állítható az orosz töltőn (valszeg nem) akkor az 50-100A akkuhoz van belővel és 5-10A-t tol bele óránként, amitől egy kis akku kinyiffan mint a szar.ez a töltő 0,8A-rel tölt, ami tökéletes motorakkuhoz, de nagyon lassú autóakkuhoz, ennek ellenére már többször töltöttem fel a kocsim akkuját vele, teljesen jó!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
TommyGun
őstag
Ez tud csepptöltést is? mert azt nem írják, pedig télire az lenne a jó...ennyiért énis vennék de nem sok mindent lehet rajta tekergetni...
Haverom ERRE esküszik van a családban náluk 3 motor 3 autó egész télen éjjel nappal megy a csepptöltő forgatják az akksikat és bírja...
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
doc
nagyúr
Az orosz (kivulrol) nem allithato, de a rajta levo mutatos muszer alapjan picivel 1A alatti arammal tolti az akksit.
Osz vegen kivettem a motorbol, bevittem a lakasba, tavasszal ratoltottem vele kicsit aztan vissza a motorba, ket telet mar megoldottam igyTommyGun: azt irjak hogy a max. toltes elerese utan csokkenti az aramot, gondolom ez valami olyasmit akar jelenteni. Bar nekem a fenti megoldas is tokeletes
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #24164 üzenetére
Ezért viselkedem másik végletként: mikor sisakot kellett vennem, nem mentem teszteket bújni, és főleg nem néztem ki valami "vágy tárgyát", hogy aztán vagy jó legyen vagy nem. Úgy voltam vele, hogy sisakot nem lehet rendelni, azt fel kell próbálni, és akkor kiderül, hogy jó-e. Az összes többi szempont, amire a tesztek kiterjednek, csak ez után következhet. Így van "tökmindegy" sisakom, ami sokkal kényelmesebb, mint más, nevesebb, amit szintén felpróbáltam. Sőt, a szemüvegem is remekül belemegy.
Persze így is került légy a levesbe, ha kicsit hosszabban hordom, keletkezik egy púp a fejemen... a vicc benne, hogy egyáltalán nem érzem, hogy nyomna...
[ Szerkesztve ]
-
-
Integra
titán
válasz -Mosquito- #24181 üzenetére
persze, ez világos. de akkor meg se próbáljam megelőzni a dobbal? lehet, hogy semmit sem fog érni, mert pont egy ilyen bohóc jön arra, de lehet, hogy fog. melyiket választanád?
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
DigitXT
félisten
válasz Integra #24182 üzenetére
Nyugodtan tegyél rá hangos dobot, hidd el, hogy számít, csak ne legyen
túl hangos, mert akkor meg megmaradni nem fogsz túl szívesen a gépen.
Az arany középút kell... (Ettől függetlenül persze igaz, hogy neked kell
figyelni más helyett is, de néha igen jól jön, hogy jobban észrevesznek...)Mondjuk anno leszóltad a hangos dobot, szóval nem tudom. Te tudod?
bogyo112: jajj már.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz Bogyó bá' #24183 üzenetére
nem olyan zajos az az akrapovic dob.
ha hallottad már a gyári dobot, akkor tudod, hogy döbbenetesen halk, az egész motor az alapvetően, de a dob még jobban tompít belőle, ráadásul valami brutálisan nagy darab. ráadásul nem pörög fel a csillagos égig sem a blokk, így annak sincsen zaja. hallottam már a gyári akrapovic dobot rajta, nem üvöltős, csak pont kicsit megemeli a hangszínt, hogy hallhatóbb legyen. én pont nem vagyok nagy üvöltős kipuffos, de az hogy apum könnyen lehet, hogy emiatt szívta meg, elgondolkodtatott ezen.viszont magamnak szerezni fogok egyet az rr-re, mert autópályán rengeteget számít és városban is. muszáj, akármennyire sem örülök neki. egyszerűen meguntam, hogy az autósok nem figyelnek, nem látnak, talán hallanak majd. ha a refit nem kapcsolom fel, le se szarnak. így kénytelen vagyok állandóan felkapcsolt refivel menni alapvetően. xenon-t pedig nem szerelek be.
digit:
igen, tudom és most is tartom magam hozzá, hogy nem szeretem a hangos kipuffot. csak öregem balesete elgondolkodtatott, mert ismerem őt, sosem duhajkodik, nagyon defenzíven motorozik. és ha őt egy ilyen majom elcsapja, akkor valóban azt gondolom, hogy változtatni kell. muszáj.
most is végigmegyek bárhol a forgalmon gyári rendszerrel, de utóbbi időben sokkal többet megyek autópályán és a tapasztalataim nem túl jók. városban figyelmesebbek az emberek, autópályán meg szarik mindegyik bele az egészbe. meguntam, szégyen szemre bevallom[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TommyGun
őstag
Francba, most járkálhatok lidlbe hátha lesz ilyen töltő
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Integra #24185 üzenetére
Nem tudom, nincs elég tapasztalatom, ezért fenntartással kell kezelni, amit gondolok: városban, defenzív módon közlekedve (ha mindenki 60-nal megy, akkor én is annyival) 4. fokozatban a sportdobbal sem lesz elég feltűnő hangja. Ha viszont kimégy autópályára és tolod neki, vagy éppen egy 1000km-es túrára, ott meg téged szerintem jobban fog zavarni, mint a többi közlekedőt "figyelmeztetni". Vagy akkor meg teszel be füldugót, hogy téged ne zavarjon, csak a közlekedés többi résztvevőjét?
(#24186) TommyGun: nálunk, vidéki kisvárosban külön genyóság, hogy bár van Lidl és a szórólapot is mindig bedobják, az ilyen hasznos motoros cuccokból soha, semmit nem kap az üzlet. Tavasszal hirdették a bukósisakokat jó áron (ami állítólag igen színvonalas darab volt, olcsón) és hiába jártam a nyakukra, a bolt egy darabot sem kapott belőle (ezért kellett egy bóvli sz*r nyitott Motowellt vennem a tanfolyamra - a szomszéd kisvárosban). A töltő dettó...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Integra #24182 üzenetére
Dob. Az itthoni futárokat,főleg akinek szigsza tartja őssze az idomot,lámpa sincs rajta a rotyogón messze kerülöm. Dettó a bringás,gondol egyett elvágyodik valamerre,találd ki mit is akar.
Mint írtam mi most jöttünk haza Lengyelből. Tavaly is voltunk de akkor xar idő volt. Ami feltünt,bringást csak akkor előzik meg ha szemből nem jön senki,vagy igen távol van. Ez lehet 1perc de lehet 3-5 is. Nyugalom,béke.. 90-es táblánál 50-60 megy csak. Gyalogost 10m-ről megvárja míg a zebra/felhajtóhoz ér majd átengedi. Egy utcába pl satura megáll és úgy kanyarodik be. Ha előzől lehúzodik nem villog,nem dudál rád. Bezzeg itthon.. M2-n még az M3 as bömi is lehúzódik előllünk a vén f@x vw nek villoghatsz,dudálhatsz.. Majd egy perc múlva észbekap elrántja a kormányt az M3 bömire,satufék aki mögötte van,végre megelőzi az ember és kérdön bambán nézz rád..Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #24187 üzenetére
ha mindenki 60-nal megy, akkor én is annyival
Motorosként pont nem nyerő ez a megközelítés... Azért húzza majd rád,
mert ott mész mellette, és persze nem néz be oldalra. Már ahol több sáv
van, értelemszerűen. El kell menni mellette. Nem száguldozni de haladni.4. fokozatban a sportdobbal sem lesz elég feltűnő hangja
Honnan tudod, milyen hangja van sportdobbal egy nagyköbös motornak?
A másik meg, hogy nem feltétlen alapjáraton szöttyög az ember, amikor
még nincs meg a motorban igazán az erő, hanem a megfelelő fordulaton.
Mondjuk ebbe én is csak a partvonal mellől belevau, mert nem mentem a
városban nagyköbös sport/sporttúra motorral soha. (Az oktatómotor meg
lófütty volt, meg ott tempó sem volt soha, hanem csak óvatos karistolás.)Egyébként vannak fokozatok az übercsendes gyári rendszer és az üvöltő
nyitott dob között. Szerintem Integra nem a leghangosabbat akarja, sőt... -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #24190 üzenetére
OK, nekem a defenzív vezetés fogalmába nem fér bele, hogy ha az 50-es táblánál mindenki 60-nal megy, akkor nekem feltétlenül 80-nal kéne a sorok között cikáznom, üvöltő dobbal... ...ugye motorozni csak pár hónapja motorozom (és szinte kizárólag lakott területen kívül), egy lassú géppel, inkább autós szemmel nézem még a dolgokat (főleg városon belül).
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vendingo
veterán
válasz Bogyó bá' #24187 üzenetére
Az én V2-es motorom nem hogy negyedikbe, hanem még alapjáraton is hörög, durrog, rotyog, ropog.
A szomszédok panaszkodnak, hogy olyan frekvencián megy a motorom alapjárata, hogy a vitrinben zörög a herendi, az ablakok meg rezonálnak.
Indulás előtt az utca végére kell tolnom a motort, hogy ne zavarjam őket.
Elég feltűnő személyiség vagyok vele, kerülöm is vele a városi közlekedést, mert ég a pofámról a bőr miatta.
Engem nem zavar a hangja, használok füldugót, de dugó nélkül se elviselhetetlen nekem.
Én a menetszél miatt használom a dugót.
Aki mögöttem van, az mindig panaszkodik a hangjára, de azzal én nem foglalkozok.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #24192 üzenetére
Nagyon kíváncsi leszek az új, zárt bukómra, hogy mennyivel csöndesebb, mint a mostani nyitott (vélhetően sokkal), de megfogadtam, hogy amíg 40 fok van kint, addig már nem ülök motorra. (Szellőzőnyílások nélküli Cordura gönc rulez!)
A nyitott sisak max. 70-80-ig jó, attól fölfelé borzalmas ilyen szempontból. Füldugót meg nem szeretnék használni, nekem nagyon idegen (egy régebbi munkahelyemen a présgépek miatt kellett, de utáltam. Nem használtam, pedig lebaßás járt érte, ha a diri vagy a főmérnök észrevette.)Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Type-R
őstag
válasz Integra #24185 üzenetére
Anno, amikor még Budapesten laktam, és közlekedtem, mindig csak akkor hallottam meg a motorost, robogót, amikor már mellettem volt. Lehet, hogy vannak helyzetek, amikor segít a hangosabb dob (mélyebb), abban hogy észleljenek, de párhuzamos közlekedésnél a városban szerintem nem sokat segít, autópályán meg még annyit se.
Itt Németországban is "lepődtem" már meg, amikor egy motoros elhúzott mellettem az autópályán, mivel nem észleltem korábban a közeledését, pedig amióta motorozok, sokkal jobban fürkészem a tükörben a kétkerekűeket. -
Daywalker
addikt
Szerintem baromság a hangos dob, bár én is vágyom rá titkon...de ahhoz, hogy egy autóban autópálya tempó mellett (szélzaj, gördülési zaj, rádió, beszélgetés, csaj szivattyúzása a jobb egyben stb) úgysem fogja senki hallani, max ha valami GP dobot raksz fel, ami tök üres, de az téged fog az őrületbe kergetni. Az E jelzésűek (amivel vizsgán nem kell szopni) nem ér semmit ebből a szempontból. Mellesleg az autósok is utálják, ha mész mellettük a sorban és ott dübörögsz. Szerintem ez önámítás sokak részéről, hogy a hangos dob majd megvéd. Igen, a gyalogos talán meghall, a szomszéd pedig megőrül, mint sok más lakó a városban, de aki nem hall és nem lát miközben vezet, annak ez úgysem számít.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Integra
titán
válasz Daywalker #24197 üzenetére
amikor besűrűsödik a forgalom és lemegy 100kmh körülre az átlagsebesség, nagyon jól jön a hangosabb dob, mert azt már meghallják és sokkal biztonságosabban lehet az autók között átvágni.
de majd jövőre megmondom elsőkézből, idén már nem fogok ezzel szarozni, megyek így.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
vendingo
veterán
Amikor áll a sor/dugó van, akkor kicsit rátúráztatok, aztán megnyílik a sor előttem, illetve eszükbe se jut kinyitni az ajtót szellőztetés gyanánt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #24198 üzenetére
Az a baj h nem tudom egészen átérezni a helyzetet, mert nekem régi motorom van, és tudom, hogy a mai motorok sokkal halkabbak, mint a régiek, újabbat viszont forgalomban még nem vezettem (csak pályán). Az én dobom nem hangos, ellenben a blokk zenél rendesen, és a kipu is hangosabb annál, mint amit most a gyáriak csinálnak, tehát nem tudom, hogy mit élnek át azok, akiknek tényleg halk motorjuk van. De ha az enyémet veszem szintnek, akkor lehet, hogy már egy E jelzéssel ellátott dob is elég lehet egy mai motorra, ha annyit hangosít, hogy mondjuk olyan hangos legyen, mint a régebbiek motorok. Nehéz okosnak lenni a témában.
Pl. pont ma mondták hringen aliék, hogy milyen halk a motorom...hát nem tom, távolról lehet az, de amikor én rajta ülök és tolom neki, akkor számomra úgy sivít, mint egy szopós malac. Nekem pedig ez elég
vendingo: nem tom, nekem a gyárival is nyílik az És gázt sem szoktam rángani ilyenkor.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- DIGI Mobil
- MKV szerkesztés (mkvmerge gui, stb)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Digitális detox a Nokiától
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- További aktív témák...
- Jané Quartz isofix gyerekülés (15-36 kg)
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!