-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #127948 üzenetére
Lehet a 300-400-as Kawákkal is az arany csoportban menni a Hungaroringen, csak sok pénz és ember kell hozzá [link]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
JoinR
senior tag
válasz Topiccsendőr #127941 üzenetére
Ha csak annyi a lényeg, hogy gyorsabb legyen, nagyobb motort kell venni és meg van oldva
De ha máshol még árulják, akkor meg Euro5.A 4 hengerességtől úgy lehet lassan búcsút mondani, mint autóknál a V8-tól. Moto2 is sor3, lehet pár év és sor2 is meglesz
Amúgy meg ha verseny, akkor csak 2t[ Szerkesztve ]
-
GTVili
tag
válasz runner 125 #127948 üzenetére
Jó, igaz.... annyi csalás van a dologban, hogy nem Harley, hanem Buell.... de a blokk egy spori, hátsó henger nélkül. Bár Herley-val még nem mentem, de szerintem elég jól hozza a feelinget....és veszettül rázkódik...
Ha találunk egy kisebb,ügyesebb gépet, nemsokára lecseréljük....[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz JoinR #127952 üzenetére
Hat palyamotorozasnal lehet en latom rosszul, de a lenyeg az, hogy gyorsabb legyen. :D
ez visszalepes. En tudom, hogy barmivel lehet jot motorozni, de nem errol beszeltunk. ez akkor is visszalepes. Csak europaban. Vadonat ujonnan csak r6 ot tudsz venni, de csak palyara.
Amugy meg euro4[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz runner 125 #127948 üzenetére
hát, akkor édesanyádnak több esze van, mint Neked!
De mielőtt mélyebben szántó gondolatokat vázolnék, akkor valaki definiálja már, hogy mit értünk sportmotor alatt? Mert Te már a superbike-ot kevered ide. Vagy a superbike egyenlő a sportmotorral? A sportmotor meg egyenlő a superbike-kal? Köztudott rólam, hogy pont olyan hülye vagyok ehhez a témához, mint a Harley-hoz, és az összes hasonlóhoz, ezért kérlek világosítsatok fel légyszi!Hmm... Talma mivel is volt világbajnok? Valami sporttúrával? Persu mivel csapatta anno? DT-vel? Az milyen kategória?
Tudom, hogy nem értek hozzá, és általában fordítva ülök a lovon, de ahogy nem értek a chopper-bobber-cruiser kategóriákhoz, úgy nem értek ehhez sem, hátha mostantól kicsit jobban képben leszek!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz Geresics #127960 üzenetére
Pl an en ertekrendem szerint egy mezei varosi cirkalo ha raaggatnak par muanyagot meg csutka kormanyt, attol meg nem lesz sportmotor.
A CBR650R a legjobb peldam ra. Ennyi az elteres a CB-hez kepest. Ez igy maximum sportosabb motor, de kozel sem sport motor.
Oda kell maskent hangolt motor, futomu, maskent elhelyezett labtarto-ules stb, meg persze egy izmosabb suly/le arany.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #127960 üzenetére
Mivan? DT? Azt csak offroadra hasznaltam
De te most szopatod a nepet sztm, hogy mi az a sportmotor, nem? :DAz R7 regebben pont a legradikalisabb motorja volt a yamahanak, amibol csak a homologizaciora szant darabot gyartotta le utcara, hogy mehessen vele az akkori superbike bajnoksagon. Utcan ennek a motornak nagyon durva futomu-feke volt, es siktolattyus karburatora, tobbek kozott ugyanugy, mint akkoriban a ZX7RR nek. (Az r7 nek talan mar befecskendezese volt, de a kawanak siktolattyus karbija. Es az r7 nek sem nem siman szivocsobe, hanem rendesen felulrol zuhanyoztatta, mint az igazi versenygepek) Ezek kb a mostani rc213v4s szinvonalan voltak. akarcsak az RC30 as vfr.
Akkoriban a 4 hengeresek 750 esek lehettek, a 2 hengeresek 1000 ccm esek. Emiatt vert mindenkit meg a ducati.
Es itt ugy latom nagy a keveredes.
A superbike az az utcai motorok, nem prototipus motorok versenye, mint a moto gp. Ezert mennek el az utcai gepek egyre durvabb iranyba, hogy minel jobb alapot szolgaltathassanak a verenyre. Emiatt fejlodnek.Talma egy prototipus RSW (vagy RSA?)125-el lett vilagbajnok. Utcara nem tudsz olyat venni, sosem fogsz tudni.
Mig regebben a 2T korszakban meg jobban osszemosodtak a hatarok, ugyanis a gp-ben a square four vagy v4 epitesi modok megjelentek a kozuton is.
Meg jobban visszamenve az idoben a 80 as evekben a superbike-ok a mai klasszikus naked-ek voltak, cb750, ilyenek.
Sportmotor alatt azt erted, amivel kimesz a palyara sportolni. Barmivel kimehetsz sportolni, de ez egy piaci szegmens, amit a gyartok azert nyitnak, hogy kupasorozatokat irjanak ki az adott kategoriara.
Marketing alapjan ezek a faszok ciposkanallal meg egy robogot is beraknanak sportmotor kategoriaba, ha epp az kellene.
Szoval a sportmotor az az, ami kompromisszumok nelkul arra valo, hogy kimesz a palyara, hogy a leggyorsabb legyel. Mivel ilyen szarok jelennek meg a kinalatban, ezert most ezek a sportmotorok, de akkora visszalepesseo, mint amikor a 125 os kategorian belul szunt meg a 2T, es 35 loero helyett kaptal 12-15 loerot, nagyobb sulyt, botranyos anyaghasznalatot, olcso villat. Mig az akkori 125 2T-k ugy voltak megtervezve, hogy kepesek legyenek befogadni 400ccm es 4T eroforrast, tehat jocskan tul lettek tervezve fekben, vazban, futomuben. Es utana raultel egy modernebb, 4T olyan fostalicskara, ami a 125 os szegmensben az un. sport motor.
Ugyanaz az inflacio zajlik le most, ugyanugy az emisszio miatt.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #127962 üzenetére
A DT-t akkor kevertem az RS-el? Valami 125-öst mondtál mindig úgy emlékszem, de mivel (sokadszor mondom) hülye vagyok a témához, lehet rosszul emlékszem...
A leírásod szerint én full rosszul tudtam akkor eddig. Amit Te sportmotornak írsz, hogy az az egy célja van, hogy minél gyorsabb köridőt fusson, az az én fejemben eddig pályamotorként szerepelt. A sportmotor az volt az én buksimban, amivel
atlétábanlehet feszíteni a csajoknak, de megfelelő kezekben mennek mint a veszedelem, mint pl. R1, R6, GSXR, megmégmittudoménmicsoda, amik alapvetően utcaisportmotorok rendszámmal, utasüléssel, meg minden, hogy le lehessen velük menni Horvátországba csobbanni egyet (2 cimborám pl. R1+Monster kombóval mentek 2 utassal).
Szóval eddig rosszul tudtam akkor, és sorry! De akkor ez melyik kategória? Amit pl. Somatom csak tejfölösdoboz kategóriának hív?Az R7-ről lövésem sem volt, hogy korábban már létezett, pláne nem, hogy ilyen überdurva kategória volt, így már jobban értem a csalódottakat. Ez olyan kb. mintha a KTM behozná újra a 950 Adv-R-t, és scrambler lenne belőle gondolom...
Amúgy tényleg vakon vagyok a kategóriákkal, kivéve a túraenduróval, mert azt bármire rá lehet sütni, akár egy robogóra is. Ha valaki pl. ebbe a kategóriába akarja besorolni a Honda XADV-t, akkor én bizony nem fogom lebeszélni róla. Ugyan úgy ide tartozik a 390Adv, a DRZ, a Ténéré700, az R1250GS, vagy épp egy 125-ör Varadero. Szóval könnyű ezt bármire rásütni. Eddig azt hittem (és még most sem vagyok teljesen meggyőzve az ellenkezőjéről), hogy a "tejfölösdoboz" kategória ugyan ilyen tág, csak épp sportmotornak hívják.
Megint más kérdés, hogy ugye ezeket ki definiálja? Mert a Te szemedben a sportmotor az, ami sportolásra való, meg köridő-faragásra. De ennyi erővel (és most kifordítom a szavakat, és szándékosan túlzok) akkor egy KTM SX is sportmotor, csak krosszpályára. Vagy egy EXC, csak épp enduróra, enduró versenyre.
Nekem az amit Te sportmotornak hívsz, az a superbike volt eddig, amiből azért gyártanak utcait, hogy indulhassanak versenyen. Autóknál is van hasonló...Egyre jobban össze vagyok zavarodva...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #127964 üzenetére
Ezeket a marketinges csajszik kategorizálják akik motort néha még képen sem láttak így került pl anno talán pont a 20015-16-os a
CBR500CB650R leírásába, hogy"[...] szeretné feltépni az aszfaltot."[link] ott persu erősen fel is horkantott a marketingre ez maradt meg nagyon.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #127964 üzenetére
Csak ismetelni tudom, azt, amit az elobb irtam.
A superbike az utcai motorok versenye. Az utcai motorokbol csinaljak meg a versenymotorokat. Ezeket az utcai motorokat aszerint fejlesztik tovabb, hogy minel jobb alapja legyen a kesobbi versenymotornak, azaz palyamotornak. Itt jon logikusan az is, ha a vilagversenyeken nem epp sorkettovel mennek, az miert van ugy. Csak es kizarolag palyamotort nagyon keves gyarto gyart, es azt sem mindig, vagy nem mindig elerheto. Az aprilia csinalt egy pneumatikus szelepvezerleses joval 200 lo feletti kiadast az rsv4 bol, amugy nagyon ritka a csak palyamotor a kinalatban.
Azt utcai motorbol kell megcsinalnod. Ezert a sportszegmens az r1, gsxr, cbr, zx sorozat, tehat azok a sportmotorok.
Nevezhetjuk gyorsasagi motornak is, es akkor nem zavar ossze.
Az offroadnal a krossz a palyamotor vagy sportmotor a te szemszogedbol, a versenyenduro pedig az uzemoras lampaval rendszammal ellatott kiadas. Tehat ott is diverzifikalodik, de azt nem nevezzuk gyorsasaginak.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Micsurin
nagyúr
Következő szett nem biztos, hogy S22 lesz most, hogy a tavaszi taknyosabb időben is használom kezdek rá kicsit megsértődni. Ez irdatlan hamar meg meg csusszan hátul pl kanyarból kijövet vagy körforgalomból kijövet. Nem vészes de pont annyira kellemetlen, hogy eltudja rontani az élményt pedig hideg sincsen igazából...
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
z123456789
addikt
válasz GTVili #127944 üzenetére
A kérdés mondjuk nem erre irányult, de kösz.
Ha már van ilyened, had kérdezzem meg, te is hátsó villákhoz haználod? És bár lehet hülye kérdés, de ugye ez is elfordul, ahogy emeled a motor? Az utolsó kérdésem pedig az, hogy az adapter szára 200 mm? -
GTVili
tag
válasz z123456789 #127970 üzenetére
Segítek ahol tudok...
Hátulra én olyan sima L-alakú, gumis adaptert hsználok.... ezt a fajtát az első teleszkópnál szoktam. Az én emelőmnek hengeres a tartója, ezért nem fordul el az emelővel együtt....
Ha neked pont az a gond, akkor lehet, hogy pont hogy jó lenne a hengeres szárú adapter...
Ha szeretnéd, lemérem, hogy mekkora az átmérője.... -
z123456789
addikt
válasz GTVili #127971 üzenetére
Igazából készen vannak az emelők. Hátulra vettem olyan papucsos adaptert, amilyen neked is van. Olcsóbbra számítottam, meg telefonba kisebb árat is mondtak, de a kasszánál úgy voltam vele, hogy rohad el. Viszont ilyen hengeres emelő adapterjük nem volt. Neten meg pont a fogamat húzzák a plusz postaköltésgekkel együtt ezek az adapterek, ezért gondoltam, hogy inkább megcsinálom (ha ugyananniyra is jövök ki, mint a netes ár. ) Vagy inkább elmotorozom arra, és akkor nincs postaköltség. A lényeg, hogy 200x200-as adapter szár kellene, mert akkora fogadó lett csinálva az adapternek. Ezért érdekelne. Ha esetleg arra jársz, és a kezedbe akad egy mérce. Megköszönöm. Ráérsz vele, az se baj, ha jövő héten tudod csak megnézni. Ha nem lesz kedvem megcsinálni az adapter, ez a homasitás ár még...na hát talán mg ez OK.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #127968 üzenetére
Salakmotor az...
...ma sem jobb, fixen az utolsó szett belőle. Amennyire stabil és jó szárazon annyira lepra ha nedves vagy taknyos az út.Ha elfogy a hátsó vadászok egy szett m7rr-t hátha lesz még valahol beragadt készleten 1-2 éves szett.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #127974 üzenetére
Nekem nem azzal van a baj, hogy nem bírom... ebben anno a ritka lepra Pilot Active megedzett aztán a CB-n az a 7 vagy 8 éves szett amivel akaratomon kívül is kellett mennem egy - másfél hónapot.
Csak a kényelmi faktort is rombolja azontúl, hogy felesleges többlet energia a + figyelem és nem ezt várnám a gyártótól mikor kb éppen csak nem az utcára szánt gumijai közül ezt hívja a top tiernek.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
ot93
senior tag
50e körül milyen sisakot válasszak?
Most megyek a2-re, eddig még sosem motoroztam, így hát kéne egy sisak.
Givi 50.6-ot néztem ki, azt talán már nem bóvli kategória, és még színválaszték is van belőleEladó: Sony HDR-AS20 akciókamera - 10k
-
LógaGéza
addikt
válasz A Zéé #127977 üzenetére
Ha már feljött a C70.
Kevesebb mint egy év, és ~4000km után így néz ki a C70 gyorscsatijánál lévő állpárna ( ) rész: [kép1] [kép2]
Lehet ezzel valamit kezdeni? Direkt mindig a csatit fogva vettem fel, nem ezt a kis részt..."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Micsurin
nagyúr
válasz LógaGéza #127978 üzenetére
Ezt, hogy csináltad?
Nekem a 6 éves IS17 mintha új lenne belül leszámítva a párnák összeesését.
-----
50 körül azért nem csak C70 van... 60 körül már ott a Shark Ridill, ott vannak az MT-k, 1-1 Scorpion is felbukkan. Kb a bejáratott márkáknak itt kezdődik valahol az alja.----
Na ezt nem egészen értem. Ugye mondtam, hogy cserés a hátsó kerékcsapágy, kicseréltem reggel most rögtön megszűnt a seggének a bizonytalansága ergo nem gumi lett volna csak összemostam a csapágyat a vizes úttal?! A kerék nem kotyogott oldalirányban a tengelyen előtte se csak lehetett hallani, hogy súrlódó morgó hangja van és finoman de érezhető ellenállása volt egy pontban, a csere után megszűnt az a fura bizonytalanság terhelésváltás alatt, lehet összefüggés mégis?
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
Kifutottam a szerkből.
Tudtok vagy ismertek BP-Dunakeszi-Fót-Veres vonzásban jó műanyagost? A rezonancia hatására megadta magát 2 helyen a balos tankidom és meg kéne hegeszteni, szimpla abs beütés alapján. Plusz nem lenne rossz ha a csavarok helyén tudnának kicsit pótolni az anyagba, az alátét két helyen már éppen csak, hogy eléri a műanyagot.Ugyan itt kulcsmásoló is érdekelne. Egy gyári kulcsot szeretnék másoltatni szintén gyári nyersekre.(Nem ebayes, márkaker hozta tényleg jó minőségű gyáriak.)
Igen tudom tudom mindig a baj van csak a motorjaimmal gyújtsam fel őket.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #127982 üzenetére
Köszi, akkor csak összejöttek a dolgok...
Honnan tudom ha a hátsókerékben a menesztőgumik cserére érettek lesznek? Mennyire fog érezhetően rángatni gázra? Tudom tudom általános kérdés és motorja válgoatja. De tipikusan már nehezebben beszerezhető alkatrész és még egy 4-5 évet minimum tervezek a CB-vel legalább mint második gép.The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Micsurin #127983 üzenetére
Felrakod kozepsztenderre, hogy levegoben legyen a hatso kerek. Berakod 1 be, megrangatod a kereket elore-hatra. Ha nagy az utja, es hatalmasat csattan, es ez a csattanas nem a lencvezeto sinekhez csapodo lanc, akkor eleg rossz allapotban van.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
nagyúr
Blokk csere témakör letudva.
Bocs a fos minőségű kép miatt, utólag vettem észre hogy tiszta por volt a lencse.
2017 CBR500R 38.000km, magyar motor, első tulajtól. Vegig vezetett szervizkonyv, honda dreambe volt hordva, osszes számla megvan. Bodis rendszer van alatta, de a gyarit is adta hozza.
2 hetet ragodtam, nezegettem erosebb motort, de vegul ugy dontottem hogy az 5.000km a cbf nyergeben még nem elég a nagyobbra valtashoz.
150 felett talán kicsit gyengébb mint a CBF volt, de az alatt még fickosabbnak erzem, szerintem közvetlenebb a gazreakcio. Az ulespozi picit sportosabb, de eleg turas a kinezetehez kepest. Az elso fek nekem sokkal jobbnak tunik, a hatso viszont hugy gyenge. Lehet egy betet csere segit rajta. Valto kuplung vaj puha, azonnal otthonosan éreztem magam rajta
CBF megy a hahura, igy ahogy van.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz A Zéé #127985 üzenetére
Lehet akkor csak kifogtam egy anyag/varráshibásat, utánna pedig megindult széjjelfele... Ilyen az én formám .
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Micsurin
nagyúr
válasz LógaGéza #127995 üzenetére
Még mindig jobb mintha az új bukóban nem hallanád a sportdobot.
FGST csendesebb lett végre mint az EXO cserében csak dbkiller nélkül hallom a dobot 110-120 felett, és nem nem szélzajosabb sőt csak mintha pont azt a tartományt fogná le.
persu Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
-
LógaGéza
addikt
válasz Micsurin #127996 üzenetére
Nekem nincs ilyen problémám - ugyanis nincs sportdobom
Ha már dob:
Feljött valahol, hogy megoldható az, hogy a gyári kipuffban lévő dB killert ki lehet venni, és átalakítani visszarakhatóvá. Ez mennyire járható út? Műszakin/igazoltatáskor mennyire problémáznának rajta?
Esetleg BP környékén tudtok valakit, aki vállal ilyen melót?"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #127999 üzenetére
Szerintem arra gondol, hogy a végét kivágják és eldolgozzák, 1-1 lyuk csavarnak, hogy visszarakható legyen és ezt gondolják gyári dbkillernek.
Gyári dobot eddig akárhányat hallottam belezettként mind inkább repedt fazék lett mintsem szép. Ha olcsón kell dob akkor Domi / Delke, utóbbiról merem állítani, hogy jó minőséget gyártanak de a gyári megbelezését nyitását én elengedném..., ha meg komolyabb cucc kell akkor bele kell nyúlni a zsebbe mélyebben.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok