-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quadgame94
őstag
Tudom hogy SIMD32-es kialakítást használ, ami azt jelenti, hogy egy időben két különböző utasítást is végrehajthat egyetlen SIMD32 blokk. Emiatt lehet "duplázott" magszámot számolni (2×6144 = 12 288), de ez félrevezető, mert ezek nem teljes értékű, független számítási egységek, hanem egy optimalizált végrehajtási mód. Láthatóan alig hozott ez valamicskét a 6900 XT-val szemben. Játékokban ennek sok értelme nincs. Vagy csak pusztán a magok ennyire gyatrák.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
Valószínű....
Nem is az történt hogy mostanra sikerült felmérni ésszel hogy a jelenlegi megoldás zsákutca, aztán rádöbbentek hogy b@szki a konkurenciáknak (igen az xess is padlót mos az fsr-el) működik, lehet nekünk is rá kéne VEGRE lépni erre az útra. Ehhez nem kell Abu, de még csak különösebb hozzáértés sem, minőség alapján egyértelmű.
-
PuMbA
titán
válasz
Kajoszbobber
#69197
üzenetére
Abu85 adta le a drótot, hogy AI alapú legyen az FSR4

-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
S_x96x_S
#69195
üzenetére
Ott már nagy a baj ha "Abu"-nak kell tanácsolni

Egyébként tök aranyos hogy a témához cseppet se passzoló linkelgetes megy, nem ártana egy beszélgetést kontextusba tartani, nem hirtelen terelni

Amd oldalon meg filmnézés közben megdoglik a cpu, a nagyobb baj hogy ott még az okát se tudjak

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kajoszbobber
#69193
üzenetére
Ezt már négy éve csinálják. Nem most kezdték el. A Xilinx csak bejött a képbe a felvásárlással, de még ne gondold, hogy nagyon sok stratégia épül erre. A Xilinxet az AMD jelenleg csak termékkapcsolásra használja, és egyelőre ennek jelentősége az autóiparban van a Versal 2-vel. Zabosak is a Xilinx korábbi partnerei, hogy elveszi az AMD tőlük a piacot azzal, hogy a Versal 2 dizájn árazása a teljes ADAS rendszerek árával vetekszik. És eközben az AMD folyamatosan teteti a hülyét, hogy nem tudják mi a baj, biztosítanak portokat a partnerek megoldásainak is, stb. Csak éppen nem teszik hozzá, hogy az autógyártók nem fognak külön MCU-t, AI gyorsítót, és CPU-t venni az FPGA mellé, ha az AMD FPGA-jában ez mind benne van egyben, és az AMD kifizetteti velük az összeset. Én is zabos lennék, mert jelenleg az AMD visszaél az erőfölényével, és valószínűleg erre perek is lesznek. Csak mire ezeknek eredménye lesz, addigra a Xilinx nem csak szimplán vezető szereplő lesz ezeken a szegmenseken belül, ahogy most, hanem az egyetlen.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Kajoszbobber
#69193
üzenetére
> Látva a konkurenciát mer rég le kellett volna essen nekik ez amit leirtal...
hiába irogat Abu okosakat - nem mindig hallgatnak rá a cégek.
a 4090 -el is voltak problémák - erre most az 5090 -nél is.
"Egy tápkábel négy vezetékét elvágva is működik a GeForce RTX 5090"
https://prohardver.hu/hir/geforce_tapkabel_negy_vezetek_elvagva_mukodik.html -
Kajoszbobber
lelkes újonc
Látva a konkurenciát mer rég le kellett volna essen nekik ez amit leirtal... Olyan az amd ha reagálni kell egyértelmű helyzetekre mint egy leszadalt lajhár

S_x96x_S
2 év múlva lesz új VGA család, gaming vonalon azért van most only 16 GB mert ezt mind törnek tervezték. Nem kell ebbe többet bele látni.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Kajoszbobber
#69184
üzenetére
a kérdés, hogy lenne -e piaci kereslet vagy sem.
és (mivel/ha) RDNA4 -ből nem lesz se 20 se 24 GB -os verzió,
csak a 32GB -os verzió opció. - szerintem lenne rá kereslet.ma 16GB -az ideális - két év múlva már 20-24GB lesz.
persze eztán nem a VRAM lesz a szűk keresztmetszet,
de szűk keresztmetszet mindig lesz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem, ennek semmi köze az AI-hoz. Már egy ideje vannak AI-ra tervezett részegységek az RDNA-ban és a CDNA-ban is, csak nem tensor, hanem matrix unitnak hívják őket. Az UDNA inkább azért jön, mert egyszerűbb közös szoftveres hátteret tervezni egy architektúrára. A ROCm támogatása pont azért nehézkes, mert több dizájn van, és mindegyikre egyenként kell ezt megírniuk. Az UDNA-val lesz egy alapdizájn, és ennyi. A ROCm is másfelé megy azzal, hogy a Xilinxet felvásárolták. Egy csomó Xilinx technológia beolvad, és eleve támogatni kell majd a CPU és GPU vonal mellett az ACAP vonalat is. Tehát minél inkább közös a dizájn az egyes célzott piacok között, annál jobban lehet támogatni a kiadott hardvereket, mert nem kell túl sok architektúrára dolgozni.
#69190 Quadgame94 : A 7900 XTX-ben nyersen fizikailag beépítve, pusztán hardveresen 12288 SP van.
-
Quadgame94
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69189
üzenetére
Inkább azt hitték, hogy az FSR3 és RDNA3 elég lesz hogy kb. a piac 20%-át megtartsák. Nagyot tévedtek. Akik ezt gondolták páros láppal kéne kirúgni őket. Mondjuk nyílván az MCM/RDNA3-tól is többet vártak, csak ha a magszámot nézem akkor nem tudom miért...
6900 XT - 5120 SP
7900 XTX - 6144 SPEz alig 20% növekedés. Ettől hogyan lehetett várni 50-60 százalékot? Oké más architektúra... másabb magok... de akkor is.
Szóval sok mindenben elszámolták magukat a végére az AI/FSR kérdés volt a legkisebb gondjuk. FSR3 majd' egy évvel később jött mint a 7900 XTX

Ennyi hibát nagyon régen követtek már el egy generáció esetén... a nevezéktanról, árakról nem is beszélve.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor a CPU-ra. Az egyik legfontosabb tényező a konzolokon, hogy bizonyos szempontból konzisztensek legyenek. A szimulációt nehéz skálázni, míg a grafikát könnyű. Tehát amikor terveznek egy játékot, és tudják, hogy egy konzolnak mennyi teljesítmény van a CPU felöli részén, akkor arra tervezik az egész program futtatását. Emiatt az a teljes generáció során nem változik, még a köztes generációkban sem, ami azért nagyon-nagyon fontos, mert erre az x teljesítményre van és lesz tervezve az összes játék.
Például a mostani generációban az Xbox Series X CPU-ja gyorsabb, mint az Xbox Series S dizájnja. De semmit nem nyer vele az Xbox Series X, mert a programnak kötelező futnia az Xbox Series S konzolon, vagyis arra tervezik a játékokat. És a terv annyi, hogy ne is legyen CPU-limited, mert a PC-n a CPU-limitet az generálja, hogy tucatnyi konfigurációt összerakhatsz, de a konzolon tudod, hogy mid van, és tervezhetsz rá. Erre van a Sony-nak és a Microsoftnak is nagyon jó profilozója. Ha a PC-n tudnák a fejlesztők, hogy mi van a user oldalán, akkor itt is be tudnák úgy lőni, mivel nem tudják ezt, ezért a CPU-limit PC-n egy valós jelenség lehet, mert nem tudnak rá tervezni. Max megadnak egy gépigényt, ami kb. jó, de a konzol az mást. Ott fix hardver van, fixen tervezett programfuttatással. Ennél egyszerűbb környezet nincs a fejlesztő számára, mert pontosan tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy nagy átlagban hozzon a program 30 vagy 60 fps-t, vagy amire éppen céloznak. És mivel tudják ezt, meg tudják írni a programot úgy, hogy ez meg is legyen. PC-n erre nem képesek, mert sok a konfiguráció, plusz konzolon még a szoftveres háttér is nagyon kötött, nincs az API-ban se több tier az egyes funkcióknak, nincs igazán driver sem, nincs az OS-nek memóriamenedzsmentje. PC-n maga a CPU-limit is máshol van AMD, NVIDIA és Intel GPU-val, mert a driverek hatékonyságában is igen extrém különbség van, lásd itt: [link] , [link] - tehát alapvetően a CPU-limit a leghamarabb Intel driverrel fog megjelenni, NV driverre később, míg legkésőbb AMD driverrel. Ebből látható, hogy PC-n is mennyire bonyolult kérdés a CPU-limit, mert hiába használod x CPU-t, mert lehet, hogy azzal az AMD drivere nem limites, de az NV és az Intel drivere az.
A PSSR-re a Sony már az elején reagált, hogy annak két verziója van. Az egyik a régebbi fejlesztőkörnyezethez, míg a másik az újhoz. Erre azért volt szükség, mert bizonyos játékokat még a régebbi kittel készítették, és nagyon-nagyon sok munka lenne azokat áttenni az új kitre. Emiatt a Sony inkább visszaportolta a PSSR-t a régi kitre, de mivel az nem támogat egy csomó API funkciót, így nem tudják úgy használni a PSSR-t, mint az új kiten. Nyilván ezekben a régi kitet használó játékokban nem érik el a hardver egyes részeit, mert maga a fejlesztőkörnyezet nem támogatta ezekhez a hozzáférést. És itt mindegy, hogy a PSSR követeli-e, nem kap akkor sem elérést, mert nem tudja, a régi SDK, hogy mit kezdjen az új hardverrel, még nem ismerték a PS5 Pro konzolt, amikor az SDK alapspecifikációját tervezték.
Persze van úgy, hogy a fejlesztők átrakják a játékot az új SDK-re a PSSR miatt, a Stellar Blade esetében ezt tették. Rögtön teljesen más volt az eredmény, mert egy csomó PSSR funkció nem csak fallbackben futott, hanem eljutott a hardverig, mert az új SDK már értelmezni tudta, hogy mi van a PS5 Próban, konkrétan tudta, hogy mit címez a rendszer. Nem kell hozzá fallback kód.2. A felskálázás fontos része lesz a Switch 2-nek, de az RT nem hiszem. Kb. 70 GB/s-od van sávszélből az alap móddal, miközben az RT a leginkább sávszélzabáló folyamat a sok memóriaelérés miatt. Nagyjából olyan szintű RT-t lehet majd hozni, mint a mobiltelefonokon. Mert ott sem igazán a hardver maga limitálja a folyamatot, hanem a sávszél. Például a Qualcomm RT hardvere azért nem annyira rossz, ha a számítási teljesítményt nézzük, de semmit sem ér, mert a sávszél lekorlátozza, és megközelítőleg sem lehet használni a hardvert. Még amikor az ARM bővebben beszélt egy előadáson az RT-ről, akkor tértek ki egy kérdésre, ami azt taglalta, hogy a nyers adatok tekintetében a Qualcomm IGP-je elméletben is sokkal több ütközésvizsgálatot végez, és erre volt az a válasz, hogy amíg nem raknak az IGP mögé 300 GB/s-os sávszélt, addig ennek nincs valós haszna, mert nem elég gyors a memória elérése, hogy legyen elég adatod etetni ezt a hardvert. És nyilván mobilban egy jó darabig nem lesz még 300 GB/s-od.
3. Nagyon egyszerűen. A konzolra a játékokat nem úgy fordítják, mint PC-re. A PlayStation 5-ben simán használnak olyan jellegű, Assembly szintű optimalizálást, ami csak a Zen 2-n működik. Tehát technikailag lecserélhetik a CPU-t Zen 4-re, az utasítások zöme megegyezik, de lassulni fognak a programok, mert maga a Zen 2-re szabott kód nem fut júl futni a Zen 4-en. Maga a megírt optimalizálás jellege olyan, hogy újra kellene írni az egészet, hogy jól fusson, mert a Zen 4 dizájnja megváltozott, tehát a Zen 2-es trükkök nem működnek már rajta. Ugyanez igaz volt a PS4->PS5 váltásnál, csak ugye ott a CPU-k között a teljesítménykülönbség legalább 3-szoros volt, tehát a kódfuttatás hatékonysága lehet, hogy esett bő 60%-ot, de ezt kompenzálta a hardverek közötti teljesítménykülönbség. Egy Zen 2->Zen 4 váltás ezt nem tudja kompenzálni, így lassulna a már kiadott játékok futtatási sebessége.
A Switch 2 esetében ilyen probléma nem létezik, mert az egy új konzol, új dizájnnal, és ha alkalmaztak is Switch-re szabott, Assembly szintű optimalizálást, akkor is legalább kétszer gyorsabb lesz az új gép a CPU hardverét tekintve, így lehet, hogy esni fog a hatékonyság egy már kiadott Switch játékot tekintve 50-60%-kal is, de kompenzálja a különbséget az erősebb hardver.
RDNA 4 GPU-t pedig azért nem kapott a Sony, mert ott is van egy olyan tényező, hogy a shadereket nem fordítják le, hanem szimplán binárist szállítanak a programban. Ezért nincs a PS5 játékokban "várj 20 percet, amíg a shadereket fordítjuk jellegű kezdőképernyő". Viszont így az RDNA 4 nem jó, mert binárisan nem kompatibilis az RDNA 2-vel. Egyszerűen egy játék se indulna el rajta. Szóval a Sony az RDNA 2-t használta továbbra is, hogy megőrizzék a bináris kompatibilist, és bizonyos részegységeket átemeltek az RDNA 4-ből, olyanokat, amelyek ezt a kompatibilitást nem veszélyeztetik, vagyis kapott a PS5 Pro új hardverelemeket, de az ISA nem módosult ezzel, csak nagyon-nagyon picikét, jól megtervezetten, hogy ettől még a régi játékok fussanak. Plusz a PSSR-re terveztek egy érdekes megoldást a hardverbe, ami a VGPR-ekkel bánik furán, de ez nem teljesen hardveres módosítás, inkább egy extra állapot a hardveren belül.Amire utalni akartam a korábbi hsz-ben az az, hogy a Switch 2, azért dizájnban is 7 éves dizájnt kap. Kb. olyan régi a CPU és az IGP része az ISA-t tekintve. Egy PS5 viszont kb. egy időben kapta meg az RDNA 2-t, mint a Radeonok, és kb. egy éves volt akkor a Zen 2, amikor megjelent.
Azért ne mondjuk már azt, hogy ez ugyanaz, mint 2025-ben kiadni egy 2018-ra tervezett hardveres alapot. És nyilván a Nintendo tök boldogan elfogadott volna 2024-es hardveres alapot, csak nem kapták meg azon az áron, amiben gondolkodtak, mert a Switch 2-nek fontos az ár, hogy sokat adjanak el belőle, emiatt a Nintendo nem tud sokat fizetni a rendszerchipért. Az NVIDIA pedig nem fog sokat adni, ha nem kap elég pénzt. Szóval 7 éves technikát kaptak. Ettől még a konzol valószínűleg jó lesz, csak ettől még a hardver benne 7 éves már a start pillanatában. -
PuMbA
titán
válasz
hahakocka
#69185
üzenetére
"Ezt mondom hogy 2000-3000 esen nem ugyanaz,"
De ugyanaz képminőségben, nézz jobban utána. Csak sebességben nem ugyanaz, mert a Tensor magok régebbiek
AMD esetén a probléma, hogy az FSR4 a régebbi kártyákon képminőségben rosszabb lesz. Ez a DLSS esetén nem áll fent, mert ők már régebb óta raknak AI egységeket a VGA-kba. Pont emiatt megy el az AMD UDNA irányba, mert az RDNA bukó így, hogy bíztak az AI nélküli technikák jövőjében. -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
hahakocka
#69185
üzenetére
"RTX 2000-3000-4000 esen se hozta ugyanazt az FPS t s képminőséget mint 5000 esekkel"
De ugyan azt a képminőséget hozza, az hogy egy gyengébb hardver futtatja, gyengébb tensor számolási kapacitással meg magából következik hogy a performance lassabb lesz. Utóbbit nem is vitatta senki, a minőségre írt pumba is, meg én is.
Az 5090-et se én kevertem ide ha nem a kedves álmodozó forumtars, mert megint belelat dolgokat olyanba amibe nem kene
A 2 milliós ár meg egész egyszerűen azért alakult ki mert az 5090re nagy a kereslet, de kínálat egyenlőre nincs, így annyit kérnék érte amennyit akarnak. Később ez nem így lesz, mert ha lesz kínálat nem kérhet érte ennyit, mert a kutya nem veszi meg tőle... Vicces hogy ezt le kell írni külön, elég egyszerű pedig....
A 280-300 ezres ár meg nem tudom milyen számolás szerint jött ki, mert ha én 750 dollár msrp árral számolok 27% áfával az már is 364 ezer Ft.... Úgy hogy egy % bolti hasznot nem számoltam bele
nem bonyolult a 750 dollárt napi árfolyammal felszorozni, és a kapott összeget tovább szorozni 1.27-el. -
hahakocka
őstag
Ezt mondom hogy 2000-3000 esen nem ugyanaz,. a 4000 esen is picit difi azért elvileg van. De ez lesz az FSR4 el is 7000eseken elvileg menni fog majd gondolom driverrel megoldják, de legjobban az is 9000 esekre lett tervezve.
Az 5090 nem is egy kategória a nagy fogyasztásával és az egyik nagy mellel hirdetett magyar boltban lévő 2 millás áraival
. Nem is tudom minek kell hasonlítani a kettőt. 2-2.5 milla vs 280e-300e ft. 32gb os meg max lesz 350-400e, de mint kiderült az munkára való PRO kártya lesz nem? Többi meg vicc volt ha észrevettétek. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Kajoszbobber
#69182
üzenetére
tutkó hogy 50x annyi fogyna belőle mint a sokkal drágább rtx 5090 -ből.

> Savszel igényes feladatokban munkában szintén karcsú a 256 bit,
> hiába a rahedli vram.
akkor te nem hiszel se a StrixHalo -ban, se az nVidia Digits -ben se.
( ott még több ram - még kevesebb sávszél ) -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
S_x96x_S
#69181
üzenetére
Biztos odacsapna egy 80% gyengébb vga az 5090-nek... Dobozon szépen mutat az írás hogy 32gb, csak ott ahol kellhet gamingben a 9070 megdoglik. Aki meg 5090-et vesz az nem 1080p-1440p egermozihoz veszi. Savszel igényes feladatokban munkában szintén karcsú a 256 bit, hiába a rahedli vram.

-
-
hahakocka
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69168
üzenetére
Tesztelték már páran youtube-on és RTX 2000-3000-4000 esen se hozta ugyanazt az FPS t s képminőséget mint 5000 esekkel. 5000 esekre lett azért kitalálva s optimalizálva. Ahogy majd elvileg pár új AMD cucc is a 9000 esekre.
-
hahakocka
őstag
válasz
deathcrow42
#69167
üzenetére
Ez már adós bolti ár persze mi még valamennyit rárakunk de nagy difi nem volt eddig se ilyenkor már EU ba., Szóval max 300 de annyi se lesz lehet majd kiderül hamarosan.
https://www.pcwplus.hu/pcwmaster/kiszivarogtak-az-amd-radeon-rx-9070-es-a-9070-xt-arai-363257.html
Itt ugyan kanadai árak vannak de itt is 287-320e ig vannak. De szerintem ezek is még csak placeholderek hamarosan úgyis kiderül 28. án
-
S_x96x_S
addikt
igény volna rá ( 32GB )
-
-
válasz
TESCO-Zsömle
#69169
üzenetére
Nem is lesz az ,ez a Radeon pro vonalra jön állítólag, csak a bulvár már 9070XTX (+XTXTTX ) kártyákat feltételez.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
TESCO-Zsömle
#69169
üzenetére
> játékos vonalra (Radeon), főleg
> egy xx70-es szintű GPU mellé mi a tökpaszujnak 32GB?- hobby célra praktikus; ( creative dolgok, és AI )
- azért már most is előfordul, hogy egyes gaming beállításokhoz - több kell mint 16GB
- a strix halo még ennél is gyengébb lesz - és 128GB -
-
Hublot
őstag
Most olvastam az új radeonokról. Ez igaz lehet? [link]
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
hahakocka
#69165
üzenetére
A transformer mod minden nv kartyan ugyan olyan moniseggel mukodik, annyi hogy a performance impactja olyan klartyakon mint egy 3060, vagy 2060 eseten nagyobb, ertheto okokbol, a kepminoseg az ugyan az....
deathcrow42:
Bolti hasznot meg nem is szamoltal hozza, nyugodtan mehget ra 5-10%
-
-
hahakocka
őstag
válasz
S_x96x_S
#69163
üzenetére
Van humoruk Azoréknak akkor

Na most 700-750 dolláros képek terjednek pl XFX AIB verzióról 9070XT nél.... 600-650 lehet MSRP azt még szépen ráraknak. Ez pont az amit mondtam így is amúgy 287e én 270-280e t mondtam, bár itthon még raknak rá de talán 300e nél nem lesz drágább. Ha persze ez igaz.....
-
hahakocka
őstag
válasz
deathcrow42
#69154
üzenetére
Később állítólag berakják az RDNA 3 ra is. DLSS4 is állítólag a hatékonysága tekintetében közelében nem lesz az 5000 es karikhoz képest 3000 esen pl. Maxon 5000 essel fog totál jól működni nem a 2000-3000 es kártyákon. Elvileg ilyesmi lehet majd az FSR el is később.
-
S_x96x_S
addikt
"AMD exec sarcastically teases RX 90700.05XTXT Max GPU with 320GB of VRAM and '1.2 Gigawatts' power supply requirement"
'Features new 96 pin power connectors.'
https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/amd-exec-sarcastically-teases-rx-90700-05xtxt-max-gpu-with-320gb-of-vram-and-1-2-gigawatts-power-supply-requirement------------
"Frank Azor From AMD Has Confirmed A 320GB 90700.05XTXT Max 1.21 Gigawatt PSU New 96 Pin Power" https://www.youtube.com/watch?v=Xf04lE_4ubY
-
#90868690
törölt tag
válasz
huskydog17
#69161
üzenetére
Ugy nem ér ha vissza emlékeztek mit hol kamuzott.
-
huskydog17
addikt
"Ez azért jelenti, hogy a SoC-nak 20 dollárba kell beleférnie, mert a megszokott árazást akarják a japánok, és így ez a költségkerete rá a Nintendónak."
7 órával később:
2025-02-16 14:50:07
"Emiatt ugyanazok a feltételek is. 15 dolláron belül kellett SoC, mert ez fér bele ebbe a stratégiába.Hej de gyorsan változik a Nintendo stratégiája.
Holnap vajon már csak $10 vagy $5 lesz? 7 óra alatt 25%-ot esett a Switch 2 SOC költségkerete. Vajon hol áll majd meg? Tudom, biztosan megint értelmezési problémáim vannak.
-
PuMbA
titán
válasz
Quadgame94
#69158
üzenetére
"1440p-n nem kell FSR szerintem ezzel a kártyával."
Az a baj, hogy ez nem biztos. Sok játék natívban az alapértelmezett TAA-val rosszabb képminőséget kapsz, mint egy DLSS Quality felskálázással. Egy kiváló felskálázás ma aranyat ér, hiszen natív TAA-nál jobb képminőséget és még plusz sebességet is kapsz tőle.
-
Quadgame94
őstag
válasz
deathcrow42
#69154
üzenetére
1440p-n nem kell FSR szerintem ezzel a kártyával. 9070 gyengébb lesz, persze valószínűleg olcsóbb is. A gond az elérhetőség lesz. Nem lesz 7900 XT már jó áron ha elfogy és RDNA4 se lesz jó áron szerintem sokáig.
-
Quadgame94
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69155
üzenetére
Nem volt ilyenről szó. RDNA4 only lesz. Egy ideig. Aztán lehet hogy majd RDNA3-ra.
-
PuMbA
titán
válasz
Kajoszbobber
#69155
üzenetére
Az épp elég
Az FSR is olyan, mint a DLSS, csak hát a minősége... -
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
deathcrow42
#69154
üzenetére
Nem ugy volt menni fog a regebbi radeonokon is az fsr4 csak a minoiseg nem lesz olyan ? Lehet rosszul tudom
-
válasz
Quadgame94
#69152
üzenetére
FSR 4.0 hiánya nagyon fájó azért a 9070-n kívüli AMD esetén

-
1,Aha pont erre világít rá a Df tesztje. [link]
meg még pár: [link]
PSSR mizéria, ami a Ps5 topikban épp eléggé ki lett vesézve mnekkora humbug. nagyon remélem a Nintendo szépen a DLSS-t fogja használni továbbra is NVN2 apival ahol csak tudja. [link]2,Fogalmad sincs mi a szerződésük a Nintendo SOC dizájnra nem hogy árakat tudnál erről. Ez egy blöff amit írkálsz.. ja biztos van egy ismerősöd aki kiadta a szerződésüket neked egy titkos konferencián.
Az NVN2 nek a DLSS és az RT a legfontosabb része.3, nem mondta senki hogy a CPu a leggyengébb pontja hanem hogy CPU limites a konzol egyes játékokban. Vajon ez hogy lehet hogy az AMD egy 3 generációval ezelötti CPU-t ad egy új konzolba?
Na látod, ez a helyzet a Switchnél is.
Miért nem adott egy 800 dolláros konzolba AMD egy Zen4 CPU-t és egy RDNA 4 GPU-t?
ki tartotta ettől vissza Lisa-t? Pontosan ugyan az az együgyü érv amit te használsz a Switch esetén.
Egyértelmű, hogy az ár/ költség/ teljesítmény a legfontossabb egy konzolnál amihez a Switchnél hozzá adódik a kettős dokkolt üzemmód és az üzemidő... -
Quadgame94
őstag
Aki erre most lecsap szerintem jó üzletet csinál.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#90868690
#69099
üzenetére
Mindenki rak össze rendelésre PC-t.
#69116 b. : 1. A Nintendo ugyanarra a dizájnra építi a Switch 2-t. Emiatt ugyanazok a feltételek is. 15 dolláron belül kellett SoC, mert ez fér bele ebbe a stratégiába. De mint írtam az NVIDIA ajánlhatott volna csúcstechnológiát is 15 dollárért. Semmi sem fogta vissza a vezetőjüket, hogy megtegyék. Ettől a Switch 2 jó lesz, csak 7 éve is elavultnak számított a hardver, amit kap. De sosem ez adta el a Nintendo konzolokat.
2. A multiplatform címekhez nem NVN2-t fognak használni. Annyira különbözik az az API, hogy nagyon nehéz lenne arra portolni. Sokkal egyszerűbb a Vulkan API-t használni, amit szintén támogatni fog a Switch 2. Ennek az az előnye, hogy rengeteg motor eleve támogatja, illetve felhasználható direkten a már megírt. kb. 200 ezer sornyi shader kódbázis. Az NVN2-höz nagyjából 250 ezer sort kellene újraírni, ami túl sok munka, főleg úgy, hogy van olyan megoldás, ami ennyi újraírást nem igényel. A first party játékok valószínűleg maradnak az NVN2-nél.
3. A PS5 Pro jelenleg magasan a legerősebb konzol, amit vehetsz. És igen, szerencsére nem a CPU a gyenge pontja, hanem a GPU továbbra is. -
Sundesz
addikt
válasz
Quadgame94
#69145
üzenetére
2022 novemberi 4080 tesztben 670 USD Newegg árat írt a 3080-nak a HUB, a következő évi 4070 tesztben már nem volt 3080 kapható. Annál amúgy kicsit gyorsabb volt, 100W-al kevesebbet evett és volt +2 GB vram. Nem a 2020-as msrp-hez kellett viszonyítani az árakat, hanem az elmúlt 2 évhez (crypto, covid, chiphiány, rekord infláció). Ezt az 1200 usd-s 4080 meg is mutatta a pofátlan árazással. Miért vett volna bárki kicsit drágábban 10 GB-os 3080-at?
A mostani szeriát jogosabb lenne kritizálni.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Kajoszbobber
#69144
üzenetére
> Az nv úgy játszik az amd-vel mint macska az egérrel,
> szegmentalhatott volna úgy is hogy az amd dvga divízió kapitulál,
> semmiből se telne neki.Ha az nVidiának "semmiből se telne", akkor már rég megcsinálta volna.
amúgy nem hiszem, hogy kapitulált volna az AMD GPU divízió.
És az nvdiának elég baja, hogy
- egyrészt szétválassza a gaming és az AI szegmens-t ( az árazás terén )
- de annyira ne, hogy a Microsoft Co-pilot követelményeket a gaming is teljesíteni tudja.Ezen kivül,
az AMD az UDNA -val egyesítette az AI + Gaming -et, ( vagy legalábbis fogja )
ami megint visszateszi a térképre az AMD dvga csapatot.és az nVidia 80% piaci részesedéssel - nincs értelme árversenybe menni,
mert többet veszít az nVidia - mint nyer vele.
Az AMD CPU esetén - még amikor átvette Lisa Su az AMD -t,
akkor az AMD CPU részaránya se zuhant be 10% alá - akármennyire is jó volt az Intel.
Ha egy cég makacs, akkor nehéz letolni a piacról - hogy teljesen feladja. -
Quadgame94
őstag
válasz
Sundesz
#69142
üzenetére
Itthoni árakról nem tudok. Külföldi teszt oldalak amikor kijött hozták a 3080 árát és 550-600 dollárt írtak. HWU árváltozásos videóit néztem mindig. Már 2022 végén volt 650-700 dollár környékén 3080.
Viszont nézzük az MSRP árakat: 3080 699 USD, 4070 599 USD. WOW 100 dollár minusz. Na ez már valami

Nyílván tudom, hogy a 3080 nagyon drága volt kb 2 évig. Viszont a többi kártya is sokat ért. 93 ezerért vettem 5600 XT STRIX-et, majd 4 hónap múlva 190 ezerért adtam el.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Quadgame94
#69135
üzenetére
Az amd-nek is fontos, mert rájött nagy nehezen hogy kell az Rt erő, és kell a szoftveres polírozás nagyon az fsr-nek....
Elfogultságrol meg szerintem te, aki minden második nap tutibiztost tippel ne beszeljunk
Az nv úgy játszik az amd-vel mint macska az egérrel, szegmentalhatott volna úgy is hogy az amd dvga divízió kapitulál, semmiből se telne neki. Csontot dobott az amd-nek az meg úgy él vele ahogy akar. Körvonalazódik hogy fog.
Nagy csodákat nem kell várni... -
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94
#69138
üzenetére
Mert nem az, itt inkább a node limitál .
Szoftveresen rengeteget léptek elő, ami szerintem sokkal nagyobb meló, mint kihasználni egy sokkal jobb node perf/watt arányát és kész. -
Sundesz
addikt
válasz
Quadgame94
#69136
üzenetére
Ez elég nagy butaság. Szóval 3080 volt valaha is a boltban 265 ezer forintért? Vagy a használt, gari nélküli 3080-ea gondolsz, 10 GB rammal?
Busterftw: Szoftveresen sokat léptek előre, de ezt megkapta a korábbi RTX széria is. A MFG meg hagyjuk kategória.
-
S_x96x_S
addikt
(hardwarecanucks)
https://x.com/hardwarecanucks/status/1890846557462822969
"Still under NDA for the benchmarks but..... Strix Halo (Ryzen Ai MAX) is one of the most exciting things launched into the PC space in the last half decade. Full stop. AMD can't keep this as a one-off. If its followed up w/ Zen 6 + RDNA 4 next year...watch out."ha valaki nem tudná.
"AMD Ryzen AI MAX+ 395 “Strix Halo” APU Tested In 3DMark Time Spy: Radeon 8060S iGPU Offers Over Triple The Uplift Versus Radeon 890M" ( Feb 12, 2025 )
https://wccftech.com/amd-ryzen-ai-max-395-strix-halo-apu-tested-3dmark-time-spy-radeon-8060s-igpu-triple-the-uplift-versus-890m/
-
Quadgame94
őstag
Két versenyző van. És nagyon az látszik, hogy az AMD most is csak követi a zöldeket. Nem hoztak előrelépést, szegmentálással és az árképzéssel eléggé gyenge generációt tettek le az asztalra. Namost erre reagálni kell. Az AMD-nek lehet szerencse, mert így drágábban adhatja az elején a kártyáit, de a végcél miatt ez egyáltalán nem pozitív sem nekik, sem a vásárlóknak. Mármint, hogy az NV-t követik mindig. A saját kezükbe is vehetnék a sorsukat és árazhatnának jóval az NV alá, de most sem lesz így. Majd talán nyáron már ahogy beszéltük is jobb árak lesznek.
Az hogy kivel fog versenyezni még nem tudjuk. Az 5080 nagyon közelvan a 4080 Superhez, márpedig ha lesz 300W+ 9070 XT ezen a szinten akkor igenis annak a kártyának is versenytársa lesz. Főleg 800 dolláros áron.
MInt fogyasztó miért ne kritizálhatnám az NV-t ezért a generációért? Elnézést hogy jobbat és többet vártam. Ha az AMD-t kritizálni lehet, hogy az NV-t követi, akkor az NV-t is lehessen hogy szembeköpi a vásárlóit egy 5070-el.
-
S_x96x_S
addikt
> 32 GB-os Radeon lesz, de PRO verzióban, nem pedig klasszikus Gaming kiadásban.
én optimista vagyok
Lehet, hogy december óta változott a "haditerv" - vagyis gyorsan elavult a decemberi infód
és most gőzerővel elkezdik a 32GB tervezését.
https://videocardz.com/newz/speculation-grows-around-radeon-rx-9070-xtx-with-32gb-memoryÉs logikus is lenne.
- Ha az RDNA3 szériát teljesen ki akarja vezetni az AMD - a piacról,
akkor kell valami nagy VRAM- os alternativa.-Valamint Geohot - RED -es Tinybox -hoz is ideális lenne az olcsó 32GB -os kártya.
- vagyis ha az AMD azt várja, hogy a ROCm vonalra ráüljön a hobby közösség,
akkor kell olcsó és vonzó alternatíva.És majd lesz PRO-s is ECC -vel, drágábban.
-
Quadgame94
őstag
válasz
Busterftw
#69108
üzenetére
Az új szériára gondoltam. A szegmentálás és az árképzés ezt tökéletesn alátámasztja. GDDR7 is totálisan felesleges. Semmit sem hoz. Ebből egy jóval de jóval olcsóbb AD2xx refresh lehetett volna. RT magok sem erősebbek semmivel. Tensor magok erősebbek csak. Szóval ez mi ha nem a lesz@rás mintapéldája?
-
válasz
Quadgame94
#69135
üzenetére
Tehát az Nvidia hibája, hogy keveset lépet előre, az AMD most megvalósíthatná azt amit kommunikált és adhatná olcsón a középkategóriás kategóriás teljesítményt,de helyette inkább adják dárábban a kártyáikat mert elérheti a z 5070 Ti-t és nem az 5070-et? Milyen kifacsart gondolkodás ez?
Az AMD most még csak nem is az 5080 nal fog versengeni hanem újra, mint az RDNA1 idején a 70 es kártyákkal és komolyan az Nvidiát kritizálod előrelépésért? Egyszerűen elveszítettétek a reális gondolkodáshoz való képességeteket.
A Radeon idején legalább volt verseny a két cég között. Volt hogy fél év vagy egy év eltelt hogy kiadtak egy egy kártyát ,nem együtt debütáltak egy napos eltéréssel azonos teljesítménnyel.Akkor ösztönözték egymást arra hogy fejlesszenek. Most ez teljesen megszűnt. -
Quadgame94
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69110
üzenetére
Neked lehet fontos, de elfogult vagy így mindig úgy kell csavarni, hogy abból pozitívan jöjjenek ki. Nem a rasztert szrták le. Az árazás a lényeg. 5070 Ti lassabb lesz a 4080 Super-nél az ára meg bőven 900 dollár lesz
Ez ám az előrelépés. Lehet majd nyáron már lehet kapni 750-800 dollár környékén, de ez akkor sem valami nagy előrelépés. És igenis ez szerencse az AMD-nek, mert az NV szegmentálhatott volna másképpen és adhatta volna olcsóbban is, jobb ár/érték aránnyal őket. És akkor most tényleg 500-550 dolláros Radeonokról beszélnénk. -
S_x96x_S
addikt
"Speculation grows around Radeon RX 9070 XTX with 32GB memory"
https://videocardz.com/newz/speculation-grows-around-radeon-rx-9070-xtx-with-32gb-memory---------
+ Mindfactory
https://x.com/TechEpiphanyYT/status/1890770968013861372
🔥 GPU Retail Sales Week 5 & 6 (mf)
Record Radeon share
ℹ️ Units
AMD: 3865 units sold, 73.97%, ASP: 634
Nvidia: 1285, 24.59%, ASP: 471
Intel: 75, 1.44%, ASP: 293
ℹ️ Revenue
AMD: 2449413, 79.62%
Nvidia: 604922, 19.66%
Intel: 21940, 0.71% -
X2N
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69131
üzenetére
Azt lehet. A rommá veri az +23%-ot jelent? A 7900XTX meg Price/Perf-ben veri rommá a 4090/5090-est, és hatékonyságban sem annyira rossz.
-
X2N
őstag
válasz
deathcrow42
#69129
üzenetére
Amekkora előrelépések lesznek itt a jövőben chipletes dizájn nélkül szerintem a tesztelőknek kihívás lesz a 10%-os előrelépéseket prezentálni benchmarkokban. Jensen szerint 3nm fölött nem igazán éri meg chipletet gyártani így lehet még a következő széria is marad monolotikus.
5090-essel elmentek a kvázi a plafonig, ennél gyorsabbat nem nagyon lehet 2 év múlva se gyártani.
-
-
Petykemano
veterán
válasz
ggbuffon1897
#69088
üzenetére
Egy kicsit talán fokozhattad volna a kezdeti arcoskodást, hogy micsoda fegyvertény van.
A pofára esés szakaszból pedig kimaradt a "drágul a gyártás" (de azért vastag a profit), a "profitorintált cég, nem szeretetszolgálat", és a "túl kicsi a piac"
-
X2N
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69125
üzenetére
Mert nem a TSMC-nél lett gyártva a 30-as széria a 40-es széria meg át lett nevezve. Így az átlag nem fogja tudni összehasonlítani hogy mi mihez képest előrelépés. Jó lenne ha előbb az előző szériához hasonlítanád, és csak utána a versenytárs kártyájához.
-
Ez egy más dimenzió amit írtál... ez az indoklás annyi sebből vérzik hogy inkább a VS topik témája lenne, inkább elengedem..
A 6800XT és 7800XT ről beszélünk?
Akkor az RX 9070 az RDNA2 átnevezése? mert monolitikus? ne viccelj már.
A 4090 30 % kal van fölötte az AMD csúcs kártyájának az előző genes AMD hez nézve pedig 70 % kal ugyan azon fogyasztással, és mindegyik kártya kevesebbet fogyaszt ami párba állítható, és szerinted az AMD előrelépett az Nvidia meg átnevezett? -
-
X2N
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69120
üzenetére
20-as szériához hasonlítsd. Ne az AMD-hez.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
b. Az RX 7900 XTX nem fogyasztott jelentősen többet mint a 6950 XT. Csúcsáramok terén viszont sokkal jobb mint az előző 6900-as széria. Még annak ellenére se hogy chipletes dizájn... 30%-al gyorsabb is a kártya mint a 6950XT, és több vram-ja van, és nem DRÁGÁBB mint az előző kártya. -
-
X2N
őstag
válasz
Sundesz
#69114
üzenetére
Az kevés hogy volt raszter és RT teljesítménynövekedés ha közben a fogyasztás és az ár is nőtt. Ez nem fejlődés. A 30-as széria amúgy is botrányos volt a Samsung node miatt fogyasztásban. A 4070-es kártyának volt "normális" fogyasztása a teljesítményéhez képest a TSMC node-hoz képest, előrelépés nem volt.
-
lefordítom neked mit írtál le:
1, Fogalmad sincs mi volt a feltétel és a szerződés vagy megállapodás a két cég között,de biztos, hogy Nvidia mohó volt és elbaszta más cég ezért az árért sokkal több sebességet adott volna sokkal jobb feltételekkel.még úgy is hogy fogalmad sincs mit tud a Switch2.
2, Hála isten nem az Nvidia által fejlesztett NVN2-t hazsnálják, mert azószar, mert amúgy nagy gond lenne és NVN2 (bármit is tudjon az új API) mögött ott a Vulkan ami megmenti a fejlesztőket ettől.
3, Ps5 pro egy remek gép minden szempontból még a DF és egyéb oldalak mérései ellenére sem CPU korlátolt. Hála az égnek az AMD profi.. -
Pkc83
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69113
üzenetére
Én a Resi remakekre gondoltam elsősorban, azok eddig mind hiba nélkül futottak nálam, és nem kellett hozzá semmilyen kamu fps sem.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
Leszedtem az új monster Hunter benchet, és játszva a dragons dogma 2-vel nekem a capcom optimalizálásarol a hulladék jut eszembe nem pedig a "tisztelet a kivételnek" jelző....

A szoftver meg kéz a kézben jár a hardverrel, kvázi monopol helyzetben, impotens konkurenciával az árak ilyenek. A cégek nem szeretet szolgálatok, az ár amd oldalon is ennyi lenne ha valami csoda folytán fordulna egyszer a köv 50 évben a piaci állás. Látszik hogy a cpu bizniszben amint ütőképes az amd már is nem szégyenlős, már is nem a szegényebbek szamaritánusa....
-
Pkc83
őstag
válasz
Kajoszbobber
#69110
üzenetére
"Ez legalább annyira fontos mostanában mint a brute erő."
Igen fontos de csak azért mert a játékfejlesztők szarnak bele az optimalizációba.
Tisztelet a kivételnek, például Capcom.
Ha nem így lenne akkor a jelenlegi hardverek mindenre is elegek lennének raszterben mindenféle csoda dlls vagy fsr nélkül is."csak most raszter helyett leginkább soft részen lépett előre."
Ez rendben is lenne, ha a szoftvert nem brutális hardver áron akarnák eladni.
-
Kajoszbobber
lelkes újonc
válasz
Quadgame94
#69107
üzenetére
Úgy gondolom nem szarja le, csak most raszter helyett leginkább soft részen lépett előre. Most érkezett meg jópár ai fejlesztés szoftveresen, és ezekkel pakoltak meg a gent, nem raszterrel elsősorban. Ez legalább annyira fontos mostanában mint a brute erő.
Ezen kívül ha lesz@rna akkor nem adott volna ki halo szériát, top szériát, kozepkategoriat, és később alsó kategóriát...
Amd oldalon meg jön 2 változat ossza be mindenki, talán jön majd egyszer egy 9060 valami.... Van a 2 közt különbség.
Future szettben meg most már hirtelen fontos lett az rt
és ott lesz a legnagyobb előrelépés. Ki hitte volna
-
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94
#69107
üzenetére
"Az AMD egyetlen szerencséje, hogy az NV teljesen lesz@rja a dGPU piacot."
Hát, nem tudom te eddig melyik műsort nézted, de ez inkább az AMD-re igaz. -
Quadgame94
őstag
válasz
hahakocka
#69104
üzenetére
Vagy és/vagy. Az én tippem ebből indult ki, hogy teljesítményben XT felettlesznek, de XTX alatt. Ugyanakkor ez a slide már nem új és az OC AIB modellek simán elérhetik az XTX teljesítményét. Ehhez viszont 3x8 pin kell, meg 300W+ TDP. Ár... hagyjuk is. FSR4 + RT miatt lehet mondani hogy van nagyobb érték a 9070 XT-ben, de mennyi? Akit a jobb felskálázás és RT érdekelt az vett egy 4070 TI / Ti Supert vagy 4080/Supert.
Az AMD egyetlen szerencséje, hogy az NV teljesen lesz@rja a dGPU piacot.
Vagyis az MSRP valószínűleg 650 USD lesz, de az 260W TDP-s, puritán modellekre vonatkozik majd, amelyek XT +5% szinten ha hoznak majd. Talán. MInden drágább, 3x8-pines kártya pedig szépen 750-800-850 dollár lesz. Bruttó EUR esetében 750-780 MSRP-tól egészen 1000 EUR-ig.
A kereslet pedig majd eldönti végleg ezeknek a kártyáknak az árait. Ne lepődjünk meg ha lejjebb mennek majd májusra az árak. Én azt gondolom, hogy 3x8 pines 300W+ TDP-s 9070 XT addigra lesz 330 ezer alatt is. MIért? Azért mert 5070 Ti-vel azonos árban nem fog fogyni a kártya.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#90868690
#69102
üzenetére
Kérlek készíts egy alapos elemzés az utolsó két évre visszamenőleg
- összehasonlítva a TomsHW -rel.
egy excel táblába - linkekkel ..Vajon arányos a nagyobb piaci részesedés
a negativ hirek nagyobb arányával vagy sem?Ha jelenleg 90%-os az nvidia market share - akkor a
10 negatív hírből - 9 nvidia - és 1 amd -segyszerű arányossági probléma.
vagy te másképp látod?
- ha 50 % - 50 % -ot vársz el;
- vagy 90% AMD negativ hír 10% NVIDIA negativ hir ? -
S_x96x_S
addikt
válasz
#90868690
#69099
üzenetére
> Tudja mindenki nálad nincs olyan ami az amd-re nézve negatív
és a kivétel erősíti a szabályt.
https://prohardver.hu/hir/asrock_alaplap_leegett_egy_amd_ryzen.html
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Battlefield 6
- Vigneau interaktív lokálblogja
- BMW topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



4 évet késtek vele az NVIDIA-hoz képest. Ezért hivatkoznak második generációs AI gyorsítókra az RDNA4-nél.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


