-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
válasz Petyyyyy #74600 üzenetére
Igaz még azt sem tudom, hogy milyen állapotúak vannak benne, vagy, hogy az eredeti izzók vannak-e még a lámpákban, de szerintem mindenképp cserések lesznek. Találtam is 7e alatt már osram izzókat. Ezekből csak 35W-os volt?
Szép lesz beépíteni, az enyém még B1-es, így nem, hogy a felszereltségében nem volt xenon, de nem is létezett akkor még xenon b vekibe, hátul is a lengőkarnál ki kell fúrni a szintező helyét, lehet elöl is.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
lsebestyen
addikt
válasz Markizmark #55609 üzenetére
Ma volt is meglepi. Na majd kíváncsi leszek mit mond a karosszériás.
-
Szada85
aktív tag
-
_seth_
veterán
válasz zolikaDB #74605 üzenetére
Tanítás szerintem nincs, a halogén lámpás lámpamodult is ki kell cserélni xenonra, szerintem az megoldja a dolgot De ez majd csak menet közben derül ki.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
mohabá 007
aktív tag
válasz dave0825 #74595 üzenetére
A csevegő topikból lassan szakmai topikot csinálunk,de talán még ennyi belefér.
Igaz,eddig szóba se került, de szerintem a leírtak alapján, a motorkód: Z1.4XE
Megnéztem a videót.Végig padlógázon mentél,a fordulat mégse ment 4200 fölé,nem engedi az ECU,hogy tovább pörögjön, vagyis jelenleg vész üzemmódban működik a motor. (ezt már korábban is mondtam) Húzd szét a csatiját,szerintem semmi nem fog változni,vagyis ő lesz a bűnös.(a csati helye a képen)
Szerintem ezért a vez tengely jeladó a rossz:
"….A vezérmű tengely jeladó-jelet küld a motor-szabályozó modulnak (ECU). Az ezt a jelet "szinkronizáló impulzusként" használja a befecskendező szelepek megfelelő sorrendben történő kivezérléséhez. Az ECU a vezérmű tengely jeladó érzékelő jelét arra használja, hogy meghatározza az 1. sz. henger helyzetét a munkaütem közben….. Ha a motor működése közben a vezérmű tengely jeladó érzékelő jele eltűnik, a tüzelőanyag-befecskendező rendszer számítás-alapú szekvenciális befecskendező üzemmódra áll át az utolsó tüzelőanyag-befecskendező impulzus alapján, és a motor működésben marad…... Működése számítás-alapú szekvenciális üzemmódban történik, amelyben 1:6 annak esélye, hogy a befecskendezési sorrend helyes…." (valszeg ezért is világosszürke szinű a gyertya, = benzinszegény a keverék,)"…p0505 hibakódot villogott ki, ami alapjárati léptetőmotor hiba…"
P0505 Alapjárati levegő szabályzó rendszer"…Ha megtaláltam volna a motortérben a léptetőmotort, megnéztem volna,… csak nem találtam meg, hogy hol van…"
Azért nem találtad az alapjárati motort,mert nincs neki.Az alapjáratot,az ECU működteti a pillangószelep mozgatásával.Valszeg érzi hogy koszos,betapad,nem könnyen mozdul,(az elmozdulással + levegőt adna) ezért is dobja a hibakódot.
"…Elég olajosnak tűnik, amit nem igazán értek, mitől lehet…."
A ráégett olajos koszosság oka: a szelepfedélből visszavezetett olajpára lerakódása,ráégése a pillangószelepházra,szelepre.A vastagabb cső (1) a vékonyabb cső (2) pedig alapjáraton vezeti vissza a kertergázt a pillangószelep alá. (A kép alapján megérett a tisztításra)
A muskátlis láda gondolom a „rezonátor”
Méréssel a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is ellenőrizheted,hogy jól működik e.(nem ártana)
Beszívott levegő hőmérséklet érzékelő (IAT)
A beszívott levegő hőmérsékletének (IAT) érzékelője egy termisztor, azaz olyan ellenállás, amelynek értéke a motorba beáramló levegő hőmérsékletének függvényében változik. Alacsony hőmérséklet magas ellenállást (4 500 Ohm -40 °F [-40 °] hőmérsékleten), magas hőmérséklet pedig alacsony ellenállást (70 Ohm 266 °F [130 °C] hőmérsékleten) eredményez.
A motor-szabályozó modul (ECU) egy belső ellenálláson keresztül 5 voltos feszültséggel látja el az IAT-érzékelőt, és a feszültség változása alapján határozza meg az IAT értékét. A feszültség magas, ha a beszívott levegő hideg, és alacsony, ha a beszívott levegő meleg. Az ECU a feszültség mérésével állapítja meg a beszívott levegő hőmérsékletét.
Ha a szívócsatornába áramló levegő hideg, az IAT-érzékelő a gyújtásidőzítésben is szerepet játszik.Ennyit tudtam segíteni,bocs,ha túl hosszú voltam
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
_seth_
veterán
válasz zolikaDB #74607 üzenetére
Elvben igen, simán fizikai, már amennyiben ez sima:
-fényszórók izzóval és trafóval, lámpa kábelt újrakábelezni
-szintezők, első-hátsó tengely utas oldalán, nekem B1 így a szenzor felfogatási helyeit is ki kell fúrni, valamint be is kell a szenzorokat kábelezni
-xenon lámpákhoz való lámpakapcsoló
-xenon lámpa érzékelő modul a MID kijelzőhöz
+fényszórómosó szett tartállyal, csövekkel, fúvókákkalPetyyyyy: mindenhol 35-öst látok, akkor ebbe lehet ez a max
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
beg
veterán
válasz mohabá 007 #74610 üzenetére
A rezonátor...azmiaz? Annyit nézegettem de nem tudtam rájönni, mi dolga?
A vez.teng.jeladó nyilacskánál nem a vízhőfok jeladó van?You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
h3lios
addikt
Ma voltam lemosni az autót, hitetlen mennyi virágpor ül le rá a parkolóban a melóhelyemnél.
Ilyen hosszúkás sárga csíkokban - pontokban megmarad a nyoma és rohadtul ráépül az autóra a cucc.Körömmel alig lehet lekaparni róla, de nem is bántom mert végül a festést is összekarcolnám. Most vizes ronggyal sem volt egy egyszerű menet leszedni róla.
Mások is találkoznak ilyen kellemetlenséggel így, hogy virágzanak a bokrok / fák ?
Egyébként mostanában annyira nincs szép finom hangja a motornak, lehet kezd már elkoszolódni az olaj, mert amikor legutóbb néztem akkor majdnem korom fekete volt a nívópálcán. Többnyire városon belül járok vele kis távokat, szóval nem feltételen ideális a motor szempontjából a használat. Ennek köszönhetően eszi is rendesen az olajat...
Jelenleg 10W40 van benne Total-ból, amúgy 1.6-os benzinesről van szó. Tavaly nyáron lett utoljára olaj cserélve benne, amikor vettem, akkor 5w40 ment bele, de azt nagyon hamar megette. Szerintetek érdemes lehet idén is megejteni az olajcserét, hogy ne keveredjen a két verzió ?
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
-
odorgg
addikt
Night breaker laser élt 8 hónapot
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Petyyyyy
addikt
válasz h3lios #74614 üzenetére
Az ilyen koszmoszokat még véletlenül se kapard meg.
Előmosod, lecsapatod, kétvödröd mosás, gyurma, wax.
Egy ilyen wellness után biztosan nem marad virágpor vagy hasonlók.Az olajfogyasztás nem az átlagosan megtett távokkal arányos, sokkal inkább a motor állapotával. Ettől függetlenül persze ráfér néha egy-egy hosszabb út. Olajcsere évente esedékes vagy x megtett km után.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mohabá 007
aktív tag
"...A vez.teng.jeladó nyilacskánál nem a vízhőfok jeladó van?..."
Azt tudom,hogy a X1.6XEL-nél tuti,hogy az van,de ezek szerint itt is.
A vez tengely helyzetérzékelő a vez tengely bordáskerekénél van rögzítve,ilyen a jeladója:ezért gondoltam,hogy a nyillal jelzett vezeték lesz a jeladó vezetéke,végén a csatival.Tévedtem.Nekem nincs eldugva,messziről mutogassa magát.
Neked is Z1.4XE a motorkódod Te biztosan tudod hol van ez a csati.Elárulod?(csak nem a "rezonátor" környékén kell matatni?)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
HWSW
tag
Sziasztok! Tegnap sötétben jöttem haza és feltűnt, hogy szinte semmit sem látok. Nem a szememmel van a gond, az F Astrában jól látok, de a Bi-Xenonos (AFL) Signumban (faceliftes) kb. ilyen fejjel jöttem végig: . Vártam már, hogy végre sötétben is mehessek vele, de ez nagyon nagy csalódás volt.
Sajnos nem tudom bemutatni, hogy milyen gyenge volt a világítás, de hasonlításképp annyit tudok mondani, hogy egy H4 ehhez képest nappali fényt biztosít. Amikor elmentem egy H1/H4/H7 mellett, akkor az én fénycsóvámat észre sem lehetett venni az úton.
Annyit szeretnék kérdezni, hogy ez ennyit tud? Vagy már nagyon megöregedtek az izzók, csere?[ Szerkesztve ]
-
Petyyyyy
addikt
Ki kellene próbálni egy másik Vectrában is, milyennek érzed. Legtöbbször az általad leírt reakció lép fel, mertmegszokja a sofőr hogy látja a vetített fényt is. Xenon ugye hasonlít a nappali fényre, tehát a csóvát nem igazán látni, csak azt hogy "nincs sötét"
Ha visszakapom a taligát, majd megpróbálom lefényképezni mit látok bent ülve.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
mohabá 007
aktív tag
Urak!
El tud e törni az első futóműben úgy a rúgó,hogy se szemrevételezéssel,se a féltengely ki-be szereléskor úgy viselkedik mint a jó,helyén van, feszít,az állítólagos törött rész sehol nem látszik ,menet közben jobbra,balra hintáztatva,az úttartás egyforma,semmi különbséget nem érezni.
A fiamék corsa c-jének féltengely gumiharangjait cseréltem.Beszereléskor szencségeltem rendesen,mert néha a két kéz + láb kombó is kevés volt,meg még a rúgó is feszített,birkóztam vele,(ha törött lett volna a rúgó lazábban mozogna,nem tart erőssen ellen)
Tegnap a műszakin mondták,hogy látták,hogy szerelve volt az autó,de hogy nem vette észre a szerelő,hogy törött a rúgó?
Még ma bemegyek a szervízbe,és elkérem a törött rúgót.Ha a rúgó törött,akkor a lengéscsillapító műszeres mérésekor ez kiderül,a mérőműszer mindezt rögzíti?Ha a mért érték nem megfelelő,kitörölhető a műszerből,vagy visszakereshető,nem lehet kitörölni?.
A műszaki vizsga díjában benne van a műszaki elővizsga,állapotfelmérés is.Ha a rúgó valóban törött volt,a mért adatokat kötelesek külön lapon a tulajnak átadni,vagy elég szóban,”törött volt,és kész."
(az az erős gyanúm,szivatnak ezerrel)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
ferdehátú f-re rakott már valaki tetőcsomagtartót? kikupáltam magam a témában: hosszirányú sín csak a kombira megy és rengeteg tetőcsomagtartó csak erre rögzíthető... valami fixpontos rögzítésű keresztgerenda kell, de nem akarom elhinni, hogy a készletek 20ezer körül mozognak esetleg tippetek van normális webshopra, ahol bővebben lehet választék? cromax, unix kihúzva, mert nincs... bárdinál meg amit ajánlottak, az 17, de most nézem csak tetősínre rögzíthető...
ui: ja és a tetődíszlécen van 4 kis "ablak" a rögzítési pontoknál... itt benyomható és elvileg előre/hátra tolható ez a bizbasz a léc alatt, de nekem nem akar elindulni semerre (gondolom a vájata tele lehet kosszal és akad) van ennek valami trükkje?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
lsebestyen
addikt
válasz mephi666 #74629 üzenetére
Mi 13 éve itt vettünk hozzá, azóta is hibátlan. Védőgumiból dupla adagot vegyél, mert az fogyóeszköz. A rögzítőnél szerintem nem eltolható az a műanyag, én is azt hittem, de sosem sikerült, pedig ráncigáltam rendesen. Eltömődve sincs amúgy. Azt érdemes néha kitakarítani mert ha megragad benne a retek akkor a csomagtartód is beázhat. Elég sok minden kiszokott belőle jönni, pedig 2-3 havonta kislaggozom belőle a koszt.
Gombos Bt. csomagtartó szerviz
szerk.: Ja igen, 14 éve 9k volt, azóta gondolom inflálódott. A skodára is itt vettük 2 éve, arra 30k volt, szóval ja, ennek ennyi lesz az ára. Gagyit nem érdemes venni, mert sokat lehet szívni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Sok dologtol függ, milyen lesz a vilagitas minösege. A Xenon fenyszoro nagysagrenddel erösebb fenyt produkal, mint a halogen. Az ha gyengenek erzödik, lehet foncsor, bura, izzo stb hiba....egyszoval, biztosan nem normalis. Egy normalisan müködö xenon fenye mellett a halogen csak egy sargasan pislakolo gyertyanak tünik kis tulzassal
(#74625) Petyyyyy ugyan olyan csovaja van halogennek, xenonnak, lednek egyarant, maskülönben elvakitana a szembejövöt.
-
h3lios
addikt
Jövő héten viszem teljes olajcserére a vasat már csak 2 kérdés maradt. Az egyik, hogy melyik gyártó olaját vegyem bele. Jelenleg Total van benne 10W40, ezzel nem volt komolyabb brobléma.
5W40 és 10W40 között kellene választani illetve a Total és a Castrol olajak jöhetnek szóba amit helyben olcsón és könnyen be tudok szerezni. Egyik sem 1 pancsolt sz.r, szerintetek a 2 közül melyikre érdemes letenni a voksomat ?
Illetve, ha nem ezek ,akkor ti mit szokatok venni a gépbe teljes olajcsere idején ?
1.6_16V X16XEL motorról beszélünk.
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
tutis
őstag
válasz h3lios #74632 üzenetére
Én mindenből gyári alkatrészt, olajat választok. GM olaj 5W-30-as sok helyen kapható
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
mephi666
nagyúr
...az olaj az, amire mindenhonnan csak azt hallottam, hogy "isten óvjon a gm olajtól"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Petyyyyy
addikt
válasz Declare #74631 üzenetére
Azt azért így nem mondanám egészen. Xenon egy adott sávban vetít, messzebbre hord és nyilván más a fénye is. A halogén meg próbálja egy adott irányba szórni a fényt, de mivel szóródik a foton, így nyilván nem is olyan éles/pontos/hosszú a fénycsóva, mint előbbinél.
Legfeljebb kijavít valaki nagy okosságomból.
h3lios - Feleljen meg az előírásoknak, az a lényeg. A gyártó már nem annyira fontos szvsz.
mephi666 - Az öregem Astrája 10 éves lesz augusztusban, 29xxxx km az órában és végig GM olajat kapott 1-2 kivételtől eltekintve. Hibátlan a motorja.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
WP14
őstag
válasz h3lios #74632 üzenetére
Én nem tennék bele 10W-set:
GM MINŐSÍTÉSEK
GM-LL A-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt benzinmotorok esetében is. A benzinüzemű motorokban használható GM LL A-025 jóváhagyásnak SAE 0W-30-as 0W-40-es 5W-30-as és 5W-40-es.GM-LL B-025
A GM konszern 1995-től folyamatosan vezette be ezt a jóváhagyást, amely elsősorban az olajfogyasztás csökkentése érdekében magas (3.5 mPas) HTHS értéket és rendkívül alacsony párolgási veszteséget ír elő. Alkalmazható az Eco Service Flex rendszerrel szerelt részecskeszűrő nélküli dieselmotorok esetében is. A diesel motorokban használható jóváhagyásnak SAE 0W-30-as és 0W-40-es, és ezen túl a SAE 5W-40-es olajok felelhetnek meg.DEXOS 1
Észak-Amerikai piacon használatos minősítés, az ott futó benzin-, gáz- és etanol-üzemű motorokhoz. Európai típusok üzemeltetésében nincs szerepe.DEXOS 2
2009-től bevezetett szabvány benzines és dieselmotorokhoz részecskeszűrővel vagy anélkül. Ez a szabvány az előzőek helyett is alkalmazható. Jellemző viszkozitási osztálya: 0W-40 és 5W-30. A Dexos 2 visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 / GM-LL-B-025 előírásokkal és tökéletesen helyettesíti őket.Ha nagy az olajfogyasztás, azt nem a nagyobb meleg oldali (W előtti viszkozitási szám) értékű olaj javítja meg, hanem a motor felújítása.
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
h3lios
addikt
Szóval akkor inkább 5W40-et ajánlotok hozzá ?
Gyártóból nem ragaszkodnék a GM-hez, nyilván előírás meg minden, de semmiben nem különbözik egy másik minőségi olajtól. Csak más címke kerül rá...Egyébként volt már ismerős, akinek a GM-ből sokkal többet megevett, mint a más gyártó hasonló olajából, szóval csak azért nem veszek ilyet, mert elvileg ez a gyárilag elfogadott megoldás.
Az 5 és a 10 W40 között kellene már csak dönteni, de több helyen azt hallottam, hogy az 5-ös jobb, mert nem olyan sűrű, mint a 10-es variáns, ezért jobb a kenése is.
B-tag: H3lios#2825
-
h3lios
addikt
Motor eléggé eszi az olajat, szerintem nem mostanában volt rajta nagygenerál.
Tavaly júniusban lett 5W40-el feltöltve, az elég hamar fogyott belőle. 10W40-ből azt hiszem ilyen 5000km táv után 2 liter körül ment bele.Egyébként napi 10 Km-t járok vele, azt is 2db 5km-es adagban. Szóval abszolút nem járok messzire, csak városon belül. Kényelmi szempontok miatt ideális + friss jogsi mellé tapasztalat szerzésnek tökéletes, családon belül nincs autó, ezért máshol tizen évekig nem tudnék vezetni, ha ez nem lenne..
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
lsebestyen
addikt
válasz h3lios #74639 üzenetére
Az szerintem nagyon sok. Főleg, h nem is pályán eszi magas fordulaton az olajat. Nekünk a skoda ette ennyire (5L/10000km), rendbe lett rakva a motor, most 0,5l/10000km az olajfogyás. Azért az barátibb. Ha nem pályán megy akkor egyáltalán nem eszi. Ha hosszútávban gondolkozol az autóval, akkor én megcsinálnám. Bár így eladni is nehéz lesz, persze ha korrekten beleírod, h zabálja az olajat.
-
h3lios
addikt
válasz lsebestyen #74640 üzenetére
Most meglátjuk mi a helyzet olajcserénél. Ma indításnál nem volt valami szép hangja a motornak, szóval lehet ebbe is beleugrok. Felpörgette a motor magát 2000-es fordulatig, lehet a garázsban lehült a cucc. Szerintem egyszerűen már koszos az olaj és nem elég fasza a kenés indításnál. Utána 5km után semmi hangja nem volt. Nyilván pénz függő, hogy mi a helyzet. 100 ezres nagyságrendben nem fogok rá költeni, ha nem muszáj.
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
h3lios
addikt
válasz lsebestyen #74643 üzenetére
Akkor marad ilyen, ekkora tételt nem fogok egy 17 éves autóra költeni.
[ Szerkesztve ]
B-tag: H3lios#2825
-
zolikaDB
veterán
válasz h3lios #74644 üzenetére
Ez kell neked: Mannol 5W-30 Meg Mannfilter, és minden oké lesz
-
h3lios
addikt
Ilyet találtam helyben, erről mit lehet tudni, nyilván árban rohadt sok, ha nem muszáj nem ilyet veszek, de kíváncsi vagyok.
B-tag: H3lios#2825
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest