-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz Geresics #127699 üzenetére
Teljesen egyet értek. Ráadásnak leteszi a jogsit, utána a jogszabályok csak a bukósisakot követelik meg, akkor biztos lesz amikor nem is lesz más rajta.
Szerintem szinte mindenkivel előfordult, hogy nem öltözött be, mert csak ide megyek a közértbe...Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Lomha 8V
addikt
válasz Geresics #127699 üzenetére
Ha most valahogy ide lehetne varázsolni a cuccokat, amiben csóró tizenévesként motoroztam, nagyon sokat tudnánk röhögni rajta. Hetvenes évekbeli motoros rendőr kesztyű, ezer éves Grex bukó, rocker műbőr dzseki meg még a fene tudja milyen szedett - vedett ruhák meg védőfelszerelések.
-
Biqci
aktív tag
válasz Nikaré #127703 üzenetére
Haha, kiskőrösi nekem is volt, anno a 90-es évek elején. Akkor az volt a király
Azést komoly volt, hogy amikor 90-ben megvettem az ETZ-m azt hiszem 21000Ft-ért, az utca végén lakó srácnak, akinek valami révén nagyon futott, Shoei-ja volt, valami 35E pénzt adott akkor érte. Az a mi "király" kiskőrösieinkhez képest valami űrugrás volt. Szinte meg sem mertük érinteni, basszus 50%-al drágább volt mint a motorom"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Geresics
addikt
válasz GTVili #127708 üzenetére
Hehe, a Kiskőrösim még nekem is megvan, és már meg is marad!
Csináltam is róla egy videót poénból (amit persze volt, aki komolyan vett )*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
duni84
aktív tag
válasz XFishboneHUN #127705 üzenetére
köszönöm a tippet, de sajnos már a megjelenésnél kiesett a lehetőségek közül. örülök, hogy végre nem telefonkönyv vastagságú telefonok vannak, nem hiányzik az a plusz fél centi sem. ráadásul cserélgetem a telefonokat. annyit nem ér, hogy mindegyikre vegyek tokot (vagy épp "univerzális adaptert"). ma megjárattam még rövid távon városon belül, de így is ugyanez lett a vége, este áttúrom a kacatjaimat, hogy lássam milyen gumi rezgéscsillapítókat tudok összerakni diy
#metszéspontok
-
BenQhunria
tag
Sziasztok!
Megint csak a kérdésem
A rutin vizsga előtti kötelező ellenőréseket, illetve a kérésekre a válasz, ez össze van gyűjtve valahol?Titkok nélkül nincs biztonság,biztonság nélkül nincs győzelem.
-
nagyúr
válasz BenQhunria #127714 üzenetére
Az oktató elmondja kb. az összes fontosat minden 2. rutin órán, ha nem figyelsz is megjegyzes a végére kb. A vizsgán meg le se szarják, hogy mit mondasz. Látványosan körbe kell nézni a motort, aztán annyi, a biztos nagyon max egy kérdést feltesz
-
bacus
őstag
1. gumi
2. kormány
3. fékek
4. világítás
5. rendszám1. profilmélység megfelelő, min 1,6mm, szemrevételezed, nem repedezett e, nem lapos e.
Hangosan mondod: "gumikat ellenőriztem, állapotuk megfelelő"
2. kormány csapágy, nem lötyög, nem lóg, mindkét irányba koppanóig kifordítható, nem akad, nem csípi oda a fék, stb kábelt
Hangosan mondod: "kormányt ellenőríztem, minden rendben"
3. ráülsz, megtolod első fék ellenőrzése, majd hátra fele hátsó fék ellenőrzése
Hangosan mondod: "fékeket ellenőriztem, mindkét fék megfelelően működik"
4. világítás, helyzet jelző, irányjelzők ( villogás 60-120 mp között), tompított, féklámpa első fék, féklámpa hátsó féknél is működik.
Hangosan mondod: "világítást ellenőriztem, minden rendeltetés szerűen működik"
5. rendszám megfelelően tiszta, gyári helyére rögzített, olvasható, stb.
Hangosan mondod: "a hatósági jelzés megfelelően rögzített a helyén, jól látható"Esetleg még közlöd, hogy a motor állapota közúti közlekedésre alkalmas állapotban van.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bacus
őstag
válasz Kiki18 #127717 üzenetére
Az mindegy, ezt kérik vizsgán, illetve ezt kéne minden nap első elinduláskor.
Egyébként nem kérik, hogy motorszerelőként érts hozzá, ez a minimum, hogy kimehess a közútra, legyen fék, világítás, tudd irányítani a motort, legyen rendszámod, és ne halál szar gumikkal tedd.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
LógaGéza
addikt
-
Xero
nagyúr
válasz BenQhunria #127720 üzenetére
Mugenrol sajat velemeny: Ar/ertekben teljesen rendben van. 10+ eve volt Spidi borom es annak a szinvonalat siman hozza a 1913-am. Benne van eddig 2000+ km es koszoni szepen mintha uj lenne minden. Nem erzem semelyik reszen, hogy 2-3 ev alatt szet akarna esni, igy boven hozza az elvarhatot.
Az is igaz, hogy folyamatosan varialnak rajta. Cimboranak van ugyan az a kesztyuje mint nekem, viszont neki mar par eves. Ott meg vekonyabb a bor es par koptatot is raraktak nekem pluszban. -
bacus
őstag
válasz Somatom #127722 üzenetére
Nem hiszem, több ismerősöm is van aki hangosan beszél magához , de mivel mindnek probléma van a hallásával, ezért nekik ez nem tűnik fel
Nem mondom, hogy elsőre normálisnak tűnik, de én ma már nem lepődök meg semmin.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz Somatom #127725 üzenetére
Nekem anno az öreg a Spurinál mondta is a gumit csak nézzem meg de nem kell mondani semmit, mert ha kopott nem tud vele mit tenni ott akkor (végig kopott gumi volt a gépeken...)de akkor abból nem lesz vizsga.
Én ott engedtem el ezt a témát az egész egy jó nagy pofon a szar számára.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
bacus
őstag
Somatom: ez egy vizsga, a biztos bekapja, a vizsgázó meg megbukhat. Olyan ez a hangosan mondom mit csináltam, mint amikor matematikából kérik a rész számításokat. Nem hiszik el, hogy te zseni vagy és rögtön odaírod az integrálás végeredményét. Mivel már levizsgáztál neked nem kell mondanod, sőt a saját motoron - én bevállalom - nem is ellenőrzöm minden nap, sőt, szinte sosem ellenőrzöm, mert este leraktam a motort és működött a világítás, akkor a reggeli indulásnál is fog, no meg egy mai technikában kijelzőn megjelenik, ha valami baja van. Fék kiderül, mielőtt legurulnék az úttestre, guminyomás is, a kopottság sem változik egyik napról a másikra, stb
Micsurin: sajnos a spurinál már a nevében benne volt, hogy milyen állapotúak a motorok, mert spúr volt az öreg. A motorok kritikán aluli állapotban voltak. (most nem tudom, de amikor én oda jártam, akkor egy normális motor sem volt.)
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz bacus #127727 üzenetére
De hát csinálod! Ha a tanár nem háttal ül a táblának, akkor láthatja, ahogy levezeted, nem kell bemondanod neki minden törtjelet. Ha a vizsgabiztos nem vak, akkor látnia kell, amikor nyomkodod a féket, vagy beledugod a mérőt a gumiprofilba, gondosan körbeforgatva a kereket, hogy nincs-e valahol elfékezve.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Geresics #127650 üzenetére
Van tippetek hol érdemes keresni gyermek védőfelszereléseket?
Motor megvan, sisak megvan, a gyerek menne, de én azért csak adnék rá kesztyűt, térdvédőt, könyökvédőt, meg valami gyerincvédőt vagy protektoringet is talán. Utóbbit nem is a mostani vas miatt, hanem hogy tudatosuljon benne, hogy az kell (ezt a motort hamar kinövi).
Most FB csoportokat bespammeltem, de nekem tök jó volna boltból is, csak nem tudom hol árulnak gyermek-méretben...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
válasz runner 125 #127737 üzenetére
Összeget nem írt és egy KTM mellé csak kerekítési hiba lenne amúgyis
Viccet félretéve, nem tudom egyébként. Kb minden gyereket a Kakucson Cölöp ruhában látni, ezért gondoltam. Egy kérdést megér, hátha van használt kínálat is.
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
DJGABI
addikt
Sziasztok!
Bő egy hónapja vettem egy Yamaha Majesty 125-öst. [Itt] a másik topicban már írtam a sirámjaimról. Röviden: használat után folyatja az olajat a szuszogón keresztül, külföldi fórum alapján ez kopott henger/letapadt gyűrű/szelepszárszimmering. Füstölni nem füstöl se hidegen, se melegen. Erre esetleg tudna valaki valamit mondani? Hengercserén gondolkozok, de ha már meg van bontva, akkor feljebb lépnék: 150-es henger elvileg különösebb átalakítás nélkül felmegy. Tudnék használt, de jó állapotút kispénzért. Illetve a 180-as is rámenne, ebből az új utángyári se drága. De ehhez már másik hengerfej/végáttétel kellene... Foglalkozott esetleg innen valaki ilyesmivel? Simsonnál anno a hengerfejet simán kimarták a nagyobb köbcentihez, nem tudom 4T-nél is működik-e ez, bár a gyárit nem szívesen barmolnám szét, hengerfejet se újat se bontottat nem láttam a motorhoz. Valamint: pont írták a másik topicban is, fogyasztás nálam is rengeteg, legalábbis nem az a 2-3 liter, mint amire számítottam, úgyhogy karburátort is át kell majd néznem.
Illetve: variátort mennyire érdemes cserélni? Ennél a Top Racing MV1-nél azt írják 10-15km/h-t hoz, gyorsulásban meg gondolom pont ennyivel rosszabb. De ez gondolom a gyárival, plusz nehezebb görgőkkel is elérhető. Vagy valóban jobbak ezek a tuningos vario-k? A Malossit mindenesetre drágállom. Alattam (110kg) most olyan 90-95 km/h-t tud a motor.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
FeniX-
aktív tag
válasz DJGABI #127739 üzenetére
De végsebességre nem elég a 95 egy viszonylag régebbi 125-ös robogóval?
Ha amúgyis mindig végsebesség környékén akarsz vele menni, akkor nem fog sokáig tartani.
A 250-es ybr-em 120-at megy "végre", mert 8-9000 környékén túl már nincs szívem/kedvem forgatni. Minek?
Ha ezekben a sebességekben akarnám használni, akkor vennem kell egy nagyobb motort.
A 90 utazónak jó, akkor a tiednél - ahogy Te is írod - 70-80.
A 150-es henger szerintem többletfogyasztást produkál, amiből lehetne egy nagyobb köbcentis géped is.
Inkább tetesd rendbe ezt így, és lesz egy megbízható, jó robogód. -
DJGABI
addikt
válasz FeniX- #127740 üzenetére
Óra szerint 90-95... Végülis ja, teljesítményhez képest nem rossz.. De videókban, fórumbeszámolók alapján bőven 100-110-nek kéne lennie. Persze én is érzem, hogy inkább 80 körül érzi jól magát.
Ja, tudom, nagyobb gép kéne...
Szerk: közben találtam bontott gyári hengerfejet is, de kérdés ki vállalná a marását, meg mi alapján... Meg azt írják főtengelyt is jobban igénybe venné a 180-as henger.. Mondjuk ilyen 1-2 lóerőnél... Szerintem a japán azért számolt rá ennyit. Vario témát szerintem egyelőre elvetem, max a görgőkkel játszok. Két személlyel a mostani setup mondjuk elmegy, egyedül lehet elbírna nehezebb görgőt
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Micsurin
nagyúr
válasz DJGABI #127741 üzenetére
Videók alapján mindig jobban mennek a motorok, nagyobb a melle a nőknek, nem hízunk 40 felett, visszanövesztik a hajunkat és a legfontosabb, hogy mindig a jók nyernek.
Ne menj bele a tuning témába cseréld le sok pénzt és idegeskedést spórolsz meg.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
DJGABI
addikt
válasz csongi #127742 üzenetére
Mármint az egész motort vagy a blokkot?
Már így is sokban van, az elfojatott olajjal, meg 300km alatt 20 liter benyával... Szeretem nyelezni, de ilyen kis hengeren ekkora fogyasztást bakker... Eladó anno valami membránt emlegetett, hogy hú de drága volt [link] gyanítom erről beszélt, meg hogy cserélte. Lehet karbi összerakáskor nézett be valamit? De simán lehet az én számolásomban van hiba, minden telitank máshogy sikerült, ha első kattanásnál abbahagyom, akkor kb 2-3 csík még marad a szintjelzőből, utoljára szerintem már túl is tankoltam.
Töltés úgy tűnik van, lehet az akku halott, ha világítás nélkül megyek, akkor simán felesen áll, fogyasztóval szokott beesni majdnem pirosba, de akkor is simán indítózik, azt a hibát el is engedtem.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nyogo83
senior tag
válasz DJGABI #127745 üzenetére
Ha jot akarsz magadnak, akkor nem raksz nagyobb hengert arra a Yamaha blokkra. Annaka fotengelye azzal a 125-os hengerrel elegge orokelet, ha nem gyilkoltak le. De mivel nem egy fiatal gep, en 1000% hogy hamarabb cserelnem le egy masik robogora, minthogy egy uzemoras gepet gyartsak belole a gyari kozel 15-20 eves fotengellyel.
Maximum egy masik 125-os hengert neznek ra, uj dugo+gyuru szettel, aztan viszontlatasra.
A fogyasztasrol meg ahogy a masik topicban is irtam, a 2-3 liter az az alom kategoria foleg a sulyodhoz kepest.
Nekem tokeletes allapotu ilyen blokkom inkabb 4 korul fogyasztott, pedig en joval konnyebb vagyok nalad.A variatorra meg lehet draga egyszerre egy Malossi, viszont kb orokos mint a nyomorusag es nagyon sokat dob a dinamikajan. Vagy lehet kulonbozo tipusokkal probalkozni, csak kerdes mennyire jon ki a vegen.
En kb 4-5 eve raktam bele, de utolso 2 evben agglomeraciobol Budapestre napi szinten gyilkolja sogorom es gond nincs vele. -
Graphics
Jómunkásember
Sziasztok!
Adott egy Honda CG125-ös.2007-es évjárat, karburátorhoz kellenének nekem tömítések, mert a régit megette a nyavaja, sokat állt a motor, és szivárog.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok