-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Szelephang, de ez teljesen véletlenül nem 8 szelepes?
Az ott bal oldalt nekem a gyújtástrafónak tűnik, már pedig akkor neked nincs hidrotőkéd.
Amiből egyenes arányossággal következik, hogy a szelephézagokat kéne beállÍtani.De ha Írsz egy motorkódot előbbre leszünk.
Mert ezzel a burkolattal sok féle motort takart el a renault, még a thaliában is.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Milo629
aktív tag
válasz rob210 #45700 üzenetére
Köszi szépen, én sem találkoztam ezzel a hibával máshol, csak azt hittem a wiki hiteles forrás. Onnan plusz a totalcar népítéletekből szoktam tájékozódni és ugye itt a fórumon rákérdezek. Gyújtótrafó ismerős dolog K4JA712 van a Clioban (1.4 16V Tech Run), ezt hol tudom leellenőrizni, melyik alkatrészt kell nézni és milyen feliratból vagy logoból derül ki? A hátsó hidat pedig csak rugózás alapján tudom tesztelni, vagy van rá más módszer is ami "hülyebiztos" mert nincs összehasonlítási alapom?
-
eTrade
tag
válasz Milo629 #45706 üzenetére
Itt egy kép ahol jól látszik, hogy melyik trafó hogyan néz ki:
Balról jobbra, sorrendben:
1. Sagem: rossz, nem megbízható.
2. Denso: ajánlott, jó minőségű trafó.
3. Beru: szintén jó minőség, picivel jobb mint a Denso, mert jobb a tömítése.
4. Valeo: "átmatricázott" Sagem = rossz.Itt egy kép ahol Sagem (bal) és Beru (jobb) trafó "kupakjai" láthatóak:
Motortérben max. csak ezeket fogod tudni megnézni kiszedés nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
Elérkezett az idő a vezérlés, olajak, víz, trafók, gyertyák, szűrők cseréjéhez.
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy összefoglalná valaki nekem, miket, milyen márkát vásároljak? Esetleg honnan, ha van valami preferált hely, ahol együtt mindent be tudok szerezni.
2003-as Thalia 1.4 16V K4J712Előre is köszi!
Erre valakitől válasz?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
eTrade
tag
válasz LamerGyuri #45709 üzenetére
Motorolaj: Elf, Total.
Szűrők: Purflux, Mann-Filter.
Trafó: Beru, Denso.
Gyertya: Eyquem, NGK, Denso.Milo629: Leegyszerűsítve igen, de főleg a "kupak" formája árulkodó, hogy melyik van benne... ha meg kiszeded, akkor az egész trafó kialakítása.
[ Szerkesztve ]
-
Josi
aktív tag
válasz LamerGyuri #45709 üzenetére
Trafót csak akkor cserélj, ha gond van vele.
Elvileg élettartamos. (nekem idáig 190 e km és bírja a gyári)''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
Februárban vettem a kocsit, azóta meglett a 12K km.
Szerencsére ott nem hagyott sehol, apróbb bosszantó "bug"-ok vannak amiket elkezdek kijavíttatni rajta.
22.-én fűtőradi csere/kondenzvíz elvezető tisztítás + az ABS hibajelzés ami néha előjött most állandósult.
Ezek mellé berendeltem a szokásos pakkot:
Kiegészítve 2db spurival. Ezt úgy gondoltam elosztom három tankoláshoz. (Mivel napi szinten megyek így közel üres a tankom tankolás előtt,) így megfelelő arányaiban az adagolás?[ Szerkesztve ]
-
gabx76
senior tag
Hasznos, bár ráfér a frissítés/kiegészítés:
- A Valeo egy ideje már inkább zöld kupakos (sőt, van fekete is) tapasztalataim szerint azzal nincs gond.
- Egyéb megbízható márkák: NGK, SCT, Bosch. Kupak színe általában fekete
- Távol-Keleti, török tömegtermékek különböző néven, vagy anélkül. Ezekről semmi információm sincs, valaki írhatna, ha összefutott ilyesmivel.[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Szerintetek ha az alábbi képen látható manuális klímás + fűtéses járművel rendelkezem, akkor egy bontott digitális klíma beszerelése csak annyit jelent, hogy kicserélem a két panelt? Vagy ez ennél sokkal bonyolultabb lehet?
-
Adonimus
aktív tag
Üdv. Végre kész a hátsó hidam. A híd végére ami a kerék a kerék elé belóg nem kellene valami kupak?
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
Graphics
Jómunkásember
Van valakinek ötlete, hogy a mai hűvös reggelen miért nem indulhat egy 1,5dci 2004-es Thalia?
Eddig minden reggel indult, már máskor is csinálta, hogy ahogy bejött egy picit hidegebb idő nehezebben akart indulni.
Tippek is jöhetnek, mert nem tudom merre induljak.
Elvileg izzítógyertyák jók, de valaki azt mondja 4 fok alatt izzít csak.
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Adonimus
aktív tag
válasz diablo1984 #45723 üzenetére
Igen, javítás előtt nekem is volt rajta. Be lehet azt szerezni valahol?
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
Adonimus
aktív tag
válasz diablo1984 #45725 üzenetére
Na akkor ma utána kérdezek.
adonimus felhasználónak 41 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! - http://www.phmegbizhatosag.atw.hu
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Mivel lehetne a műszerfalat szépen letakarítani? Most nem tudom eldönteni miért, de a műszerfal, illetve a kormány feletti kis gumis rész állandóan poros és ragad, a műanyag mintha dzsuvás lenne. Múlt héten lett A-Z-ig átmosva a műszerfal, illetve kitakarítva az autó. A rádió és digit klíma körüli részen a műanyag szintén ragad, nem segít rajta a mosószer. Van valami műszerfal ápoló vagy valami amitől nem lesz ragadós? Vagy annyira puhára akarták a műanyagokat gyártani, hogy ilyen ragadós lesz a felülete?
A jobb hátsó elektromos ablakemelő műanyaga meg szinte ilyen ragadós, nyúlós műanyag lett. Ezek tényleg ilyen szarok?
[ Szerkesztve ]
-
balazs1022
őstag
-
-
Sgt. Chris
aktív tag
A Grand Scenic II fed.comp. kijelzőjének a fényerejét hogyan tudom állítani??? Alaphelyzetben tökéletes, de világítást kapcsolva elhalványul...ez tudom, hogy normális, de most nappal, bekapcsolt tompított mellett gyakorlatilag olvashatatlanul halvány...
Pár hétig nem nálam volt a kocsi...nem tudom mit nyomtak el, vagy romlott el, de most vissza akarom kapni a megszokott fényerőt.
ui.: ha szakaszosan húz csak fel a sofőr oldali ablak, akkor még könnyen orvosolható a hiba? A Megane II-ben egyszer elszakadt a bovden, mert felcsavarta, na most nem akarok úgy járni... (~25k-ért meggyógyították...)
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
diablo1984
veterán
válasz Sgt. Chris #45732 üzenetére
azért szakaszos szerintem, mert akad valahol valami. addig érdemes megcsináltatni, míg tönkre nem megy!
-
Cane
őstag
Műszerfal elemeket inkább szilikonos cuccal kezelnék, mint pl. aceton/benzin/higítóval.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
#32577792
törölt tag
Ma vettem horogra akasztható kerékpárszállítót.
Minden happy, de oldalra mozog. A horog egyébként levehető.
Ha elkopott, tudok úgy feltenni másik horgot, hogy ne kelljen újra vizsgáztatni? -
Graphics
Jómunkásember
válasz -=Tiger=- #45730 üzenetére
Beszéltem szerelővel, azt mondta feltehetőleg nincs kompresszió a motorban, emiatt hidegben nem indul.
Sajnos feladom, ez az autó csak a pénzt viszi folyamatosan... Kasztnija okés, de a motorja most már érdektelenségbe fulladt....
Felújítani nem éri meg, abszolút csőd így is... Motorhibásan meghirdetem ősszel, aki akarja vigye. Tettem én bele jobbnál jobb olajakat, cseréltem 10 ezerként.
Sajnos ennek ennyi a kifutása ideje. Ha beszart, beszart.
Még talán opció egy fűzött blokk megvétele, és átépíteni a motor többi elemét. Kérdés ez mekkora szopatás, és mennyi lóvé..
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
válasz #32577792 #45737 üzenetére
Igen, lehet cserélni.
Csak számolgattam. 100 ezer egy blokk , ez csupaszon, tehát
se porlasztó
se turbó
se magasnyomású
se önindító, se váltóOké ezek nálam megvannak. átszerelem.
Kezdek egy vezérlés cserével, ami kb 50 ropi
A szerelő elkér a szerelésért alaphangon 50-60 ezret..
200 k alatt nem állok meg és még akkor is kérdéses , hogy jó lesz-e...
Vagy a jelenlegi motort szétkapni, átnézni, felújítani.. az is legalább 300k-s meló...
Élmény ez az autózás... Azt nem tudom a nevemről hogy takarítsam el.
B verzió: Minden reggel egy kis féktisztítót adunk neki aztán hadd szóljon.. Ez kb októberig megjátszható utána kuka.
off: azt hiszem nekem csak a TDI való, meg a szívóbenzines Honda Jazz.. Azokkal nem szívok ennyit
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
forceberg
veterán
válasz Graphics #45738 üzenetére
Sajnos vettél egy lutri autót 300e nem ismert km-rel. Tanuló autó volt, most is az, tehát rengeteget pöföghetett alapjáraton, vagy ügyetlenek által gyorsítva. Ez szerintem megfelel kb. 450e átlagos használatnak, ha végig tanuló volt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Predator2
addikt
válasz forceberg #45740 üzenetére
dci=betegágy, nem véletlenül! Megvannak a hibák sokkal kevesebbet futott kocsiknál is.
Duliee helyében már felgyújtottam volna!>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
-
Predator2
addikt
válasz forceberg #45742 üzenetére
Azért csúnya lenne, ha 300e km után kukázni kellene egy autót.
Amikor nézelődtem akkor leírták nem kilométert veszünk, ha nem állapotot. Itt csak az a baj, hogy a dci esetében tök mind1. Egy kényes sz@r.Csak azoknak lehet jó (senkinek nem ajánlom személy szerint) akik hosszú távokat mennek vele. Van pénzük egy drágább szerviz költséget is egyszerre kicsengetni. Vagy van egy jó szerelő ismerősük akitől olcsón tudnak alkatrészt beszerezni, javíttatni.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
forceberg
veterán
válasz Predator2 #45743 üzenetére
Nem kell kidobni 300-nál, de csodát sem kell várni a hahu legolcsóbb 20%-ába tartozó 100-200e km-re írt ajánlatoktól...
Kényes, annyiban, hogy a bele és hozzávaló cuccokat kell alkalmazni, nem 30e km-enként...
Akinek nincs pénze egy esetleges javításra(ez minden autóra igaz), nos az tovább nyújtózkodott a takarójánál.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
newwave0507
tag
Sziasztok!
Adott egy Renault Laguna 1.9 dci 2002 évjárattal, a nívó pálcánál, a min. és max. között, mennyi a különbség ? 1 liter ? köszönöm szépen előre is a segítséget!
Gondolataink saját elménk börtönébe zárnak. Félelmeink emelik egyre magasabbra a falat, melyet csak a tudatosság képes lebontani.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz forceberg #45744 üzenetére
Vettem egy autót, aminek ismert előélete volt, 10 ezrenként olajcserével.
Igazából nem az a baj, hogy ennyi km van benne, hanem amit írtak is, hogy kényes szar.
És még csak nem is az üzemanyagellátás okádott be, hanem maga a blokk szar... Lenne hengerfejes, oké aláírom, de nem az... Egyszerűen annyira kopott a motor.
Pedig ismerem a tulajdonost is, rendesen bemelegített motorral közlekedett, tehát hideg tiprás kizárva.
Tudom, a város, meg tönkreteszi meg ilyenek.
Persze, ajándék minden kilométer, csak nekem még az a szerencsém, hogy napi 3-4 órában keresőeszköz az autó.. Ha nem az lenne, akkor őszintén szólva, sírva temetném a kezeimet az arcomba, hogy az autógyártás itt tart. Mert most nézzük azt, ha valaki magának, napi használatra venne ilyet..
3 hete jött egy srác, megvenné.. Mondom szuper, csak a lelkiismeretem, hogy ez így szar, nem adom oda senkinek... És bejött, rá 1 hétre nyakonfosta magát a turbó...
És a legrosszabb.. Ha egy ütött-kopott szar lenne... De nem az , hogy rohadna meg.. Szép a kasztni, nem rohad, törve soha nem volt... Bosszantó. És így motornyűggel együtt ér ez még valamit forintban?
OKé, azt is értem ,hogy rengeteget ment alapjáraton... Csak ettől még nem kéne szarrá válnia.
Oktatásra készülök, láttam pár tanulót is, persze nem egységes a terhelés, de akármennyire is hihetetlen, ezek 2500 fölé nagyon ritkán vannak forgatva.Plusz hozzáteszem, ez az autó nem only város, hanem napi 4x 30 km országúton is tisztulhatott kénye kedve szerint.
Igazából nincs ötletem, és a legrosszabb a tanácstalanság, hogy melyik végén fogjam meg a szart..
Eladni? Javítani? Kivonni a forgalomból? Utóbbival semmit se érek, mert még csak el se bonthatom a legalább jó állapotú dolgokat. Vegyek bele motort? Ugyanaz a mókuskerék évekig... Kockáztassak meg egy átépítést 1.9D-re, nos ez lenne a legcsábítóbb a részemről, hisz konkrétan a hibaforrások minimalizásálása, de megéri? hisz ideg, munka, nem magam csinálom....
Mondanám, aki amennyit ad érte vigye, a nevemről kerüljön le, és ennyi....
/ hozzáteszem, van egy másik márka TDI-je, csak az 11 évvel öregebb , épp a 23-at tapossa.., az meg üzembiztos /
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
-
forceberg
veterán
válasz Graphics #45746 üzenetére
Milyen olaj, milyen szűrők? Én csak Mann szűrőket használok és a gyári ajánlott Elf olajat.
Már nekem is ajándék minden km. Én mentem a 10 év alatt 270e km-t. Kop-kop. Az óra 321-et ír, de nem biztos, hogy 3 éves korában 51e volt benne, amikor vettem
A motort meg pont nem a 2500 feletti forgatás nyírja ki, hanem inkább az indulgatások, a sok alacsony fordulatszámon való terhelés. Az alacsony fordulatszám a káros, amikor még az olajozás sem az igazi.
A HK csapágyak milyen állapotban vannak? Azok megkopása is tud állítólag a motor kopásához vezetni. De az inkább a 100LE feletti 1.5-ösökre jellemző.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Graphics
Jómunkásember
válasz forceberg #45748 üzenetére
Értem, akkor se tartom ideálisnak hogy egy autó ennyire szarra váljon.
Mann szűrők. Elf olaj. 10ezer csere.
Ez van, lenyeltem ezt a békát, első és utolsó ilyen autóm szerintem.
Ez az autó hidegen nem volt terhelve. Reggel elindult vidékről beautoztak a városi, onnantól egész nap melegen volt. Tehát hideg terhelés nem volt .
Csavarhatjuk még, de én is tudom, hogy az 1 gen Delphi dci szar...
Érdekes módon 99"-es évjáratú Mercedes C220 CDi ami commonrail szinten 560ezernel is ugyanúgy járt.. Pedig azt fater rendesen hajtja ha épp nem a tanuló nyomja .
Lehetett volna jó is az első dci . De nem lett
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html