-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Bogyó bá' #85200 üzenetére
Én, motorozástól függetlenül, el nem tudom képzelni, hogy mi lehet jó abban, ha egy rakás idegennel megy az ember túrázni vagy akármit csinálni. Mindegy, hogy biciklitúra, motortúra, evezés vagy ilyen utazós nyaralás... mindegy mi.
De biztos embere válogatja és van akinek bejön, de én csak ismerősökkel megyek ilyenekre. El sem tudom képzelni, hogy másként lehet jó. Na persze a túra vezetője pénzt keres vele, na de a többieknek nem lenne jobb szabadon? ^^
+ szerintem a motoros túra az ONtopic.
[ Szerkesztve ]
-
BoB
veterán
LOL: gif
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
vendingo
veterán
válasz Bogyó bá' #85200 üzenetére
Olyan ember túráira megyek, aki nagyon jó bejáratott utakon visz olyan helyekre, ahová magadtól lehet soha nem mennél mindezt teljesen leszervezve szállással kajával, jó hangulattal.
Én csak Csöpi túráira megyek, amik nagyon hamar betelnek, mert annyira jók.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #85165 üzenetére
Kérdeztem Zsifit a Varával kapcsolatban. Eddig 1db gép volt nála amin vezérlés gond volt a feszítő rugó törés miatt valami bizonytalan eredetű ~50ekm gépnél amit már szerelhetett valaki. Mindegy. Most mondják a Bmw-sek, 1200Rt beszállitó rossz vezerműtengelyt készített kb 10-12db motorban. 1ekm után zajos 1,5ekm után elkopott a bütyök. De az 1600Gt blokk is tönkremehet 10ekm alatt. Tegnap előtti gurin az 5éves gs-en elment az ABS szenzor, kanyarban épp rosszkor első fék húzás közben murván kanyarban blokkolt. Motor jobb oldala sajnos szépen le lett amortizálva.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Something_
őstag
Na melo utan sem indult a motor. Mily meglepo
Bebikazas utan a toltes alapjaraton 11, 4000 fordulat felett 11.8.
Ha lehuztam a helyzetjelzo csatijat, akkor pedig alapjaraton 12.5, huzva neki 13.5.Most hazaertem es gyujtas nelkul 14 volt az akku. Siman csak gyujtason hutoventinek mennyit kell levennie a toltesbol?
-
imibogyo
veterán
válasz Bogyó bá' #85200 üzenetére
10%-ban meg 1-2 jó barátommal megyek, akiknek már ismerem a szokásait
De hát egyszer ezeknek az embereknek is ki kellett ismerni a szokásait, nem? Pont ezért érdemes szerintem esélyt adni más motorosoknak is, mert ha esélyt sem kapnak, akkor soha nem is lesz több jó motoros a "lehetséges partnerek" között.Nekem is meg volt a magam része a rossz tapasztalatokból, de a későbbiekben rengeteg jóból is (főleg terepmotorozásban). Pont azért mert nem adtam fel. Az is igaz, hogy én alapvetően nagyon rugalmas ember vagyok, talán ezért élveztem több különböző ilyen gurulást is. Nekem a lassú sok megállós és a dinamikusabb kevés megállós motorozás is megfelelő, viszont az esztelen "190-el menjünk a 4-esen" jellegű motorozás már nagyon nem fér bele. Ha ilyen tempóra vágyom, akkor kimegyek valamelyik ringre, vagy "elhagyatott" útra...
Véletlenül találtam rá például egy számomra teljesen ismeretlen "kollégára" a Mátrában egy pihenőhelyen és kiderült, hogy egy környékről származunk. Úgy gondoltam a rövid kis beszélgetés után, hogy lesz ami lesz próbáljuk meg a dolgot és elkezdtünk a nap hátralévő részében együtt gurulni. Talán első alkalommal igazán élveztem, hogy nem egyedül motorozom közúton. Vele a későbbiekben is többször motoroztam együtt és mindig jó volt. Ha az első (6-7) rossz tapasztalat után feladom a "társas" motorozást, akkor soha nem tudom meg, hogy milyen egy igazán jó partnerrel ezt a tevékenységet folytatni (tudnék analógiát erre az egészre, de nem mondok )...
(#85205) V.Stryker: Ducati kipuff?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz -Mosquito- #85206 üzenetére
Kb 3 evvel ezelotti sztori, ott voltam, akkor lattam mindkettot, es epp rohogtem rajta, mvel a haverod is elegge hondabuzi, es vazolta a tortenetet. Valoszinuleg az osszes legyartott hondabol csak ez a ketto volt hibas, es egy isteni jelkent pont ott gyult ossze mindketto, ahol egy hondabuzi van.
Ezert jegyeztem meg, kulonben pont nem erdekel, hogy egy szervizben epp mi van. De ilyenkor, a kontraszt miatt jot rohogok.
Sokszor gondolkodok el, hogy miert viselkednek igy emberek, ha birtokolnak egy bizonyos markaju motort.
Ha valami esetleg tonkremegy, azonnal mutogatni kell mas markakra, hogy az meg szarabb. Meg amugy ez a fanatizmus. Amikor vettunk egy 954 est. Nem tudtuk elmagyarazni a tajekozatlan autonepper tulajnak, hogy bizony blokkcseres motorjan kuka a tarcsa, nyakcsapagy, es amugy sokat kene ra kolteni. Az indok az volt hogy ez egy honda, es mi csak lefikazzuk, hogy olcson vigyuk. Es a hab az volt, hogy ennek a hondabuzinak valahogy beadtuk hogy ez nem igy van, kellett egy masikat varni, aki bekescsabarol jott egy 125 ossel, megnezni a 954 est, kb 4 oras uttal, azert hogy megnezze! Nem akarta megvenni, csak megnezte! Egy cbr 125 tel.
Ilyenkor elgondolkodom hogy mi van ezekkel az emberekkel.
Es elnezest azoktol a honda tulajoktol, akik nem ennyire nyomorekok, de nekem nagyonsok ilyennel volt dolgom, es kezdem a mitosz miatt ezt a markat idegesitonek tartani. Vagy nem is a markat, hanem a tulajokat? Fene tudja. A normalis, nem fanatikus honda tulajoktl ne vegyek magukra kerem.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #85207 üzenetére
A korabban leirt modon kell kimerned a generatort. Azon mar tul vagyunk, hogy nem tolt. Meg kell tudnunk, hogy miert.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Something_
őstag
válasz Topiccsendőr #85211 üzenetére
Lekaptam most a szerviz manualt, de mielott megszakertem, lenne par amator kerdesem, mert en ezekben nem vagyok otthon :-)
Mivel lehuztam egy fogyasztot (helyzetjelzo), ami drasztikusan levette a toltest, ezutan pedig visszaallt 12.5 alapjarat, 13.5 terhelesre, az tolt a generator, de nem eleget. Amugy ennek eleknek kell lennie, csak fix legyen?
Szoval amit irsz/irtok, az azt jelenti, hogy hibas "valami", mert egyszeruen egy helyzetjelzo terheles is drasztikusan visszaveszi a toltest? -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Something_ #85212 üzenetére
Mérd ki a generátort a Manual szerint (szakadás-testzárlat- terheletlen váltófeszültségek), meg takarítsd meg a fesszabályzó csatlakozóit. Mindet, ami a generátorról jön, meg ami megy tovább az akku felé azt is. Valamit csak értesz a villanyossághoz, ha tartasz otthon műszert. Ha ezek nem segítenek, akkor meg szerelő.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Something_
őstag
válasz Bogyó bá' #85213 üzenetére
Van egy rakat szerszamom, de nagyon hobbista vagyok, pedig jo lenne megtanulni butykolni Utobbi idoben elkezdtem szerszamokat gyujteni, kapuzarasi panik 28 evesen? Elmult 1 evben vettem szerszamkeszletet, utvefurot, flexet, dekopirt, sarokcsiszolot es sima csiszolot is
Na de visszaterve a manualra, ezeket talaltam:
Mivel mukkot sem ertek jelenleg ebbol, igy valszeg ezen muvelethez is keves leszek..
-
-Mosquito-
őstag
válasz Topiccsendőr #85210 üzenetére
Aham, van benne valami. Hallanád néhány Bmw-st.. Tisztelet a kevés kivételnek. Nekem volt Apriliam, Suzukim, most Honda és talán majd egyszer KTM,szóval..
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
mrhero
tag
válasz Something_ #85214 üzenetére
hagyd a picsaba a merest, mehet a flex meg az utvefuro felvaltva..
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt jó urak!
Gyertya téma volt már (mobilon nincs hsz kereső)?
Tegnap hívták fel a figyelmem a szipi-szupi csodagyertyákra, mint a Pulstar, meg a Bosch IR Fusion. Ezekről van vmi tapasztalat? Egyáltalán kompatibilisek ezek a motorokkal? Egy IR Fusion-t kipróbálnék mondjuk, csak nem való a gépembe. -
Geresics
addikt
Amikor nem a Hegylakós marketingembertől kérdezel, hanem valakitől, aki ért is hozzá:
TotalBike nepperszűrő!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
bigdady
nagyúr
válasz Something_ #85214 üzenetére
Vidéken eleve ha nincs flex-ed buzi vagy, én is vettem
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Lomha 8V #85225 üzenetére
Totalcar-os autódoki is ugyanezt írta.
Én is szkeptikus vagyok, random fórumokon azt látom, hogy rövid élettartamú a Pulstar, de amúgy látszólag valóban jobb teljesítményt kölcsönöz.
A csodagyertyától messze van.
Az IR Fusion viszont már érdekesebb, erről azt híresztelik, hogy vmilyen módon tisztítja a rendszert, ami a lambdaszondán látszik meg leginkább. Ennek nem néztem utána.
Úgy vagyok vele nem egy hatalmas kiadás, simán kipróbálnék párat. Vagy ott van a Denso TT és a hozzá hasonló több pólusú gyertyák. Azt is kipróbálnám.Amúgy a gyári alkatrészek híve vagyok. Általában azt veszem, amit a kézikönyv előír.
Ellenben kár volna figyelmen kívül hagyni, h a millennium óta lassan már két évtized eltelt. Nem zárom ki az új lehetőségeket.[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #85226 üzenetére
A forumokon amig nem irnak szamokat, ne higgy el semmit.
Az emberek amikor egy olajtol azt erzik, hogy a motor nem megy, meg szenved... A hajadra kenheted ezeket az informaciokat.Tehat ez is tisztitja a rendszert. Milyen rendszert tisztit? Miert kell tisztitani a rendszert? Csupan egy szikra hogyan tisztitja a rendszert?
Nem lesz nagyobb az egesi sebessege a tuzeloanyagnak, nem lesz nagyobb az egesi homerseklet, ezek mind tuzeloanyag jellemzok, nem szikra.
A szikrakepzesnek utananezel, pl LRC rendszer mukodeset (azaz a gyujtasrendszer) a szikra minosege az ellenallastol, a tekercstol, a kondenzatortol fugg, minden valtoztatas a gyertyaban csak a gyertya elettartamat noveli, pl a 4 testelektrodasat kevesebbszer kell cserelni, mint az 1 testelektrodaval rendelekezot.
Ha ki is probalod, nem tudod leellenorizni, mi a valtozas, mert a szikrakepzesnel a lengorendszert mered, hogy hany szikrat ad? Vagy mit mersz? Ez csak egy szikra. Nem tud csodat tenni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz Topiccsendőr #85228 üzenetére
Kb ez. Annyit hozzátennék, hogy azért elég nagy különbséget lehet összehozni abban, hogy mennyire gyorsan lesz szikra, ezzel a gyertya miatt változhat az az időpillanat, amikor ténylegesen begyújtja a keveréket, ami gondolom hatással lehet a viselkedésére. De én csak a villamos részéhez értek.
Nem tudom, hanem kérdezem, hogy ilyen apró eltérés a gyújtás időpontjában milyen változásokat okozhat a motorban? Az égés minőségében (más időpillanatban más a kompresszió is, nem? Mert ugye folyamatos a forgás) lehet változás? Mondjuk ilyen 12000 rpm mellett 5 ms egy teljes fordulat, mekkora tűrésről beszélhetünk a helyes gyújtási idő kapcsán? Ezt szokták hangolni is, nem?
Ellenben azt gondolom, hogy a mérnökök nem hülyék, és okkal került bele az a specifikációjú gyertya, ami belekerült. Ráadásul itt talán a környezetvédelem - teljesítmény is találkozik, mert a minél tökéletesebb égés a jobb mindkettőre, nem?
Kérdezem. (gyk: ezek kérdések).
-
emre
veterán
válasz Topiccsendőr #85228 üzenetére
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #85226 üzenetére
Nekem a gyári sima Denso után (amit előírásnak megfelelően 12K km-nél cseréltem) az NGK Iridium határozottan jót tett a motornak. Érzésre közvetlenebb lett a gázreakci. Erősebb szvsz nem lett de határozottan lelkesebben indult meg, mint korábban. Sajnos azt nem tudom megmondani, új sima gyertyákhoz képest milyen volt vagy milyen lett volna.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz CyberPunk666 #85230 üzenetére
az egesz rendszer allandoan valtozik. itt nem latok szamottevo kulonbseget. joval nagyobb kulonbsegek alakulnak ki uzemi korulmenyek kozott. amikor kulonbozo fordulaton mukodtetsz egy belsoegesu motort, akkor pl a langfront terjedesi sebessegnek eleg nagy szorasa van, 15-40 m/s. ez a hengerben nagy fordulaton a gaz orvenylese miatt van, pl 2T nel ezert nem kell joforman elogyujtast novelni a novekvo fordulatszam ellenere.
gyujtas es gyujtas kozti kulonbseg viszont van, egy akkumulatoros gyujtas lengorendszerenek feszultseg-ido koordinatajat nezve eleg nagy kulonbseg van szikrateljesitmenyben egy kondenzatoroshoz kepest, a kondenzatoros javara. de a gyertya ebben az egeszben kb semmit nem csinal.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Lomha 8V #85235 üzenetére
Persze, a mérés az igazi, én is amondó vagyok. Viszont sokmindent nem lehet vagy nem praktikus az átlag földi halandónak mérni. Olyankor pedig marad az érzés. Ahhoz azért az ember hozzászokik, hogyan reagál a motorja különböző dolgokra, és amikor ez egy alkatrész cseréjekor hirtelen határozottan megváltozik, azt elég jól érzékeli. Én erről a fajta "érzésről" beszéltem. Ugyanilyen érzés volt a "kaparós" váltó hideg motorral az 5100-as olajnál, és milyen érdekes, a 7100-asnál kb. nem is találkoztam vele egyszer sem. Pedig azt sem mértem egyszer sem, csak "éreztem", érzékeltem.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Egy komplett tudományág épül arra, hogy mekkora a szakadék az érzések és a valóság között.
Az agy mindig próbálja leegyszerűsíteni, sémába illeszteni a dolgokat és rengeteg reflexünk van, ami a valóság ellen dolgozik.
A hangosabb gép erősebbnek és gyorsabbnak tűnik, ami jobban gyorsul és hamarabb éri el a legális sebességet, az gyorshajtónak tűnik, egy jól öltözött ember megbízhatóbbnak tűnik... napokig lehetne sorolni azokat a dolgokat, amiknél az érzések felülírják a valóságot.Az egyetlen kérdés inkább az, hogy az érzés megéri-e a valós tartalom nélkül.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #85237 üzenetére
Ez teljesen igaz.
Értem is, mit mondasz, ugyanakkor pontosan ugyanazzal a hozzáállással álltam hozzá anno az 5100-as olajhoz, mint utána a 7100-hoz, és mégis az egyikkel érzésre elégedetlen voltam, a másikkal nem.
A gyertyacserétől is inkább fogyasztáscsökkenést vártam volna, a papíron hatékonyabb égés révén, ehhez képest jelentékeny fogyasztáscsökkenést nem regisztráltam, viszont jól rácsodálkoztam, milyen jótékonyan változott a gázreakcióra. Pedig semmi más nem változott, gyertya, olaj és olajszűrő csere fért most csak bele 12K-nál, sajna hirtelen mennem kellett és ezek fértek bele otthoni keretek között szombaton.Lehet, nem is az érzés a legszerencsésebb szó erre. Mert pl. a falvakarós váltókar is egy érzet, és azt pl. minden különösebb erőlködés nélkül el tudja dönteni az ember, jelentkezik-e avagy sem. Mondjuk a gázreakció már izgalmasabb téma, de ott is hozzászoksz, hogyan reagál, és érzékeled, ha az változik a megszokotthoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Bogyó bá' #85239 üzenetére
Látod, pedig a topik véleménye alapján már tavaly meg kellett volna halnom már csak a gumi miatt is, pedig ABS-em sincs, ami szintén komoly életveszély. Ehhez képest napi szinten használom, és még élek.
(#85240) BoB: Sajnos eléggé egyértelmű, mérhető jelei voltak, hogy a kereszteződésben lassult csak nullára a sebességem, jó két-három méterrel a tervezett helyszín (a lámpánál a vonal) mögött.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85228 üzenetére
Youtube-on látni összehasonlításokat és még slowmo felvételt is a gyorsabb égésről, ha valódi a felvétel.
Sőt még motorpadon mért nyomatékgörbét is találni a Pulstar kapcsán.
Ez átverés lenne?https://youtu.be/3PPXLFYCNCc
https://youtu.be/QCrNm9Hs_KU
Mi a vélemény ezekről az állításokról?
Mi az általános tapasztalatod a gyújtógyertyákról? Csak a gyári? -
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #85243 üzenetére
https://youtu.be/ziQdB1X7MEc
Ezekkel az anyagokkal engem, mint laikust simán meg lehet venni.
Ezek ellenében csak random fórumos véleményeket lehet találni.
Meg talán egy egészséges szkepticizmus, hogy akkor miért nem ez a sztenderd, ha annyira király...[ Szerkesztve ]
-
S.J.
tag
sziasztok!
korábban kinéztem és belinkeltem ide egy aprilia 125 -ös motort, de lebeszéltek róla. Van új kiszemelt.
Mindennapi munkajárásra használnám, és havonta 2-3 alkalommal ilyen 50km es utra.
https://new.hasznaltauto.hu/motor/honda/cbr_125_r/honda_cbr_125_r_22_e_km_magyarorszagi-11560953
ami a szempont hogy keveset fogyasszon. ez megérheti ennyiért?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Teasüti #85243 üzenetére
elso korben tobb kerdes vetodik fel bennem.
ez a bizonyos pulse circuit, ez micsoda a gyertyaban? egy ujabb lengorendszer? Ha 10x tobbszor sul ki, azt hogy eri el? miert nem irja le? mifele energiat takarit meg megis? a radiozavarszuro ellenallast? itt kezdodik a homaly.
a legnagyobb baj itt nem is ez, hanem a megszakitos gyujtas, egy karburatoros motoron!
megszakitos gyujtas! 1980! lehet hogy ennek az oskovulet gyujtasnak felhozza valahogy a szikrajat, de akkor a gyujtasba nyultunk bele, nem a gyertya kulonbozik technikailag.
szoval egy manapsag digitalis gyujtassal rendelkezo motort miert nem probaltak ki?a densora semmit nem tudok irni. langfront terjedesi sebesseg rengeteg mindentol fugg. pl benzin-levego keverek minosegetol, kornyezeti nyomas, es millio dolog. es itt a langfront terjedesi sebesseget valtoztatta meg a szikra. azt megis hogyan?
a tobbi tudomanyosnak latszo felvetelen pl semmi nincs irva a kornyezeti nyomasrol sem. az, hogy legkori nyomason igy terjed a lang, egy osszesuritett keverekben nyomas alatt mar dobhatjuk kukaba a felveteleket.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #85242 üzenetére
És nem csak én vettem észre, hanem egy kedves utasom is, aki akkoriban párszor velem tartott.
Amúgy picit ferdítve tálaltad, nem a spurival kompenzálom, hanem leginkább elkerülöm azokat a kutakat, ahol rosszak a tapasztalatok. A spuri-ról csak azt írtam, leginkább a gyengébb kutas benzinen érezni belőle bármit is. (Mert sajnos nem mindig adott lehetőség elkerülni a gyengébb kutakat.)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok