-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Phobion
őstag
válasz MasterMark #304292 üzenetére
Szuper, köszi!
-
aliali
csendes tag
[link]
péntektől a 95-ös benzin 616, a gázolaj pedig 607 forintba fog kerülni.Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #304297 üzenetére
Hát itt már így sem megy, mikor megmutattam a vizsgabiztosnak a szélvédőt, azt mondta rá, hogy neki 650k Ft, ha ezt átengedi. 🤷♂️
Más: Az imént bekóstolt egy cseh T6-os Multivan a Hegyeshalom előtt az M1-esen. Nemtom, hogy gondolta, de csak akkor tudott megelőzni, mikor én már motorfékkel gurultam egy kamionhoz közeledve az M15-ös sávban, aztán becsűrt kettőnk közé fékezésre kényszerítve engem, majd mikor az út 2 sávossá vált, megelőztem mindkettőt, ezután már csak akkor ért utol, mikor már indexeltem a lehajtó felé.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #304296 üzenetére
És a 🕸 + 🕷 is ki tudod űzni mögüle.
Vizsgára rajtahagytam a gyári "téli" kerékszettet, a halvány fóliát még lusta voltam leszedni az oldalablakokról - fel se tűnt nekik, csak a kipu
voltlett volna látványos, azt lemaszkolták fekete duct tape-pel.Eltelt 2 hónap, a gyári rugóval még egyszer se ért le a kipu. Időnként azért bántja a szemem, de lassan megszokom. Keménynek egyformán kemény mindkét rugószettel.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #304295 üzenetére
Átszerelni ingyen van. A ráfordított időt meg tekinthetjük hobbinak.
De amúgy nagyon be lettek fenyítve az óvári vizsgáztatók, biztos kiszabtak rájuk egy csomó büntit az elmúlt években. A “35k-es vizsga” intézménye megszűnt létezni.
(Ezért örülök nagyon, hogy a MiTóhoz járt NKH engedély.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
témához kapcsolódó gondolatom képben
Mindig mondtam.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #304292 üzenetére
6 nap múlva én is viszem a Jazz-t és még nem cseréltem át a hátsó lámpákat. 😬
-
Phobion
őstag
Sziasztok
Hamarosan lejár a forgalmi engedélyem. Ilyen esetben a lejárat előtt mikor lehet a leghamarabb megújítani? Meg kell várni a lejáratot?
-
Coyot
őstag
válasz macilaci78 #304261 üzenetére
Az is ráfutófék jellemzően, nem kötsz futót a fékkörre, hanem ahogy az autó fékez a futó elkezd közeledni az autóhoz, és annak a mechanikája kezdi huzni a féket a futón. De ez plusz teher mindenképp a vontató fékeire.
Má' nem
-
brumi1024
veterán
válasz szabonagyur #304286 üzenetére
A Honved korhaz elott nem egyszer latom, hogy a mentonek kell megvarnia a gyalogost, mert ha zold a lampa, akkor megy.
-
félisten
-
aliali
csendes tag
Sziasztok.
Ére a terület re érdemes valami takarót rakni?
Néztem a BMW gyári oldalon, de nem találtam valamit rá.
Hogy ne legyen poros, kócos.
Valami gumis cucc?[ Szerkesztve ]
Nem magyar bocsánat az esetleges írási hibáimért
-
lazac_
tag
Elég fura ebből a szempontból (is) a kresz, hiszen a járdán kerékpározni alap esetben ugye tilos, ergo eleve hogy keverednél zebrához? Másrészt akkor kerékpározhatsz a járdán – max. 10 km/ órával –, ha az úttest erre alkalmatlan, de ezt meg ki fogja megállapítani? Eleve nem kötelező tartozék a kalibrált sebességmérő, sem az útegyenetlenségmérő. Az meg hogy bringával 0,30 mg/l érték alatt még tekerhetsz is mellékúton megintcsak érdekes. Viszont járdán hány mg/l határ? Gumicsontszabály-rengeteg...
Vontatáshoz: Honda Jazz vontathat, Honda City nem, pedig a kategória- és ízlésficamtárs puttonyos Clio (Thalia) vontathat.
LIDL-ben szombattól volt (megint) kisméretű kárpittisztító , beruháztam rá az "összegyerekezett" kanapénk miatt, kíváncsi vagyok, hogyan teljesít, lehet ha beválik, az autón is végigszaladok.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #304238 üzenetére
Uu hol? En is vegig dongettem a savelhuzasokon.
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304268 üzenetére
Kisebb cuccok , kevesebb anyag felhasználás , occsósítás , kisebb lábnyom , kevesebb adó. Korábban az volt, hogy az egyen vas elbírja a horgot is. Most meg úgy tervezik, hogy olcsóbb legyen, mármint előállítani és ha ezért funkciók szűnnek meg, hát istenkém. Majd akinek kell az adott funkció, az fizet érte felárat.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
6030D
őstag
válasz macilaci78 #304269 üzenetére
a rajta lévő bringák összessége.
Manapság már nem biztos.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
kisza25
félisten
Egy biztos olyan használt autót nem veszek amin van horog, ki tudja mennyit és mit vontattak vele
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
macilaci78
nagyúr
válasz 426os #304267 üzenetére
A másik irányból: ááá, csak bringát akarok vinni a horgon. Oké, hogy az árban benne van a nagyobb hűtő, nagyobb fék, elektromos csatlakozó, de többe van, mint a Thule bringatartó és a rajta lévő bringák összessége.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bitpork
nagyúr
válasz 6030D #304266 üzenetére
De mert minden mindennel összefügg. Kisebb cuccok , kevesebb anyag felhasználás , kisebb lábnyom , kevesebb adó. És most kifejezetten nem Hansról beszélek mert esetében pl hiába a nagyobb tömeg akkor sem lehet vele 3,5 tonnát vontatni csak 3,2-t - mert hybrid.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
426os
őstag
válasz kisza25 #304264 üzenetére
Az utóbbi években már igen, de korábban ez nem volt így (max olyan autóknál, ahol tényleg nagy súlyokat vontatnak várhatóan).
Én is simán benéztem volna ezt a dolgot, mert ha nem olyan autót találtam volna (használtról beszélünk ugye, ahol nem én ikszelem össze az extralistát), amin van gyári horog, akkor egy adott ponton elgondolkodtam volna, hogy rakjak fel utólag, mint ahogy az előző autómnál is tettem. Igaz, esetemben csak bringaszállításról lenne szó nagyrészt, de azért zavarna, ha a horog felrakása után derülne ki, hogy nem lehet ráakasztani kb semmit....
-
6030D
őstag
válasz bitpork #304257 üzenetére
Azért más egy 3,0+ dízel suv, amivel hajókat meg autószállítót vontatnak, mint ha egy 1,3 tonnás személyautóra, minek 600 kg a terhelhetősége, felakasztanak egy össz 750 kg futót, vagy egy 1000 kg ráfutófékest. Nem akkora gond ez, ahogy anno a ~6M-s kocsira is 100e Ft körül volt a gyári sima horog (pdf, 4. oldal), abban tényleg csak a horog van, a kábelezés és a csatik +50e. Nem a nagyfék meg a nagy cooler.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304263 üzenetére
A másik véglet: VW UP, nem lehet rá vonóhorgot tenni, holott a fele súlyú Trabantra igen és ugyanazon szabályok szerint vontathat, mint Max. De persze logikus: kis autó, kis erő, kis tömeg, ezek együttese nem fog meg egy 250 kilós futót sem.
Azt is elfogadom, hogy az autógyártók nem kezdenek fenenagy marketingkampányba azt világgá kürtölni, hogy egy megszokott, kvázi természetesnek dolgot mostantól a jövőben nem lehet magától értetődően megtenni.
Nem, ez a sunyítás tipikus esete. Szerintem.
kisza25: gonolom, nem az átlag családi közlekedő edények esetében.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bitpork
nagyúr
válasz macilaci78 #304261 üzenetére
A vásárlói tájékoztatás egy kérdés. Persze lehetne folyamat reklámokban nyomatni az arczunkba. Amúgy meg szerintem logikus hogy nagyobb tömeg nagyobb terhelés és emiatt nagyobb igénybevétel. Audinál jellemzően nem a kis teljesítményre gyúrnak ( de van olyan modeljük is) így az alapból nagyobb és túltervezetteb egységek kerülnek be. Ettől még nem alapértelmezés a vontatás - megint csak szerintem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #304257 üzenetére
A féket? Vannak saját fékberendezéssel rendelkező futók, azokon mire jó a fék?
Én sem hallottam még erről, de jó tudni, hogy ilyen is van. Nincs ezzel gond, ha lenne rendesen kommunikálva. Meddig tartana egy matrica a többi mellé a kocsiban, útmutatóban?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
bitpork
nagyúr
válasz 426os #304258 üzenetére
2016-tól az audinál már kellett ixelni hogy az általam említett rendszerek is olyanok legyenek. Igaz senkit nem zavart és raktak rá utólag. Az hogy minden téren napi szinten oda kell figyelni és tanulni szerintem már lassan 15 éve létező jelenség. Ha valaki megszokta a jót -pl pont ahogy a megszokásból közlekedés esetén - nem elég ok arra hogy figyelmetlen legyen valaki. Szerintem.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Peter.70
addikt
[Vajon a végén a biciklist is megállították?] Olyat miért nem olvasok sose, hogy a zebrán át tekerő biciklist ( ha nincs kerékpárút ) megbüntetik?
-
426os
őstag
válasz bitpork #304257 üzenetére
Nem értek egyet veled. Egészen 2019ig nem volt erre szükség. Amikor meg ezt bevezették, elfelejtették nyíltan kommunikálni a gyártók, hogy figyelj erre oda, így sok usernek, de még az ezzel foglalkozó szakszerviznek sem jutott eszébe, hogy ezt lecsekkolja.
Ahhoz, hogy alkalmanként elhúzz egy kisebb utánfutót, nem kell nagyobb hűtőrendszer meg minden egyéb (feltételezzük, hogy nem a maximális terheléssel mész fel naponta 5x a Mátrába). Lehetett volna ezt két lépcsőben is bevezetni: Előkészítés nélkül csak párszáz kg-ig lehetne terhelni és ezt egy kötelező jelzéssel fel kellene tüntetni a vonóhorgon. Előkészítéssel meg amit egyébként is bírna az autó. Azt is lehetne, hogy oké, ha vásárláskor spóroltál a CO2 adón, és utólag szeretnél vonóhorgot, akkor a különbözet megfizetése után feloldjuk a korlátozást.....
-
-
6030D
őstag
Azért ez kemény.
Tudtad? Az EU miatt már nem vontathat minden autó – Barnabás ezt beszívtaA Škoda esetében a következő járművek érintettek a nem vontatásképes kategóriában: 2019-ben: Scala, Kamiq , 2020-ban a IV . generációs Octavia, Octavia Combi 1.5 TSI 110kW és 1.5 TSI DSG e-Tch 110 kW. Erről az ügyfeleket a kereskedőkön, értékesítőkön keresztül tájékoztatjuk, ahogy arról is, hogy a vonóhorog utólagos felszerelése csak és kizárólag a vonóhorog előkészítés extra felszereltség megrendelése esetén lehetséges.
Amennyiben nem volt gyári előkészítés, utólag sem vontathat a jármű.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
addikt
válasz Peter.70 #304250 üzenetére
igen, még a Skodámban
leesett a Magnumról* a burkolat, és nem vettem észre, csak 20km-el később, mikor kiszálltam és addigra remekül bedörzsöltem*a jégkrémről, nem a fegyverről
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Micsurin
nagyúr
válasz norbert1998 #304230 üzenetére
Kettőt hívtam most reggel, ~50-70 közt szórunk. Remélem kiszereléssel értették... ha kiveszem itthon már szigetelem is a tetőt legalább.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
gg72
veterán
válasz MasterMark #304247 üzenetére
Kösz, végül azzal töltötttem utána.
-
félisten
válasz macilaci78 #304241 üzenetére
Igen, M5n is jártam tegnap, bár ameddig én mentem ott talán nincs VÉDA amibe belefutottam volna.
-
kisza25
félisten
válasz macilaci78 #304239 üzenetére
Nem fér bele, már az Ő nevén van, a céges casco megszűnt már, beszélt velük
[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Peter.70
addikt
válasz BigBlackDog #304240 üzenetére
Értem, köszönöm
-
macilaci78
nagyúr
válasz szabonagyur #304238 üzenetére
M5 is ilyen, 60-as, 80-as korlátozás a sávelhúzásokkor, VÉDA kapu az érintett szakaszon. Meglátjuk.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
BigBlackDog
veterán
válasz Peter.70 #304234 üzenetére
"Szóval első körben tiszta rongy + valamilyen kárpittisztítóval mennék neki helyileg. Ha foltos marad, akkor gondolkoznék a következő lépésen." > Tehát először én csak a foltot dörzsölném át helyileg ronggyal + megfelelő szerrel. Sajnos a szutyok egy része szerintem benne marad így is, mivel kiszívva nem lesz, de talán annyira enyhül, hogy látni már ne lehessen.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Lehet lesz egy drága fotóm. M3 terelések, 60-80-as táblák, útépítő kamion hátulján volt a kamera úgy láttam utólag. A kérdés 60as vagy 80as tábla vagy, az tuti mentem GPS 100 körül.
-
brumi1024
veterán
Bemutattak az M4 CS-t is. Mar csak a kombi hianyzik.
-
Peter.70
addikt
válasz BigBlackDog #304232 üzenetére
Tehát az egész ülőlapot egyben?
Kárpit tisztító gép nincs[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz Peter.70 #304231 üzenetére
Én legalább azt a felületet egyben tisztítanám, hogy ne legyen foltos. Ha van kéznél kárpittisztító gép, akkor ez nem túl bonyolult.
Ha nincs, akkor megpróbálnám mikroszálas ronggyal és valami tisztítószerrel. Ami nekem bejött kárpittisztításhoz, az a Koch Chemie Green Star megfelelően hígítva, illetve a Kärcher RM 519 is egész jól működött eddig. Próbáltam még Vanisht is; ennek a hatása nem volt rossz, de iszonyatosan habzik, szóval sokat nem szabad rá tenni, vagy legalább tiszta, nedves ronggyal jó párszor áttörölném, hogy a vegyszer/hab nagy részét kiszedjem a kárpitból.
Szóval első körben tiszta rongy + valamilyen kárpittisztítóval mennék neki helyileg. Ha foltos marad, akkor gondolkoznék a következő lépésen.
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Ez egy csoki folt az első ülésben. Mivel lehet kiszedni? Kell az egész ülést tisztítani, vagy elég csak a foltot? -
kisza25
félisten
válasz focvis #304215 üzenetére
Meg zavaró éjjel mikor szembe jön
Más: hétvégén valaki nekiment Édesapám Kia Nirojának, csak a hátsó lampa sérült meg. Csak gyári van 310eFt . (Seat ibizára 11eFt volt)
Az elkövetkető nincs meg, Casco pont nincs az autón, mert most vásarolta ki cégből és még nem voltak kint szemlén.
Tegnap meg főút mellett parkolt egy peugeot kpmbi, legyalulta egy kisteher és tovább hajtott. Az egész oldalát végigszántotta és tükröt letörte, a fodrászal pont szemben ahol éppen ültem.
Kell kamera az autókba[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #304223 üzenetére
Árnyalja a képet, hogy én kb. 2x annyit is vezetek. Sőt én csak kisebb, javítható sérüléseket szedtem össze, ő meg rögtön az első alkalommal gtk-ra vágta az autót.
Vagy azt is írhatnám, hogy miattam még nem nyílt légzsák.Habár ez így félrevezető megfogalmazás, az egyetlen, amiben én voltam a hibás, az a villanyoszlopos affér, az összes többi esetben vétlen elszenvedők voltunk mindketten.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #304222 üzenetére
"De igazából ő"
Ha erre bedobom, hogy eddig 2:1 az állás neked, megtört kocsik terén akkor degecz vagyok?The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #304220 üzenetére
Fair enough.
Más: Végül is a MiTo kapta a dashcamet első körben, mert anyum szerint mindig rámegyek az előttem haladó nyakára. De igazából ő hiszi hosszabbnak az autó elejét, mint ami, pl. piros lámpánál is képes egy autónyi helyet kihagyni maga előtt.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz focvis #304215 üzenetére
A rács amúgy nem újdonság, Focus Active-on is ugyanez volt. Nekem se tetszik.
https://www.buyacar.co.uk/media/ielpewfq/04-ford-focus-active-2023.jpgST Line viszont egész jó lett, csak az ezüst vigyor nem kéne rá.
⭐ Stella
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #304211 üzenetére
A barnára még az lett rásütve fóliázás után, hogy pompakocsi. És ez?
-
bandus
veterán
válasz szőröscica #304208 üzenetére
Szerintem kurvajo, en nagyon szerettem a golfon. Ezen is baromira bejon ha van lehetoseg a hulye kel vilagitas allotasara az utasterben siman el tudom kepzelni h lecsereljem majd erre a q3-at. ha nem lesz penzem q6-ra
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #304210 üzenetére
A tiedben kicsit nagyobb loketu a motor (az enyem inkabb csak 2.4-es) de jah, ha nem akarsz virgonckodni eleg. De alapmotor, az mindig ilyen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Szoszo94
őstag
válasz macilaci78 #304160 üzenetére
1x10A van az albérletben, ahol lakunk. Mikró, hajszárító, sütő, mosógép - ezek közül bármi megy, akkor max TV nézés van, de más fogyasztó egyből levágja a biztit, hogy utáltam én ezt az elején... Három év alatt már megszoktuk. Telek előtt már ott a 400V kötődoboz, telken a kábel, 3*16-al lett tervezve a ház de iparit is fogok behúzatni szerintem.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #304201 üzenetére
Ja a drágábbik felszereltségűek kapják meg (Active X, ST Line X)
⭐ Stella
-
Csabroncka
addikt
válasz BigBlackDog #304197 üzenetére
Csinálok, nem vészes, de időbe el akarom kapni. Azért fura mert a tompítottnál jelentkezik, ott meg rá is takar a lemez.
De visszanézve a képeket lehet ez szaros izzó csinálja.
Gondolom a hő (?) viszont belülről javítanak (nyilván ehhez szét kell szedni) lámpát?"in medias res"
Új hozzászólás Aktív témák
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- RING Video Doorbell 3 - Okoscsengő
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Elektromos rollerek/tabletek eladók kiváló áron (500/750/5600 Watt)
- Delonghi Autentica Cappuccino (ETAM 29.666.T) magyar nyelvű automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest