-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
válasz EQMontoya #78697 üzenetére
pont fordítva, a Z3 alatt nincs túl jó futómű, és csavarodik is a kasztni rendesen, ha csak nem a ritka és méregdrága Z3M, akkor krúzolós az, mindenki azt írja. Amúgy a Z4 is, de az már E46 alapú, jobb autó sokkal, bár villanyszervó meg ez meg az miatt alapvetően abból is csak az M az igazi sportgép.
-
EQMontoya
veterán
Z3 tudtommal még nem az a krúzolós cabrio, abban van buggy, a Z4 már inkább az, amit mondasz.
Viszont vannak bajok:
-Az újabb BMW benzinesekről ugye volt mostanság szó a topicban, tehát Z4-ből igazából maximum 30i, az meg rohadt drága.
-Z3-ból is kiesik a 2.2-es 20i, marad a 28i és a 30i. A 28i-vel pedig az a baj, hogy MX5-NC árban van, és kb. úgy is megy, csak utóbbi egy közel 10 évvel fiatalabb konstrukció.
-A sornégyek Z3-ban gyengék, Z4-ben meg még szarok is.Szóval persze, frankó dolog a sorhat, de irreálisan drága a nagy motoros Z3 használtan.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
Dyingsoul
veterán
Hát igen, én is valahogy ezt érzem... :/
Igazából szerintem jövő őszre lesz aktuális, és nagyon csapongok ide-oda az autók között típusban és kivitelben is. Annyi biztos, hogy nem egy átlagos autót szeretnék hanem olyat amit mondjuk sokan megnéznek. Inkább a kinézetre hajtanék, mint a lóerőre és állatkodásra de persze a vezetési élmény sem mindegy (ezért nézegettem nagyon mostanában a roadstereket). Ez így most tudom szarul hangzik meg úgy jön le, mintha ilyen feltűnési viszketegségem lenne de nem erről van szó... Egyszerűen csak szeretnék egy olyan verdát amire büszke lehetek és nekem is tetszik, legyen benne valami különleges amivel kilóg a sorból.
Persze még sok víz lefolyik a Dunán a vásárlásig, de addig gondoltam bekérdezek ide hátha mondanak itt is hasznosat és köszönöm a véleményeket róluk!- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #78687 üzenetére
Száz szónak is egy a vége: megint költeni kell a bimmerre
-
gzbotii
nagyúr
válasz szőröscica #78687 üzenetére
Köszi a leírást, hasznos infó, mi szeptember elején készülünk Montenegróba, ha minden igaz, lehet majd megkereslek egy rövid kérdéssel privátban
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
őstag
válasz BigBlackDog #78688 üzenetére
Én mindig a Dunakapu téri mélygarázsban parkolok, ha a belvárosban van dolgom, 50 Ft / óra.
"Less but better" - Dieter Rams
-
MunezXBK
nagyúr
válasz szőröscica #78687 üzenetére
A félbehagyott építkezés direkt van, addig nem kell adót fizetni, amíg nincs kész a ház.
-
BigBlackDog
veterán
Győrben van valakinek "tuti tippje" egész napos parkolóhelyre? Ahogy láttam, van bőven parkolóház is a városban és nem is túl drágák (50-100 Huf/óra). Esetleg 24-én, délután nem lesz véletlen egy győri tali?
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Csapongó útibeszámoló a nyaralásomról alant
Tegnap éjjel hazaértünk Görögországból. Szerbián és Macedónián keresztül mentünk, egyet megaludtunk Szkopjéban odafele. A város meglehetősen eklektikus, ezerféle stílus keveredik egymással, minden monumentális méretű, egy estét eltölteni jó volt. Az óvárosban csevapozni érdemes.
Az utakon semmi különös nem történt, ország szerint listázom alább a tapasztalataim.
Szerbia: az autópálya a magyar határtól kb. Újvidékig elég rossz minőségű, utána teljesen jó. Rendőrt nem láttam, a sebességkorlátozás 120, a helyiek 135-140 között is nyugodtan mennek, így hazafelé óra szerint 130-at mertem én is tolni, magyar rendszámmal ennél jobban nem akartam igyekezni.
Az autópálya fizetőkapus, Újvidék előtt kell először jegyet húzni, amivel majdnem Belgrádig jutsz el, illetve Belgrád után van még egy jegyhúzás. Ezt követően még kétszer kell fizetni, mindkét esetben másfél eurót. Összesen kb. 15 euróból lehet megtenni egy irányban az utat az országon keresztül.
A benzinkutak kulturáltak, a mosdók tiszták. Legtöbbször itthon kevésbé ismert kutak vannak (Gazprom, Eko, ill. kivétel a Lukoil), az üzemanyag rendben van, az árak nagyjából a hazai szinten mozognak.
Macedónia: itt néhol nagyon rossz minőségű az autópálya, nem egyszer 100-ra lassítottam vissza, annyira dobált. 4 vagy 5 fizetőkapu van, mindig 1-1.5 eurót kell fizetni. Benzinkutak rendben, tapasztalataim szerint a Makpetrolnál érdemes megállni - legtisztábbak a mosdók és van 100-as benzin is.
Az ország sokkal érdekesebb mint Szerbia, míg előbbiben szinte végig síkságon keresztül autózunk, addig Macedóniában üdítő a hegyek látványa. Van egy kb. 40km-es autópálya nélküli szakasz, ami remek minőségű és nagyon szép helyeken kanyarog.
Görögország: nagyon messzire itt nem mentünk, csupán a Chalkidiki első ujjára. Útdíjat nem kellett fizetni, a minőség változóan rossz. Ajánlott benzinkút az Eko, viszont itt nagyon drága a benzin, 1.5-1.7 euró kúttól és puruttyaságtól függően. A gázolaj 1.3 alatt van.
Határátkelők: a szerb-macedón és macedón-görög szakaszok kibírhatóak, nincs rettentő hosszú sorakozás, de azért fél órával lehet számolni mindkettőre nyugodtan. A magyar-szerb ismerten szar. Kifelé Tompánál átjutottunk 15 perc alatt, de tegnap este 2 órát álltunk. 1000km-el a hátam mögött már meglehetősen nyűgös voltam emiatt.
Általános tapasztalatok: mindhárom országban tempósan autóznak az autópályákon, de nem akarnak megölni, agresszióval nem találkoztam, és a belső sávban sem tanyáznak órákon át. Sokkal nyugodtabban lehetett haladni, mint az M5-ön. Tekintve, hogy az M5 átmenő forgalma vagy Romániába vagy Szerbián keresztül csak a Jóisten tudja, hogy hova tart, ebből azt a következtetést vonom le, hogy az M5 életveszélyességét elsősorban a magyarok és a románok okozhatják.
Macedónia útjelzések, táblák tekintetében nagyon balkáni.
Szerbiában semmin nem kell meglepődni, tegnap többen is sétáltak át keresztben az autópályán, jött szemben a leállósávban autó és bicikliztek is.
Görögországban most jártam először, és nem láttam sokat belőle. Nagyon megnézném délebbre, Athén környékén. Így elsőre inkább balkáninak tűnt, mint európainak. Az látszik, hogy valaha ment a szekér, a mostani gazdasági helyzet viszont tükröződik a rengeteg bezárt gyártelepen, raktáron, félbehagyott építkezésen. Kissé Dél-Spanyolországot juttatta eszembe, de az sokkal európaibbnak érződött.
A gyros finom, a tengerpart pedig a legjobb, amin jártam, pedig megfordultam már itt-ott Európában (Costa del Sol, Costa Brava, francia riviéra, olasz riviéra, Adria), de ilyen jó meleg vízzel sehol nem találkoztam. Emellett tiszta és homokos is volt.
Visszamennék, csak a magyar-szerb határt tudnám feledni.
Navigáció: Most Google Maps-szel mentünk, ami mint adatbázis nagyon jó, POI terén egyértelműen a győztes, de navigációban szerintem hitvány. Apróbb hibái elnézhetőek, engem a legjobban az zavart, hogy nem írja ki egyértelműen, milyen irányba tarts, mit nézz a táblákon. Kissé mint a Waze, mikor írhatná, hogy a körforgalomból kifelé a Kiskunhalas táblát figyeld és az E-75ös utat, de helyett inkább azt írja, hogy a Kolompár Géza utcára hajts ki. Ennek következtében néhol elég bizonytalannak éreztem magam, főleg Görögországban, ahol minden graffitizve van és más ABC-t használnak.
A gyári BMW navim Magyarországot elhagyva csak az autópályát ismerte, Görögországban tért új magához, úgyhogy ez is megbukott.
A Here egész jó, de nálam a király továbbra is az iGo. Olyan érzés, mintha egyedül ennek a szoftvernek a fejlesztői ültek volna bele egy autóba, és mentek volna el mindenfelé a világban, hogy kipróbálják és tökéletesítsék.
Az autó: végre megvolt az első nagy utam vele, bár ez is csak 2500km lett összességében. Nagyon jó, 7.5 liter alatti átlagfogyasztással jártam meg odafele (115 volt max. a tempó), a 40 fokban határnál araszolva is hűvös maradt az utastér, csend van bent és kiválóan fekszik az úton. A komfortülés is bizonyított, tegnap egyben toltam le Budapestig Görögországból, majdnem 17 óra volt az út, és csak a végén kezdtem fészkelődni, elgémberedni. Hazaérve valami kopog elöl, valószínűleg a lengéscsillapítóm ért a végére, ez már várható volt, a rossz utak most megadták a kegyelemdöfést. Igazi kirándulóautó, nagyon megkedveltem most.
Vége
-
tboldi
nagyúr
Ha jól rémlik régebbről, neked is iPhone-od van. Ezek szerint működik BT-n is az OBD? Csak mert azt olvastam, hogy iOS-szel csak a WiFi-sek hajlandóak kommunikálni. Ennek megfelelően az én eBay-es BT vackom sem akar a 7-essel párosodni, az előző Xiaomi Redmi 3 Pro-mmal meg igen.
Egy ideje ezeket nézegetem, de még nem született meg az elhatározás, hogy megvegyem.
-
bitpork
nagyúr
https://444.hu/2017/08/14/kihagyhatatlan-nyari-slager-utfelujitas-miatti-lezaras-miatt-alakult-ki-tiz-kilometeres-dugo-az-m7-esen-velencenel Szezonban kell ugye...
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Qru
MODERÁTOR
Mit ér a csodaadalék (fékpadon a Spuri adalékkal)?
Lelövöm a poént:
semmit. mod:
addamka: Nekem ilyen van ez tuti működik. Amit linkeltél azzal nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Úgy néz ki régebben nézegettem már, találtam a mentett könyvjelzők közt egy ilyet. Már-már budget áron van (50 dolcsi környéke), persze ha nem hamisítják orrba-szájba.
Akkor már csak a hamutál alsó felét kell szétvágnom, mert természetesen mögötte van a port, szerencsére nem dohányzunk, így nem sajnálom
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz addamka #78666 üzenetére
Nincs ilyen, mert egy csomó funkció csak levett gyújtással elérhető ezért folyamatosan fogyaszt mindegyik ha csatlakoztatod. Nem marad más mint le-fel csatlakoztatni minden használat előtt.
Bár igazából elég minimális az áramfelvétele egy ilyennek, egy erős akksival még akár be is vállalható lenne (bár én nem rizikóznám meg).
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Urak, lehet már volt téma OBD kütyü, viszont olyannal van valakinek tapasztalata, ami nem szívja le az aksit, ha rajtahagyom?
Előbb utóbb szeretnék egy androidos fejegységet, viszont a jó francia mérnököknek hála bukok egy pár adatot, ha kihajítom a gyárit (Citroen C4, 2006). OBD-vel ki lehet olvasni ezeket, csak jelenleg ami kütyüm van, az akkor is zabál, ha a gyújtást leveszem.Létezik olyan, ami érzékeli a gyújtás állapotát, és elmegy standby-ba?
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
kisza25
félisten
válasz Magnum_ #78662 üzenetére
jól van jól van, kicsit megártott a söröcske este
jaja elég kamu a hirdetés, nem is ez a legutolsó széria a civic sedanból, amúgy nem a leírás alapján szoktam kiválasztani az autókat, annyira nem is néztem
De ennyire képben vagy
1112. Bp. Budaörsi út 151/a innen merjek venni autót?Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #78656 üzenetére
Csak találtam hozzá egy tesztet. Igaz itt azt írják, hogy csak 1,2t bár a városi fogyit nem merték leírni ők sem.
mod:
Komolyan akkor már inkább egy Civic Hybrid vagy egy Jazz hybrid. Ha már sokat mész rövid távon
városbanfaluban.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
ok közben néztem, hogy ez nem is a legújabb, hanem a 2007-es FL-je talán
a héten lehet elmegyek megnézni egy ceed-et itthon (2014-es azért az még 4 év garis), meg egy i20-at tesztvezetni.
civic az csak kintről fér bele, de néztem nagyot esett kint a kia ceed 2012+ ára már 7000 eurótól kapni, itthon 2,6M a legolcsóbb[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
szilva01
őstag
válasz bitpork #78652 üzenetére
Ott, a baratnom csaladjae az auto, nem volt beleszolasom. Hahun 1,3 millaert mennek az ugyenilyen felszereltsegu/evjaratu/futott autok, 940k volt a szerviz. 100k+az alkatreszek 10%-a onresz, mivel 6 evnel idosebb. Ha a muhely ahol tanulok/segedkezem tudna adni szamlat fele ennyibol meglett volna, kedden tudok nyilatkozni jobban-e vagy sem. De igy is elegge tonkreverte ezt a nyarat, 1 hete kellett volna hazajonnom a nyaralasbol, ehhez kepest itt sz*punk azzal, hogy kedd reggel el tudunk-e indulni, avagy sem. Na mimdegy, a motor nem kapott semmit, legfeljebb a szelvedo, vagy a gepteto fog az arcunkba hullani.
-
kisza25
félisten
mi a vélemény a honda civic 1,6 ES (125ló) sedan-ról?
konkrétanAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
bitpork
nagyúr
válasz szilva01 #78650 üzenetére
A siófoki szervizben volt? Ott ahol kaptam 370k ajánlatot a passatomra 2006ban egy használt de garis adagoló cserére? Ahol miután bemutattam a vw kaposvár garis számláját az adagolóról hirtelen közölték, hogy ja mégis inkább a motorvezérlő halt meg?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gzbotii #78643 üzenetére
Sztem semmi közük hozzá szvsz de mivel rendőrrel/moderátorral/tanárral nem érdemes izmozni ezért a sofőr válaszolgatott szépen (utas voltam csak).
Ez amúgy is vmi új dili a rendőröknél az utóbbi időben a lakcím kártyát is kérik mindig a forgalmi mellé itthon.
mod:
Bitpork: Sajnos meg kell erősítsem, a polgárok vegzálása megy a bűnelkövetőkre meg sz@rnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szilva01
őstag
válasz bitpork #78649 üzenetére
Polgari engedetlenseget folytatok offolos temaban!
Na jo nem. Holnap hozza haza asszonypajtas Siofokrol a jarganyt, amit a vihar csunyan elintezett, nekem dolgoznom kell. Kivancsi vagyok, hogy csak ugy tessek-lassek osszebasztak, vagy rendesen megcsonaltak (markaszerviz).
-
mdani01
aktív tag
Ha ez vár ránk a jövőben igazi élmény lesz.. [link]
iPhone 15
-
rbalint88
addikt
gondolom joamilestoné már látta: [link]
-
pit stop
addikt
Elèg nagy gázzal indulnak? Ha jó a visszagurulás gátló, akkor addig nem engedi amíg nem èrzi úgy hogy elegendő erő legyen benne hogy előre induljon el bódè. Lehet nem adnak elèg nagy gázt így előre nem tud elindulni de hátra se akarja hogy guruljon így lefullad a kettő között. De ez csak tipp.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
bajnokpityu
félisten
-
do3om
addikt
Volna egy kérdésem:
Nissan Qashqai 2016
Lejtőn való elindulás a kérdés, nem én használom szóval csak megpróbálom felvázolni. Elektromos kézifék, visszagurulás gátló van. Elinduláskor sokszor lefulladnak, az elektromos kéziféket nem nyomják be.
Van valami trük?
Én sem értem hogy mi van mert nem próbáltam.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Reaper
őstag
Bárdihoz nincs valakinek kedvezménye? Kéne egy klímahűtő venti, és csak náluk látok "központi raktáron".
Innen kéne a Hella.Esetleg egyéb ötlet hol nézzem meg? Unixhoz sincs kedvezményem, de nem is megy most a webshop, alkatreszek.hu nincs, helyettesítő termékek se...
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz kiszi07 #78630 üzenetére
én magyarra papíroztatnám, 4hónál rövidebb ideig lehetsz kint magyarral, ott ~1000 euró az éves bizti
én 10 évet dolgoztam kint magyar rendszámmal, sose szoltak érte, az ideiglenes lakcím papír legyen nálad, de még azt sem kérték soha. Szondát viszont már fujattak velem, de ott 1sör még beleférAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
kiszi07
senior tag
Sziasztok! Ausztriában élek viszont autót szeretnék vásárolni Németországban vagy nálunk esetleg otthon. Felteszem, ha én németben veszek egy kocsit, az mennyibe kerül itt(Ausztriába) papiroztatni? Mivel három hónapnál többet tartózkodom itt, ezért célszerű az osztrák rendszám. (ideiglenes lakcim)
Slow down & you'll make less mistakes. At the pace of faith, work is productive, relationships prosper, & your spirit is at peace
-
-
Magnum_
nagyúr
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok
Valakinek tipp, Esztergomban, közel a Mária Valéria hídhoz, hol érdemes parkolni? Egy, max két óra.
Ha ingyenes előny, de nem feltétel.Másik meg, Párkányba ha átmegyek kocsival, mire kell figyelni? Szélvédőre/tükörre szerelt/akasztott dolgokat nem szeretik az ottani rendőrök..egyéb?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
pit stop
addikt
válasz kisza25 #78617 üzenetére
Az lehet régebbi csomag, ami nem 0/0-ra korlátoz.
Illetve ami az alap szabály, hogy itthon illetve küldölfön mennyit használta adatforgalmat és/vagy egyéb hálózati funkciókat. Legalább annyit kell használni itthon is mint külföldön, egyébként számlázzák.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
pit stop
addikt
-
kisza25
félisten
válasz Magnum_ #78611 üzenetére
Nekem nem.... 1x vettem fel új autóra hitelt, akkor is nagyon kedvező, visszautasíthatatlan, bombabiztos ajánlat volt. Akkor is mindenki azt mondta, hogy annyira jók a hitelek, jobb, mint készpénzre venni...
Azóta svájci frank hitel néven híresült el a dolog....
Az a hitel volt életem legnagyobb pénzbukása. 2,7M autót vettem, 700eFt-ért beszámolták az akkori A vectra-mat.
2M hitelre fizettem átlagosan 30eFt-ot 5 évig(24-el kezdtem, később 38eFt volt), majd 1680e Ft végtörlesztést fizettem a futamidő felénél, így ~400eFt-al buktam kevesebbet, mintha még 5 évig fizetem.
Akkor számold ki, hogy mennyibe került a skoda fabia kombim 2,7M helyett...., igen, annyi 4,18M Ft.
Miután kifizettem nem sokkal el is adtam (akkor vettem a kia ceed-et), 1,25M-et kaptam érte, 6 év alatt buktam ~3M Ft-ot egy 2,7M autón
De persze vegyetek csak fel hitelt, mert az szinte ingyen van
Elmondom, hogy ezek után a házamat is kp-re vettem meg, inkább kimentem 10 évre külföldre dolgozni, de nem veszek fel többet hitelt[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
nagyúr
Hú mostmár annyi mindent mondtatok, hogy na
Here és Igo is van, lementem rájuk ósztriát, és a waze/gugli kombó is zsebben lesz. Ha bajba kerülök, majd sikítok, az mindig beválik
Szerencsére a merciben van ősöreg dvd-s navi is, az ha kell még sétálóutcába is bevisz
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
pècsimunkás
addikt
válasz MunezXBK #78603 üzenetére
Gondoltam rá , hogy megveszem , de egyelőre várok . Ritkán használok GPS- t . Ha olyan helyre megyek , ahol nem jártam még akkor előszedem az előző telefonom - azt használom GPS- nek , azon fent van a Here WeGo , de eddig elég volt . Magyarország- Németország között már egy ideje nem használok GPS- t . Van 2 útvonal amit használok , tudom hol tankolok , szóval nincs rá szükségem .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
pècsimunkás
addikt
válasz Magnum_ #78601 üzenetére
De eltörölték , de vannak az apró betűs rèszek. Mennyi idő alatt , mennyi ideig telefonálhatsz , mennyi adatforgalom lehet . Szóval , szokás szerint annyira nem jártak jól az emberek , mint amennyire járhattak volna ...
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
MunezXBK
nagyúr
válasz pècsimunkás #78602 üzenetére
#csakazigo
-
Magnum_
nagyúr
válasz focvis #78594 üzenetére
kisza:
nem törölték el a roamingot?most mit láttam. vadiúj Ceed, de annyira, hogy szerintem pénteken hozták el a szalonból. jött a nagyon öreg néni és még öregebb bácsi. nagy nehezen beműtötték magukat, néni a sofőr ülésre. az elindulás egy kínszenvedés volt, összevissza indexeléssel, fékpedál által kiváltott bólintgatások, rakpart felé indultak. a Margit-hídnál van egy stop tábla, ahol ha megáll az ember, rendesen ki kell lőni, amikor lehet. remélem, még nem törték össze.
Kia Niro nem tetszik? Drága, de nem mutat túl sokat, viszont egész jónak tűnik
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Új hozzászólás Aktív témák
- Elite: Dangerous
- Autós topik
- Háztartási gépek
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Le Mans Ultimate
- Kuponkunyeráló
- SSD kibeszélő
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest