-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
ALI_G
veterán
irnie racing-es srác használja versenygépbe
Amúgy most olajat és szűrőt keresek az R6R-be, idénre be kellene vásárolni. Inkább a tartósságra mennék, mint arra az 1 LE extrára. Mondjuk nem árt ha nem csilliárdba kerül, de évi max 2 olajcserénél a többi költséghez képest elenyésző.
-
Topiccsendőr
addikt
Telefonrol nem tudok adatokat turni jelenleg, de jogos a keres.
40 es olajjal palyaztam mindig is. Tablazat alapjan is 40 fok felett kell 50 es olajat rakni motorba, az gondolom tiszta.
A palyagepek gyakori olajcsereje csak a benzin miatt van, nem azert, mert az olaj elfaradna. Ezert az 50 es olajos ajanlast nem ertem. Ezert cserelik le az emberek 3 meg 6000 km utan.A versenymotorok egyebkent is 20-30 as olajjal mennek, es azokat is a laza gyuruk miatti benzinesedes miatt cserelik minden verseny utan.
Azt nem mondtam, h 30 as olajjal kell palyazni, bar siman elbirna, mert az utcai motornak nincs olyan laza gyuruje. Es ezesetben eleg gyakran kellene cserelni is. Utcara boven jo az is.
A surubb olaj jot tesz a dugattyu kornyeken, de a siklocsapagyaknal pont forditva. Mivel hidrosztatikus csapagynal az a lenyeg, h minel tobb olajat nyomj at.
Pozitivum, negativum is fel volt sorolva.Amugy meg a forro alkatreszek eseteben ha megnezed mi a kulonbseg egy 30-40-50 es olaj viszkozitasaban.
100 fokon meg valami csak van, de 120 fokon mindegyik ugyanolyan folyossa valik. Tokmindegy milyen viszkozitasa van melegoldalon. Kuldok neked majd egy cikket is.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #22393 üzenetére
F650.hu-s brigád is szereti azt a 15W50-et (sőt, van, aki 20W50-et használ), de ez egy befőttesüveg méretű henger Sőt, utóbbi időben a gyár is átállt arra, hogy 15W50-et ajánljon bele, évekig 10W40 volt a hivatalos. Én mindenesetre maradok a 10W40-nél, nálam gyakoribb a hideg (mínusz 6-7 fokig rá-ráülök, ha száraz idő van), mint az, hogy főzzem a blokkot.
De volt benne 15W50 is az elején. Nem hiszem én se, hogy bármi baja lenne a tiednek, ha a nyáron benne maradna, főleg, ha eddig is azzal ment.
[ Szerkesztve ]
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22397 üzenetére
emlékszel, mikor az rr-be a 15w-50 motul 300v olajat öntöttem és elmagyaráztad, hogy mi miért és hogyan? most viszem majd cserére és most már az 5w-30 300v olajat veszem bele újra
(jah, küldtem egy üzenetet fb-n)
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22408 üzenetére
arra gondolsz amit linkeltem, vagy az r6r-be mit ir a konyv?
Egyébként azt hinném, hogy minden japán sor4 egyformával megy utcán. -
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22407 üzenetére
mire gondolsz a fogyasztással? autómra? sosem volt olajfogyasztása, de üzemanyagfogyasztása sem volt túl sok akkoriban, ugyanazt eszi százon mint 5 éve. amúgy azt castrol edge 10w-60 olajjal vettem, kezdetektől azt az olajat kapta és én áltam aztán át motul 10w-40 300v chrono-ra, utóbbinál sincsen olajfogyasztás és ugyanúgy 8-9 liter között járok.
motornál sincs ez másképpen....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz yodamastah #22412 üzenetére
integra type r, 81ezer km-t ezzel az olajjal ment most 116ezer van benne, és kutya baja, pedig ez rendeltetés szerűen megy sokat 200 felett 100ezer körül váltottam át a 10w-40 motulra. de én ezt sem cserélem 6k km után, hanem ahogy becsúszik, inkább 8-10ezer között. semmi baja nem lesz. most fogyasztottam el az első kuplungot benne, még az eredeti van benne, nem rossz eredmény.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
TommyGun
őstag
válasz Bogyó bá' #22362 üzenetére
Örülj neki a bukót könyebb dzsuvázni, kell venni ilyen babaseggtörlő féle nedves háztartási törlőt, 200ft 50-100 db asszem és azzal seperc alatt letörlöd, a kabit meg mosni kell általában...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
vendingo
veterán
válasz yodamastah #22412 üzenetére
Én is 10w60-at használtam a kocsimba amíg megvolt. Gyakran forgott 9000 felett, csak ne kellett volna 5000 kilométerenként cserélni.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22410 üzenetére
Hogy kerdezzek ra? amazonrol amugy se tudunk meg rendelni.
Nem tudja valaki mikor lehet Mo-ra rendelni toluk? Iden esetleg? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz vendingo #22417 üzenetére
A kocsit, vagy az olajat? Bocs, magas labda volt, nem bírtam kihagyni...
Ide rímel, hogy jó múltkorában találkoztam egy hölgy ismerősömmel, aki vagy 6 évvel ezelőtt vett egy már akkor sem fiatal Renault Clio-t. Dicsekedett, hogy ez milyen k*rva jó kis kocsi, mert ment már vele 58.000 km-t, és még nem kellett benne olajat sem cserélni!
Azt hiszem, tőle sem vennék használt kocsit....[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
Én úgy tudom, hogy az eladótól függ, hogy postáz-e Mo-ra...
Mindenesetre már rendeltem az Amazonról, igaz, nem motorolajat.A sisak plexim meg az eBay-en keresztül jött. De ott is a mögötte
álló üzlet szállítási policy-je a mérvadó - 1 hét alatt itt volt USA-ból,
viszonylag olcsón, más kérdés, hogy utána 2 hetet vacakolt a VÁM
és a Magyar "Királyi" Posta, hogy kézhez kaphassam + ugye ÁFA.
(VÁM nem is volt rá, mert viszonylag kis érték, csak a 27% ÁFA és
persze a Posta saját vámkezelési díja, amikkel a végösszeg nőtt...) -
ALI_G
veterán
-
Topiccsendőr
addikt
mol 10w 40 - Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 96,2
mol 10w 50 - Kinematikai viszkozitás 40 °C-on [mm2/s] 123,0
nah ez a nem ugyanaz. a szivattyúzhatósági hőmérséklet persze -33, de azzal nem vagyunk előbbre. a hidegoldali viszkozitás értékekben jókora különbség van.[link]
ezt olvasd el, és világos lesz, hogy nem annyira egyszerű a történet, hogy ami melegen sűrűbb, az véd is.
amúgy a vékonyabb olajoknak sokkal jobb a nyírással szemberni ellenállása is, egyszóval többrétű a dolog.(lehet regisztrálni kell, de megéri)
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22428 üzenetére
visszanéztem a log-ot a telefonomban, fél liter átlag. elszállt az eufória
kicsit hidegebb fejjel kezelek már minden olaj meg üzemanyag kérdést én is....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
"amúgy a vékonyabb olajoknak sokkal jobb a nyírással szemberni ellenállása is, egyszóval többrétű a dolog"
srry ide vastagabbat akartam írniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22432 üzenetére
hogy érzem e, nemtom, még nem ment bele a 0w-30, de kíváncsi vagyok. tegnap elég keményen széttéptem a motort, jövő hónapban betolom az olaj és telóolaj cserére és akkor megnézem, kíváncsi vagyok a felpörgésre. elméletileg sokat, a kérdés, hogy érezni is fogom e a különbséget.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Topiccsendőr #22434 üzenetére
az 10w-40 lenne akkor
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22427 üzenetére
Az a baj hogy te rámész nagyon a hidegoldali viszkozításra (ami fontos)
Viszont nem említesz pár dolgot. Az olaj (azaz kenőanyag) olajból és különféle adalékanyagokból áll, a felhasználási terület, típus, stb függvényében: kb 3/4-1/4 arányban..Egy 10-40W-es street jelzésű olaj amit utcai közlekedésre terveztek nem ugyanolyan mint egy 10w-50-es olaj amit versenyzésre is lehet használni, és itt nem a viszkozitásra gondolok, hanem az adalékok összetételében, hisz rengetegéle adalékanyag van: detergensek,súrlódáscsökkentők,viszkozitás-módosítók,korróziógátlók,oxidációgátlók,kopásgátlók,folyáspont-csökkentők,habzásgátlók,tömítésregenerálók,fémdezaktivátorok,EP adalékok,diszpergens adalékok,paraffin-mentesítők, stb..
Az olaj élettartama alatt állandóan változik, nem ugyanúgy bírja kétfajta olaj ugyanazt a működési körülményt. Én még mindig a motorolaj gyártók ajánlásait veszem figyelembe, illetve a motorom gyártóját. Fontos a hidegoldali dolog, de én nem állnék be erre az 1 síkra..Racing olajat veszek pályázásra, nem utcait, bízom az olajgyártókban, valószínüleg nemhiába terveztek ilyen típusú olajat..Értem én hogy a 10w-40-es olaj indításnál jobb mint a 10w-50-es, de mivel a 10w-50-est meg extrém felhasználásra tervezték, így jobbnak látom ilyen olajat használni pályán, mint egy sima street jelzésű olajat...http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #22434 üzenetére
600RR-be 2007-től 30-ast írnak, viszont az angol manual szerint 40-es is mehet bele nagy melegben. Most az enyémben 40-es van, de gondolkodom következő olajcserénél az 5W-30-on. Talán az arany középút 5W-40 lenne a legjobb? 10 foktól már használom egészen a 35 fokos kánikuláig.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Topiccsendőr
addikt
elolvastad a cikket?
hidd el én rohadt kíváncsi voltam erre az olajtémára, és olvastam én már mindent ezzel kapcsolatban.
és akkor megint elmondom, a versenymotorok 20as 30 as olajjal mennek eléggé extrém körülmények között. az 50 es olajat a motorgyártód 40 fok felett ajánlja. de azt öntesz bele amit akarsz, baja nem lesz tőle, csak nincs értelme magyarázni, hogy miért rakod bele meg hogy én miket hagyok figyelmen kívűl.
sztm túltárgyaltukArcher:
az a jó olaj, amit a motorgyártód előír a külső hőmérséklethez.
egyébként hidegoldaliban minél kisebb, melegoldaliban pedig ami a táblázatban van[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22438 üzenetére
A motor gyártóm a 30-asat ajánlja 30 fokig, felette sorban a 40-es és az 50-es olaj egy sorban van. Vagy én értelmezem rosszul a táblázatot?
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22440 üzenetére
akkor mit ajánl 30-40 fok között?
Szerintem a táblázat azt mutatja hogy -20+30 fok között 10w-30as olaj, +30fok felett meg a fentebbi olajok, amik jók egészen 40 fok felett is, de 30 fok felett már nem ajánl 10w-30-asat..
Én így értelmezem a táblázatot.http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22442 üzenetére
olvastam (persze nem a komplett weboldalt), ezért is írtam hogy a hidegoldali kopás is fontos.. De nekem fontos a melegoldali működés is, meg a motorolaj változata is.. A mol olaj amúgy a teszteken a legjobb védelmet nyújtotta, azért álltam ár molra..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
válasz Topiccsendőr #22442 üzenetére
hétfőn mindenképp mentek kakucsra vagy kecsóra rossz idő esetén is? Mintha esőt mondana hétfőre...
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Topiccsendőr
addikt
Jo, csak azert mondom, mert pont azt irja le, h a vastagabb olaj nem ved jobban, mivel 120 fokon mar alig, 150 fokon pedig egyaltalan nincs kulonbseg akarmit raksz bele. Szoval pont extrem magas homersekleten nincs mar kulonbseg, barmit hasznalsz
Ezert erdekes a cikk, de tenyleg tultargyaltuk.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nekem ment már el olajnyomásom 40-es olajjal nyári melegben. (valvoline felhabosodott)
azóta csakis 50-est rakok bele. (q8)
sőt, mivel szerencsére a v4 nem pöccröff motor, mire az első munkavégzés megtörténik (főleg ősszel-tavasszal), addigra már a minimális olajnyomás is előállt.
csak gondoltam megemlítem.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Topiccsendőr
addikt
nem. neked nem ment el a nyomásod Tüzi.
ezt mindig kitárgyaljuk ilyenkor úgyhogy legyünk túl a kötelező körökön:
én ilyenkor mindig elmondom, hogy volt egy ZXR 250 esem, amivel sikerült elesni úgy, hogy kiakadt a gáz, és kb 20 mp et ment az oldalán valóban olaj nélkül. és faszán főtengelycsapágyas lett.
Ha neked elmegy az olajad fordulaton terhelésen, azt a motort dobhatod ki a kukába.Felhabosodni nem értem hogy tud olajpumpánál. karter aljáról szív. ott mi habosodik?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #22448 üzenetére
Akartam már régebben kérdezni , ezen topic első hozzászólásában van egy MZ-s képed:
Szóval ebben a helyzetben hogyan képes ellátni feladatát egy egyszerű MZ-karburátor? Az úszó rég fel van kenődve valahová, hogyan nem áll le, vagy nem dadog le a moci?
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ALI_G
veterán
válasz Topiccsendőr #22445 üzenetére
ámen tesó nyáron csak zápor szokott lenni, legalább kicsit hűl, aztán lehet megint csapatni csak azt a szar futóművemet valakivel álltsuk má be
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen