-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
válasz hroberto #85301 üzenetére
Milyen felhasználás lenne, szeretnél vele kinézni esetleg terepre is?
Mert ha ez is szóba kerül akkor az SC 620/625 a legjobb választás.
Olyan gépek amik a legközelebb állnak az üzemórás versenymotorokhoz de mégsem azok.
De amit én igazán javaslok ami az én kimondott kedvenc gépem az a 2003 kis olajkörös SMC 660.
Múltkor volt egy eladó full rendszeres 950 ezerbe, ezek igazi vigyorfaktor motorok.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
hroberto
veterán
válasz Gaboman #85302 üzenetére
A terepet már hanyagolnám, ezért is cserélném le a DRZ-t.
Szóval inkább közút, Bükk és a Tátra szerpentinjei.Üzemórást semmiképp nem szeretnék. A DRZ-m 2006-os, öregebb motort sem vennék csak ha tényleg jó állapotban van.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Gaboman
nagyúr
válasz hroberto #85303 üzenetére
Valójában tényleg az állapoton múlik nem is annyira az évjáraton.
Láttam már olyan 2004-es 660-at ami úgy nézett ki mintha most gurult volna le a gyártósorról, meg az ellenkezőjét is, minden a gazdán, gazdákon múlik mint minden motornál.
Ezekben a típusokban az a jó hogy 60 ezerig általában csak a szelepeket kell ellenőrizni meg a többi kötelezőt (olaj, légszűrő).
És tényleg valósan kevés kilométer van bennük, ugye nem használják túrázásra, vagyis kevesen.
Sokaknál második motornak vannak tartva.
Egy valami biztos a DRZ-hez képet ezek a gépek hatalmas ugrások, haveromnak is egy 2006-os DRZ400E volt, egy 2005-ös SMC660-ra cserélte le.
A különbség áh....., futómű, fékek, blokk, másik kategóriába lépett.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Gaboman #85299 üzenetére
Nekem 2006-os van és nincs gondom az alkatrész ellátással. Az említett céget nem ismerem. Maurerék 1-2 éve vannak porondon,nem tudom te mikor szoptál velük. Maurer papa egy darabig biztosan ellátja az országot,mert ott van lé bőven. Nem ebből él ő.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gaboman
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #85305 üzenetére
Akkor neked szerencséd van már velük, nekem 2010-ben volt, ők akkor még nem voltak porondon.
Mielőtt a BMW átvette a Husqvarnat itthon nagyon gyér volt a szervizfelhozatal.
Magával a motorral semmi gond csak hát ha valamit akartál, akkor majd megrendeljük azt vártál rá heteket.
KTM-nél meg 95%-ban raktáron volt minden, még aznap hoztam hozzá vagy másnap a posta.Szerettem nagyon de nagyon a 610-et, 1 hengeres létére nincs akkora vibráció, a 6 sebességes váltó zseniálisan pontos, jól eltalált váltóáttételezés, alattam 155 volt a vége, rendesen ellátták nyomatékkal.
Nyitott volt, be is lőtték padon, 61 paci hoztak ki belőle, 6.ban 80ról-150-ig olyat tolt hogy huhh...., közútra tökéletes.
Nagyon filigrán kinézetű az egész, főleg a segge tetszett mert az nagyon karcsú, az egész motor megjelenése vagány.
Kiváló fékek, jó futómű.Aztán haverom nyitott 660-val mentem, na az rátett még két lapáttal a 610-re.
Könnyebb, olyan nyomaték hogy utána visszaülve a saját SV650-re azt hittem megállt az egyik henger.
Futómű és fékek hasonlóan jók a két típuson, viszont a 660 könnyebb a 610-nél.
És jóval nyomatékosabb úgy hogy a váltóáttételezése is sokkal hosszabb, 185-190 a vége.
Mosonmagyaróváron volt szerencsém egy másikhoz, aki leáttételezte úgy hogy 160-ment végre, na az elmebeteg volt.
Az már inkább félős mint vidám.
A 660 hátránya hogy rezonál, sokkal de sokkal jobban mint a 610, igaz annak aki nem hosszabb túrákra megy vele még élvezetes is a bizsergetés.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
#45302528
törölt tag
Sziasztok!
KTM 950/990 Adventure vásárlásán töröm a fejem. Elég sokat olvastam már a témában pro és kontra, tehát az elmélet már megvan.
Amiket itthon látok, jellemzően 80-90 ezer km-rel hirdetnek (ami ugye a motor életkorához képest reális). Mi a véleményetek, ha rendesen karban volt eddig tartva, ekkora futásteljesítménnyel "szabad" venni LC8-at? Vagy inkább még gyűjtögessek és keressek alacsonyabb futással fiatalabbat?
Korábban 1000-es japán motorjaim voltak, tehát van félretett pénzem a javításra.
Köszönöm.
-
Juhasz27
tag
Sziasztok!
Új vagyok ebben a motoros témában, igaz jogsim már régebb óta van(2006) de csak most jutottam el odáig, hogy motorozzak, túrázzak, stb...
Nézegettem a motorokat 600-as kategóriában, néztem már Suzuki, Honda, Yamaha-t. Végül a Hondánál döntöttem.
Úgy gondoltam nem 2 hengerezek, inkább belecsapok a közepébe és legyen 4 hengeres. Addig vacilláltam míg egy 2003-as Honda Hornet mellett döntöttem és ezekre koncentráltam.Pénteken megyek megnézni 1 kiszemelt példányt.
A kérdésem az lenne, hogy első motornak jó lesz-e? Túrázásra venném leginkább.Psn: Juhasz27 I Xbox: Juhasz27
-
freelanced
addikt
Srácok, nincs bárkinek, ismerős, barát eladó GS500-a?
Köszi !
[ Szerkesztve ]
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz freelanced #85315 üzenetére
Nem vetted meg egyiket se? Itt egy olcsó, de baromi sok benne a km (attól még lehet jó vétel) - amúgy nem ismerem: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Tarill
őstag
[link] ilyet tett már valaki a motorjába?
-
Tarill
őstag
válasz V.Stryker #85322 üzenetére
1 gen. 650-es SV, olajcsere után szinte egyből tapasztaltam h szarabbul fogott a kuplung, leginkább huzatáskor ha kidobom csak a kart nem fog egyből össze, érezni kicsit megcsúszik illetve most hétvégén hosszabb menet után egy 10p állás után újrainduláskor kissé szorult a váltó, ezt pl több sv-s is írta h tapasztalta 5100-al, holott az 1900ft-os eneos olajjal semmi ilyesmi gondom nem volt se kuplung téren se váltó de az meg nem egy top olaj nem akarom azzal járatni aranyom
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Tarill #85323 üzenetére
Most remélem viccelsz... az Eneos egy k.rva jó japán olaj és azt legalább nem hamisítják. Nem is tudtam, hogy van motorhoz. Linkeld már be légyszi, hamarosan olajcsere és azt vennék akkor. Amúgy ha az bevált, nyugodtan használd azt.
Amúgy próbáld ki a 7100-at. Itt egy másik SV-s kolléga, azt magasztalja.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Something_
őstag
Na a generatoromom meg van az 1.1 ohm ellenallas, valszeg a fesszab lesz a ludas. Ismeros azt javasolta, hogy vegyek egyet, elotte beszeljem le a bolttal, hogy radugnam egy proba erejere, aztan kesz ciganykodas lvl 1000
Stryker: ha jol emlekszem Tarill autoszerelo es asszem markaszervizben dolgozik jo regota.
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Something_ #85325 üzenetére
Nem biztos!
Mondtam, hogy a harom fazis feszt kell merni ezutan!
Ez csak a nagy hibat szuri ki, a feszmeres a biztos.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Something_ #85325 üzenetére
Akkor pláne nem értem a kérdéseit...
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Tarill
őstag
válasz V.Stryker #85324 üzenetére
[link] tessék, mondjuk ja ezzel nem voltak gondjaim ez tény, csak amiatt tettem motult h hátha kicsit jobb lesz vagy jobbat teszek vele a motornak de nem nyert Persuval kitárgyaltam már h a kuplung szarabb fogását az MA2 olaj okozhatja 7100-ból viszont nem találok sima MA-t
HGabor: jól bár az hogy jó rég óta az nem igaz, nem egész 5 éve csak
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #85324 üzenetére
A kuplunggal mondjuk nekem az 5100-al sem volt gond, nem csúszott. Se a 7100-al. Ott lehet az MA/MA2 dolog is játszhat, bár nem vagyok olaj-guru, csak olvastam. Nekem MA2 verziók voltak, és második generációs SV.
Amúgy igen. Ha bevált és ráadásul nem is drága az Eneos, miért ne. Vagy 7100.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #85328 üzenetére
Ez mit jelent? Mi az, hogy különböző besorolású és miért rossz az?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Tarill #85329 üzenetére
Utananeztem mindket olajnak, az 5100 nak es az eneosnak is 154 a viszkozitas indexe. A valto szorulas szerintem viszkozitas valtozastol fordulhat elo, de mindket olaj ugyanolyan ebbol a szempontbol is.
Melegoldali viszkozitas kozott kb semmi kulonbseg nincs.A jelenseg, hogy alig lehet valtani, tobb dologtol tortenhet.
A kuplung nem kapcsol szet teljesen - viszkozitas valtozas miatt, adalekolas miatt fordulhat elo, ilyenkor nem talaljuk az urest pl.
A valto kopasabol, vagy akar hoterheles miatti csapagyelhuzodasbol kifolyolag valami keresztbe all, mittomen kukactengely.
Ezt eloidezheti viszkozitas is, surubb olaj nagyobb hezagkitolto kepessege miatt valtozik az erzetunk, de akar a forgattyushaz melegedesevel es hotagulasaval is osszefugghet.
Tehat viszkozizasindex is kozrejatszhat.
De ki kene probalni, mert csak talalgatok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
PoLizei
aktív tag
válasz V.Stryker #85318 üzenetére
Ezt hallottam én is, de vhogy úgy volt, hogy a légszűrőházban lett vmi trutyi, ami szerinte a fémkerámia . Vagyis ő így a kartergázból kicsapódó cucc kinézetéből megállapította, hogy szar az olaj...
A Motul 5100- nél nekem sem jött be a váltásérzet, és eléggé fogyogatott is, viszont az említett jelenséget , a megállás utáni 1-2 kemény váltást a Liqui Molyval tapasztalom. Ez annyira nem zavar, de tényleg fura
P*L****
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PoLizei #85334 üzenetére
Ha a turbora rarakodik a kartelgazon keresztul, hogy iranyotod a femkeramia novekedeset? Meg fog szorulni a turbo egy ido utan.
Ha mukodik a femkeramia novekedes mashol, akkor ket kerdes vetodik fel bennem.
A gyuruhezag csokkenni fog. Ha meghajtod az autot, es nagyobb hoterhelest kap. Netan spurit raksz bele, amitol nagyobb hoterhelest kap a gyuru, a ket vegen osszeer, nem tud hova tagulni es megragad a motor.A masik pedig, hogy ez a femkeramia a hengerfala es a gyurure is megy. Ket azonos fem nem kopaspar. Tribologiailag nagyon elonytelen kett ugyanolyan anyagit egymason jaratni, mert kotesek lepnek fel, amik felgyorsitjak a kopas folyamatat. Ezert vannak ugynevezett kopasparok.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Tarill
őstag
válasz Topiccsendőr #85335 üzenetére
Kontrollálhatatlan az anyag lerakódása, nem tud különbséget tenni hogy ő most egy reedést vagy erősen kopott felületet tölt ki vagy épp teljesen ép felületre rakódik le, egységesen pár ezredes bevonatot képez mindenhol abból baj nem lehet, aztán kaptál is valamit meg nem is gondolja a gyártó
-
polimorf
tag
Ha esetleg érdekel valakit elkészültem a Balkán túránk 2. részével is [link]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Geresics
addikt
BAMA: Mini hungaroringet épít Pécs mellett
PÉCSMA: Kis Hungaroring épül Pécsett
TESZTMOTOR: Pécsett mini Hungaroringet építenek
BAMA: Kanyarvadászok paradicsoma készül Tüskésréten
PÉCSI NAPLÓ: Itt aztán lehet majd vadulniuk a motorosoknakTényleg? Lóf@szt!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
Megneztem a pulstar gyertyakat.
Ez egy sima kondenzator. Az ilyen gyertyakban nincs zavarszuro ellenallas.
A hagyomanyos gyertyaknal a kovetkezo a helyzet. A szikra akkor fog kisulni, ha a szekunder fesz eleri azt a kuszobfestultseget, ami az eppen aktualis benzin-levego keverek atutesehez kell. Mivel mindig minden valtozik, ezert ez a feszultseg nem mindig ugyanaz.Ezeknel a pulstar gyertyaknal a kondenzatorral annyit teszunk, hogy az ivkisules mindig egy bizonyos feszultsegnel fog bekovetkezni, miutan feltoltottuk a kondenzatort.
Amivel azt erjuk el, hogy joval magasabb feszultseg lesz, az atutesi kuszobfeszultsegnel magasabb. De ha ezt a feszt felhuzzuk, valahol veszitenunk kell.Vajon az elektroda mennyire toleralja ezt az emelt feszultseget? Valoszinuleg sokkal alacsonyabb az elettartama a normalis gyertyaknal.
Egy kondenzatoros gyujtasnal a gyujtas azert is hatekony sima gyertyaval, mert az orvenylo gazt tobb szikrakisulessel tobbszor gyujtjuk meg. Ha egy ilyen gyujtasba belenyulunk egy plusz kondenzatorral, nem tudunk honnan szikraenergiat nyerni, valahol vesziteni fogunk. Nem tudunk csak ugy energiat nyerni. Talan a zavarszuro ellenallast sporoltuk meg, de ez sem igazi sporolas.A videokhoz ahol meggyujtanak valamilyen kevereket, linkelnek, hogy valojaban mi is tortenik a hengerben.
Lathato, hogy olyan orvenyles es nyomas viszonyok vannak, amiknek kozuk nincs az altudomanyos felvetelekhez.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Geresics #85339 üzenetére
Nah ez jó vidi lett!
Nemnormálisok ezek, Ez még egy komolyabb gokartnak sem pálya nemhogy motorral.
Nincs ezzel semmi baj, hogy csinálnak ilyet, csak felejtsük el már ezeket a 6ásvadász szövegeket, no komment. A kecskeméti sem egy gyors pálya, még azt sem nevezném rendes versenypályának, ott sem kell nagyon 2-est rakni az egyenesen kívül, és az fényévekkel szélesebb, nagyobb, gyorsabb mint amilyen ez lesz...Nagyon kellene egy MINIMUM Pannónia ring méretű pálya ide le délre, igény lenne rá.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
laccczka
tag
Ööö...egy kis segítséget szeretnék kérni a következő problémám megoldásához.
Van egy 3 éves RV125 mocim ami nem indul. Tegnap délután még mentem vele kb. 60 km-t de ma reggel már nem akarta az igazságot. Ha ráadom a gyújtást a FI jelző világít, az önindító viszont meg sem nyekken. Mit nézzek meg rajta esetleg ami segítene a megoldásban?
A gáz az, hogy a legközelebbi motorszerelő is 20 km-re van.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
-
freelanced
addikt
Üdv!
Budapesten tudtok jó szerelőt ajánlani?
Köszönöm !
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
laccczka
tag
Olyat sajna nem tudok produkálni.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Okos Otthon / Smart Home
- PHP programozás
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Mesterséges Intelligencia topik
- GoodSpeed: SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- További aktív témák...