-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz
Fall-N #244591 üzenetére
Kicsinek tűnik alattam, de azt kell mondjam nem az. A felső cső hossz eleve 580. Stack érték baromi alacsony 550 ezért kompenzálni kell kihúzott kormányszár) nem erre a felhasználásra megtervezett Csepel váz, de kompenzálva beállítva nem érzem kicsinek egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
flash-
veterán
na én meg a másik véglet voltam a gp5000-el, a specialized gyári kerekére (Specialized Axis Classic amit állítólag a dt gyárt, bár nincs ráirva csak fórumokon mondogatják,de attól persze még alap kerék amúgy erős) kézzel felment a 28c gp5000 szerszám nélkül, (az már más kérdés hogy rendesen feltenni nem mindig sikerül amit a szerelő mindig észre is vett mármint hogy elcsavarodik alatta a belső na én itt nem tudom mi a trükk hogy ez ne történjen..)
gondolom ez felnifüggő dolog, nekem a decathlonos görgős köpennyel volt szenvedés elsőre fel se ment, aztán ott az volt a megoldás hogy ráfeszítettem amennyire birtam szerszámokkal, maradt ugye az a 10 cm a végén ami nem ment fel, úgyhagytam feszülve egy éjszakát másnapra már könnyebben azt is rá tudtam erőszakolni...
én is egyébként nézegetek kerékszetteket, aluból ahogy nézem a DTswisst pr1600-tól (vagy jobb tehát pr1400,stb) szokták ajánlani aminek ratchetes nagyon jó (DT350)az agya nem szerviz igényes és megbízható, ezzel partiban a Fulcrum Racing 3 van úgytudom de a ratchetes agy miatt is inkább a dt-t javasolják(legalábbis én erre jutottam több nap túrkálás után,meg hogy aztán az a fulcrum kevésbé aero a küllői miatt)[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #244588 üzenetére
Én is ezt írtam. Nem jó a váz, így görnyedt rajta. Nem véletlenül szajkóztuk, hogy kicsi a váz, legalább két számmal. Nyújtani nem árt persze, de hosszú távon sem fogja megoldani.
-
andrisbandi
őstag
válasz
mauimagic #244582 üzenetére
Radon Skeen Trail AL 8.0
2.304,14 €
konfig; [kép]Ha valaki alap összetósat szeretne, az említett verzióval mi a konkrét probléma?
RockShox Pike Ultimate
RockShox Deluxe Select+
Magura MT Trail
Radon Competition Dropper
Crankset: SRAM X1
Rear derailleur: SRAM GX
Weight: starting from 14,35 kgSuli/meló után tekerni 2 órácskát, kirándulni, csapatni ha úgy van.... Most komolyan, le mersz szólni egy ilyen gépet?
-
zsola32
őstag
dt e1800-as kerékszettre tettem fel múlt héten a Conti Gatorskin gumikat, nekem is nagyon nehezen ment fel...
Tesómnak is rendeltem tegnap egy ilyen kerékszettet, oda Conti Grand prix gumik mennek, 28as méretben. Kíváncsi leszek mennyire lesz szívás. (remélem azt ketten szereljük)
-
-
.LnB
titán
Egy kis mesélős poszt.
Tudva lévő, hogy nem én vagyok (még) a legélesebb kés a fiókban, bringa ügyben. Meg is esett velem az a dolog ugye, hogy szétdurrant a hátsó gumim. Amire kaptam gyors megoldást havertől, egy másik külső személyében. Közben pedig megrendeltem a GP5000-ket. Mondja haver, hogy 1 perc feldobni a külsőt.
Hazamentem, nekiálltam kicserélni és szívtam vele mint a barom. Olyan szinten, hogy teljesen hülyének éreztem magam. Le is alig tudtam szedni, feltenni a külsőt meg.. hagyjuk is.Alapvetően balf*sznak tartom magam ilyen dolgokban. A technikai dolgokhoz értek, a szerelésekhez már kevésbé. Szóval mikor tettem fel a külsőt, megálltam és nyomi módjára elkezdtem YT videót nézni basszus, hogy mit nem csinálok jól. A videókba meg játszi könnyedséggel tették fel a külsőket. Hát mondom nem igaz.. ennyire béna nem lehetek. Pont jött a szomszéd, mikor próbáltam ismét feltenni a külsőt, és mondom neki, hogy segítsen már (ő is ért a bingákhoz). Segített, nagy nehezen feltettük.
Másik haveromnak (aki "profi", és akitől a külsőket kaptam), mondtam, hogy ha megjönnek a GP5000-ek, akkor hozom, és tegyük már fel együtt, hogy lássam mit cseszek el.
Na tegnap eljött a nagy nap. Összefoglalnám haverom egy mondatával: "B+ én ilyet még nem láttam..Vannak felnik, amiket nehezebb szerelni, de ez? Ezt cseréld le amint tudod.."Kicsit örülök, mert nem csak velem volt a hiba. Viszont azt dumáltuk, hogy ha bárhol útközben defektet kapok, akkor ezt nem tudom az út mellett cserélni. Easton Vista SL egyébként a felnim. Nem mai darab.
Úgyhogy most elkezdek majd nézelődni. Mert ez hosszútávon tényleg gond lehet. Haver Fulcrum felé terel, minden bringáján az van. Karbonba nem gondolkodom még, túlzás lenne nekem. De majd keresek valamit.
Egyébként a GP5000-ek fent vannak, de még egy métert nem tudtam velük menni, talán ma. -
jjeahh
nagyúr
válasz
fulton #244568 üzenetére
Mivel már viszonylag teljesítményorientáltan tekersz, lassam muszáj lesz rászoknod az alapos nyújtásra, mert szvsz létfontosságú. Nekem legalábbis nyújtás nélkül szinte mindíg fáj vagy a térdem, vagy a forgóm és sokkal fáradtabbnak is érzem magam. Haverom nemrég a nyújtás hanyagolása miatt úgy lesérült, hogy majdnem fél év sportolást ki kellett hagyjon, gyalogolni is alig tudott
-
fulton
addikt
válasz
stickermajom #244563 üzenetére
mekkora már, a "hásszélholf"
chubby2o6
-
fulton
addikt
válasz
ZavaBalazs #244482 üzenetére
berakni berakhatod, de azzal számolj hogy a gyártó amit megad ajánlás, én betartanám, és még a határán sem szívesen laviroznék. Valszeg elbírja, de én szeretek inkább a limitek alatt lenni mindenben.
#244583ZavaBalazs: kérdezz csak, azért (is) vagyunk segítsünk egymásnak amiben tudunk.[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
Dark Archon #244540 üzenetére
kétszer mérj, egyszer vágj, inkább kérdezek kettővel többet a kelleténél, mint hogy nem nekem valót vegyek.
de ígérem, több nem lesz, már csak az apróhirdetőkkel kell megbeszélnem.
6030D: ha látnád azt a brutál alacsony nyerges, telitalpas technikát, rögtön nem ajánlanál neki ilyet
-
mauimagic
senior tag
válasz
6030D #244521 üzenetére
15 éve volt utoljára 26-os bringám, mondjuk az pont fully volt, úgyhogy mellélőttél, a GT 29-es volt.
Pont azért volt nálam 2 hetet egy HT, hogy ne elhamarkodott döntés legyen (egyébként végül marad a fully egyelőre)Én csak terepen megyek hosszúkat, ott kijött a karbon előnye, de hol nem...
Az eredeti kérdező 2000 EUR körüli bringákat linkelt, ennyiért nem karbont venni szerintem nem sok értelme van (normális alu vázat a specin meg pár más high end gyártón kívül más nem fejleszt).
Fully meg ennyiért vicc kategória, de gondolom sokan meg úgy gondolják, hogy sokkal jobb egy 15 kilós össztelóson billegni a bringaúton, mint egy 3-4 kilóval könnyebb HT-en 
A budget ugye adott... -
Fall-N
veterán
válasz
fulton #244574 üzenetére
Szerintem kijön megintcsak a nem megfelelő méretű váz. Hiába állítod a nyerget vagy kormányt, attól még túl rövid a váz. Mivel már SPD-t is használsz nem tudod mozgatni a lábfejed a pedálon és nem tudsz akaratlanul kompenzálni. Szerintem pont az lenne a csoda ha nem jönne ki a 'hiba' és nem fájna valamid.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
6030D #244538 üzenetére
Attól függ. A 6061 T6 az "puhább" ilyen szempontból, viszont a 7071 vagy 7005 (duplán húzott), ami nekem is van (7005) az már pattogósabb. De én szeretem, nem gond, a hajtási merevség is jobb, valamit valamiért.
A karbonváznak az a marha nagy előnye, hogy nem egy egynemű anyag, hanem ott vannak a karbon szövet rétegek és a műgyanta. A szálszövetek irányával és vastagságával lehet variálni, hol legyen merev és hol csillapítson. A hajtóműnél lehet kő merev, a hátsó háromszög meg simán lehet puhább, így csillapít. Alunál erre a csövek formája, vastagsága (hydroform) ad lehetőséget, de drága olyat tervezni, ami felveszi a versenyt a karbonnal. Ott van jó példának a karbon MTB villa. Valamennyire merev, de simán ki tud oldalirányban mozogni 2 centit is. Ez a rossz útra elég, nyilván egy telót nem vált ki, de arra jó, hogy ne rázza szét az embert.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
majd beiktatom én is a nyújtásokat.
#244569Dark Archon: mindennel nem rohanunk orvoshoz, max ha majd visszatér a jobb lábnál is, akkor elmegyek nézzék meg. Gondoltam talán járt valaki hasonló tünetekkel, ezek szerint nem. Oké köszönöm a válaszokat Mindenkinek
-
stickermajom
addikt
válasz
lsebestyen #244571 üzenetére
Sajnos a tekerés utáni nyújtást mindig elkummantom, de cserébe minden este jógázok. Valamit talán bepótolok vele, a derekam minden esetre szereti.
-
lsebestyen
addikt
Nyújtás amúgy szerintem is nagyon fontos, de napi 10 perc torna is csodákat tesz. Bringás körömben is mindig az panaszkodik, meg állítgatja orrba-szájba a bringáját, aki sose nyújt mert minek. Igen, szar érzés tud lenni nyújtás közben néhány gyakorlat, de megéri.
-
-
Kiskopika
senior tag
válasz
fulton #244566 üzenetére
Szoktál nyújtani tekerés után? Nekem is itt hívtátok fel a figyelmem a fontosságára. Igaz nekem valószínű a munkavédelmi cipő okozta, de azóta mindig lenyùjtok tekerés után, illetve hengerezek. A hemger első pár alkalommal iszonyat fájt de azóta már szinte nem is érzem mintha fellazult volna az egész
-
fulton
addikt
Van itt valami amiben Szeretném kikérni a véleményetek, talán volt valakinek hasonló... (lehet egy rossz nyereg stopli pozi okozta csak még nem jött rendbe).
A bal combtőnél érzek most hasonlót mint régebben spd elotti időkben sokszor volt a jobb lábnál. Ott akkor az segített hogy lentebb engedtem a nyerget úgy rendben volt emlekeim szerint. Viszont most meg a bal lábam lett ilyen(amit valamiért am is hosszabbnak érzek kerékpáron). Egész pontosan a 2 alkalommal ezelőtti tekerésemnél jött ki (előtte 130km semmi gond nem volt) azelött sem 100km en.. arra tudok gondolni talán megeröltettem, vagy lehet a beallítás nem volt az igazi és kijött a tünet egy erösebb körnél... (máskor is mentem ilyen köröket panasz nélkül)..Nem tudom. az ember szeretné megérteni , ha olyan akkor megoldást találni rá amellett h ez egy elég lassú folyamat adott beállítással sokat kell menni hogy kiderüljön jobb e meg várni...
Nem fáj járás közben tekerés közben sem egyedül hogyha egy kicsit így előre libbentem a lábam akkor érzem hogy enyhén gyulladt nem az igazi..meg bizonyos testhelyzetekben érzem h érzékeny ahogy ránehezedek.
Van e tippetek mi okozhat ilyet. Ebben a videóban mutatják pont azt a részt ami nálam panaszos. 00:58 nál. Ott a combtőben.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz
stickermajom #244563 üzenetére
Akkor fussunk neki még egyszer
Nem Lee, hanem Levi's, és nem gombos, hanem cipzáras.
De egyébként igen, én vagyok az, most lebuktam.
Viszont most nem érek rá, most jelzett Kitt, hogy ki kell mentenem valakit a tengerből, Pamela már ott vár rám.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
Dark Archon #244557 üzenetére
Mind ilyen. Amit a boltban próbáltam is, ez egy másik a nagykerböl hozták le..szintén. lehet vele élni csak most még zavaró ahogy felvettem itthon. Erdekes a korábbi modelnel jó volt felvarrva (próbáltam a boltban).
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
andrisbandi #244552 üzenetére
Ez az
A korábbi modelnél jó volt a cipzár, ezen az ujjon meg balkezes.érthetetlen. ISTHun : mind1. Majd megszokom.
-
válasz
peetie1 #244554 üzenetére
Nem, ezt balkezesként kikérem magamnak!
Nekem is úgy a "normális", ha bal oldalon van a húzó (vagyis mindenki így szokta meg gyerekkora óta). De van céges pulcsim is fordított, elég zavaró. Női vagy kínai "szabvány" inkább.
fulton: nem tudom, mennyibe került, de én visszaküldeném a fenébe.
[ Szerkesztve ]
-
-
Zanik
addikt
válasz
andrisbandi #244552 üzenetére
jobb oldalon van a bontó, és húzó (kocsi/nyitó), bal oldalon a beillesztendő rész.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Valaki árulja már el nekem, mi a * raknak fordított cipzárt egy felső kategóriás mezre
hol maradtam le...
-
szimpláncsak
tag
válasz
vallas #244547 üzenetére
Köszi. Ez a legnagyobb hátránya a montin lévő, januárban vett mt500/501 fèkemnek, hogy azóta jóval gyengébbnek érzem ezt a bowdeneset
.
Ringman:
Igazából ebben reménykedem,mert az egyik boltjukban készleten van.
Így is van 2 bicaj a lakásban, szerintem váló ok lenne egy 3. -
Ringman
nagyúr
válasz
szimpláncsak #244545 üzenetére
a rosenál van amit 9 hétre írtak, aztán hirtelen lett 3 nap múlva, szóval nem biztos hogy várni kell.
a régi 4700-as fékkarokat+ trp spyre-c szetett is könnyebben el lehetne adni, mint külön a spyre-c féktesteket.
nézni kell még egy outi vázszettet, amit felnifékkel tudsz használni -
vallas
őstag
válasz
szimpláncsak #244545 üzenetére
Én pont ezt csináltam, lecseréltem a bovdenes 4700-s tiagrát olajosra...
ég és föld a különbség az olajos javára....vedd meg..vedd meg...vedd meg...
Én az Asszonyéra tettem a leeső szettet,de tuti el tudod adni is, és akkor olcsóbban kijössz... -
MPowerPH
félisten
válasz
stickermajom #244544 üzenetére
Most nalam sincs baj. A csoka lelkiismeretesen kipucolta az osszes csapagyat a vazban(cserelni nem kell oket, mert nem lognak), a kozepcsapagyat, valtotartot leoldotta, cserelte. Osszes csavart atnezte.
Azt mondta, a kormanynal laza volt a csavar, az is okozhatta a recsegest, mert a vaz nagyon jol tovabbitja a zajokat, rezgeseket, es ritmusos tekeresnel ez gyakori.Btw, mosas utan nekem is elmult, aztan visszajott. Szal lehet nem is a kozepcsapagy a ludas.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
Közvélemény kutatást tartanék
Eladtam pár nem használt cuccomat és szeretném az országúti bringa fékjèt valami jobbra cserélni a mostani trp spyre-c-hez képest. Tiagra 4700-as széria van rajta ( első, hátsó váltó, hajtókar, fékvàltókarok)
Két lehetőségem van az egyik a aTRP HY/RD, ami azért elég irreálisan drága külföldi webshopokban, kb. 80.000ft lenne(ebay-ről kicsit olcsóbb) , viszont fékvàltókart nem kéne cserélni. Vagy vegyem a bringához jobban passzoló tiagra 4720/25 hidraulikus fékszettet, ami most rosebikes-on 259euro, viszont 11 hetet ír szállításra, vagy másik webshopban van 300-èrt rögtön készletről. Én úgy gondolnám, hogy későbbi eladás miatt, jobban járnèk, ha a tiagra szettet választanám, meg talán a régi 4700-as fékkarokat+ trp spyre-c szetett is könnyebben el lehetne adni, mint külön a spyre-c féktesteket. -
Nutra
tag
válasz
6030D #244538 üzenetére
6030D, ZavaBalazs benéztem a netes kisképről,
FastrideUpride van nekem.
A menetirányt kormánnyal elöl gondolom, főleg a Freeridenál, hogy egy esetleges nagyobb fékezésnél ne a tartóból kifelé húzza a lendület.
Az e-bike / Upride kombónál egy gurtnival hozzáfogom a vázhoz az elsőkereket* a rázkódás ellen (de akkor sem volt gáz, ha elmaradt). Az alap, hogy az aksi nem a bringában utazik.
* szerk. vagy a vázat a tetőtartóhozEh, legközelebb megnézem, hogyis van ez
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz
Ixion77 #244535 üzenetére
Fully akkor szivas, ha hasznalod... Arra, amire valo, es ridegtartod, sokat mosod.
En mindennapos hasznalatra nem szivnek fullyval.
Nekem egy recseges vegett vegig kellett most nezni a kozepcsapagyon kivul a vaz csapagyait is. Ez hardtail -nel nincs, ott azert leszukul a kor, es joval kisebb a karbantartas igenye is.Apropo, hardtail... Az uj Exceed CFR gyonyoru lett.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz
ZavaBalazs #244539 üzenetére
Basszus, kicsi a világ...
Mindjárt hívom is, hogy egy 10 kilós karbon bringával nem lenne ilyen gondotok.
-
válasz
ZavaBalazs #244539 üzenetére
Ennyit nem érdemes ezen rugózni, nyilván túl vannak méretezve. Ha 17 kg névleges teherbírásnál 17,5 vagy 18 kilós bringát teszel rá, semmi baja nem lesz. De, ha ennyire aggódsz, kiveszed a nyerget csövestől, esetleg még a sárvédőket leoperálod, és kész.
Azért van így meghatározva, hogy vedd meg a 18+ kilósat is még drágábban. Egy 20+ kilós e-bike-ot is szállítottam már normál (vonóhorgos) tartóval, ami nem arra lett kitalálva. Persze az aksit kivettem, az 3 kg.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
6030D #244523 üzenetére
még ha random fórumozónak nem is, rokonnak elhiszem, max ha leesik, Kata leveri rajtad.
Nutra: köszi, de a kerékkivevőset már elvetettem, belegondoltam, hogy nem nagyon tudom elcsomagolni telerakott csomagtartóval. viszont a nyereg nem rossz ötlet
Mézga Aladár: köszi, sajnos a 18-20 kilósak kereten felüliek.
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
ZavaBalazs #244522 üzenetére
Itt meg tudod nézni az adott modellterhelhetőségét.
Azt nézem 18 és 20 kg között van a legtöbb modellnél. -
Ixion77
addikt
válasz
andrisbandi #244532 üzenetére
"Nem az lenne a célszerű, ha kipróbálna egy fullyt?"
Dehogynem. Tudtok ajánlani olyan boltot Budapesten, ahol ezt meg lehet ejteni? Mert az pont semmit nem ér hogy egy Hervis-szerű boltban gurulok 5 métert tükörsima talajon, más boltokat meg nem ismerek.
-
Ixion77
addikt
válasz
Friczy #244531 üzenetére
"Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt."
De jó hogy ezt leírtad! Pontosan ez az én problémám is, hogy egy óra után a csuklóm már annyira fáj hogy inkább elengedett kormánnyal megyek amikor lehet. Eddig azt gondoltam, hogy azért mert a bringa mérete/geometriája/beállítása nem megfelelő és talán túl sok teher van a kezemen, de ezek szerint inkább az első teleszkóp hiánya a ludas.
-
Ixion77
addikt
válasz
Friczy #244528 üzenetére
Köszi! Össze már nem zavarsz, mert #244444 Toobee nagyon találó hozzászólása meggyőzött hogy ejtsem a gravel vonalat. Az nagyon jó lehet amikor az ember maga megy kilométereket falni, de családdal tötymörgésre nem való. Meg hozzá vagyok szokva hogy nyugodtan átvághatok bármin (ha bírom erővel), a gravel viszont olyan törékenynek tűnik, hogy mindig félteném.
Alu fully vs karbon hardtrail pályán gondolkodok jelenleg. Esetleg SUV, ha úgy döntök hogy az élmény helyett a praktikum legyen az elsődleges.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Friczy #244528 üzenetére
Én úgy értettem a kérdezőt a legkényelmesebb bicót keresi, messze a komoly bringástól. Nem jött le a hajtáshatékonyság, sportérték tekerésenként...
Amit mondasz, a teljesen merev bicó vs telós, ez sokkal hitelesebb mint a (fórum elfogadott mantrája),
az elől telós mesés, de ha hátul tagos is, az már csak speciális esetekben hasznos...Nyilván nem kell szaladni mindenkinek összetelósért, de az meg a másik véglet, h kipróbálás helyett inkább vesz valaki egy félmerevet, fórumajánlások alapján.
Mi a baj a teljesen merevvel?
Ha a kényelem miatt kell az első teló, akkor a kényelem miatt a hátsó miért probléma?
Drágább, kicsit nehezebb, nyekereghet... oké. De akinek ez nem szempont, és nem szeretne sportteljesítményt, csak jókat tekerni? Nem az lenne a célszerű, ha kipróbálna egy fullyt? -
Friczy
senior tag
válasz
varsam #244505 üzenetére
Max ausztriában a tükörsima aszfalton, talán még ott sincs különbség.
Van különbség, nem is kevés. De nem úgy, ahogy azok várják, hogy teleszkóp helyett karbon, és minden OK. Nem. A kátyúkat, padkát, felmart úttestet bizony megérzed minden merev rendszeren. Amit a karbon tud segíteni az a szinte minden útfelületen meglévő kis egyenetlenségek, ezeket mikrorezgésként érzed (vagy nem érzed, csak a hatását) a biciklin. Anno volt egy első teleszkópos trekkingem (minimális rugóúttal, acélvázzal), később vettem egy full alu Merida Speedert. Amikor ezen tekertem hosszabb távon, hajlamos volt megfájdulni a csuklóm. (nyilván a 6-7 bar guminyomás is számít) Aztán az első villát lecseréltem karbonra, minden más maradt. A csuklófájdalom megszűnt. Tehát ne mondd, hogy nem számít semmit a karbon, mert számít. De másként, mint egy teleszkóp. És lehet, hogy ezt a különbséget nem érzed meg 2-3 bar nyomásnál, nagy nyomáson viszont igen.
-
Ringman
nagyúr
válasz
Friczy #244528 üzenetére
a kell a rugózás szerintem a hiten merev acélváz és az 5 barra fújt kemény (esetleg még defektálló, hogy merevebb legyen) túragumi rázóssága miatti berögződés, tessék kipróbálni egy 2,5 barra fújt 40-45 mm-es sűrű szövésű vékonyabb gumit karbon villával - ill. a régi felnifékes könnyű acélvillák is csillapítottak (esetleg még dobjuk fel egy karbon nyeregcsővel, de ez nem belépőszint már)
+ a "gravel" ott tart lassan kis túlzással, mint az mtb, van 1000 féle geometria, progresszív/túra/racing/stb
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
-
Nutra
tag
válasz
6030D #244523 üzenetére
ZavaBalazs +1
Freerideba nem szoktam ilyen nehezet tenni (de nem a súlyhatár miatt). Párom ebike-ja a Fastrideban szokott utazni, az is hasonlóan picit túllép a terhelhetőségen. Én kiveszem az ülés/nyeregcsövet (így csak kicsit lépem túl a megadottat) és persze semmi sportos vezetés ilyenkor.
Freeride-dal sem aggódnám túl, kb ugyanezt tenném és persze ez a bringa nézzen mindenképp menetirányba. A döntés persze a tiéd, ez csak a saját hozzáállásom. -
Ringman
nagyúr
válasz
Nordik #244525 üzenetére
első + hátsó lámpát mindenképp, én csengőt is rakok a biciklire.
ha kirándulni mentek, akkor a kulacs + kulacstartó az hasznos, minipumpa, tartalék belső + gumileszedő is javasolt.sárga dekás az jó. a minipumpa-tartókonzol általában a kulacstartó alá helyezhető, a gumi+gumileszedő az elfér egy kis nyeregtáskában. egy normális multitool is elfér ezek mellé. -
Nordik
őstag
A napokba beruházok egy Riverside 500as kerékpárra, alkalmankenti használatra, kirándulásokra lesz használva.
Mit vegyek rá első körbe kiegészítőként? Mi az ami fontos lehet?
Kitamaszto, sárvédő nem gondolom kellene csak plusz súly.
Lámpa kötelező? Esetleg defekt javító spray? Egy kicsi felcsatolható taska?
-
6030D
őstag
válasz
ZavaBalazs #244522 üzenetére
Én azt mondanám, hogy elbírja, mert van azért ebben tűrés, meg ha fúj a szél, akkor is más a terhelés... De ne azért essen le, mert egy fórumon azt írták, jó.
Hívd fel a Thule forgalmazót, mit mond.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
ZavaBalazs #244482 üzenetére
erre valaki?
-
6030D
őstag
válasz
mauimagic #244509 üzenetére
Ha tippelnem kellene, akkor a GT 26 " volt, a karbon HT meg 29".
Nem feltétlen a vázanyagtól nem fog fájni a derék, hanem a pozíciótól, ahogy ülsz. Én amikor feküdtem 1 hétig a sérv miatt, utána felemeltem a bringa kormányát kb 2 centit, úgy kezdtem bringázni. Aztán ahogy erősödött a derekam, úgy ment vissza a kormány. Deréknál a karbon a rezgéselnyelésben segíthet sokat, például ha hosszan mászol felfelé rázós terepen.
Ezt csak azért írom, hogy mielőtt veszel egy HT-t, mindenképp nézd össze a méreteit a mostani bringával, ami kényelmes. -
MPowerPH
félisten
válasz
mauimagic #244509 üzenetére
Mindig mondom, hogy a rendes karbon mellett semmi nem rug labdaba... Nem csak azert jo, mert konnyu. Ha nem is a legjobb minosegu a karbonszovet, alat Torai, akkor vastagabb vazanyaggal, keves tobbletsullyal de joval olcsobban ugyan ugy hozza a tobbi aldasos tulajdonsagat az anyagnak.
A kinait ne vegyuk ide, azok az atlagnal vastagabbak. -
byronk
csendes tag
Köszi. Sejtettem.
-
avl
senior tag
válasz
Ixion77 #244484 üzenetére
szerintem ez preferencia kerdese (is)
kinek mi mennyire fontos - akár ugyanolyan felhasználás mellett is
persze van olyan felhasznalas is, amelyik eseten meg minimum tulnyomo többsegü, vagy akar kizarolagos lesz a választás
lasd autovalasztas, ételválasztás, ...
én sem fullyt választanék - de ez inkabb egyéni preferencia miatti; kb.: nem kell elkényeztetni magunkat
-
.LnB
titán
válasz
gulupeti #244492 üzenetére
Nézd, nekem nagy tapasztalatom nincs.
De én egy olyan külsőt rögtön cserélnék. Most is kérdésesek a külsőim, úgy tekertem hétvégén. Igaz Strava (mert én nem emlékszem, hogy annyira engedtem volna a bringát) szerint így is volt egy ereszkedésem, ahol 72km/h-val jöttem. Az még a mostani nem új külsőimmel is para nekem.
Tegnap jöttek meg az új külsők, ma kerülnek fel elvileg. És ezek "csak" kopottak. A múltkori hátsó defektem után is elgondolkodtam, hogy ha ez lefelébe durran el, az elég durva lett volna.
A tied meg szét van konkrétan nyílva.Szóval te kérdeztél, mi meg leírtuk, hogy mit gondolunk. Én csak a személyes véleményemet tudom leírni. A döntés viszont a tiéd.
Egyébként meg szerintem ha felfújod, és mész vele, egy kő úgy is hamar választ fog adni rá, hogy cserélned kellett volna e. -
Hali.Nem tud valaki olyan helyet az országba ahol lehet kapni lánctányér csavart,acélból,és mind a 2 fele imbuszos,és hosszabb verzát.
-
mauimagic
senior tag
válasz
Ixion77 #244499 üzenetére
Anno egy alu Hardtailről (GT Zaskar) azért váltottam össztelósra, mert hosszabb bringázások után teljesen kivolt a derekam.
Most visszaülve egy karbon HT-re el sem hittem,hogy ennyit számít a váz anyaga.
Milla feletti (karbon) össztelósról ültem át és nagyon elgondolkodtam, hogy eladom, és lecserélem HT-re, úgyhogy szerintem van viszonyítási alapom. -
byronk
csendes tag
Sziasztok! Bocs, ha off. Kérdésem az lenne mennyire hulladék ez? Nem mindennapos használatra. Megér ez egyáltalan ennyit? Vagy ha még vallalható is lenne, kicsi lenne nekem? (187 cm vagyok)
Előre is köszi a választ. https://www.banggood.com/Sefzone-MD300-26inch-21-Gear-Mountain-Bike-Aluminum-Alloy-16KG-MTB-Dual-Disc-Brakes-Bicycle-for-Road-City-Riding-Cycling-p-1973579.html?cur_warehouse=CZ&utm_source=emarsys&utm_medium=mail_23spring20_email&utm_campaign=newsletteremarsys&utm_content=leander&sc_src=email_5703929&sc_eh=756d9e7f4260d9aa1&sc_llid=5469021&sc_lid=294991654&ID=6287837&p=2J020114918982022020&custlinkid=2893009&cur_warehouse=CZ&ID=6287837
-
varsam
őstag
válasz
Fall-N #244501 üzenetére
Az utakról és pláne terepről jövő rezgéseket a teleszkóp!! és az alacsonyabb nyomású gumi fogja elnyelni, nem a karbon! Szerintem hagyjuk ezt a marhaságot itt a topikban, sokszor olvasni ezt, de úgy félrevisz egy kezdő, hozzá nem értő embert mint a fene. Felül egy merev karbon bringára és azt hiszi hogy az majd kisimít mindent. Max ausztriában a tükörsima aszfalton, de talán még ott sincs különbség. Sokkal többet számít, hogy pl 2.2 vagy 1.8 bar van egy 2.25-ös xc gumiban.
Ami fullynál hátrány az a többlet súly, karbantartás költsége illetve a némi hajtásveszteség, cserébe sokkal megbocsátóbb minden út/terep egyenetlenségnél. Ezt kell mérlegelni.
Sima túrára amúgy egy merevvázas xc monti kell, egy normális levegős első telóval szerintem. -
fulton
addikt
válasz
Zanik #244497 üzenetére
Sztem ez is kevés lett volna a minap nekem
Adott egy kerékpárút 1-1 sáv. Ebben az 1-1 sávban 2 db ember haladt előttem az 1-1 sáv közepén (mé ne). Közeledtem lassítottam, csengettem többször jól hallhatóan semmi, fékeztem kiabáltam hogy érkezek, semmi, bevágtam közéjük majdnem állóra fékezve, megjegyeztem, hogy "jó lenne ha húzódnátok hogy mások is elférjenek". Miután elhaladtam utánam kiabál: máskor csengess baz*g, erre már csak egy szolid kab*e jelzés ment.
érdekes, aztán 2 kerékpáros bőven meghallotta mikor csengettem és már húzódtak is...
A kedvenc még a vóókment hallgató nullakezező kerékpárút középen menő kerékpáros... annak aztán jelezhetsz. idióták..
Új hozzászólás Aktív témák
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: MárkaLánc
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- MWC 2025: A ThinkPad notebookokról sem feledkezett meg Lenovo
- Vicces képek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest