-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Egy gondolat.
Múltkor szó esett a 101 pacis 2.0 DTI motorral felszerelt B Veciről. Egy jó chippel mennyi pacit lehet még épp keretek között kihozni még belőle?A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #79453 üzenetére
A múltkor feltettem a hibakódokról egy hibakód magyarázatot.
Ez alapján is kiderül,hogy a: P1321 = P0321
P0321 = Gyújtás/elosztó motor fordulatszám bemeneti jel – áramkör, vagy egység hibás működése.
P0321 = Gyújtás/elosztó motor fordulatszám bemeneti áramkör tartomány/teljesítőképesség hiba.
P0321 = Gyújtás/elosztó fordulatszám-jel „kell” értéktartományon kívüli értékMurphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
MunezXBK
nagyúr
válasz mohabá 007 #79458 üzenetére
Ami érdekes, hogy nem állandó hiba.
-
farkas-j
őstag
válasz Luck Dragon #79457 üzenetére
Ezek értik a dolgukat. Nekem nagyon bevált amit csináltak!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
-
farkas-j
őstag
válasz Luck Dragon #79461 üzenetére
Azért ezzel a 130 pacival vigyázni kell! Ez már erősen ronthatja a motor élettartamát. Ezt csak versenycélokra ajánlják, erre külön felhívják a figyelmet!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Attix70
aktív tag
válasz farkas-j #79462 üzenetére
A 2.0 dti motor jól bírja, lehet gyilkolni. Oda kell figyelni, hogy amíg nem lesz üzem meleg a motor addig nem szabad gyilkolni és a gyilkolós üzemmód után járatni alapjáraton leállítás előtt (turbó visszahűtése). Olajcsere 10000Km-nél (Én 10W40 GM olaj) valamint a légszűrőt és a gázolajszűrőt időben cserélni.
Érdekes, hogy motorok évjáratuktól függően más olajcsere periódussal bírnak
7500, 15000 és 30000Km-re írják. Különbség csak a régebbi 82Le (nagy adagoló elektronika) olajszűrőjénél van (nem hinném, hogy ez indokolja a 7500Km-es intervallumot).
Lehet, hogy az olajok egyre jobb minőségét is figyelembe vették.Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
-
F_Gergely
őstag
válasz Luck Dragon #79461 üzenetére
Rigotech-et hagyjuk, aki kicsit mozog ebben a korben tudja hogy milyen szinvonaluak....
2 literes dizel vectrabol kb 101 LE-bol lehet kihozni 125 LE-t es 280-300 nm-t.
Egyetlen egy ceg van akik profin es tenyleg hozzaeertoen dolgoznak elotte utana dyno paddal ok pedig a ProTechnic.
Minden mast el lehet felejteni. -
-
F_Gergely
őstag
válasz Luck Dragon #79466 üzenetére
Az a fajta chiptuning, ami arrol szol hogybodamesz, laptop elo es feltoltik a szoftvert el lehet nagyivben felejteni. Ez ciganymunka.
A chiptuning ott kezdodik, hogy beallsz autoval egy meropadra, ott megneznek minden letezo adatot es aszerint irnak egy programot.
A jo chiptuning nem tucat, hogy bejon egy 101 LE dizel vectra leveszem a polcrol a megfelelo pendrive-ot es feltoltom, orulj neki paraszt.
Nem, rohadtul nem errol szol. Marpedig a rigotech is ilyen mint az osszes tobbi. A protechnic meg barmit le tud gyartani, leomlotol kezdve a turboig akarmit, mert ok erre vannak szakosodva. -
qdak
addikt
a menuk alatt a programing al tudsz dolgokat aktivalni, kikapcsolni, en pl akartam, h automatan zarjon, ha megyunk, de nincs ra lehetoseg, csak B zafinal, szoval ha vki tud johet nekem is, mert en multkor vagy 10x vegig neztem de nem talaltam...
atverni se lehet h B zafi(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #79466 üzenetére
Volt olyan csopitársam aki egyetem után autókat akart programozni (nem tudom honnan jött a dolog, de hát végül is programozás az is) és hát versenysportban van, szóval valamit elért már
A titok: ha az autó előtte és utána nincs padon, az az első hiba. Ez az alap. Pénzvissza gari nélkül pedig sehova.A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Kommy
veterán
Nekem az a fő problémám, hogy a távirányítóval nem csinál semmit, pedig kellene, de ha belemegyek a programozásba, akkor írja, hogy nyomjam meg többször a gombot a távirányítón, de sajnos nem történik semmi, nyomogathatom sokáig akkor sem. Ha meg rámegyek a kilépés gombra kiírja, hogy megszakítva, és hogy minden távirányítót külön kell hozzáprogramozni. Nem tudom ez minek a hibája lehet. Autó, program, kábel, vagy egyszerűen a távirányító elektronikája (vettem egy másik elktronikát a kulcsba de azzal sem megy)
-
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79465 üzenetére
Hát...azt hiszem ez csak a Te egyéni véleményed! Akik voltak náluk (nem kevesen, pl. én is, csak a Youtube csatornájukat nézd meg) mind elégedettek. Ha nem vagy az, visszaállítják eredetire és visszaadják a pénzedet. Na ilyen még nem történt, hogy valaki visszavitte volna. Bocs tévedtem, mert olyan is volt aki négyszer visszament, de mindig új autóval
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
F_Gergely
őstag
válasz farkas-j #79472 üzenetére
Persze, a sok feketen fustolo dizel tulaj is mind boldog (lasd smoke&charm) es ok mind elegedettek.
Csakhogy ez cigany mokolas, olyan mint a powerbox.
Egy jo chiptuningnal nem fog feketen fustolni a dizel, mert egy jo dizel nem fustol.
Es az aki nem rakja az autot padra, megis mi alapjan ir egyedileg chipet az autora? Ha utana nem rakja padra az autot mi alapjan ertekeli ki a teljesitmenyt? Honnan tudja min kell valtoztatni, mit kell finom hangolni.
A pad marcsak azert is kell, hogy chip utan ne hulljon darabokra az auto es kideruljon ha valami ertek nem jo. -
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79467 üzenetére
Látszik, hogy nem voltál náluk, de még csak utána sem néztél a cégnek! Ilyenkor kissé dühös vagyok, mert emberek úgy mondanak véleményt valamiről vagy valakikről, hogy utána sem néznek csak lefitymálják! Ez sajnos "jó" magyar szokás. Náluk nem a "leveszem a polcról" verzió működik. Minden autóra egyedi, testre szabott szoftvert csinálnak (videóval). Legalább olvass bele a weblapjukba. Nekem mindennel együtt csaknem 3 órába telt a szoftver optimalizálás (én nem teljesítmény tuningolt kértem). Keress vissza, korábban leírtam mi volt a menete.
És kérlek, dolgokról csak úgy mondjál tutit ha utána néztél! Részemről a témát lezártam, mert semmilyen érdekeltségem nincs náluk, csak a tisztességesen elvégzett munkájuk megkívánta, hogy helyreigazítsalak.[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #79470 üzenetére
Földim mondotta volt, aki a Williamsnél villanyozik, hogy ez az a szakma, amiben tényleg baromi nehéz kideríteni ki a valóban jó szaki. És ha az F1-ben csinálod úgy, hogy végigmászod itthon meg kint is a szamárlétrát, akkor gyanúsan neki igaza lesz.
Ami betonfix: pados mérés nélkül lecsó. Aki 10-15 lovakat megérez és gyomorból rajzol jelleggörbéket hozzá, azzal orvos beszélgessen. Magánvéleményem: akinek valóban kellene ez a szolgáltatás, ő már eléggé benne van a dolgokban vagy komoly a kocsi eleve. Ezek a kicsi szívótuningok 5-6 lóval vagy 15-el, hááát, nehezen értem meg, na. Akkor már az árából pár évig inkább prémium benzin, jobb olaj, gumi és időben cserélt futómű alkatrészek meg fékek
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz MunezXBK #79459 üzenetére
Meg kell várni,amíg állandósul a hiba,akkor kimérhető,hogy a kapcsolódó dugaszban, vagy a gyújtásrendszerrel van e gond.Még az is lehet,hogy a motor beszerelése után túl laza a kontakt,ezért hol jó,hol nem,vagy a régi vezeték jól meg lett gyötörve.Majd sír ha baja van.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #79477 üzenetére
Igy van csak ertelme, pados meres nelkul ertelmetlen.
Egy par forumot megjartam mar, volt aki elegedett veluk, volt aki kevesbe.
A Protechnic kicsit komolyabb nev, komolyabb multal, de muhelytol fuggetlenul, barmilyen chiptuningnak csak ugy van ertelme hogy elotte es utana padra kell tenni, es ahol ez felaras vagy kulon penzbe kerul ott kell hagyni es keresni kell egy hozzaerto muhelyt.
Az meg tok jo dolog hogy youtube-ra tolja fel a videokat, de miert nem a pad mereseket tolja fel, lehet hogy megse lenne olyan nagy diferencia?! -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #79480 üzenetére
Barmit allitanak azt valahogy merni kell.
Az hogy erzesre milyen egy dolog, de ez lehet csaloka, mar egy szimpla olajcsere, premiumuzemanyag is "sokkal jobban megy".
Padon derul ki minden...De reszemrol befejezem a haborgast, barmifele tuning ott kezdodik hogy pad. De amig az emberek tobbsegenek az is faj hogy +2 ezerert normalis uzenanyagot tankoljon, vagy gumit vegyen felesleges tuningrol beszelni.
Elso korben az auto kell hogy rendbe legyen muszakilag, es vannak tipusok ahol erositett kuplung kell kulonben szetszall a fenebe a gyari 30 ezer utan. -
Attix70
aktív tag
válasz farkas-j #79474 üzenetére
Igazad van. A leveszem a polcról dolgot meg tudja mindenki magának oldani (pár ezer Ft-ért van eszköz amivel a netről leszedett sw.-t fel lehet tölteni az autóra) ami szerintem elég is lehet. Ha valaki a maximumot akarja kihozni akkor azt rá kell optimalizálni és ahhoz már kell a pad. A 20Dth-s motoroknak a gyári sw-je lassú gázreakciót csinál (ha nagyon gyorsan pöckölöm a gázpedált akkor sem csinál semmi pluszt) a neten található "tuning" sw-el ez kapásból direktebb lesz. Teljesítménye és a nyomatéka is jobb lesz úgy, hogy a turbónyomás maximuma megmarad (mint ez eredeti - 1.85 Bar). Mivel ez nem kihegyezett sw. ezért a motor élettartamára se hiszem, hogy kihatással lenne (+ ki az aki egyfolytában max. gázon menne ?). A fogyasztása is lehet kevesebb mert már alacsony fordulaton is nagyobb nyomatékkal bír és ezért sok esetben magasabb fokozatban is lehet vele közlekedni.
Próbáljuk meg a mondatokat NAGYbetűvel kezdeni
-
F_Gergely
őstag
válasz Attix70 #79482 üzenetére
Nehez megallni, mert kapsz egy irt chipet, akkor mar eljatszol a gondolattal hogy nagyobb intercooler akkor mar nagyobb turbo, erosebb vezermutengely, erosebb kuplung, vegelathatatlan , konnyu megindulni a lejton.
Nekem ezert lesz a kovetkezo auto 2,5 vagy 3 literes dizel es oda nem kell szoftveres csoda, gyarilag 400 nm es 200 LE -
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #79483 üzenetére
Nekem az a fura, hogy a chip tuning-os szaki gyakorlatilag azt mondja, hogy jobban tudja mik a jó beállítások a kocsinak, mint a gyár.
Így a beállítások pl élettartamra hatással kell legyen.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
#81556480
törölt tag
válasz ArthurShelby #79484 üzenetére
Az emissziós normákkal szoktak játszani. Azaz lehet hogy nem fog megfelelni a karosanyag kibocsajtas a tuning után, de a motor élettartamát érdemben nem befolyásolja pár lóerő.
Én ültem mar pad nélkül módosított kocsiban es eg es fold volt a különbség. Oda tette dieselnél a nyomatékot ahova kertuk.
Nekem x18xe1 blokkom van ami nagyon csökkentett teljesitmenyu. Nekem simán megér 40-50ezret egy pad nélküli beallitas amivel no a teljesítmény es csökken a fogyasztás. A pados méres lenne a legtisztabb ez ok, de akkor is erzem ha jobb lett, ha nincs róla papirom. Es en jó ismeroson keresztül mennek ahol az átverés esélye nulla. Előtte pedig mint írtam mar ültem egy vakon átírt movanoba aminek 1000km alatt szepen ki is jött 1 literrel kevesebb fogyasztás es érezhető nyomaték növekedés.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz #81556480 #79485 üzenetére
Egyik Havassy előadáson volt talán erről szó, hogy milyen iszonyatosan más az emberi érzék és a stopperóra meg a pad. Majd előkerítem, de tanulságos, az biztos A titok a jelleggörbében van itt is. Egy jó helyen elkapott púppal azt fogod érezni a világot kitéped magad alól, pedig egy sokkal simábbal lehet gyorsabb lennél. Az érzet a lényeg.
És még nem beszéltünk akkor kibocsátási normákról, élettartamról meg ezer más tényezőről, amivel le lehet gyilkolni dugókat, váltót, random egyebet, ha valaki nem jó helyre ír. Van legyilkolt DSG Golf a körben, jól meg lett csippelve, váltó-motor kakukkos. Jól ment az is 16000km-ig. Utána jött a nagy csekkA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ArthurShelby
addikt
Volt téma itt is a LED-esítés, és én is elgondolkoztam rajta, de bizonytalan vagyok még pár dologban (megerősítés kellene), illetve lenne pár kérdésem, állításom, amire válaszoljatok (pl igaz/hamis, igen/nem...)
1. Mivel egy led-nek kicsi a fogyasztása ezért kell betenni elé egy fogyasztót (ellenállást), hogy a kocsi ne higgye azt, hogy ki van égve.
2. Így gyakorlatilag a világítás ugyanannyi áramot fog fogyasztani, szóval energiatakarékosságból fölösleges?
3. Ahol a kocsi figyeli, hogy az égő kiégett e azt hívjuk canbus-os rendszernek?
4. Én a tolató lámpa, index lámpa (ezt is lehet?), rendszámtábla világítás led-esítést tervezem (a többi gyárilag led). Ezek mind jogszabályba ütköznek?
5. A beltérben is ledesítenék, de itt számomra fontos a meleg sárgásabb fény megmaradjon. Ez lehetséges?
(pl már vannak jó csillárba való led-es égők (2700K), hátha van a kocsiknál is)6. Csak minőségi (jó helyről/boltból származó) canbus-os égőt kell venni? (abban van beépített +ellenállás?)
(Számomra a minőség a lényeg. Nem jó, ha emiatt merül le az autó, tönkre vágja az elektromos rendszert, hamar kiég, nem jól világít...)[7. Leddiszkont.hu jó helynek számít?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
F_Gergely
őstag
válasz ArthurShelby #79487 üzenetére
akkor sorban:
1. Olyan LED-et kell venni amiben gyárilag van ilyen.
2. Fogyasztás szempontjából azért egy LED jóval kevesebbet eszik és egy teljes belső világítás cserével sokat meg lehet spórolni, ez akkor jön jól ha pl sokszor van az hogy nyitva a kocsi és pakolsz, ilyenkor az akksit kíméled a LED-es világítással.
3. Igen.
4. Igen, tehát ami gyárilag halogén izzóval van oda szabály szerint nem tehetsz be LED-et. Nekem csak a helyzetjelzőm az (OSRAM és nem valami gagyi kinai az ebay-ről) 5 éve van bent sose szóltak még érte.
5. Persze, különböző színhőmérsékletű LED-ek vannak, igazából a sárga az ami szabályos, pl a kék már nem az. Nekem jégfehér van.
6. Én ebay-ről rendeltem, szerintem onnan a legolcsóbb és ugyan azt a minőséget kapod mintha bárhol máshol megvennéd.
7. Nem rossz, de ugyan úgy az ebay-es terméket kapod csak többszörös áron.
-
molnarpeter
nagyúr
DPF jeligére, hátha nem volt még:
-Astra H CDTI (utólagos) regenerálást jelző LED beépítése: [link]
-Insignia DPF regenerálást jelző LED beépítése: [link] - a hangszórót bevilágító kifejezetten ízléses megoldás, abszolút rejtve marad.Mindkét esetben arra játszik rá, hogy plusz terhelés érdekében az ECU bekapcsolja a hátsó üveg fűtőszálait, illetve a tükörfűtést.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #79487 üzenetére
Kb. ahogy leírtad, nem nagyon van értelme átcserélgetni mindent. Mind jogszabályba ütközik, belteret tekintve nem tudom, van-e előírás a lámpatestre és izzóra minősítés (E-jel) tekintetében. Tolatólámpánál veszik észre legkésőbb, de műszakin amiatt is szólhatnak (jogosan). autoledvilagitas.hu-t ismerem, ajánlom
-
qdak
addikt
válasz Petyyyyy #79395 üzenetére
jutottal vmire ?
Kommy van teszt lehetoseg, ott meg tudod nezni a kulcsot, aktiv-e, vmit kapcsol-e, nalam ha nyomtam gombot, vmeik ful aktivra valtott es alapbol a 2 kulcs van ra programozva, nekem is van 1 doglott kulcsom
[ Szerkesztve ]
(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
PÉTERelvtárs
kezdő
válasz F_Gergely #79479 üzenetére
BÚÉK!
Szerintem nem feltétlenül kell pados mérés. A chip tuningnak különböző fázisai vannak, általában az első fázis a motor optimalizálása, mivel a gyárilag írt program egy lebutított verzió szinte összes autónál. Phase1-nél általában bírja minden gyári cucc a plusz LE-ket és Nm-eket.
Ezt ismeritek? [link] -
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #79490 üzenetére
Először is köszönöm szépen a választ! (molnarpeter-nek is!)
Néhány helyen bizonytalan maradtam, mert nem volt a válasz számomra egyértelmű. (lehet a kérdés sem volt az)
1. Itt az elméleti részre kérdeztem rá, hogy miért kell ellenállás a led.hez. (vagy egyálalán kell e)
"Olyan LED-et kell venni amiben gyárilag van ilyen."
Én is így gondolom, de pl itt följön egy olyan kérdés, hogy csak a nagy ellenállás a minőségi [link] (szóval ő akkor hülyeséget mondd)2. (itt valószínűleg nem fejtettem ki rendesen) Mivel a led elé ellenállást kell tenni, hogy többet fogyasszon, hogy a kocsi ne higgye azt, hogy ki van égve az égő, így gyakorlatilag a fogyasztás ugyanannyi lesz leddel mint halogénnel nem?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
F_Gergely
őstag
válasz ArthurShelby #79497 üzenetére
1. Ez hulyeseg hogy nagy ellenallas meg kisellenallas, olyan van ami vagy jo vagy nem
De pl en amiket vettem mindegyik jo volt, nincs veluk gond.2. Itt sztem picit felre erted a dolgot.
Az auto aszerint az elv szerint erzekeli az izzot hogy kiegett e, hogyha jo az izzo nincs megszakitva a kor. Ha nem eg, akkor szakadt a kor tehat nem jon vissza jel.
A LED-es fenyforrasok joval kevesebb naftaval is vilagitanak (halvanyan vagy akar szinte eszrevehetetlenul) de vilagitanak. Az ellenallas azert kell hogy az auto ugy erzekelje a kor nem szakadt meg illetve hogy a led ne vilagitson lekapcsolt allapotban sem.
Ez nagyon leegyszerustve van de talan igy erthetobb. -
molnarpeter
nagyúr
válasz ArthurShelby #79497 üzenetére
1. CAN-BUS azt nézi gyakorlatilag, fogyaszt-e rendesen az izzó, vagy sem - van egy minimum érték (körön mért feszültségesésből következtet), ha azt meghaladja a mért, akkor kiégettnek veszi. CAN-BUS LED-ek melegednek rendesen, szóval vigyázni kell a búra miatt.
2. halogén? Főleg ne tegyél helyette LED-et, a foncsor szórt fényhez van kialakítva.Ha jobban szeretnél látni, GE Megalight +130% jó például. Ha pedig a sárgás fény zavar, vannak fehérebb-kékesebb fényű, de szabályos izzók is (pl. Cool Blue), akár helyzetjelzőbe is. Indexnél pedig a tükörtojás kinézet ellen van ezüst színű bevonattal ellátott izzó, pl. Silvervision.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz molnarpeter #79499 üzenetére
A GE Megalight is már elég szép színű fényt csinál szerintem a sima halogénekhez képest. Korábban Osram NightBreakert használtam, az sem volt olyan sárgás, mint a korábbi random izzók.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!