Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
sőt, átlagos otthoni használatra kimondottan jobb is a 6 Mp: az 5 MB körüli RAW file-okból még kis kártyára is rengeteg fér, nyugodtan dolgozhatsz folyamatosan ilyen módban; a gépen archiválva sem visznek el sok helyet; és a PC teljesítménye sem kell egetverő legyen a feldolgozásukhoz, még Nikon Capture NX-et használva sem
a többletfölbontás persze hasznos lehet, ha nagyon nagyot kell vágni egy képen - de ez ritka, hiszen ha csak mód van rá, már a kompozíciót igyekszik úgy beállítani az ember, h túl nagy vágásra ne legyen szükség
-
NomAAd5
csendes tag
Valószínűleg megint olyan kérdést teszek fel, ami túl "elvont", de motoszkál bennem... felteszem, végülis ilyesmire jó a fórum.
Őszintén nem értem, hogy miért van az, hogy több cikkre vagy bemutatkozásra is emlékszem, ahol elismert vagy jó képeket készítő fotósok azt írják, hogy Canon-t használnak, de nem olvasok túl sokszor olyasmit, hogy ilyen emberek Nikon-t használnak (Írhatnék Olympus-t vagy Pentax-ot is, de én a Nikon-t kedvelem. :-D). Miért van ez így? Mintha többen mondanák, hogy Canon-juk van, pedig úgy tűnik, hogy a gyakorlatban elenyésző a különbség a gépeik között,. Vagy rosszul tudom?
-
NomAAd5
csendes tag
válasz Degeczi #9204 üzenetére
Igaz, nem attól lesz jó egy fénykép, hogy milyen gyártótól származó felszereléssel készült.
Felmerült bennem is az, hogy egyezségük van a céggel, azért csinálják... szinte biztos, hogy van ilyen, mert arról nincs szó, hogy annyival jobb lenne, hogy azzal "dicsekedni" lehetne.
Kicsit kellemetlen mellékhatása ennek az, hogy az többség, aki megengedheti magának, hogy DSLR-t vegyen de nem néz utána jobban, az nem Nikon-t (vagy Pentax-ot vagy Olympus-t) vesz, hanem Canon-t, mert arról annyit hallott, azt annyit látta, és biztosan azért, mert az a legjobb. (Vannak elvitathatalan eredmények, amik a Canon jó hírnevét öregbítették az elmúlt években, ellentétben más gyártókkal, ez kétségtelen, de számomra úgy tűnik, hogy ez a helyzet változóban van.)
Persze a Canon-nak több pénze van népszerűsíteni magát. Kicsit olyannak érezem, mint amit a Sony csinál, amit sokan azért vesznek, mert sokat hallanak róla meg jót mutat magáról, van/volt egy-két kiemelkedő terméke, holott nem mondhatni, hogy egyöntetűen jobb lenne másoknál.
-
NomAAd5
csendes tag
Lemaradtam a szerkesztésről...
Úgy gondolom a D5000 remek igásló lehet a Nikon-nak - ha nem árazzák felül és nem lesznek bosszantó hibái -, hogy felzárkózzon pénzügyileg, és ezzel a géppel talán jobban be is tudja írni magát a gyártó a köztudatba.
-
Degeczi
nagyúr
válasz NomAAd5 #9205 üzenetére
pl. egészen az utóbbi évekig tényleg annyival jobbak volt sportfotóra a Canon megoldásai, h egy-egy közvetítésen csak a rájuk jellemző fehér színű telék tömegét láttad...
de aztán ez kb. kiegyenlítődött, már nincs így
(önmagában a D3 miatt is sok profi sportfotós váltott Nikonra)ha pedig támogatnak vkit eszközökkel, szerintem teljesen rendben van (asszem Máté Bencét is segítették), és persze érthető, ha egy kis reklámot kapnak cserébe
az igazi profi úgyis a feladathoz legjobban illeszkedő eszközt választja, nem a márkahűség dönt
(ezért tetszett pl. egy másik topikban nemrég ismét fölmerült régi téma, amikor a Corpse Bride film forgatásához Nikon obikat használtak Canon vázakon)amerikai filmek alapján viszont kimondottan azt gondolhatnád, h a legtöbb cégnél Macintosh számítógépeket használnak, még olyan feladatokra is, amikre nem ideális - az afféle reklám nekem sem tetszik
-
Degeczi
nagyúr
válasz jorden06 #9208 üzenetére
roppant kicsi az esélye, h hivatalos forgalmazótól szerezné be - kben nem lenne olcsó...
ha pedig Kínából rendeli, már nem rajta, nem az ő megbízhatóságán múlik, hanem az ottani, ismeretlen eladóén (aki szintén valszeg csak beszerzi valahonnan - így könnyen lehet, h nem is minden szállítmány eredete azonos...)
szóval nagyon nem nem ajánlott, mert mégegyszer: több évre veszel egy pár ezer Ft-os eszközt, így egy minimális, élettartamra lebontva elhanyagolható spórolásnál sokkal többet számít, h biztonságban legyenek a megismételhetetlen képeid
-
jorden06
senior tag
válasz jorden06 #9210 üzenetére
mod:
A tárhely befolyásolja a minőséget? Gondolok itt 4gb vs. 8gb. Nem rontja a kártya minőségét? Érdemesebb beruházni 8-re?De ha már megrendeltem a cuccost, kihozták, és akkor látom, hogy mégse hivatalos forgalmazó, és nem kóser a dolog, akkor cseszhetem
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
válasz jorden06 #9212 üzenetére
Sandisk hivatalos forgalmazók
[link]rámégy a térképre melyik megye érdekel és kiadja kik a hivatalos kiskereskedők
edigital, fotomarket, artwork, electro world, media markt, saturn, e-bolt
csak hogy a nagyokat említsem
ezek közül ahogy néztem az e-bolt árai a legjobbak
és egy 8gigás kártya olcsóbb mint kettő darab 4-esmár csak azt lenne jó tudni hogy a 8 vagy 4gigás a gyorsabb-e
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
bemailb
csendes tag
Hali. Kérdésem lenne: Fontolgatok egy Nikkor 50mm-s obit 1,4 fényerővel. Namost két lehetőség van:
Egyik: AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G
Másik: 50mm f/1.4D AF NikkorEgy D700-as testen szeretném használni. Kb. egy árban vannak az obik de olyan kevés info van róluk a neten, vagy csak én vagyok béna...
A D jelölés a Nikonnál azt jelöli. hogy az obi a vakufényméréshez távolság-infoval szolgál,
a G jelölés meg azt, hogy nincs rajta rekeszálító gyűrű, vagyis a gepen kell ezt állítani ami nemtudom hogy elony vagy hatrany... eddig en mindig a gepen allitottam es sosem volt vele gondom...
Namost a G-nél van IF tehát belső élesítés, es SWM motoros. Mivel egyenlőre nem használtam vakut, így nemtudom, kell e nekem a D esetben írt távolság info. Viszont késobb mindenlépp szeretném kipróbálni a vakuzást mondjuk egy SB-900 Nikon vakuval...
na most akkor melyiket válasszam? ill. melyiket miert?
Pls. help...
...köszönöm -
Degeczi
nagyúr
válasz bemailb #9218 üzenetére
szerintem még kényelmesebb is a váz tárcsáján állítani (+ott finomabban lehet, mint az obin, ahol többnyire csak teljes rekesznyi ugrásokra van mód)
de ha rekeszgyűrűs obid van, normál esetben azt is lock-olod a szélső állapotában, és a váz veszi át az irányítást = ugyanúgy használod, mint ha "G" lenne!
manapság belépett egy új szempont is: videófelvételnél rekeszgyűrűvel kikerülhető a kamera auomatikája, sokan ezért választanak ilyet obit
de a D700 miatt ez gondolom nem szempont -
bemailb
csendes tag
Hmm kozben olvasom, hogy a D a High End testeken gyorsabban fokuszal mint a G... Ilyenrol tapasztalata esetleg valakinek?
-
Degeczi
nagyúr
válasz bemailb #9220 üzenetére
teljesen vázfüggő - de egy nagyobb vázon könnyen lehet, h a váz motorja gyorsabban dolgozik egy adott obival, mint annak saját motoros változatával
(olcsóbb obik esetén ehhez még nagy váz sem kell, mert ott gyakran egy gagyi motorral tudják le a "D40 kompatibilis"-é alakítást)de nehezen tudnám elképzelni, h az AF-S 50 kimondottan lassú lenne, legföljebb még gyorsabb lehet a másik, pláne D700-on
-
bemailb
csendes tag
-
Degeczi
nagyúr
válasz bemailb #9223 üzenetére
hát akkor tiszta sor, vedd azt...
a teszt szerint egyedül teljesen nyitva, 1.4-en nagyobb a vignettálása, és ugyanott életlenebbek a képszélei, de már minimális rekeszeléssel is helyrejön
(bár szerencsésebb lenne FX tesztet találni - de köztudottan nagyon jó obi az 50/1.4, aligha teljesít rosszul FX vázon sem, akkor arról sokfelé lehetne olvasni)
árban pedig lényegesen kedvezőbb, mint az új -
TeeJay
félisten
válasz jorden06 #9215 üzenetére
a Sandisk Ultra II-es SD kártyára pl 15MB/sec van írva ami ha jól tudom az írási sebességre vonatkozik. tehát minimum ennyivel lehet rá írni, az olvasás róla gondolom még gyorsabb tippre akár 25-30megabájt is lehet ha jó a kártyaolvasó.
2darab 4gigás egyedül akkor éri meg ha nagyon gyorsan telefotózod a kártyát mert így amíg az egyikre fotózol a másikat tudod már tolni fel gépre/laptopra, bár én ha vennék DSLR-t én egy darab nagy kártyát vennék és kibírja az évekig
nekem Kingston SD kártyák vannak évek óta és azokkal sincs soha baj, akkor a Sandisk vélhetően még jobban fogja bírniMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
jorden06
senior tag
# Írási sebesség és olvasási sebesség: 15 MB/sec.
# Olvasási sebesség: 10 MB/sec.
Na ez nem tudom mi [link]Én is eddig, 1 db. Kingston kártyát használtam, de most a DSLR-hez kell egy kicsit több is.
Na majd beugrok a közelbe vmi MM-ba, vagy EW-be, és akkor a házhoz szállítást is megúszom, és valószínűleg erkó -
TeeJay
félisten
válasz jorden06 #9229 üzenetére
szerintem téves infót írtak ki rá...
ami rá van írva sebesség az az írásra vonatkozik hogy minimum annyit tudnia kell.
ha meg az írás ennyit tud akkor az olvasás még gyorsabb ezt szinte mindenki tudja.SDHC-nál is ugyanígy van Sandisk esetén
Ultra II-es SDHC kártya 15MB/sec minimum írás
az olvasás meg kitudja mennyi de gondolom bőven több 15megabájttólMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
saferszky
csendes tag
Ma voltam a Saturnban, megfogdostam a D60-at. Nagyon testzik fogásra, a menüje kézre áll, kezelhető, és az angol nyelvezete sem zavar. Egy kérdésem viszont lenne. Hogy DSLR-eknél, amelyeknél nincs LV, annál hogy bírom tökéletesre belőni a fehéregyensúlyt? Mert ugye nem látom az LCD-n a változásokat...
- Megölte mind a hármat? - Négyen voltak.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz saferszky #9232 üzenetére
Nem, azt nem látod. De általában az előre beállított módok, mint napfény/árnyék/izzó egész jók szoktak lenni, másrészt sok esetben mérhetsz fehéregyensúlyt mondjuk egy fehér lap segítségével (hogy D60-nál ilyet tudsz-e azt spec pont nem tudom), harmadrészt, ha RAW-ban dolgozol, akkor utólag konvertáláskor olyan fehéregyensúlyt állítasz be, amilyet csak szeretnél.
-
saferszky
csendes tag
válasz t_a_m_a_s #9234 üzenetére
Köszönöm, szerintem rosszat kérdeztem, mert ezekkel a fogalmakkal nem vagyok nagyon tisztába.
Szóval melyik az a beállítás, amivel azt tudom beállítani, hogy a kép egyik része ne legyen kiégett, vagy alulexponált? Ez az expozíció-korrekció? Mert ha ez az, akkor én erre értettem a kérdésemet, csak ezekkel a fogalmakkal nem vagyok nagyon tisztába. Tehát ha látom a kompaktomon, hogy fotózok egy naplementét, és látom, hogy a hegy alulexponált lenne, akkor megnyomok egy-két gombot, és máris jó, viszont ezt DSLR-el hogy oldom meg? Vagy rutin kérdése az egész?*
*Elnézést a Nikonosoktól, csak lusta voltam most Copy/Paste-elni a megfelelő topicba.
- Megölte mind a hármat? - Négyen voltak.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz saferszky #9235 üzenetére
Igen, a fehéregyensúlynak ehhez az égvilágon semmi köze, szóval valószínűleg összekeverted a fogalmakat
Amúgy igen, expókorrekcióval tudod megoldani, amit akarsz és igen, rutin kérdése a dolog. Nagyjából tudja az ember, hogy milyen hatás eléréséhez milyen expókompenzációt kell alkalmazni. Vagy/és milyen fénymérési módot a mátrix helyett.[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
vettem egy "spack grabber" nevü terméket ami elvileg arra van, hogy a körtefecskendővel le nem szedhető dolgokhoz hozzáérintem az ehez az akármihez hozzátapad és bingó.
a hatása elég kellemetlen lett, bár a portszemeket leszedtede 2-3helyen is vmi "ragacsot" otthagyott a CCDn, ami bár rekeszelve megnézve "csak" akkora mint a porszem de ezt csak Nikonék tudják pöpecül leszedni (BPen).
végülis F11alatt észrevehetetlen de akkor is... ne vegyetek ilyen spac grabbert....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Stitch
őstag
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz t_a_m_a_s #9238 üzenetére
Ilyen pl canonnál nincs? Mert van egy olympus vázam, az is tudja. És szerintem is nagyon hasznos. Bár aki hülye (=én), annak az se számít, mert tavaly mikor feljutottam egy hegyre egy érdekes út keretében, és nyáron rövidujjú cuccban (=voltam annyira hülye hogy nem készültem) 7 fokban a szélben gyönyörű helyen sikerült fényképeznem, akkor csak este a szállásra visszaérve sikerült észrevenni, hogy a képek 90%-ánál olyan beégések vannak, hogy öröm nézni. És kb valószínű hogy az életben oda még egyszer el nem megyek.
Szóval hasznos funkció, csak legyen annyi eszünk hogy ott és akkor használjuk is
-
t_a_m_a_s
őstag
Nem tudom, de gondolom tudja a Canon is. Én szinte mindig villogós üzemmódban használom a képek visszanézését, bár a jelenlegi tudásommal nem minden esetben tudom kiküszöbölni a beégéseket, de legalább igyekszem minimalizálni őket...
Arra meg valahogy külön fel kell készülni, hogy a megismételhetetlen képeket az ember milyen módban, formátumban, példányban stb fotózza.... És hát ezen a téren is vannak még hiányosságaim nekem is (De így legalább kénytelen leszek visszamenni Krakkóba meg Maranellóba )
Holnap majd jól beletépünk...
-
Degeczi
nagyúr
én egyáltalán nem rajongok a "villogós mód"-ért, nem is használom szinte sosem:
- csak a fehér-közeli részekre figyelmeztet - arra nem, ha mondjuk csak a piros csatorna telítődne teljesen!
- gyakran fölöslegesen majrézik (a villogás még nem okvetlenül jelent beégést!)
- és persze függ a fehéregyensúlytól isemiatt aztán úgysem kerülhető meg az RGB hisztogram figyelése (bár a fehéregyensúlytól persze az is függ), azon meg rögtön látszik a tényleges beégés - így pedig fölösleges a villogtatásos bohóckodás
-
jorden06
senior tag
válasz Degeczi #9247 üzenetére
Én is így vagyok vele. valamikor semmi szükségem rá, de nagyon villog, ami (nálam) rontja teljesen az összképet, néha nem tudom megállapítani a fotóról, hogy jó-e vagy sem, mert villog...
apropo, még a gép beszerzése elején nyomkodtam a gépet (mikor nem tudtam, hogy mi van mivel..) és bekapcsoltam ezt a funkciót.. utólag, nem nagyon találok a kikapcs. funkcióra. tanács?
Aktív témák
- Túra és kirándulás topic
- Villanyszerelés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Építő/felújító topik
- Napelem
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Sony NEX-3 objektivvel eladó
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)