Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
FLATRONW
#49897
üzenetére
Az is lényeges szempont, hogy a hírek szerint az Nvidia nagyjából kihagyja a 2 nm-t, és a következő lépcsőnek szánt Feynman kapcsán már a TSMC későbbi A16 technológiájával szemez, amire alapozva majd 2028 környékén adná ki a Feynman GPU-t. Szóval az AMD GPU-k kihívója a 2 nm-es időszakban is csak a 3 nm-es Rubin GPU marad, és ezt igazolta az idei GTC-n bejelentett Rubin Ultra is, ami két összepárosított Rubin GPU lesz 2027-re időzítve.
Állítólag az Nvidia csak akkora mértékben jelentkezett be a 2 nm-es TSMC gyártósor kapacitásának minimális részére, hogy a Feynman fejlesztési tesztpéldányait legyártathassa, de piaci léptékű lekötött kapacitással nem rendelkezik az Nvidia a TSMC 2 nm-es gyártósorán, és a gyártósor kapacitása elkelt már 2027-ig, vagyis az Nvidia az egyre sikeresebb Instinct termékekre csak úgy tud reagálni, ahogy a Rubin Ultra esetén is tervezi, több GPU összekapcsolásával, vagyis chipterület és így fogyasztás növelésével.
Persze elképzelhető, hogy a Feynman GPU 3 év múlva valami fenomenális termék lesz, amivel az Nvidia végleg leradírozza az összes versenytársát a palettáról, viszont ugyanazon 3 év során az AMD a 2 nm előnyeire támaszkodva jelentősen javíthatja a piaci pozícióját a 3 nm-es Rubin GPU ellenében.
Már persze ha a TSMC 2 nm-es gyártási technológiája valóban biztosítani tudja az ígért magasabb energiahatékonyságot/tranzisztorsűrűséget/frekvenciát és egyebeket. -
válasz
S_x96x_S
#49898
üzenetére
Az Open Ai az elmúlt 1 hónap alatt 10 gigawattnyi szerződést kötött a Broadcommal [link] és 10 gigawattnyit az Nvidiával [link] az mellett hogy nagyrészt Nvidia hardverük van.
Ami viszont hatalmas különbség hogy ezért az utóbbi 2 cég nem adta el a 10 % -át a részvényeinek, ami szerintem egy sokkal kisebb üzletért( 6 vs 10) szerintem hiba volt az AMD től, mivel szerintem növekedni fog a cégértékük folyamatosan.
Természetesen nem látok bele az üzleti döntésekbe.A gyártás csak egy kicsi szelete az egésznek.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
FLATRONW
#49897
üzenetére
> Kérdés az is, hogy mennyire tudna élni
> a gyártás technológiai előnyével.
Papíron már most is jól mutat,
és ezzel a papirral( tervel ) sikerült
meggyőzni az OpenAI-t
és a befektetőket is.Az OpenAI - nem darabszámra, hanem power keretre
rendelt "6 gigawatts of AMD GPUs" -t.
és erre kell kihozni a legnagyobb AI teljesítményt.
Vagyis a fogyasztás számít.
A TSMC 2nm - ad ~ 20-25% fogyasztási előnyt
ráadásul az AMD több VRAM-ot és nagyobb memória sebességet is ad mellé. [ MI450 GPUs will also carry more HBM4 memory (31TB vs 21TB) and offer more memory bandwidth (1,400 TB/s vs 936 TB/s) ]
És ez már olyan ajánlat, amit az OpenAI se tudott visszautasítaniSőt, az OpenAI-nak 10% részesedése lesz az nvidia konkurens cégben.
-
S_x96x_S
addikt
az AMD sokat kockáztat - TSMC 2nm -el,
vs . [ nVidia ( RUBIN ) TSMC N3 ( N3P) ]de ha bejön neki, akkor
nincs akadálya a 2nm -es high-end Gaming GPU -nak se.
( persze ez attól is függ, hogy az MI450 gpu chipletjeit mennyire lehet már gaming-re használni ~ vagyis az UDNA képessége milyen. )
Habár szerintem az OpenAI ~ 0.5 - 1 évre lekötötte az AMD - 2nm-es kapacitását, úgyhogy nem vagyok abban optimista, hogy consumer szintre is jut az elején."""
Indeed, N2 promises tangible — as TSMC calls them 'full node' — improvements compared to predecessors, such as a 10% to 15% performance improvement at the same power or complexity, or a 25% to 30% power reduction at the same frequency, along with a 15% increase in transistor density compared to N3E. The key advantage of the new production node will be gate-all-around (GAA) transistors that enable developers to tailor designs for maximum efficiency when using design and technology co-optimization (DTCO). Overall, by migrating to N2, AMD will obtain a broad set of benefits that include performance efficiency and transistor density.
Nvidia has already announced that its next-generation Rubin GPUs will be produced using one of TSMC's N3 technologies (presumably N3P tailored for Nvidia's needs), so AMD's Instinct MI450 will have an edge over its key rival when it comes to manufacturing process. AMD's Helios rack-scale solution with 72 Instinct MI450 GPUs will also carry more HBM4 memory (31TB vs 21TB) and offer more memory bandwidth (1,400 TB/s vs 936 TB/s) compared to Nvidia's Rubin-based NVL144 machine. However, Nvidia's next-generation rack-scale solution will offer tangibly higher FP4 (well, NVFP4) performance compared to AMD's Helios (3,600 PFLOPS vs 2,900 PFLOPS), so it remains to be seen which of the systems will be faster and more power efficient, especially given uncertainties with UALink scale-up interconnections for the Instinct MI450-series GPUs.
"" -
T.Peter
őstag
válasz
szmörlock007
#49894
üzenetére
Sehogy. Regi, bevalt/megszokott technologiakat hasznal, azert fut ilyen jol, plusz azert is mert a csapat ismeri a motort es nem kellett nagyon uj dolgokat nullarol megtanulni/megszokni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az OOO memóriaelérés raszterben főleg az ilyen mindenre jól optimalizált játéknál jelent előnyt, mert itt működik eléggé agresszíven a streaming és a LOD-kezelés, hogy számítson, hogy az adatok megérkezhetnek a hardver számára optimális sorrendben, és nem csak a kérések sorrendjében.
Valamekkora előnyt mindenhol ad az AMD szerint az OOO memóriaelérés, de itt a mérhető előny a kérdés, és ahhoz sok memóriaelérés kell, mert akkor lesz elég sok kérés ahhoz, hogy valós problémát jelentsen a kérések nem optimális sorrendje.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kifejtem jobban akkor, amit a COD-ban látunk nem igazán hardveres eltérés. Részben az, mert számít a hardver, de a motor működését nézzétek. Három dolog jellemző az újabb IW motorokra.
- nagyon shader-gyilkosok, tehát iszonyat mennyiségű compute shader van bennük, főleg a post-process oldalon
- majdnem minden objektum vagy effekt más futószalagállapotot használ, amivel együtt jár a bitangsok különálló rajzolási parancs, és a sok százezer dinamikus shader
- kolosszális mértékű a dinamikus textúra streaming és a LOD váltások számaEzek egyébként főleg abból erednek, hogy maga a motor szinte teljesen dinamikus rendergráfot használ, ami még most sem jellemző a legtöbb másik motor esetében, a többség inkább amolyan féldinamikusabb rendszer, kellő számú statikus rendergráffal, hogy valamilyen mértékben korlátozzák a PSO-váltások számát. Tehát effektíve minden motor alkalmaz már dinamikus módszert, mert sok helyre ez kell, a kérdés inkább az, hogy mely renderszakaszok futnak még statikusan, például általában a G-buffer még ilyen, stb.
Viszont a DirectX 12 API-t alapvetően a dinamikus módszerhez tervezték, tehát bátran át lehet térni erre a leképezés egyes szakaszain, és a COD újabb motorverziói ezt nagyon ki is használják. A többi motornál még nem ennyire, de az irány az egyértelműen ez. A másik "nagyon dinamikus" motor egyébként még az Ubisoft-féle Anvil, ami az új verzióiban eléggé hasonlít a COD újabb motorverzióira.
Ha ilyen irányba megy egy motor, akkor az helyből magával hozzá azt, hogy majdnem minden objektum vagy effekt más futószalagállapotot használ, tehát megnő a PSO-váltások száma, a rajzolási parancsokat érdemesebb különállóan kezelni, stb. Ez a hardver tekintetében nem akkora gond, de a szoftver tekintetében már az lehet. Ugyanis minél inkább erre megy egy motor, annál inkább meghatározza a teljesítményt az, hogy a shadereket hogyan fordítja a driver fordítója, hogy a kódvalidálás mennyire gyors, hogy a rajzolási parancsok összességében mennyi DWORD-öt emésztenek fel, hogy az egyes parancsok betöltése mennyire blokkolja a GPU és a CPU feldolgozását, stb. Na most ebből a szempontból az AMD meghajtója eléggé egy versenyautó, egy csomó dolgot nagyon furán csinál a DX12 és a Vulkan alapimplementációját biztosító PAL réteg, ami nagymértékben javítja a teljesítményt, miközben elvben kevésbé biztonságos, de látszólag senkit sem érdekel, mert a programok így is futnak, miközben baromira gyors a driver, és átmegy a hitelesítési teszteken, tehát a Microsoft és a Khronos szerint valid eredményt biztosít. Az NV meghajtója valamiért túlbiztosított, ami azt eredményezi, hogy bizonyos helyzetekben egy banyatankos nagymama sebességével működik, de a programokat futtatja. És a legtöbb esetben ez jó, mert a tesztek úgyis 9800X3D-vel mennek, tehát a banyatankos nagyi tempó is eléggé el lesz fedve, mert kegyetlenül gyors a tesztproci. Csak ez nem minden játékban lesz igaz, mert a COD-ok és az AC-k már 9800X3D-vel is limitesek lehetnek. De ha az AMD kiadna mondjuk egy 9800X3D-nél kétszer gyorsabb procit, akkor ugyanaz lenne a COD-ok és az AC-k alatt is az erősorrend, mint a többi játékban, mert a kétszer gyorsabb szálszintű teljesítmény jobban fekszik a banyatankos nagyinak.
Egyébként ez az oka annak is, amiért a Microsoft-féle Advanced Shader Delivery kapcsán az AMD-nek és az Intelnek már tesztdriverük is van, míg az NV még csak azt jelentette be, hogy támogatni szeretnék majd valamikor. Az Advanced Shader Delivery pont arrafelé terelné a fejlesztőket, hogy nyugodtan menjenek a PSO-váltások növelése felé, az Advanced Shader Delivery megoldja az akadások gondját. Az NV tehát előbb-utóbb rákényszerül a banyatankos nagyijuk versenyautóra cserélésére, és valószínűleg már dolgoznak is rajta. Vagy ha még nem, akkor az Advanced Shader Delivery mindenképpen jelzés, hogy ezt nem tudják elkerülni, szóval el kell kezdeniük visszarakni a programozóikat az AI-ról a játékosoknak szánt driver fejlesztésére.Az RDNA 4 némi előnye pedig pusztán az OOO memóriaelérésből származik. Ez inkább COD-specifikus, mint általános dolog, ugyanis a COD-ok nagyon agresszíven streamelnek. Nagyon sok LOD szintet használnak, sok váltással, hogy gyors legyen a sebesség, ez különösen igaz a BO7-re. Persze ezt le kell tervezni, szóval nyilván a fejlesztés oldalon szopcsi, de megcsinálják, így senkit nem izgat, hogy erre mennyi erőforrást költöttek. Részben innen származik a sok PSO-váltásuk is. Na most a dinamikus textúra streaming és a LOD váltások ilyen mértékű száma mellett már masszív előnye lehet annak, hogy az RDNA 4-nek a memóriaeléréseket nem szükséges sorrendben végrehajtania. Erre a többi GPU nem képes, ezeknél a hardver alapvető működése múlik azon, hogy az adatok a kérés sorrendjében fussanak be, és az egyes wave-ek feldolgozása is csak ebben a sorrendben lehetséges.
-
A COD BÉTA alapján továbbra is AMD-t preferálja. [Radeon RX 9070 XT Demolishes RTX 5070 Ti In Call Of Duty: Black Ops 7; Delivers 31% Higher Performance At 1440p]
Nvidiától még jön driver de valószínűleg ez marad.
A 7000 széria viszont elveszítette az előnyét az ADa-val szemben az RDNA4 optimalizáció nem jó az RDNA3 nak?
-
-
PuMbA
titán
Hamar jött a Mikulás:
From Project Amethyst to the Future of Play: AMD and Sony Interactive Entertainment’s Shared Vision
Neural Arrays, hogy minél nagyobb és komplexebb hálókat lehessen rányomni a GPU-ra, Radiance Core-ok a GPU-ban villámgyors RT-re és PT-re, Universal Compression. Úgy látszik, hogy az AMD és a Sony keményen dolgozik és már nem az NVIDIA után futnak
Gondolom mindezek az RDNA5-ben (UDNA) is ott lesznek. -
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49873
üzenetére
Nem pontositottam, a korrelacio ezt jelenti a legtobb ertelmezesben.
A JPR unit adatok es a Steam unit adatok, illetve a market share kozott korrelacio van.
"régebben a gaming gpu eladások és a steam részesedés erősen együtt mozogtak."
Ahogy most is, lasd a fenti peldakat es szamokat."ma viszont ez inkább csak az alsó+közép kategóriára igaz"
Ennek ellentmondanak a Steamen talalhato szamok, lasd a 5080/5070Ti/5090.
Eros arany es adoptacio.A bevetelt meg te hoztad fel.
-
PuMbA
titán
GeForce RTX 4080 SUPER with 32GB GDDR6X memory now available in China
4080 Super-ek is vannak, nem csak 90-es kártyák

-
S_x96x_S
addikt
minél nagyobb egy cég, annál inkább megérheti
a saját chip-ben való gondolkodás.
Lassan minden nagyobb cloud-os cégnek lesz saját chipje."Microsoft CTO says he wants to swap most AMD and Nvidia GPUs for homemade chips"
https://www.theregister.com/2025/10/02/microsoft_maia_dc/ -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49865
üzenetére
Ha már pontosítgatunk;
akkor én így fogalmaznám meg a jelenséget
- szakmailag semlegesen:
===
az nvidia JPR szerinti supply/szállított GPU-i
és az nvidia gaming bevételei közt
erős pozitív korreláció mutatkozik.
ugyanakkor az nvidia [JPR + gaming bevételi trend] adatok
és az nvidia steam-részesedése közt
enyhe negatív korreláció észlelhető az utóbbi időszakban.
ami arra utal, hogy az nvidia gaming gpu-i közül
egyre több megy AI-ra vagy profi felhasználásra
( különösen a csúcskártyák ),
mivel az nvidia alapú játékosok aránya
a steam statisztikában nem hogy nőne, hanem enyhén csökken.
régebben a gaming gpu eladások és a steam részesedés
erősen együtt mozogtak.
ma viszont ez inkább csak az alsó+közép kategóriára igaz.
mivel a high-end gaming kártyák egyre gyakrabban kerülnek - nem gaming felhasználásra ( AI/PRO )
Emiatt a JPR szállítási és az nvidia gaming bevételi adatai
már kevésbé tükrözik a tényleges játékospiacot. -
Ribi
nagyúr
Bocs, kiegészítettem az írást, hogy szerintem miért AMD vs NV optimalizáltság és nem CPU limit.
Így néz ki a CPU limit. -
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezeknek nagyon egyszerű oka van, amikor a root signature-be kötik be az erőforrásokat, akkor azok nem megbonthatók, tehát az AMD kénytelen nagyobb csomagokat készíteni, ami így erősebben terheli a saját koncepciójukat. De a játékok 99%-a nem ilyen, már csak azért sem, mert a root signature-be való bekötést, maga a Microsoft nem ajánlja. Például az Atomfallt külön emiatt módosították, mert instabil működést okozott, hogy nem úgy használta a DirectX 12-t, ahogy azt előírta az API tervezője.
De valóban igaz, hogy ha nem úgy használod a DirectX 12-t, ahogy a Microsoft előírja, az a pár játék, az valóban jobb az NV és az Intel driverével, mert az AMD drivere a DirectX 12 játékok 99%-ára van tervezve.
-
Ribi
nagyúr
És ez miért CPU limit?
Mindig is voltak játékok amit jobban optimalizáltak NV-re vagy AMD-re.
Miért számít 7000-es széria CPU limitségnek ha valamit jobban optimalizáltak NV-re?
6-os széria pont ugyan úgy durván alul teljesít.
Mármint értem hogy felbontással jön fel az AMD, ha annyira CPU limit lenne, akkor a különféle VGA-k ugyan úgy teljesítenének. Abból is látszik a CPU limit, hogy a felső régió kártyái ugyan úgy teljesítenek. Itt viszont a VGA-k szépen skálázódnak. -
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49860
üzenetére
> Viszont a korreláció megmarad mert mindkét esetben
> megmutatkozik az Nvidia dominanciája,
> az arány konzisztensen összefügg.
itt - nem ideális a "korreláció" kifejezés;
mert a statisztikában mást jelent ( ~ két változó együttmozgásának iránya és erőssége).a dominanciát én így raknám be:
~ Bár a JPR, a Steam Survey Stat és az NVIDIA pénzügyi adatai részletekben néha ellentmondóak ( sőt, a [JPR / bevételi trendek] és a Steam-részesedés közt enyhe negatív korreláció is látszik ),
a fő trend konzisztensen ugyanaz: az NVIDIA továbbra is domináns a GPU-piacon. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit hozzátennék, hogy az egyes gyártók között az egységes API-k mellett is nagyon eltérő a Vulkan és a DirectX 12 implementációja. Sőt, az AMD-nél nincs is külön implementáció, egy közös PAL rétegen keresztül kezelik mindkét API-t, és csak a különbségeket menedzselik az ICD réteggel.
A lényeg az, hogy részben hardveres sajátosságok miatt más az egyes erőforrások kezelésének és menedzselésének menete, ami nagyon röviden így néz ki:
Az NVIDIA még az explicit API-knál is erőteljesen épít egy úgynevezett push bufferre, ami azt a célt szolgálja, hogy a lehető legtöbb metaadattal lássák el a hardvert, miközben ritkítják a futószalagok kiürítésének számát. Ennek az ára a nagy memóriaigénye, illetve a CPU oldalán több munkára van szükség, hogy a driver push bufferét megfelelően menedzseljék. A bekötés tekintetében pedig az NVIDIA előre gyorsítótárazza a leírótáblát, és utána ezt csak szükség esetén módosítja. Ez megint több memóriát és CPU-időt eszik, viszont az állapotváltások minimalizálhatók, amire eleve haknis az a fajta működés, ahogy az NV drivere feldolgozza az adatokat.
Az Intel sok tekintetben épít a CPU-ra. Amit csak tud a CPU állít össze, és a GPU-nak elég csak beolvasnia. Nagyon sok munkát megspórol így maga a GPU, mert kész futtatandó assemblyket kap a CPU-tól. De mivel ez így működik, nehéz batch-elni, és egy rakás dekódolási munkával jár már a CPU oldalán, hogy a GPU dekódolási munkája megelőzhető legyen, ami nagyobb többletterhelést ad.
Az AMD épít a legkevésbé a CPU-ra, mert maga a PAL úgynevezett leírócsomagokat dolgoz fel. Ez nincs külön kezelve az API-kban, de maga a Mantle eleve olyan jellegű feldolgozással készült, amilyen jellegű nagyvonalakban a DirectX 12 és a Vulkan, és emiatt a két szabványos API-ba is beletervezték az egyes erőforrások feloszthatóságát. Mondhatni ez egy Mantle örökség, amit a Microsoft nem vett ki a prototípus kódból, és a Khronos is továbbvitt, hogy a hardver számára optimalizálható legyen a valós feldolgozás, miközben az API maga a finom részleteket elmaszkolja. Az AMD drivere tehát majdnem mindent ilyen leírócsomagokban kezel, és ezek a csomagok elképesztően picik, miközben teljesen függetlenek egymástól, tehát nem számít, hogy esetleg két csomag nagyobb műveletet bont meg, azokat a hardver össze tudja rakni belül, ha a két csomag megérkezik számára. A drivernek csak azt kell menedzselnie, hogy a két csomag egymás után fusson be. Mivel így minden munkamenet nagyon picire van szabva, a processzoridő is elég kevés lesz velük. Ráaádsul a sok eltérő csomag miatt nagyon párhuzamosítható az egész, szépen lehet osztani a munkát 4-5-20-30 magra. Utóbbi a kulcs az AMD-nél, mert nem azért olyan hatékony a drivere, mert valami elképesztően szűkre van szabva a munka. Ők is használják a CPU-t rendesen, csak nagyon párhuzamosítva, hogy a kis csomagok feldolgozása jól menedzselhető legyen, jól be lehessen illeszteni ezeket a meglévő magok szabad kapacitására.
A fenti különbség felel azért, amit láthatunk a tesztekben, ha gyengébb CPU mellé kerülnek a hardverek. Például egy tipikus hatmagos CPU egyik nagy hátránya az, hogy mindenképpen lesz egy-két mag, ami jobban lesz terhelve. Ez nagyon tipikus a többszálú feldolgozáskor. És a program terehelése mellett még az NV és az Intel drivere is főleg egy-két magot terhel, mert nagyobb munkákat csinálnak meg. Az AMD előnye itt onnan ered, hogy a driverük nem terhel be nagyon egy-két magot, hanem szépen szétosztja a munkát az összes mag között. És ezért lehet látni azt például a HUB overhead tesztjeiben is, hogy mennyivel jobban bánik a CPU-idővel, mert gyengébb CPU-val sem jön erőteljesebb CPU-limit.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#49856
üzenetére
Te tényleg nem tudsz olvasni? Nézd már meg, hogy mit írtam.
Az Intel csinált egy alternatív stratégiát a különböző, GPU-nak küldött csomagok kezelésére. Ez ugyanis sokszor nagyon rossz volt az egyes API-kon. És ennek az oka részben hardveres, egészen pontosan azért mert sosem PCI Expressen való bekötésre tervezték a GPU-t, de részben szoftveres, mert amikor ezt a részét írták a drivernek, akkor sem gondoltak még arra, hogy valaha is PCI Expressen keresztül kötik be a GPU-ikat. Ez a szoftveres rész átírható, még a hardveres tervezés ellenére is, mert csak amiatt olyan amilyen, hogy eleve nem volt korlátként kezelve a PCI Express busz, mert nem is volt az IGP-knél. Most viszont van, és lehet hozzá igazodni. Ezt csinálja a driver, másképp küldi be a csomagokat, így azok szép ciklusosan lesznek feldolgozva a parancslistából. Nem nagyon fordulhat elő az a szituáció, hogy felhalmozódás történik, ami például a kapcsolódó gondok gyökere.
És azért csinálja ezt az Intel, mert a Battlefield 6 például nagyon másképp működik, mint a korábbi Battlefieldek. Erről nyilván tudtak már hónapok óta, és látható is, hogy például ez a játék még 9800X3D mellett is CPU-limites tud lenni. Ezért van az, hogy amikor előhozol egy erőteljes parancsgenerálós szituációt benne, akkor a Radeon 9070 XT bárminél több fps-t tol ki. Nem a GPU a gyorsabb minden más GPU-nál, hanem az AMD drivere dolgozza fel a rajzolási parancsokat sokkal gyorsabban. Emiatt van az, hogy ha mondjuk egy átlagosabb CPU mellé teszed a Radeon RX 9070 XT-t, teszem azt egy tipikus hatmagos Core vagy hatmagos Ryzen mellé, akkor ennél a GPU-nál nem tudsz gyorsabbat venni a piacon, ha az adott játék CPU-limitessé válik. Mert ilyenkor nem a hardver ereje a kulcs, hanem a driver hatékonysága.
A Battlefield 6 kifejezetten haknis erre, és emiatt az Intel GPU-i nem is nagyon kedvelték a bétát, de az új funkciókkal már jobban viselkednek. És lehet, hogy ezek az új funkciók most még fehérlistás, de mivel jóval gyorsabb a régi működési módnál, kellő tesztelés után ez lesz az általános mód, mert mindenhol gyorsít. Ezért mondta az Intel, hogy még csak per játék szinten működik, de nem mondták, hogy sosem fogják ezt engedélyezni általánosan.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49859
üzenetére
A bevételnek itt sok köze nincsen, mert itt unit market shareről van szó. Nem tudod hogy oszlik el a lóvé vagy melyik gyártó mennyit keres pontosan.
Látod az AMD is növelte a bevételét (mondjuk abban benne van a konzol is), miközben kevesebbet szállítottak Q2-ben vs Q1 és csökkent a piaci részesedés is."de:
STEAM szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az AMD +1-2% -al nött.
STEAM szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az nVidia +1-2% -al csökkent"
Már írtam és nem veszed figyelembe, hogy a Steamnél minden generáció, laptop kutyafüle stb benne van és ezek százalékos változásai. A JPR pedig nem fog neked gtx 1000 és hasonló változásokat mutatni, mert az nincs újan a piacon.
Érted a különbséget?
Pontosabb képet az adna, ha tudnánk például a JPR unit lebontása Q2-ben többségében az RTX 5000 széria volt, RTX 4000 szériából ennyit szállított az Nvidia és ezeket a leszállított SKU-kat megnézni Steamen is.Lásd amint csak az újabb generációkat nézem mindkét oldalon, a market share közelebb kerül a JPR market sharehez.
Viszont a korreláció megmarad mert mindkét esetben megmutatkozik az Nvidia dominanciája, az arány konzisztensen összefügg.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49858
üzenetére
> Nem tudom ezt miert ilyen furcsa megerteni, ha az Nvidia tobbszoroset szallitja a vilagon, akkor a jatekosoknal is tobbszorose lesz az arany.
Ha adnál számokat és pontosítanál,
akkor sokkal könnyebb lenne a megértés.
- a "szállított alatt" - a JPR -t érted ?
- és a "játékosok alatt" a STEAM statisztikát ?JPR szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az AMD aránya felére csökkent; és az nvidia jelentősen nőtt.
de:
STEAM szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az AMD +1-2% -al nött.
STEAM szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az nVidia +1-2% -al csökkent( korrigálom magamat )
Az nvidia "for the second quarter ended July 27, 2025" gaming bevétele ( amit ~ 1 hónappal eltér a naptári negyedévtől )
"Second-quarter Gaming revenue was $4.3 billion, up 14% from the previous quarter and up 49% from a year ago."Vagyis az nvidia gaming bevétele az 1 évvel
ezelőttihez képest úgy lett +49% -al több,
hogy közben a STEAM statisztika szerinti aránya
durván 1-2% -al csökkent.
És ez tisztán negativ korreláció,
amire több magyarázat is van.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49850
üzenetére
"korreláció alatt
- negatív korrelációt (ellentétesen mozgást) értesz?"Nem, azt ertem ezalatt, hogy az Nvidia dominal mindket statisztikaban es a trend konzisztens mindket esetben, tehat a Steam adat aranyosan osszefugg a JPR-rel ha az osszkepet nezed, csak mas celkozonsegre fokuszal (aktiv jatekosok vs. globalis szallitasi adatok).
Nem tudom ezt miert ilyen furcsa megerteni, ha az Nvidia tobbszoroset szallitja a vilagon, akkor a jatekosoknal is tobbszorose lesz az arany. Az Nvidia nagyjabol tudja mekkora igeny van az AIB kartyakra.
A Steam statisztikaban benne van egy csomo mas kartya, mig a JPR jelentese nyilvan inkabb a friss, meg gyartott kartyakat mutatja.
Ha megnezed mondjuk az elmult 3 generaciot es osszeveted ezek aranyait, akkor 37.7% Nvidiat es 8.17% AMD-t kapsz (ebben benne van a 1.65% ami lehet a 9070XT mondjuk).
Ennek aranya mar 82.20% vs 17.80%, ami sokkal kozelebb van a JPR szamokhoz."ami még érdekes,
hogy az nVidia GPU Gaming bevétel - és az nVidia Steam gaming market share között is negatív korreláció van."
Ugyanaz, mint fentebb. A 5000 generacio csak novekszik, hiszen az adja a mostani bevetel nagy reszet, ami szinten novekedett. -
huskydog17
addikt
"Ó anyám, ezt de félre tudjátok érteni, de jól van, a Youtube-on nem szakemberek csinálják a tartalmat, hanem hobbisták."
Ó anyám, ismét az ultimate érved húzod elő, miszerint mindenki hülye hozzá, sőt most már maga az Intel is.
Csakhogy értsd: az Intel állítja (NEM a HUB), hogy játékspecifikus optimalizálásokat raktak a driverbe és ettől gyorsult, akkor tehát ők is rosszul tudják, téged nem kérdeztek meg, mert balf*szok és hobbisták, az Intel driver csapata sem szakemberekből áll. Nincs több kérdésem. Legalább te itt vagy nekünk aki jobban tisztában van azzal, hogy az Intel driveres csapata valójában mit csinál, mint maga az Intel.
Amúgy az is vicces, hogy általánosan lehobbistáztad az összes YT-on tevékenykendő sajtót, azokat is, akik évtizedek óta csinálják és kiváló szakemberek, továbbá ez a szakmájuk (most nem a HUB-ról beszélek, mert ők tényleg inkább divat bohócok). Na igen, az irigység látom ismét eluralkodott rajtad.
Na persze elméletben lehetséges, hogy neked van igazad, abban az esetben viszont az Intel valótlant kommunikált. Miért hazudnának? -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani
#49852
üzenetére
> Jó esetben a Steam leköveti a JPR számait,
szerintem fordítva;
a JPR kimutatásnál veszik figyelembe a Steam statisztikai adatokat.ami logikus is,
mivel a JPR sokkal - de sokkal később hozza ki a statisztikáját.
Ma már elérhető a Steam - 2025 Q3 ( a szeptemberrel )
de a JPR 2025 Q3 -ra még ~ +2 hónapot kell várni.> mivel ha több NV kártyát vesznek a gamerek,
> akkor az meg kell jelenjen a Steamben
sajnos nincs olyan lebontás,
hogy "gamerek" veszik a kártyát vagy AI vagy PRO felhasználók.
workstationokbe is raknak sima consumer RTX -es kártyákat,
nem csak PRO-s kártyákat.
( mivel jóval olcsóbb ) -
S_x96x_S
addikt
> Gaming felhasználásra biztosan pontosabb képet ad a Steam statiksztika, mint a JPR, hiszen AI kártyákon biztosan nem futtatnak Steam-et soha.
ami még érdekes,
hogy az nVidia GPU Gaming bevétel - és az nVidia Steam gaming market share között is negatív korreláció van.Az nvidia gaming bevételek 16% -al növekedtek,
de az nvidia Steam arány ezzel ellentétesen mozgott,
és csökkent. ( 1-2%-al ) [ az 1 évvel ezelőttihez képest ]
"Second-quarter Gaming revenue was $2.9 billion, up 9% from the previous quarter and up 16% from a year ago." -
Yutani
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49850
üzenetére
Nem ugyanazt méri a két statisztika: a JPR az adott negyedévben eladott mennyiséget/arányt adja meg, a Steam pedig a userek gépében lévő kártyák gyártónkénti arányát.
Jó esetben a Steam leköveti a JPR számait, mivel ha több NV kártyát vesznek a gamerek, akkor az meg kell jelenjen a Steamben. Ugye ez az, amire itt a kollégák hivatkoznak, és józan ésszel végiggondolva van is értelme.
Viszont amikor a Steam statisztika ellentétesen mozog a JPR számaival, akkor az azt is jelentheti, hogy rossz a statisztika, de azt is, hogy nem a gamerekhez került az NV kártyák jó része.
Feel free to choose one.
-
PuMbA
titán
Ezt 3DMark Fire Strike-kal, ami egy DX11-es teszt
Sajnos ennek a tesztnek a limitációja, hogy futnia kell a 2009-es kártyákon is, így a modern kártyák nem tudják megmutatni teljes erejüket.S_x96x_S: Gaming felhasználásra biztosan pontosabb képet ad a Steam statiksztika, mint a JPR, hiszen AI kártyákon biztosan nem futtatnak Steam-et soha.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw
#49845
üzenetére
> Viszont van korrelacio, ahogy az eddigi generaciokban is volt, ami
> fontos kepet ad, ezert nagyon is relevans, foleg a gaming piacon.
korreláció alatt
- negatív korrelációt (ellentétesen mozgást) értesz?A JPR szerint total AIB share:
- 2024 Q2 - 88% nvidia ; 12% amd
- 2025 Q2 - 94% nvidia ; 6% amdés a Steam Stat -ban
nem látok ilyen arányú eltérést.
( a 2024 Q2 = Április + Május + Június trend )Az AMD aránya 2024-Q2 --> 2025-Q2 Steam szerint
egy ici-picit ( 1-2% ) még nőtt is.STEAM-AMD-2024-Q2 15.8%; 16.0%; 15.6%
STEAM-AMD-2025-Q2 17.5%; 17.6%; 17.7%
STEAM-AMD-2025-Q3 17.8%; 17.3%; 17.8%vagyis:
a JPR szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az AMD a felére csökkent.
a STEAM szerint az 2024Q2->2025Q2 ---> az AMD +1-2% -al nött.és ez nekem negativ korrelációnak tünik.
-
Ribi
nagyúr
válasz
BerserkGuts
#49847
üzenetére
Igen itt a %ok kicsit gyorsabban emelkednek mint kellene. meg 1080 és 1080Ti között 10% difi? Annál azért jóval combosabb volt a Ti.
4090 meg 5080 ugyanott? Mivel mértek ezek? -
Busterftw
nagyúr
válasz
BerserkGuts
#49847
üzenetére
Nem neztem vegig kulon a teszteket, ugye a Radeon HD5870 az alap, tehat ennel 306%-al gyorsabb a 1060 3GB es 567%-al gyorsabb a 2060 6GB.
Szerintem ha van RT meg vram limites szituacio, ez siman kijohet. -
válasz
Busterftw
#49846
üzenetére
Az a bizonyos %-os értékelés nagyon megtévesztő mert 2060 vs 1060
300% vs 600%
szerintük dupla olyan erős de sok más kártyánál is ezt látni
aztán valójában meg 10-20fps ami nem olyan nagy különbség az akkori dx11 játékoknál
persze most hogy beérett a dx12 már hozza a számokat de annak idején emlékszem ezért nem cseréltem mert nem volt számottevő -
Busterftw
nagyúr
PC Games Hardware tests 180 GPUs from 2009 to 2025 in performance comparison
Vannak benne erdekes eredemenyek:

-
Busterftw
nagyúr
válasz
S_x96x_S
#49843
üzenetére
Viszont van korrelacio, ahogy az eddigi generaciokban is volt, ami fontos kepet ad, ezert nagyon is relevans, foleg a gaming piacon.
PuMbA
Erre mar volt tobb magyarazat is. Nem tudom miert csodalkoztok. Ha pedig valami hiba van, azt kesobb korrigaljak. De az ossz-statisztika es a trend korrelacio teljesen relevans. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Yutani
#49834
üzenetére
> Ezt majd a JPR kimutatásokban is viszont kell látnunk.
a STEAM statisztika és a JPR market share
- teljesen mást mér,
- és más a módszertan is.Ráadásul a STEAM-ben csökkent
a DirectX 10,11,12 -es GPU aránya is![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

És ha megnézzük,
mely GPU-k csökkentek a legnagyobb mértékben:
-
Yutani
nagyúr
válasz
Raggie
#49840
üzenetére
Normális esetben valóban nem kellene gyártó párti legyen egy kisker. Webshop esetén, ahogy írod, személyes kontakt hiánya miatt nem is valósulhat meg az influenszia, legfeljebb azt tudja csinálni egy webshop biased tulajdonosa, hogy korlátozza a nem preferált gyártó termékeinek kínálatát. De azzal meg a saját bizniszét korlátozza. Szóval létezik ilyen biased hozzáállás, de az inkább káros a bizniszre nézve, mint hogy bármilyen haszonnal járna.
Szerintem már haverom is hoz bármit, csak rendeljenek, mert elég nehéz egy kis bolt élete manapság, nem engedheti meg magának a korábbi hozzáállást.
-
Busterftw
nagyúr
-
Yutani
nagyúr
válasz
Raggie
#49837
üzenetére
Amúgy pedig van. Egyik régi barátom, akivel még a C64 demoscénán toltuk '90-91-ben, csinált egy PC boltot. Ő kifejezetten az Intelt és Nvidiát pártolja, mert "annyi gond volt régen a AMD-vel", hogy ő nem kockáztat, csakis kifejezetten megrendelésre hoz AMD-t. Én meg nézem az Athlon XP óta, hogy miről beszél.
-
PuMbA
titán
válasz
Raggie
#49837
üzenetére
Ezt mondjuk én sem értem. Onnan vettem a Radeon 9070-emet, ahol a legolcsóbb volt
Nincs AMD-s "boltom", ahonnan kizárólag veszem az AMD-s VGA-kat.Abu85: "Azt azért nem hiszem, hogy globálisan is kétszer annyi 9070 XT fogyna, mint 5070 Ti."
Én se, hiszen a MindFactory-nál jóval kevesebb az AMD előny.
b.: Ez igaz, akkor volt az, amikor az AMD market share 16%-ra ugrott fel, mert kiszórták az RNDA2 kártyákat jó olcsón. Ezután jött a nagy AMD lejtmenet, mert az RDNA3 eladások a megjelenés után hamar befuccsoltak.
-
Raggie
őstag
válasz
Pocoyo.hun
#49819
üzenetére
Egyébként mióta van olyan, hogy "AMD(vagy Nvidia) barát bolt"?
Ez eléggé képtelenségnek hat számomra, mert minden bolt a saját nyereségének barátja szerintem. Azaz minden gyártó cuccát árulja, mert hátha valaki azt akarja megvenni és ezzel termel neki nyereséget....
-
Yutani
nagyúr
válasz
Pocoyo.hun
#49835
üzenetére
A több év alatt kialakult trenddel szemben miért kevés neked a 10 százalékpontos AMD többlet? Ez amúgy sem változtat a market share adatokon, de látszik, hogy vannak helyek, ahol nem érvényesül a 94:6 arány. Aztán meg ezen nincs is mit röhögni.
-
Pocoyo.hun
junior tag
-
S_x96x_S
addikt
STEAM STAT - friss szeptemberi
https://store.steampowered.com/hwsurvey/havi változás :
nvidia (aug) 74.9% -ről --> (sep) 74.1% -ra csökkent
amd ( aug ) 17.3 % -ról --> (sep) 17,8% - nőtt.
intel ( aug ) 7.4% -ról --> (sep ) 7.7%-ra nőtt.rögtön találtam is egy érdekes adathibát,
hiányzik egy GPU - neve ... "1.65% +0.14%" -al.
( remélem hamar javítják )
https://store.steampowered.com/hwsurvey/?platform=combinedLehet tippelgetni, hogy mi lehet ez ...
Amúgy a Steam nyelvek alapján :
27.0% ( +1.01% ) Simplified Chinese
0.36% ( -0.01% ) Hungarian -
Abu85
HÁZIGAZDA
És ezzel semmi gond nincs. Általában a befektetők kíváncsiak, hogy a változásért mi felelt inkább. És mivel pont egy négy éves cikluson volt a két konzol, így akkor került ezek ára új, alacsonyabb kategóriába, de nyilván az adott negyedévben jobban számított az, hogy sok Radeon RX 7000-et vettek az emberek.
Ezt félreérted. Az ember attól nem lesz hülye, hogy nem tud felbontást váltani. Egyszerűen csak nem olyan képzett felhasználó. Nagyon sokan nem képesek rá, és nyilván a piacnak a nagy része ilyen. Úgy kb. a 70-80%-a biztos. És aki erre nem képes, nyilván azt se nézi meg, hogy mit vásárol pontosan.
Nem tudom, hogy a driver hogyan lett idekeverve. Igazából az NV-nek volt vele problémája, de leginkább azért, mert egy nagyon-nagy váltás előtt voltak, és túlságosan sok hardvert szolgáltak ki egy csomagból. Egy ponton túl ez nyilván hátrányos, főleg úgy, hogy az NV még az egyes API-k implementációját sem költséghatékony módon oldja meg. Ez sok tesztidőt, sok erőforrást és sok pénzt igényel. Ha nem rakod mögé ezeket, akkor belefuthatsz olyanba, amibe az NV belefutott. De pár hónap alatt korrigálták a hibák nagy részét.
-
Harmadszor is leírom hogy az AMD maga írta le a saját pénzügyi jelentésébe miből jött a bevétel növekedés. Semmiféle konzol hardver olcsósításból, megint teória gyár. [link]
Nem hát, nincs rosszindulat benned ha arról van szó hogyan vagy állítsd be hülyének aki 5070 Ti-t / Nvidia vesz a 9070 XT vel szemben, vagy aki nem AMD kártyát vesz esetleg a nem neked tetsző statisztikát látod valahol. Kimagyarázod a jövő hetet is.Miért jó miért rossz valami . 72 % os megbízható statisztika. Magától az AMD től akihez az Nvidia leromlott driverminőségben 1 generáció óta.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az számít, hogy mióta vannak piacon a konzolok, hanem az, hogy mióta szállítják a partnereknek a lapkákat. Egy ideje tudható, hogy az AMD két éves ciklusokban korrigálja az árat. Tehát van a kezdeti ár, majd két év múlva csökken, majd megint két év múlva, és így tovább. És az első lapka leszállításától számítva mérik a két évet.
-
és így hirtelen lett az AMD nek 1.8 milliárd dollárja 3 hónap alatt az mert annyival olcsóbban adja egy 3 és fél éve piacon lévő konzolba a hardvert, majd beleírja a negyedéves jelentésébe hogy a bevétel növekedés a 6000 széria kifutásából és a 7000 széria debütálásából adódik.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzolok esetében nem igazán az eladási mennyiség a fontos, hanem az eladási ár a lapkákra. Mivel az életciklus végén járunk, az AMD már a lapkákat is nagyon kevés haszonnal árulja, mivel már visszahozták azt a profitot, amire terveztek. Emiatt ugyanazt a lapkát jóval kevesebbért adják már el a Sony-nak és a Microsoftnak.
#49826 b. : Ez pedig régóta megfigyelhető, és semmi rosszindulat nincs benne. Még a gyártóknak is van erről statisztikájuk. Például nagyon érdekes adat, hogy az AMD nem csinál olyan programot a driveréhez, ami az ügyfél helyett beállítja a program grafikai paraméterezését. És az oka ennek az, hogy a saját felmérésük szerint az ügyfeleik 72%-a erre önállóan képes. Az NVIDIA azért csinál ilyen programot, mert a saját felmérésük szerint 10 ügyfelükből 8 azt se tudja, hogy felbontást hogyan kell váltani. Az Intelnek van erre a legjobb arányuk, nekik a legtudatosabbak a felhasználóik, és ilyen szempontból a legképzettebbek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt azért nem hiszem, hogy globálisan is kétszer annyi 9070 XT fogyna, mint 5070 Ti. Ugye itt figyelembe kell venni, hogy bolt válogatja. Nagyon fontos adat, hogy ki mennyire tudatos vásárló. Azok a boltok, amelyek megosztják ezeket az adatokat, főleg tudatos vásárlókra építenek, tehát olyan emberekre, akik nagyjából tisztában vannak a teljesítménnyel, olvasnak újságot, stb. És ezért nagyobb a Radeonok eladása itt. De például a diszkont-szerű boltokban már inkább a GeForce-ok eladása nagyobb, mert ott főleg nem hozzáértő emberek vásárolnak gépeket. Tehát a globális arány azért nagyon más lehet, mint ezekben a boltokban.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Pocoyo.hun
#49819
üzenetére
Rossz a fókusz, Pocó Jocó! Az 55:45 AMD javára igen messze van a JPR 94:6 NV javára aránytól.
Az a csoda hogy a retailereknél ilyen előfordul! -
Hogy pörgöt volna jobban egy negyedév alatt egy több éves konzol eladása? a 7900XTX jelent meg akkor a 6000 széria pedig kifutó félben remek árban ment... a jelentésben amit linkeltem ott van az AMD által leírva...
"Other notable areas of strength AMD mentioned is it had strong channel sell-through of its Radeon 6000 and Radeon 7000 series GPUs, which increased quarter-over-quarter.
Talán már nekik elhiszed ... hipotézisek amiket írtok,nélkülöz valós információkat adatokat,kétségbe vontok jelentéseket ,JPR statisztikákat.
érdemes odatenni, hogy a 7000 széria debütálásakor sokal nagyobb arányú bevétel növekedést mutatott fel az AMD a gaming szegmensben. Hogy ez darabszámban mit jelent nem tudom, lehet a mostani kevesebb bevétellel de lényegesen több darabszámot jelent, köszönhetően a 7000 széria drágább Chipletes előállításának. ( tipp) Tehát a volumen növekedés és a bevétel lehet éppen ellentétes irányú is vagy sokkal kisebb arányú, mint a 7000 szériánál. -
69 % = 1.1 milliárd dollár. 2023 ban a 7900XTX megjelenése utáni negyedévben ez 1.8 milliárd volt. [link] szval a következtetésed megérzésekre alapul és pont annyira biztos mint az Hunboxed találgatása vagy a JPR statisztikáiból következtetni arra hogy ez bizztos AI és biztos nem a gamerekhez került.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Pocoyo.hun
#49818
üzenetére
Az nvidia 73,9%-ról 74,9%-ra nőtt. A JPR szerint is nőtt az nv részesedés. Mondom én hogy össze vágnak az adatok, csak érthető módon nem tetszenek.

Q2 vs. Q3.
vagyis a naptári időszakok fontosak
A JPR még csak a 2025 - Q2 -es adatokat adta ki.
És az említett két Steam Statisztikai százalék már Q3
[ Julius (07-hó nvidia 73.9% ) -> Augusztusi (08.hó nvidia 74,9 %) ] -
Pocoyo.hun
junior tag
Friss adat: “week 33” of 2025 (August 11th -17th),
AMD: 1385 units sold
Nvidia: 1120 units sold10%, most komolyan, egy hírhedten amd barát boltban???
-
Pocoyo.hun
junior tag
-
Pocoyo.hun
junior tag
"csak a boltokba az egyes gyártók VGA-inak 60-70%-a el se jut."
Ez egy légből kapott adat, mivel szinte csak az 5090-ek mennek AI-ba, a legtöbbet eladott, jelen állapot szerinti 5060 - 5070 karik nem érdeklik az adatközpontokat.
Illetve a tendencia nem mostani, hanem már évekkel ezelőtti, leginkább 2021-től gyorsult fel. Milyen kártyák mentek AI adatközpontba akkortól?
Ezt a fenti, 2 tényt méltóztatnátok figyelembe venni? -
PuMbA
titán
"Ezért van az, hogy mást mutat a JPR, és mást mutatnak a boltok saját eladásai, akik elárulják, hogy miből mennyi fogy. De egyik sem rossz, csak más piacról szól."
Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.Az biztos, hogy az AMD sokkal több VGA-t adott el most, mint az utóbbi 2-3 évben bármelyik negyedévben, hiszen a 2025 Q2 adatokban 73%-os Gaming bevétel növekedés lett, míg az előző években minden negyedévben csökkenés volt.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Pocoyo.hun
#49812
üzenetére
> A steam ugyan azt az adatokat támasztja alá.
> Vagy nvidia bevétel sincs? Csak behazudják?
Bevétel biztos van,
de én a Steam Gaming Statisztika arányban - nem nagyon látok annyira egetverő változást - mint amit a gaming bevételből következtetni lehetne.

> Egyébként mihez adnak el GDDR7 ramot,
> ha nem készül belőle vga? Hoppá.
Blackwell széria már GDDR7 -el megy,
és csomagban adták.amúgy ugyanaz a "GB202" -es chip van
az RTX 5090 ( 32GB GDDR7) -ben
mint az
RTX PRO 6000 Blackwell -ben ( 96GB GDDR7 ) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Pocoyo.hun
#49810
üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem jó, hiszen azt nézi, hogy mennyi VGA hagyta el a gyárakat. Tehát tökéletesen alkalmas arra, hogy felmérje, hogy piacot, de ha arra vagy kíváncsi, hogy mik vannak a gémerek gépeiben, arra nincs megoldása a JPR-nek, mert addig tudja nézni, amíg a dobozban vannak, és ha egy gyártó 70%-ban kínai AI adatközpontoknak adja a VGA-kat, akkor oda adja. Ugyanez történt a kriptovalutáknál. Ott is megvoltak az eladások, csak VGA-t nem látott senki a boltokban.
Ezért van az, hogy mást mutat a JPR, és mást mutatnak a boltok saját eladásai, akik elárulják, hogy miből mennyi fogy. De egyik sem rossz, csak más piacról szól. A boltokból nem igazán megy semmi a kínai AI-piacra, tehát egy elég nagy tétele a piacnak kiesik.
Azt kell megérteni, hogy a JPR és a boltok is igazat mondanak, tehát nincs a kettő között összeférhetetlenség, csak a boltokba az egyes gyártók VGA-inak 60-70%-a el se jut.
#49811 S_x96x_S : De a JPR nagyon is hitelesen kezeli ezt. Amit leírnak a teljes jelentésekben, az teljesen behatárolja, hogy mit és hogyan mérnek. Ebből a szempontból az eredmények, amiket közölnek hitelesek. Azért érzitek úgy, hogy nem valós, mert azt hiszitek, hogy csak a gaminget mérik, de valójában a VGA-piacnak csak egy része gaming, mert sok VGA megy kínai AI-ra. Ugyanez volt a kriptonál, ott láttuk az eladásokat, hogy megtörténtek, de nem láttuk a hardvereket a boltban. Tehát a JPR szépen lemérte, hogy a gyárból mi kerül ki, és azok 90%-a el is ment valamelyik bányászfarmra. De ettől a JPR statisztikája teljesen hiteles, csak akik azt várják, hogy a gamingről szól, csalódnak benne, viszont sose mondta a JPR, hogy ez csak gaming, nem tudják meghatározni, hogy a gyárból kikerülve mire használnak egy VGA-t. Ezt egyébként még egy bolt sem tudja meghatározni, ha eladnak egy terméket.
-
Pocoyo.hun
junior tag
válasz
S_x96x_S
#49811
üzenetére
A GDDR7 memória ára, amire persze nincs forrás, max idéntől van benne, már ha.
Egyébként mihez adnak el GDDR7 ramot, ha nem készül belőle vga? Hoppá.
"a JPR "becsüli" az adatokat a supply -ból" - ezt ugye az amd supply-ból is megtenné, már ha lenne
Vagy nvidia bevétel sincs? Csak behazudják?
A steam ugyan azt az adatokat támasztja alá.
A trend évek óta tart.
A kör bezárult.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Pocoyo.hun
#49810
üzenetére
> elfogadott JPR adat, amit eddig senki nem vont kétségbe.
A JPR GPU market share nem tudományosan validált szentírás.
Mivel a JPR "becsüli" az adatokat a supply -ból,
ami néha nagyon - de nagyon félre tud menni
- pl. a szuperszámítógépes - Intel Ponte Vecchio GPU annyira félrevitte az adatokat, hogy a cég nyilvános korrigálásra kényszerült;
És ha ténylegesen bolti adatokból vagy AIB adatokból dolgoztak volna, akkor nem is lett volna ilyen egetverő hiba.
És itt jön ki az a probléma,
hogy nincs átláthatóan publikált JPR módszertan;
az nVidia gaming bevételéből kalkuláltak egy market share-t, de hogy a GDDR7 memória ára - vagy mi van még abban a bevételben, amit leosztottak ... azt nem lehet tudni.JPR: "... reports that the growth of the global PC-based graphics processor unit (GPU) market was overstated due to the inclusion of Intel’s GPU-compute AIBs known as Ponte Vecchio that were shipped to the Argonne National Laboratory Aurora supercomputer."
"Adjustment to Q422 JPR dGPU Market Report"
https://www.jonpeddie.com/news/adjustment-to-q422-jpr-dgpu-market-report/"Intel’s Aurora dGPUs erroneously boosted GPU market share"
https://www.jonpeddie.com/news/intels-aurora-dgpus-erroneously-boosted-gpu-market-share/ -
Pocoyo.hun
junior tag
Azért szépen lassan sikerül eljutni oda, azt hiszem a világon elsőként, hogy nem is jó az a nemzetközileg elfogadott JPR adat, amit eddig senki nem vont kétségbe.
Persze lehet lovagolni rajta mennyi 5090 jut AI-ba, csak nincs értelme. A játékosok által nagy tételben vett vga, de nevezhetjük "népkártyának" is, az a 3060 - 4060 -5060 és esetleg a 70-es végűek, amikből igen elenyésző jut AI-ba, már ha.
Egyébként szintén borítja az elméleteteket, hogy az nv - amd market share tendencia nem egy éves, hanem évek óta így van, vagyis már az AI előtt is toronymagasan az nv vezetett, ehhez jött még a fanok szerint is gyenge az rdna3 - és hoppá, pont az rdna3 időszakban vesztett market share-t az amd. Szépen körbe érnek a tények.
Ezek alapján semmi csodálkozni való nincs az amd pár százalékos eredményén.
-
Pocoyo.hun
junior tag
válasz
S_x96x_S
#49797
üzenetére
"Jon Peddie Research’s Market Watch Report is a supply-side report series that establishes the Graphic Processing Unit market size by unit shipments"
Ennek a mondatnak itt nincs vége..
Az egész így néz ki:
"Jon Peddie Research’s Market Watch Report is a supply-side report series that establishes the Graphic Processing Unit market size by unit shipments, value, segment type, installed-base, and attach rate from the current quarter back to Q1’04 for historical perspective."
-
S_x96x_S
addikt
Modular - al.
elég jól ki lehet használni az MI355X -et.
"Enterprise AI at Scale: Performance and Efficiency with MI355X"
https://tensorwave.com/blog/enterprise-ai-at-scale-performance-and-efficiency-with-mi355x( MI355X+Modular vs. NVIDIA’s B200 + vLLM )
A "Modular" ( Startup - ) - egy GPU egységesítő nyelven ( Mojo ) dolgozik, és emiatt üzleti érdekük is,
hogy CUDA alternatívát tudjanak nyújtani."""
Mojo🔥: A Programming Language for Heterogenous GenAI Compute
Mojo is a new language for a GenAI era, designed to solve the language fragmentation problem in AI. Developers love Mojo because it provides the speed and capability of C++, Rust, and CUDA but with familiar and easy-to-learn Python syntax that AI developers demand.
....
It’s time to move beyond legacy architectures—like OpenCL and CUDA—designed in a pre-GenAI era. CUDA launched the AI revolution, and the industry owes it a great deal. But the future requires something more: a software stack built for GenAI from the ground up, designed for today’s workloads, today’s developers, and today’s hardware and scale....
https://www.modular.com/blog/how-is-modular-democratizing-ai-compute
"""
"Modular 25.6: Unifying the latest GPUs from NVIDIA, AMD, and Apple"
https://www.modular.com/blog/modular-25-6-unifying-the-latest-gpus-from-nvidia-amd-and-apple -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#49805
üzenetére
Ó anyám, ezt de félre tudjátok érteni, de jól van, a Youtube-on nem szakemberek csinálják a tartalmat, hanem hobbisták.
Akkor röviden, hogy mi a gond. Az egyes API-kon a parancsok kezelése nem elég egységes az Intel dizájnokon. Ez részben hardveres probléma, mert eredetileg úgy tervezték a dizájnt, hogy sosem lesz PCI Expressen keresztül bekötve, így nem foglalkoztak az efféle bekötés tipikus problémájával. Mivel azonban egy VGA így van bekötve, szembesülnek vele, így a jóval közvetlenebb integrációra tervezett architektúra egy rakás limitációba ütközik. Ezeknek a limitációknak egy része azonban tisztán szoftveres. Főleg abból származik, hogy a driver nem batch-csel elég agresszíven, így nem vonják össze elég hatékonyan a GPU felé küldött csomagokat. Ez felel nagyrészt a magasabb többletterhelésért, mert ez a fajta működés IGP szintjén lehet, hogy kb. jó, de PCI Expressen már nem az.
Amit az új driverek csinálnak, hogy szoftveresen jobban kezelik ezeket a parancsátadásokat. De ez nem alkalmazásspecifikus, maximum ez a működés nincsen minden alkalmazásra engedélyezve, mert tesztelni kell, hogy nem okoz-e problémát. De idővel a régi működés úgyis ki lesz véve, mert az teljesen felesleges, ha van mellett egy jóval gyorsabb működési mód. Csak előtte tesztelni kell ezt úgy százezer alkalmazással. Szóval nem, ez nem alkalmazásspecifikusnak készült, hanem alapvetően erre áll majd át a driver, viszont ehhez még bő fél év tesztelés kell, mire előszedik az összes alkalmazást, és megnézik, hogy jó-e az új csomagkezelés.A cégek a változásokat mindig így vezetik be. Előbb 10-20 alkalmazásban próbálják ki, majd a lista bővül 100-200-ra, aztán mind mehet, kivéve azok, amikkel van valami gubanc. Vagyis a kezdeti fehérlistás működést felváltja a feketelista.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#49803
üzenetére
De ez általános javulás. Nem is titkolja az Intel, hogy miért volt, még ha nem is jelentették be ezt hivatalosan. Majd írok róla nemsokára.
A Celestial szerintem az alapproblémával helyből nem fog küzdeni, mert az már a működés szintjén is dedikált GPU-nak készült. A jelenlegi és korábbi dizájnokban az alapproblémát az okozza, hogy alapvetően nem úgy készült az architektúra, hogy egy szűk buszon lesz bekötve.
-
huskydog17
addikt
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy itt nem általános javulás történt, hanem játékspecifikus optimalizálásokat épített be az Intel, tehát egyelőre csak azoknál a játékoknál fog megszűnni a probléma, amelyeknél lesz erőforrás specifikus optimalizálást írni.
Ezen felül nem tudni, hogy ezen optimalizálásokból profitál-e bármit a Celestial.
Nyilván ez egy jó hír és bizalomgerjesztő, hogy az Intel valóban foglalkozik a problémával és legalább játékspecifikus kódot írnak, de általános megoldás még nincs, így nem venném készpénznek, hogy a Celestial rajtjára ez már nem lesz gond. Jó volna, de én kétlem, ugyanis ha viszonylag rövid időn belül tudnának általános javítást eszközölni, akkor nem kezdtek volna játékspecifikus kódokat írni. Másképpen fogalmazva: az általános javítás valószínűleg még messze van -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani
#49801
üzenetére
Nem csak ennyi. A saját partnereikkel oké, de akik nem partnerek, azoknak nincs kötelességük beszámolni. Ezért ezt eléggé hosszadalmas felépíteni. Egyszerűbb lenne, ha az AMD, az Intel és az NVIDIA összefogna ebből a szempontból, mert akkor egymás partnereinek adatait elkérhetnék, de ezt jelenleg csak az Intel támogatná.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASUS ROG STRIX RADEON RX 6650 XT V2 OC EDITION 8GB GDDR6
- RTX 3070 Founders Edition
- ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC Edition (TUF-RTX-3080TI-O12G-GAMING)
- Apple iPhone XR / 128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 95% Akku
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen,MS3634,94% Akkumulátor
- ÚJ Lenovo ThinkPad T16 Gen 4 - 16" WUXGA - Ultra 7 255U - 32GB - 1TB SSD - Win11 - 3 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest


jól van 60fps ezeket a szinteket overkill pont hanyagolni kell multi fps lövöldében aminek amúgy sincs értelme sőt még rosszabb lesz észre venni a célpontokat
Gondolom mindezek az RDNA5-ben (UDNA) is ott lesznek.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.

