-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steven
addikt
válasz Integra #23400 üzenetére
hát meglátjuk mennyit bír ki ,ha 10-12 ezer km et ki bír lehet ezt rakom fel megint inkább tapadjon mint az állat ...
kicsit túl fújom amúgy az m5-t 3bart adok neki a 2,9 helyett , hogy ne kopjon annyira, főleg mikor meg volt pakolva mint az állat ... arra kíváncsi lettem volna , hogy hány kg volt úgy.
z8 ról meg annyit ,mikor vettem már meg volt repedve a gumi, öreg volt és így is tapadt mint az állat ,bele raktam még vagy 3-4 ezer km et főleg télen! szvl jah az is k#rv@ jó
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Integra
titán
válasz Steven #23402 üzenetére
na várj, hiba van a mátrixban, kicsit ellent mondasz magadnak...
megveszet a tuti gumit, amiben amúgy igazad van, egyetértek
és akkor túlfújod, hogy ne kopjon annyit? hát mit ér a jó gumi, ha nem megfelelő nyomáson használod, hol a tapadás?
én már rég eltérek a gyári általánosan megadott nyomástól, hogy még jobban tapadjak, 2.2 elől és 2.6 hátul hidegen. nem érdekel ha 3k km-rel előbb elkopik, pont az a lényeg, hogy még jobban tapadjak. és jobban is tapadok....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Steven
addikt
válasz Integra #23403 üzenetére
nem mert, ha megfelelően utána olvastál ezeknek a gumiknak, kötelező 2,9 en tartani hátul , elől meg 2,5 -n (gyártói előírás) mivel nem két komponensű hanem a húrokkal játszanak, más más feszítés van zónánként . Magyarul ,ha nem raksz bele megfelelő nyomást más lesz a gumi viselkedése formája...
szvl min 2,5 -2,9 et bele kell rakni, gyártó honlapját olvasd el... még ha pályázol vele akkor sem szabad...
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
"Ezt enyhítendő pályázáskor le szoktuk ereszteni a nyomást, elöl 2,1-2,2 hátul 1,9-2,1 Bar környékére. (Persze ez gumitípustól, motortól, a pilóta vezetési stílusától, a pályától és az időjárástól is függ, tehát ezek csak irányadó adatok.)
Éppen ezért eléggé meglepődtünk, amikor a Metzeler mérnökei elmondták, hogy az utcai sportgumiban, az M5-ben a közútra javasolt nyomással fogunk menni a pályán is. Hmm… Ennyire biztosak lennének a dolgukban? - gondoltam magamban."[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
csongi
veterán
Egy egybekötött ph-s motoros találkozó? Hátha mást is érdekel a repülés.[link]
-
Integra
titán
válasz Steven #23404 üzenetére
no, nézzük akkor, kicsit magas lovon ülsz, lerúglak róla engedelmeddel
köszönöm, hogy aggódsz miattam, de pontosan ismerem az interact gumikat, jóval hamarabb volt már interactom mint innen bárkinek is, így neked is pontosan azért váltottam anno a conti raceattack-ról, mert elolvastam töviről hegyire az egész interact történetet, elsők között rakattam fel akkoriban, mikor forgalomba került, kész dot számot? megnézem neked
a pályázásnál is tévedsz egy jókorát, de inkább úgy fogalmazok, hogy hiányosak az információid.
pályára külön megvan adva a keréknyomás a gyártó által, a k3-nál mindenképpen - ennek pedig semmi köze az utcai nyomáshoz, ahogy az m5 interact-hoz sem, amiből te kiindulsz. a k3 interact pályán elöl 2.1 és hátul 1.8 bar melegen, ekkor van ideális tapadás és kopás (ezt is adja meg a gyártó hozzá), psi-t most meg nem mondom neked fejből hozzá.az m5 interact spéci ebben a kérdésben, mert ennél a guminál az egyik cél pont az volt a gyártó részéről, hogy ne kelljen a guminyomással baszakodni. utcáról felhajthatsz vele pályára és haza. pár körig jó, de ennyi. mondjuk a legtöbb koca pályásnak ez még jó is lehet és jó is.
ellenben pont ezért nem lesz sosem lesz igazán jó utcai engedélyes pályagumi az m5 interact, pályára a k3 inteact kell, ezért használok én is ilyet, és ez még utcai engedélyes....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
.mf
veterán
válasz vendingo #23389 üzenetére
Natessék, mondogattam itt Horvátországot, majd utána az Elő-Alpokban gurulászást, de mivel itt nem volt semmi komolyabb reakció, letettem róla, hogy innen megyek vkivel, erre most megint előhúzod?
Jól hangzik, bár jobban szeretem a "motorosabb" (kikapcsolódásként is szerpentineken kanyargós, meg tájnézős) túrákat, mint a strandon punnyadósat. Igaz az sincs ellenemre, főleg, ha nem egy emberekkel teli homokos víz alatti sivatag, hanem egy még élővilággal rendelkező rész.
Odafelé legalább a hegyekben?
Plitvicét még belevenném, nem tudom, voltál-e már ott. Igaz kicsit gyaloglós, de nagyon szép.
6-7 nap, sőt, akár előző + adott hét hétvégéje (azaz 9 nap) is lehet részemről.
Aug 15-22 kár, hogy kiesik, pont a közepén van. Nekem aug. 3-tól 28-ig jó, sőt, szept. 1 után megint, csak akkorra ott már kicsit kiszámíthatatlan az időjárás, meg jönnek a viharos szelek, ha jól emlékszem.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
DigitXT
félisten
Új értelmet nyert kicsúszás esetén az "elment füvet nyírni" kifejezés.
Honda VTR Firestorm 1000 blokkal: így (lazán) kapcsolódik a témához. -
alvaro
senior tag
válasz vendingo #23389 üzenetére
Azt mondod, Horvátország, sátrazás. Arrafele rendesen felszereltek a kempingek? Úgy értem, van legalább egy rendes vizesblokk? Most voltunk Erdélyben, és hát nagyon nem olyan volt, mint a korábbi cseszlovák tapasztalatok. Konkrétan ennyire undorító klotyóval még nem sikerült összefutnom, víz meg legföljebb a Körösben, de abban nem volt sok köszönet
-
őstag
válasz alvaro #23411 üzenetére
Én Zadar könyékén voltam igaz autóval 1 hetet / PAG sziget Povljana /, és barátok jöttek utánunk. Ők kempingekben szálltak meg. Volt rendes normális hely épített fürdővel végig ahogy jöttek hazafelé. Ők 1 nap alatt lejöttek hozzánk aztán 1 hétig mindig mentek egy 100KM-es etapot nem autópályán és semmi panaszuk nem volt a kempingekkel. Körbe kell nézni.
[ Szerkesztve ]
“Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift of God, which is why we call it the present.” --- Grand Master Oogway
-
vendingo
veterán
Én belefáradtam a folyamatos motorozásba.
2 év alatt voltam 7-8x-r nyaralni, de mindegyik csak ilyen jövök megyek kategória volt. Soha nem tudtam rendesen kikapcsolódni.
Plitvicét biztosan kihagyom. Ha valakinek van rá igénye, akkor szívesen elmegyek odáig vele, de én tuti be nem teszem oda a lábam. Enyhén lehúzás. Biztos szép, de én 7 ezer ft+ parkolás tuti nem fizetek azért hogy megnézzem.Direkt úgy tervezem az utat, hogy minden nap legyen motorozás, de ne annyi, hogy a pihenéstől veszi el az időt.
Szerpentin lesz bőven, azt garantálom. Sőt, ha elérjük a tengerpartot nem is nagyon lesz egyenes. Szerpentines visszafordítós kanyargós sok látnivalós a parti 8-as út.Részemről aug 3-15 között totál ráérek. 5 napra mennék minimum, de inkább többre.
Odafele mehetünk pályán illetve hegyeknek is.
Ha én vezetem a sort, akkor garantált az eltévedés, biztos lesznek hegyek is, lehet ki se találnánk onnan.
Szeptemberbe többet nem megyek. Tavaly voltam szeptember közepén és jól beszoptuk az időjárással. 4 nap alatt sütött 3 órát a nap, a tenger meg csapvíz hideg volt.
alvaro: Sok kempingbe voltam már Horvátországba, mindegyik kulturált vizesblokkos, éttermes/büfés volt.
Remélem legalább 1-2 ember jönne, mert egyedül nem szeretnék lemenni.
Célszerű lenne indulás előtti nap Kanizsán megszállni, hogy időben letudjuk a távot, legyen még idő sátrat állítani, fürdeni meg legurítani pár Karlovačko-tSzáguldozás nem lenne, de a tempós haladás garantált. Ha elértük a 8-as utat, akkor aki akar, az a saját tempójában zúzhat a szerpentinen, aztán bevár. Én is fogom tolni neki, de annyira szép a 8-as út, hogy szeretném kiélvezni a tájat is.
Ha több nap is belefér valakinek, akkor abba is benne vagyok, hogy Montenegróig meg se álljunk, irány Budva!
Ebben az esetben megint csak beszopom és motorozásról szólna a pihenés.Jó lenne minél hamarabb fixálni a dolgokat, mert ki kell írnom a szabim.
Kempingfőzőt+palackokat viszek, kajára/kv-ra nem kell sok pénzt elherdálni, de én tuti minden este étteremben fogok zabálni és közbe nyakalom a sört.
A kempingek szezonban 10€/éj körül szoktak lenni.Kérem csak olyan jelentkezzen, aki biztosan jön, nehogy az legyen, hogy indulás napján nyögi be valaki, hogy mégse jön.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csongi
veterán
Ha valakinek van kedve a bihari hegysegben vagyes, gyalog turazos motorozos lablogatos 4 napos koruton reszt venni az szoljon a honap vegeig. Panzios alvas, csillagtura, szaraz kaja. Arrafele a vendeglatas kis cipoben jar . Szallas 3-4 ezer kozott fo /ej.
-
alvaro
senior tag
válasz Steven #23402 üzenetére
Kicsit én is túlfújom a gumit. Nem nagyon, mert pl. a Heidenau K73-nál érződött, hogy nagyobb eltérésnél változott az alakja is, főleg az első guminál a plusz nyomás "billegősebb" érzést keltett. Így - gondolom - már a fékhatásba is beleszól. Pár tized bar viszont szóra sem érdemes, viszont van biztonsági tartalék: ha nem nézek rá egy hosszabb úton (mert vagy meleg a gumi, vagy alszunk), akkor is minden bizonnyal megvan még a gyári ajánlott nyomás, és nem deformálódik feleslegesen, hasznos energiát értelmetlen hőtermelésre pazarolva. Szigorúan közúton használom, nem szokásom lapon fordulni (idén eddig még a lábtartó se volt lenn), ha egy gumi ennyit se bír "hidegen", akár azonnal elindulás után, akkor tajgetosz, mert télen teljesen hasznavehetetlen lesz.
Egyébként 2.2/2.5 helyett kb. 2.5/2.8-at használok, ennél maradtam a Michelin Pilot Road 2-nél is - engedve a Z6-nál simán bevált 2.9./2.9-ből. Szar úton kicsit pattogósabb, ez igaz, más hatása nem nagyon van. Picivel jobban gurul - de ezt a képességét a környezeti hőmérséklet jobban befolyásolja, mint a hideg nyomás.
-
Ferdzsoo
addikt
Kicsit megkésve a lopásos láncos témához, egyszer végignéztem az összes ilyen brutál láncok tesztjét az Összes abus láncot átvágták azzal a brutál félember méretű erőfogóval, a leghosszabb is valami 50mp ig tartott. És a láncok nem értek a földre.
Egyetlen lánc volt amit nem tudtak sehogysem elvágni.
Megnemmondom valami angol márka volt, majd utánanézek. Eldeformálódott az erőfogó ahelyett hogy elvágta volna. A flexes kérdés pedig szerintem kicsit abszurd. Nemhiszem hogy sokan nekiállnának percekig akkus flexel az utcán láncot flexelni, az is eltart legalább 1 percig, és nemkicsit feltünő, meg hangos."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Ferdzsoo
addikt
-
Djuree
félisten
válasz Ferdzsoo #23419 üzenetére
akármilyen láncot átvágok neked 10s alatt hidraulikus erővágóval. csakhogy ilyen nincs ám mindenkinek...ilyen van a tűzoltóknak is. van vagy 20 kiló
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Djuree #23420 üzenetére
Igen. Viszont ezt a disznó fogót nem nehéz beszerezni.
És nem kerül sokba...
Meg ha már veszek akkor olyat veszek amit minnél kebesebb dolog vág át."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
vendingo
veterán
Mi lehet a baja az üzemanyagszint jelzőmnek?
Régen úgy volt, hogy először csak villogott: 50km, világított: 10km utána gyorsan villogott: 10km
Most csak akkor jelez, amikor gyorsan villog és 1 liter benzinem maradt.
Mi szaródhatott el?Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Részemről a Horvát túra kudarcba fulladt.
Nem lett meg a biztosnak hitt szabadság.Mostantól vagyok szabad augusztus 3-ig.
Valaki esetleg jövő héten jönne?Nem tudom, hogy egyedül belevágjak-e egy túrába!?
Egyetlen parám, hogy lehet hogy unatkoznék, de ha jobban belegondolok, akkor lehet rosszabb lenne itthon aszalódni és arra gondolni mennyivel jobb lenne a tengerparton egyedül "unatkozni".Mosquito34: jól mér, mert amikor gyorsan villog csak ~1.5 liter benzinem van. Az a gond, hogy nem jelez korábban amikor kéne. 1.5 liter semmire nem elég, ha a világ végén vagyok.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
csongi
veterán
Elkészült a szűrőm
Várom a véleményeket, több szem többet lát.
A szivacs vastagsága 13mm és szűrő olajozva. szerintetek kell e bele még egy ? Arra gondoltam, hogy egyet szárazon tennék be, az olajozott lenne alól.
A szívóhang csak 4500-5000rpm között jön meg, addig a normális hangja van.
Képek.
Képek:
[link][ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
A mai autósnak, aki szivatva kihúzódott elém, hogy ne férjek el mellette, majd utána amikor előzni kezdtem, kijött elém előzni és mellé még röhögött is, valami ilyesmit kellett volna:
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #23429 üzenetére
Nem tom mi volt tegnap, de ennyi baromarcút rég láttunk, mint tegnap. A város is kész halál volt, össze-vissza kanyarognak, azt sem tudják merre akarnak menni, hol és hogyan kell lekanyarodni, totál sötétség van a fejekben, egyesek pedig úgy szorítják a kormányt és mennek tetű lassan a belső sávban, mintha most jöttek volna a rutinpályáról. Az a vigyorgó szlovák idióta megérdemelte volna a fejlövést helyben, aki Ferit szopatta szándékosan.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
whYz
addikt
Az miert lehet, hogy a fuel range kijelzes nem mukodik?
Ha jol olvastam akkor menet kozbe irna, hogy mekkora tavra elegendo az uzemanyag, de semmit nem ir. Mi a trukkje?
-
mocsanisi
senior tag
Na gyerekek ezennel vége a motorjavítós story-nak, leírom az elejétől pont azért mert sok támadást kaptam hogy rágalmazok, illetve páran gondolom kíváncsiak a dologra.
Vettem egy 400-as Banditot, ami bekerült KawaSzatiékhoz. Otthagytam 120-130ezret (karbipucolás beállítás, illetve szelephézagállítás a lényeges ebből), a motor még mindig nem volt jó, 2100-2200 alapjárat alá nem lehetett tenni mert fulladt, melegen 4-5 másodperc reakcióidő alapjáratról befulladás, 8ezres fordulattól 10ezresig torpanás, 12000 fölé nem forgott. Szatiék azt mondták rossz mind a 4 úszó, vigyek úszót és hibátlan lesz a gép. (itt kaptam a támadást hogy rágalmazok, mert spúr vagyok 4 úszót venni). Felkerestem Taschnert, tudna-e segíteni, ma fogadott. Kis garázs kis faluban. Először mértünk egy kompressziót, 1-2-4 henger 150psi, 3. henger 165 psi. Gyertya a 3-masban szép, 1-2-4 tiszta korom. Hengerek nem dolgoznak együtt. Karbi szétszed és jön a meglepetés, csupa dzsuva, ez nem volt rendesen kitakarítva. Pár O gyűrű hiányzik. Úszók hibátlanok, csak nem voltak beállítva az úszószintek. Karbiszinkron, pilot állítás, tűszelep állítás. Próba, minden gyertya kormos, örülünk legalább egyszerre dolgoznak a hengerek. Újra állítgatás, próbakör. Eredmény: 1500-as fordulaton ketyeg az alapjárat, akármilyen hirtelen gázra se torpan, kiforogja a 15.000-ret, vagyis végre leforog tiltásig. Fordulatot szépen ejti, minden hibátlan. Tasi szerint nagyobb főfúvóka van benne, ezért kellett annyit szórakozni vele (cirka 5 óra). Közben a fia megcsinált apróbb dolgokat, kábelek rendezése, index, idomok rendes illesztése.
Szóval a történek vége az, hogy jelenleg teljes mértékben működik a motor (15.000-ret hagytam tasinál, 1 év gari a munkájára), úszók teljesen rendben voltak szóval feleslegesen dobtam volna ki 60-80ezret úszókra. Hétfőn megyünk haver banditájáért Szatiékhoz, én pedig erre az egészre rá fogok kérdezni, hogy egyáltalán minek fizettem a karbi pucolásért, ha meg se volt csinálva....Itt a vége a kavalkádnak
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mocsanisi #23433 üzenetére
Ha így történt - miért írnád egyébként - akkor Szatiék kegyetlenül lehúztak a semmiért. Én nem ismerem őket, de itt a fórumon eddig mindenki dicsérte a munkájukat. Ez nem lesz jó reklám nekik, az biztos.
A mostani szerelő címét, elérhetőségét meg megoszthatnád velünk, ha nem gond!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mocsanisi
senior tag
válasz mocsanisi #23433 üzenetére
szerkesztésbe nem fért bele, a videó, elején alapjárat állítgatással: VIDEÓ
Bogyo: Ha megnyitod a videót, ott a szerelő elérhetősége. Fényképekkel és videókkal ledokumentáltuk azt amikor odakerült a motor, így a "szinkront", a karburátor részegységeit lefotóztuk. Ha van rá igény felteszem azokat is... Én nem akarok senkit se átverni.
Én megtaláltam a szerelőm, ezek után amit "összevarázsolt", sehova máshova, csak hozzá!
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
csongi
veterán
válasz mocsanisi #23436 üzenetére
Szépen egybe szól Gyertya kormolás lehet eltűnik ha egy hosszabb körútra elmégy vele. Nézd rendszeresen az olajat, és hamar kiderül benzin többlet vagy olaj fogyás feketíti be a kipufogót.
Széles utat és sok élmény gazdag kilométert vele .Amit szati csinált érdekes, mert nekem telefonon segített, villamossági ügyben, és semmit nem kért érte.
Lehetséges hogy valamelyik szerelője volt prasnya disznó? De azért 120 ezerért ne már! Én biztosan beszélnék vele, és valamilyen kompenzációt ki eszközölnék. -
-
TommyGun
őstag
válasz mocsanisi #23433 üzenetére
Röhej b+ hogy 120 ropiért szart csináltak és még rá akartak dumálni másik 60asra...tuti kiverném a balhét, egyértelmű hogy hanyag munkát végeztek és átbasztak, tuti felborítanám az asztalt...
[ Szerkesztve ]
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Daywalker
addikt
válasz TommyGun #23441 üzenetére
Hát, mielőtt borogat azért érdeklődjön. De mindenképp fel kell lépni a hanyagság ellen. Velem korrektek voltak. Más eddig képtelen volt kitakarítani rendesen a karbit és belőni az alapjáratot, minden évben mennem kellett állítani, mert szar volt. Most a második szezonját futja ugyanazzal a beállítással és teljesen oké. Olyan apróságokat is megcsináltak, amit más leszart vagy észre sem vett. Szóval gyanítom, hogy ott valami nagyon félrecsúszott.
Mellesleg ez a 120 ezer...valami nagyon nem korrekt. Nekem kompressziót mértek, veszteségvizsgálat is volt, szelephézagot állítottak, megint mértek egy kompressziót, cseréltek négy gyertyát, kipucolták és beállították a karbit, vezérműlánc-feszítőt javították (szorult), kábelezéssel bíbelődtek (hőgomba csatlakozónál), benzinszűrő és tanktakarítás, légszűrő takarítás...ez volt 57 ezer forint. Szóval ez a 120...érthetetlen.[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
mocsanisi
senior tag
válasz Daywalker #23442 üzenetére
Nyílván nem asztalt borogatni akartok, hanem megbeszélni hogy tulajdonképpen miért és hogyan alakult ki ez a helyzet. Ez se nekik nem jó, se nekem. Hétfőn beszélek Lacival.
Szerk.: Fókusz nem lett jó a képen, de szerintetek így kell kinéznie kitakarítva? KÉP KÉP
[ Szerkesztve ]
"Vékony srácoknál a kockahas olyan, mint dagadt csajoknál a nagy mell. Nem számít..."
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én csak olvastam itt a fórumon, nekem ilyen "luxus" dolgaim nincsenek a 20 éves csótányon... De autón is így szokott működni (nekem abban sincs).
Más: meghajtottam az öreg mocit, gurultunk 100km-t unalom ellenGalilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
AndrewTdi
addikt
válasz Bogyó bá' #23445 üzenetére
Mi is voltunk ma APCon. van ott egy bányató, amit meg akartunk nézni, de az uccsó kb 500 méter túl endúrós volt (emelkedős földút), így az etap 99%ánál visszafordultunk. Nem igazán Bandit, Monster és Nexus terep volt.
de jó kis utakon mentünk Veresegyházától kertek alatt. -
Daywalker
addikt
Aug 3-4. valaki kecsó? Tudom, azt mondtam nem megyek kecsóra, de Kakucs sajna foglalt azon a hétvégén, viszont menni kéne, ha jó idő lesz.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok