-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz pècsimunkás #147691 üzenetére
Az, hogy ötször fél évet volt az autón meg még ötször felet retkesen bezsákolva, mert az emberek lesz.rják és nagyon nem úgy működik mint egy 2-3 éves rendesen karban tartott.
Aztán ott ahol télen 110-el veretik a lejegesedett autópályán korom sötétben (holdfény sincs, 0 látótávolság) és gyakorlatilag bármikor kiugorhat eléd egy rén vagy jávorszarvas, na ott nagyon nem mindegy hogy megállsz időben, elb.szod a szarvast, vagy csak berepülsz az erdőbe ne a rohadt gumin akarj már spórolni párszáz eurót...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
brumi1024
veterán
válasz Magnum_ #147663 üzenetére
Én kikísértem a húgomat az 500-as Fiattal (nagy volt a lelkesedés a gumisnál a kisautó iránt), illetve kivittük a másik Minit is. Jött a kérdés, hogy egyet fizet kettőt kap akció volt-e. Érezhetően többen voltak tegnaphoz képest, beindult a csereszezon.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Reggie0 #147695 üzenetére
Nekem a pótkerék gyári 2002-es Goodyear, pedig az hát ha nem is tökéletesen, de megfelelőnek mondható körülmények között volt tárolva ott a csomagtér alatt. Szerintem 4S lehet, mert nyárinak túl lamellás, hópihehegy viszont nincs rajta. Gyönyörű szépen is néz ki, mintha most jött volna a gyárból, még a friss gumiszaga is megvan. Olyan kü' kemény a blokk, hogy az ujjam beletörik mikor megnyomkodom.
A fogyasztás biztos jó lenne 4 ilyen gumin gurulva. -
#89309696
törölt tag
válasz pècsimunkás #147691 üzenetére
Megfelelő körülmények között tárolva 5 év után előszedve olyan, mintha frissen préselték volna, ez eddig igaz. De ha 5 évig rongyolódik a kocsin, süti a nap, a só, akkor már szar lesz. 4 év fölött lehet érezni, hogy nem úgy tapad, mint új korában, 5-6 évesen már jelentős mértékben érezni akkor is ha a minta 90%-a megvan. Valamikor ekkor kéne ledobni, valahol 8 évnél húzni egy határt. Persze így már kezdem sejteni miért nincs rá törvény, mert ha egy 5 éves gumit megveszünk a boltból ami szakszerűen volt tárolva ami még tök frankó, akkor 3 év múlva lehetne kidobni, ha 8 évnél húzunk meg egy határt. Ha meg mondjuk 10-nél húznánk meg akkor meg majdnem olyan, mintha nem is lenne határ. Bár ennyi erővel a mintát is slickre lehetne járatni ha minden törvényhez így állok, az a 10 év a dot-tól számolva jó kezdés lenne szerintem törvényileg aztán utólag lehet finomítani.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz pècsimunkás #147691 üzenetére
Amig nem hasznalod a gumit van rajta vedoreteg es nem eri annyi kornyezeti hatas se(UV, viz, por, terheles), ami gyorsitana az oregedest.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz pècsimunkás #147685 üzenetére
Az autón való használhatóságról van szó, meddig engedhetné a rendőr, a műszaki stb.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gaben92 #147683 üzenetére
Mi a baj a kb most 5 éves gumival ? Persze , ha akarsz újat , a te dolgod ...
Az én autóm nyári gumija az autóval egyidős , a téli Dunlopot 3 évesen adták az autóhoz . Nagyon jó gumi , nincs elöregedve . Előbb írtam , hogy 5 éves korig lehet a gumikat újként eladni .Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Zsohi
őstag
Sziasztok,
A segítségetekre lenne szükségem autóvásárlással kapcsolatban és mivel nincsen olyan ismerősöm aki értene is hozzá, így tőletek szeretnék segítséget kérni.
A minap voltam megnézni egy 2013-as automata Mazda 3-ast, Skyactiv 2 literes motorral szerelt darab, 86 000 kilométerrel az órájában az első tulajtól. Az autó teljesen újszerű, festés hibátlan, útfekvése tökéletes. A papírok alapján is gondos gazdája volt. Viszont valami oknál fogva állóhelyből indulva iszonyatosan nehéznek és kelletlennek éreztem, a gázpedált jóval mélyebbre kellett taposni, mint amivel eddig valaha is találkoztam. Amint lendületbe jött már nem volt vele gondom, simán és mindenféle furcsa zörejtől mentesen futott. A nagy kérdés ez mi lehet, vagy ez ilyen? A családban van egy másik autónk ami egy 2012-es, AT, Mazda 5 2.5 literes motorral és 156 000 kilométerrel, összehasonlításképpen ez az autó sokkal kevésbé igényli, hogy kitapossák a belét és jóval könnyedebben indul meg annak ellenére, hogy több száz kilóval nehezebb.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Gaben92
őstag
válasz #89309696 #147676 üzenetére
Pont ezen voltam kiakadva én is pár napja. Mikor vettem az autót kaptam hozzá téligumit. Szakszerűen el volt rakva műanyagzsákban, retkesen ahogy kell. Gúddzsáb!
Kibontottam egyet megnézni, látom DOT 3514 szóval visszacsomagoltam sz.rok rá, megy apróra elven. Képek itt. 160€-ért 1 nap alatt elvitték. Minta legyen rajta, a többi meg le van sz.rva.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
kisza25
félisten
válasz focvis #147669 üzenetére
Erről jut eszembe, ma Keszthelyen a tuskó parkolóban összement két autó, várták a rendőröket. Amikor kijöttem ott voltak a rendőrök és éppen magyarázta az öregeknek, hogy a 11! éves gumikat le kellene cserélni az autón, nem akarta meg3rteni az öreg, jogy miért, még van mintája....
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
HoaryFox
őstag
Valakinek óccó Merci?
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Magnum_
nagyúr
Gumisnal, hallom a suttogast: te, nezd mar ezt meg a bmw-t, milyen allapotban van.
🤭
[link] ezek jottek le.
Szerintetek mennyiert adjam el a negyet?(Vicceltem, ott maradt, kuka, 250Ft/db fee volt)
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
-
HoaryFox
őstag
Év Autója 2020 tipp:
Porsche Taycan (bár szívem szerint a Mazda 3-nak adnám, Skyactive X miatt)
[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Magnum_
nagyúr
Bealltam.
I humbly and respectfully decline™
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #147646 üzenetére
Nálunk a centrír marad el a téligumifelrakáskor. Van ez így...
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
veterán
válasz BigBlackDog #147641 üzenetére
Jól emlékszem, hogy céges autó? Akkor jól mondtad: "felesleges is lenne ilyen apróságokkal foglalkozni."
(#147644) Qru:
-
#89309696
törölt tag
válasz BigBlackDog #147641 üzenetére
"majd megnézem holnap, hogy mi van a szűrőházban"
Virágpor. -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #147641 üzenetére
Vígasztaljon hogy a tömött szűrő jobban szűr.
focvis: Jaja a dugódíjra írtam. Bár ezzel pont a szegényebb népréteget büntetik. Ha tehetném én is inkább egy Euro6-os OBK-vál járnék az Euro4-es Impi helyett.
#nincsbennetarcsi
-
pècsimunkás
addikt
Vótmá : [link] ?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
BigBlackDog
veterán
válasz grizlisandor #147638 üzenetére
Szerintem volt az is. Legalábbis a papíron szerepelt a kiegészítő munkálatok között a " por- és virágporszűrő csere" és a szűrőház teteje is kicsit le van törölgetve. Mondjuk most átgondolva a "por" és "virágpor" lehetséges, hogy nem két szűrőre, csak egy szűrő két funkciójára utal.Igen, akkor ahogy látom légszűrőt nem cseréltek. Végül is még megy, felesleges is lenne ilyen apróságokkal foglalkozni.Mivel nem voltam a helyszínen (hozom-viszem szolgáltatás miatt cégtől vitték és oda hozták vissza), így csak a papírból tudok kiindulni. Vagy majd megnézem holnap, hogy mi van a szűrőházban...
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz grizlisandor #147638 üzenetére
Az tan 60/90 ezrenkent van
-
grizlisandor
veterán
válasz BigBlackDog #147633 üzenetére
Levegőszűrő csere nem volt?
Vagy csak kimaradt a felsorolásból?Mágus már egy párszor leírta, hogy ezeknek a turbós motoroknak, az a "tüdeje".
-
Qru
MODERÁTOR
-
félisten
A mai napon teljesen kiégtem.
M3-M5 teljes halál, autósok 80-al belsőben és hiába mennek mögötte, villognak rá nem megy ki. Volt egy aki kiment majd ugyanúgy visszament miután elengedett egy autóst...
Aztán állok a Hungárián, többszörös baleset, minden sáv beállt. Erre mögöttem kopasz pali nyomja a dudát, hogy menjek... biztos azt hitte repülővel vagyok...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #147618 üzenetére
Igen, NKH-nál kell lepapírozni. Korminál ugyanez a helyzet: papíron Euro4 hiába tudja az Euro5-öt amúgy.
focvis: KariGeri elég zöld itthonra is vmi ilyesmit tartok reális megoldásnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Mai nap megvolt a 30 000e kilométeres (igazából "csak" ~29,5) szerviz a Leonon. Nem volt semmi gond, elvileg cseréltek olajat, olajszűrőt, por- és virágporszűrőt is. Némileg érezni, hogy felszabadultabb lett az autó, élénkebben mozog noszogatásra. És most már ismét van 30e nyugodt kilométer a következő szervizig.
Érdekességképpen a nívópálca törlés utánni állapotok (bal oldali a régi, a jobb oldalon a friss);
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
Na megejtettem végre ma mindent és sikeresen elvertem egy kisebb vagyont.
Téligumikat sikerült olcsón megúsznom, 540€ volt szereléssel együtt (DOT 1919), 690€-ért bekerült az elektomos motorfűtés és a beltérfűtés csatlakozója meg még elvertem 160€-t az autósboltban beltérfűtésre, gumiponyvára, gumiápolóra meg egy két apróságra. Most várok az autómosóban aztán irány haza EBÉDELNI.
Viszont fel vagyok készülve a télre úgyhogy money well spent.
Később (lehet, hogy csak holnap) majd dobok fel képeket ide meg a gumis topikba, hogy mi lett az eredménye a mai rohangálásomnak.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
veterán
válasz aero. #147622 üzenetére
Alin már néztem ilyen csodát végső megoldásként, ezüst színben. Előtte még próbálkozom az s.k. festegetéssel - 2 napja várom a Volvo Hungária válaszát a javítószínt illetően.
Az eredeti Alloy Gator (90 GBP) pár fokkal komolyabb az alis verziónál (5 USD).
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
addikt
A google térképen egyirányúsítva van, vagy az a villamos építés miatt volt?
-
Peter.70
addikt
Tudja valaki, hogy az Etele út végig járható az Etele téri P+R parkoló felé a Szerémi út felől?
-
aero.
veterán
válasz focvis #147621 üzenetére
Nalunk a Lidl parkolo berordulojaban nyikorog minden gumi IS
Apropo, AlloyGator?
-
veterán
válasz CactuS #147617 üzenetére
+ mp
Lehet, hogy félreérthető voltam: lassú manőverezés közben nyikorgott az aszfalton úgy, mint egy téli gumi tenné meleg időben.Városban 70 lóerő áll rendelkezésre, kevés a torzuláshoz.
Elcseszett egy (gyári) felni van az autón: 8 coll széles, szinte sík az "előlapja"; így alig védi a gumi peremvédője. Tele horzsolással, nem is csoda. De a gumi peremvédője is kapott párszor - összesen 8-10 ezer kilométert futhatott.
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #147619 üzenetére
Ja, Meganenál is volt euro2-euro3 eset, itt a leírás arról mit lehet kezdeni vele. [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz MasterMark #147618 üzenetére
Ha adott motorkód Euro 4, de a forgalmiban alacsonyabb besorolás van, akkor importőrnél tudsz kérni igazolást és javítják.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz focvis #147614 üzenetére
Erősebb autónál, főleg, ha nyomatékból, dinamikusabban közlekedsz, akkor állandósulni fog a visítás, ha meleg van. Alattam is sikított asszony Aurisa az első pár kanyarban, amikor akkora lendülettel akartam menni, mint a hörcsöggel. Ez ilyen, de azért közel sem egy téli. Tegnap az egyik kereszteződésben szerintem a fél gumit otthagytam délután, amikor tempósan akartam megindulni kifordított kerekekkel. Csak azzal nem számoltam, hogy ez már gumizva volt. Hát, volt hangja szerencsétlennek.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
CactuS
Arcképgyáros
Remélem első körben csak az Euro3-as benzineseket vágják ki, ha jól emlékszem a kis hörcsög Euro4, de nem szeretném eladni egy darabig (viszont a városba (mondjuk 6-os úton a Camponáig)) bejövök vele.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
Délelőtt gumicsere, futóműállítás kipipálva; utóbbival jó sokat pepecseltek, az eredmény majd holnap kiderül autópályán.
Gumiból a Nexen 4 évszakosa ment fel, kb. 22 Celsius volt mikor eljöttem: kellemesen nyikorog az aszfalton az októberi vénasszonyok nyarában.
-
Qru
MODERÁTOR
Szvsz itthon is ez várható nem is olyan sokára.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz racskobalazs #147605 üzenetére
Nem éri meg, egy db légzsák kb az autód árával vetekszik és akkor még hozzá jön a vezérlőelektronika, plusz a beépítés...
#nincsbennetarcsi
-
máyköl
veterán
válasz racskobalazs #147605 üzenetére
Nem éri meg, cseréld le ha ezekre szükséged van.
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok!
Van egy 2003-as Daewoo (Chevrolet) Kalos 1.2-esem, a teljesen alap felszereltséggel. (Értsd: nincs benne semmi, még légzsák SEM).
A kérdésem az lenne, hogy megérné-e ezt felhozni egy alap színvonalra (Minimum a két első légzsák, esetleg klíma, szervó amennyiben utólagosan lehet ilyet beszerezni hozzá/beszerelni)?
Az autó jelenkori értéke (használtautó alapján) olyan 300-500k között mozog.Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Reggie0
félisten
-
Gaben92
őstag
válasz MunezXBK #147598 üzenetére
Gyönyöru... Bezzeg az mindenhol le van sz.rva, hogy nemelyik baromnak a tompitottja is vakit.
Jöttem haza tegnap Helsinkiböl, nemelyik autonak a bal elsö, nemelyiknek a jobb elsö fenyszoroja verte ki a szemem. Mindegyik normal halogen szoval gyanitom, hogy nem az automata szintezo ment tönkre bennuk...
Amugy ahogy egyre többet vezetek este (aprilisban vettem az autot, azota meg nem volt sötet. ) feltunt, hogy itt mennyire nincs LEszabalyozva a vilagitas. Ha akarod, körberakhatod az autot karacsonyfaegökkel, elöre mehetnek a nagy Hella-k mint a rally autokon, alulra meg felcsattinthatod a neont es a rendört abszolut nem erdekli. Csak itt mivel a sötet tenyleg rohadt sötet mivel holdfeny sincs altalaban meginkabb zavaro tud lenni az ilyen.
De hogy ON is legyek:
Kollegam leadta az autojat szervizbe, adott neki a Toyota egy 2019-es Priust csereautonak. A beltere nekem meg mindig nagyon urhajos viszont mar nem akarok kifutni a vilagbol töle mint a korabbi generacioknal. Kapott vegre egy normalis kormanyt is (kb ugyanolyan kicsi mint nekem a Lexusban), meg ugy tenyleg egesz elhetö lett. A vetitös HUD-ba beleszerettem egyböl, de a közepen levö muszeregyseget tovabbra is gyökersegnek tartom.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz BigBlackDog #147600 üzenetére
Ja, ott. Versenyzésért azonnal elveszik, nem kérdeznek.
Az nem volt elfogadható, hogy lehúzódott, majd utána vissza akart menni a külsőbe.
Máig nem értjük mi sem.
Gyorshajtásnál pl. csinálnak olyat, ha nem 100%-osan felismerhető a vétkes, hogy kimegy 2 rendőr, viszik a fotót oszt nyilatkozz, hogy ez ki ez?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest