-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #127627 üzenetére
Pár éve egyik ismerősömnek egy Ducati 998-ashoz kellett blokkot rendelni (ha jól rémlik kiütötte a blokk oldalát a hajtókar, de nem most volt már). EBayen találtunk egyet, leleveleztük, elküldte, német számlával, nem volt vele probléma, simán bele tudták papírozni.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Micsurin
nagyúr
válasz Geresics #127650 üzenetére
Megijedttél csak az itt olvasott KTM problémák láttán vald be, kellett a megfelelően erős és megbízható csere vas.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Methionyl
senior tag
válasz BenQhunria #127629 üzenetére
Szia
Ahogy a többiek is írták (részben):
Még a kanyar előtt meg kell keresni a stabil finom gázt.
Mindig oda nézz ahova menni szeretnél, sose a bójákra koncentrálj vagy hogy mi van előtted, azt perifériából úgy is látod.
Viszont amivel nem értek egyet, az a kuplungozás. Nem kell. Már csak azért sem mert az új rutin vizsgán nem teheted meg.
Ha meg fejben nincs meg akkor kb így tartsd a motorod: [link] 5:49-nél, nyomd le a motort.Szintén az új rutinon kezdtem a motorozást, nekem sem ment elsőre. Gyakorlás
[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
nagyúr
Visszaírt a Bajai bontó, van több kevés km-es blokkja is CBF500-hoz, 170e Ft számlával. Már jobban hangzik mint a 250. Fel kell még őket hívnom, rákérdezni pár dologra, de bíztató.
-
etnies
senior tag
válasz BenQhunria #127629 üzenetére
Kis sebességnél úgy könnyű fordulni, hogy:
1. a tested kifelé-, a motort befelé döntöd
2. közben finoman taposod a hátsó féket
3. fordítod a fejed és a középső bóját nézed
4. fix gáz, kuplung nélkülEz már nagyon haladó szint, de kb. így kell kinéznie a gyakorlatnak. Szerintem a legnehezebb gyakorlat a kis sebességű megfordulás, szóval ne keseredj el, ha az elején nem megy.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
#56573440
törölt tag
válasz Methionyl #127656 üzenetére
"Viszont amivel nem értek egyet, az a kuplungozás. Nem kell. Már csak azért sem mert az új rutin vizsgán nem teheted meg."
Egyébként ez is random, ha megvan a jogsi simán meg lehet úgy is fordulni ha úgy akarod, nem egy technikai hiba mint kanyarban első féket berántani. Kolléga is már az újat csinálta, és náluk pl vizsgán is bele lehetett nyúlni kuplungba, nem volt bukás nonkorrupciós alapon se pont ezért.
Az elején -nekem- azért segített pl ha csúsztatott kuplunggal játszottam közben, mert frissen felülve motorra nem triviális kuplung nélkül 1-esben 10+ kmh mellett elhinni és főleg elvállalni, hogy az ott és úgy be fog fordulni ahogy alapvetően be tudna Amikor nincs fosás már a "tempó" miatt, akkor sima liba az egész, simán külső oldalra akár "kiülve" bedönthető az egész motor szépen és még jól is esik neki a "sebesség". Csak össze kell rakni a mozgást, és végül tényleg el kell vállalni. Szerintem általában az utóbbi a legnehezebb
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz #56573440 #127660 üzenetére
szerk időnek vége lett amire megtaláltam a kav oldalán a hivatalos dokumentációt a rutinpályára, és az van hogy simán lehet kuplungolni ebben a helyzetben is.
Sikertelenséget okozó hibát vét a vizsgázó, ha
a pálya területét elhagyja;
a motorkerékpárral felborul;
útvonalat téveszt (kúpot kihagy);
kúpnak ütközik;
menet közben leteszi a lábát;
a meghatározott helyen nem áll meg,
megszegi a baleset- és munkavédelmi rendelkezéseket;
nem megfelelő irányjelzést ad;
balesetveszélyes helyzetet teremt.tehát nem buktatható meg az a tanuló, aki kuplunghasználattal köröz. Nyilván ez az egyik körözést is tartalmazó feladatorbol kiemelt részlet
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Beszéltem a bontóval telefonon. Azt mondta a hapi, hogy a cb500 blokk is beépíthető (mi mást mondott volna) 😀, de 1 vízcsőcsonk eltérés van talán a cb/cbf között, keres nekem cbf-est. Több is van neki állítólag. Szombat tudok menni, indítási garancia van rá, ha szar ad egy másikat.
-
duni84
aktív tag
válasz etnies #127658 üzenetére
pont így, ahogy etnies írta, habár elvileg az oktatónak is mondania kellett volna, hogy kirak középre egy bóját, te elkezded nézni, aztán egyesben fék nélkül keresgéled a neked kényelmes egyensúlyi pozíciót, hogy szokja a gyomrod és az agyad. ha így megy a körözés, akkor megpróbálhatod szűkíteni úgy, hogy finoman lenyomod a féket. szűkülni fog magától a kör és megszokod. ideális esetbe az első rutinon alád raknak egy robogót, hogy szokd a "gravitációt" és a testhelyzetet, aztán 20-30 perc múlva mondjuk egy kisebb teljesítményű motort, mint amilyen kategórián tanulni fogsz és ha ott is megy ugyanez a körözés jobbra-balra, akkor jöhet a "végleges", majd a bója kerülgetés.
egyáltalán nem ciki, ha rutin órán először 5-10 méteres sugarú körben mész körbe-körbe egy bója körül, amíg "megszokod" az érzést
#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
kigészítős kérdés motochargebar töltővel jártatok már úgy, hogy a telefon kamerája sokadikra sem tudott fókuszálni?
nemrég használtam eg iphone 6s-sel, annál semmi gond nem volt (nincs benne ois), aztán galaxy s8 (ebben hátul van ois), egyebet nem igazán merek beletenni, mert nem tudom, hogy esetleg az s8 döglődik vagy minden OIS-es kamera döglődni fog egy idő után a tartóban
érdekes jelenség, mert motorról levéve első fotózásnál nagyon nem akar fókuszt találni, látom, hogy próbál átfókuszálni, de homályos a közeli a távoli és az összes köztes pont is, aztán 5-8 perc anyázás és nyomkorászás (manual mód, manual focus csúszka tologatás) és egyszer csak lesz éles pont a képen). előlapi kamera értelemszerűen egyből jó. az utóbbi 2 úton, amikor ez a telefon volt fent, mindkét alkalommal így jártam.
jártatok már így? aki igen, hogy oldotta meg? valami vastagabb gumicsík a kormánycső és a felfogató közé?
korábban évekig a ram x grip kínai koppintását használtam és az égvilágon semmi ilyen nem volt egyik telefonnal sem.
#metszéspontok
-
Methionyl
senior tag
válasz #56573440 #127661 üzenetére
Teljesen jogos.
Egyik oktatóm az aki az új pályához is hozzá adta a szaktudását/nevét. Mindig azt hajtogatta, hogy ne hogy kuplungoljunk, még vizsgán se.Vélhetően akkor rosszul szűrtem le, mert valóban én sem találom, hogy bukást okozna feketén fehéren.
Bár az egész újításnak pont ez lenne a lényege, hogy megtanuljuk ezeket.
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
duni84
aktív tag
válasz tboy93 #127667 üzenetére
ezért kérdem, hogy ki hogy védekezik ellene (vagy tényleg csak annyi, hogy 4 év rázkódás után most unta el magát az samsung s8 és "nincs itt semmi látnivaló")
mondjuk tény, hogy egyel kevesebb "könyök" van a ram mounthoz képest (ott ugye van 1-1 golyó a telefontartó kereten és kormány lefogató csavar helyén, köztük meg egy szorító elem). szóval kíváncsi lennék a tapasztalatokra és a megoldásokra (ha nem lesz, akkor én úgyis csinálok pár héten belül, csak nem kísérleteznék, ha valaki már feltalálta a 100% működő spanyol viaszt)#metszéspontok
-
duni84
aktív tag
válasz Burt1793 #127670 üzenetére
lehet, hogy nem emeltem ki eléggé: évek óta én is ram mountot használtam és sohasem volt ilyen gond. váltottam motochargebar-ra és egyből ez lett. (igen, vissza fogok állni a ram koppintásra, ha pl másnak sem sikerült és nekem sem sikerül megoldani azzal, hogy kismillió gumit rakosgatok mindenhova.
#metszéspontok
-
etnies
senior tag
Érdekes és hasznos lehet nektek: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2021/05/13/dr_herpy_21_motoros_holt_ter_elsobbseg_savvaltas
"önmagam hite vagyok magamban"
-
-
Somatom
veterán
válasz Methionyl #127668 üzenetére
Ha csak ezek a bukás kritériumai, akkor vajon szabad stílusban is lehet teljesíteni a rutin pályát? Arra gondolok, hogy a nebuló kiáll a lábtartón, előredől, első fékkel, bő gáznál rádobja a kuplungot és így bedőlés nélkül teljesíti a bólyakerülgetést.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#56573440
törölt tag
válasz Somatom #127678 üzenetére
Hát a keletkező füst valószínűleg nem könnyíti meg a többi közlekedő dolgát ha ezt a tudást közúton is eloadod
Egyébként tényleg jobb lenne ha varialnanak rajta még... Lassú egyenes gurulás max 5kmh... Pfheejjj... Hátsó keréken hátrafelé gurulva... Veszfekezes??? Minimum stoppie... Közben heves gesztikulalva üvöltve hátra, mint Árpád és fiai, tükör lerugas, rendszam hajtogatás. Praktikus skilleket kéne oktatni na
-
Methionyl
senior tag
válasz BenQhunria #127679 üzenetére
Igen, figyelni, hogy nagyon rövid időn belül meglegyen az egyenletes tempó, index vissza, dönteni a motort.
Hajrá
#127680 blackrulz:
Kocsik visszapillantó türkének leverését/rúgását ki ne hagyd.They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
nagyúr
Sziasztok!
Van egy samu tv a haloszobankban amiben nincs BT. Digital audio output van rajta. Van valami kutyu, amivel ebbol a kimenetbol BT jelet tudok csinalni es ossze tudom parositani egy BT fulessel ugy, hogy ne kessen a hang? Vagy engedjem el a tortenetet? :)
-
Xero
nagyúr
válasz #56573440 #127680 üzenetére
- Sorok kozott elmenni majd a kormanyt radhuzo paraszt kikerulese.
- Gaz ratepese ha valaki lelep a pirosnal a zebrara es ugy visszaengedni a kuplungot, hogy ne kapd egybol egykerekre. Ha pedig megis kikapod, akkor mint mission statement kitartani egy kereken harmadikig.
- Borruha le es felvetele miutan mar az alaoltozobol is facsarod a vizet. -
nagyúr
válasz runner 125 #127688 üzenetére
-
Geresics
addikt
válasz #56573440 #127695 üzenetére
A "full gear"-től azért ez messze van!
De én anno ennek nagyon nem örültem volna. A jogsira is épp csak össze tudtam kaparni tiniként a pénzt, nemhogy még motoros cuccokra is futotta volna. Emlékszem, egy occó kínai bakancsban, meg valami fenetudja milyen kabátban voltam, és kesztyűt is úgy kértem a vizsgára. Sisakom az volt egyedül, de annak is törött volt a plexi alján egy kis helyen, de mivel anno dohányoztam, azt mondtam, hogy az a ciginek van úgy kihagyva!
Motorom is előbb volt mint felszerelésem (meg jogsim ), és utólag vettem valami Tesco-s "motoros" kesztyűt, amiről ma már tudom, hogy pontosan semmit sem ér, de hát anno még mit számított ez...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #127693 üzenetére
Késés nagyban fog függni a vevőtől is. Ha tud valami jobb szabványt (pl aptX HD vagy LL), nem csak SBC-t, akkor kisebb lesz a késleltetés is.
Amúgy Ugreen-nek vannak jó transmitterei, vállalható áron. PS3-on ha jól tudom van optikai kimenet, oda ez jó is lehet.[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
#56573440
törölt tag
válasz Geresics #127696 üzenetére
nyilván nem az van leírva most sem hogy legalább Arai bukó, gp homológ talpig bőr Misano 2 D-Air , de normál esetben egy értelmes motors max egy gerincprotektort tesz még fel ehhez ha nem kakucsra akar menni fektetni.
Nyilván most se örül neki pár ember, de azért egy kezdő szettet össze lehet rakni, mert mindig van utána kifogás hogy most miért nincs erre meg arra keret. Azért az nem móka amikor városban racsingol valaki gixeren egyszál bukóban, és ha ezen változtatni akarnak, márpedig valahol közös érdekünk, akkor azt meg így lehet elkezdeni csak, mert a józan ítélőképesség igen komoly szórást mutat valljuk be.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz #56573440 #127698 üzenetére
csak
a legtöbbennagyon sokan nem Gixeren kezdtünk, hanem szedettvedett MZ-n, amihez még az indexet is bontóban kerestük.
Értem én hogy mi a cél, és öröm, meg bódottá, de attól még anno tökre nem engedhettem volna meg magamnak, és biztos ma is sokan vannak így vele - csupán erre bátorkodtam célozni*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok