-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
t.kristof
senior tag
válasz bitpork #90795 üzenetére
Igen. Sajnos nem adták a kocsihoz a vonófejet (levehető horgos), és most venni akarok egy új vonóhorgot rá mivel sem magát a fejet nem tudok venni( pontosabban igen, 60 ezer ujonnan) sem bontott vonóhorgot nem találtam. Tehát akkor nem elég kicserélni a két vonóhorgot, még kell a hivatalos beépítési papír + lesz egy új forgalmim?
Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
-
t.kristof
senior tag
Sziasztok!
A forgalmiban a K betű, típus-jóváhagyási szám (ha van) mi lenne? Nálam ez szerepel: E1*98/14*0151* . Ennek lehet köze a vonóhoroghoz?Az élet sz*r játék, de k**va jó a grafikája...
-
Motion_Blur
félisten
Bírom a villanyautós sztorikat, de ez nagyon adja:
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #90783 üzenetére
Milyen mókás, hogy pl. az OPC Caravanomra is 17" volt annó a legnagyobb, az 1.8-as Cabriohoz pedig opcionálisan lehetett kérni a 18"-t is...
Én annó a G OPC-n egy 3/4 évre kipróbáltam a Speedline 18"-t, ott a 215/40R17-es gyári méretre 215/35R18 volt a legközelebbi váltó...Lehetett használni, de jobban kellett figyelni az úthibákra, a komfort a KW Gewinde miatt alapból csorbát szenvedett, így sokat azon nem vesztettem
De hétköznapi mászkálásra nem jött be, kiállásra persze sokkal szebben mutatott rajta. -
Motion_Blur
félisten
válasz Magnum_ #90773 üzenetére
Felénk (Székesfehérvár) még nem volt olyan idő ezen a télen hogy meg tudjam dolgoztatni az ABS-t, pedig meg kéne mert másfél éve lett cserélve a kocka és azóta kb. 2x használtam, egyszerűen nincs olyan időjárás hogy a gumik, fékek gyilkolása nélkül tudnám daráltatni
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
kisza25
félisten
válasz szőröscica #90774 üzenetére
én mikor még kint dolgoztam egy direkt erre a célra való fóliát szoktam kívülről a szélvédőre rakni, mondjuk ott napi 50 cm hó is esett
pl ez reggel 8-tól 12-ig, és itt 3 oldalról védett helyen volt az autóSaint_: thx azért ma még próbálgatom, annyira meglepett, hogy el is felejtettem csúszkálni
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #90771 üzenetére
Sok gyártó külön matricázza a gépeket felszereltség/típus szerint. Enyémnél is csak a 16-os méret van feltüntetve pedig kijött 17-es és 18-as felnivel is gyárilag. Korminál meg ott van egy csomó méret még akkor is ha az nem az adott specifikációnak megfelelő. Pl rajta van a 205/55R16 miközben a gyári mérete 215/55R16 és a kettő még csak nem is váltóméret ugye...
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz Magnum_ #90762 üzenetére
En szivtam ma reggel. Sajnos nincs garazsom, szombat este meg lehullott a ho. Beteg voltam, ezert vasarnap nem mentem ki letakaritani az autot. Ma reggelre pedig a tegnap megolvadt ho rafagyott a kocsira, hat elszorakoztam vele egy ideig, mig levakartam. A jegoldo spray is megdolgozott az araert.
-
kisza25
félisten
válasz Magnum_ #90762 üzenetére
Na itt végre esik a hó, kipörgésgátló facán teszi a dolgát, de az ABS az valahogy nekem fura, volt már pár ABS-es autóm amivel bohóckodtam hóban és lehet, hogy a hó alatt, most le is van fagyva (sózatlan mellékutca), de mintha túl korán beavatkozna, és az eddig megszokott kicsi darálós helyett (drrrrrrrrrrrrrr), ez ilyen tu szünet tu szünet tu és érzetre, mintha ki akarna szakadni a kerék a helyéről, nem tűnik valami egészségesnek
ha sz@r az ABS, vagy kopott a fékpofa, azt azért csak jelezné az elektronika? nedvesebb úton is avatkozott már be, meg meg is állok vele facán, (nem visz egyik irányba sem) csak most hóban ijesztően hangos és löki vissza a pedált, mint a nyavala (majdnem szájba térdelem magam)[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
BigBlackDog
veterán
Mondjuk én kicsit rácsodálkoztam ezzel kapcsolatban a következőre; elvileg a "normál" felszereltségekkel lehetett rendelni 16-ös és 17-os méretű kerekekkel is újonnan S60-at (a nem R változatot). Viszont nálam a B oszlopon lévő matricán csak a 16-ös kerékmérethez ajánlott guminyomások szerepelnek, nagyobbról nem is tesz említést. A sportfutómű mellé járt a 18-as méretű felni, tehát szerelték ezt a típus 18-assal is. Ennek ellenére a kezelési könyv direkt kihangsúlyozza, hogy 18-as kerekek csak a sportfutóművel szerelt változatra tehetőek, mivel a polgári kiadásnál eléggé szét tudja cseszni a dolgokat a nagy pacsker.
Egyébként meg kísértenek a Civicek. Esti séta közben érdeklődött egy ételkihordó utca/házszám témában egy szedán 8gen Civic-ből. Már gyanús volt, hogy a belső világítás pont olyan kék, mint amilyen az ex Civicemben volt (amihez az egyik kedves fórumtárs adta a ledes fényforrást). Aztán feltűnően ismerős volt a szolid, hátsó spoiler is. És a végén kiderült, hogy az egyik fórumtárs volt Civicjével találtak meg.
[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
A nagyobb felnit mikor és hogyan kell beíratni a forgalmiba? Nekem az nem tiszta ezzel kapcsolatban, hogy az autómat (G Astra Cabrio) lehetett rendelni 18-as felnivel gyárilag, most vettem egy gyári 18-as Opel felnit hozzá, ezért szólhatnak? Feltételezem, ha gyárilag a 18-as gurult volna ki, akkor is ugyanígy üres lenne a forgalmim, nem lenne semmi megjegyzés.
Februárban lejár a műszakim, gondoltam beíratom, ha egyáltalán be kell.
[ Szerkesztve ]
-
Magnum_
nagyúr
válasz Magnum_ #90760 üzenetére
pár dolgot kiemelnék a cikkből:
- Dobogókő is mein Nürburgring
- ...ülésfűtés/hűtés gombokat... ---> Üléshűtés nincs.
- nagyon kéne bele a (nem négyhengeres) dízel.közben módosítottak menet valamit a cikken. Pl. a duplán röhögő szmájli elkerült feljebb a mondat végére és nem maradt hatásszünet
I humbly and respectfully decline™
-
kisza25
félisten
válasz BigBlackDog #90758 üzenetére
-21-ben meg belülről fagy rá a lehelet
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Magnum_
nagyúr
remélem, megelőzök mindenkit.
Kia Stinger tesztI humbly and respectfully decline™
-
-
tboldi
nagyúr
válasz proof88 #90749 üzenetére
Én a másik részre válaszolnék.
Szerintem illő egy kicsit lecsutakolni az autót, nekem nincs pofám mocskosan elvinni (kivéve, ha az időjárás miatt úgy is koszossá válna, mert akkor kb. mindegy).
Mondjuktegnaptegnapelőtt az eső miatt jó retkesen cseréltem olajat, de voltam olyan rendes, hogy elnéztem magamnak.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #90752 üzenetére
Carlson vagy a Sheron termékeit szoktam használni, már vagy 5 éve nem kapartam jeget.
Az OMV téli -60 fokig kevert szélvédőmosója nem kristályosodik. -15 fokban is rá merem fújni.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Mágus2 #90750 üzenetére
Van olyan jégoldó ami nem kristályosodik ki a szélvédőn menet közben? Vagy akár téli szélvédőmosó folyadék?
proof88: erre nincs tuti válasz, ha ilyen időjárás van (egy évben max. 3-4 nap) akkor érdemes járatni az autót és megvárni amig meleget fúj az ablakra és utána elindulni
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
bitpork
nagyúr
válasz proof88 #90749 üzenetére
Szia
A kérdésed az autózás nagy kérdőjele. Próbáltak már jégoldó spry-t (ami ugyanúgy ráfagy) meg ráolvasást is. Ha itthon használod akkor indítsd be , és járasd amíg takarítod maximum ablakra fújással. Amíg a lapátok alatt nem olvadt fel (nem számít h ki voltak hajtva!) addig nagyon figyelj a járatásra mert tönkremegy a gumi!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
proof88
addikt
Hello,
ezt úgy olvassátok hogy alapvetően kezdő autótulajdonos vagyok.
Ma volt az első olyan alkalom télen hogy jeges volt az egész autó, szóval elindulás előtt pár perces jégkaparás következett. Értelemszerűen először a kevésbé érdekes részekről lesodortam a havat úgy ahogy tudtam, utána nagyobb figyelemmel levakartam a lámpákról és szélvédőkről. Na és itt a lényeg, a hó alatt sok helyen némi jégréteg volt, ami most elég könnyen lejött, de miközben ezt csináltam még mindig esett a hó, és mire beültem a kocsiba, megint tiszta sz*r lett az első ablak, ami azt jelenti hogy még rá is fagyott kb egyből a ráesett hó. Tehát ha elindulok a kocsival akkor még mindenképpen jeges az ablak.Ezért kitaláltam hogy beindítom a motort, kicsit járt álló helyzetben hogy melegedjen, ezerrel fújattam a levegőt az ablakra de az első 10 percben kb hideg levegő van csak, azzal nem sokra megyek. Ráadásul bizonyos országokban eleve büntetik a motor álló helyzetben való járatását. Szóval gondolom ez annyira nem menő. Viszont ha csak gyújtást kapcsolok akkor meg sosem lesz meleg levegő ha jól sejtem, mivel a motor meg nem jár.
Szóval a kérdés: hogyan lehet felgyorsítani a jégkaparást indulás előtt? Konkrétan arra gondolok hogy ha letisztítom az első szélvédőt akkor ne faggyon rá az első 1 percen belül az ami ráesik, mert akkor nem látok ki rendesen, csak 10 perc múlva ha már elég meleg levegő fújja az ablakot.
Vagy lehet hogy egyből már járatnom kellett volna az ablaktörlőt és akkor nem fagyott volna rá addig sem semmi?21 éves B Corsa, nem tud ilyen fancy dolgokat hogy okoskulcsról előre szólok hogy kezdjen fűteni mert 10 perc múlva indulás.
A másik dolog, hogy ha nagyon mocskos időben szervizbe viszi az ember a kocsit, illik-e előtte kimosatni a kerékjáratoknál meg ilyesmi? Vagy a műhelyben megoldják ezt általában? Mert bringánál néhol feláras a szerelés ha elég mocskosan viszed be a bringát.
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #90747 üzenetére
akkor azért megy ilyen szarul, csoda, hogy az 1.2 16V egyáltalán megmozdítja
-
kisza25
félisten
válasz rbalint88 #90739 üzenetére
nem is így szoktam vele közlekedni
max volt a 160, de amúgy 130-nál 3600-at forog, 140-nél 3800-at, az 1,4 MPI kia az többet forgott ugyanennyinél, 3800 130-nál és 4000 140-nél (ha jól emlékszek)
nagyon hosszúra hagyták a fokozatokat ehhez a motorhoz, lehetne ezzel sokkal jobban is haladni (gyorsulás)
mondjuk 100-110-nél még visszarakhatom 3-ba[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
bitpork
nagyúr
válasz bajnokpityu #90743 üzenetére
Hát , kérlek alássan ez a szégyen van most ostoba és végtelenül sötét politikusok miatt. Valahogy csak nyerni kell választást. Az autózás meg telibe van kakkantva.
Én már elhatároztam h amíg megtehetem v6/2liter alá nem megyek. Ha már élhetetlenül szabályoznak, akkor meg taxizni fogok azon a pénzen. Lassan itt a nyugdíj (vagy a lábbal előre közlekedés -remélem ez hamarabb lesz mint a szép kornak nevezett nyomorgás), remélem még tartogat pár szépséget nekem
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bitpork
nagyúr
-
rbalint88
addikt
válasz kisza25 #90738 üzenetére
nem rossz, tényleg megfutja. az órán +5km/h az teljesen biztonsági kategória, sok csal ilyen sebességnél 10km/h-t is. mondjuk gyanús, hogy ebben se kell már beszélgetni ilyen sebességnél splash-t most megfuttattuk, átfordult a 40ezren (2009 végi autóról beszélünk ), pályán szépen vitte az óra szerinti 160-at, csak kiabálni kell már benne ott.
-
kisza25
félisten
Érdekes, néztem pár top speed videót i20- nál és a 75-84 lovas 1,25 mpi-nek ugyanannyi (175-180), mint a 100-120 lovas t-gdi nek, és az 1,4 mpi 100 lovasnak szintén
Egyedül az 1,4 crdi megy ~190-et
És nem a váltó miatt, egyszerűen elfogy az erő, pedig 1000kg körüli a bódé
Ahogy néztem óra szerinti 200- hoz ~130ló kell kb
Fura azért, mert a 64 lovas 1,2 fabia óra szerint ment 175-öt, igaz, annak 5.-ben az volt a vége (max fordulat)Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
veterán
válasz F_Zolee #90732 üzenetére
22k / db az sok, viszont ha 4 db ennyi, az igen jó.
Fényeznek is vagy csak porfestenek? Nekem inkább az előbbi kellene, mert csak 2-db-ot tervezek javíttatni. Köszönöm az infókat!brumi1024-nek is köszönöm, szintén 4 db?
Integrale: cool, kéne. 15-20 éve bagóért mentek.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
Adtam fel lottót. Most várok.
"Bad reklám is reklám too"
-
F_Zolee
veterán
válasz focvis #90722 üzenetére
Sokkal többet nem tudok mondani, mert nem én csináltam.
Itt a fórumon kaptam én is ajánlást. Alap szürke szín, 16os felnire kemény 22k volt. Szerintem jó lett az eredmény. Igaz egy-két valami szemcse féleség maradt a felnin de nem is 100k-s kategóriát képvisel. Csak ha keresi az ember a szemével akkor találhat rá. Sok felni rostokolt ott átadásra mikor voltam érte szóval nem ma kezdték. Vagy 3 hetet vártam rá bár nem volt sürgős. Ja helyileg XX.ker az autópiac környékén.
Kép.[link] Ha találtok hibát a felnin most az kosz nem leverődés...[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
válasz Magnum_ #90719 üzenetére
Én csak akkor mosatom a madarasteszkóban érintésmentessel ha száraz "meleg" időt jósolnak és nem kenem össze az első métereken, mert még olvad minden...tavaly tele is volt a tököm a hetekig tartó minuszokkal aztán sóztak mindent.
Más...nyári felni garnitúra bekészítve. Felni homokfújva-szinterezve-lakkozva, új gumi felpattintva. Én már várom a jó időt. Persze a tavaszt futómű felújítással kezdhetem, hogy minden klappoljon.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz EQMontoya #90679 üzenetére
Amit én full nem tudok hova tenni az a hyundai kona 1,6 t-gdi, mondjuk ha már nem szép legalább megy
Van belöle 4*4 is
Alaki nem tudja hova tenni i20 alapokra épül kia stonic teso[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
EQMontoya
veterán
válasz Integrale #90714 üzenetére
1.9 alap dezso chips nélkül, kézi váltó.
Ülés talán a 2. fajta, de bőr nélkül. Fura anyag, mint ha picit átlátszó lenne, és látszik alatta ilyen mehsejt szerű textúra. Nem néz ki rosszul, de szerintem nem elég puha és könnyen koszolódik.
A beltér minőségére egyébként nekem sincs panaszom, korrektül össze van rakva.
A hátsó lábtérben pont az volt a fura, amit mondasz, hogy az IS-hez képest nagy előrelépést vártam, mert amúgy is nagyobb autó, és még a sorhat sem viszi el a helyet, ehhez képest minimális a különbség.
Same rules apply!
-
Magnum_
nagyúr
I humbly and respectfully decline™
-
Integrale
veterán
válasz EQMontoya #90707 üzenetére
Az a dízel valami csipszes dolog lehetett, mert ilyen panaszt eddig nem hallottam, hogy tahó karakterű lenne a motor, na meg melyik a 6-ból?
A beltér valószínűleg alfatex volt, az kényes, velúr (szerű anyag), könnyen koszolódik, és általában leszarják a takarítást. Példának a 20+ éves Lanciában a bézs velúr gyönyörű állapotú, bolyhosodás persze van, de csak azon a felén ahol beszállsz.
A lábtér érdekes, szerintem inkább kicsi, kb akkora mint egy IS-ben vagy 3-as BMW-ben, csak azok hátsókerekesek, így védhető, viszont az ülőlapot érdekes, hogy említed, mert pont, hogy hosszabb volt a kategóriatársainál, a legtöbb tesztben ezt ki is emelték, de ez is ülés függő, van belőle többféle.
Műszerfal nekem is csak a jobban felszereltekben tetszik igazán, nem mindegy a szín. Minőségre azt tudta mint a többi korabeli, TC szerint az E90-nél pl jobb, ami sajnos nem nehéz ügy.
"Bad reklám is reklám too"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Motion_Blur #90711 üzenetére
Akksi milyen állapotban van? A saruk nincsenek beoxidálva? Lekötni, megcsiszolni, hátha csak ennyi. Bárhol lehet kontaktos az akksitól a gyujtáskapcsolóig.
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Menet közben is csinálja random, de ma pont egy körforgalomban ütött be úgy hogy a motor is leállt és a kormányt is csak úgy tudtam elforgani hogy majd leszakadt a helyéről... érdekes módon hidegindítás után soha nem csinája, legtöbbször akkor ha már pont üzemmeleg a motor. Van hogy magától el hagyja, de legtöbbször le kell állítani a motort és újraindítani.
3 éves autó, 100e km-el...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #90708 üzenetére
Nade akkor Brera, szépnek az is szép, de az legalább különleges.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Integrale #90706 üzenetére
Ültem a múltkor 159-ben, kicsit vegyesek az érzéseim.
Egyrészt kívülről gyönyörű az az autó, tényleg, kb. legszebb kombi, amit az elmúlt 10 évben gyártottak.
A beltér már kevéssé fantáziadús, szo-szó, szódával elmegy.
A kárpit minősége viszont már nem jött be, egyrészt nem elég puha, cserébe egy viszonylag keveset futott autóban is kopik. Ebben mondjuk a bőr lehet, hogy jobb, és azt általában szépre meg is csinálják az olaszok.
A dízel hajtáslánc kulturálatlan, nem nagyon lehet vele finoman közlekedni, kemény kuplung, tahó karakterű motor, a nagypapásnál minimálisan gyorsabban haladva már headbangelős lesz.Illetve amit nem értek, hogy hová lett a tér?
Mert látszólag kurva nagy hátsó lábtér van, de ez annak az eredménye, hogy a kategóriában kiemelkedően rövid a hátsó ülőlap. Tehát látszólag ott van egy csomó hely, de igazából így sem túl tágas, mert ugye bőven előrébb van a térded/lábszárad, mint az ülés, cserébe legalább kényelmetlen is, mert a rövid ülőlap nem támaszt alá rendesen.Szóval kombiként sem annyira nyerő, leginkább az első két személynek jó, de hosszú távon 4 emberrel nem utaznék vele szívesen, mert a hátsóknak szívás.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Integrale
veterán
válasz EQMontoya #90704 üzenetére
Lampanal meg egy 1.4 TSi es 2.0 TDi Octavia is odapockol, nagyobb temponal mar biztos fogy a lendulet, de en nem feltenem.
Qru: nem veszes, termeszetesen meg kell nezni az alanyt rendesen. Futomu is eleg tartos, de az olcso alkatreszeket el kell felejteni, gyari beszallitoja a TRW, azt kell venni tovabbra is, es nincs gond.
(Az FL utaniak konnyebbek atlagosan 60 kg-mal.)"Bad reklám is reklám too"
-
EQMontoya
veterán
Jaja, ez az egy baj van a 350Z-vel, elfelejtettek hozzá belteret csinálni.
Tomcsi: az Audi nagyon kemény, de leállóból előzésért legéppuskáznék bárkit, autótól függetlenül. Külsőből, jobbról még oké, de leállósávból azért talán ne.
Pöckölt PD-k állóból, lámpánál odapöckölnek esetleg, de pályán pl. esélytelenek, ha 150-ről kell megindulni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Integrale
veterán
Az az egyetlen benzines motor ami jó a 159-ben, a többi benzines mind Opel/GM motor, csak az 1.8 MPi jó azok közül.
Szerelők is inkább az 1.8 TBi felé terelik a népet, jó motorok, tartósak, sok fut közülük már 300 felett és nincs igazán jellemző probléma, fogyasztani azt tud, viszont akkor megy is, el lehet járni vele 7-8 körül is vegyesben, de az inkább andalgás. Plusz tartalék is van bennük bőven, ugyan az a motor van az első szériás Giulietta QV-ben 235 lőerővel, majd FL után 240 le, de már asszem alu blokk, (magyarul a 4C-ben levő motor), több német cég kínál hozzá optimalizálást a 159-ben levő tartósan bírja a 260 lőerőt 400Nm-rel, az újabbak 280-320 között.Ez a motor már az FL utáni 159-be került, szóval pár típushibát javítottak már, de azokra érdemes ránézni, csomagtérnyitó gomb, ablakemelők stb.
Viszont Magyarországon ritka, kicsi a választék belőle, ha van is eladó, az gyorsan elmegy.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile 2
- Yettel topik
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Linux kezdőknek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- EA Sports WRC '23
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Windows 11
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest