-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisapa
senior tag
válasz ricsi8800gt #87449 üzenetére
Ez csak egy egyszerű kábel nem can bus adapter. Ezzel neked kell mindig kikapcsolni a rádiót mert nem megoldott a gyújtáskapcsolós indítás. Én olyat szeretnék ami ezt tudja.Ez talán olyan.
-
stickermajom
addikt
válasz ricsi8800gt #87442 üzenetére
Kár, hogy nem gyártanak gyáriasabb kinézetű fejegységeket.
-
Magnum_
nagyúr
válasz stickermajom #87452 üzenetére
anno a B vectrámba tudtam venni a gyári kazettás helyett egy szép, gyáriasat, csak sd/usb-s volt (persze a multikormány ugrott), már nem emlékszem a márkára, de árban is jó volt.
I humbly and respectfully decline™
-
Petyyyyy
addikt
válasz kisapa #87451 üzenetére
Nem biztos hogy olyan jó a gyújtáskapcsolás. Indításkor nagyobb löketet kap minden fogyasztó, előbb utóbb kifektheti az eszköz tápját.
Az öregem navija volt állandóan szivargyújtón,ott tápáramkört hazavágta - bedugva indított.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
Szada85
aktív tag
válasz stickermajom #87452 üzenetére
Van olyan, ami ennyire nem rikít a müszerfalba szerelve, föleg, ha jól eltalálja az ember a müszerfal/rádió páros színét,pl ezzel: [kicsit gyáriasabb] a kinézet, cserébe valószínü drágább, mint a bemutatott Kenwood.
A legtöbb ilyennek még az középvonal felé emelkedö ív is megvan, hogy passzoljon a müszerfal dizájnjához, [ezen] latszik talán.
-
ricsi8800gt
addikt
válasz stickermajom #87452 üzenetére
Melyikre gondolsz a gyárira vagy a Kenwoodra?gyarival nem volt bajom csak hát ideje mult
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
Tikakukac
titán
válasz ricsi8800gt #87458 üzenetére
Az hát, nagy munka.
Az igazi válasz: f@sznak van kedve hanyatt behúzni 1 szál drótot a fejbe, meg blankolni és felrakni 2 kis zsugorcsövet és piggybe rárakni valamelyik random gyújtáskapcsolt biztire.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mandras81
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2007-es, 1.8-as, benzines, automata Vectra C. Azt mondja a tulaja (én lennék a leendő vevő), hogy a szerelője azt mondta neki, hogy ebben még egy korábbi verziós automata váltó van, amit egyszerűbb szerelni is, illetve kevésbé problémás, mint a későbbiek. Hogy most a későbbiek alatt a későbbi automata váltóval szerelt autókra gondolt úgy en bloc, vagy a Vectra C-kbe később (WTF 2008-ig gyártották talán) szerelt váltókra, arra nem tértünk ki.
Szerintetek mire gondolhatott? Tudtok ilyesmiről, hogy több féle automatával gyártották esetleg ezeket a kései Vectra C-ket?
-
ivana
Ármester
Sziasztok!
Adott egy 2001-es 1.8-as Zafira A. Az a probléma vele, hogy melegen nem indul, illetve néha hidegen sem, kb. egy hete csinálja. Miután beindult nincsen vele probléma, szépen jár. A motort átforgatja, szóval nem akksi és nem önindító. Másodsorban arra gyanakodtam, hogy nem kap benzint (ilyen gondunk volt már vele többször is), de a légtelenítő szelepet lenyomva a motor mellett spriccel a benzin szóval úgy tűnik nem ez a gond.
Mi lehet a gond szerintetek? Olyat olvastam, hogy a főtengely jeladó hibája okozhat hasonlót, indítózásnál kicsit megemelkedik a mutató, de csak nagyon minimálisan szerintem az kb. 25-50-nek felel meg a skálán. -
ivana
Ármester
válasz mohabá 007 #87464 üzenetére
Gázadásra sem indul. Az Engine Check világít (mondjuk az már ilyen egy ideje), hibakód kiolvasásra ezen működni-e kellene a gáz+fék, utána gyújtás módszernek? Mert nem kapok semmit.
-
kazsolt
tag
Sziasztok
P1811-es hibakód mire utalhat?
2005 2.0 Diesel Zafira.
Nem indul az autó! -
ivana
Ármester
válasz mohabá 007 #87466 üzenetére
Sajnos ez se jó, a 6-os pin nincs bekötve szóval azt nem tudom lehúzni a földre. Ebbe már elektromos a gázpedál.
A gyújtáskapcsoló okozhat ilyet? Az a fura az egészben, ha egyszer beindul akkor teljesen jó, ereje is van. 340 ezer van a kocsiban szóval simán kikophatott benne valami.
[ Szerkesztve ]
-
Bear
aktív tag
válasz ricsi8800gt #87442 üzenetére
Szia!
Ilyenkor a dátum/idő beállítással a gyári kijelzőn mi lesz? Azt tudod valahogy állítani?
-
-
ivana
Ármester
Én is a kulcsra kezdtem gyanakodni, holnap előkeressük a pótkulcsot és megpróbáljuk azzal. Mondjuk elvileg a service lámpának villognia kellene zafira esetén ha bekapcsol az immobilizer. Viszont az simán lehet, hogy ki van égve és azért nem ad hiba kódot sem a pedálos módszerrel. Egyszer már cseréltem műszerfal világítást, azt télen nem próbálom meg (Kb. 3-4 órás munka)
Vagy akkor delejt sem kéne adni az önindítóra? Jó kérdés, fogalmam sincs.
-
-
mandras81
senior tag
válasz MasterDeeJay #87473 üzenetére
Ez elvileg 5 sebességes Easytronic, ha minden igaz.
@Luck Dragon: viszont tiptronic-ot emlegetett... Az öt sebességre nem kérdeztem rá, csak az adatlapon van rajta, szóval bármelyik lehet... Kettő közül veszélyesebb valamelyik a másiknál?
[ Szerkesztve ]
-
válasz MasterDeeJay #87473 üzenetére
Elvileg a négy sebességes automata az öt sebességes easytronic és a hat sebességes tiptronic volt nem?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz Luck Dragon #87475 üzenetére
2002-2004 között volt AF33 5seb hagyományos autómata is. [link]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
mohabá 007
aktív tag
"...Az Engine Check világít (mondjuk az már ilyen egy ideje), hibakód kiolvasásra ezen működni-e kellene a gáz+fék, utána gyújtás módszernek? Mert nem kapok semmit...."
A nem kapok semmit alatt azt érted, hogy nem írja ki üzenetként pl: P0335 ?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz kazsolt #87478 üzenetére
A hibakódban lévő 8-as szerint a sebességváltóval van gond.
Ennyit tudok segíteni:
P1811 engine torque signal malfunction ABS / TC / ESP (vehicle dynamics system)
P1811 Nyomatékjel-hiba (CAN) ABS / TC / ESP (járműdinamikai rendszer)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Markizmark #87448 üzenetére
Elolvastam, a hátamon felállt a szőr.
Az X16XEP-s résznél van egy-két dolog,ami köszönő viszonyba nincs a valósággal, ami azért nem jó, mert a kevés infóval rendelkező, de több információra éhes érdeklődőt félrevezeti, ami nem szerencsés.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
válasz MasterDeeJay #87476 üzenetére
Ez nekem új!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kazsolt
tag
válasz mohabá 007 #87479 üzenetére
Igazából azért kérdezlek titeket,hogy találkozott e már valaki ilyen hibával? Orosz oldalakon írnak róla de ott ABS hibát írnak, gondolom ha az lenne attól még beindulna az autó.
S a valtonal vmi jeladó lehet vagy micsoda? -
ivana
Ármester
válasz mohabá 007 #87477 üzenetére
Úgy tűnik ez a módszer nem működik nálam, rendes kiolvasóm pedig nincs. Közben viszont kiszedtem a benzin szűrőt, jól gondolom, hogy át kéne rajta tudni fújni? Mert próbáltam megfújni és semmi, meg olyan genya folyt belőle, hogy rossz nézni.
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87461 üzenetére
Szia.
Igen, a Vectrákat többféle automata váltóval is gyártották. Alapvetöen két széria volt, a "hagyományos" automata váltók, ezek jellemzöen az AF majd két szám kódnéven futnak (AF23/AF40).
Az Easytronic váltó pedig egy robotizált kézi váltó, ennek a kódneve F17+ MTA néven volt a Vectrában. Ez felépítésében gyakorlatilag egy kéziváltó, amire pluszban szereltek motorokat, amik a kapcsolóvillákat és a kuplungot mozgatják.A kettö közül az Easytronic (elvileg ez az újabb) a problémásabb, ezért szokták javasolni inkább a "hagyományos" automata vonalat, az kiforrottabb, strapabíróbb.
Ha a motortérbe nem is látod a váltó adattábláját (bár elvileg meg lehet találni), akkor maga a váltókar is tud árulkodni.
A hagyományos automata (AF) váltókarja [ilyen], míg az easytronic karja [ilyen]. -
mohabá 007
aktív tag
"...Úgy tűnik ez a módszer nem működik nálam, rendes kiolvasóm pedig nincs.."
Leírtad miért nem működik,: "...Viszont az simán lehet, hogy ki van égve és azért nem ad hiba kódot sem a pedálos módszerrel..."
A szűrőcserétől nagy csodát ne várj. Szerencsés esetben a műszaki vizsgáig még elmegy a gép, de ott vastagon bukovári.
Téged az se zavar,hogy "...Az Engine Check világít (mondjuk az már ilyen egy ideje).."Ez akkor jelez, ha a károsanyag kibocsátási szint, a megengedett szint fölé emelkedett azaz,az ECU-nak nem tetszik a kat működése.Valszeg a lambdaszonda se százas, ennek egyik jele a nehézkes indulás......
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
ivana
Ármester
válasz mohabá 007 #87489 üzenetére
Tudom mit jelez az engine check lámpa, de ebben a kocsiban ez nem mai probléma, hanem kb. 5-6 éves (műszakin egy hónapja volt) mindig visszatér a lámpa, közben a mérésen nincs gond. Több helyen is járt ennyi idő alatt senkinek sem sikerült megoldani, én is elolvastam mindent amit találtam, a tipp az, hogy valami elektronikai probléma az ECU-n belül.
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87487 üzenetére
Túl vagyunk a próbán, Easytronic volt. Nekem tökéletesnek tűnt (nincs nagy tapasztalatom automaták terén), hidegen is próbáltam, hajtottam egy fél órát, nem rángatott automatán, illetve kézi módban váltáskor sem, persze automata módban az ominózus gondolkodás megvolt a fokozatok között, de engem nem zavar, és ahogy az ember kiismeri az autót, ezt lehet minimalizálni.
Miben problémásabb, konkrétan? Sajnos erről nem találtam infót a neten.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi8800gt
addikt
Most már lassan 1 hónapja hogy kicseréltem ezeket a szolenoid vezérlő szelepeket és azóta ment bele pár Km a kocsiba és mind ha kicserélték volna a motort benne
Nagyon jól húz a motor és érezni az erőt benne,fogyasztása is kicsivel talán jobb lett,De előzéskor nem igen kérdez csak megyOpel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
mohabá 007
aktív tag
válasz ricsi8800gt #87493 üzenetére
Indításkor,még mindíg csörög, zörög?
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Szada85
aktív tag
válasz mandras81 #87491 üzenetére
Amennyire utánaolvastam az Easytronic-ot azzal a céllal fejlesztették a ZF-el közösen, hogy a hagyományos automata váltóknál olcsóbb megoldást kreáljanak.
Gyakorlatilag egy hagyományos manuális váltót vettek (aminél ugye a váltókartól elörefutó mechanizmusokkal kapcsolóvillákat mozgatsz a váltóban, így párosítva össze a fokozatok fogaskerekeit ) alapnak, majd motorizálták a kapcsolóvillák mozgatását, tehát amit te korrábban kézzel csináltál, azt az Easytronicban kis szervomotorok teszik meg helyetted, illetve a kuplungot is szervomotorral kapcsolják/oldják.
Tehát van több kis motor, ami a folyamatot végzi, és pluszban kapott egy vezérlöt (ECU) is, ami ezeket a motorokat szinkronizálja.[Ez egy német nyelvü oldal ugyan, de elég jól le van írva, pár ábrával is]
Itt egyébként egy origo cikk 2006-ból, Vectra 1.8 easytronic próbáról.
Ha rákeresel, hogy "easytronic problem", "easytronic probleme" lesz találat, egyrészt maga a vezérlö (ECU) szokott meghibásodni, ami javítható persze, ezen az oldalon írnak elég sokfélét, ~100e Ft körül javítják (+ki-be szerelés költsége), de több fórumban írtak, hogy maguk a szervomotorok romlottak el.
Ettöl persze még nem mondja senki, hogy rossz váltó, pusztán csak annyit, hogy - ahogy persze bármi mással is - lehet vele gond, a hagyományos automatáknál is megvannak persze a költséges dolgok (wandler, szeleptömb).
-
ricsi8800gt
addikt
válasz mohabá 007 #87495 üzenetére
Nagyon nagyon minimálisat,sokkal többet csörgött elözöleg
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
mandras81
senior tag
válasz Szada85 #87496 üzenetére
Köszi a részletes választ!
Közben én is találtam ezt-azt, és kb. én is arra a következtetésre jutottam, hogy persze nem fokozatmentes, mert nagyobb az esély a meghibásodásra a kézihez képest, de valamit-valamiért. Viszont, a kocsit több része is annyira egyben van, hogy szerintem bevállalom.
Talán itt is, de máshol is a neten láttam, hogy a karbantartást illetően is megoszlanak az álláspontok. Valaki azt mondja, hogy easytronic-ban nem kell olajat cserélni, valaki meg 60e-renként javasolja. Erről tudsz valamit? Ilyen átfolyatásos olajcserét mindenképpen fogok rajta csináltatni, aztán meg a 60e-renkéntire tenném a voksom, csak érdekelnek a vélemények.
Köszi a linkeket is, az első nagyon részletes! A cikket már láttam, ott ugye a működés nem hagyományos automata mivolta lehet valakinek probléma, de én tudok vele élni.
Egy valami aggaszt (szintén a cikkből): "Az ötödiken már látszik, hogy nem a gyorsításra van, autópálya-tempónál odalépve hosszú másodpercekig nem igazán történik semmi. A motor ennél a sebességnél nem hangos, mégis nagy a zaj: a búgásnak, szélzajnak, surrogásnak egyfajta elegye rontja az egyébként kiváló utazási komfortot." - ezt én is érzékeltem, csak nem tudom, hogy egy hasonló kategóriás autóhoz (Passat V-VI), vagy egy Volvo V50-hez képest (sajnos semelyiket nem volt még lehetőségem kipróbálni, és ez a vétel olyan gyorsan jött, hogy addig nem is lesz) mennyivel rosszabb zaj szempontjából az utazókomfort 130-as tempónál, mert ez eléggé kardinális témakör nálam.
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Autóvillamosságis van itt?
A gyújtáskapcsoló ugye nem csak gyújtást kapcsol, hanem a kulcs állásától függően egyéb dolgokat is.
Az érdekelne, hogy egy gyújtáskapcsoló hiba okozhat-e a generátornál feszültség ingadozást?16-18v?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen