Új hozzászólás Aktív témák

  • lezso6

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    válasz namaste #33228 üzenetére

    Na, szerintem itt van a kutya elásva. ACE-ből van elég, sőt a GCN4 óta a 8 ACE felállásról 4 ACE + 2 HWS-re álltak át. Azaz compute rész vezérlésével nincs gond, s igen, az AMD-nek a compute shadereket kéne ezerrel propagálni, mivel azok megkerülik a ROP-okat.

    Ami problémának tűnik, hogy már elég sok ideje a közép és felső kategóriánál 4 shader tömb van, azaz a Tonga, Fiji, P10, V10 ebből a szempontból egyforma, a Hawaii óta nem nyúltak hozzá ehhez a felépítéshez. Najó a P10 meg V10 közvetetten próbált javítani, de erről később.

    Ugyanúgy 8-9 illetve 16 CU-t kell etetni egy shader tömbön belül és egy geometria feldolgozó van rájuk. Lehetséges, hogy a Fury és a V10 esetén nagyon jót tett volna, ha 4 helyett 6 vagy 8 tömbbe szervezik a CU-kat, csak ezt nem tehetik meg csak úgy.

    Itt jön a képbe a Vega, ami már ezen a szinten hoz újításokat: ott az NGG, ami hozza a primitive shadert, s ettől elvileg elég sokat lehet várni, mert a Vega alap 4 tri / clk sebességét többszörösére emelheti. Összevetésként a GM204 / GP104 is 4 tri / clk, a GM200 / GP102 6 tri / clk sebességet tud, s persze Nv oldalon jóval magasabbak az órajelek. A másik meg ugye a DSBR.

    Alapvetően szerintem az a probléma, hogy az GCN hiába nagyon ütős compute terén, egyszerűen nem tudnak hatékony körítést csinálni hozzá grafikai feladatokra.

Új hozzászólás Aktív témák