-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-v-
addikt
válasz
CactuS #242398 üzenetére
Az X meg baromi rétegautó, azon belül a kinézete is még inkább rétegautóvá teszi
Az X egy motor
[link]
Hát van 3mas, az új korrekt méret, van hatchback meg sedan is, utóbbinak korrekt a csomija, az egy totál jó méretű autó, van CX30, CX5, 6-os sedan, kombi ... jó benzinesek több teljesítménnyel, biztos van igény amit nem elégít ki a mazda flotta de azért elég sokfélét adnak, más márka is pont ugyanolyan drága már vagy ha nem majd emelnek még idén 3x, amúgy meg csak arra válaszoltam h nem lehet ma már olyanba ülni ami nem szarik be
[ Szerkesztve ]
-
Ja, csak ~14 mFttől indul a 6os papíron, ami méretben értelmezhető lenne, de nem fizetik meg, sokan nem is szeretik a mostani 6-ost, mert magasabb embereknek szűkös felül - nekem is. De a benzinesek nem rosszak, csak a ceed benzinesekkel sincs gond, ami azért árban megint más liga.
Az X meg baromi rétegautó, azon belül a kinézete is még inkább rétegautóvá teszi. Flottás szinten értelmezhetetlen.
-
6030D
őstag
válasz
radi8tor #242330 üzenetére
Én is láttam a Lacikás videót, azért ott más az utak kialakítása is. Amiről beszélnek, hogy több órát mész egyenesen, az Európában nem is lehet, megvan, milyen gyakran kell kanyar az útba.
Én úgy tudom, hogy azért a legtöbb új kamion ilyen 90 környékén limitálva van szoftveresen, ezért fura ekkora eltérés. Pár éve volt a drogos srác, aki 140-et ment valami lejtős részen, mert üresben gurítgatta a szerelvényt. De ezt felfelé nehéz megjátszani.Qru: a kanyarban nagyon ritkán mérnek, mondjuk nem is baj, mert ha belefékez a trafi miatt, akkor abból lehet gond. Az elmúlt hónapokban a buszmegállóban mérték a Katalinpuszta felől jövőket (ott ugye vonatozol előtte, és végre van két sáv, ahol el lehet rúgni), ráadásul a 70 miatt későn jelez a Waze, ha a rendőrautóra rakják a jelzést, ezért én visszafelé már a lejtő aljába kiraktam.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #242374 üzenetére
Skoda azert ette rendesen a vizet, spriten azt is vezettem nem csak a gazolaj fogyit. :D Az olajszintet sosem neztem meg de gondolom szolt volna ha keves.
-
Integrale
veterán
-
rbalint88
addikt
válasz
CactuS #242380 üzenetére
“manapság már mindegyik szar, olyat vegyél, ami tetszik, így legalább addig örömet okoz, amíg nem megy szervizbe”
Biztato... Es meg igy se veszik pl az AlfakatSajat budzsebol nem tudom mit vennek napi jarosnak uj autot… egy rav4 kb, ami minden racionalisan elvarhatot tud, de messze nem szerelemauto es 17-18mihaly…
-
válasz
tepenzed #242355 üzenetére
Hát, Kia/Hyundai a dízel hibrid vonalon nagyot megy, az autók 60%-a 10k km alatt meghibásodik, mázli, ha nem motorcserés - ~100-as nagyságrendben van a flottában -. Szóval az a hibrid motorcsalád gázos.
De volt, hogy úgy vettünk át Arteon Shooting Brake-et, hogy egyből az átadáskor kellett garanciális javításra időpontot foglalni. 0 km és az már akkor is 20 mFt feletti autó volt, nesze neked Das Auto.
Viszont általánosságban szarban vannak a gyártók, kinél több, kinél kevesebb a gond. Értékesítő kollégám - aki előtte ~20+ évig Opelezett, Fordozott - szokta azt mondani, hogy manapság már mindegyik szar, olyat vegyél, ami tetszik, így legalább addig örömet okoz, amíg nem megy szervizbe.
-
brumi1024
veterán
válasz
BigBlackDog #242374 üzenetére
Párom G7-e (~130k km-rel) nagyjából 3-4 ezrenként jelzi, hogy kér, szóval azalatt elfogy egy liter.
-
kisza25
félisten
válasz
BigBlackDog #242375 üzenetére
Ok, de ha megy a start stop akkor tényleg nem fogyaszt álló helyben, tehát elvileg a bc-nek kevesebbet kellene csalnia
Szerencsére a 2013 as év pont víz választó volt, az i30 ba se start stop, se tpms, se euro6 -
Monya78
veterán
Ha már gyári hiba..jogger 0km-es kora óta tolatás+kanyarodás közben az első parkradar nemlétező akadályt jelezz...adtam neki időt, hátha elmúlik, de 3 hónap elteltével csak elvittem garis szervízre, ott újraprogramozták, de megmaradt a hiba, fejvakargatás közben azt mondták egy gyárilag ilyen
... mivel siettem elhoztam, de nem adom fel, sz..rul esett hogy hülyének nézik az embert.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #242375 üzenetére
Na ez egy érdekes észrevétel. Ebből azért adódhatnak eltérések.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #242368 üzenetére
Jah a Superb is ette a vizet 0 km-es koratol.
-
kisza25
félisten
válasz
BigBlackDog #242349 üzenetére
Lehet, hogy a bc alapból úgy van programozva, hogy mikor áll, akkor nem számol, mert eredetileg start stopos és nem veszi figyelembe, hogy ki van kapcsolva 🤔
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz
tepenzed #242355 üzenetére
"Nem tudom a németek most mennyire megbízhatóak..."
Jövő héten megy a Golf
olajcseréreszoftverfrissítésre, utána majd beszámolok a megbízhatóság növekedésről.Egyébként a másfél hónapja meglévő holttérfigyelő hiba kb. egy héttel ezelőtt eltűnt. Esős, pályázás közben jött elő és ott is szűnt meg. Próbálok rájönni, hogy mitől, de egyelőre nincs ötletem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #242349 üzenetére
Bubinal is annal pontosabb minel kevesebbszer szakitod meg az utazast.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
tepenzed
őstag
válasz
CactuS #242354 üzenetére
i30 kombi van igen. 7,8ért vettem áprilisban
Az tény, hogy ilyen árban csak Kia Ceed kombit találtam (itt mondjuk úgy látom ugyanazok a betegségek jönnek ki), illetve Skoda Scala, Scross lett volna (de azok sem voltak raktáron).
A műanyagokat még megszokom valahogy, meg hogy azért vannak hangok szarabb utakon, de hogy már második alkalommal megyek garanciális ügyintézésre, az kiakaszt, kormány csapágy csere, most a kipuf dob lesz valszeg és még ki tudja mi leszA klímánál alacsony fordulaton is hallok mostanában valami halk sípolás szerűséget.
Az akaszt ki leginkább, hogy ha ennyi gond van az alkatrészekkel, egy ilyen autó 10 évet tuti nem fog megélni, mindennel spórolnak. Amíg van gari, addig élvezem.
Nem tudom a németek most mennyire megbízhatóak, de legközelebb lehet inkább többet szánok rá. Vagy már mindenhol spórolás megy?[ Szerkesztve ]
-
válasz
tepenzed #242348 üzenetére
Ilyen áron mást nem nagyon kapsz most ekkora méretben, max Daciat. Árban a Skodánál mondjuk a fabia kezdődik itt. Az pedig az octaviahoz képest is egyel szarabb belteret kap. Focus majd 2 mFtvel drágábban indul. Illetve én a fauvé polo/golf belterétől se dobok akkora hátast, mint az újságírók többsége.
Ha jól emlékszem neked i30 van, beltérre a ceed egy fokkal kellemesebb lett volna. Hyundai imádja ezeket a kemény műanyagokat sajnos.
-
válasz
BigBlackDog #242349 üzenetére
Biztos hogy van benne valami, mert palyan ahol kevés az allas sokkal pontosabb. Az accord varosban csalt 4-5 decit, palyan pont volt vagy felé lott 1-2 decivel.
-
rbalint88
addikt
válasz
tepenzed #242348 üzenetére
Az hatosagi arassal is 4liter koruli fogyasztas, szerintem az az enyem kivajazott szakadekban lefele se tudna tartosan
az a “jo”, hogy ezek a minosegi kifogasok altalanosak, sajnos egyik markara se lehet azt mondani, hogy na ez a fasza, sajnos ennyi penzert ez jar, markatol fuggetlenul.
-
BigBlackDog
veterán
-
tepenzed
őstag
válasz
tboy93 #242346 üzenetére
Nem tudom, az tuti, hogy most 2 hetente tankolok 15ért és 780 km-t megyek el kb vígan,
előtte az elvileg 7-es átlagú fókával 24ért tankoltam és 600km-t mentem kb ugyanezen az útvnalonJa, hogy DCT, akkor bocsi
Viszont az biztos, hogy legközelebb koreai autót nem veszek, mert minőségileg vannak kivetnivalók bőven[ Szerkesztve ]
-
válasz
tepenzed #242342 üzenetére
Az k.rvara mindegy mit ír. Nekem a BC es a ratankolasos fogyasztas kozott 1-2 liter elteres szokott lenni
Erted ir 7,1-et, a valos meg 8,5. Az se mindegy hol hasznalod, palyan 130-nal nekem is hoz valos 6,5-et, de Bp-re ingazva inkabb 8 felett ker eddigi tapasztalataim alapján.
Start stop nekem ki van lőve. Meg ez dct, nem manual.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
tboy93 #242340 üzenetére
Ilyet nem vettem eszre, nekem meleg idoben 24, hideg idoben 22fokra van allitva, automata allason, intezze maganak. Ha nagyon cincalja a fordulatot, akkor erolkodik a kompresszor, lehet keves a gaz a rendszerben. Legalabbis ket idosebb autoval ez a tapasztalat.
tepenzed: nekem Bp-Budaors 8+, de volt 9,5 is egesz tankra nezve, dct valtoval es 17” kerekekkel. Startstopot hagyom, hadd dolgozzon. Shell 95 puru, oda szol a ceges kartya (pedig kiprobalnek mast is). Hosszu uton tenyleg tud keveset enni, egyszer egy 100km-es #focvischallenge erejeig megeroszakoltam magam es 3,7 lett. Palyan nekem utazosban 140 tempomat, sietosben 150+.
[ Szerkesztve ]
-
tepenzed
őstag
válasz
rbalint88 #242332 üzenetére
mhev fogyival azért vitatkoznék. Elvileg ugyanaz a motorom van, 1.5 TGDI MHEV IMT (manuális), 10.000 km-t tettem eddig bele (13 ezerrel vettem) és ennyire most 5.1-et ír.
Fele város, fele autópálya, kb így megyek, oké a városban sem araszolva általában.De pl tegnap éjjel leugrottam Balatonra, 240 km, szinte végig autópálya, 130 tempomat, 4.7 lett a vége. Sztrádán nagyon jó adatokat hoz. Városban meg folyamatosan kapcsolgat az auto start stop. Puruttya fostalicska 95. Szinte felére csökkent az üzemanyag költésem a fóka után.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
SCROSS fogyi: 2x400 km pályán nagyrészt, egyik irányba 6,4, visszafele 7,3. Odafele 130 GPS, visszafele nagyobb forgalom, ahol lehetett már tempomat 147, az GPS 140 körül van.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
dokee78 #242313 üzenetére
Igen ennyi, adóazonosító jeled legyen a közleményben és utald el arra a számlaszámra.
eBEV portálon csekkolhatod pár napra rá, már könyvelve lesz.
-
rbalint88
addikt
válasz
Jorus #242324 üzenetére
1700kilo uresen a legkonnyebb verzioja, S4-en innen egyik motor se tepi szet a kasztnit
az 1.8T raadasul szoftveresen elegge visszafogott, arra tenyleg kell a chip, hogy kigyogyuljon a nathabol. Enyem se lett agyig irva, 163 helyett max 185-190 lo, viszont 225Nm helyett kb 280Nm, na azt rohadtul erezni. De az OBK es Focus ST ellen igy is edeskeves
Alapvetoen eleg ebbe az autoba ennyi ero, ugyis kruzolni kell vele, elozni meg kenyelmesen lehet igy is.
Inkabb az a gond, hogy mivel turbos, nyaron a melegben erzesre sokat veszit az erejebol, lehet mar a hutok el vannak faradva. Majd telen megszakerti a szerelo, aztan amit kell, kicserelunk.tboy93: nyugtasson a tudat, hogy mhev mellett se lesz kisebb a fogyi
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
6030D #242326 üzenetére
Bírják ezek, nem kell félteni őket. Csak azért mennek lassabban, hogy ne boruljanak fel a kanyarban.
Pont a hétvégén láttam erről egy vidit, magyar kamionos ment ki az amerikai barátjához pár napra. Ott mesélte, hogy ők nem veszik vissza a gázt kanyar előtt, mert teljesen más súlyelosztása van az ottani kamionoknak, nem kell félni a borulástól.
És tényleg a roadmovie-ban látszik ahogyan még előzi is a kocsikat a belső sávban. -
6030D
őstag
válasz
radi8tor #242325 üzenetére
Meg van chippelve!
Mostanában többször volt olyan, hogy a váci "elkerülő" végénél ahogy elkezd emelkedni a szerpentin, a lengyel/török kamionos ugyanúgy tolta felfelé óra szerint 100-105-tel... nem tudom mit buherálnak meg, meg biztos nem 24 tonnával van rakva, de érdekes látvány, amikor a sík után nem veszi el és csak megy felfelé (70-es szakasz, azért a kanyaroknál befullad 80-90-re...
). Itt
-
radi8tor
MODERÁTOR
De jó, hogy tegnap nem volt 95-ös a kúton, ma kicsit olcsóbb lett a benzin:
95-ös benzin: 656,9 Ft/liter;
gázolaj: 788,9 Ft/liter.De a gázolaj botrányosan drága.
-
válasz
#48584626 #242314 üzenetére
Franciaországi nyaralás volt 5100 kilométer, és én isten bizony nem akartam a fillért szeretgetni de hiába akartam nem tudtam majd soha óra szerint 140-el menni annyian voltak (120-130-nak már örültem), így persze az is 6 literre jött ki. Egyszer tudtam lemenni Balatonra eddig óra szerint 130-al a 13k kilométerből az volt 6,9 (Rav4 FWD hybrid, bár állítólag AWD picivel jobban fogyaszt mert többet tud visszatölteni ez nem tudom igaz e).
-
#48584626
törölt tag
válasz
Gergőke88 #242311 üzenetére
Aha.
Én autópályán 140re állított tempomattal járok (ami 131 a valóságban), és az össz megtett kilométereim legalább 80%-a autópálya. Így jött ki a 7,5.
Stabil valós 140nél biztos eszik 8-9 litert ha nem többet, de ha jön egy sebességkorlátozás, vagy nagyobb forgalom, akkor máris visszaesik a fogyasztás.
-
dokee78
félisten
Bajban vagyok.
Az előző autómnak még be kellene fizetnem a Gépjármű adóját.
Annak idején csekket kértem,de el tűnt és sehol nem találom.Netem nem találom a lehetőséget hol tudom befizetni.
Nem rémik a számlaszám sem ahová utalni lehet .Valaki tud segíteni vagy menjek be személyesen?
Szerk.:
Vagy ennyi azaz a kékkel aláhúzott rész?[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
válasz
molnarpeter #242301 üzenetére
Nem merek vitatkozni a hozzáértőkkel én egyelőre egy csavarazómester hobbista szinten szétszedtem mindent. Hát egyelőre ugy vagyok vele, hogy ha nincs is nagy baj, lehet beszerzek egy komplett hengerfejet - ez lesz a hobbim hf csere mindenen
.
0.15 ajálnott szóval azzal vitatkozni nem tudok, ha nagyon kókány hangja lesz majd agyalok rajta, de vágom amit mondasz mostmár a lapkákkaluazon volt azt hiszem ilyen talán.
Természetesen főtengelyszimering ereszti az olajat, feszítők kb gyáriak, vízpumpa sincs a toppon... Kell ide új cucc gazdagon, szerencse hogy tök olcsó lett minden alkatrész manapság.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
molnarpeter #242302 üzenetére
Nekem is feldobta a YouTube, nem néztem meg. Csak legális, Magyarországon lepapírozható megoldás jöhet szóba. Mazda motorban még bizodalmam is lenne.
Snoopy: ipari hulladék, szétmálló dugattyú.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
stickermajom #242303 üzenetére
Ez jó, mert ha ennek nekimennek, akkor tuti eltöri a lökhárítót a keret éle.
-
kisza25
félisten
válasz
Tsebacsi #242289 üzenetére
Sose laknék Bp-en, de mikor oda kényszerülök tömegközlekedek, de volt, hogy 3-4 napot Blelléről ingáztam.
Egy hybrid felára legyen 2,5M Ft, a fogyasztás legyen 5liter vs sima benzines 10 liter. Különbség 5liter x1000x500 az 2,5M Ft 100ekm.
Vidéken 1,5- 2liter a különbség, tudom mert faternak hybrid niroja van. Itt 200ekm-t elmegyek -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Coyot #242299 üzenetére
Na az nagyon jó, hogy megúszta minden drága dolog 👍 Soknak hangzik, nem 0.15?
Arra gondoltam, amelyik fajtán nincs se csavar, se hidrotőke, csak ott maradó lapkákat kell variálni. Hézag mérő van amúgy ezres (legyen 1-5 között) nagyságrendben itthon és alin is, ha ellenőriznéd
Traktoron múltkor néztem, adott előkamrás motorra eredetileg 0.4-0.55 mm az előírás, ízlésemnek csattogós volt, újabb dugattyú kamrás motoroknál más dugattyú és hengerfej mellé finomabb 0.2-0.35 hézag szerepel a leírásokban, ezen felbuzdulva én is így állítottam be inkább.
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Milyen routert?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Asztalos klub
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- A kínai routerek mellőzését kéri az amerikai kongresszusi bizottság
- Meggyi001: Vegán? Nem vegán?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Gyúrósok ide!
- Ubiquiti hálózati eszközök
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest