-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz FoLey-v #89548 üzenetére
Ez érdekes, nem is olyan rég pont fő témája volt a topicban a váltóolaj csere és hozzá tartozó nyalámságok.
Ezeket olvasva kíváncsiságból kérdeztem meg a szervízet ahová vittem a fék nyűgje miatt az "asztmámat" (ezúton is köszönöm Mohabának a segítséget), hogy a váltóolaj csere hogyan és miként van.
Szaki mondta hogy célszerű, attól hogy nincs benne az adót típushoz a könyvében attól még lehet hogy kell, vagy célszerű. Nem akarok ezzel most végletekig belemenni. Nagyon szépen felvázolta hogy mit és hogyan a mester. Mert sok mindentől függ, típus, szerkezet stb-stb. Hogy milyen színe kell lennie ha jó,rossz.
Lényeg hogy ami a tiédben van és az enyémben az ötfokozatú váltóban célszerű százezer futás teljesítmény után cserélni.Nem nagy tétel , csak két napig tart, hogy miért? Állítása szerint az olaj eltávolítása miatt, le engedik, majd valami vákuumos csodával maradékot is , majd hagynak neki időt hogy a maradék a gravitáció hatására összegyűlik és újra neki esnek vákuumos csodával.
Most hogy ez mennyire igaz avagy sem, még nem tudom mert soha nem csináltam ilyent. De a következő motor olaj cserére már fel lett jegyezve a váltóolaj cseréjé is.
Így érdemi információval majd utánna tudok írni.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz Gergőke88 #89524 üzenetére
Jovo het szerdan kiderul. Nezegettem ma reggel az autot. Rohad mint a dog. Es sok helyen inkabb belulrol kifele. Szoval ez amitt latok szerintem csak a jeghegy csucsa .
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #89549 üzenetére
Attól, hogy keményebb gátlót-rugót teszel bele, ugyanúgy bele fog érni. Ha betonkemény versenyre valót teszel bele, akkor is.
Gyári váltóméret mellett nem kéne érnie semminek semmibe. Ha mégis, akkor eleve futóműgyilkos és rossz felnit vettél, ami nem a kocsira való.
Luck Dragon: Valóságban: ha van leeresztő akkor olaj le, vákuum szívóval kis cső be, csavar vissza, olaj bele, szevasz.
Szerintem a főnök szeretne egy kis misztikusságot teremteni, hogy az ügyfél lepisilje a bokáját. 2 nap alatt az olaj az ukránoktól lemegy a Tiszán a Dunáig Az az 5-10ml pedig semmit nem zavar, ezért szokták azt csinálni ha nagyon vadorzó az ügyfél, hogy 2-szer cserélnek olajat. Akkor tényleg szinte teljesen át lesz mosva a rendszer és nem tart 2 évszázadik.[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #89555 üzenetére
És ezzel megoldod a futóműgeometria elkúródását, az esetlegesen asszimetrikus gumikopást, a határhelyzetben nem megfelelő tapadást vagy azt, hogy ha nem egyedül mész esetleg begyilkolod a kerékjárati ívet?
Szerintem nem. Ott valami nem okés. Ezzel ne szórakozz, láttam telepi verdás gyereket gólyalábat elreszelni és leszakadni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz body007 #89560 üzenetére
Rakhatsz fel peresebb gumit is. Még jobban elkefél futómű geometria, még több alkatrész csere jó drágán, könnyebb felni sérülés és rosszabb menetkomfort.
Jogos. Nem a hibaforrást kell megszüntetni, hanem bevinni az egyenletbe még 10 másikat, hogy az elsőt maszkoljuk
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ntomka
nagyúr
válasz body007 #89560 üzenetére
B Vectra igaz? Gyári méretben 215/45R17-et írnak, váltóméret szerint az 50 peres gumi 22mm-rel nagyobb átmérőre, vagyis 11mm-rel kerül közelebb a gumi a járatívhez. Az viszont megeshet, hogy ez a 11mm már túl sok egy rossz ET számú felnivel kombinálva.
ツ Headphones on - World off
-
Szada85
aktív tag
válasz body007 #89560 üzenetére
Idöközben elhangzott a megoldás, valóban 215/45R17 a hivatalos méret, és 5%-nyi eltérés az már kívül van az "elfogadható" határon. Az ET39-nek elvileg el kellene férnie, de a magasabb oldalfalú gumival már valóban lehet túl sok.
Elsö körben meg lehetne próbálni egy /45 méretü gumival szerelt kerékszettel (ha van ismerösi, vagy Opeles körökben akár kölcsönkérni) menni egy kört figyelve, hogy akkor is beleér-e, mert lehet, hogy pl. a rugó-gátló páros is öregszik már, emiatt is rugózik be akkorát.
-
addikt
Köszi a tippeket. Meg fogom próbálni /45-el - és vigyázok rá
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
KrAt
veterán
Sziasztok,
Astra G, hátsó dobfék. Szerintem lassan időszerű a csere, néztem Zimmermann betétet és dobot. Azonban kolléga mondja, hogy cserélné a munkahengert is, ha már szétszedem, meg a betét visszahúzó rugókat, kézifékkötelet, stbstb..
Kérdés, tényleg foglalkozzak vele, vagy csak betét és dobcsere, és kész?
-
FoLey-v
addikt
válasz Luck Dragon #89552 üzenetére
Akartam is váltóolajat cserélni,itthon is csak akku kivételével a gyári fejegység kódólva lesz és ezmiatt aggódtam.
Centirózást is említettem,mert 120km/h fölött kicsit ráz a kormány,erre mondja lehetséges hogy nem oldja meg blabla.
Átvizsgáztatást meg azért akarom hogy tudjam majd miket kell majd kicserélni.
Mondta a vízhűtőszivattyút is nemtudom hogy miért.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
-
-
Tikakukac
titán
válasz Luck Dragon #89570 üzenetére
Jó dolog, de ez a 2 nap nekem pontosan úgy hangzik, hogy legyen mit rendesen kiszámlázni. Nem tudom hány méteres fogaskerekekkel tömött áttételt kéne ahhoz tervezni, hogy ez több legyen, mint egy nagyon max 10 perces művelet utáni 2 órát várakozás és még 10 perc.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
AMD Power
titán
válasz F_Gergely #89556 üzenetére
Muszakilag semmi baja. De hiaba vigyazzok ra a korrozio megeszi idovel. Ez a tel most csunyan odacsapott neki. Probalom toldozni-foltozni de ez csak optika. Ki tudja,hogy azok a reszek amiket az ember nem lat mennyire es milyen mertekben lehet szetrohadva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
danikem
csendes tag
Sziasztok,
Opel Astra G 1.4 benzines 2002; Z14XE motor
Egy rejtélyes hiba miatt kérném a segítségeteket, hátha találkoztatok már ezzel:
Az autó nem reagál a gázpedál lenyomására, van amikor rögtön hidegen indításkor nem működik, néha pedig menet közben a gázpedál felengedés után. Ilyenkor mindig le kell állítani az autót, majd újraindítás után ha szerencsém van újra működik. Az alapjárattal a hibajelenség közben sincs gond. A szerelő gázpedál szenzor hibát olvasott és pedál cserét javasolt, sajnos nem oldotta meg a problémát. Esetleg az ECU lehet a hibás?Köszönöm a segítséget.
-
AMD Power
titán
válasz AMD Power #89576 üzenetére
Es az az igazasag,hogy Nagyon tanacstalan vagyok,hogy mit csinaljak vele. Eladni sok ertelme nem lenne. Kapnek erte max 200-250e Ft. Talan. De mit veszek helyette? Vagy addig kene hasznalni amig szet nem hullik vagy olyan dragan kene javitani rajta valamiz,hogy ne erje meg....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
ntomka
nagyúr
válasz AMD Power #89581 üzenetére
Ez ilyen. Pont ezért váltunk meg előző kocsinktól, mert szétette a rozsda. Gyorsan eladtuk, amíg volt akinek kellett, mert a karosszériás már az autó értékével egyező javításokat vizionált rá. Így jött képbe gyorsan az 1.6 H kombi. Ez legalább nem rozsdál (egyelőre), viszont műszakilag nyűgösebbnek is tűnik, kezdve a katalizátor cserével.
Apropó katalizátor, nem nyugodtam meg még mindig, hogy cserélni kellett. Az új ugyan eddig jó (kopp-kopp), viszont mivel itt-ott nyomja az olajat a motor, de különösebb fogyás nincs (nívópálcán nincs látványos fogyás), van egy félelmem, hogy valahol mégis bejut az olaj az égésteren keresztül a kipufogó felé, és akár ez is hazavághatta az előző katalizátort. Kicsi az esélye, mert az új katalizátorral a CO műszeren mérve tökéletes, de szeretném kizárni. Hogy lehet házi körülmények között gyorsan ellenőrizni, hogy rendellenes mennyiségű olaj nem kerül-e oda, ahova nem kéne? Nézzem meg a gyertyákat?
Egyébként OBD-n nézegetem a szondák jeleit, és olyan, mintha 2500-3000 között valahol túldúsítaná a keveréket, mert ott mozdul be a legdurvábban a 2-es szonda jele, alatta, fölötte (tehát autópálya tempón is) vonalra eldolgozza a jelet.
[ Szerkesztve ]
ツ Headphones on - World off
-
F_Gergely
őstag
válasz AMD Power #89576 üzenetére
Én ezért adtam el a vectrát tavaly, embertelen módon rohadt, csak a kasztni plusz telifény 400-500 ezer körül lett volna, az egész autó nem ért annyit.
Most a C vectrán is van egy két kavicsfelverődés de ezeket még lehet kezelni. A B az nagyon rohadt, műszakin is úgy ment át 2 évvel ezelőtt hogy ez az utolsó, mert szétporlad.[ Szerkesztve ]
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Luck Dragon #89552 üzenetére
Ne hagyd magad átverni.Ez a kétnapos duma csak azért van, hogy miért fog sokat kérni az olajcseréért.Én a helyedben elsőre csak annyit kérnék,hogy nézze meg az olajszintet, és az olaj szinét.
Én sk csináltam, és elbizonytalanodtam, hogy kell e gyorsan cserélni az olajat, mivel a szine olyan mint az új olajnak,[kép]
viszont a szint kicsit alacsonyabb talán, mert a szintellenőrzőn nem jött ki olaj. (180e km) Nekem a váltó F18 5 fokozatú.Ha mindenképp cseréltetni akarod, mond meg a mesternek,hogy neked úgy csinálja az olajcserét, hogy vegye le az olajdeklit, kb 13 csavart kell kitekerni,[kép]
olaj zutty mind kijön, deklit kitakarít, új tömítéssel deki vissza,és mehet a feltöltés.[kép](Arra kíváncsi leszek ,hogy mivel fogja indokolni, hogy ez így miért nem jó.)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
AMD Power
titán
válasz ntomka #89582 üzenetére
Sajnos igen. Igy idovel vagy el lesz adva vagy megvarom amig szethullik. De az az egeszben a legrosszabb,hogy amugy meg semmi baja nincsen. A motor a vilagbol kimenne.
FGergyely Sajnos a B Vectra is egy rozsdakupac. De sok ujabb auto is nagyon csunyan rohad.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
E.Kaufmann
addikt
Megint Corsa 99-es. Valahol megszakadt a hajtás, ha álló helyzetben is már 20 km/h-t mutat az óra ha jár a motor és nehéz vele megindulni?
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
válasz mohabá 007 #89584 üzenetére
Jó, köszönöm.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
bazsimano
őstag
Sziasztok!
Valaki tudna ajanlani megbizhato jo szerelot Budapesten es nem a perem keruletekben? vagy olyan nicnsen? -
Fandango
veterán
Ha veszek egy bicskakulcs házat Ali-ról, akkor abba minden gond nélkül át lehet a szárat és az elektronikát tenni a meglévő normál kulcsból, vagy kell még mókolni vele valamit?
-
Tikakukac
titán
válasz OPiiPO #89592 üzenetére
Ha gyorsan rápillantasz a flip key kialakítására elég hamar leesik, hogy ehhez kell egy új szárat csináltatni.
Alis kulcsházakkal meg óvatosan. Én is megrendeltem, hogy jó lesz. Ultra gagyi, Cromaxból 1200 pénzért a felső részét megrendeltem inkább. Borzalmasan kemény volt az utángyártott.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
mrx1212
tag
Nekem rendben volt az Alis simán kicserèltem.H Astra kulcsház
-
bandi0000
nagyúr
F astrába a gyári Tid kijelző megadta magát félig meddig, egyik autóba egyáltalán nem jelez semmi, a másikba meg kb a számok felső harmada nincs meg, ahogy láttam a szalagkábel a hibás, mert az elvileg ragasztva volt, de most elengedhette a ragasztó
Ezzel lehet kezdeni valamit szerintetek?
Xbox One: bandymnc
-
Magnum_
nagyúr
Opel astra H-ban ha klimahtok, belul van hangja? Nem a ventillatorra gondolok, magara a klima kompresszorra.
I humbly and respectfully decline™