Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Ren Hoek #32693 üzenetére

    Ha mondjuk a geometriai rendszerek átdolgozása nem jön be Vega és az érkező Volta generációban, akkor el kell kezdeni egy olyan memórián dolgozni, ami záros határidőn belül lehetővé teszi az 3-4 TB/s-os memória-sávszélességet.
    A tipikus probléma az, hogy a gyártók nem tudják skálázni a háromszög feldolgozásukat. Nem azért ragadtunk le 4-5-6 tri/clocknál, mert nem lenne négyszer ennyire szükség, hanem azért, mert hiába építenénk négyszer ennyi feldolgozót a lapkába, a gyakorlatban az effektív feldolgozás nem javulna.
    Ez azért nem látszik, mert a szintetikus tesztek nem veszik figyelembe, hogy a játékok hogyan dolgoznak. Vesznek egy egészen alapvető jelenetet, amivel szimulálják a peaket. Ebben a környezetben mondjuk vertexenként van egy háromelemű lebegőpontos pozícióvektor, ami egy vertexre 16 bájtot eredményez. Ez egy mai ~1500 MHz-es órajelű, négy geometriai motoros GPU-val 96 GB/s-os terhelést jelent a memória-sávszélességre. Na most egy játék nem ilyen. Ott van azért normál és tangensvektor, ahogy textúrakoordináta is, tehát egy vertex az tipikusan 48 bájt, vagyis a sávszéligény kapásból 288 GB/s-ra nő. És akkor ebből számolhatod azt, hogy ha szimplán hardverből megdupláznánk a geometriai motorok számát 4-ről 8-ra, akkor ezzel a sávszéligény 576 GB/s-ra ugrana egy olyan piacon, ahol igazából jó esetben építhető 600 GB/s-os VGA. És ebből ugye egy tipikus munkakörnyezetben jó 200 GB/s pazarlás lenne, mert végül nem fog látszódni a háromszögek nagyjából fele, tehát nyugodtan ki lehetett volna vágni a hozzájuk tartozó, szintén haszontalan csúcspontokat, rögtön az input assembler mögött, csak egyetlen szabványos shader lépcső sem teszi ezt lehetővé. Ezért is startoltak rá a motorok az utóbbi időben a kivágásra, mert hardverből már egy ideje nem jön a javulás, tehát csak úgy tudják növelni a geometria részletességét, ha csúcsra járatják a kivágást.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák