-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
Észre vettem ma egy olyat az opel-om, hogy a lámpát felkapcsolva csak pár másodperc múlva kapcsolt, a múltkor mondta a feleségem is, hogy villogott a lámpa! Kapcsoló bajság lehet, vagy van valami egyéb lépfenéje?Astra H z14xep
-
stickermajom
addikt
válasz -=RelakS=- #87248 üzenetére
Javítottra cserélik, vagy egy másik tönkremenősre?
-
BaKeSZ87
senior tag
válasz Intruder2k5 #87250 üzenetére
Igazából az üzemanyag folyamatosan kering, az az üzemanyag ami nem kerül az égéstérbe, megy vissza a tankba, szóval egy idő után "meleg" lesz a tankban az üzemanyag, hiszen megjárja a meleg motorteret. Ha megfagyott víz lenne a rendszerben, akkor szerintem el sem indulna, vagy ha elindul, egyre jobbnak kéne lennie a helyzetnek ahogy melegszik a motor, telik az idő.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Intruder2k5 #87247 üzenetére
Kéne diag és élő adat, nekem még az izzítás is kicsit gyanús - nem tudom, amiatt kapcsolhat-e vészmódba, de a hőmérséklet miatt ez jutott eszembe, mert csinál utóizzítást is, van ideje észrevenni. Szűrő alját nézd meg esetleg, ha van kis műanyag tekerő, lehet leengedni a vízzsákból. Esetleg téli gázolaj adalék egy próbát megérhet, de valószínű nem oldja meg, viszont olcsó és ki lehet zárni a paraffinképződést. Az izzítók ellenállását is meg tudod nézni multiméterrel, ha hozzáférsz (mag és test között), jegyezd fel mind a 4 értéket, és lehet következtetni. Ezek csak azok az egyszerű dolgok, amiket magad le tudsz ellenőrizni, de jó lenne a diag végső soron, hogy kiderüljön, mi miatt van a vészmód.
[ Szerkesztve ]
-
ricsi8800gt
addikt
-
Intruder2k5
MODERÁTOR
BaKeSZ87 & molnarpeter, köszi a válaszokat!
Majd még hétvégén kitalálom foglalkozok-e ezekkel, szerintem a szűrőt megnézem, de az izzítókkal nem fogok vacakolni, mert még ha azzal is van a probléma, én azt nem tudom megoldani, annak úgyis szerviz lenne a vége. Alkatrészt meg úgysem vehetek hozzá, mert azt nem fizetik ki. Csak gondoltam ha van valami "eccerű ingyen" dolog amit érdemes megnézni, azt megteszem, mert sajnos a céges nehézkes ügyvitel miatt ha szervizbe kerül a kocsi, akkor az 1-2 hónapig biztosan ott is marad.
-
Petyyyyy
addikt
válasz -=RelakS=- #87248 üzenetére
Valaki szúrjon le ha nagy hülyeséget írok, de nem az lenne a normális, ha a fényerő mindkét lámpádon ugyanakkora, csak a vetítési kép más? Nyilván egy jobbos messzebbre visz, míg a sofőr oldali rövidebbet.
Alant csak a vetítési kép a lényeg.[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-=RelakS=-
veterán
válasz stickermajom #87252 üzenetére
Nem részletezték
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
-
Petyyyyy
addikt
válasz -=RelakS=- #87260 üzenetére
Kb mindegy, távfény ugyanez szerintem. Fényerő egyezik, kép lehet csak más - noha ott szerintem még a kép is ugyanaz lehet, hiszen nem vakítasz senkit, lényeg hogy minél messzebbre láss "jobb és bal oldalon is".
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Drótszamár
őstag
válasz Drótszamár #87183 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a segítséget / tanácsot.
Az ismerősöm úgy döntött eladja motorhibásan az autót. Nem költ el 2-300.000 Ft-ot egy 600.000 Ft-ot érő autóra.
( 2b || !2b ) az itt a kérdés...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Petyyyyy #87261 üzenetére
Itt állítsd is meg a videót, és láthatod, mennyire egyenetlen.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
K Norbi
addikt
Sziasztok
Opel Astra H
2011
1.6
A16 XERHengst olajszűrőből melyik a belevaló?
E611H D256
E611H D442 -
F_Zolee
veterán
válasz Intruder2k5 #87256 üzenetére
Ha sima gázolajat kap manapság már benne van a pakliba, hogy annyira tré aztán első fagyban oda lesz. Vagy netán prémiumot kapott?
-
neversellit
újonc
válasz mohabá 007 #35656 üzenetére
Kedves Mohabá!
Bizonyára egy lerágott csontot ások elő azzal, hogy felelevenítem a 2015-ös karter lecsapató témát. Ha nem terhes, kíváncsi lennék arra, mi a véleménye(vagy ha megengeded) mi a véleményed mindkét kartervezeték(mind a pillangószelephez, mind az alapjárati ág szívósorba vezetett csövének) külön-külön lecsapatásáról. Jórészt olyan leírásokat és youtube videókat találtam, amelyek kizárólag vagy csak az egyik, vagy csak a másik ágat csapatták le. Nem tudom mi a ráció abban, ha csak a vékonyka alapjárati ágat szűrik, miközben a vastag, pillangószelepre vezetett ágon keresztül ömölhet be a víz- és olajpára. És vica-versa.Nem akarom telepakolni a motorteret több szűrővel és vezetékkel, mi lenne, ha közösíteném a két ágat és csak a (közös) szűrés után osztanám szét őket a megfelelő helyekre. Milyen hatással lenne ez a többszörös törés az áramlásra? Nem tudni azt sem, hogy (esetemben a Z10XEP) szelepfedélnek belső kartercsatornái valójában már magában a fedélben is közösítve vannak-e, vagy tudatosan a hengerfejből kilépő csatornák valamelyikéhez vannak hozzárendelve külön-külön. Ha ez utóbbi igaz és differnciált körbe szellőztetést valósít meg a két ág, nem lenne ildomos megbolygatni, átvariálni őket. Az sem látszik véletlennek, hogy a fojtószelep elé csatlakozó ág úgy van pozícionálva, hogy szelep zárt (alapjárati) helyzetekor akár friss levegőt is biztosíthasson(szívhasson) a forgattyúsháznak(ba). Ha ebben is van valami, az esetleges közösítés ezt az áramlást is visszafojtaná, elterelné. Olyan ez mint egy véna-aorta összenövés, vagy mint amikor a szívbillentyű nem zár rendesen és pumpáláskor a rossz kamrába is visszaáramlik a vér.
Volt szerencsém látni a szívósorom belsejét. Vastagon áll benne a szőrős olajsár. Mindez rendszeresen cserélt légszűrő és jó minőségű olaj mellett. Nyílván az EGR is megteszi a magáét a kipufogógázzal, de a ragacs az olaj alapú. Fura, mert sem az olajat, sem a hűtőfolyadékot nem fogyasztja az autóm. Hátha javíthatnék ezen a karter szűrésével. Előre is köszönöm a javaslatokat, észrevételeket.
[ Szerkesztve ]
-
Sziasztok,
Még mindig autót keresek.
ITT látható a legújabb kiszemelt.
Körbemérték, mindenütt gyári értékek voltak. Egyedül a csomagtér tetején volt hat századmillivel vastagabb festékréteg. Az nem vészes.
Külsőleg rozsdának nyoma nincs. Nekem első blikkre szimpatikusnak tűnt.Viszont tartok a motortól.
Az 1.4-es motor is hajlamos olajfogyasztásra? Diaggal vagy valahogy meg lehet állapítani hogy ez épp fogyaszt-e? Hibakód alapján pl.Köszönettel,
Dani[ Szerkesztve ]
-
#81556480
törölt tag
válasz hdanesz #87269 üzenetére
Nekem egymillióért G astra kicsit meredek, de ezen kívül jónak néz ki. Az 1.4 láncos motortól (? az melyik motorkód is?) nagy csodát ne várj. Nekem volt 1.6 , 1.8 , kevés és sok kilométeres is, de olajfogyasztás az teljesen a vállalható mértéken belül volt. Szerintem a mértéke nem megállapítható, mert némileg használat függő is. Ennyi kilométerrel nem lesz egy leharcolt darab, nemhinném hogy jelentős olajfogyasztása lesz. Képek alapján a motor sem egy tisztogatott, hanem alapból jó állapotú motortérnek tűnik. Árán kívül adom, jó kis kocsi, biztos valami precíz öregúré volt.
-
Tikakukac
titán
válasz hdanesz #87269 üzenetére
Mienk nem eszi 180k km után se. Pedig mamajáratos.
Menni klímával aztán tényleg nem megy, ott 3500-as fordulat alatt ne álmodj előzésről, de még a gondolatától sem. Városban 1-2 személlyel viszont kellemesen megy, azzal nincs gond.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Szada85
aktív tag
válasz dethroner #87272 üzenetére
Az a baj, hogy az egész attól függ, hogy miként volt használva, és karbantartva az adott autó. Bármelyik motoron meg lehet ölni a turbót, ha nem melegítik, nem hütik vissza rendesen, ütik-vágják.
A turbó alapvetöen egy elég "érzékeny" szerkezet, érdemes úgy számolni vele, hogy legyen mindig a sifonérban arra az esetre, ha letérdelne.Az 1.4-es motor mind a szívó, mind a turbós variánsa egyazon motorcsalád tagja GM Family 0, de azért nyilván az Opel sem buta, hogy úgy rakjon össze egy motort, hogy az szétfújja magát.
Ami inkább érdekes, az több fórumon is elöjön az LSPI (Low Speed Pre Ignition), arra érdemesebb odafigyelni, más lett az elöírt olajszabvány, illetve elvileg volt ECU program módosítás miatt is visszahívás. -
-
mohabá 007
aktív tag
válasz neversellit #87268 üzenetére
Üdv!
Igérem, hogy minden kérdésedre válaszolni fogok, de már csak holnap (szombaton)
Közel egy évig variáltam, va tapsztalat bőven, akár képekkel is ha szükséges.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Poultier
tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy lecserélnénk a mostani mk4 Mondeot egy kisebb autóra, így került a képbe az Opel Astra. Szeretnék egy kis bugit az autóba, ezért az 1.6T Astra J-t gondoltam, ami tetszik feleségemnek is és az ára sincs annyira elszállva. Láttam, hogy itt van többeknek, van valami nyűg, szériahiba, amire érdemes odafigyelni?
-
tlala
addikt
Ha valakit érdekel TPMS keréknyomás szenzor tanító/resetelő kütyü, amire gumicserekor van szükség - ez most érkezett meg nekem, és remekül működik az Opel Astrámmal.
-
-=RelakS=-
veterán
Indítási segédet használ valamelyikőtök?
Anyám kocsija keveset megy, és természetesen minden télen lekakukkol benne az akku. Most is.
Mivel garázs az nincs, jó lenne egy olyan "power bank", amit nemtudomén havonta egyszer behajítanék a motortérbe, hogy töltsön rá az akkura.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #87282 üzenetére
Ez csak annyira jó, hogy 1x-2x akkora löketet tud adni az akksira, hogy be tudja indítani. Ez nem töltésre való.
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-=RelakS=-
veterán
válasz HoaryFox #87283 üzenetére
Tudom, ez csak egy példa volt, hogy mire gondolok. A kérdés, hogy egyáltalán hallott-e valaki gyakorlatilag "autós powerbank"-ról?
Indító funkció azért nem ártana bele, mert ha mégis lerohad a kocsi, akkor jó lenne, ha be tudná bikázni.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Petyyyyy
addikt
válasz -=RelakS=- #87284 üzenetére
Láttam már ilyet videón, kvázi mobil bikázást biztosít. #ytalert!
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Tikakukac
titán
válasz -=RelakS=- #87282 üzenetére
Akkor csepptöltőt rá. Sokba lesz az akku, ha start-stopos, akkor pedig főleg.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Tikakukac #87286 üzenetére
2002-es Skoda Fabia, csak itt annyi régi Opelről van szó, hogy gondoltam, hátha hasznosít ilyet valaki
Csepptöltővel az a bajom, hogy feltételezem, konnektor kell neki, a kocsi meg a szabad ég alatt áll (nincs garázs)
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -=RelakS=- #87287 üzenetére
Nem tud ablak alá parkolni v ilyesmi? Akkor be lehetne csukni géptető alá a töltőt, hosszabbítót.
-
dethroner
veterán
válasz -=RelakS=- #87287 üzenetére
Egyik ismerős szintén a muterja ritka autóhasználatából adódó aksi lemerülések miatt akart egy napelemes töltőt csinálni. Meg is vette az ali-ról a dolgokat, el is készült, de azt mondta abban a napelempanel méretben szinte elenyésző áramot termelt a töltő. Ahhoz hogy a célnak megfeleljen, szinte a teljes tető nagyságú panelra volna szükség, ami a helyzetben kivitelezhetetlen.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-=RelakS=-
veterán
válasz molnarpeter #87288 üzenetére
Vagy jó 10m az út széle, és járda is van. Lehet, hogy hétvégenként megoldható lenne napközben, de még nem láttam senkit, hogy ilyet csinálna Mondjuk nem tudom, hogy a többi autó mennyit megy.
dethroner
Ilyet akart csinálni?
30mA körüli fogyasztást mértem most, amikor kivettem az akkut, ez talán még tudná is kompenzálni[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -=RelakS=- #87290 üzenetére
Érthető, kár. Mit jelent a keveset megy, rövid távok, vagy ritka indítás? Azt is el tudnám képzelni, hogy hazaérve plusz 5-10 percet hagyják járni mondjuk
-
-=RelakS=-
veterán
válasz molnarpeter #87291 üzenetére
másfél kilométerre van Tesco-Lidl-Aldi szentháromság, hetente párszor oda kb.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
molnarpeter
nagyúr
válasz -=RelakS=- #87292 üzenetére
Pótkulcs megvan? Úgy lehetne hagyni hazaérve kipakolás közben, vagy simán 10 percre alapjárni bezárva 🤔
Az a baj a zsebbikával, hogy kicsi a kapacitás Ah-ban, és nincs korlátozva az áram (lásd TC teszt, mikor felfújódott az akku).
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz -=RelakS=- #87290 üzenetére
Sajna nem tudom pontosan, mivel nem láttam és csak az annyit tudok hogy valami napelem a szélvédőre, és ettől remélte hogy elég áramot termel, hogy indítani tudjon az aksi. De azt mondta kevés volt.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Tikakukac
titán
válasz -=RelakS=- #87287 üzenetére
Ha nem opció akkor marad a nagy akku vagy az, hogy leválasztod a kocsit akkuról ha 1 hétnél tovább áll.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz molnarpeter #87293 üzenetére
Youtube-on is van felfújós teszt A nagy sokliterest nem bírta negyedjére a LiPo akku
A kis kapacitással talán még nem lenne baj, hiszen nem nulláról feltöltésre kéne.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Findzs
addikt
válasz Gergőke88 #87141 üzenetére
Most cseréltem nemrég izzókat a H astrámban a kis lukon keresztül.
Elég volt kifordítanom a kormányt nagyjából 2-3 perces művelet.
[link]
Azért is vettem H astrát mert ezeket az egyszerűbb dolgokat izzócsere, olajcsere, szűrök cseréje magam is el tudom végezni. De akár a generátort is lekapnám róla mert jó helyen van.Más:
Nincs az op-comon kívül más mód a slippery road figyelmeztetés végleges kikapcsolására?
Gondolok itt rejtett menüpontra vagy gomb kombóra stb.Köszi
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen