Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
veterán
Sziasztok!
Használt már valaki Samyang 8mm 3.5 4/3 foglalatos objektívet m4/3 vázon?
Mik voltak a tapasztalatok? Ez valóban FF lencse csak a foglalt más rajta? Én ügy tudtam, hogy csak APSC.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hegyimorc
senior tag
válasz aginor #85401 üzenetére
Szerintem nem jó ötlet.
Nekem Nikonra volt, de az rég volt és mivel APS-C vázam volt, már nem emlékszem, hogy nagyobbra is jó-e (tippem szerint nem ... illetve talán volt valami gánykodás, hogy ha lereszelted a napellenzőrészt akkor már használható volt FF vázon is ... de rég volt, már homályosak az emlékek).
Amire viszont emlékszem, hogy baszott nagy a natív MFT 7.5-es változathoz képest. (Utóbbi most is van)
Szóval ha nincs valami nagyon különleges okod rá, akkor inkább a pici 7.5-t vedd.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
SpongyaBob
veterán
Ez a GH5s elég durva video masina lesz.
10,2 MP Multiaszpi szenzor
Dual Native ISO - ez jól hangzik, hogy pontosan mi ez ez majd kiderül
4K 60fps természetesen. (4:2:2 10-bit)i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
toyone
őstag
válasz SpongyaBob #85404 üzenetére
Bizony,este 7-től van a konferencia. Aztán akkor kiderül minden.
Mindenki menekül valamibe | ❄️🗻🍁☀️🌊
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SpongyaBob #85404 üzenetére
Ha már ennyire rámegy a videóra, akkor ennyi erővel csinálhatnának ebből egy videokamera formájú és ergonómiájú vázat is.
Tök jó dolog amúgy, hogy jó tíz éve a fényképezőgépek elkezdtek ebbe az irányba is fejlődni, de a videósoknak videokamerára van szüksége. Persze a legtöbb gyártó kínál ilyet, de oda a belépő általában több ezer dollárnál kezdődik.
Még csak az sem kéne okvetlenül, hogy ezek felzabálják a piacot a komolyabb rendszerek elől. Csak mondjuk egy GH5 (vagy GH5s) technológiáját kellene belerakni egy más formájú vázba, több dedikált kezelőszervvel videóhoz.
-
SpongyaBob
veterán
válasz Stauffenberg #85406 üzenetére
"de a videósoknak videokamerára van szüksége"
Formában vagy tudásban?
A forma teljesen mindegy - így is, úgy is valamilyen stabilizátoron fogják használni - a tudás meg adott lesz a GH5s-ben. Pl. cinematográfusoknak első rangú gép lesz ebben biztos vagyok
Szerintem jó dolog, hogy a Pana elmegy ebbe az irányba is.
[ Szerkesztve ]
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #85406 üzenetére
Panasonic Varicam és Eva1?
Szerintem ez simán csak más célcsoportnak készült .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz SpongyaBob #85407 üzenetére
Hát ja, úgyis a gimbal gombját nyomjuk meg
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #85406 üzenetére
Ha anyagi lehetőségeim engednék inkább ezt venném, mint egy videókamera formájút. Biztosan kimatekozták a célközönséget. Csak feltételezem hogy ezt elsősorban a Panához szokott milc kamerások veszik, meg akiket még bevonz. Más forma kizár egy nagy adag vásárlót.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #85408 üzenetére
Mint mondtam, értem én, hogy ott vannak a komolyabb cinema grade rendszerek, de azok teljesen más szintet képviselnek (megvásárolni nem is nagyon szokták ezeket, inkább bérlésben gondolkodnak, vagy nagyobb stúdiók lízingelik a flottát).
(#85407) SpongyaBob: Miért használja mindenki stabilizátoron? Ez nincs így. Amúgy itt most alapvetően a formára értettem, hogy ne csak ezek a kalapácsok legyenek a piacon. Aki ezt szereti, ezt veszi. Aki meg mondjuk fogott már a kezében egy pro camcordert és gondolkozott már el azon, hogy bárcsak cserélhető objektíves lenne vagy elférne benne egy nagyobb szenzor, az vágyódni fog valami ilyesmi után. Amúgy a Panasonicnak is voltak erre kísérletei már, de nem túl aktív ezen a vonalon.
-
80hun
addikt
válasz Stauffenberg #85406 üzenetére
Az A7SII-nek csilnál a pana ellenfelet hogy ott is legyen valami.
A fuji iskb erre a vonlra készíti szerintem az X-H1-et -
BumBum Jack
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni gép vásárlás ügyben.
Nem vagyok profi ,csak egy amatőr felhasználó...
Fontos lenne a jó képminőség, illetve a jó 4 k video.
Általános felhasználásra lenne ,nyaralás család természet...
Van két kiszemeltem : olympus omd em 10 mark III kitben ez-m 14-42 IIR , ez-m 40-150R.
A másik Panasonic dmc G80 . Illetve még a panasonic G7 is szóba jöhet, bár az kicsit régebbi konstrukció...
Késöbb szeretnék egy olympus 45/ 1,8 fix objektívet IS.Esetleg lenne más ötletetek...
Köszönöm szépen!
-
MrChris
nagyúr
Ahogy látom GH5S-ben nincs stabi, akkor nálam már ki is esett
-
jjeahh
nagyúr
válasz MrChris #85417 üzenetére
Első fecske a low light szériában, valamit ki kellett hagyni... majd a II generációban. De az is lehet, hogy 1 hónap múlva bejelentik majd a GH5Ss-t, amiben lesz stabi is $500 felárért
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin_Shield
őstag
válasz BumBum Jack #85416 üzenetére
A videó miatt inkább a Pana G80. Szűkösebb büdzséből esetleg a GX80, ha meg tudsz kötni néhány kompromisszumot és bejön a formavilág.
-
jjeahh
nagyúr
Hm, a videókat elnézve zajban a gh5s-nek az a7s II mellett sem kell szégyenkeznie, + érdekesnek tűnik ez a dual native iso, meg a raw is 14bit-es, b*romi kíváncsi a technokrata énem, hogy a normális tesztek mit mutatnak majd, iso-ban, dinamikában "csak" jobb apsc szint, vagy simán hozza a mai átlag full frame teljesítményt?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MrChris
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #85424 üzenetére
Szerintem is elfért volna benne, bár sem az OIS, sem pedig az IBIS nem mindenható, sokan azt hiszik, hogy kapnak egy kvázi steadicam-et, aztán akkor van arcra esés, mikor nem úgy viselkedik például pásztázásnál, mint ahogy azt remélték.
De azért jó ha van, sima majdnem statikus vagy nem oldalazó mozgású handheld snittekhez tök jól tud jönni. Ha meg éppen gimbal kell az adott jelenethez, legfeljebb kikapcsolja az ember.
Majd a GH6S-ben.....
-
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #85425 üzenetére
Eoshd-n írják.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #85425 üzenetére
"Preordereztem" a Moza AirCrosst, kíváncsi vagyok, milyen lesz, főleg az olcsó steadim után
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MrChris #85426 üzenetére
És már ott is kételkedik a magyarázat megalapozottságában a szerző. Valószínűleg csak arról van szó, hogy a megnövelt szenzorméret miatt nem tudták rendesen megoldani az IBIS beépítését. Majd a GH6s-nél megoldják, hogy ne nyafogjanak a népek.
Nem tudom amúgy, hogy az ex-Top Gear banda videósainak miért nem elég csak kikapcsolni az IBIS-t ha zavarja őket. Ha van arra valamilyen normális teszt, hogy kikapcsolt IBIS mellett is van bármi hátránya a funkciónak (pl: sportkocsikra felszerelve bevibrál a szenzor, nekem ez az első gondolatom), akkor elfogadom, hogy tényleg tud hátrány lenni.
-
madgie
titán
válasz un2112 #85429 üzenetére
Sok videót biztos nem tudok majd mutatni, rendszerint céges melók vannak most is, tegnap, meg ma is drónanyagot vágok a debreceni Thyssenkrupp építéséről, tök jó (ahhoz képest, milyen monotonnak kéne lennie ), de nem hiszem, hogy publikus anyag lesz.
Mindenesetre várom ezt az AirCrosst, nem utolsósorban azért, mert fotó-dolgokban is nagyon pöpec, a time lapse tudását biztos sokat használjuk majd.
-
toyone
őstag
Videopart-nál előrendelhető a GH5s ~800k ( bár a fotó nem jó)
Mindenki menekül valamibe | ❄️🗻🍁☀️🌊
-
jjeahh
nagyúr
First GH5s vs Sony A7sII comparison by IR: “GH5S looks slightly better than the A7S II” : [link]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
madgie
titán
válasz jjeahh #85432 üzenetére
Nemá, a dpreview videóban tisztán látszik, mennyire kicsúszik a Pana lába alól a talaj ISO 10k körül... az A7S II meg még ott bőven fickós kedvében van. Szóval csodák nincsenek, két stoppot nem dolgoztak le, 3 és fél éves Sony szenzor ide, vagy oda.
És ezt nem fikázásképp mondom, az X-T2-m ilyen "fényekben" mér összehányta volna magát
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #85435 üzenetére
Van több A7s és A7s II tulaj ismerősöm, akik bár nagyon örülnek a szenzor képességeinek magas ISO mellett, de azért egy fos, körülményesen és hajtépősen gradelhető anyag esik ki a Sony-ból. Többen is vannak, akik alább adnának egy kicsit az érzékenységből, ha cserébe olyan Log profilokkal dolgozhatnának, mint amit a Panasonic tud. Mondták ezt már akkor, mikor még a GH5 sem létezett....
Szóval még a végén egy egész jó sweet spot lesz ez a gép.
Csúcsfény kezelésről jöhetne még pár teszt, mert a Pana vázaknak ez azért nem erőssége. Jó nyilván nem Arri minőséget várok, de kicsit frusztráló, mikor úgy égnek szét a felhők, hogy soha nem imádkozod vissza őket az élők sorába. Panánál a szűk dinamika miatt észnél kell lenni. Egy Sony váz sokkal megengedőbb.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #85436 üzenetére
Őszinte leszek: nem értem ezt a logmániát. Filmre sem volt log, nyilván jobb volt az árnyék/csúcsfény kezelése, mégis úgy érzem, jobban szeretem, ha nem kell agyonutómunkázni az anyagot. Fotónál is ezt csinálom egy ideje, elvagyok a jól beállított JPG output-tal is, mert tudom, hogy abból mit hozok ki (és az általában elég).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #85437 üzenetére
Ez nem mánia. Ha neked nincs rá szükséged, nem használod. Egy vloghoz, utazós videós csatornához, ilyesmihez amúgy szerintem is tök felesleges, mert az ember ne akarja a saját életét feleslegesen megkeseríteni.
Éppen most készülök a tavasztól-őszig tartó utazgatós szezonra, nekem erre elég egy egyszerűbb váz egy mindenes objektívvel. Log-ot nem akarok, felesleges erre.
De ahol a produkciós érték megköveteli, oda már nem mindegy. Meg hát van az az embertípus aki szeret szívni ezzel. Egy nagyobb produkcióban mindenkinek megvan a maga osztályrésze, én a kamera mögött érzem jól magam, van aki meg csak vágni szeret, megint más meg fényelni. Ha tőlem Log-ot kérnek, Log-ot kapnak.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #85438 üzenetére
https://www.cinema5d.com/panasonic-gh5s-interview-panasonics-head-of-imaging-yosuke-yamane-san/
https://www.cinema5d.com/panasonic-gh5s-gh5-lowlight-shootout/
A feliratozast kapcsoljatok be
Bocs az angolert, akit nem erdekel kerem ugorja at a vita helyett.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Végre egy kis mozgás szenzorügyileg a m4/3 fronton, ez ugyanis az első BSI szenzor! Végre megértük 2018-ra, röpke 10 év késéssel az első BSI-s (Exmor R) szenzorok megjelenése (2008) után... A GH5 hagyományos front-illuminated szenzorához képest látható is az ugrás, kb. mint amikor az addigra eléggé elöregedett 12 Mpx-es Pana-szenzoros EP3 után megjelent az újabb fajta 16 Mpx-es Sony-szenzorral szerelt EM5, és hirtelen 1-2 FÉ-et nyertünk magas ISO-ban.
Na már csak az alsóbb kategóriákig kell a BSI-nek lecsorognia, plusz jöhetne a többi újítás is, mint hátul-huzalozás, a stacked memory a rolling-shutter mentes kiolvasáshoz és elektromos zárhoz, meg esetleg az Olympus is befejezhetné a Canonkodást, hogy a hibrid-AF csak az EM1-ek kiváltsága, szóval már csak évtizedek (ha addig a mobilos fotózás lentről felfelé és az APS-C és FF MILCek fentről lefelé terjeszkedése el nem tiporják őket)...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"szerintem simán ősze lehet hasonlítani egy FF géppel is bizonyos erzekenysegig, és nem jön ki rossz eredmény"
Igen, össze lehet hasonlítani, csak abban az összehasonlításban természetesen alul is marad. Bármennyire is szeretem az A7-tel szemben az EM5 kezelését és hordozhatóságát, de az A7-nek tagadhatatlan előnye van, nem csak azonos érzékenységen, hanem még akkor is, ha adok az EM5-nek egy kis előnyt, és még ha csak képernyő-méreten is nézem az eredményt. Teljesen jó képek jönnek ki a kicsi Olyból is, de "there's no replacement for displacement", tudomásul kell venni, hogy kompromisszum.
És ezt el is fogadom, a méretért cserébe.
Ami viszont zavar, ez a késlekedés és szegmentálás. Mobilban már 10 éve van BSI, FF-ben is már 2015 óta (A7R2), erre m4/3-nál csak most jutunk odáig, hogy az első, kimondottan speciális gép kap; hol van még az, hogy egy kommersz modellbe is belekerül, pedig nagy szükség lenne rá, hogy az egyre erősebb kínálattal lépést tartson. Kb az EM5 (2012) óta nem volt jelentősebb előrelépés szenzorban, ez az új 20 Mpx-es majdnem ugyanaz csak +4 Mpx. Meg ez a fícsör-Canonkodás, minden más MILC-nél már régóta CD+PD hibrid-AF van, csak m4/3 az, ahol ez egyedül az EM1-ek kiváltsága. Ami régen jó volt a m4/3-ban, hogy nem fukarkodtak a fícsörökkel, mára megfordult. EM1m2 hibrid AF, gyors sorozat, nagy puffer, legjobb elektromos shutter. EM5m2 mellette már csak egy "futottak még": csak sima CDAF, lassú sorozat, kis puffer, lassú e-shutter, ellenben az ár olyan magasan ragadt, amennyiért más rendszerekben sokkal értelmesebb gépet kapni.
/rantStauffenberg: "csak" erősen csökkentett, de itt az RX100m4-re gondoltam a stackelt memóriával (Exmor-RS), most épp nem találom, de egy olyan kép rémlik, ahol a golfütő nem hajlik meg, ami azért már elhanyagolható mértékű rolling shuttert jelent. Jim Kasson mérése alapján az A9 sensor readout-ja ~1/160, és az EM1m2 se volt rossz a maga 1/60-ával, de ha ez a stacked memory is képbe kerül, tovább lehetne csökkenteni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
#86322688
törölt tag
üdv néktek!
EPL gépen csak videó módban működik a stabi, szoftver lehet a bűnös ?
-
totálkezdő
tag
-
haruspex
aktív tag
válasz totálkezdő #85446 üzenetére
Nem csak az a baj, hogy mennyi új dolgot, hoztak ki. Kijött az e-m10 MKIII, ami kb. a használható videóval tud többet mint az előző, se PDAF, se új szenzor. Kijöttek a új PRO fixek, amik nagyok, drágák, ehhez képest nem annyira fényerősek mint sokan várnák cserébe.
Persze a másik oldalon objektívből olyan sokat nem kell kihozni, vannak, és jók is, bár elkezdhetnék stabilizáltra frissítgetni a meglévőket a DUAL IS miatt. Szenzorfronton meg eléggé szabott a pálya amíg kb. egy gyártótól lehet venni, és az azt gyárt amit akar, de az is talán az ő dolguk, hogy kezdjenek a helyzettel valamit. Jó volt a 16 mp-s szenzor, de azért ma már azért minden már rendszeren annyival jobbak vannak, hogy elég ciki hogy MFT-n ezerpárszáz dolláros szint alatt nincs más, és az új 20mp-s sem váltja meg a világot.
-
asdf_
veterán
válasz haruspex #85447 üzenetére
Kijött az e-m10 MKIII, ami kb. a használható videóval tud többet mint az előző, se PDAF, se új szenzor.
Valtozatlanul azt mondom, hogy az E-M10 III-ba nem rakhattak PDAF-et, ha az aktualis E-M5-ben nincs. De ott az MKII-nel a high res patront lottek el, E-M1-bol nem volt meg MK II, aztan ami anno jo otletnek tunt, az lehet, hogy megsem, mert kozben elszaladt mellettuk a vilag (igy viszont meg egy bort le tudnak huzni az 5-rol es a 10-rol, ergo nekunk lehet, hogy hiaba sir a szank, penzugyileg lehet, hogy jol dontottek, oket meg az erdekli) . De mar nem tudnak mit csinalni, az E-M5 III-ba fogjak csak belerakni (anelkul kihozni mar vallalhatatlan lenne). Az E-M10 III-ba meg raktak vegre legalabb otthoni szintre hasznalhato videot az eddigi okadek helyett.
-
haruspex
aktív tag
Az e-m10 mkiii-ból szerintem a PDAF nem hiányzik igazán, de ezért legalább egy PEN-F szintű szenzor igen, már csak a számok miatt, pláne, hogy KB. akkor jelentették be, hogy ritkábban fognak vázakat kihozni.
Ha most elfogadom, hogy egy belépőszintű gép, a a6000-rel szemben, aminek kb. az árában mozog nem rossz, de felette a E-M5 utódnak se híre se hamva, és mondjuk biztos vagyok hogy nem lesz olcsó, ha egyszer megjelenik. De amikor már 6k TV-ket mutatnak be, és látszik, hogy előbb utóbb ez lesz az átlag felbontás a 16mp már nem olyan sok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest