Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz kiraly.andra #10449 üzenetére
mint fej-portréobi rövid kissé az 50
ott nem játszik a "közelebb is lehet menni" -
mutyi
őstag
Lehetséges-e, hogy bizonyos obik különböző vázakon másként működnek?
Barátom mesélte, hogy a D200-on a 18-200-as obija elég homályos képet adott, a d300-án pedig tökéletes. Így be kellett a szervízben lőniük a D200-hoz anno a 18-200-as obit.
Lehet hogy a kölcsön 18-200-as nálam is azért nem volt elég jó a D90-nél? -
Sefter
veterán
-
Pilács
senior tag
Segítsetek nekem egy picit, milyen monitort használtok képszerkesztésre? Annyi mindent olvasok, és kinéztem egy Dell UltraSharp 2209WA monitort (ami csak sRGB-t tud), erre itt a fórumon azt írják, hogy az se jó, mert pl árnyékos részeken sokat veszit a megjelenítés a részletekből. 80e ft körül gondolkozom, de úgy látom ha 200e-t költenék rá az is kevés lenne, elszomorító
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Pilács #10457 üzenetére
Persze, ezt hívják más f...val való csalánverésnek, elnézést fáradt vagyok nem tudom jobban kifejezni magam. Ha a teljes Adobe RGB színteret meg akarod jeleníteni, akkor van egy EIZO monitor, talán CG 220, fejből most tényleg fáradt vagyok hozzá, azt hiszem 1.5 millió plusz áfa ha gondolod. Alatta nem nagyon tudom, hogy lenne-e teljes aRGB monitor.
"Csak sRBG" kérdés. Mire fogod használni a kész, szerkesztett képeket? Neten megmutatni? Valószínű nem lesz a képeidet megnéző emberek 0.0000000000001%-ának se 1.5 milliós monitora, amin megnézi, ergo úgyis színveszteség lép fel. Papíron meg pláne.Úgyhogy szerintem vegyél egy jó S-PVA paneles monitort, anno míg pc-m volt én ezeket nézegettem. Szerintem árban olyan 150 körül már lehet ilyet kapni, ennek a színhűsége és a kalibrálhatósága, és egyéb paraméterei nagyon jók, betekintési szög stb. Viszont úgy olvastam, hogy a TN+Film monitorok is nagyot fejlődtek az utóbbi időben, ha nem gagyit veszel nem lesz nagy gondod. Ami sokkal többet ér, mint valami túlzásba esés a monitorral, ha veszel hozzá színkalibráló eszközt.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz eastsider #10410 üzenetére
Szerintem is kifejezetten rossz lenne erre váltani, bár én más megközelítésben mondanám. Én a 2 sigma obi miatt, és a régebbi váz, régebbi szenzor miatt. A D50 és korosztálya bizonyos színek megjelenítése tekintetében sajnos nem jó (zöld). Nekem D70-em van, hasonló betegségekkel. Gyakorlatilag ki lehet mondani, hogy vackabb gépre "upgradelnél" vackabb objektívekkel.
Elnézegettem a fotóidat a flickr-en, szerintem is vegyél egy 35/1.8-at mert ki tudnád használni.
-
Pilács
senior tag
válasz lugosi #10458 üzenetére
ok, akkor megnyugodtam, most néztem ki egyet, igaz nem s-pva, hanem vmi kisebb kicsit butább pva-s panel megy benne, de állítólag jobb mit a TN panelesek... na de ma kicst utána állítottam a monitoromat, élesíteni kellett, mert már elmászott szegény, minden esetre pár héten belül lecserélem, remélhetőleg.
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
mutyi
őstag
Lassan szeretnék venni egy obit a D90-hez, most olvastam, hogy már lehet kapni a 18-200 VR II-es obit is. Szerintetek mennyivel jobb mint a régi VR-es?
Most egy 55-200-as sima obim van nem VR-es. Ha lehetne sorrendet felállítani, akkor a sima 55-200-om, egy 18-105-ös és egy 18-200-as obi között mekkora különbségek vannak? -
-
Sefter
veterán
van valakinek tapasztalata ezzel az obival?
Tamron AF 70-300 F4-5.6 Di LD (beépített fókusz motorral)Psn ID: sefter_hun
-
Pilács
senior tag
Ja igen, akartam már régebben írni, hogy mekkora különbség van VR és VR között. A 18-105-ön pl lehet szvenkelni ha be van kapcsolva a VR és észleli, ha csak vizszintes mozgás van, akkor stabilizálja a függöleges irányt... Viszont az 55-200ban ha be van kapcsolva, akkor igyekszik lefogni az egész képet, azaz VR-el nem lehet szvenlekni hehe. Ez csak egy érdekesség, biztosan tudtatok róla, de nekem új volt ;)
[ Szerkesztve ]
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
#01758976
törölt tag
válasz Pilács #10457 üzenetére
Könnyen jó lehet az a Dell.
A baj az a monitor választással,h tényleg csak 200K-ért kapsz jelentősen jobb mutatókkal rendelkező spva panellel rendelkező monitort.Az olcsóbb 120-150K között mozgó spva panelosok bizony összességében még egy picit talán gyengébbek is./Ez csak az én személyes véleményem./A feketéjük bár modellje válogatja jobb,cserébe igen szép sávosodást mutatnak.Természetesen ez csak 22"w-ben értendő.Ez a 2209wa-ra nem jellemző,itt csak a feketével vannak bibik.Minden más ok,színkezelés,kontraszt,jók.
Fotófeldolgozásra 150K-ig ez lehet az ajánlott monitor.Természetesen csak kalibrálva,lehetőleg a te konfiogodra,de minmum a vga-ra.Ha bővebben is érdekel a dolog keress meg priviben.Mindezt azért írtam mert én hetek óta monitor vásárlással foglalotoskodom,olvastam,teszteltem stb.A tn+film azonnal elfelejteni.Nem fejlődött az sehova ezen a téren.[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz eastsider #10474 üzenetére
sajnos az a tény valóban alkalmatlanná teszi ezeket bármilyen képszerkesztésre (ettől még képnézegetésre persze elfogadható lehet), h a TN panel nem tud 16M színt megjeleníteni, csak pöttyözéssel trükközik
a kép változása az üléspozícióval már csak összeesett hab a romlott tortán
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Degeczi #10475 üzenetére
Alkalmatlansága ellenére pár profi fotós ismerősöm is ilyen monitort használ, és az összes amatőr ismerősöm is természetesen. Állati jó és elismert képeik vannak. Abszolút nem teszi számukra alkalmatlanná, hogy esetleg vannak köztük olyan monitorok, amelyek talán nem az emberi szem színérzékelésének 16x-osát, hanem esetleg csak 4-5x-ösét tudják rajtuk megjeleníteni. Azért sem zavarja őket ez a brutális színcsonkolás 24 bitről 18 bitre, mert tisztában vannak vele hogy ez maximum csak akkor lenne (feltehetően műszerrel) mérhető, ha olyan nagyításban néznék a képet, ahol az érzékelő 1 pixelének a megjelenítő 1 pixele felel meg, azaz 100%-ban. Ilyet azonban nem tesznek, mert ezek az emberek örök vesztesek.
Pláne, ha azt a buta helyzetet is figyelembe vesszük, hogy rendszerint két módon használják fel a képeiket, vagy kiteszik őket a netre, ahol az emberkék 99.99%-a ugyanilyen totálisan használhatatlan monitorokon nézi őket (a maradék ezrelék még crt-t használ, vagy van eizo cg220-a), illetve papírra hívatják elő a képeket, ahol szintén elég korrekt színveszteség lép fel. Hiába no, ezek a fotósok már csak ilyen lúzerek. Persze mindannyiuk előtt ott lebeg a jövő, amikor másfél millió forintos monitort írnak elő alapkövetelményként a képeik megnézéséhez, de azt mondják arra még pár hetet biztosan várni kell. Addig szívnak és lúzerkednek a használhatatlan monitorjaikkal. -
Pilács
senior tag
-
Degeczi
nagyúr
válasz lugosi #10477 üzenetére
nagyon durván csúsztatsz végig - mire jó ez?
azt, h az alapszíneken 256 vagy csak 64 fokozat lehetséges, az árnyékosabb részeken sajnos nagyon is lehet látni - szó nincs itt az emberi látás képességeit meghaladó feladatról!
egy tisztességes látószögű és színmélységű monitor pedig tizedannyiba sem kerül mint amit írtál!
(egyetlen fényerős tele is drágább...)ezért aki mégis egy gagyival szív, az vagy egyszerűen nem is tud a technikai háttérről, vagy akkor nem tudott amikor bevásárolt és most már persze nem akarja eldobni...
(vagy kénytelen, mert pl. útközben dolgozik, laptopon)mert aligha van bárki is, aki szándékosan úgy akarna képet szerkeszteni, h a fejét előtte rögzítőbe teszi - mivel már pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más eredményt lát! hogyan lehet így kontrasztot, világosságot beállítani?
így aztán azt egyszerűen nem is hiszem el, h az összes amatőr ismerős között egyetlen sincs, aki rászánta volna azt az egyszeri többletet egy tisztességes monitorra...
-
Carsee
tag
Magam is monitor vásárlása előtt állok és biza nézegettem a Dell monitorokat is. Szimpatikusak, de nem tartom magam olyan szinten "fotósnak,gyakorlottnak", hogy annyira fontos legyen az a plusz amit egy komolyabb pva paneles monitor ad, a negatívként felróható árért cserébe.
Jelenleg egy Dell Latitude D830-as laptopon szoktam képeket feldolgozni, de mikor nézem az asztali gépem LG 1750SQ(jó régi) monitorán, egyszerűen elsírom magam. A laptop kijelzője használhatatlanul rossz. Nem mondom, hogy az LG az etalon, de közelebb áll az elméleti "jóhoz", mint a laptop kijelzője. Ennél nyilván jobbat fogok venni, de valahogy nem füllik a fogam 150e-t kiadni egy monitorért.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Degeczi #10480 üzenetére
mert aligha van bárki is, aki szándékosan úgy akarna képet szerkeszteni, h a fejét előtte rögzítőbe teszi - mivel már pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más eredményt lát! hogyan lehet így kontrasztot, világosságot beállítani?
Ebben több csúsztatás és nagyotmondás van mint az eddigi vitában összességében
így aztán azt egyszerűen nem is hiszem el, h az összes amatőr ismerős között egyetlen sincs, aki rászánta volna azt az egyszeri többletet egy tisztességes monitorra...
Hát így azzal az emésztő tudattal kell nyugovóra térnem ma este hogy te itt és most nem hittél a fotós ismerőseim monitorhasználati körülményeiről leírtaknak.
-
Dare2Live
nagyúr
válasz lugosi #10477 üzenetére
"Alkalmatlansága ellenére pár profi fotós ismerősöm is ilyen monitort használ...."
Én nem rég láttam esküvőfotóst beépített vakuval végigfotózni egy esküvőt.... kellett nemkellett az villogott minden képnél....
Nem tudom mi jön még de nem lepne meg ha nemsokára már kompaktal dolgoznának egyes "profik" a dslres réteg meg le lesz lúzerezve a színhelyesre kalibrált monitorával.....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nord_
veterán
válasz lugosi #10482 üzenetére
"mert aligha van bárki is, aki szándékosan úgy akarna képet szerkeszteni, h a fejét előtte rögzítőbe teszi - mivel már pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más eredményt lát! hogyan lehet így kontrasztot, világosságot beállítani?
Ebben több csúsztatás és nagyotmondás van mint az eddigi vitában összességében"
Nagy lótúrót.
-
t_a_m_a_s
őstag
Ez a D50 jó vétel ennyiért, így?
Holnap majd jól beletépünk...
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz Zoli bácsi #10486 üzenetére
Köszi Zolibácsi. Egy barátom keres valamit, teljesen kezdőként. Mivel én nikonos vagyok, valami kifutó-belépő nikont ajánlottam. De ha van jobb ötlet kb 85ezerért, arra is nyitott
Holnap majd jól beletépünk...
-
lugosi
MODERÁTOR
Oké, vegyük sorra.
- szándékosan úgy akar képet szerkeszteni. Elárulom, hogy nem szándékosan vesz egy 200e ft-os monitor helyett egy 70 ezreset, hanem mert erre van keret. Ezt használja a mindennapi munka során, és rájön hogy működik. Nem azért, mert volt fél milliója monitorra, de direkt úgy döntött, hogy a TN az jobb, a maradékot meg eliszom, juhé (bár ez is egy értékelhető álláspont). Nem, szerintem mindenki szándékosan egy 2 milliós monitor előtt akar képet szerkeszteni, csak van akinek nem szándékosan véletlenül erre nincs lehetősége, és abból hozza ki a maximumot, amije van. Tehát csúsztatás.
- fejét előtte rögzítőbe teszi. Azt hiszem azért ezt nem kell megmagyaráznom. Vagy szerinted a TN monitort használók egy kalodát is vesznek az asztalra? Tehát csúsztatás.
- pár centivel lejjebb vagy följebb is már teljesen más. Ááá, ez már kicsit fájt, de oké. Kell az a kaloda az előző pontból Tehát csúsztatás, hacsak a pár centi mint kifejezés nagyotmondási faktorral megszorzott pontossága uszkve plusz-mínusz 40-50 centiben mérendő.
- hogy lehet így kontrasztot, világosságot beállítani. Például kalibráló eszközzel. Nyilván olyasmiről vitatkozunk, amit meg se próbáltatok. Konkrétan az ismeretségi körben egy embernek van kalibráló eszköze, és szép sorban a teljes fotós bandánál körbejárt a cucc és be lettek kalibrálva ezek a használhatatlan TN monitorok.
Szóval ebben csak annyi csúsztatás volt, hogy a post totálisan seggreesett tőle.
De amúgy hagyjuk rá, egyikünk se fogja meggyőzni a másikat.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz t_a_m_a_s #10487 üzenetére
Hát, én ennyiből inkább egy kevés expós D40X-et ajánlanék. (D60 kitek még 100e. körül mennek). Persze, ha kell a vázba épített fókuszmotor, akkor marad a D50, esetleg D70(S).
Nekem van D50-em, de ahogy elnézem az újabb belépő Nikonok képeit, alapból szebb jpg képek jönnek a vázból. LCD is nagyobb, lehet 2GB-nál nagyobb kártyát tenni bele.
Sőt, a fókuszmotoros kitobin fejlesztettek valamicskét, szebb a képe is. -
Pilács
senior tag
válasz aginor #10490 üzenetére
Na ezt nem tom hogyan sikerült összehoznod, azaz tom mi a technikája, de nekem 200mm-en egy darab sem sikerült, azaz így nem igaz, mert ha a gépet elforgattam így , akkor a legtöbb sikerült. Szal vagy bennem van a hiba, vagy az obiban, mert vizszintesen nem sikerült egy darab sem. Gyanítom az expógomb lenyomásakor bemozgatom függölegesen...
Ajándék szesznek ne nézd a fokát!
-
Degeczi
nagyúr
válasz lugosi #10488 üzenetére
nem egészen...
"csúsztatás" az, amit itt látványosan bemutatsz: nem lehetsz annyira tájékozatlan az árak tekintetében, h "kétmilliós" legyen az egyedül elfogadható monitor, de még csak nem is "200e" - mégis így állítod be...hiszen 40e alatt is kapsz PVA paneles 19" monitort (pl. Samsung 943T), de 80-90e körül már 22" IPS panellel szerelt Dell 2209WA-t - aki ilyenek helyett mégis inkább egy TN panelos monitort vesz 70-ért, de nem tájékozatlanságból, az valóban szándékosan szívatja magát...
ezért kicsit nehéz elhinni, h egy fotós társaságban mindenki ilyen - bár nekem ugyan mindegy, legyen
mivel végig képszerkesztésről beszéltünk, a "kontraszt és világosság beállítása" is értelemszerűen erre, a képek szerkesztésére vonatkozott, nem monitor bekalibrálásra
erre pedig alkalmatlanok a TN panelos csodák
eddig uis bármelyik TN panelos monitort néztem, kivétel nélkül mindegyiken érezhető világosság- és kontrasztváltozást is okozott már pár centis fej-elmozdítás is (vagyis már attól is, h épp kicsit görnyedtebb, vagy kihúzott háttal ül az ember) - hogy lehet így belőni egy képet?
-
Degeczi
nagyúr
válasz Zoli bácsi #10489 üzenetére
ha tudsz szerezni 4G-s nem SDHC, csak sima SD kártyát (ma már ritka, de előfordul), és azt PC-n FAT32-vel leformázod, a D50 is ki tudja használni
dpreview fórumokon sokan írtak erről -
MrBean55
aktív tag
válasz Pilács #10492 üzenetére
Én úgy tudom (olvastam, mert nekem nincs) hogy az 55-200VR nem svenkelésre lett kitalálva, a siker reményéhez minimum a VR kikapcsolása nagyon ajánlott, ezzel szemben pl. a 18-105VR vagy a 70-300VR obik "normal" VR-es módja pont erre (is) való. Szerintem 2 titka van a dolognak, az egyik a nagyon precíz követés (egy lehetőleg egy irányban egyenletes sebességgel mozgó tárgyat a képkockában ugyanott kell tudni tartani), a másik a jól eltalált záridő. Nem árt egyikhez sem a nagy gyakorlat, esetleg az utóbbit a helyszínen kell kikísérletezni, M vagy S mód "kötelező". És bizony a dolgot a gombnyomásnál is el lehet rontani.
Ez a kép 185mm-en és 1/200-on készült 70-300VR-rel. Láttam már mástól ennél jobbat, de első "blikkre" nekem ez megfelel.[ Szerkesztve ]
-
Sefter
veterán
válasz MrBean55 #10499 üzenetére
tudnál nekem képet küldeni a két véglet közelében (70 és 300)?
mi a véleményed az obiról? milyen témában fotózol vele?azon gondolkodom kell-e nekem a 70-300 vagy elég az 55-200...amire használnám: természet, állat, hold, felhő fotózás...
[ Szerkesztve ]
Psn ID: sefter_hun
Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- Steam Deck
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- OTP Bank topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...