Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz bakosgabor57 #84149 üzenetére
Ahha, nekem asszem 9db noname van már 3 éve, gond nélkül működnek, viszont kb. 80%-át tudják a gyári akku teljesítményének. Innen vettem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fefe9
tag
válasz Tikakukac #84132 üzenetére
Ha esetleg sürgősebb a dolog, és nem jön használtra ajánlat, itthoni cégnél van Patona: [link]
Eddig kétszer rendeltem tőlük, gyors, pontos, csomagautomatába 590 Ft. a szállítás.
Nekem beváltak a Patona akkuk, Fuji X20-hoz és Pana GX7-hez is ezeket használom.Mondjuk nem tudom, árban ez még jó-e neked.
--- https://flic.kr/ps/37w6iv ---
-
Tikakukac
titán
Igen néztem, annyira nem para még van 3 hetem ha jól számolok.
Meglessük itthon is
hito: 5 nap lesz Nagyon rendes, írok egy privit csak hamizzam tele magam. Ma eladtam a kitobit meg a 9mm-t, kint meg rendeltettem egy 25mm-t megint, most egész korrekt árban van, vázzal a 100 fontos árak meg szinte büntettek. Csak hát azt hittem lesz jó kompaktom.
Na, de tényleg, írok egyet majd[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
istvan170
aktív tag
14mm f2.5-ből, ha jól láttam van 2 széria. Van érdemi különbség? 12-32 helyett beszereznék egyet, mert úgyis csak 12mm-en használom, és jól jönne a plusz fényerő.
-
Tin_Shield
őstag
válasz istvan170 #84157 üzenetére
Úgy rémlik csak kozmetikai kezelét kapott, piros helyett fehér a pozíciót jelző pötty
Jó objektív a 14-es, nekem is volt, nem beszéllek le róla, de azért fontold meg, főleg hogy a 12-es állást használod, az a 2 mm nagyon sokat számít nagylátó végen. 2/3 EV persze a 14-es mellett szól, a képstabi meg a 12-32 mellett, feltéve hogy Pana vázon használnád, Olympuson mindegy -
Tikakukac
titán
válasz istvan170 #84160 üzenetére
Nálam nem sok ember rühelli jobban a fixeket a világon. Az a pici kivétel a fényerőnél az pont olyan pici, hogy még én is kivágtam a 12-32-t, mert ahogy a napocska kezd lemenni beindul a fekete lyuk érzés rendesen. Mondom ezt azon a szinten ami abszolút nem profi, de még nálam is erősen jelen volt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MrChris
nagyúr
válasz MrChris #84131 üzenetére
Lőttem megint este kutyafuttában egy rekesz sorozatot a 45/1.8-al. Kíváncsi voltam hogyan változik a képjavulás rekesz szűkítésnél 1.8 és 2.8 között. Arra jutottam, hogy 2.5-n már nem látok különbséget 2.8-hoz képest, 2.2-n nagyon pp-ve egy hangyapöcsnyit gyengül, 2.0-n lehet látni az enyhe romlást. 1 helyett elég kb fél fényértéket szűkíteni, ha jelentős képjavulást akarunk. A fókusz nem ment félre.
-
topikk
senior tag
válasz bakosgabor57 #84168 üzenetére
SAF vagy CAF (ha sorozat), manuállal nem szoktam mozgolódó célra lőni.
-
bigsee
addikt
válasz #31733248 #84164 üzenetére
"A nagy gyújtótávolság miatt fontos tisztában lennünk azzal, hogy itt igen gyors zársebességek kellenek. Jóllehet, az objektív rendelkezik optikai stabilizátorral, amely segít a berázások csökkentésében, a gyártó ennek hatékonyságára vonatkozóan nem adott meg adatot. Tapasztalatok szerint 1/200 mp környékén már jók vagyunk 600 mm-es állásban is."@Pixinfo.com
[ Szerkesztve ]
MDA Compact II - ... - Galaxy A54 5G
-
Tikakukac
titán
válasz Mercutio_ #84170 üzenetére
Én egy Berlinnek estem neki, amikor még volt 12-32 is a tasiban. Nagyon gyorsan el lett rakva, amint tekeredett egy kicsit, már jött is a pánik. Onnantól egész este a 14 volt fent.
Nyilván lehetne bohóckodni és állítgatni mindent, mi ha megyünk akkor megyünk, nem tekergetünk meg állítgatunk egy fél percet sem. Nálam bukott az tuti.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Mercutio_
félisten
válasz Tikakukac #84172 üzenetére
Estére 20/1.7 oszt jó napot Ha már ott is 3200 fölött az iso akkor még az ff mód is bejátszik. (Bár gx80 még nem voltam esti bevetésen, lehet már nincs randa színzaj mint a régi szenzoroknál.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
-
#31733248
törölt tag
válasz bigsee #84171 üzenetére
A Pixinfo nem tesztelte, mennyi az elérhető leghosszabb zársebesség ezzel az obival. Ők viszont igen:
"The Sigma 150-600mm Contemporary's Optical Stabilizer system is absolutely stunning*. Sigma's specs state that the lens features an accelerometer, which aims to improve panning both vertically and horizontally for better performance when photography birds or motorsports, for example. From our graphs, you can see impressive results at both 150mm and 600mm, with shutter speeds dipping well below the typical "1/focal-length rule." At 150mm, even down to 1/15s, we were able to get an 100% keeper rate, and a nearly perfect keeper rate at 600mm."
1/15-nél 10-ből 9-szer tökéletesen éles a kép 600mm-es állásban. Hasonlót tapasztaltam én is, amikor az A6000-re téve kipróbáltam. De ez kb. mindegy is, mert ilyen obit az ember jellemzően úgyis mozgó témákhoz használ.
-
MrChris
nagyúr
válasz #31733248 #84175 üzenetére
De most hogy jön ez a középszer dslr zoom a profi képminőségű 300/4-hez és topikk képeihez? Ő nem is a stabitól (rövid záridőket használt), hanem a beretva képétől ámult el, amit a Sigma még f8-on szénné rekeszelve se tud produkálni. Nem egy liga a kettő. Látom az a6000 is már előkerült, arra meg a m4/3 üvegek nem mennek fel. Vagy ez az egész megint ugyan arról szól?
-
Mercutio_
félisten
Szerdán sörözés, aki jönne írja fel magát a listára.
10 főre van asztal.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
koboldcápa
csendes tag
Sziasztok!
Szerintetek, van-e előrelépés az Oly alap kitobihoz (14-42) képest a "sötétebb" Pana 12-60-assal a nyilvánvalóan nagyobb zoomtartományon túl (azaz a képminőségben), szóval megéri-e gyűjteni egy ilyenre, van-e valakinek tapasztalata ezzel az obival?
Nem zavar-e be a Pana beépített - nem kikapcsolható - stabija, ha Oly vázon (E-PL5) használnám, vagy ilyenkor a váz stabiját ki kellene kapcsolni?Előre is köszönöm a válaszokat!
-
weiss
addikt
válasz koboldcápa #84184 üzenetére
Nem zavar-e be a Pana beépített - nem kikapcsolható - stabija, ha Oly vázon (E-PL5) használnám, vagy ilyenkor a váz stabiját ki kellene kapcsolni?
Nem zavar be, legalábbis újabb FW-rel nem. Itt Custom Menu > C > Lens I.S Priority > On/Off tudod állítani, hogy mit használjon, én erősen ajánlom On-ra tenni.
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
zolko74
tag
"Dehogy húzom le, a 300-as Oly vitán felül csodajó a m4/3 pedig érdekel, venni is szeretnék majd valamit."
Marketing 2.0 by Econ:
Hasznos segítség MILC-rendszer választáshoz[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz Sefter #84191 üzenetére
Az a helyzet, hogy az internet nagy szabadságában bárki azt ír, amit akar. Régen voltak szakportálok, manapság már a blogok vették át az uralmat, ahol gyakorlatilag kontrollálatlanul terjednek a bloggerek nézetei. Minimális utalás sincs természetesen arra, hogy ez bizony egy erősen szubjektív írás.
Itt jegyzem meg halkan, és magunk közt, hogy ugyanúgy meg van ez az Olympusnál, Panánál, Fujinál is, csak ott név is kerül a vélemény mellé, és szerencsére nem itt, a fórumon terjed.Meg kell találni az értékes írásokat, FEDman, madgie cikkei, blogbejegyzései, most b.vr munkája nekem sokkal többet ad, mint ezek az összehordott megmondomafrankót írások.
-
topikk
senior tag
A GH5 vs Sony videós AF tényleg nagyon különbözik, és ha ezt úgy mutatod be, hogy a GH5 milyen szar bezzeg a Sony akkor sok embert meggyőz. Nézzétek meg a kommenteket. Elképzelhetőnek tartom, hogy ez nem bug a GH5-nél hanem feauture, a simább átmenetet fontosabbnak tartják videonál, mithogy rángassa az AF-et minden zavaró, kerszetbe mozgó stb. tényezőre. Egyébként nem tudom elképzelni hogy ha fotó üzemmódban villámgyors az AF, ne tudnák produkálni video-ban is.
-
csurgoi
aktív tag
Van egy sötét folt az életemben....bocs a fotós tudásomban, amit most bevallok
Ti hogy használjátok az AF keret (terület) kiválasztást?
Konkrétabban mikor milyen AF keretet választotok?
Egy makronál egyértelmű(legalább is nekem), hogy a kisméretű [°]s keretet választom.
De mondjuk egy természet fotónál vagy portrénál mit célszerű választani?[ Szerkesztve ]
https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
Studi
addikt
válasz csurgoi #84195 üzenetére
Portrénál én az Olykkal bátran használom az arcfelismerést, nagyon jól működik. Amúgy pedig szeretem magam megválasztani, hogy hova állítson élességet a váz, így személy szerint mindig a legkisebb keretet használom, és magam mozgatom a szükséges helyre.
A keret mozgatása sajnos nem olyan patent, mint Panákon, ahol az érintőképernyőt touchpadként használva lehet ezt megtenni. Azt imádtam a GX7-en. -
hito
nagyúr
válasz topikk #84193 üzenetére
Ezt én is néztem és kizártnak tartom, hogy a Sony AF-e ennyivel jobb legyen a GH5-étől. Nem tudom mi történhetett itt.
Viszont a figura csórikám a Sony-n be van sárgulva, a GH5-ön meg enyhén szólva vérszegény a bőrszíne
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz csurgoi #84195 üzenetére
Én mostanában a 3x3-as területen hagyom alapból. Ha viszonylag szűk a rekesz - pl. tájkép -, akkor úgyse nagyon lőhetsz mellé. Tágat meg általában portréra használok, és ott befigyel az arcfelismerés.
Spéci dolgokra, mint az általad írt makró, persze célszerű a legkisebbet választani.
Egyet nem használok soha, a teljes AF mezőset. -
MrChris
nagyúr
válasz topikk #84193 üzenetére
Erre az a válasz, hogy a kontraszt alapút meg kell tanulni használni és nem úgy kell mint a pdaf-t. Fotó módban a GH5 480szor olvassa ki a fókuszálásra használt területet, míg videó módban csak a képfrissítés frekvenciájával 24-50-szer. Ezért van a gyenge, videó alatti követőmód és ekkor eleve lassabban fókuszál. Fotóban a GX80 240szeres kiolvasása is villámgyors AF-t eredményez. Így ha videózol a Panával akkor használni kell a shutter gombot meg akár a tapikijelzőt. Érdekes mód én nekem nem okoz gondot ennek a fókusz mizériának az áthidalása.