-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyGun
őstag
-
senior tag
válasz Topiccsendőr #21464 üzenetére
Hmm, hogy motorilag az autóipar fejlettebb mint a motoripar vitázható dolog..
Pl mutass egy szériagyártású (tömegeknek szánt) 600ccm-es autóblokkot, ami tud 120 LE-t turbo nélkül, azaz szívómotor.. (avagy ott a 1300ccm-es Hayabusa, az 1400ccm-es ZZR, stb stb)Továbbá pl sok teljesítmény/verseny autóblokkhoz pl a Yamahát bízták meg fejlesztéssel.
Szerintem minimum egy szinten van az autóiparral, annyi, hogy az autóipar tovább tud lépni a szívómotorokon és más eszközökhöz / alakításokhoz is tud nyúlni (hibrid, turbo, diesel motorok)
Azt is vegyük hozzá, hogy hány Kg egy motorblokk és mennyi egy autóblokk..
-
Daywalker
addikt
Jó, azért azt nézd már meg, hogy mennyit pörög egy motorban a főtengely percenként (már amelyikben), és mennyit egy átlagos autóban Nem csoda, hogy ekkora teljesítményt tudnak kihozni, ezért is rövidebb az élettartam. Az átlag autónál törekednek az egyenletesebb teljesítményleadásra, tehát a teljesítménygörbe sem olyan meredek, cserébe nem is akkora a teljesítmény. Más a vezérlés, van változó szelepvezérlés (motorban van? - nincs...egyébként volt régen a kawának, de nem használják, mert nincs rá olyan igény, mint az autókban. Ahogyan turbo is volt egyszer gyárilag, de az sincs már). Más az autóban a váltó, ott kell differenciálmű, féltengely stb...
Na egy szó mint száz, ha már hayabusánál tartunk, akkor ne a sarkon álló swifthez hasonlítsd
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
Azt nezzuk h egy uj technologia mikor lepett be a motorokhoz, vagy az autokhoz.
Az autokhoz mindig elobb kerult be joval. Meg csak most tartunk a skyhook technologianal, vagy a bomos a felaktiv futomuvel, ez autoban mar miota van? Kanyarkoveto refi. Ugyan. 70 ben volt a citroenen.
Abs rol ne is beszeljunk. Lambda szondarol se. Az autoipar utan kullog a motoripar, de ez ertheto, hiszen nem megy belole annyi. Illetve a kornyezetvedelem miatt is muszaj fejleszteni az autokat.Daywalker:
Mondjuk valtozo szelepvezerles van motorban
250-400 bandit, suzuki RF, satobbi. Hondat nem sorolom[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
senior tag
válasz Daywalker #21508 üzenetére
Jó nagy hülyeség volt összehasonlítani a két járműkategóriát, szerteágazó info hiányában nem lehet reálisan megítélni melyikben van több tudomány.
Pl Te festhetsz akár fotorealisztikusan is egy festményt, mikor Picasso húz pár vonalat és lefekszik előtte a világ..
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #21511 üzenetére
Jah, végülis igaz...akkor engem átb.sztak. Ezért nem veszek Superbike-ot már
F1DO: naja...akkor még van remény
Persu: jut eszembe, én azért örülök, hogy nem lett előbb ABS a motoron...az a recsegő-pumpáló szar, amit annak hívtak pár évvel ezelőttig, az motoron szerintem életveszélyes is lehetett volna. A mai technikával sokkal kifinomultabban tudják hozni azt, amire valóban igény van.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
#25954560
törölt tag
ez nem csak a teljesitmenyrol szol. de a japanoknak regen kocsiban is voltak nagyon jo LE/ccm aranyu motorjai (mr2, s2000, stb). es a csucsteljesitmeny ugye a fordulatszamtol nagyban fugg ('mint az koztudott...' ), tehat ezert is nehez osszehasonlitani a kettot.
masreszt a yamahat meg jo h megkertek (pl az lf-a is az o segitsegukkel keszult), mivel kompakt blokkokban, nagy LE/ccm aranyban es kipufogo-hangolasban igencsak ottvannak a szeren. nem biztos h persu nem arra gondolt h a mostani autoblokkokban egyszeruen tobb az innovacio, akarmiert is van igy.
a downsizing-gal kozelit a ket tabor, de meg mindig hasznalhatatlan pl egy hayabusa motorja a hetkoznapokban pl egy fiestaban, akkor is, ha beleepitettek jol lathato modon elsosorban konnyu kocsikba teszik a motorkerekpar-hajtomuveket: pl kneesliders.mod: na kozben persu leirta.
[ Szerkesztve ]
-
TommyGun
őstag
Nem is visznek a hátukon 1-2 tonnákat + a pici családot, nem is pörögnek 15 ezreket...és az élettartalmuk se annyi...
"Vannak, akik azt hiszik, a futball olyannyira fontos, hogy úgyszólván élet-halál kérdése. Mindig elszomorít, ha ilyen véleményt hallok. Biztosíthatok mindenkit: a futball sokkal, de sokkal fontosabb."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #21513 üzenetére
hát ez egy kicsit olyan, mint amikor megkérdezik a parasztbácsit, hogy miért nem viseli a vadonatúj csizmáját. - mert azt mondták az első héten szorítani fog.
Valahogy ki kell fejleszteni, ez időbe tellik, sztm elég későn kezdtek bele, már sokkal jobban állnánk, ha lett volna ilyesmire igény, bármilyen szempontból, törvényalkotás által, vagy vásárlók által.
egyébként néhány példa az arcátlan bombardier csoport alkatrészáraira: (csak épp aktuális volt nálam a bevásárlás, nem akarok itt puffogni)
műanyag fogaskerék, beztoss belekerül a gyártása 200 forintba
vízpumpahajtó lófasz, amit én kiesztergálok 2 óra alatt anyagköltségen 500 forintból
aluöntvény kuplungkiemelő na nemá
best of power szelep ebből a lóvéból annyi repülőgépalut veszek, hogy belefulladok és kb 10 perc egy cnc esztergán. És jobb anyagból lesz mint a gyári. Vettem is bayen utángyártottat 7500 forintért a 100e helyett. Bementem motorosboltba, ugyanezeket az árakat mondták, szóval nem elírás. Szóval nem tudom mit szívtak ezek.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
ALI_G
veterán
Akkor aki szombat kakucsra szavazott "talan"-nal, azok kozul hanyan jonnenek tenylegesen is?
Mondjuk nekem a vasarnap tovabbra is jobban tetszikPersu: kiskernel Viktornak is kell vmibol kenyeret meg tejet venni
De kinaban meg az egesz csaladot etetik abbol a lovebol[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #21516 üzenetére
Jah, hát h későn kezdtek bele...az más, persze.
Alkatrészek: szétesett a kuplung vagy a váltó, vagy most ezek miért kellenek? Múltkor még okés volt...jó a power nem...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #21516 üzenetére
Ezekről beszéltem
ettől is lerúgom a szíjat
Szivattyú szett.Ez a legjobb!!
Nagyon speciális, hihetetlen mennyiségű fejlesztés lehet mögötte -
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #21518 üzenetére
kuplung fasza, de a kinyomóban a hernyócsavar kinyírta a menetet. (a 36 papíros kis szar) Vettem bontottat nagyon olcsón, nem gond, de menjenek a fenébe, ez még nyugateus fizetéssel is drága.
&rew:
hát az R6 hoz is itthon 55-60 ezret mondtak a kuplungra, aztán odakint mennyi volt? 30 ugyanaz, postával 35 ért jött úgy emlékszem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
Nem az a baj hogy lancolat van. Ez a nepesseg novekedesevel es kenyelmesedesevel egyenes aranyba no. A baj az hogy a szazalek nem emberi. Vannak agazatok ahol a 15-20% haszon mar rettenetes jo. Itt meg ugy nez ki minimum a 300% .
-
Archer
őstag
válasz Topiccsendőr #21516 üzenetére
Tényleg már röhejesek ezek az árak. De csak gyorsan rákerestem pl. az elsőre, mindjárt barátibb (mondjuk még így is nagyon meredek egy fröccsöntött műanyagdarabért de mégsem 27k). Szóval valóban van itthon nálunk gond ilyen téren rendesen.
Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.
-
Daywalker
addikt
válasz #25954560 #21521 üzenetére
Igen...ami borítékban tud jönni az nem gáz, de minden másra rányomják az áfát, ami onnan jön...hacsak nem ügyeskedsz. Végül nekem is angliából jött 2/3 áron kb. postával, mindennel, házhoz...suzukis csomagban) (ugyanaz a Tokico nyereg ugyebár). Most amerikából rendeltem féktárcsát (bontottat, gyárit, mert itthon annak is horror ára van), jövő héten hozza repülővel ismerős (remélem nem lesz vele gond). Szóval a nagy vízen túl minden más...jobb.
Csongi, Archer: megvan, megcsináljuk a bizniszt...bárdi motor szerű szart nyitunk itthon, motorokra specializálódva
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #21529 üzenetére
Én kérek elnézést Szóval akkor mikor is?
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #21516 üzenetére
szerintem nem azért ilyen drágák ezek mert valaki gennyesre keresi magát vele, a rohadék...
meg tudja csinálni valaki ötszázért? lehet.
meg tudja csinálni a gyár ötszázért? lássuk csak:
- már nem gyártják, nincs rá gyártósor, sablon, alapanyag
- ha csak 1 kell, át kell állítani a gyártósort, venni kell 10 deka anyagot amit 10 tonnájával tudnak csak beszerezni, elő kell kotorni egy sablont vagy csinálni kell egyet, és még sorolhatnám. ha le tudnak gyártani ebből 10000 darabot, akkor tudják árulni ötszázért, ezt valaki kiszámolja és megmondja.mennyi rá a kereslet évente? 3 darab.
akkor menjél józsibához inkább, de ha ragaszkodsz a zacskóhoz meg a dobozhoz, akkor fizessél 500 helyett 50000-ret, mert így még éppen megéri nekik felemelni a seggüket...az 1 külön téma hogy a láncban van 20 felesleges szereplő a saját árrésével, attól nem lesz az 500 forintos szarból 50000, különben minden ilyen aránytalanul drága lenne.. de szerintem a lehúzás sem a megfelelő szó, nem ettől fog egy dollármilliárdokat forgalmazó alkatrészgyár meggazdagodni.. hanem ha ennyiért adja akkor nem termel magának veszteséget. ha te meg madár vagy és megveszed mert nem ismered józsibát, akkor ez van...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
csongi
veterán
A tisztan latas vegett. Az alkatresz gyartas es biztositasa torvenybe van foglalva. Azok az alkatreszek amik ritkan kerulnek cserere azt a beszallitotol lekerik, vagy a gyartosorrol leveszik. A kopo alkatreszek egy resze kikerul es ertekesitik a gyartasi jogot. Az aprosagok mint fekbetet. Haaat egy betet sok motor tipushoz jo mert ugyan az a.nyereg van felszerelve. Vagy kulso gyartotol veszik, vagy sajat fejlesztes es Tobb tipusra is ra tervezik. Miutan egy szeria lekerul a gyarzasrol ez jelenleg kb 3 evente megvan. Utanna licencelnek egy csomo alkazresz gyartast. Az mas kerdes hogy mennyit sikerul. Mert mondjuk egy ritkan fogyo alkatreszt nem eri meg gyartani de mondjuk lancot
Lanckereket mar igen, van belole fogyas. Es itt jon a lenyeg. Lehet dragan adni mert keves gyarto kapja meg a jogot. Igy csak egy ket valasztasod van. Vagy gyari
Vagy utangyartott, amibol egy ket darabnal tobbet nem talalsz.Igy fent lehet tartani az arakat, a kereskedelmi lanc is eleg zart nehez bekerulni. Ha jobban belelet az ember akkor rajon kartel az egesz. -
Topiccsendőr
addikt
Ok nezzunk utana. Ez a rotax 122 blokk konkretan 1996-98, illetve1999 tol van a piacon. Az elotte levo rotax 123 as blokkban ugyanez a plasztik fogaskerekpar van/volt.1995 tol, illetve felvaltva gyartottak a fenti 96-98 as evekben. Peldanyszammal nincs problema, kijelenthetjuk. Mai napig gyartjak az rs 125 ost ezzel a blokkal. Nem ertem a gyartosoros felvetest.
Szervizkonyv alapjan 20 000 km kent csere. Parban. Kb dugattyuszamban fogy (ok az 16 e km)Ne talald ki h az a plasztik 30papir ezek utan.
Egyebkent sokszor volt tema a suliban h hogy mukodik ez. Aszalos elmondta ezt a lancot h kiken megy keresztul teljesen feleslegesen az egesz. Egy iparag epul arra, h van egy ceg amelyik semmit nem csinal, csak egy gombot megnyom. ezen rohogtunk h ez bazz fent tud maradni, de hogy hogyan?
Olyan sztorikat mondott az oreg, es mivel o rendelt mindenhonnan mindenfelet, valahogy jobban hiszek neki, mert elegge benne van a szakmaban. De en remelem a legjobban, h hulyesegeket hordott ossze
Persze erre kicsi az esely.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok, hasznalt motor vasarlasa eseten altalaban mi a jo alkudasi strategia? 15% rol indulni aztan megegyezunk 10ben? Ha 900 ba van hirdetve egy motor azt mondom 800 es itt a penz? Ez realisztikus?
-
stifi
senior tag
válasz Topiccsendőr #21534 üzenetére
nem azt mondtam hogy nem létezik ez a maffia, meg nem úgy van ahogy mondod, de a 200 vs 50000 szerintem hülyeség. ha pl kínában készül eleve nem jut el ide 10-20 dollárnál olcsóbban, bármivel is érkezik, tehát az alapár már akkor is 10-20 dollár... onnan már hamar megvan a 10-20k, vagy akár az 50k is, de a 200 ft vs 50000 ft szerintem egy kicsit demagóg..
ha csak azért lenne ilyen drága mert 20 kézen átmegy, senki ne mondja nekem hogy nem fogja magát az egyik gombnyomó a sor elején és adja oda a végfelhasználó kezébe féláron nagyobb haszonnal mint a következő lépcsőnek.... ezek természetes folyamatok, régen kitalálták már ezt és nem mi fogjuk megfejteni vagy kitalálni hogy ez hogyan lenne jobb... ha ilyen egyszerű lenne már úgy lenne.
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
lujo10
aktív tag
válasz Topiccsendőr #21536 üzenetére
+1 a másik halálom "a miazaljamester" persze telefonon - ilyenkor mindig próbálok az illetővel minél tovább dumálni (had fogyjon kicsit a pénze), majd csak azután közlöm vele, hogy neki nem eladó.
Egy igazi férfi Internet Explorer-t használ -> Kaland, veszély, kockázat. (Ha már nyakig szarban vagy, adj hálát Istennek: "Köszönöm Uram, hogy legalább nem hullámzik!") Navigare necesse est, vivere non est necesse. Ja és Széles Utat!!!
-
tutis
őstag
A szombat nekem több okból kifolyólag is kérdéses:
- Ha esőre áll az idő akkor nem megyek
- Melóhelyen 2-kor szabadulok, Kakukcsra 3-kor tudok legkorábban indulni. Jó lenne tudni hogy kakucson van-e olyan hogy 4-től 6-ig valami csökkentett áron fel lehet-e menni..
De amúgy mennék szivesen ha ezek a feltételek okésak..http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
whYz
addikt
Valakinek tapasztalata a kawasaki er6n-el? Milyen evjaratot erdemes venni?
Jo tipus? Hibak esetleg? Vagy hasonlo 2 hengeres gyenge naked bike masik gyartotol? -
fattyu
veterán
a gyári kipuról olvastam érdekes dolgokat az er6-on ha jól rémlik. Amugy meg nem olyan gyenge az
Daywalker: De arra. A balhé egyedi volt. A kipu szerintem nem.
[ Szerkesztve ]
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
Daywalker
addikt
Volt itt az egyik tagnak és elégedett volt vele, csak azért cserélte le, mert két személlyel nem volt alkalmas hosszú túrákra. Ő nem számolt be semmilyen gondról. Ha jót fogsz ki, akkor csak kopó-fogyó és szokásos karbantartások (légszűrő takarítás, olaj- és fékfolyadékcsere, szelephézag beállítása, villa és rugóstag karbantartás).
Fattyu: csak nem az ominózus esetre gondolsz az importőrrel? Az nem egyedi volt?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
fattyu
veterán
utas nem fogja szeretni. Lejt a hátsó ülés és elég jelképes a párnázás. Valamint szélvédelem semmi. Ez nem túramotor.
Persze lehet mákod az utassal aki nem panaszkodós meg lehet neked ez az okés motorstílus de azért alapvetően ez nem arra van kitalálva.a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban