-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jegesmaci81
aktív tag
válasz
MrChris
#39452
üzenetére
Sokat olvastam róla meg nézegettem tesztképeket, hogy a sarkokat elmossa, de azért ez a probléma nem volt ennyire szembetűnő mint a te általad belinkelt képeken. Pl a pixinfos tesztfotókon alig észrevehető.
Igazából nem olvastam olyan vázról vagy kit obiról ami ebben az árkategóriában (200e) tökéletes lett volna. Minden váznak és Kit obinak megvan a saját baja ebben a kategóriában. Engem még a Sony vonalról is le lehetne lökni ha valaki észérvekkel lebeszél róla. -
Jegesmaci81
aktív tag
válasz
MrChris
#39232
üzenetére
Kit-ben idehaza szinte csak a 16-50-el lehet kapni. A vázat külön nem nagyon éri megvenni. Nyilván a kit obik nem a legjobbak szoktak lenni de mivel nincs 1 millám fotózásra, hogy azonnal minden számomra fontos obit megvegyek így bármilyen gép lesz is a befutó a kit obiját is fogom használni amíg nincs jobb.
Amúgy ott tartok, hogy vagy az Olympus rendszerekben vagy a sony-ban gondolkodom ha új gép és MILC.
(Mindkettő elég húzós és nagyberuházás számomra, mondhatom hogy drága hobbinak indul)A másik lehetőség, hogy hagyom az egész MILC vonalat és veszek egy használt EOS 600 vagy700D-t amit bármikor el tudok adni ha úgy adódik.
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#39152
üzenetére
Neked valami nagyon rossz 350D vázad lehetett, mert az "életlen", meg a "nincs mit rajta fejleszteni" kijelentéseket sem tudom hova tenni. Rengeteget használtam azt a vázat, és pont ugyan olyan összefüggés volt a képminőség és az elé tett objektív minősége között, mint később bármelyik másik Canon vázon. Nyilván a felbontás az 8MPx-el, és ISO-ban tényleg nem volt érdemes 400 fölé menni, de színkezelésben, dinamikában nagyon jó szenzora volt/van. A 8Mpx-el meg webre és max 60×30-as nyomatra még bőven jó.
Csinálsz egy szabattéri portrét jó fényekkel 50/1.4 optikával 350D-n és vadi új 80D-n, majd ugyanazon a nyomtatón kinyomtatod max 10-15-ös méretben meg nem mondod majd, hogy melyik vázzal készült. (Más történet ha vágni akarsz a képből, mert ott hiányozni fog a felbontás, vagy megint más történet ha kell az ISO1600 mert kevés a fény.)
Azaz a mai napig lehet vele jó minőségű képeket készíteni, tanulni pedig pont emiatt tökéletes. Mert sokkal előbb leszel azon a határvonalon, ahol már neked is gondolkodni kell, nem old meg a gép mindent helyetted erőből...
Lehet, hogy Te a JPG outputról beszélsz? Na az tényleg elég rossz minőségű volt.(És sokszor életlen, utólagos élesítés PS-ben igencsak ráfért) RAW-ban kell használni, és bátran élesíteni a konverziónál. A mostani Canon-ok JPG motorja nekem is meglepetés volt, hogy mennyit javult a 60D óta...
Nincs rá kereslet, ha 40-ért hirdetik, oda fogják adni 30-ért is. Befektetésnek tényleg nem jó, bár sokat ezen sem lehet bukni, inkább mindent, mert majd senki nem akarja megvenni még 5 Ft-ért sem. Eladni sem, mert ennyire kevés pénzért azt sem érdemes...
E510-et nem ismerem, biztos jó kis gép volt az is, mondjon róla véleményt aki sokat használta.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
MrChris
#39135
üzenetére
Miért nem adod el egy jelképes összegért? azért mert kb 2db 32 gigas sd kigyün az árából és kész... annál meg nekem többet ér, még ha csak a vitrinbe rakom be

Persze nagyon jó kis üveg a 14-42 én is szerettem, meg az egész rendszert, úgy ahogy van. De az ember egy idő után rágyün, hogy kell mindenféle kiegészítő amit persze jó pénzért felvásárol. Egy idő után rájön szerencsétlen, hogy banyek fényerőtlen a technika, na akkor jön az agyalás... az okosok majd lökik egyből vegyél fényerős fixeket... szerencsétlen mit tud tenni ? megveszi mert várja a csodát, jobb lett jobb lett de még se az igazi, miközben azt látja, hogy a kocsmában az egységnyi felhasználó könnyebben készít mobájlal képet mint ő a fix üvegével, meg vakuval anyámkenja...
Szerencsétlen egységnyi juzer ezek után véletlenül kipróbál egy canikon belépővázat ami körberöhögi a meglévő rendszerét sebességben meg úgy mindenben. Mit tud tenni ? Mmmm eladom jó áron és veszek canikont, de egy hónap árulás után rágyün, hogy biza senkinek se kell, vagy ha kell akkor fillérekért csak. Utána megveszi használtan vagy újonnan a canikont és tudja pakolászni adni venni, mert valljuk be ez egy kicsit erről is szól, megveszem kipróbálom, tetszik, nem tetszik már nem divatos, van jobb, gyorsabb stb stb.De lehet nem nekem van igazan én csak magamból indultam ki és megakarom kímélni a srácot egy felesleges körtől

-
Jegesmaci81
aktív tag
válasz
MrChris
#39129
üzenetére
Azért furcsa ennyi év után azt olvasni hogy ronda képe van a 350D-nek. Amikor megjelent szerintem minden kezdő fotós álma volt. Az akkori tesztek mind mind árához képest kiváló képminőségről írt. Tény, hogy sokat fejlődtek azóta a belépő gépek de szerintem tanuló gépnek ma is az egyik legjobban ajánlott ha az ár fontos.
-
JohnyBlue
addikt
válasz
MrChris
#39129
üzenetére
Azért ennyire ne már, 1000D - 1100D azért vállalható kategória. (szerintem) virágokat, kutyát, macskát, szomszéd bácsit portrézni aztán ff ben ráhúzni a clarityt stb, ezekre tök jók, de tovább megyek bemegy egy stúdióba próbálgatni rekeszel vagy kettőt a szar kitobin és tádáám teljesen éles képei lesznek.
A múltkor Orsyca kezébe nyomtam 20D-t (hogy ne unatkozzon) ami még gyenguszabb szenzorral rendelkezik és az egyik leggyengébb kitobival és teljesen vállalható képeket lőtt vele esküvőn.
Ezekkel a CaNikon dolgokkal az a jó, hogy jó sok mindent meglehet venni aztán kis idővel eladni. Az olyt egyszer megveszed és utána rajtad marad. (nekem is van egy oly 450 duplakittem)
-
80hun
addikt
válasz
MrChris
#39076
üzenetére
Sztem ugyanaz van a pentaxokban mint az A-bajonettes sony alpha gépekben.

Az A58-ban is már teljesen jó stabi van. Simán hozta a megfelelő szintet
Rapid136 (#39074)
Viszont van peaking élőképnél a kijelzőn.zümzümm
Af motor a vázban , stabi a vázban, Időjárásálló váz, 1/6000-es záridő, meg pentaprizmás kereső.
IA K50 egy jólfelszerelt gép
-
StLui
veterán
válasz
MrChris
#39030
üzenetére
Céges rendelésnél semmilyen áfát nem fizetsz, erre van az eu adószám! Az áfa bevallásban kell beállítani pluszban és mínuszban is, kivéve persze ha alanyi mentes magyar cégről van szó, mert akkor itthon meg kell fizesse az áfát az adómentes eu beszerzés után.
Magánszemély persze, hogy nem fizet áfa különbözetet, az eladó cég az akinél, akinek el kell dönteni, hogy kell e magyar áfával számolni!Amúgy meg nem politizálás az, hogy valaki leírta hogy nálunk a legmagasabb az áfa, így ilyen esetekben mi járunk a legrosszabbul.
-
Wolfskin
őstag
válasz
MrChris
#38838
üzenetére
az esküvő fotózás az egyik legkomplexebb műfaj - mondta egy jóbarátom, és neki elhiszem: (http://szemtanu.com/)
• tárgyfotó (fényerő, esetleg makró)
• esemény/riport fotó (nagylátószög + tele , also egy nagy átfogású zoom, fényerő, a hangulat miatt, plusz jó nagy érzékelő, hogy fel lehessen csavarni az ISO-t, hogy ne kelljen vakuzni + gyors AF, )
• portré (hát ez evidens) -
FirstTripla
tag
válasz
MrChris
#38762
üzenetére
A videóvágást szeretem csinálni, legyen szó szín korrekciótól kezdve kisfilmekig. Személy szerint én jobban szeretem a nagyobb méretű gépeket, persze nem a 2kg-os obit meg ilyenek, csak aminek van kényelmes fogása külön markolat nélkül. Ha a Panasonicot veszem, akkor inkább ráköltöm a még +20k-t viszont akkor a 14-140-essel az átlag felhasználásom biztosítva lesz, amit majd késöbb ha szükséges egy 100-300-as obival kibővíthetek, vagy egy fényerős fix-el. Egyedül ami tetszik az hogy van lehetőség eltüntetni az idő limetet és átváltani ntsc üzemmódba a fényképezőt Panasonic esetén.([videó róla], egyedül a géphezkötés ami zavaros még, hogy hogyan lehet normálisan használni ebben a szervíz üzemmódban, illetve a háromszög minden kikapcsoláskor bár az megszokható).
De majd akkor kipróbálom ha lesz egy kis időm, és letesztelem.
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38737
üzenetére
Nem tudom mit jelent a semmi fény, de 5 éve a lányom 3-dik szülinapján a 3 torta gyertya fénye mellett kíválló képek készültek canon 60D-n. Annál szinte minden ma kapható gép szenzora jobb. Biztos vannak ennél is kevesebb fénnyel kecsegtető helyzetek, csak én nem erre terveznék új gép vásárlásánál. Pláne ha nem tudom mit akarok, és ezért ide jövök tanácsért.
Én nem kértem, hogy mondj le az IS-ről, sőt, nem is állítottam semmit a szenzorstabis gépekről, csak szeretném egykicsit árnyalni a képet, meg megmutatni, hogy szerintem miért nem meghatározó kérdés a szenzorstabi léte rendszer választásánál...
Mellesleg a saját Fuji vázamon ISO 6400-ban és valószínű a 16/f1.4-el készítenék képet az alvó gyerekekről...
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38687
üzenetére
Ha az általad említett rendszerekben nem lenne IS, akkor annak rendszer szinten lehetnek előnyei. Kisebb optikák, élesebb kép főleg nyitva, nagy zársebességnél jelentkező minőségromlás,stb.
Ezekből a rendszerekből már nem hagyható ki az IS, mert azzal együtt lettek tervezve. Egyes modellekből pedig nem érdemes kihagyni, mivel kikapcsolható, de attól még nem tervezik át az optikát, vagy veszik ki a szenzorstabi rángatását csökkentendő beépített tömeget...
IS=szenzorstabi ebben az írásban
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38668
üzenetére
"Az előnyei nyílvánvalóak az IS-nek, de milyen hátránya van? Nem rontja a képet, nem okoz problémát a megléte."
Rendszer szinten vannak kompromisszumai a vázba épített stabilizálásnak. Minden gép egy kompromisszum, hogy neked melyik jó, azt neked kell eldönteni. De csak az alapján választani, hogy van-e váz stabi/vagy nincs, az kb. olyan mint zoom átfogás alapján választani DSLR-t...
"Szerintem az a bajod vele, hogy a Fujiba nics, tehát értelmetlen."

Szerintem leírtam már elégszer, hogy miért örülök, hogy a Fuji X rendszerben nincs vázstabi. Hazugság lenne azt állítani, hogy kizárólag ezért választottam Fuji-t, de benne van az egyenletben...
-
Nippon
őstag
válasz
MrChris
#38673
üzenetére
Igen, elég jó lett. Mondjuk nekem a melegedés sem okoz problémát, nincs szükségem 30 perces felvételekre.
Aminek örültem volna az egy plusz tárcsa elöl, úgy már mini A7II lenne, de így is jó. A rolling shutter elvileg csökkent, de korábban az A6300-nél sem volt akkora probléma, persze rángatva csúnya de valós helyzetben ritkán okoz problémát. Kár, hogy nem az A6300 árán nyit, így egyelőre nem pálya. -
Nippon
őstag
válasz
MrChris
#38668
üzenetére
Az az érv is megdőlni látszik, hogy az IS gátja a hőelvezetésnek, mégis megoldható, a6500-al kijavították, IS is került bele.
Ezt még sajnos nem tudni, elvileg lehetőség van menüből állítani a hővédelmet két fokozatban.
Biztos, hogy reszeltek valamit a hőelvezetésen, meg hozzácsapták ezt a lehetőséget, de hogy mennyire félmegoldás az majd a tesztekből fog kiderülni. Sanszos, hogy ilyen méretű váznál ez még probléma. -
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38655
üzenetére
Azt aláírom, hogy sokat fejlődtek a képstabilizátorok, de azért a hatásuk még ott van. Nézd meg fényerős objektívekkel, nyitva. Persze még ez is javulni fog a jövőben.
De közben javul a fényérzékenység is! Sőt, már irtó sokat javult eddig is. Pláne, ha feljebb mész az MFT-nél. Egy mai APS-C-vel és egy fényerős F1.4 körüli objektívvel (de már talán F2-vel is) néhány szál gyertya fénye mellett lehet fotózni 1/60-al. 2011-ben a Canon 60D-t még nem szívesen vittem ISO 400 fölé...
Az átlag ember igényét, hogy kézből tudjon exponálni, megfogják az új vázak ISO-ból. (Normál tartományban, kb. reciprok záridőn!) És 3-5 év múlva ez még jobb lesz. És így a téma (ember) sem mozdul be!
Az meg, hogy le tudsz menni 1/8-ra a GX80/GX85 kit obijával csak speciális helyzetekben használható, mert a témád bemozdul. Ezért nem tesznek optikai stabilizátort a normál és széles látószögű fixekbe. Zoom-okba még igen mert F2.8-on még nem megy a mutatvány, de eljön annak is az ideje.
Telékbe kell az optikai stabilizálás, ez nem kérdés. Nem csak a bemozdulás, de a kereső kép stabilitása miatt is. Fókuszálás miatt is.
Régi tele (meg makro) objektívek IBIS stabilizálását meg már körbe jártuk. Akit ez érdekel, az csak IBIS vázat vegyen!
A szoftveres képstabilizálásban még óriási lehetőségek vannak, és pont ezért hoztam fel az eredeti postban mint esetleges érvet az IBIS hanyagolása mellett. A felbontás ugyanis még nőni fog, és 8k full pixel readout-ból nagyon szép stabilizált 4K képet lehet csinálni. Az egész csak számítási kapacitás kérdése, amit jobb processzorokkal éveken belül meg fognak oldani...
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38576
üzenetére
"Elképesztő mit megfog és a CAF-nek is jót tesz. A Sony is tök feleslegesen kezdi minden vázába beletenni?"
Hát ott a Sony-nál is jól működik a marketing részleg, és ha jól csinálják elhitetik mindenkivel, hogy az kell...
"Az objektívek új életre kelnek, főképp a normál és tele."
Egy jól megtervezett rendszerben nem kell új életre kelnie az objektíveknek, mert eleve jók. Hozzá tervezték őket a rendszerhez. A telék meg eleve optikai stabilizátorral jönnek, mert a tele egy ilyen műfaj. Kell hogy megtartsd kézből, és kell, hogy ne remegjen a kereső kép. (És mellesleg vásárolhatsz széles látót is optikai stabilizátorral, mert ez is egy marginális de valós igény.)
Másrészt az új életre kelés lehet a szenzor tök más tulajdonságai miatt van, nem azért mert szenzorstabilizátor van alatta. Az csak abban segíthet ha remeg a kezed.
"Meg a régi manuálok is."
Az igazán jó régi manuálok általában fixek és nagy fényerővel bírnak. És drágák. Ezek sem a szenzorstabitól válnak jóvá.
Azt meg mindig csodálattal nézem, amikor a félmilliós vázra csavart 10eFt Helios 44-től várjuk a fotóművészetünk csúcsra járatását. Félre ne érts, én is kísérletezem régi, meg noname új objektívekkel, van is féltve eltett egyébként másnak értéktelen kedvencem, csak azzal tisztában kell lenni, hogy jó összteljesítményt akarsz, akkor vegyél célodnak megfelelő optikát és alá egy azt kiszolgáló vázat. És nem fordítva!
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38529
üzenetére
"3. ponttal nem értek egyet, ha jól meg van csinálva a szenzorstabi akkor semmi problémát nem okoz."
Ez az amit nem tudunk. Azért az józan paraszti ésszel belátható, hogy az IBIS okoz nehézséget a legjobb képminőség biztosítása tekintetében. Nem csak az a probléma, hogy nem az optikai leképezés közepét vágod ki, de nehéz biztosítani azt is, hogy a szenzor síkja ne menjen el a kép síkjától, ami a szenzoron lévő mikrolencsék működése szempontjából nem mindegy.
Ahogy itt elhangzott a Fuji nem csak azt állítja, hogy szerinte rosszabb lenne a képminőség IBIS-el, hanem hogy ők részletesen megvizsgálták ezt a kérdés, modellezték, és végül úgy döntöttek hogy nem! És ennek megfelelően az X-mount sem alkalmas az IBIS fogadására, és az XC/XF optikák sem tudnak olyan leképezést adni, amit IBIS vázak használhatnának. Szóval elég keményen elkötelezték magukat amellett, hogy nem kell IBIS.
"Ami videót készítettél azon például baromi sokat segített volna az IS!"
Ez tény. Ha legkisebb mértékben felmerült volna, hogy videózni is akarok, akkor beteszem a 18-55/F2.8-4 optikát, amiben van OIS, és azzal videózok. Meg persze nem ártana egy kis gyakorlat, a követő fókusz jobb kiismerése sem, meg a manuális fókusz gyakorlása. Fotózni szerettem volna, de mivel már több mint száz iszonyat jó képem volt a gyerekekről, ők meg húztak, hogy Apa videózd le ahogy lecsúszom, hát felvettem. Pont erre a célra vettünk egy Sony RX100M4-et, amit videóra sokkal jobbnak tartok, de az nem volt nálam.
A példát azért akartam itt megosztani, mert mindig elhangzik, hogy a Fuji nem jó videóra, ha a videó is érdekes, akkor mást kell venni. Én is ezt írtam pár sorral lejjebb, és mint látható vettem is mást. Tény, hogy vannak videóra sokkal rugalmasabb/jobb rendszerek, de azért "házi használatra" ez is megteszi. Én pl. azt gondolom, hogy arra az évi 5-10 dologra, amit levideózok, pont megtenné ez is, csak kicsit ki kéne ismerni. Mert mint rendszer a Fuji hobbi fotósnak, fotózás szemszögéből szerintem az egyik legjobb ( szvsz. a legjobb!) választás.
-
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38541
üzenetére
"Fuji dumája tényleg kamunak hangzik, az alapvetően zavaró pici remegéshez nem kell olyan óriásit tologatni a szenzort, elég is lenne csak azt korrigálni, nem szükséges stedicamet imitálni."
Pedig de. Ahhoz, hogy 2-5 Fé-t megfogjanak gyakorlatilag "stedicem" kell. Nem csak azért mert a lényegesen hosszabb záridők alatt semmit nem mozdulhat el, de azért is, mert ugyanezt használod videózásra is...
A szenzor úgy tudom, hogy 2-4mm-et mozdul minden irányba. (vö szenzor mérettel) Azon nem 1-2pixel van...
Ettől még persze lehet, hogy az egész duma a Fujinál csak marketing bullshit, de a kiváló képminőség őket igazolja.
-
silmatauki
őstag
válasz
MrChris
#38529
üzenetére
"3. ponttal nem értek egyet, ha jól meg van csinálva a szenzorstabi akkor semmi problémát nem okoz."
A Fuji mérnökei pont azt bizonygatták, hogy azért nincs/nem lesz IBIS, mert az obik a szélükön (nagy szenzorkilengésnél) nem lennének olyan élesek, mint a mostani középen. (Nem tudom, ez mennyire csak “kibúvó”.)
-
asdf_
veterán
válasz
MrChris
#38423
üzenetére
de nálunk csak úgy hiteles ha az eladó állítja ki az árajánlatot pöcséttel.
Ilyenkor szokta elonteni a szar az agyamat, es nem tul finom modorban kozolni, hogy 1, a pecset nem kotelezo eleme egy ceg mukodesenek, SEHOL nincs eloirva, hogy ilyennel kell rendelkeznie egy cegnek, 2, ha az APEH-nak megfelel egy nyomtatobol kijovo szamla pecset es alairas nelkul hitelesnek, akkar talan egy iskolanak is feleljen meg egy arajanlat ezek nelkul 3, a f*szom fog kinyomtatni egy arajanlatot, azt alairni, lepecsetelni, meg majd utana bescannelni (aki meg itt sem adja fel/nekunk fontos a dolog, az kap egy jo pixeles alairas.png-t meg egy pecset.png-t a doksiba illesztve, aztan ugy lesz belole a pdf). Dunanak megyek az ilyen baromsagokon valo fontoskodason

-
-
silmatauki
őstag
válasz
MrChris
#38397
üzenetére
Kösz a kiigazítást, igaz. (Megtévesztett, hogy a Pana nagyon sokáig gyak. uazt a “közepesen régi” (vs. “legrégebbi 12 Mpixeles, mint pl. G1”) technológiát használó szenzort használta sok gépen keresztül, pl. a GM5-ben is “közepesen régi” 16-os szenzor van.)
Apropó, most átnyálaztam a DXO-s eredményeket: D3300 vs. G6: zajban, és pláne dinamikában 1EV-nél picit nagyobb a különbség: https://www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Nikon-D3300-versus-Panasonic-LUMIX-DMC-G6___928_875
Ami viszont jó: a GX80 szenzora már tényleg határozottan jobb: https://www.dxomark.com/Cameras/Panasonic/Lumix-DMC-GX80 (a G7-est a DXO nem tesztelte, így azt nem tudom linkelni)
-
Studi
veterán
válasz
MrChris
#38344
üzenetére
Ráadásul azt amikor megvette a mostani eladó sajnos már akkor is gázos volt, és az első eladó hiába hirdette garanciálisként, nem adott hozzá papírokat.
AXisBOLD: de, jobb gép a G5, érdemes azt venni, csak alacsonyabb keretet írtál eredetileg, ezért ajánlották a G3-at.
Picit nagyobb a markolata miatt a G5, de jobb a szenzora, és van pár funkcióbeli előnye is. 
-
AXisBOLD
addikt
válasz
MrChris
#38333
üzenetére
Ok akkor a G3 marad a fókuszban, 30k expo még nem sok? Egyébként egy ilyen gépnél mennyi a plafon (ha van ilyen)?
Obinál az hogy 2-es verziós mit jelent, hol látom? Itt is maradjon Pana vagy más gyártó is jó lehet?
Ha azt mondod hogy ez az összeg kevés, inkább költök többet, hogy meglegyen az alap felszerelés, maximum most kimarad a makró.
(#38334) jjeahh: a G3 mérete már elég kompakt, a forgatható kijelző nem is, de a kereső kelleni fog.
Ha már ilyen képeket lövök mint Te boldog hobbi fotós leszek
Nincs egy táblázat/összefoglaló arra, hogy mik a szabvány csatlakozók, melyik vázra mi megy fel, átalakítók, közgyűrűk, adapterek, melyik obi mire használható, stb.? Egyelőre úgy érzem magam, mintha a krétai labirintusban lennék csak nem egy hanem 10 minotaurusszal...
Van esetleg valami használt fotós piactér az ismerteken (Hardverapró, Vatera, Jófogás) kívül?
-
csacsi77
senior tag
válasz
MrChris
#38269
üzenetére
Köszönöm neked is és a többieknek is!
Szerintem nem kell ezt olyan komolyan venni, bár ki tudja két év múlva miket akar a gyerek kreatívkodni. Most biztos elég lenne a G3 full automata módja is, de később....
Akkor Pana G6 senki többet? Lehet akár kompakt is, ha elfogadható a videója....... -
pethob
aktív tag
válasz
MrChris
#38242
üzenetére
Ilyenkor mindig az jut eszembe, mennyi jó képet csináltunk a 350D-vel. Még most is tele vele a nappali, meg a különböző fotó albumok. Nem az enyém volt, munkahely váltásnál vissza kellett adni, így aztán kellett modern saját fényképező, elégetve egy csomó pénzt, cserélgetve 1-1.5-2 évente. Ha nem váltok állást, lehet még mindig a 350D-t használnám teljes megelégedéssel. Na ennyit az avulásról...
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris
#37952
üzenetére
A cikkíró bemutathatta volna gyakorlati példákon keresztül, hogy hány fé előnyünk lesz a tört ISO értékek elhagyásából. Így csak szimpla önszoptatásnak tűnik. Croppos szenzoron nagyon nem mindegy.
Azt már leteszteltem, hogy RAW-ba teljesen mindegy milyen ISO-t használsz. A zaj egyenletesen és arányosan növekszik az ISO értékkel.
Le fogom tesztelni, hogy mennyit csökken a dinamika tört értékeknél.
-
-
#31733248
törölt tag
válasz
MrChris
#37872
üzenetére
Dehogynem téveszted meg, az ember nem f3.5 rekesszel akar tájképet lőni, főleg nem 1 méterről. Nem érdemes azt sem állítanod, hogy kistelés képek vannak a mappában, különböző gyújtótávolság tartományban készültek a képek, nem csak ev. 24mm-en használja az ember a kitobit akkor sem, ha tájképezik. Megnézi a valóságot ábrázoló fotókat, aztán el tudja dönteni.
-
#40935168
törölt tag
válasz
MrChris
#37808
üzenetére
Hááát ... kiv leszek. Mármint így érdeklődés szinten. Ha jön a nagy vas, megy a picur hugomnak

Én a helyükben nem növelnék. Nem akkora big deal 16-ról 20-ra menni, inkább nyerjenek dinamikát, zajt, ahogy csak bírnak, maradva 16-on. Valszeg inkább marketing értéke van annak, ha 20-ra felmennek.Meglátjuk.

-
eeXaa
addikt
válasz
MrChris
#37800
üzenetére
...bár nem írta, de gondolom ujonan venne valamit, elfogadható áron.... ha az lenne a cél hogy egy pár tizesből összedobjon vmit, akkor, persze az általad javasolt dolog is lehet egy alternatíva...
...amúgymeg az újgenerációs apsc 24mp szenzorok mellett szól azis hogy a dinamikai tartalék, szétaláz, bármilyen m43-as szenzort, a régieket meg főleg... azért próbálj meg 3 fé-t visszahúzni a panaszenzorból... de sztem te is tudod miről van szó..
...a crop (több mp) is nagyon fontos sztem ujrakomponálásnál, egy, egy részlet kiemelésénél, ill, az apró részletek ellenörzésénél.. szval az ő esetében kb. semmi sem szól amellett, hogy m43-as cuccba fektessen... sztem..
-
rekid
addikt
válasz
MrChris
#37631
üzenetére
Durván két hetes időtartalomról beszélünk. Arra gondoltam, hogy a táskát megszórom paraszivo golyokkal pl ami a ciposdobozokban is van.
Egyebkent érdekes mert van olyan gyarto akinek Malajziaban van gyara mégsincs gond, és itt nem a gyari körülményekre gondolok hanem a kisboltokra ahol nem hiszem, hogy túl nagy páraszabályozás lenne.
-
-
krisz12071
aktív tag
válasz
MrChris
#37519
üzenetére
Nekem,mint totál amatőrnek is szembetűnő a pl5 jobb szenzora?
Sajnos csak a teszteket olvasva tudok infókat begyüjteni,így csak azokra alapozok.
A Gf6-t írják a leggyorsabb AF rendszerrel bíró gépnek a kategóriájában.A Pl5-nél viszont a gyors sorozat (8kép/mp) a szimpatikus.Köszi Rapid136!
-
t.imi
addikt
válasz
MrChris
#37428
üzenetére
Ezt jó vagy rossz értelemben kell venni?

(#37429) Tin_Shield Nekem 300-tól indulnak a telék, addig a "ne kelljen elsétálni odáig" kategória

45-175 ill a 45-200-t nézegetem már jó ideje, közben beütöttem a fejemet
Photography blog-ot lapozgatom, de ott pl a 100-300-s elég vérszegény volt, mondjuk felhős időben készült minden kép. -
válasz
MrChris
#37285
üzenetére
Képelés? Az mi?
Az ~ 40k-val drágább lenne, azért meg szerintem morogna az asszony. Igazából egy kicsit még bennem van a para, hogy milyen egy MILC gép. Mindig vágytam egy tükörreflexesre, mert bár nem sokszor volt a kezemben, a készült képek mindig rettentően "finomak" voltak. Sehol semmi "zajosság", tényleg szép képek voltak. (Legutoljára egy Canon EOS 450D volt nálam, az is hozta ezt a "lágyságot". Igaz, ez pont nem családi kép, hanem régen készült munkafotó volt egy átvételkor, de egyszerűen szép képeket készített:Ilyen szintű kép elérhető egyébként MILC gépekkel is? Vagy ehhez mindenképpen kellene a még ennél is drágább kategória és a DSLR váz? A MILC előnye lenne a kisebb méret, állítólag gyorsabb fotózás, de azt nem szeretném, hogy kiadok 130k-t, aztán meg csalódottan nézegetem a képeimet. (Most azt tegyük félre, hogy nem vagyok profi fotós és nyilván benne lenne a bénaságom is.)
-
Formaster
addikt
válasz
MrChris
#37147
üzenetére
Köszönöm! Na igen, ez egy jó összehasonlítás. Kit obi, kültér, sokszínű környezet. Őszintén szólva mindkettő jó, a színek visszaadásában én végig a panasonic felé húztam, de csábít a sony 18-105 obi . Viszont, ha nézem a flip tacsis kijelzőt, a hangyányit nagyobb méretet és az egyszerű menüt, akkor a Pana felé húzok. Azonban ezt még nem is fogtam a kezemben és még fogalmam sincs milyen obikkal venném
Már 5 boltban voltam, sehol sem tudtam kipróbálni, még csak raktáron sem volt, de péntekre találtam egy helyet, ahol van. Addigra viszont mindent meg kéne tudnom, milyen obik jöhetnek szóba stb, mert ha tetszik, akkor rá is repülök 
-
Formaster
addikt
válasz
MrChris
#37099
üzenetére
Nem otthon nézem, de itt sem volt választék
Lehet h valami a monitorommal van, valami képfrissítéssel akad össze, mert más eszközön nem látom, de itt is csak a panával.(#37100) Tin: próbálok univerzális használatban és személyre szabott használhatóságna is gondolkodni, nekem a sony nagyon zömök és bonyolult volt elsőre. Kicsit úgy érzem h abból a gépből egy profi fotós tudja kihozni a maximumot, a Pana pedig igyekszik megmutatni hogyan tudsz profi lenni. Lehet h csak szana szét voltak programozva a gombok, de én már ott tartottam h földhöz vágom
mert minden gombnyomásra mást csinált, mint akartam. Persze nem volt sok időm, én hülye asszonnyal meg gyerekkel mentem ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Throme
veterán
válasz
MrChris
#36934
üzenetére
A n18-135-öt ne ajánld, mert képminőségre ugyan nincs különbség, de régebbi és nincs benne stabilizátor.
Fényereje sincs így tekerheti az iso-t feljebb, hogy ugyanott legyen, mint egy 18-105 (ami szintén nem fényerős persze).A viszonylag friss tami 18-200 VC már kb akkora (nem nagyobb), mint a 18-140, de lehet csak akkora, mint a 18-105. Egy n18-300-ból is kihoztak kisebb méretű verziót.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
MrChris
#36870
üzenetére
Irigyellek, hogy folyton barkácsolsz

(#36865) ati3x: Nem olyan nagyok az ff sonyk, bár attól függ kinek mi számít nagynak, nekem most a kánikulában a g3-at is szenvedés "cipelni"

-
asdf_
veterán
-
Új hozzászólás Aktív témák
- WACOM INTUOS Pen & Touch S - Digitalizáló rajztábla
- VELBON Ultra Stick Super 8 - 8 szekciós ultrakönnyű monopod
- Think Tank Retrospective 10 - Prémium fotós válltáska
- Hoya HD Filter CIR-PL 58 Digital - Prémium cirkuláris polárszűrő + Dörr Advanture filter tartó
- Nikon AF-P DX Nikkor 10-20mm f4.5-5.6G VR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RTX 3060Ti / 32GB DDR5 / 512GB SSD!
- Huawei P30 Lite / 4/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Több darab! MacBook Pro 16" M1 32GB RAM 1TB 27%-os áfás számla
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G6 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3653
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.


Nem pont erre gondoltam 






meg makróra 


Már 5 boltban voltam, sehol sem tudtam kipróbálni, még csak raktáron sem volt, de péntekre találtam egy helyet, ahol van. Addigra viszont mindent meg kéne tudnom, milyen obik jöhetnek szóba stb, mert ha tetszik, akkor rá is repülök 

Mr.Csizmás
