Aktív témák
-
eastsider
nagyúr
válasz Misi1979 #9906 üzenetére
mondjuk így élből hogy tudom megállapítani milyen rekesz kell? ha jól veszem észre ez az egyik legfontosabb dolog (hogy ne legyen túl sötét, avgy világos a kép)... vagy ezt ki kell tapasztalni? pl, ha megfordulok, full más fényviszonyok vannak-> más rekesz kell.
A záridő milyen összefüggésben van a képpel (jó azt értem, hogy mi, milyen gyorsan" exponál a gép, ill. mennyi ideig tart az), de más hatással van?[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz eastsider #9907 üzenetére
A rekeszelés leginkább a mélységélességgel való játékra jó, ugyanazt az expozíciót sokféle idő/rekesz/ISO párossal megkaphatod, mondjuk az ISO akkor jó, ha minél kisebb. [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Misi1979
őstag
válasz eastsider #9907 üzenetére
Konyhanyelven szólva: (gyors mozgás megörökítéséhez) minél kisebb záridőt alkalmazol, annál nagyobb lesz az esélyed az éles témára. Viszont a záridő csökkentésével a téma egyre "sötétebb" lesz, ezt kompenzálnod illik a többi tényezővel.
Mozgás, pl sétáló emberek fényképezéséhez célszerű kitapasztalnod, mekkora a legnagyobb zársebesség, amit még bemozdulás nélkül ki tudsz tartani kézben.
A kismókusok kenyérre is kenhetik.
-
eastsider
nagyúr
használtan, de karcmentes, fóliás 2400expo, 2 akksi, kitobi, samsonite táska, 152cm-s állvány, home made vízmérték(naggyon komoly ) 80k volt. (kipróbáltam, megnéztem laptopon a képeket stb, adásvételi...)
tényleg egyszerű kezelni. egy kompakt után is.(jó persze, mint fent látod, vannak problémák, de ez természetes, első DSLR-nél...)
jorden06: nemtudom, hogy kezeli-e, de eddig 3 kingston SD karival próbáltam, és nem csinált egyikkel sem semmit. microSD, microSDHC ment a micro SD olvasóban.
jah a Sandisk SD-t olvasta...
a gépnek semmi baja kingston SD-vel
kell egy másik kártyaolvasó GRRR[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
válasz Misi1979 #9917 üzenetére
alap ott, laptopon azért is vittem
de több expot ki sem néznék belőle. semmi kopás.mint látjátok, még akitobinál is én vagyok a szűk keresztmetszet... de belejövök azthiszem meg a levendulánál vannak szorgos méh-modellek
észrevettem, ha 55mm a fokális távolság (ez a max) olyan szép háttérelmosás lesz, hogy az csuda (főleg pl a fenti virágoknál), >55mm-en, pedig sokkal rosszabb...
nem látom, hogy sérültek volna a képek. majd, ha ilyesmit vezsek észre, veszek egy sandisket. gondolom már úgyis olcsók.
az exp. kompenzációt mennyire "kell" használni? úgy vettem észre azt nem lehet "1klikkel" váltani, olyan dinamikusan
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz eastsider #9910 üzenetére
A legegyszerűbben a vékony csövön illetve vastag csövön töltött edénnyel szokták ezt magyarázni, ha kisebb a cső sokkal később telik meg az edény. Szűk rekeszen /a 36 -os már nagyon-nagyon szűk/ sokkal kevesebb fény jut be, ezért sokkal kell növelni a megvilágítási időt a helyes expóhoz.
Ezt a gépen láthatod is, mikor kiírja az expozíciós időt...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
jorden06
senior tag
-
Misi1979
őstag
-
eastsider
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz Misi1979 #9921 üzenetére
nem tudom, de nagyon régóta, már a D70 idején is rengeteg Kingston panasz volt nem csak nálunk, külföldi fórumokon is
az is aligha véletlen, h a Nikon kézikönyvek sem említik az ajánlott kártyamárkák között, míg pl. Sandisket, Lexart, Panasonicot, Toshibát igen
ha pl. Sandisket veszel és "Hama Kft" szerepel a garlevelén, akkor nyugodt lehetsz az eredete és a minősége felől - ezen szerintem nem érdemes spórolni
-
eastsider
nagyúr
kezdem kapisgálni a dolgokat...
a matematikai kiszámításnál mire gondoltatok? olvastam a cikket, de annyira nem értemavgyis, ha egy rekeszt növelünk 1,41x-el (egyel növeljük), akkor kétszer akkora záridő kell? vagy mi?(vagyis kétszer "gyorsabb")
-
eastsider
nagyúr
-
eastsider
nagyúr
válasz Szten Márs #9934 üzenetére
köszi így már sokkal tisztább
akitől vettem M-ben nyomta, azért gondoltam... de akkor nem csoda, h nehezen találtam el a dolgokat
nem baj, így legalább megismerkedtem naggyából a géppel, lőttem avgy 400 képet (ezek próbálgatások)
így azért már jobbak
vihar lesz, lehet kimegyek valahova fotózni. érdemesebb kocsival menni?
lemegyek a balcsira. tuti érdekes
pl egy statikus tájképnél inkább blende előválasztást válasszunk? mozgásnál meg záridőt?[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz eastsider #9935 üzenetére
Ahogy mondod. Bárminemű témánál, ahol a mélységélességet akarjuk uralni, a blendeelőválasztás a jó mód, így tájképnél is, de pl portrénál is, meg még sok mindennél. Ahol a bemozdulást akarjuk ábrázolni, vagy épp a mozgást kimerevíteni, ott meg a záridő-előválasztás. Arra azért figyeljünk, hogy ne állítsuk lehetetlen feladat elé a gépet záridő-előválasztáskor, pl kevés fényben hiába akarunk 1/1000-es seccel lőni - szóval alkalmazkodni kell vele a körülményekhez.
-
Carsee
tag
válasz eastsider #9918 üzenetére
Az expozíció kompenzációt azért érdemes jobban átfutnod. Nem mindig mér jól fényt a gép(vagy éppen szeretnél picit módosítani rajta), ezzel tudod felülbírálni. Ha ezt állítod akkor az a későbbiekben is minden fénymérésre vonatkozni fog, nem úgy mintha mondjuk egy picit szűkebbre(tágabbra) veszed a rekeszt vagy hosszabbra(rövidebbre) állítod a záridőt.
-
dabgergo
őstag
Szerintetek sok egy "új állapotú" SB-800-as vakuért 74ezer Ft?
(Én annak érzem, de nagyon kéne majd egy... és pillanatnyilag ez az egyetlen használt amit találtam, aproneten van még egy csomó de azokat már mind elvitték.)[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
van egy témám. félárnyékos. "A" programmód. legnagyobb rekesz(legkisebb F érték,a rekesz full nyitva), mégis sötét.
[link]
(ez csak méretezve lett) ha PS-ben nyomtam egy auto szintek, színek, kontrasztot, maradt ugyan ilyen a kép
ezt miért van?
ha az expozíció kompenzációt "-"ba állítom, akkor gyorsabb is lesz a záridőavgy mégsem sötét ez?
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9944 üzenetére
határozottan jól döntött a fénymérés, még éppen nem zavaró mértékben beégetve az égboltot!
ha ezen javítani akarsz, PS-ban a Shadow/Highlight funkcióval húzhatod föl a sötétebb részeket, a kamerában (vagy Nikon RAW konverterben) pedig a D-Lighting funkció szolgál ugyanerre
ilyen helyzetben egyébként érdemes ráderíteni az árnyékban lévő témára (akár a beépített vakuval, akár világos, csillogó lapokkal), hiszen ha + expókompenzációval világosítasz a képen (a - kompenzáció sötétít), akkor már reménytelenül be fognak égni a világos részek
másrészt ilyen körülmények között teljesen fölösleges ISO800-at választani!
az ilyenkor csak ront a helyzeten azzal, h szűkíti a kamera dinamika-tartományát... -
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9946 üzenetére
nem auton érdemes használni a S/H-ot!
van egy "more options" gombja, akkor válik lehetővé, h egyenként részletesen állítgasd a sötét és a világos részeket, a mértéket és a hatóköréta NIkon féle D-Lighting egyébként jobb a sötétebb részek felhúzására, de a legjobb mindig a derítés, mert a szoftveres beavatkozás zajt is növel, még ISO100-on is (mert az ilyen felhúzás valójában szoftveres, lokális "ISO boost")
-
eastsider
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #9948 üzenetére
szépen alakul!
a beépített vakuról azt kell tudni, h ezen a vázon asszem 1/200 a szinkronideje, ezért nem tudsz tetszőlegesen tág rekeszt választani mellé (az ahhoz szükséges zársebesség már rövidebb lenne ennél), de mivel itt 1/40 volt az idő, 2 blendényit még mindenképpen tudsz nyitni a rekeszen, ha a háttér erősebb elmosása a cél
-
eastsider
nagyúr
válasz Degeczi #9949 üzenetére
köszi!
akkor jól vettem észre, hogy minél jobban nyitva vana rekesz, annál jobban el van mosva a háttércsináltam közben egy ilyet is: [link]
olyankor mi a teendő, ha a rekesz nyitva van teljesen, és mégis sötét a kép. távoli a téma, és világos (a fent linkelt autó, csak messzebbről) szóval napsütésben hiába vakuznék rá
igen 1/200, ahogy észrevettem én is. köszi az infót
[ Szerkesztve ]