-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Szten Márs #5548 üzenetére
Arra gondolok, hogy egy fényerős obi, szűkebb rekeszen hosszabb záridőt kellene szvsz adjon ugyanott, mint egy kisebb fényerejű. A frontlencse mérete azért meghatározó a bejutó fény szempontjából. Persze ezt ki kellene próbálnom, de nekem evidensnek tűnik, hogy ugyanolyan gyártási minőségű objektívek esetén ez így van....
Szerk. természetesen rövidebb záridőt akartam írni....
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #5551 üzenetére
Abszolúte nem. Ugyanolyan rekeszen ugyanolyan záridőt fogsz kapni, természetesen, ez alap.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz philoxenia #5551 üzenetére
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
philoxenia
MODERÁTOR
-
Agent87
aktív tag
válasz philoxenia #5559 üzenetére
de a rekesz attól még ugyanakkora ez nyílván nem a fizikális méretére vonatkozik mer nem minden objektív ugyanakkorra de a beengedett fényhez lehet köze és azért fényerős mert nem 4 a kezdő rekesz hanem 1,8 meg hasonlói.
-
Agent87
aktív tag
-
Flashy
veterán
válasz Agent87 #5549 üzenetére
nekem is Tamron 70-300 van, többször írtam már védőbeszédet neki a topikban korábban, én nagyon szeretem. én is csak annyit akartam rászánni telére amennyibe az került, és annyit megér. csak hát mindenkinek mást jelent a jó, vannak, akik a fényképeket meg se nézik, csak az árát, muszáj óvatosan fogalmazni
-
Flashy
veterán
válasz Klemice #5557 üzenetére
ha neten körbeolvasol, általában az jön ki, hogy a Tamron árban az APO nélküli Sigmához van közelebb, de a képminősége az APO-s Sigmával kb azonos. én kiolvastam az egész netet, aztán a Tamront választottam és nagyon bírom. és mivel csak az egyiket vettem meg, úgysem tudom mivel összehasonlítani
-
Agent87
aktív tag
naja. én szoktam feltöltögetni stock oldalakra és ha ott elfogadják a képeket olyna szar nem lehet. én hátrányt csak abban látom hogy ha 8-as rekesszel kéne lőnöm viszont már árnyék van vagy borultabb az idő esetleg mindkettő akkor már 300-on elég sok bemozdul még 5.6-al is főleg ha még mozog is az alany. Ilyenkor már lehet jól jön a drágább. Persze resizolva még így is sok elmegy. kérdés megint hogy poszternek fényképez valaki vagy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Flashy
veterán
válasz Klemice #5571 üzenetére
csináltam néhány teljesen tudománytalan tesztképet ugyanazon a vázon ugyanolyan paraméterekkel kb ugyanarról a témáról egy Tamron 70-300-zal és egy Canon 55-250IS-sel. kézből fotóztam, stabilizátor nélkül, de a recpirokszabályon bőven túl, tehát elvileg életszerű helyzet volt jó képek készítésére, csak nem tudományos részletességű teszt. volt a képen fű meg autórendszám, amiket lehetett nézegetni és nem találtam különbséget. a stabilizátor nagyon jó dolog, de pénzbe kerül (az 50mm mínusz a végén talán nem olyan jelentős hátrány); az árkülönbség az obik értékéhez képest viszonylag nagy, úgyhogy neked kell dönteni. szerencsére amikor a Tamront vettem még nem jelent meg az 55-250, különben lehet még mindig azon rágódnék
-
Klemice
senior tag
hát 25 ezer a differencia ha az edigitalos árakat nézem, akkor már rátesz az ember 7 ezret és van egy 50/1.8 is...
mindegy október környékén lesz csak pénzem szóval csak rágódom addig is, és marad a kitobi
egy m42-es makrórendszerre van most pénzem azt akarom beszerzni, adapter közgyűrű 50/1.8 obi elleszek vele egy darabig -
ottkar
addikt
válasz philoxenia #5581 üzenetére
A fényerő a gyújtótávolság és a legnagyobb (hasznos ) nyílás hányadosa.Egy 50mm-es optika 25mm-es blendeátmérője 2-es fényerőt ad. Ebből következik hogy egy 50/1,4-es optika blendeátmérőjének 35 mm-esnek kell lennie. Persze ez 100%-osan az egyszerű lencsére vonatkozik.De az 100% hogy egy 300-as tele blendeátmérője 2,8-on mindíg nagyobb mint mint egy 4-es fényerejűé.Épp most mértem meg egy 58-as Helios blendéjét az bizony vastagon 29mm.
-
Agent87
aktív tag
válasz rumos14 #5583 üzenetére
amúgy egy fix mire jó azon kívül hogy esetleg nagyobb a fényereje meg jobb a képminőség. én úgy érezném hogy bekorlátol és csak néha tudnám használni amúgyis ha mondjuk portrét akarok vagy nagyon kell egy fényerős objektív. de nem halok bele az álvványhasználatba és azt a gyújtótávot meg a kitobim is lefedi szóval nekem rangsorban eléggé hátul lenne.
nekem igazán a tele nyitja ki a dslr világát.
vagy akkor inkább egy jó kis nagylátószög kéne ami alatta van a kitobinak 10 mm vagy ilyesmi. -
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #5581 üzenetére
Ahogy ottkar mondja, az adott blenderekesz az objektív gyújtótávolságának blende adott rekeszen vett hasznos átmérőjének a hányadosa. Hiába nagyobb egy objektíven a frontlencse, a blende aktuális hasznos átmérőjétől függ, hogy mennyi fény jut el az érzékelőig. A lényeg továbbra is az, hogy azonos blenderekeszen azonos záridőt fogsz kapni, tökmindegy, hogy milyen objektívvel fotózol, akár frontlencse átmérőre, akár gyújtótávolságra, akár bármire másra.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Szten Márs #5585 üzenetére
Egy "és a" kimaradt a szövegből a gyújtótávolságának szó után, még az első mondatból.
Agent87:
Egy jó fix millió dologra jó lehet Nem korlátol be, egyáltalán nem, sőt, én úgy vettem észre, hogy elősegíti a kreatív képek készítését, jobban rá van ilyenkor ugyanis az ember arra szorulva, hogy keményen tudatosan komponáljon, átgondolja, hogy mit és hogy fényképezzen le, mert csak azzal az adot fix látószöggel fotózhat. Ha valaki a céljának megfelelő fixet vesz, azzal igencsak sok dolgot - meglepően sok dolgot - meg tud oldani, amire azt hinnénk, hogy jó nagy gyújtótáv-tartomány kéne. És ami azt illeti, teléből is van fix, sőt, ott van igazán[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
válasz Szten Márs #5586 üzenetére
hmm.. lehet beújítok egyre... tetszik amit írtál!! nagyon gondolkozom (még mindig a 35-ösön)
[ Szerkesztve ]
-
kiskornel
addikt
válasz Agent87 #5584 üzenetére
jaja... sokmindenre jó a fix. Pl. ahogy írták nagytelében szinte nincs is más. Persze vannak 300-800-as zoomok, de azok elég gagyi képet adnak.
Van pl. a tájfotózás. Beállítod a gépet, és várod, hogy eljöjjön a megfelelő pillanat. Baromi jó minőségben lekapod a képet, és poszter méretben lehet nyomtatni.
Estefelé jól jön, hogy nagyobb a fényerejük (már amelyiknek). Kevesebb utómunka. (sok esetben) szebb bokeh...
Perzse fixekben is vannak gagyik...[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
rumos14
nagyúr
válasz Agent87 #5584 üzenetére
a képminőség nem feltétlenül jobb, vannak tűéles képet produkáló zoom obik is, CA és vinyettálás orvosolható, de a fényerőt semmi nem helyettesíti. praktice két előnye van a fényerőnek: kis mélységélesség, ezáltal a fő téma hangsúlyozása, izolálása a háttér elmosása által. a másik pedig, hogy nem kell mondjuk beltérben vakuzni, nem mozdul be a kép a relatíve röviden tartható záridőnek köszönhetően. főleg ha nincs rendszervakud, fényévnyi különbség van egy kitobis+beépített vakus kép és egy fényerős fix által készített kép között. ha csak tehetem, a fiamat a fix-szel fotózom. ehhez képest a tele és a nagylátó csak annyi újdonságot hoz, hogy mi fér bele a képbe
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
polárszűrőügyi kérdésben lehet itt zargatni?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
válasz Szten Márs #5586 üzenetére
Még mindig a régi 400as 5.6os USM-ről álmodozom
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Chapel
addikt
üdv
egy ismerős venne telét ezt nézte ki: Canon 70-300 4-5.6 IS USM
mert h IS meg USM... mondtam neki h több nálam okosabb ember is azt mondja h 55-250 fele annyiban van és jobb a képe...amennyiben valakinek van tapasztalata kérem ossza megFotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
válasz kiskornel #5596 üzenetére
Hát ez egy kicsit többrétű...
1: Az tart vissza, hogy nincs rá 250-300ezrem jelenleg. Illetve lenne, csak nem erre most.
2: 400asból van 5.6os, 4es, meg 2.8as. Az 5.6os régi obi, 1990 körüli kiadás, bár állítólag a mai napig benne van a "top 5 canon prime" listában képileg. A 4-es meg a 2.8as már nem egyszerű halandónak van, 1.5misitől kezdődik. Ez már DO-s, aszférikus, meg minden ilyesféle nyavaja elkapta az évek folyamán.
5.6ból nincs II-es.
Nem szüntették meg, csak inkább a 4-est meg a 2.8ast tolja a marketing, 5.6ost meg kezdik elfelejteni az emberek. Nekem nagyon jó lenneどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
kiskornel
addikt
Aham... értem. Én ahelyett 100-400-ast vettem. Eebben van egy stabi is. A közelpontja volt meggyőző. A 400-asnak 3,5m, míg a 100-400-nak 1,8m. A 400-as csak nagyon jó időben használható kézből.
De ez olcsóbb, és jobb a képe.
Kívánom, hogy mihamarabb juss egy példányhoz.http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/